***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moikka vaan tänne!
On niiin tylsää niin tulin tänne jotain sepustamaan :D Tyttö nukkunut jo 2h, erikoista...nukkuu nyt sisällä, kun yleensä ulkona vaunuissa. Ei vaan tahdo oikeen enää ulos nukahtaa kun pitäs siinä vaan istua ja seurailla maailmaa, joten en jaksanut tuolla helteessä kävellä ja kokeilin laittaa sisälle, huudon jälkeen nukahti ja nyt nukkunut ennätys pitkään...alkaa myös varmaan meilläkin jäämään pian nuo aamupäivän unet väliin ja tulla nämä yhdet pitkä tähän päiväsaikaan..herääkin aamuisin kuitenkin vasta 8 aikoihin.

Meillä neidillä on ihan paras lelu nyt tuo brion taaperokärry, sillä kävelee pitkin kämppää jatkuvasti..välillä pitää vaan käydä kääntämässä kun on seinä vastassa :D

Myös kirjoja "luetaan"..kääntelee sivuja ja höpöttää yksinään :)

Niin ja kovasti "pukee" itseään. Ottaa esim. paitansa ja laittaa sitä päänsä yli tai vetää jalkoihinsa. Eilen istui peilin edessä ja "puki" itseään jonkin tovin, sitten välillä nauroi peilikuvalleen, söpöä, oikein neitimäistä touhua :heart:

Täällä on toisilla asuntokauppoja menossa, onnea niistä ja uusista asunnoista! :flower: Meilläkin on kauhea omakotitalo kuume..rauhassa katellaan ja jos kiva tulee vastaan niin tehdään kyllä tarjous... :)

Ihanaa, isännällä alkaa ensi viikolla kesäloma...jee, se tietää itellekin vähän lomaa :whistle:
Rahaa ei kyllä ole oikeen mitään tehdä..tylsää...noh, pienet retket tohon lähimetsään ei maksa mitään, pitää olla luova :p

Kesän jatkoja kaikille ja voimia taas ongelmien kanssa painiville!
Meillä on ongelmana kans edelleen tuo syöminen ja tuo yöllä välillä kitiseminen, ens viikolla siirretään neiti omaan huoneeseensa ja toivotaan että yöt rauhoittuisi.. :/

jkoo+Nella 10,5kk :heart:
 
Tervehdys!

Meillä tällä hetkellä sellainen tilanne että hyvä kun kerkiää sähköpostia setviä. Topi lähti ryömimään 7kk iässä ja muutama viikko sitten innostui konttaamisesta. On sen verran iso jätkä että tartti paaaljooon lihasta että sai itseään liikkeelle Kävelee itse tukia vasten ja käsistä pitäen niin paljon kun vaan jaksaa selkävääränä talutella. Puhe on alkanut saada sanoja joita sitten hoetaankin kolme päivää putkeen esim. kukka, hauva, lamppu tosin tämä on vain mppu Jos kysyy missä koira niin osoittaa sormella koiraa joten kaipa tuo ymmärtää puhetta! Meillä nukutaan nyt yksiä päikkäreitä tai äiti yrittää niihin siirtyä koska kaksilla menee ilta ihan huliviliksi. Meillä ollaan aina syöty puuroa, vellejä kokeilin muttei maistunut. Aamuin illoin puuroa hedelmäsoseen kanssa ja kaksi lämmintä ruokaa sekä välipala on päivän eväät.

Tälläistä meille siis nykyään :) Mukavia kesäpäiviä toivottaa
Koiruus ja Topi 10,5kk
 
Pitkästä aikaa. :wave:
Ollu noi tunnarit vähän hukassa joten en ole päässy tänne kirjoittelemaan. Kesä mennyt kivasti viikko olitiin maalla jossa opittiin 10kk päivän kunniaksi konttamaan ku pääs olemaan nurmikolla koko ajan. Muitakin taitoja ollaan täs parin viikon aikan opittu noustaa seisomaan tukeavasten muutamia kävelyaskeleita yritetään ottaa. 10kk strategiset mitat paino 9700g ja pituutta 74,7cm. Hampusia on alhaalla 2 ylös on puhjennut 2, toista 2 satsia odotellaan ylös ja kyl siel viel kuultaa seuraavat 2 eli ylös yhtaikaa alettiin tekemään 6 hammasta :headwall:

Et eipä täs kummempaa miehen toista lomaa odotellessa =)

Syysmami08 ja pikkumies 10,5kk
 
Oltiin pienellä lomalla.. Käytiin Kolmårdenissa ja ylihuomenna sitten alkaa työt jälleen. Mutta reissusta sen verran, että Siljalla on näin kesäisin koko konferenssitila muutettu leikkitilaksi ja se on tosi mahtavaa lapsille. Esikko oli ihan villinä puuhaamassa kaikkea, edellisen kerran pari vuotta sitten viihtyi jo hyvin tuossa leikkimaailmassa mutta nyt vielä paremmin. Piiperöisellekin oli siellä pieni karuselli jossa pystyi pyörimään niin ettei aika tullut pitkäksi.
Tuntui kuin koko etelä-Ruotsi olisi ollut liikkeellä tuolla eläinpuistossa samana päivänä. Kaikkialle piti jonottaa ja delfiinejä ei nähty ihmispaljouden vuoksi. Ja Ikea on hyvä paikka käydä syömässä lounasta.. halvempi kuin Mäkki. Mutta voin kyllä suositella tuollaista reissua jopa näin pienten kanssa, saatika sitten isompien lasten kanssa. Suurimmat elämykset meidän esikolle oli safaripuistossa eläinten lähelle pääseminen ja delfiinivuoristorata sekä touhupaikat Bamse talon vieressä.

