syysvauvat

Nennu täällä kanssa ahdistusta työhön liittyen, kun yhtä naista lukuunottamatta täällä kaikki muut miehiä. Kun työkaveri jäi äitiyslomalle, oli pomon asenne sellanen "otan osaa" ja vittumainen suorastaan. Sen takia "jännitän" kertomista, ja näyttää siltä et joudun kertoa tosi aikasin kun tää olo on ihan sairaan huono ja naama vihreenä istun tässä ....kyllähän meikäläisestä näkee että en voi hyvin ja en ole yhtään keskittynyt töihin.

Ihanaa että pääsette muuttamaan! Meillä tulee vähän ahdasta (kaksio, jossa me ja erittäin vilkas keskikokoinen koira) mutta ei ainakaan ennen syntymää ehditä muuttoa miettiä.
 
Heippa!

Ihanaa Nennu kun pääsette muuttamaan. Meillä on kanssa Kenzien tapaan pieni kaksio (vaan jotai 45 neliöö), joten kyllä aika ahdasta tässä tulee olemaan. Muuttoa on suunniteltu sinne ehkä kesälle 2012, kunhan on tällä paikkakunnalla työt hoidettu. Toiveissa olisi paluumuuttaa sinne, mistä mies on kotosin :)

Mä en ole töissä kertonut vielä mitään, en uskalla vähään aikaan. Mulla on nimittäin määräaikainen työsopimus, ja se tuskin jatkuu, jos saavat tietää... Eihän raskaus saisi vaikuttaa, mutta onks se niin...? :/ Yritän nyt mahdollisuuksien mukaan piilotella sitten massua, kun sellanen ilmaantuu.

Mä taidan kuitenkin mennä vasta sitten rv 12 ultraan, jos nyt maltan odottaa siihen asti. Meillä ei taloudellinen tilanne ehkä kuitenkaan oo mikään paras mahdollinen, niin se satanenkin tuntuu. Minkälaisissa tilanteissa te ootte? Tuntuu, että monet on töissä? Entä miehet? Vakipaikkoja vai määräaikaisia?

Ja hyvää viikonloppua kaikille!!!!!! :D Toivoo Salliina ja muksu rv 7+6
 
On kyllä ihana muuttaa ku tää vanha kämppä on vaan 44 neliöä ja uus on nyt sitte 68 neliöä :) me ollaan molemmat töissä kummallakaa ei oo vaki työ mä oon sijaisena lähihoitajan hommis elokuun loppuun on suulisesti luvattu mut tällä hetekllä soppari malliskuun puoleen väliin saas nähä ny miten vaikuttaa ku sanoin raskaudesta ett jatketaanko sopparia aika ilkiän tempun tekevät jos ei jatku ku kesälomaki on jo lyöty heinäkuulle lukkoon. Mä kyl ootan niin sitä äippä lomaa saa keskittyä pienokaiseen ja perhe elämään oon nyt aika tiivisti tehnykki töitä valmistumisen jälkeen ku valmistuin -07 ei oo ku n 1kk yhteensä tarvinnu olla työttömänä.
Pääseköhän muuten sit jossain vaihees synnärille tutustuun onko tietoo? Millä alalla ootte töis? Nennu 87 rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
hei! Oon kyllä jo aika aikaisessa liikenteessä täällä odottajat-puolella, mutta pakko oli tulla heti! Plussasin tänä aamuna ja LA ois laskurin mukaan Marraskuun alussa eli kai vielä ehtii tähän syyspinoon? ;) Esikoinen tulossa ja moni kysymys pyörii päässä, ja niin myös nuo, miten pomolle kertois ja millon.. millon kerrotaan lähimmäisille, nythän on vielä suuri riski mennä kesken :( tästä se huoli vasta alko.. onnea kaikille odottajille :heart:
 
Tervetuloa mukaan Karoliina ja onnea! Tosiaan itseni yllätti se miten paljon sitä alkoi huolehtia heti plussaamisen jälkeen että meneekö kaikki hyvin :| Mutta kai se kuuluu asiaan!

