syysvauvat

moikka!

ois kiva, jos tänne kerääntyis tulevat äidit, joiden laskettu aika olisi syksyllä 2011.

voitaisiin höpötellä niitä näitä ja kertoa omista kokemuksista odottaessamme=)

itse olen tällä hetkellä 5+2, ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti. kaikki on niin uutta ja jännittävää(jopa pelottavaa) jos kaikki menee hyvin, ensimmäisen vauvani pitäis syntyä ens lokakuussa<3
 
Lortsy
Hei,

LA 17.10. tällä tietoa eli vk 6+0, varhaisultraan mennään yksityisellen viikon päästä ja kahden viikon päästä on eka neuvola. Varovaisen iloisia ollaan, koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon vain 4 kk sitten.
 
Heippa,

meillä laskettuaika 9.10. ja ensimmäinen neuvola tuossa parin viikon päästä. Tänään pitäisi olla vko 7 + 1 .
Tosin huomenna olen menossa heti aamusta lääkäriin (terveysasemalle ensin ja harkinnan mukaan sitten yksityiselle jos tarve vaatii). Mulla on ollut nyt n. 3 vkoa alavatsakipuja ja selkäkipuja ja nehän on ihan normaalejakin, mutta viime yönä tuli niin kauheat kivut että meinasi taju lähteä :| En oikein muista edes koko kohtausta kun niin kovin koski, mutta meni kyllä pian ohikin.
Nyt vaan kädet ristissä että masussa olisi kaikki ok! Todella varovaisen iloisia täällä myös siis...
 
heips kaikille.

voih, nyt rv 6+5 ja pahoinvointi alkoi. kyllä on inhottavaa. joudun varmaan lääkäriltä lähtee hakee saikkua, ku on niin väsyny ja kipiä olo:( noh. onneks ei tämän pitäis pitkään kestää
 
Moi täälä plussattiin 4 kuukauden odotuksen jälkeen sunnuntaina eli laskettu aika menee lokakuun lopulle tää on niin odotettu vauveli ollan kummatkin ihan innoissaan ja onnellisia :) Mulla eka neuvola vasta 30.3 en ymmärrä miten jaksan sinne asti oottaa jännä ku teillä suurimmalla osalla on jo kahen viikon sisään eka neuvola. Mulla ei oo ollu pahoinvointia oon ollu tosi hyvin voiva mies sanoo ett oon ollu todella hyvätuulinen koko ajan eihän sitä voi ku olla hyvä tuulinen ku musta tulee äiti :) <3 Paljokohan maksaa yksityisellä ultra onko kokemuksia? Onko Oulun seudulta täälä äitejä?
 
Ja milloin kannattaa kertoo työnantajalle raskaudesta? Oon hoito alalla ja voi olla ku teen yö vuoroja aikapaljo jos ei ala jaksaa niitä tehä tai siis alkaa ottaa voimille sit on pakko kertoo pian. Aika hyvin ku just tos sanoin ettei oo pahoinvointia tuli samaniten äklötys olo :( toivottavasti ny ei sit ala oksentelu ei oo hääpöstä töis olla :(
 
mulla myös pahoinvointia, alkoi viime viikolla. Koko ajan ihan blaaaaah-olo. : / Hankalaa nyt jo olla töissä, ja kauhulla odotankin sitä jos/kun tämä tästä vielä pahenee. En haluaisi kertoa töissä vielä mitään, mutta eiköhän ne arvaa jos outoja poissaoloja alkaa tulla harvase päivä.

Eilinen lääkäri otti jotain (turhia) kokeita ja sanoi laittavansa lähetteen ultraan 1-7 pv sisällä. Se olisi mahtavaa, niin ei tarvisi yksityiselle mennä kun hinnat on siinä 150 euroa täällä pk-seudulla. Mutta eipä ne sieltä ultrasta ole vielä ainakaan soittaneet minulle sitä aikaa, eli nähtäväksi jää pääsenkö sinne lainkaan, tuskin.
 
Hei kaikille!

Täällä ilmottautuu yksi mamma lisää ketjuun. Meillä on LA lokakuussa kanssa, eka neuvola on maanantaina (omien laskujen mukaan rv 8+2), että aika samoissa mennään ainakin Kenzien kanssa :) Jännää on, kun on esikoinen tulossa!

Mulla on ollu äklötysoloa jonkun verran, selkäkipuja hieman ja hirvee väsymys ja masun turvotus, mutta eiköhän kaikki kuulu asiaan. Nyt tosin oon saikulla, mutta se on ihan flunssasta. Mä ajattelin lepäillä nyt kunnolla, ei voi tehdä flunssa vauvalle hyvää :/

Ihanaa olis vaihtaa täällä ajatuksia ja kuulumisia, kun ei kaveripiirissä juuri äitejä ole!

