Syyskuun suloisuudet 2017

mää kävin esikoisesta ultrassa 5+3 ja sydän sykki jo :)
Täälä ei varhaisultraa saa,muutakun hyvästä syystä, kovat vatsa kivut/monta keskenmenoa ymymym. eli joudun tästä odottan sinne rv12 ultraan.
Onneks hommasin esikon aikana dopplerin niin pääsen edes sydänääniä kuunteleen ennen ultraa(jos löydän).
Esikoisesta kuulin jo rv9-10 :)
 
Hkissä alkuraskauden uä:n saa äpkl:lle, jos on ollut vähintään 3 perättäistä keskenmenoa. Aika hurjaa :(

Kiva, että täällä muutkin jo ostelee vaatteita! Tarttu Cittarin alekorista muutama body matkaan.. Olivat vain niin jäätävän suloisia :)

Maanantaina olisi ultra perhe artessa. Silloin 7+0. Vähän on alkanut oikeasti pelottamaan, onko siellä parikin tyyppiä, kun vatsan turvotus on nyt jo ihan kamalaa. Käyn huomenna ostamassa mammahousut, muuten en työviikosta tule selviämään..
 
Täälä eilen saatu positiivinen testi ja LA olis 19.9 :)
itse kans kovin odotan facebook ryhmää,joten voisin sellasen tehdä jos muutkin olisi mukana? :)

muoks. onnistuin poistaan mun viestin,mutta ryhmä perustettu(salainen), niin laittakaa vaikka yksityisviestiä täälä :)
@Haaveilia(ko) Olisin kyllä jo kiinnostunut tulemaan fb-ryhmään, eikä mua haittaa vaikka olisi useampikin ryhmä syyskuisilla missä olen :) Mutta en osaa laittaa täällä yksityisviestiä.. :cry::unsure:
 
@Skurre Mäkin odotan 98-99% todennäköisyydellä raskausdiabetes-diagnoosia. BMI yli 35 ja vahva sukurasite, plus muutama kk sitten paastosokeri 5,8. :( En nyt mitään liian tiukkaa dieettiä vielä vedä, mutta vähän jo katson syömisten perään ja sitten diagnoosin tultua tarkemmin, kun en todellakaan haluaisi insuliineja!! Neuvolasta lupasivat käyttöön vs-mittarin heti ekalta käynniltä. Täälläpäin tulee ylimääräisiä ultria vain jos verensokerit ei dieetillä pysy. Kummasti on enemmän motivaatiota noissa ruokailuhommissa, kun ajattelee, että ne vaikuttaa sellaiseen pikkutyyppiinkin.

En tiedä olisinko päässyt tämän hieman vaihtelevan kierron vuoksi julkiselle puolelle ultraan, en edes kysynyt. Siellä on tuttuja töissä ja vaikka kuinka on salassapitovelvollisuus jne, niin en halua että tässä vaiheessa vielä kukaan ylimääräinen tietää. Mieluummin maksan vähän ekstraa. :LOL:

Täällä isoin oire edelleen arat ja turvonneet rinnat. Ajoittain ällötysoloja, mutta toistaiseksi pitkätkään ruokavälit ei onneksi sitä provosoi. Närästää kyllä helpommin kuin normaalisti. Ja välillä alavatsatuntemuksia.

Olen ollut ihan kauhean pessimistinen, että onko siellä ketään ja vaikka ar-ultrassa olisikin niin np-ultraan mennessä voi taas kaikki olla kuitenkin huonosti. Typerää ja aivan turhaa, kun ei asioihin voi kuitenkaan vaikuttaa. Pitäisi vaan nauttia.
Miestä kuumottaisi jo kovasti kertoa omille vanhemmilleen, sovittiin että ekan ultran jälkeen kerrotaan. :)
 