Tuossa oli puhetta töistä, niin mä olen vakituisessa työsuhteessa, toimistotyötä ulkomaankaupan parissa. Mies ei ole tällä hetkellä töissä, vain jonkun verran keikkahommia. Joten kauheasti kyllä stressaa tuo rahapuoli. Mietin että pitääkö minun jättää äitiysloma superlyhyeksi jotta voin palata töihin rahaa tienaamaan....saas nähdä! En tiedä voisko jotain tukea saada tällaisessa tilanteessa?

Mulla on ollu niin karseen etova olo eilen ja tänään että huh huh. Tai varsinkin eilen. Läksin töistäkin aikaisemmin kun en kestänyt olla siellä ja sitte koko ilta meni maatessa. Tänään sain aikaseksi käydä salilla ja koiran kanssa lenkillä ja tuntuu että se vähän auttoi.

Harrastatteko muut muuten liikuntaa? Mä olen kunnon ikiliikkuja normaalisti (tanssin, käyn salilla ja spinningissä 5 pv/vko) joten on ollut ihan outoa kun nyt ei minusta kyllä ole ollut oikein mihinkään. No , jos/ kun olo paranee niin sitten liikkumaan taas, tietysti raskauden asettamissa rajoissa.

Mä olen muuten vuosimallia -81, muut taidatte olla vähän nuorempia? Juuri että pääsin mukaan tähän ryhmään kun täytän kesällä 30. :'( :kieh:
 
kenzie
Kaksi koiraa pitää minut hyvin liikkeessä=),kävin spingissä ahkerasti viimevuonna tänä vuonna jäänyt väliin kun olen vähän sairastellut:D.
Olen itse vuosimallia -85 etten kuitenkaan nuorimmasta päästä:D.
Kyllä sen plussaamisen jälkeen pieni pelko koko ajan,toivottavasti saan nauttia tästä kauan toivotusta raskaudesta loppuun asti,minulla ei ole ollu vielä mitään pahoinvointia,kuinka pitkällä raskautesi on?
 
Sydänmaanlakka mä olen nyt viikolla 6+5. Menkoista laskettuna luulin että olen jo yli viikolla 8 mut ultra näyttiin toisin :D
Mulla on jatkunut ihan järkyttävän huonona olo koko viikonlopun pahoinvoinnin suhteen, mutta nyt tänään aamulla "pitkästä aikaa" oli olo hyvä ja sain aamupuuron syötyä!
Meillä on 16 kk ikäinen uros koira joten se kyllä pitää kanssa liikkeessä hyvin, odotankin kevättä ja lenkkeilyä kovasti :) Minkäs rotuisia sinulla on?
 
Kenzie Minulla on kääpiösnautsereita 4vuotias ja kohta 9kk täyttävä:).Olet ilmeisesti hiljattain käynyt ultrassa?millainen se ultarassa käynti oli?minulla ultra vasta 16.3 tuskaa odottaa sinne asti,pieni pelko kohdunulkopuolisestaraskaudesta:( ollut välillä tuo kylki kipiä.Onko sulla ollut mitään tuntemuksi/vaivoja?Millon sulla alkoi pahoinvointi?
 
Joo mä kävin ultrassa koska mulla oli tosi kovia vatsakipuja. Jonkun verran kipuja on ollu koko ajan, mutta ne on ollu ihan siedettävissä. Sekalaisesti alavatsa-, selkä- ja välillä toispuoleista kipua. Mutta yhden tosi pahan kipukohtauksen takia halusin sitte käydä, ja se oli (yksityisellä) tosi mukava kokemus! Sain kuvankin muistoksi. vaikkakaan siitä ei kyllä mitään selvää saa =)
Kuinka pitkällä itse olet?
Pahoinvointi alkoi pahana muutama päivä sitten, mutta pientä etovaa fiilistä on ollu jo ainakin viikon. Tuntuu että mulla on kaikki mahdolliset raskausoireet mitä nyt vaan voi kuvitella :x
 