Salliina85 rv 7+5
 
Paljon Onnea Salliina 85 llekkin mukavaa että on meitä niin monta nyt täälä jotka saa esikoisen ja on syksyllä laskettu aika :) Mä varasin just yksityiselle ultran en millään jaksa oottaa maaliskuun loppuun ku sillon vasta eka neuvola käynti 8.3 mennään ultraan siis en malta oottaa enää 11pv :)
Mulla oli nyt yöllä pientä vatsakipua ku käänti kylkeä mut se meni nopiaa ohi ja on selkäki ollu kipiä mulla on muutenki ollu selän kans aiemmin ongelmia ku se meni pari kesää sit työtapatrmas ja siihen tuli välilevyn repeymä vähä pelottaa miten se alkaa oirehtiin raskauden aikana pitää yrittää paljo vahvistaa selkä lihaksia ja liikkua pitäs käydäkki kysymäs sie salilla missä käyn jos se fysioterapeutti tekis mulle uuden sali ohjelman en oo ees ny uskaltanu käydä ku en tiiä mitä uskaltaa ja saa tehä. Mut ekaa ultraa siis ootelleen innoissaan täälä :)
 
Joo Salliina meillä on sit tosi samikset :) Mulla nyt siis 7+4 =) ja mulla myös esikoinen tulossa!

Mä varmaanki päädyn yksityiselle ultraan, kun ei ne sieltä julkiselta mulle ole soitellu. Kovat kivut meni ohi, mut tätä "normaalia" alavatsakipua on kyl vieläkin päivittäin ja etoo myös. Ostin muuten sea band-rannekkeet apteekista kun joillain on auttanut pahoinvointiin, ja pakko sanoa et tänään on vähä helpompaa töissä kun eilen! :D Ehkä tää perustuu kuvitteluun mut ihan sama, kunhan olo on parempi! ;)

mä laskin viikot raskauslaskurilla netissä , mut eikö ne viimeisten menkkojen alkupäivästä lasketa, vai miten se meni??

Mistä olette muuten kotoisin?
Täällä Espoo!
 
Hei kaikille!!!
Täällä plussattiin eilen =),ei tahdo vielä oikein uskoa et kahdenvuoden yrittämisen jälkeen onnistuttiin:heart:.laskettuaika mennee kans tonne lokakuunlopulle,ekaa ultraa odottelen jännityksellä toivottavasti kaikki hyvin.
 
Onnea sydänmaanlakka! :) Mä en oo viel varannut ultraa, ajattelin sinnitellä sinne rv 12 paikkeille... Saa nähdä jaksaako odotella, vielä kuitenkin jotain 4-5 vkoa... Kerro sit Nennu miten teillä meni siellä!

Juu mäkin oon laskenu nettilaskurilla. Antaa vähän eri tuloksen riippuen laskeeko menkoista vai oviksesta. Mun miehellä on kuulemma vahva tunne, millon mulla oli ovis :D

Ainiin, mä asun tällä hetkellä Joensuussa.

Millon ootte aatellu kertoa kaikille läheisille raskaudesta? Mulla tietää tietty mun mies ja sen lisäks pari kaverii on arvannu, kun en juo ees lasillista viiniä. Meillä oli aikomus kertoo aika pian tuleville isovanhemmille, mutta onko järkevää? Millasta reaktiota ootatte/on tullu kun ootte kertonu? Meillä ei oo ollu lähisuvussa vauvoja yli 10 vuoteen, joten ei tiedä mitä oottas. Ja miehen vanhemmista osaan sanoa viel vähemmän...
 
Me vei oo kerrottu vie kellekkää lähhimmät ystävät kyllä tietää ett yritetään lasta mut ei vie oo kerrottu ett on tärpänny ajateltiin kertoa ehkä sit ekan neuvolan jälkeen tai jos ei malta oottaa niin sit ku on sie ekas ultras käyty yksityisellä. Oon tuolta etelä-pohjanmaalta kotoosin niin ollaan just sillä viikolla menos viikonlopuksi sinne niin ois niin ihana kertoo äitille ja sisaruksille kasvotusten iskälle en varmaan saa kasvotusten kertoo ku se asuu etelä suomes. Mä kerron sit heti miten meni ultra pitäs kuulua jo 8 rv sydän äänetki :)
 
Moi! Täällä olis kans yksi syysvauvaa odottava, laskettu aika on syyskuun puolenvälin paikkeilla. Viikkoja on melkein yksitoista, ensimmäisellä neuvolakäynnillä ollaan oltu ja ultra olis edessä parin viikon kuluttua.