@VernaMaria täällä samalla taustalla raskausdiabetesriski, tosin vielä suurempi bmi. Oon tänään jotenki saanu lietsottua itseni paniikkiin näistä kiloista (google ja keskustelupalstojen kahlaus ei ainakaan yhtään helpota). Ahdistaa ja itkettää. Kun soitin neuvolaan ni kerroin heti näistä runsaista ylikiloista, ja sain ohjeeksi terveellisen normaalin ruokavalion vähällä sokerilla ja rasvalla, sekä runsailla kasviksilla. Sieltä suhtauduttiin ainakin puhelimessa rauhallisesti, toivottavasti myös sitte varsinaisella käynnillä aiheesta keskustelu on asiallista eikä syyllistävää. Jännittää.
 
Täällä yksi tuore plussannut liittyisi joukkoon :love:

25.9.2017
Nyyti94/22/KOKS/1.lapsi

Eilen tosiaan plussattu ja malttamattomana vielä pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi kuulunut alkaa ja raskausoireita on alkanut näkyä nyt vasta parin päivän aikana: kamala turvotus iltaisin, jatkuva nälkä/jano, paineen tuntu alavatsassa ja tarkentunut hajuaisti. :)
Suurimmilta osin olo vielä ihan normaali ja plussakin oli pieni yllätys, kun vasta oli yk1 menossa ja jotenkin olin varautunut pidempään odotteluun. Mutta on kyllä paras mahdollinen aloitus uudelle vuodelle! :love:
 
@Haaveilia(ko) : laitoin sulle YV:n

Täällä ei edelleenkään mitään ihmeempiä oireita ole ollut. Kohdun seutuvilla kyllä on jotain tuntemusta välillä että jotain tapahtuu ja niitä repäisykipuja myös välillä.

Minä varmaan odottelen np-ultraan, jos kaikki tuntuu menevän hyvin sinne asti eli ei tule vuoteluja tms.. Meiltä on aika pitkä matka lähimmälle yksityiselle missä vois ultrassa käydä.
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilia(ko)
Heippa! Mäkin varovasti uskaltaudun jo tänne, kun tänään sain plussan testiin. :love:

Innih/23/TYKS/1.lapsi.
LA 21.9.

Tosiaan mä olen 23v ja mies 24v ja nyt yk 3 tärppäsi. Vauva on kaikkien toiveiden täyttymys, enkä oikein vieläkään usko, että nyt se toivottavasti tapahtuu jos kaikki menee hyvin! Täällä onkin ollut jo paljon keskustelua ja yritin kahlata viestit pääosin läpi. Fb-ryhmästä olen myös kiinnostunut, mutta en ehkä ennen ultraa uskalla sinne liittyä. Meinasin huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä miten nyt edetään, kun tosiaan tämä on meille vielä ihan uutta ja ihmeellistä. :love:
 
Moi! Voisin liittyä mukaan. Olen kuumeillut vauvaa jo vähän aikaa ja joulukuussa sain miehenkin innostumaan. Me onnistuttiinkin sitten ekasta kierrosta, ja olo on ihan mahtava.:) Oon vaan tuijottanu tota tikkuani pari päivää ihan kun se raskaus ois siinä :D Mulla on ollut pieniä pahoinvointi kohtauksia, jos ei syö vähään aikaan ja kamalasti väsyttää. :sleep: Ensi viikolla soittelen neuvolaan.

tipsu91/25/KOKS/1.lapsi. LA 23.9.
 
Tervetuloa uudet :love::love:

Meitä on ihana joukko jo täällä!