Kenzie Mistä nuo sinun vatsakivut johtuivat?olen rv 4 omien laskujeni mukaan=).Ehkä sitten saan mielen rauhan ultran jälkeen jos kaikki on hyvin.Itselläni tämä raskaaksi tulo on ollut niin kivikkoisen tien päässä:O.Kauanko yrititte lasta?Meillä yritystä 2.v.:)
 
Lääkäri sanoi että kenties kohdun kasvusta johtuu kivut, ei oikein muuta osannut sanoa : /
Mä jätin pillerit pois jo lokakuussa 2009, mutta sen jälkeen jonkun aikaa käytettiin muuta ehkäisyä. Sitten se "jotenkin vaan jäi"... :saint: Ei sinällään yritetty lasta mutta tiedostettiin kyllä mahdollisuus siihen ja tervetullut oli!
Monet ovat yrittäneet kauankin, mitä nyt kavereiden tarinoita olen kuullut!
 
Moikka kaikille!

En olekaan pariin päivään ehtinyt käydä täällä, mutta nyt sitten taas. Mulla oli tänään eka neuvola (rv 8+1), siellä oli oikein mukavaa ja sai paljon tietoa. Mä olin ajatellut, että tahtoisin mennä sinne yksityiselle varhaisultraan, mutta nyt pää kääntyi, kun mitään järkyttävän kovia kipuja ei ole ollut, niin ehkä tästä jaksaa sitten odotella. Tosin sehän menee sinne 4 vkon päähän se ultra. Ensi viikolla täytyy sitten käydä labrassa, ne ottaa niitä verikokeita ja muuta.

Nyt oikeastaan alkaa vasta tuntua siltä, että odottaa vauvaa. Vieläkin pelottaa, että onkohan kaikki hyvin, mutta sittenhän sen näkee... Malttaisi vaan oottaa! :D

Meillä on sellainen tilanne, että mä olen vielä töissä, mutta mies opiskelee vielä... Joten onneks sentään mä saan parempaa äitiyspäivärahaa, kuin ihan minimiä, en tiedä muuten miten tultaisiin toimeen.

Mä oon ton liikunnan suhteen aika vaihtelevainen :( Välillä liikun paljon ja välillä en. Mä tykkään käydä erilaisissa jumpissa, mutta nyt on viime aikoina tullu niissä niin paha olo, että oon enemmän alkanu ihan vaan ulkoilee eli lähinnä kävelen. Olispa vaan joku, jonka kanssa kävellä! Mies lähtee väliin, mutta ystävät asuu vähän kauempana...

Niin ja tosiaan mäkin oon vm. -85... Etten mäkään ihan nuoremmasta päästä :)

Onko teillä ollu sellasta, että raskausoireet on vähentyneet? Mulla on viime aikoina jääny joitain ihan poiskin ja huolettaa, että pitäiskö siitä nyt olla sitten jotenkin huolissaan vai vaan ilonen :) Ja onko teillä sellasta oloa koskaan, että onko siellä ketään... Kun välillä mulla ei tunnu missään, niin ihan ihmettelee.

Hyvää työviikkoa kaikille töissäkäyville, ja muuten vaan hyvää viikkoa kaikille muillekin! Ihanaa, kun on täällä samassa tilanteessa olevia ihmisiä :)

Salliina85 ja muksu rv 8+1
 
Hei!