Matkalla Piiperöinen söi sitten puolikkaan purkin lihasosetta / päivä ja puolikkaan jugurttipurkin. Tais vihdoin löytyä meille se ruoka nimittäin.. Hipp riisiä, kasviksia ja kalkkunaa. Eipä sisällä yhtään perunaa tuo sose ja sitä saadaan siis puolikas purkki päivässä syötettyä. Aamupalalla sain jopa kolme teelusikallista annettua puuroakin eli ehkä vähitellen saadaan meidän pikkuneiti syömään. Reissussa hän innostui kovasti liukumäestä Bamse-talolla ja kun kotiin päästiin niin pari tuntia meni pihalla liukumäessä. Liukuen ja sitten ylös ramppia kiiveten ja kovasti koko ajan kikattaen.. Esikko sai reissusta matkamuistona 90 cm halkaisijaisen trampoliinin. Saa hyppiä sitten tavella sisällä sen kanssa ja kesällä ulkona. Säästyvät meidän sängyn jouset. Ehkei siis tartte hankkia uutta sänkyä vielä ens vuonna. Joten arvaatte varmaan että kun toinen lapisista on liukumäessä niin pitää siihen heti toisenkin päästä ja kun toinen vaihtaa trampoliinille niin haluaa siihen heti se toinenkin päästä. Muutaman kerran pompin minäkin Piipeys sylissä.. toivottavasti sitä ei katsota lapsen ravisteluksi kun niin kikattavan kivaa se oli hänestä. Omin jaloin hyppiminen hyppyytettynä ei läheskään niin hauskaa vielä ollut.

Oli muuten luksusta nukkua leveissä sängyissä reissun ajan! aivan uudistunut olo. Ja nukkui tuo Liibe-diibe nyt aika pitkiä pätkiä eli olo on ihan toinen kuin mökiltä tullessa.

Apua, pitää alkaa tässä miettimään jo 1v bileitä. Eihän niihin ole kuin muutama viikko enää aikaa!! Kuinka ihmeessä tämä vuosi on mennä hurahtanut näin nopeasti??!! Ihan järkyttävää. Tuntuu, ettei mitään ehdi tekemään. Hesaritkin on läpikäymättä ja kassit purkamatta.

Hexa ja Pipeteemus 11kk
 
Heips!!
Täällä sitä Etelä-Pohjanmaalla ollaan äidin luona lomailemassa neitin kanssa...
Isäntä jäi vanhempien muksujen kanssa kotia.
tultiin eilen junalla tänne ja oli siinä neitillä paljon kateltavaa ja tutkittavaa. =)
Täällä mummin luona on sit useampi koira ja ku neiti tuolla lattialla konttailee menemään niin koiruudet haistelee ja tutkii uutta lauman jäsentä.... :LOL: :LOL:

:heart: Ninnipo ja Janiina (tänään tasan 11kk) :heart: :heart: :heart:
 
hexa kuulostipa mukavalta teidän reissu!

ja mukava kuulla teistä harvemmin kirjoittelevistakin!

pitäisiköhän alkaa kohta tehdä pinoa tonne 1-2v taaperopuolelle, niinku hexa sano, hurjaa kun kohta jo ensimmäiset täyttää 1v!!

me saatiin mittoja esikon 3v neuvolan yhteydessä, eli melkein kun 10kk mitat vaikka eeti onkin jo lähempänä 11kk.
oli 9740g ja 76cm.
meillähän tosiaan ollaan kävelty kohta kk ja nyt koitetaan ottaa juoksuaskelia, on hassun näköinen :D eeti on ollut muutaman päivän tosi kärttynen, nokka vuotaa ja koko ajan kitisee..tosi raskasta, ihan hälle itellekin.

ens viikolla alkaa vika vuosi koulua ja syyskuussa työt.argh.onneks kuitenkaan töitä ei oo kun 2kk, sit taas keväällä 2kk työpätkä ja sit kun valmistuu nii saakin alkaa ettiä taas töitä..
mihin ne meijän vauvat katos, juurhan ne oli ihan pikkusia ja mammaloma edessä!

meillä on vähän hankaluuksia ton esikoisen kans kun se jatkuvasti lyö, tönii, potkii jne. Eetiä. todella raivostuttavaa!!tietysti riita tulee helposti kun toinen ottaa toisen lelun tms. mutta pitäs todella saada toi tapa nyt kitkettyä heti..oliko katjuskalla jotain samaa ongelmaa, onkohan se ratkennut?vaikka meillä tuo esikko on isompi niin sen pitäis jo todella ymmärtää ettei toisia satuteta.

nyt siellä taas toinen huutaa.. :kieh:
d. ja eeti 1vko vajaa 11kk
 
Hyvää alkanutta elokuuta!

..järkyttävää miten tää aika oikeesti menee. Kuukausi olis vielä armonaikaa, sit koittaa töihin paluu. Ja mielenkiintoinen tilanne, kun oon siinä vaiheessa jo jollain viikoilla 16 enkä itse asiassa ehdi olla töissäkään kuin vajaa 4 kk ennen uutta äippälomaa! Voitte vaan arvata mikä töihin menon motivaatio tässä vaiheessa on |O Ja tietty vielä uuden rutiinin opettaminen Sisulle, heräämiset ym. Onneks poika menee mun äidille hoitoon, missä siis käydään muutenkin useita kertoja viikossa, ettei ole päiväkotiin opettelemista. Jos vaan rahatilanne sallis eikä asunto- ja autolainat painais päälle, olisin ehdottomasti jatkanut hoitovapaata äippäloman alkuun. Mut nyt mennään näin. Ja ehkä tekee itsellekin ihan hyvää käydä vähän viettämässä päiviään aikuisten seurassa? :kieh:

Onnitteluja kaikille asuntokaupan tehneille! :flower:

Hexalla
oli tosi mukavan kuuloinen loma!

Meillä on nyt kaksi yötä putkeen menty VAIN kahdella heräämisellä. Toka niistä on joskus kuuden maissa aamulla, jolloin nostan pojan viereen ja käy vähän vielä tissillä. Sen jälkeen jatketaan uni 8.30-9.00 asti.

