Syyskuun suloisuudet 2017

Tervetuloa kaikki uudet! :)

Facebookryhmä tulee olemaan salainen ryhmä, joka ei näy ryhmän ulkopuolisille ollenkaan, eikä sitä myöskään voi haulla löytää. Ei siis tarvitse olla huolissaan :)

Meillä on kuulemma neuvolan esitietolomake siirtynyt nettiin täytettäväksi. Jes! Aikaisemmin tuli hirmuinen nivaska papereita postissa :D Mulla on neuvola vasta 26.1., joten saas nähdä, päästäänkö edes sinne saakka. Verinen vuoto vaan jatkuu selkäsärkyjen ja menkkajomotusten kans :(
 
@haaveilija-31 mullakin joulun jäljiltä kauhea turvotus! Olisi joo kiva mennä ekaan neuvolaan suht normaalipainoisena mutta saa nähdä nyt sitten...

@Syssynen voi me pidetään sulle peukkuja! Toivotaan että pieni vielä pysyy mukana <3

Me ollaan kerrottu raskaudesta mun äidille ja siskolle sekä muutamalle ystävälle.. Muille sitten np ultran jälkeen :)
 
Moi vaan! Mä oon kertonut raskaudesta ainoastaan äidilleni ja yhdelle hyvälle ystävälle. Muut saa tietää sitten kun se eka ultraääni on tehty(y) Mulla on jääny ylipainoa jo noista edellisistä lapsista ja kun jätin e-pillerit niin tuntui että tuli varmaan pari kiloa lisää...En tiedä onko sillä nyt vaikutusta mutta tuntui vaan siltä. Mulla on tosi ihana terveydenhoitaja, ei mäkätä painosta vaan osaa suhtautua siihen. Sama terveydenhoitaja oli myös viime raskaudessa:) Ja mulla on nyt vahva toimintasuunnitelma etten söisi mitään ylimääräistä ja söisin mahdollisimman terveellisesti ja liikkuisin aina kun pääsen ja on mahdollisuus. Toi suunnitelma ei vaan toimi jos tässä pahoinvointi alkaa...mutta tavoite on hyvä:D
 
Tänään plussattu rv 3+5, aikainen plussa siis, haaleahko viiva toki vielä. Pitää testata vielä parin päivän päästä uudelleen.

Lapsi toinen, esikoinen 5,5v. Ollaan mietitty pitkään halutaanko toista lasta ehkä ollenkaan...ja päätettiin antaa nyt mahdollisuus, ajatuksella tulee jos on tullakseen - ei siis ajateltu ottaa aiheesta mitään paniikkia. Ikäni takia olen jo miettinyt jospa se raskautuminen ei enää onnistuisikaan.

Mutta nyt ihan mahtava fiilis, toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin kuin ekallakin kerralla :)

17.9.17/venus017/39/Kätilöopisto/2.lapsi
 
Onnea plussasta @venus017 ! :love:

Hyvä suunnitelma @Tuulikki81, kunpa itsekin voisin pitää kiinni noin selkeästä suunnitelmasta :D

Unettomuus ja nälkä on tällä hetkellä vahvimpia oireita. Uni ei meinaa illalla tulla ollenkaan ja aikaisin aamulla herään enkä enää kunnolla nuku :unsure: Muuten onkin melkolailla oireetonta.
 
Niin tavoite on hyvä, mutta se toteutuuko se, onkin ihan toinen juttu:pPainoa on sen verran ettei tarvitsisi ylimääräistä tulla yhtään mutta ainahan sitä raskaudessa jonkin verran tulee halusi tai ei. Tiedän että se paino vaan käy jo loppuvaiheessa selkään ja jalkoihin:( niin yritän nyt jo alusta saakka totutella syömään mahdollisimman terveellisesti etten koko ajan mätä herkkuja. Mulla ei kanssa muuta oiretta ole kuin palelu ja väsymys. Nälän tunteen kanssa huomaan, että pitää syödä suht säännöllisesti tai muuten tulee heikko olo:confused:
 
Täällä on jatkuva nälkä, mutta ruuan suhteen on selkeästi tullut jo muutoksia: Tämä vannoutunut kahvinjuoja on joutunut siirtymään aamuteehen. Ennen vedin viikossa helposti useamman kerran suklaata ja jäätelöä. Nyt kumpikaan ei enää maistu :( Yritin tänään syödä dumle-suklaata, mutta se maistui aivan viinalle :D Ehkä parempi, että ruokailu on kuitenkin mennyt tähän suuntaan!
 
Mulla on ruokahalu kadonnut kokonaan, pakko kuitenkin syödä. Tänään saanu syötyä pienen annoksen ruokaa ja yhden banaanin..siltikään paino ei laske vaikka syön ainakin puolet vähemmän kuin ennen. Ei vaan maistu mikään.
Ennen söin helposti suklaata joka päivä, nyt ei maistu sekään yhtään. Vettä juon paljon ja syön hedelmiä.
 
Minullakin on tosi kylmä ja tämä huono olo on nyt saanut uusia sfäärejä kun kaverit söivät äsken pizzaa samassa pyödässä ja mun piti aktiivisesti katsella muualle ja olla miettimättä koko asiaa, kun osketti jo oikeastaan. Sitten kun olin syönyt jotain vähän muuta ensin, se tunne lähti pois. Viime yönä oli melkein sama juttu töissä, kun yritin syödä, se aloittaminen on tosi vaikea. Eli jos saan veikata, ei mene enää montaa päivää niin ollaan pyttyä halaamassa :LOL: Tuskin enää keneltäkään jää huomaamatta tämä raskaus, kun ei voi syödä kenenkään muun kanssa.
 