Mie oon -87 kuten varmaan selkis jo tuosta nimestäki ;) Meillä kumpiki vakituisissa töissä, (ite perus toimistoalalla päivätöissä) mutta ongelmana on ylitarkka pomo.. pelottaa jo valmiiksi keksiä kaikenmaailman tekosyitä lääkärikäynneille, kun ei viittis ihan alkumetreillä kertoa, jos meneeki kesken.. Miten teillä muilla? Millä verukkeilla ootte töistä pois lääkärikäyntien ajan (jos joudutte työajalla) ? Meillä pomo heti utelee mikä on ja mikset mee työterveyslääkärille jos sanoo jotai lekureista :ashamed:

Liikuntaa harrastan päivittäin Australianpaimenkoira uroksen kanssa, ja en oo kehdannu salikorttia hankkia niin harrastan aina kotijumppaa omassa olkkarissa :LOL: Pitäää nyt alkaa vissii ahkerammin jumppaamaan, että pysyy kunnossa vaikka massu pyöristyyki..

Mietin tässä kahvia juodessa, että seki voi alkaa jossain vaiheessa yököttään, hmm ei ainakaa vielä :p Oon kuullu että synnärille pääsee tutustuun joskus rv 20-27 tienoilla kun joku sitä kyseli tuolla ylempänä ?! Kiitos samoin myös muille hyvää alkanutta viikkoa!
 
Salliina85 Kyllä sitä päivittäin miettii et onkohan tuolla ketään,ja toivoo että se ns.kriittinen aika menis nopsaa ohi ei tarvis pelätä et meneekö kesken.:flower:.Mulle ei ole tullu sen kummemmemmin vielä mitään oireita,välillä saattaa tulla pahaolo ja rinnat ovat turvoksissa ja hieman arat siinäpä ne nyt oikeestan onkii välillä mahassa jotain tuntemuksia.Millasia oireita sulla on ollu?ollaanko siellä uskallettu yhtään alkaa suunnittelemaan mitään tulevan perheenjäsenen suhteen=)?
 
Kommentoin täs nyt kaikkien juttuihin kun tulee niin paljon asiaa =)

Mä olen kanssa miettiny et mitä sitä töissä keksii sanoa , kun alkaa poissaoloja tulla...mut onneks meillä on sen verran rento tää organisaatio että voin helposti ainakin aamulla tulla "vähän myöhässä" ilman että tarvii sen kummemmin selitellä. Keskellä päivää on sit vaikeampi lähteä selittelemättä. : /

Tähän asti olen kyllä tuntenu kokoajan jotain oiretta joten hirveesti en ole päässy unohtamaan että mahassa on jotain, mutta kyllä se silti on mielessä käynyt! Ja esim nyt helvetillisen viikonlopun jälkeen maanantai oli vähän parempi, joten heti mietin että onko siellä enää mitään kun oireet vähä niinku lieventyi? :rolleyes: Ah mä niin toivonkin että nää oireet alkaiskin hävitä sen sijaan että voimistuis....toivossa on hyvä elää :cool: Sit vois oikeesti alkaa vaan nauttia!!

Vaikka sitä yrittää olla kauheesti suunnittelematta, niin kyl mä ainakin löydän itseni vähän väliä miettimässä että miten joku asia menee sitte kun on lapsi. Ja varsinkin nimiä tekee mieli keksiä kauheesti :D Mites teillä muilla, haluatteko selvittää sukupuolen sitte kun se on mahdollista? Mulla mies ei halua tietää, mut mä kyllä haluan! Ja miten saan sen sitte pidettyä salassa, en mitenkään!! Mä mietin kokoajan että tyttö on oltava kun näin hankalaksi heittäyty heti alussa, mutta kai se on joku vanhan kansan uskomus.... :xmas:
 
Mä kans täällä koko ajan tsekkailen että onko mitään tullu mutta hiljasta on pidelly :popcorn:
Mulla täs onki päivisin vähä ylimäärästä aikaa, kun ei pidä kiirusta töissä ja koneen ääressä on silti istuttava :headwall:
 
Mulla oli eilen ihmeellisen normaali olo, ja hetihän sitä tietysti alkoi miettiä onko kaikki hyvin. Äh, vois vaan antaa itsensä nauttia niistä hetkistä kun kaikki on hyvin!
Onneksi ens tiistaina mulla on eka neuvola, sitte tuntuu että etenee tää homma edes jotenkin :p

Millasia fiiliksiä muilla?? Onhan tämä sellasta odotusta, että olen yrittäny mahd. paljon keskittyä normaalielämään ja tehdä asioita niin paljon kun ololtani kykenen.

