***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Pikapikaa lukasin myös aikaisempia kirjoituksia, ja todellakin onnittelut Haikaralle UUDESTA VAUVASTA! Mä en kyllä ikinä pystys, on tuon yhden kanssa niin kädet täynnä työtä... tosin ehkä se helpottaa, jos mieheltä saa apua lasten ja kodinhoidossa. Ja myös Tinii onnittelut avioliiton satamaan astumisesta!

Nikin emo
oli kysellyt kummeista, samalla paikkakunnalla asuvia nähdään kerran pari kuussa ja Jimi on ollut pari kertaa hoidossa tunnin pari, nyt heillä 3 viikkoinen vauva, joten hoitoapua tuskin enää saadan. Hgin kummi vei kerran Kiasmaan kahdeksi tunniksi, tosin poika ei ollut ihan lumoutunut nykytaiteesta ainakaan vielä... Vaasan kummi on vasta 15v, mutta toivottavasti pääsis Jimin 1v synttäreille, Kandan kummista tuskin on toivoa, ehkäpä ensi kesänä me voimme siellä vierailla. Lähinnä menee niin, että minä lähettelen kuvia ja hän kyselee kuulumisia sähköpostilla tai tekstareilla...

Synttärit olis parin viikon päästä, kummit kutsuttu paikalle heistä pääsee 0-2 arviolta, myös yksi lapsiperhe kutsuttu ja ehkä vielä muutaman muunkin kutsun. Molemmat veljeni vaimoineen olen kutsunut, ainakaan toiset eivät tule. Max 10 vierasta on musta hyvä anyway. Eli mummin luona synttäreitä vietätään. Teen kai kakun ite, loput tarjoamiset ostan valmiina, mitään erikoista ohjelmaa ei ainakaan vielä ole tiedossa. PLEASE KERTOKAA JOTAIN HAUSKOJA LEIKKEJÄ TMS. OHJELMAA 1V SYNTTÄREILLE JOS JOLLAKIN ON TIEDOSSA.
 
tiniille onnea rouviintumisesta!

nikin emolla olikin hurja onnettomuus käynyt!(tai siis nikillä, heh)eipä niiltä voi välttyä..meillä kaatusi rappusista niin että löi päänsä pylvääseen, ostassa oli tummansininen nenää isompi patti pari viikkoa.
onneks teilläkään ei pahemmin käynyt!!

kummit, meillä on mun hyvä ystävä ja miehen toinen sisko miehensä kanssa.ystävä asuu samalla paikkunnalla ja nähään usein mutta miehen siskolle onkin matkaa reilummin.hän ei juuri yhteyttä pidä mutta mä lähettelen s.postilla kuvia ja satunnaisesti sitten nähään. poikien synttäreillä ainakin.
ihan tyytyväinen silti oon valintaani, tiesin jo valitessa ettei tuu mitään "hoitoon ottavia" kummeja, eikä tarviikaan.

synttäreitä juhlitaan 5-6.9, meillä on aina esikoisellakin ollut kaksi päiväset juhlatkun on niin paljon vieraita ja kauempaakin.jokainen saa sit ite valita kumpi päivä parempi..jo pelkästään isovanhemmista, kummeista, miehen sisaruksista ja muista läheisistä tulee semmonen 30 hengen joukko.sit vielä kaverit päälle.Mun isä onneks lupasi tehdä kakun ja voileipäkakun niin pääsen vähän helpommalla :)

haikaralle suuret onnittelut pikkuisesta pojasta!!
meillä nukahdetaan tissille, tai siinä aletaan torkkua.sitten siirrän pinnikseen.en kuitenkaan osaa neuvoa, esikoinen on aina mennyt hyvin nukkumaan mutta tää toinen onkin hankalampi..vaikka nukahtais omaan sänkyynsä niin 2,5h on maksimi minkä nukkuu putkeen.meillä siis EDELLEEN yöt aivan kamalia.mä oon jo luopunut toivosta että koskaan enää saan nukkua.

jouskari täällähän minä!! :wave: kaksi lasta ja vauvakuume :kieh: järki sanoo että ei, muttamutta...puhuttu ollaan et sitten kun eeti olis 3v..oon kuitenkin kans myynyt lähes kaiken pois, jotain tärkeempiä vauvanvaatteita säästänyt.juur tänään myytiin tuplat.
saa nähdä nyt,ensin kuitenkin toi koulu loppuun ja sit töihin hetkeks..