Mulla esikoisen sokerirasituksessa oli paastoarvo hieman koholla, ne kaksi muuta arvoa kunnossa. Käväsin sitten vuorokauden sairaalassa jollain tietyllä ruokavaliolla niin nähtiin mitkä sokerit on kun syö "oikein" ja sillon kaikki oli kunnossa. Eli en nyt varsinaista radi-diagnoosia saanut mutta se lukee papereissa. Ja kuopuksen odotuksen aikana ei sokereissa ollut mitään vikaa. Ja bmi mulla on yli 35..
Mutta en ole koskaan, ikinä syönyt näin terveellisesti kuin nyt viimeset 2,5 viikkoa. Niin uskoisin ettei sokereissa ole nytkään mitään vikaa, ja on niitä mitattu ennen raskauttakin ja ihan hyvät oli.
Paino onkin pudonnut nyt n.3kg parissa viikossa. Toivotaan että jatkuu vaan (y)

Huomenna aamusta ultra, liian jännää :eek:
 
Minäkin varovaisesti tuun tänne! Lueskelin pikaseen keskustelun läpi, osa porukasta onkin jo tuttuja haaveilupuolelta. Plussattu ekan kerran toissapäivänä, tänään digi ilmoitti raskaana 2-3 ja liuskatestin viiva hurjasti vahvistunut.

Esikoista odotellaan, 8kk tätä tehtiin ja ehti jo epätoivokin iskeä, vaikka tiedän että monet yrittää useita vuosia. Toistaiseksi ja toivottavasti syyskuulle asti raskaana kuitenkin ollaan. Pelko persiissä koko ajan, mutta eiköhän meillä kaikilla...:) Varsin oireeton olo on, hieman rinnat kipeytyneet parin päivän aikana, välillä palelee ja välillä hikoiluttaa. Ruoka ei ole oikein maistunut, mutta johtunee siitä että oon jossain jännitystilassa tän koko asian takia! :D

pehmis26/26/1.lapsi
LA 24.9.
 
Te joilla on jo ennestään lapsia, ootteko joutuneet olemaan töistä sairaslomalla heti alkuraskaudessa? Mitä sairaslomalappuun kirjoitettiin?

Mulla on ollu toooodella pitkä aamu töissä.. Oksettaa tosi paljon, mitään ei oo viel tullu mut kyl tosi lähel on :confused:
 


Oijoi :love: Kuinka tuo teksti saakin tämän tuntumaan edes vähän todellisemmalta! Tekisi mieli kailottaa tätä onnea koko maailmalle heti. :ROFLMAO:
Kuinka aikaisin muuten aiotte kertoa raskaudesta lähipiirille, ystäville ym? :)
 
Oon aatellu yrittää malttaa olla kertomatta ennen alkuraskauden ultraa. .Sen verran elokuun tm raskauden toistuvien pelottaa. Joku alakuloisuuskin on ottanut vallan, vaikka pitäis olla onnen kukkuloilla..Ehkä ne pelot vaikuttaa.
Onko muilla raskaus vaikuttanut nukkumiseen? Mä pyörin sängyssä ja heräilen monta kertaa yön aikana.
 
@haaveilija-31 Miten meni ultrassa? :) Onpa kyllä erilaisia käytänteitä, en olekaan kuullut aiemmin että poikkeavan sokerirasituksen jälkeen otetaan sairaalaan vuorokaudeksi sisään sokerikäyrälle. o_O Mullakin on paino tippunut nyt plussaamisesta pari kiloa ja olen tyytyväinen, pääsin jopa 34:lla alkavaan bmi:hin. :LOL: Toki en mitään laihdutusta tässä vedä, mutta ruoka ei ole maistunut ihan entiseen tapaan.

@pehmis26 Mukava saada sinut tänne. Tuolla esikoisesta haaveilevien ketjussa on tuntunut käyvän nyt varsinainen plussapuhuri. :love:

@evekin Mua kiinnostaa sama asia. Tänään on toistaiseksi kamalin päivä pahoinvoinnin suhteen. Aiemmin on tullut vain pari kertaa lyhyt pahoinvointiaalto joka vastaa nyt tätä oloa, jonka löi päälle tovi sitten ja jatkuu vaan. Sain ruoan tehtyä ja iski niin väsy että otin pikkutorkut, joiden jälkeen piti lähteä pyöräilemään kohti kuntosalia. Mutta nyt olo on :sick::confused::sick: Joutuu keskittymään hengittelyyn ettei oksentaisi.
Luulen kyllä, että jos joutuisin pidemmälle saikulle pahoinvoinnin takia jäämään, niin varmaan sitten kertoisin työpaikalla mikä on tilanne. Paljon parempi se, kuin ne kauheat juorut ja huhut joita sit naisvaltasella työpaikalla liikkuu.