Ensi lauantaina on sitten ystäväni häät, joissa olen kaasona. Mulle ja miehelle varattu hotellihuone yöksi ja Sisulle koittaa elämänsä ensimmäinen yökyläily. Vähän jännittää miten itse pärjään ja miten mummi (mun äiti) pärjää pojan kanssa. Pikku-ukkelillahan tuskin on mitään hätää, nauttii vaan kun saa mummin ja vaarin jakamattoman huomion ja jaksavat hänen kanssaan touhuta koko ajan.

Ootteko kokeilleet Semperin 8kk soseita? Meillä oli tänään eka kertaa tarjolla, lihapullia ja vihanneksi muistaakseni. Mutta siis järkyttävän kokoisia paloja!! Kaikkien muiden valmistajien 8kk soseet menee tosta vaan, mut nyt ekan kerran poika rupes kakomaan niitä paloja vaikka olin vielä haarukalla soseuttanut. Eikä sitten loppujenlopuksi suostunut syömään kuin vajaa puoli purkillista vaikka yleensä menee koko purkki ihan kevyesti. Mähän jouduin reilu kk sitten lopettamaan itse soseitten tekemisen kun yökötti niin paljon. Ja muutenkaan en siis pysty oikein ruokaa laittamaan. En oikeestaan koskaan osta mitään eineksiä tai muita valmisruokia, mut nyt on kauppakassi niitä täynnä - ja omatunto soimaa :ashamed:

Meillähän oli reilu 2kk sitten pojalla aika pahat atooppiset ihottumat nilkoissa, polvitaipeissa, kyynärvarsissa ja alaselässä. Epäilin kalalla olevan osuutta asiaan ja näinhän se oli. Lopetettiin kalan syönti ja kahden päivän Sibicortilla rasvauksen jälkeen ihottumat lähti! Ei olla sen jälkeen kalaa annettu. Missähän vaiheessa uskaltais lähteä uudestaan kokeilemaan? Oon muuten myös huomannut et tomaatti sekä mansikka on sellaisia, minkä syömisen jälkeen on yöt ihan mahdottomia. Niistähän Sisu oirehti täysimetyksen aikanakin, jos olin niitä syönyt ja näköjään oireilu sit jatkuu. Mansikkaa on aika helppo välttää, mut tomaatti on melkoinen ongelma, varsinkin nyt kun mennään purkkiruuilla. Esim. Muksun 8kk soseissa on vaan kaksi sellaista vaihtoehtoa, mitkä ei sisällä tomaattia!

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Zucchero + Sisu 10,5kk + salamatkustaja rv 11

 
Piti oikeen tulla DD:lle vastailemaan, että sama meno jatkuu meillä täällä edelleen :kieh: Sillä erolla, että Nemo antaa välillä veljelleen vähän takaisinkin, tai ainakin yrittää, kun ihan eri painisarjassa kuiteskin nuo menee :whistle:

Mäkin käyn täällä lueskelemassa melkein päivittäin, mutta ei tunnu aikaa riittävän kirjoittamiseen :ashamed: Nytkin suunnitellaan ens viikonlopun juhlia, kun juhlitaan ukon 30 v juhlat ja Nemon 1 v. juhlat tässä samalla rytinällä, kun tuntuu hullulta pyytää samoja ihmisiä tänne kuukauden välein. =)

Tosiaan nopiaan on tää aika mennyt, kun nemokin on jo 5. päivä 11 kk. Mä oon nyt alkanut totuttelemaan hänelle ihan tota normimaitoa vähitellen, kun oon muittenkin kans tässä vaiheessa niin tehnyt.
Yöt nukutaan niin, että saattaa joskus kerran herätä tai sitte nukutaan aamuun asti. :)
Juttua meil ei tuu muuta kuin sitä omaa ja tuen varassa köpötellään kovasti.

Onnea asuntokauppoja tehneille :flower:

Ja voimia niille, joilla vielä ongelmia syömisten ja nukkumisten kanssa :hug:

Juu pitää sitä varmaan vähitellen alkaa miettiä meille uutta pinoa tonne 1-2 vuotiaisiin, kun tässä näitä synttäreitä alkaa pian tulla. :heart: Oiskohan tossa elokuun lopussa hyvä ajankohta pinon tekemiselle tai vähän ennenkin...

Nyt vaipan vaihtoon :wave:

Katjuska ja Nemo kolme päivää vajaa 11 kk. :heart:
 
Täällä on oikein ihanat ilmat lomailla.... B) B)
Janiina on nauttinu sekkutytön seurasta...ja koirista...vaikka kotoa yksi nelijalkainen karvakamu löytyy....Mutta kun nyt täällä mummin luona on mun siskonki koirat niin niitä on sit yhteensä 6kipaletta...on monenlaisia karvaturreja.... :LOL:
Ja pikkuponikin löytyy tuolta pihalta.
Neiti on todella innoissaan kun saa koirien kanssa olla ja serkun kanssa leikkiä....
Tuo koirien iso juoma-astia on sit tosi kiva leikkipaikka.... :LOL:
Vettä lainehtii sit lattialla ku vähän rävitään....

Mutta nyt nauttimaan ihanasta ilmasta....
Ninnipo ja Janiina B) lomatunnelmissa
 
Heippa hei,
Nyt luvassa omanapaista tekstiä sillä kahlaan kirjoitukset läpi vasta myöhemmin kun mies kotiutuu töistä.

Perjantaina oli muutto, lauantaina kummitädin hautajaiset monen sadan kilometrin päässä ja miehellä ensin kummitytön konfirmaation ja sitten polttarit joista kotiutui vasta sunnuntaina. Eilen sitten purettiin 40 lainalaatikkoa ja kummasti alkaa uusi asunto näyttää kodilta :)
Nyt meillä siis 4h+k+s ja aivan mun äitini pihapiirissä.

Pikkuneiti nukkui viime yönä ekaa kertaa läpiyön omassa sängyssä.
ISO tyttö meillä! :heart:
Tarkoitus oli että muuton jälkeen pari viikkoa kotiudutaan uuteen asuntoon ja sitten vasta aletaan harjoitella omaa huonetta mutta pinnasänky ei mahtunut ilman purkamista meidän makkarin ovesta sisään niin koitettiin sitten suoraan sinne ja hyvin meni, vaikken ikinä olis uskonut!