eeti oli tossa viikon mahataudissa, nyt on onneks jo takanapäin. oli se niin surkeeta..
kellekkään muulle ei kyl tullu!

eetikin syö mielellään jo kaikkea mitä muutkin, kuitenkin enemmän soselinjalla oon koittanut pitää, meillä kun tuppaa oleen niin epäterveellistä välillä.
kävelty on n.kk kovaa vauhtia ja nyt on keksitty jo juokseminenkin.aikamoista kolinaa välillä kun isompi huutaa "ota eeti minut kiinni" ja sit juoksevat peräkanaa :D
isoveljen nimen tunnistaakin jo tosi hienosti, missä eemu?-leikki onkin eetille ihan ykkönen.sanoja on tullut äiti, isi ja kakka :D
tai ainakin mä luulen että ne on ollut, voi olla et oon kuullut ihan omianikin.esikoinen jutteli jo paljon enemmän tän ikäsenä mutta kävelemään lähti vasta 1v.

nyt täytyy palata taas kouluhommiin ja huutikseen taas laittaan kamaa..joskos joskus pääsis oikeesti kaikesta turhasta eroonkin.

mukavaa loppukesän jatkoa!
d. ja eeti 11kk 1vko

 
Huomenta

Näin vihdoin pääsee koneellekin.. Meillä oli torstaina puheterapeutti, eikä se oikeastaan mitään uutta antanut. Käski vain juottaa mukista maidot ja miehen syöttää Piiperöinen ennen kuin tulen töistä kotiin. Tuloksena on nyt sitten se, ettei Piipe juo enää maitoa kuin tissistä. Ei mene pullosta tai lasista tai mukista mitään. Vain tissistä. Illalla on sitten yritetty antaa meidän kanssa samaa ruokaa ja kaksi teelusikallista on saatu jauhelihakastiketta hänelle suuhun ja puolet on syljetty ulos. Tänä aamuna meni 20 ml Paula-vanukasta. Sitä vanilijan makuista.

Ensi viikolla on sitten lääkäri. Saadaan mitat ja kuullaan tilanne. Kyllä mä jotenkin epäilisin niitä allergioita suurimmaksi syyksi. Jos suu aukeaa pelkälle jauhelihakastikkeelle ja itse syödään riisispagettia ja kaikki perunaa sisältävä kaivetaan käsin suusta pois jos sinne jotain on saatu huijattua niin ehkä selitys voi löytyä. Mutta muuten tuntuu pahalta että ei saada edes maitoja menemään päivällä ja ne soseet on muutenkin maksimissaan desin päivässä eli vähemmän ruokaa saadaan nyt menemään kuin täysin tissitettynä. Ja jos jollain on vielä fuzzin M-kokoiset vaipat käytössä niin voisiko kertoa missä nepparissa teillä on säädöt? Meillä on toiseksi pienimmissä neppareissa.

Joten meillä ei kävellä ja kaikki on 'vau-va' nukke, koira, ankka ja lapset. Kenkä on 'äng' mutta ei muita tunnistettavia sanoja tai äänteitä. Ei äitiä tai mammaa..

Muuten on alettu jo valmistella synttäreitä, kummeille on soitettu ja jätskiautolta haettu kakkkuja. Siivota vielä pitäisi mutta mies ei sitä päivällä ehdi tekemään ja iltaisin mä olen Piipen kanssa sylikkäin niin hankalaa siivoaminen töidenkin jälkeen on.. Lisäksi tuo käsi alkaa taas kipuilla niin että en voi nostaa enää oikealla kädellä mitään.. Yritetään kuitenkin. Kaikkia kremppoja sitä tulee töihin menon seurauksena..