@Innih Miehen vanhemmille ajateltiin kertoa ekan ar-ultran jälkeen eli ens viikon viikonloppuna. Mun vanhemmille sitten helmikuun lopulla kun menen sielläpäin käymään. Olisi kivoin kuitenkin kertoa kasvotusten. Np-ultran jälkeen varmaan sitten vapaammin laajemminkin, jos siltä tuntuu. Tosin suunnitelmat voi toki aina muuttua, varsinkin jos tuo pahoinvointi käy oikein pahaksi. Tällä hetkellä asiasta tietää yksi mun ystävä ja mun personal trainer, kun sopimuksessa luki et hälle pitää heti kertoa tällasista, et tietää mitä suunnittelee. :ROFLMAO:
 
@Innih, ollaan kerrottu jo mun siskolle ja äidille ja lisäksi mies kertonut yhdelle isikaverilleen :giggle: Perjantaina olisi ar-ultra ja anoppi tulee meille siksi aikaa lapsia vahtimaan, ajattelin hänelle ultran jälkeen kertoa jos kaikki näyttää hyvältä :love: lisäksi yhdelle kaverille kerron kun seuraavan kerran (ultran jälkeen) nähdään mutta muuten luulen että pidetään np-ultraan asti suurimmalta yleisöltä piilossa vielä :) vaikka mieli tosiaan tekisi kertoa kaikille :ROFLMAO:

@MirriX mulla on pahoja univaikeuksia. Nukahtaminen kestää todella kauan ja heräilen myös yöllä. En aina ehdi nukahtaa päikkäreillekään kun lapset jo herää uniltaan :sleep: lisäksi olen nähny tosi paljon unia, aamullakin vielä olin ihan sekaisin kun mietin eläväistä untani viime yöltä :geek:

Pakko vääntäytyä nyt sänkyyn kun on päikkäriaika, jospa sitten vähän piristyisin :sleep:

@haaveilija-31 tsempit vielä! Koita olla surematta ainakin ennen seuraavaa ultraa, mitään et ole vielä menettänyt :love:
 
@Innih onnea :love:

@haaveilija-31 mistä tiedät, että kun on viikon pienempi niin meinaisi km? Toivotaan tietenkin, ettei meinaa :) yritä olla murehtimatta (helppoa (n))

@VernaMaria mulla kans ollut tänään ensimmäinen kunnon pahaolo -päivä :confused: töissä välillä katseella etin et mihin sitä oikeen sen oksennuksen päästäis jos nyt tulis :ROFLMAO: mä en oikeestaan oo työkavereista ees huolissani ne sais tietää vaikka heti, mut pomolle en haluis kertoa ollenkaan :D

Mä kerroin omalle isälleni heti plussan jälkeen, muille ei olla vielä kerrottu. Saa nähdä kuinka pitkälle jaksaa olla hiljaa o_O
 
@haaveilija-31 tsemppiä ja voimia! Mulla huomenna lääkäriaika ja saan tietää, oliko viimeviikkoinen keskenmeno vai ei. Kunnon tulva tuli yhtenä päivänä ja vähemmän seuraavana. Sitten ei oo enää vuotanu. Olin jo varma, ettei ketään enää matkassa. Nyt kuitenkin ehkä on tullut jotain raskausoireita tai sitten vaan kuvittelen. Onneksi huomenna selviää.
 

Yhteistyössä