Ens lauantaina ois sitten edessä rouvaantuminen! Ja häät toisella paikkakunnalla n.80 hengelle joten hulina jatkuu B)

Stressi meinaa nostaa päätään nyt kun vihdoin muutto on ohi ja ois tarjoitus tehä 'viimeset' häähommat... mutta kaipa se tästä, jotenkin ainakin :D

Nyt pikkuneiti vaatii ruokaa joten ei auta kuin päättää tähän ja jatkaa ensi kerralla :)

Jaksuja kovasti mammoille :flower:


Tinii+Ada 11,5kk +' pikkuveli' rv 14+4 :heart:
 
..täältä nopeet.....silmäilly olen,lukee ei ole aikaa.
Eilen oltiin ilta ysin jälk lastenklinikalla....Niki kaatu 15.30 naamalleen,tutti meni poikittain ja halkas vähän ientä....hän siis konttasi ja kun kiireinen on kaveri,niin ei pysy raajat vauhdissa mukana,jäi käsi mahan alle kun oli hirvee spurtti päällä ja siitä sit naama lattiaan.Hitto kun ei ois ollu sitä tuttia.
No vertahan tuli niinkuin sika ois teurastettu.....hädissäni kauhoin vettä naamalle että näkisin mistä se veri virtaa...tajusin kokeilla hampaat,katsoin huulet jne.mut suuhun en päässyt katsoon kunnolla kun Niki huus ja riehui,kävi varmasti tosi kipeää.soitin hoitajalle ja näyttikin et kaik ok,särkylääk ja Niki nukkuun,no heräs ja veri alkoi virrata taas....naapuri hätiin ja mehujäätelöö hakeen, ei suostunu syömään....no sit ku oli vuotanu tosiaan lähemmäs 6h mentiin näytille.Ei mitään,sanoi et kaik ok ja silloin ei vuotanutkaan.Ja taas kotona alkoi verentulo....mentiin nukkuun,yöl oli tullut ja aamulla mut nyt onneksi päivällä jo loppui. meil veressä useet vaatekerrat,matto,verhot,petivaatteet,petauspatjat jne jne.....

nyt onkin ollu viel hankalampaa ku en uskalla Nikiä jättää käsistä sekunniksikaan....ja siis hänhän ei suostu oleen sylissä,yritän vaan pitää ja viihdyttää että pysyis sylissä. mut kai mun on pakko antaa sen kontata.mut pelkään. ja kun ei se auta vaikka oisin kuin lähellä, en ehdi tehdä mitään kun se vetää lipat niin nopeesti. tää on ihan hirveetä.ja missään turvaaikassa(kävelytuoli,sänky) se ei suostu oleen,ei ainakaan huutamatta. eilen meni sit nukkuun olikose ny 22.30,heräs ylös 6.30 ja tuossa välissä 3 heräämistä :eek: no kahet ihan hyvät päikkärit se otti,onneks.

Nikiä kiinnostaa vain ovet, niiden ees taas renklaaminen ja sillä jää jalat sinne oven alle tai sormet oven väliin tai sit se kaatuu kun ovi tulee päin....sit kirjahyllyyn kiipeeminen,keittiön laatikoiden kans tappelu,vessan pytyssä roikkuminen jne. Äsken se paisko tossa ennen nukkumaanmenoa omia lelujaan pitkin seiniä, ihan järjestelmällisesti otti aina lelun käteen ja viskasi seinään...onks tää normaalia....sit hän raivostuu kun yritän syöttää,repii lusikan ja heittää ja samoin lentää kaikki mitä saa käsiin kun hermostuu....

no pitää kehuakin,on se niin ihana; Puuhapete kirjassa on joka sivulla kaivuri, luki tätä kirjaa tässä ja antoi pusun JOKAISELLE kaivurille,käänsi aina sivua ja pussasi :heart: samoin yks kirja jossa karvaisia eläimiä, nitä hän pussailee.ja naapurin koiralle antoi nenään pusun!! mä saan harvemmin pusuja, mut joskus tulee pussaamaan ja äitikin saa naamansa märäksi.sit Niki on alkanut silleen tulemaan tavallaan halaamaan, tulee yhtäkkiä kesken vipellyksen ja laittaa pään esim mun rintaa vasten ja pitää käsillä kii ja tää kestää sekunnin ja sit jatkuu meno.

kävelly ei oo ilman tukee sen koomin ku otti ne askeleet.luojalle kiitos.toivoisin että se vain makaisi paikoilaan ja sit 7-vuotiaana nousisi sitä ja kävelisi kouluun :LOL: oltiin yhessä puistokonsertissakin...ei siitä mitään tule.toi laps vetää sellasta rundia menemään,juosta pitää perässä,missään ei suostu paikoilleen...

joo moi.kaikkea hyvää kaikille......ja mä olen aina "omanapainen" joten ei tarvi tätä mainostaa meikäläisen osalta =)
 
Dior, kiitos mutta ei meille mitään poikalupausta ole annettu, kunhan arvaillaan ja siksi onkin heittomerkeissä :D Rakenneultrassahan se sitten varmasti vasta selviää jos nyt selvitetään...

Nyt nukkumaan...


Ja ainiin Nikin emolle taas iso kasa jaksuja, kyllä teille sattuu ja tapahtuu :/ :hug:
 
Niki tänään 10kk.
ja sitä piti sanoo että oltiin molemmat kipeenä!..ihan hirveen raskasta.sit just sillon peruttiin kodinhoitaja sekä pe että ma....no ma ku se peruttiin niin ratkesin täysin puhelimessa,olin niin loppu.no sithän ne lähetti tänne jonkun.
mun äiti tulee nyt.tuo meille uudet kärrytkin,ne samat ku oliko se Ninnipo:lla..emmaljunga scooter. lähen to kattoon Madonnaa.

mut se jotenkin huvittaa siis että toisilla lapset ei suostu olemaan kuin sylissä ja toisilla ne ei suostu olemaan sylissä vaikka yrittäs pakottaa... =) on nää semmosia.ja tosian aika menee NIIIIIN nopeesti.

mitä meinaatte synttäreillä? ketä kutsutte jne? mites teillä muuten,oletteko tyytyväisiä kummivalintoihin...ja osalistuuko kummit elämäänne jotenkin tai mitä heilt odotatte?