Vauvoista: olishan se ihanaa, jos vielä joskus saisi kokea raskaaksi tulon ja masun kasvamisen ja elävän täysiaikaisen lapsen syntymän. Mutta.. myin jo sitteritkin pois ja kaikki 68 cm asti olevat vauvanvaatteet lähtee ens viikolla eteenpäin (mahtuiskohan niistä vielä osa päälle...?). Realiteetit iskee vastaan: ikä ja taloustilanne. Ei me pärjättäis vaan äitiyspäivärahalla ja miehen eläkkellä. Ellei sitten saatais kaikkia lainoja maksettua mutta siitä huolimatta tekis tiukkaa. Ja kotona olis varmaan pinna kireellä kun mies vaan nukkuis päivät ja kukkuis yöt (niin kuin nytkin tekee). Hän nimittäin nukuttaa esikon ja puolille öin antaa valvoa. Arvatkaa millaista elämä on kun mä nousen silloin kun hän tulee nukkumaan ja lähden töihin. Yritän sitten etänä valvoa että Piipe ei pääse putoamaan sängystä ja esikko saadaan ajoissa tarhaan..

Hexa ja 2 vko kuluttua juhliva Piipe
 
Täällä itketty yöt nyt sitten mahakivuissa..noin viikko kai....joku yö parempi ja sit taas han hirveitä,esim yks yö itki 00-05. Tää on NIIN kamlaa ja turhauttavaa ja kaikkea mahdollista.Kun tietäs mikä on vikana, sillä tällaset ilmavaivathan ei ole normaalia tän ikäselle.
Plus Niki ei halua syödä muta kuin 5-6kk soseita.(juu,tiedän,hyvä et syö jotain) MUTTA pitäisi syödä mun tekemiä,kun ei ole rahaa muuhun.Hän vetäisi siis 5-6purkia noita vauvojen soseita/pv. Meillä käytettävänä vuokran jälkeen 440e ,puhelimeen,nettiyhteyteen ja kauppaan. (ja jos on lääkäri lääke jne kuluja). Ja Niki juo nyt Almiron peptiä. (hintaan 12e 900gr).Että en oikein tiedä miten tällaisista yhtälöistä selviää tuon talouden kanssa.
olen kokannut kaikenlaista, ei syö. ei syö MITÄÄN puuroakaan. Pari hedelmäsosetta menee,jos on huutava nälkä.

Että tuota joo, olen aika neuvoton. Tilasin yksityiselle ajan kyselläkseni mitä ihmettä tää kaikki voi olla.Kun uusia ruoka-aineitakaan ei uskalla antaa.Mitä helvettiä tässä oikein voi tehdä???? Tää lääkäri on joku Suomen kuulu ja kulemma paras(?), ajan sai 21.10.
 
...niin ja ei tietty pelkkä raha noissa ruoissa, eihän se nyt voi olla niin että kohta 1v syö vain vauvan sosetta???? kun hälle ei kelpaa ne 8kk soseetkaan,yksi menee joskus joku kalkkuna PLUS en uskalla tarjoilla niistä moniakaan koska nissä on kaikenlaista mm maitoa,herneitä,sipuleita jne jotka ei herkkämahaiselle sovi.siksi olen kokannut itse.
 
Nikin emo: Meillä esikko lopetti 3v iässä 6kk soseen syönnin. Piipelle annetaan vain sitä yhtä ja ainoaa sosetta mikä uppoaa ja missä ei ole perunaa. Mutta meillähän se riittä kolmeksi päiväksi. Oletko kokeillut kaupan kauramaitoja tms?

Tinnuliini: onneksi teilläkin on hoikkelis lapsonen.
 
nikin emo, söiskö jotain normi-ruokaa?makaronia?jotain mitä vois ite laittaa suuhunsa?meillä soseet tökkii mut marjat, hedelmän palaset, makaronit yms.menee..
puurot ei meilläkään mee, paitti ne tetroissa olevat sikakalliit..meillä kans toi talous sen verran tiukka ettei viitteis niitä joka päivä syötellä.
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1492677#m16985970

Nyt ois taapero puolella meille kans jo oma keskustelupaikka, joten omaan tahtiin sinne sitten vaan siirtyilemään, kun siltä tuntuu. Koetan jossain välissä löytää meille sinne taas kivat kuvat nimilistalle. :D

Niin ja onnitteluja kovasti vauvautuneille ja avioliiton satamaan astuneille :heart:
 
Kalle otti eilen ensiaskeleet B) . Valitettavasti en ollut itse paikalla ja mies sitä sitten toimitti kun ovesta pääsin illalla sisälle, melkoisen ylpeitä oli molemmat "äijät" kun taitoa mulle esittelivät =)

Tänään siis meillä sitten se vuosi täynnä, ja sen kunniaksi on otsassa kuhmu :p . Perhekerhossa, tänään, lauloivat porukalla tolle synttärisankarille =) Synttäreitä juhlitaan vasta viikonloppuna kun valtaosa vieraista ei viikolla ehdi. Eipähän noita nyt niin älyttömästi ole tulossakaan mutta kuitenkin.