Sain onneksi viikon 11 talvilomaa ja olen siitä ihan intona, joten nyt vaan toivon että vointi olisi silloin sen verran hyvä että pääsen matkustamaan vanhempieni luo rentoutumaan.
 
Kenzie me taidetaan pitää kaksin yllä tätä palstaa:)mihin kaikki ovat kadonneet?
odotan ite sitä ekaa ultraa saan tosiaan tietää onko masussa ketään sen jälkeen voi sitten ehkä vähän rentoutua,eikä tarvi niin paljoa miettiä ja stressata:).
Tänään ollut tosi raskas päivä töissä koko ajan pitäny jotain pastillia jauhaa kun meinaa tua pahaolo ottaa vallan:(,ja aivan tolkuton väsymys.
Mulla ois talviloma viikolla 12 jos sinne asti jaksais sinnitellä töissä.
 
Hei vaan, viikonloppuna kolmeen kertaan plussanneena uskalsin liittyä tänne! :) Esikoista odottelen ja kovin innoissani olen vaikka ei millään meinaa uskoa tätä todeksi.

omien laskujen mukaan rv 6 ja LA lokakuun lopussa. Ensimmäinen neuvola käynti on keskiviikkona enkä malta odottaa ollenkaan!

Milloin ensimmäinen ultra on? onko ensimmäisen neuvola käynnin yhteydessä vai meneekö se jotenkin viikkojen mukaan? Määritelläänkö ultrassa sitten "oikea" raskaus viikkojen määrä? itse en tiedä tarkalleen kuinka pitkä kierto on ja en muista tarkkaa päivää edellisistä kuukautisista.
 
Moi kaikille tasapuolisesti ja sori ku en oo ehtiny käymään täälä ja kirjottaan ku ei oo ollu nettiä vie täälä uudes kodis tiistaina vasta saadaan ja saatiin ny lainaan mokkula miehen siskolta tiistaihin asti, onneks :) Nyt tulee sit paljo asiaa...
Eli alotetaan vaikka voinnista mä oon voinu nyt oikeestaan tosi hyvin ei pahemmin oo ollu pahoinvointia ja kipuja maha on alkanu pyöristyyn jonkun verran tai siis turvotusta se varmaan pääasias on ja rinnatki on aika turvoksis mieski huomannu ett rinnat näyttää isommalta :LOL:. Oon ny siis kertonu töis pomollle ja osalle työkavereista että oon raskaana koska en pystyny tekeen yö vuoroja enää ku oli niin hirvee päänsärky ja oksetus olo koko yön. Yritän varmaan loppu kuusta koittaa taas tehä öitä tai pomo sano ett kannattaa yrittää saa nährä miten menee :(
Me ollaan varattu se alkuraskauden eka ultra mehiläiselle 14.3 vähä jänskättää ei malttas oottaa :9 ja se eka neuvola oli 30.3. meinataan kertoo perheelle ens viikolla viikonloppuna ku mennään Etelä pohjanmaalle haluan äitille ketoo kasvotusten ku on kuitenki eka lastenlapsi :) <3 ja sisaruksillekki ku ei päästä käymään kovin usein sie mihen kans yhes. Parhaille ystäville ajattelin tänä iltana ketoo ku ovat tulos kylään ajattelin ny ketoo jo vaikka oon vasta 5+4 rv jos oon laskenu oikeen. Jännittää vaan hirveenä että onko vauvalla kaikki hyvin ja onko se oikeesti sie ku ei meinaa uskoo todeksi vie ku ei oo sitä ultran kautta nähny. Mut eiköhän kaikki oo hyvin ku oon voinu suht hyvin.
ja mulla on ollu hirveitä mieli haluja ruuan suhteen tekee koko ajan mieli tuoreita hedelmiä oon syöny appelsiinejä hirveenä :) Ja mä käyn salilla ja jumpalla vähä vaihtelevasti on mulla siis jäsenyys mutta silti on välillä sellasia kausia ettei yhtää huvita ja sit välillä tulee kauhee innostus. Ajattelin ny alkaa käymään uimas ja jos sit ku vauveli syntyy kävis vauva uinnis :)
 