 
Meillä on lähes identtinen kopio Nikin emo sun pojasta. Rupes naurattamaan, kun luin sun juttua :LOL: Koko päivän painaa menemään, sylissä ei suostu olemaan kuin hetken. Viime viikolla hänkin iski naamansa maahan tutti suussa ja ikeneen tuli haava, verta ei onneksi vuotanut kuin pari tuntia. Tällä viikolla on alkanut kävelemään kovasti ja vahinkoja sattuu koko ajan, huoh. Mä olen jo suunnitellut, että ostan hänelle sellaiset valjaat tulevaisuudessa jos tuo vauhti jatkuu vanhempanakin, heh!

1-vuotis synttärit lähestyvät uhkaavasti ja kakkua olen jo mielessäni pyöritellyt. Olis kiva tehdä junakakku, mutta saapi nähdä millainen siitä tulee. Tarkoituksena on pitää ihan pienet kekkerit. Haluaisin myös käydä ottamassa kuvaamossa valokuvat, mutta miten toi pikku termiitti pysyy sen vertaa paikoillaan että joku siitä kuvan nappaa....

Olen ollut tyytyväinen kummeihin ja itse odotan eniten sitä, että haluaisivat välillä viettää aikaa pojan kanssa. Tämä korostuu enemmän sitten, kun poika on vähän isompi.

Katti ja Elias 11kk
 
houmenta.. Siis huomenta työläismammalta.

Lapset saa vielä nauttia kesästä ja olivatkin eilen Muumimaassa ja äiskä sai illalla siivottua yhden huoneen ja pestyä koneellisen pyykkiä. Luksusta..?

Kuulostaa kamalilta noi konttaustutti onnettomuudet! Iso hali kaikille sen kokeneille.
Ja onnittelut muuttajille!

Järkkyä ajatella, että normaalisti sais olla vielä 2v kotona nauttien lapsista.. Vaikka töissä on ihan kivaa ja paljon hommaa niin tuntuu, ettei kotona riitä mihinkään. Pari tuntia ehtii olla ennen kuin mennään Piipen kanssa tissille ja nukkumaan. Puolen tunnin välein kun pitää illalla ja aamulla (4:n jälkeen) saada tissi suuhun ja tunnin - kahden välein yöllä niin ei voi oikein jättää lasta nukkumaan itsekseen sänkyyn. Jos tissiä ei heti saa niin hän herää ja pysyy hereillä monta tuntia. Siivoa sitten siinä tai anna huomiota esikolle.. Jos kuitenkin päästäis lenkille, esikko fillarilla ja Piipi vaunuissa niin ehkä se vois tehdä hyvää kaikillle..?

Kuviteltiin kutsuvamme kummit synttäreille. Eipä kai muita, ehkä naapurit sitten toisena päivänä..? Ja mummo. Pienimuotoista siis. Lähinnä kunhan olis kummallekin lapselle kaveri niin se olis sopivasti. tai kummit parissa erässä niin että esikko ei ala sorsia toisen kummin lasta toisen kustannuksella. Siivoaminen vaan on ongelma.. Jos saatais jostain siivooja hommiin meille..? Tuskin se mies mitään ehtii kotona tekemään..

Yritetään saada Pipelius muskariin.. Tykkäisköhän tuo? Saa nähdä vaan suostuuko iskä viemään vai nakittaako mummon ja ryhtyy vaarin hoitajaksi siksi aikaa...?
 
Jouskari täällä "lomailee".

Isäntä on töissä ja esikko Lapissa mummin matkassa jo toista vkoa..

Ranja Ranjuskainen vetäs äsken kevyet 4 tunnin pikkupäikkärit.. :D

Vielä ei voi oikeen muuttolaatikoitakaan pakata mutta ahkerasti oon yrittänyt huutonettiin tavaraa laittaa yms.

Meillä oli "1-vuotis" neuvola jo nyt kun Ranja siis sen melkein 11kk kun neuvolatäti jää vuorotteluvapaalle ni lupasi katsoa meidät vielä ennen lähtöään.

Mitat 9,5kg & 74cm

Hb oli vähän alhainen (90) joten kehotti syömään enemmän lihaa,herneitä,ruisleipää ym.

Ja sit 1/2v. päästä uus tsekkaus.

Hammaslääkäriin varasin ajan.

Täällä otettiin ekat kävelyaskeleet eilen; huimat 3 askelta :D

Synttärit meillä menee pahasti muuton kanssa päällekkäin joten siirretään niitä parilla vkolla ja suunnittelin jo tossa jotain asukaspuiston yhteistilojen vuokrausta tmv.

Kun meillä jo omasta perheestä ja kummeista kertyy aikamoinen porukka..

Ja kerranhan sitä vaan 1-vuotiasta juhlitaan!!! :flower:

Ja täälläkin aletaan olemaan enempi ja enempi tavallisen maidon käyttäjiä; korviketta enää vajaa puolet annoksesta.

Neuvolassa suositeltiin antamaan kevytmaitoa rasvattoman sijaan,kun neiti kuulema niin hoikka(?).
 
Iltaa!!

Ihanan lämpösiä ilmoja pielly, eilen nakkasi sekaan mukasvasti vettä ja vähän ukkonen jyrräsi...

Tuo poika taitaa olla oikee "ukkostiedottaja" aivan hirveen levoton, kätisevä ja ihan tuskan hien nahkiainen :( , inhottavaa ku noin pientä(ki) ukkonen painostaa :| . No, onneksi se ei sit tullu päälle...siis ukkonen =) .

Juu...niin se vaan on että meiän pienoiset vauvat on kohta "historiaa"...ihan hirvittää kuinka nopeeta aika kuluu :eek: .