Kivaa kun löytyi tällainen keskustelupaikka, ei olla vielä kovin monelle kerrottu raskaudesta. Ehkäpä sitten ultran jälkeen. Ei vaan millään malttaisi odottaa. =)

Etelä-pohjanmaalta olen ja toisesta lapsesta kyse. (Jotenkin kaikki vaan on silti mukamas niin uutta ja outoa...) =D
 
Mä sain eilen kirjeen postitse julkiselta puolelta että en pääse sinne ultraan sittenkään (tilanne ei vaadi), joten menin samantien eilen illalla yksityiselle ultraan :p
Sain selville että olenkin vasta viikolla 6+2 :O vaikka luulin menkoista laskettuna olevani jo 7+5! Lääkärin mukaan tuo ei ole kyllä ollenkaan ihme kun olin kertonut että kiertoni on paljon normaalia pidempi.
Kaikki oli hyvin ja sydämensykekin oli juuri ja juuri nähtävissä....sanoi että jos olisin tullut päivän tai 2 aikaisemmin niin ei varmaan olisi näkynyt vielä :D.

Laskettuaika onkin nyt sitten vasta 19.10.2011.

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille jo, tosin tietysti painotettu miten alussa ollaan jotta ei ihan vaunuja lähde ostamaan vielä. Olen myös kertonut parille parhaalle kaverille joilla on omat lapset ja paljon kokemuksia kerrottavana. Mietin asian niin että haluan pystyä jollekin puhumaan näistä jutuista, onhan kyseessä mun esikoinen. Ja vaikka joku menisi huonosti, niin tarviihan sitä juttu seuraa silloinkin :( Mutta varsinkin kaiken tämän pahoinvoinnin ja mulla olleiden kipujen keskellä on kiva jutella jonkun kanssa aina välilllä!
 
Salliina se maksoi 157 euroa!!! Ja siitä oli jo otettu kela-korvaus pois! :kieh: Täällä pääkaupunkiseudulla on kyllä korkeammat hinnat varmaankin. Kävin Mehiläisessä.
Miehen kanssa oli kova väittely tuosta kun hänen mielestä on "tuhlausta" kun tuonkin rahan voisi säästää lapsen syntymään :rolleyes: No totta, ja onhan tuo ihan järjettömän kallista mutta koska oli niitä kovia kipuja ollut niin näin itse ihan aiheelliseksi silti.
Mutta on tuo kyllä sellanen summa että jos ei mitään "ongelmia" olisi niin olisin varmaan yrittänyt sinnitellä sinne ekaan viralliseen ultraan.
 
Lortsy
Muutamalle tutulle on lipsahtanut ja äitini tietää, isäntä ei ole kenellekkään kertonut. Itselläni on toisaalta ollut tarve puhua asiasta tutuille, yksi km takana ja päivästä riippuen pelottaa joko paljon tai todella paljon että miten nytten käy. Me mennään ensi ma varhaisultraan yksityiselle, ihan varmistuksen vuoksi. Meillä kanssa isäntä ei oikein pitänyt ajatuksesta (silläkin rahalla saisi jotain kivaa lapselle myöhemmin), mutta ymmärsi kun kerroin omista peloistani.
 
Voi ku ihanaa Kenzie että ootte saanu jo kuulla vauvelin sydämen sykkivän <3 Mulla oli ihan hirvee viimme yö yövuoro kauhee pään särky koko yön ja semmonen äklötys olo. Soitinki sit täs aamupäivällä pomolle pitkän jahkailun jälkeen ett mikä on tilanne ja etten nyt ainakaa alku raskaudesta pysty tekeen öitä ku ei mulla enennen raskautta oo ollu mitää ongelmaa tehä öitä oon tykänny tehä niitä. i kuulostanu pomo kovin ilosen kuuloselta eikä ees onnitellu :( onhan siinä ny tietenki kauhee järjestely ku pitää mun vuroja alkaa vaihtaa ku mulla on niitä öitä aika paljo ku oon tykäny tehä niitä. Mut ens viikko jo selvis onnistu hyvin vuorojen vaihdot :) Nyt ku sais tän muutto hässäkän pois alta tänä viikonloppuna niin voi alkaa keskittyyn olenaiseen tähän raskauteen kunnolla. Onneks on jo aika hyvällä mallilla muutto ja ihanaa ku uudes asunnos on sit vauvalle oma huone <3
 

Yhteistyössä