Huomenna 1-v neuvola. Saapi nähä mitä mittarit näyttää.

Nyt kaffelle :wave:

Niihu ja Kalle 1-v
 
heip pitkästä aikaa,lukemassa oon käynyt säännöllisesti,mutta kirjoittaminen jäänyt :( Meillä Annu sairastaa ihan kokoajan. Oltu syntymän jälkeen 4 kertaa osastolla,lisäksi pari keuhkoputkentulehduta,kurkkutulehdus,pari mahatautia,nyt oli 3pvää kuumeripulissa ja tulehdusarvo oli eilen 153 päästivät kuitenkin kotiin,kun tyttö oli niin hyväkuntoinen. Tänään oli kontrolli verikokeet ja tulehdusarvo oli laskussa,mutta keuhkoissa oli jotain pientä tulehdusloydystä,siksi varuiksi antibiootti. Jos kuume olisi jatkunut niin to olisi pitänyt mennä verikoisiin ja sit tod.näk. olisi aloitettu suonensisäinen antibiootti. Onneksi nyt ainakin terveentuntuinen vauveli.
Meillä Annu ei syö yhtään kökköruokaa,syö kyllä 1v soseita,mutta ne pitää hienontaa sauvaskoittimella. Melkoinen sihtikurkku. Tästä johtuen meillä ei syödä leipää,saatikaan mitään mitä pitäisi pureskella. Annulla ei ole noita ylä-etuhampaita. Seuraavat hampaat on. ja alhaalla 3 rivissä.
Nukkumaan Annu alkaa edelleen mun sylissä,en oo vaan saanut sitä karsittua pois,ainakun pitäisi tulee kipeäksi.Yöt meillä menee välillä paremmin (1herätys) välillä huonommin se 5 herätystä.
Pikkusesta meillä ei enään haaveilla. Lapsiluku on nyt TÄYNNÄ, mulle syntyy kummityttö päivänä minä hyvännsä niin siinä mulle vauvaa tarpeeksi.
Synttärit meiillä vietetään varsinaisena päivänä 29 pvä mummulassa,minne tulee mihen puolen sukulaiset ja 2 kummia. Sit sunnuntaina meillä,milloin tulee mun siskonperhe,mummu ja kaverit. Kunhan vaan ilman sairauksia selvittäisiin tämä viikko.
Töihin/kouluun en vielä edes haaveile,en raskisi tuota hoitoon viedä,ja jos nyt sairastetaan näin paljon,niin mitä se sitten olisi.
Meillä 1v kuva ens to. Kauan mirttiin viedäänkö,mut sitten löydettiin edullinen kuvaamo 59e kun muissa oli pitkälti tostasataa,samassa kuvaamossa käytiin esikon kanssa ja se teki silloin esikosta sellaisen ison suurennoksen mikä oli jonkun aikaa siinä liikkeen ikkunassa ja nyt llupasi tehdä Annusta samanlaisen.
Annu sanoo anna,ota,hauuva,lamppu. palloleikit on ihan pop. Tuttipullo kelpaa vain yöllä,maito on muutenkin yök,vaikka melkein jo juo tavis hyla maitoa. Annu konttaa,nousee tukea vasten,kiipeää joka paikkaan,mutta ei kävele. kaikki paikat kolutaan,tutkitaan ja revitään. Päikkyjä nukutaa 2-3 riippuen unien pituudesta. Lyhyt on tyttö 10kk neuvola niin oli 8060 ja 68.9cm eilen oli jotaina 84??g
mut jos nyt taas yrittäisi kiinnostua kirjoittamisesta,joten katjuska,lisäätkö mut edelleen listaan tonne taapero-puolellekkin?

aatumaria ja Annu n.11.5kk
 

Yhteistyössä