Synttärikemut: Taidetaan järjestää pienimuotoiset, eli mummot&pappa, mun sisarukset (mutta luulen et eivät saavu paikalle ku on matkaa monta sataa väliä ), kummit ja ehkä pari kaveripariskuntaa.. Eiköhän siitä saada juhlat aikaan :D

Kummit: Ihan oikeat valinnat tehtiin, kaikkien kanssa ollaan paljon tekemisissä, ja tullaan varmaan olemaan aina :D Kyläillään puolin ja toisin yms.

Niin ja onnittelut uusiin koteihin :flower:
Meilläki ollu hakupäällä jo monta vuotta ja ei meinaa sitä oikeaa löytyä :/ , ollaanko liian nirsoja? en tiiä...täällä meillä päin on asuntojen ja omakotitalojen hinnat ihan hirveet, vanhastaki asunnosta, johon ei välttämäti oo tehty mittään remontteja niin on hintapyyntö tosi pilvissä...mutta eiköhän meki joskus sitten saada se ikioma(pankin)koti B) .

Poika on meillä ihan mahoton autojen perään...lenkilläki ku käydään niin seurataan silmä kovana kaikki autot niinkauan kuin se näkyy, päristellään leikkiautolla ja osataan leikkiä sillä oikein, eli lattialla oikein ajetaan ja lykätään :D , ihanan näköistä...ja sit kovasti pärrätään. Mä oon miettiny et mistä ne tuonki ikäiset tietää kuvastaki auton, rekan ja mopon tunnistaa :xmas: , onko ne renkaat vai valot vai mistä ne tunnistaa..

Sanoja tulee jonki verran, eli auto, äiti, isä ja mamma, joskus sanoo myös lamppu ja pallo ja semmosta dädädädää, tätitätitätii, papapapapaaapaa ym.

Niinja tietää ainaki lampun, katon, kukan, pallon, auton, kellon, nallen, kirjan, pyörän, kengän tunnistaa ja kattoo sinne päin missä se kyseinen juttu on, ei tuu mieleen kaikki mitä "tiedetään"...
Pallo etitään heti ku mainitteeki et missä pallo niin se haetaa oli se missä tahansa niin se etitään...tässä se oli ihan oikeesti hukassa niin kyllähän kaikki alukset kurkittiin kunnes se lopusta löyty omasta sängystään :D , ja voi sitä iloa ja riemua :heart:

Pusutellaan ja halitaan aina väliin...naama ihan märkänä ku on niin märkä hali... :heart:

Ulkona tykätään leikkiä, keinua ja hiekkalaatikolla möyriä.

Kävellä ei muuten kuin puita pitkin, väliin irrottaa otteensa et seisoo kyllä ilman tukea, mut sit muksahtaa istulleen. Ja kiivetään sohvalle.
Poikaa kaikki sanoo hyväntuuliseksi ja iloiseksi, mut onhan nuita huonojaki päiviä, niinkuin meillä kaikilla.
Ujostella meillä ei einää juuri lainkaan, kyllä vähän katotaan ensin, mut ite poika menee koskettamaan ja tervehtimään jos vieras ei ota mitään kontaktia poikaan.

Tästä taisi tulla pitkälti vain meiän elämästä tarinaa, mutta aattelin nyt meiänki kuulumisia teille kertoa...ja on tosi kivaa lukea aina juttujanne, itelläkään oo enää aikaa paljon täällä notkua mut kuitenki tulee luettua aina B)

Mukavaa kesän jatkoa!!!! :wave:

terkuin hille ja jesse, joka tänään täytti 11kk :heart:
 
Moikka!

Valitettavasti en ole kerennyt käymään kaks plussan sivuilla viime aikoina ja nytkin vain lukaisin pari viimeistä sivua :ashamed:

Tulin kuitenkin nopeasti kertomaan, että meille on on kaksi viikkoa sitten syntynyt pieni poikavauva (2980g/50cm) ja meidän 10,5kk esikoisesta tuli ISOveikka :)

Ja sitten kysyn samalla, että miten teillä muilla hoituu yönukutukset tai lähinnä nukkumaan meno? Meillä kun vielä juodaan pullosta maitoa ja nukutetaan viereen, josta sitten kannetaan omaan huoneeseen pinnasänkyyn. Yöllä ei juurikaan heräillä, mutta välillä nukkumaan käyminen on todella hankalaa..

haikara08
 
muuton ja tavara-kaaoksen keskeltä pientä ilmoittelua :)

uusi asunto on aivan ihana! vielä kun saisi kaikki tavarat paikoilleen, nytkin pitäisi jo olla nukkumassa :snotty:

poitsu konttaa koko ajan sinne minne ei pitäisi. koiran ruokakupit, turvaportit, imurit, pistorasiat, sähköjohdot, kaiuttimet ym ym ovat nyt todella kiinnostavia. alakerrassa on klinkkeri-lattia ja kyllä pää kopisee aika usein :ashamed: ihan koko ajan yritetään vahtia, mutta on tää vaikeeta muuttaa tuollaisen taaperon kanssa! 1v-neuvolaa pitäisi varailla uuteen neuvolaan, samoin hammaslääkärille aikaa.

meillä on töissä lopetettu kaksi liikettä, mm. se jossa itse olen töissä. jos vaan mahdollista niin jatkan sitten hoitovapaata jos ei työllisyys-tilanne näytä lupaavalta :( pikkasen pelottaa kun lainat on niskassa, jos ei olekaan työpaikkaa mihin palata!

pää on tyhjä, pitää varmaan mennä nukkumaan! :D

meripihka ja poitsu 10,5kk :heart:

haikaralle suuret onnittelut!!! :flower:
 
Haikara08 paljon onnea vauvasta!

Tinii paljon onnea avioitumisen johdosta!

Ja onnitteluja myös asuntokauppoja tehneille!