Tänään plussattu toista päivää peräkkäin, kai se on siis uskottava :) Menkkojen perusteella la olisi syyskuun alussa, mutta plussasin vasta 36/28, joten en jaksa uskoa hedelmöittymisen tapahtuneen kovin aikaisin. Laitetaan siis

19.9./Norway/26/?/1. lapsi,

ultrassa tarkentunee. Melko epätodellinen fiilis, varsinkin kun vasta joulukuussa jätin pillerit pois eikä menkkoja ehtinyt kertaakaan tulla. Plussaustiedon valossa kun tarkastelen kulunutta viikkoa, niin olen ollut poikkeuksellisen väsynyt aamuisin ja nukkunut jotain 9-10 h yöunia. Normaalisti 7 on oikein riittävästi. Vkl on myös paleltanut, vaikka sisälämpötilamittari näyttää +23.
 
Tervetuloa uudet :love:

Mulla ei ole oireita:unsure:. Se huolestuttaa mua sikana. Oireet kertoisi, että olen edes raskaana :cautious: tietenkään en toivo mitään kamalia oireita mutta tässä alussa se on niin vaikeeta kun miettii jatkuvasti onko siellä elämää. Nyt vissiin 5+4. Et eihän niitä oireita välttämättä tarvi ees olla. Reilu viikko ultraan joka on 7+0. Sen jälkeen jos sieltä syke löytyy ni alkaa ankara mersätysty dopplerilla

Olen kertonut lähimmälle työkaverille ja yhdelle hyvälle ystävälle. Sekä isolle joukolle esikoisen vauvaryhmässä:) muut saa odottaa ainakin sinne ekaan viralliseen ultraan.

Hyvää viikonloppua kaikille, olkoon olonne hyvinvoiva :D
 
Mä odotan sitä ekaa ultrassa käyntiä, niin saisi ainakin varmuuden että siellä joku on. Ja jotenkin sitä toivoo ja olettaa, että kaikki on hyvin(y)Terveydenhoitajan käynti on kuun puolivälissä. Kyllä näitä juttuja miettii jonkinverran vaikka on onkin jo kolmas lapsi tulossa. Jokainen raskaus ja synnytys on kuitenki omanlaisensa. Mulla eka oli päivystyksellinen sektio ja toinen syntyi normaalisti.
 
Tervetuloa uudet syyskuiset ja onnea plussista :)

@_Lilja_ Ymmärrän pelkosi. Itsekin mietin nyt kun suurin väsymys on helpottanut eikä mitään uusia oireita ole tullut, että mahtaako masussa kaikki olla hyvin :unsure:

Kiitos @Mijau vastauksestasi liikunta-asiaan, luulen että usjallan siis urheilla aika normaalisti kunnes on oma neuvola-aika ja saan sieltä ohjeistusta :)

Voi @Syssynen Toivottavasti vuoto on harmitonta!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille, täällä viiva vahvistunut eilisestä, kai se on siis uskottava että raskaana tässä ollaan! Kuukautisten tosin pitäisi alkaa vasta huomenna, eli aika ajoissa olen testaillut :)

Oireita on itseasiassa suht paljonkin: kova väsymys, "krapulainen olo", heikottaa jos ei saa ruokaa tasaisesti, kova jano koko ajan, vatsan "viiltelyä" alavatsan sivuilta, päänsärkyä...

Viimeksi sain riesakseni todella voimakkaan raskauspahoinvoinnin, oksensin viikolta 5 viikolle 16. Nyt ajattelin jospa tuota voisi yrittää ennaltaehkäistä. Onko kellä kokemusta? B6? Seaband-rannekkeet? Tänään meinasin apteekin kautta....

Venus017 3+6
 
@venus017 mulla oli ekassa raskaudessa nuo seaband-rannekkeet ja ei ainakaan minua auttaneet yhtään :sick: toivottavasti pääsisit edes lyhyemmällä oksujaksolla tällä kertaa!

@Tuulikki81 en mä ekan odotuksessa ollut myöskään fb-ryhmässä, täällä jatkui höpinät samalla tavalla ;)

Nyt on superväsy iskenyt. Äsken ulkona muutaman juoksuaskeleen jälkeen olin ihan poikki! :ROFLMAO: tosi vetämätön olo. Ikävä kyllä ruokahalu on järkyttävä ja tietenkin mielitekoina on pizzat ja grillileivät... :oops: yleensäkin kun oon väsyny niin tekee mieli kaikkea rasvaista, hyi minä!

Mijau&♡ 5+2
 
Heips,yleensä vaan seurailen,mutta jos nyt sais jonkun sanan vaihdettua :) Eli kolmatta odotan,torstaina plussannut,laskettu aika 7.9.2017. Eikä liiemmin oireita. Enkä liity minäkään fb:n ryhmään,koska en fb:n kuulu :)
 
Se on ihan positiivista, että höpinät täällä jatkuu..:D Myönnän toki, että se fb on ihan tätä päivää ja ok. Itse kuulun tähän "vähemmistöön" joka ei siellä ole. Kuka tykkää ja kuka ei, se on ihan jokaisen oma asia. Enkä yleensä edes osallistu näihin foorumeihinkaan mutta nyt päätin osallistua.

Noi palelu kohtaukset on ihan järkkyjä:eek:eilen jouduin lisäämään vaatteita yöpaidan lisäksi, että tarkenin nukkua kun tuntui että olin ihan jäässä. Huonelämpötila kuitenkin ihan normaali. Outoa:ROFLMAO:
 
Täällä alkanut järkyttävät pahoinvoinnit :(
Tänään taas testaillut ja onhan se toinen viiva jo yhtä tumma kuin kontrolli että kai sitä sitten ollaan raskaana!! <3

Facebook ryhmää kyllä innolla odottelen! Sen seuraaminen on jotenkin niin paljon helpompaa :)
 

Yhteistyössä