Pikainen tilannekatsaus: Meillä otettiin alkuviikosta ensiaskeleet ja päivien varrella on touhussa jo kehitytty. Vilkas tapaus on tuo meidän poika, ei tee pahaa, mutta ehtii joka paikkaan. Lisäksi on nyt ilmeisesti eroahdistusta havaittavissa, äiti ei saa poistua näkyvistä. Mutta ei kuitenkaan huuda perääni, jos lähden esim. jalkapallotreeneihin ja jää isän kanssa...
Huomenna aikaisin helsinkiin, poitsun suulaen halkio leikataan tiistaina. jännittää... mutta sittenpähän se on ohi. ensi vko kuluu siis sairaalassa...
10kk neuvolan mitat kuukauden takaa: 10500g ja 76cm
Pikkukakkostakin kuumeillaan, mutta ei vielä yritetä... yritys alkanee poitsun 1vee päivän jälkeen. Laittakaahan jo raskaana olevat jotain masukuvia, että saadaan ihastella! :)

Nyt petiin ja stressaamaan tulevaa viikkoa... kivoja viimeisiä kesäpäiviä kaikille!

suhveli ja poitsu kohta 11kk
 
Huh, pitää kiiruhtaa töihin..

Mutta pikaisesti. Saatiin perjantaina kirje, että puheterapeutin aika on siirretty syyskuulle! Mä alan olla ihan poikki tähän tilanteeseen. Eilen saatiin menemään puolikas muffinssi lapselle (kyläpaikassa, itsetehty, olisiko ollut 25 ml tilavuudeltaan) ja vajaa kolmannes nakkia. Ja tietty tissiä ja tissiä ja tissiä. Puolen tunnin välein tissiä. Päivällä ja yöllä. Tuntuu, että tissit on ihan tyhjät. Kyllä esikolle riitti resursseja kun oli pikkukeskonen mutta nämä täysiaikaiset lapset saavat olla ihan oman onnensa nojassa.
En jaksa miettiä edes mitään 1v neuvolaan ajan varaamista. Mitä siellä, mittoja joilla ei mitään väliä sillä lapsi ei kasva kun ei syö eikä se mittaamalla kasva yhtään sen enempää..

*muoks* selvis, että se on tuplabuukkaus.. päästään gigapeutille..

Hexa ja 18 pv vaille 1v Piiperö
 
Ciao!

Ensimmäisestä yöstä ilman poikaa selvitty kunnialla! Launtaina oli siis ystäväni häät ja meidän pikkumies pääsi mummille ja vaarille yökylään. Oli sujunut oikein hyvin, muutamat pienet ähinät yöllä ollu, mut niistä oli tutin kanssa selvitty. Itsekin pärjäsin tosi hyvin siihen saakka, kunnes lähdettiin ajamaan kotiinpäin. Ja kun sitten näin pojan sunnuntaina niin itkuhan siinä tuli.. :ashamed: Vaikkei ikävä vaivannutkaan poissaollessa, tuntui että olis ollut ikuisuuden erossa kun vihdoin nähtiin. Mut hyvä toisaalta, et meni näinkin kivuttomasti, uskallan seuraavaakin irtiottoa suunnitella.

Meillä on nyt sitten imetys loppunut. Noin viikon verran on jäänyt se yksi ainoa aikaisen aamun tissittely pois. Ekan kerran jäi pois kun Sisu teki ennätysunet ja nukkui elämänsä ekat 8h unet putkeen! Valitettavasti tollanen unipätkä ei ole sen jälkeen toistunut, mutta toivossa eletään. ;) Muuten yöt on vähän rauhoittuneet, ehkä sellainen pari-kolme kertaa vähän itkasee, mut rauhoittuu nopeasti takaisin unille.

Haikaralle hirmuisesti onnea! :flower: Ja nukkumaanmenosta vastailen sen verran, et meillä syödään n. klo 20 puuro, jonka jälkeen pestään hampaat ja kannetaan sänkyyn. On tässä vaiheessa yleensä jo aika väsynyt ja n. 10-15 min kun istuu vieressä ja pitää kädestä kiinni tai taputtelee selkään tai pepulle, niin nukahtaa. Ei siis nukahda itsekseen - ikinä. Toki meillähän ei tota maitoa juoda muutenkaan eikä tuttipullosta ylipäätään yhtään mitään. Mut täytyy sanoa, et viime aikoina on toi nukkumaanmenokin helpottunut. JOhtunee osittain ainakin siitä, et päivällä nukutaan enää n. 1,5h, joko yhdessä tai kahdessa osassa.

Tiniille onnea rouviintumisen johdosta! :flower: On siinä projektia kerrakseen, kun on muutto ja häät noin lähekkäin - huhhuh!

Nikin emon tekstistä tunnistin kyllä meidänkin ukkelin. Hetkeksikää ei voi jättää itsekseen. Ei onneks kolhi itseään ihan mahdottomasti, mut ei pysy sekuntiakaan paikallaan ja heti kun silmä välttää viuhahtaa paikkoihin jotka on häneltä kielletty (takka, hylly missä on dvd ja digiboxi, kirjahylly, vessanpönttö, vessaharja, jne...) Katselin kadehtien ystäväni 2 kk vanhempaa tyttöä joka istui isänsä sylissä iltasatuja kuuntelemassa niin kauan, et varmaan kymmenen kirjaa oli luettu. Meillä istutaan sylissä hyvällä tuurilla yhden sivun ajan ja sen jälkeen lähdetään kiipeilemään tai muuten vain mönkimään. Ei mitään toivoa yrittää saada olla paikoillaan. Jospa tällä menolla näitä raskauskilojakaan ei tällä kierroksella pääsis niin reilusti tulemaan :kieh:

Hexalle tsemppiä edelleen syömisyrityksiin. Aikamoiselta kuulostaa meno teilläkin.

Viime torstaina oli muuten eka ultra. Kaikki ok siellä. Kummasti se taas nyt vasta konkretisoitui että joku siellä masussa köllöttelee. :heart:

Synttäreitä vietetään ihan sukulaisten ja kummien kesken. Mulla on siinä vaiheessa kaksi ekaa työviikkoa takana ja pahoin pelkään, ettei virtaa hirveesti riitä panostamaan synttäreihin ihan älyttömästi. Mutta sen näkee sitten.

Nyt mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Zucchero + Sisu 10kk 3vko + pikkuinen rv12+4
 
Meillä on esikko edelleen pohjosessa mummin matkassa-kaiken kukkuraks autosta oli hajonnut vetoakseli joten poitsun kotiin saanti viivästyy.

No eiköhän loppuvkosta viimeistään,kerhotkin alkavat ensi vkolla.

Johan tässä on 2 ja 1/2 vkoa oltu erossa,alkaa ikävä jo olla "pikkumiestä" :heart: :heart: :heart:

Joka päivä otetaan kävelyaskelia enempi ja enempi ja neliveto alkaa olla menneen talven lumia jo :D

Pakkailut alotetaan vkonloppuna ja huutonetissä on kivasti mennyt kaikki vanhat huonekalut ja lastentarvikkeet.

Kummasti tuli haikea fiilis niitä myytäessä mutta saahan niitä sit ostella taas uudelleen jos tarve sille tulee jonain kauniina päivänä!!!

Myin siis pois ihan kaiken.

Onko täs porukas muuten muita joilla nyt 2 lasta ja vielä vauvakuumetta ilmassa??

Mulle tuskin mitään kuumetta enää tulee vaan se on vaan sit semmonen mikä tapahtuu sen enempi miettimättä-jos luoja suo :saint:

Meillä muuten uus herkku on kevytviili missä mustikkaa ja vadelmia.

Ja vadelmat muutenkin ihan ykkösjuttu!

Meilläkin eroahdistusta siinä mielessä että itku pääsee herkästi kun häviän näkyvistä varsinkin jos on muutenkin kovin väsynyt.

Kuitenkin esim. tänään kun kävin pikasuihkussa ni hyvin viihty sillä aikaa huoneessaan leikkien palikoilla itsekseen eikä tullut oven taakse huutelemaan. :whistle:

Meidänkin 1-vuotissynttäri homma ratkesi ku käytin suhteita ja pidetään juhlat päiväkodin tiloissa!

Ei tarvitse murehtia muuttoa tai pahvilaatikoita ym. tilaa vaan kakun sinne ja kaikki muu onki siel valmiina.Laskin että meitä on lähes 30 lapset/vauvat mukaan lukien...Kerranhan sitä vaan toinen yhden vuoden täyttää :D

 
Lomaillaan jälleen työnantajan kesäpaikalla. Meilläkin alko mennä parin viime viikon aikana yöt sille mallille, että noin 22-23 nukkumaan ja aamulla klo 7 ylös, aika raskasta... kaks ylähammasta vihdoin ilmaantu viikonloppuna kahdelle alahampaalle kaveriksi. Eilen Jimpsu meni unille 21.40 ja heräs tänään klo 9.30, apua vähän mahtavaa, tosin klo 7 yritti taas pönkiä ylös mut kun tääl on niin pimeetä ja hiljaista sain huijattua en on viel yö ja annoin maitopullon ;) nyt sit tänään mentiin ekaa kertaa yksilä 2 h päikkäreillä ja pidin väkisin 21.30 asti hereillä. Toivottavasti voitas nyt siirtyä yksiin päikkäreihin pikkuhiljaa ja yöunet pitenis...

Kamala on meno, yhdestä kädestä kiinni pitäen kulkee, jos päästää irti ei hetkeksään voi silmistään päästään, muuteen portaissa pää edellä tulossa alas tai sormet oven välissä, No pahimmilta haavereilta on säästytty, mut kyl esim. omat wc-käynnit ja syömiset on hyvin taimattava tarkkaan... tääl on myös yks 1v3kk vanha tyttö, joka on btw 8,5kg meidän Jimppa joku 13 kg ja arasti tarkkaillen liikkuu, ei mölyä eikä sählää kuten meidän villipeto, täytyy sanoa että välillä kateeks käy...

Jimin rakkaus aikuisten herkkuruokiin sen kun pahenee esim. todella mausteista thaimaalaista keittoa ei voi vastustaa ja pizza, makkara, ranskalaiset ne vasta näemmä saakin veden kielelle. Jouduttiin nääs pikaruokailemaan olan takaa viikonlopun pääkaupunkireissulla, siinä lensi omat soseet kauas nurkkaan, kun äidille tuotiin "parempaa".
 
Tervehdys täältäkin!

Ihan ensimmäiseksi onnittelut Tiniille rouviintumisen johdosta :flower: ja haikaralle vauvaonnittelut :flower:

Lueskelemassa olen käynyt mutta kirjoittelemiseen ei hirveästi ole ollut aikaa eikä juuri mitään erikoista asiaakaan.

Kalle lähti iskän kanssa "töihin" joten nyt joutaa sitten vähän kirjoittaakin.

Meillä ei vielä kävellä ilman tukea mutta tuskimpa tuo kovin kaukana enää on kun kävelee jo todella "tukevasti" kun pidetään kädestä kiinni. Poika "puhuu" tosi paljon, eli semmoista yleistä mölinää mistä ei vielä selviä sanoja erota. Hyvällä mielikuvituksella sanoja toki löytyy mutta ihan "aikuisten oikeasti" ei vielä puhuta :)

Onko muilla lapsilla ollut vauvarokkoa? Meillä kävi tässä muutama viikko sitten. Ensin kolme päivää kuumeessa ja sitten iho täyteen punaisia pieniä näppyjä. Onneksi ei tuo kuumeilu johtunut mistään vakavammasta, ehdin jo säikähtää :/

Me oltiin tämän kuun alussa "mökkilomalla" viikonloppu. Pojalla oli hauskaa kun pääsi hiekkakasaan mönkimään ilman vaatteita. Kaikki grilliruuat piti maistella, omat eväät ei kelvannu kun toiset söi jotain muuta.

Meillä ne 1-v synttäri edessä sitten ens viikolla, mihin se meiän vauva hävisi :eek:. Pitäisköhän tehä uusi :D

Nyt pitänee ruveta tekemään jotain hyödyllistä...

Niihu ja Kalle kohta 1-v
 

Yhteistyössä