Moikka kaikille=)

Aivan ihanaa, kun tänne on tullu näin paljon uusia ihmisiä ja kokemuksia vaihettu=) Ite oon pitäny valitettavasti taukoa kuoleman väsymyksen takia.

olin tossa viikon sairaslomalla, kun ei yksinkertaisesti jaksanu nousta sängystä ja hirveä äklötysolo koko ajan. nyt oon ollu jo pari päivää töissä, vaihtelevalla jaksamisella=)

Tällä hetkellä rv8+0, neuvolassa laskettiin. eli eka neuvola käyty, toinen jo ens viikolla, millo sitte otetaan kaiken maailman kokeita. ensimmäinen ultra 22.3. ja ootan kovasti.

Ensi jännitys keskenmenosta ja yliylisuuri huolehtiminen on vähän jo väistyny, toki ne on koko ajan mielessä(sille ei nyt voi mitään=)

meillä kanssa koira (belgianpaimenkoira malinoisin ja sakemannin yritys=) rölli, jonka kanssa saa hyvin liikuntaa... tosin nyt viime aikoina mies on ollut päävastuussa lenkittelemisestä huonon vointini takia.
asutaan keravam keskustassa tilavassa kolmiossa, mutta tarkotus muuttaa omaan kotiin, ennen synnytystä.

tosta koirasta tuli mieleen... onko kellään huolta siitä, miten koira reagoi uuteen tulokkaaseen. meillä sellanen tilanne, että olen ylihemmotellut koirani ja se on todella mustasukkainen minusta... iso dilemma...

mie kerroin raskaudesta heti ekan neuvolakäynnin jälkeen koko maailmalle, koska olin niin onnellinen. monille se tuli yllätyksenä, koska kukaan ei ole ikinä pitänyt minua äiti-tyyppinä... siinä sitte naureskelin muitten avonaisille suille=)

mutta kirjotelkaapas=)
 
Ihanaa näin paljon uutta juttua mun ja sydänmaanlakan lisäksi ! =)

Nennulle pakko sanoa heti alkuun et mulla kans ihan järkky himo tuoreisiin hedelmiin!! Omenia, appelsiinia, kiiviä (kiitos pirkka-tarjoukselle 1 eur/säkki) :LOL: ja myös purkki persikoita menis vaikka miten paljo. Samoin muutenkin kaikkea kirpeää tekee mieli.

Zasmiini, meillä on 16 kk vanha amstaffi-uros ja itse olen kanssa pohtinut sen suhtautumista vaaviin. Rotu on yleensä hyvin lapsirakas, mutta koirat on aina yksilöitä joten mistä sitä tietää miten ne reagoi! Se on tähän asti ollut meidän "vauva" ja saanut kaiken huomion joten kyllä siinä alussa varmaan tekemistä on että saadaan perheen "nokkimisjärjestys" selväksi koiralle. Pitää vaan yrittää muistaa antaa sille myös oma laatu-aikansa ja yrittää vaikka jotenkin ottaa sen mukaan vauvan hoitoon :cool: Pitää tietysti sitäkin varoa ettei koirasta tule esim. ylisuojelevainen lapsen suhteen!

Mä olen ollu kauhean laiska liikkumisen suhteen ja sillon kun on hyvä olo ni mässään vaikka mitä :ashamed: Varsinkin nyt kun on pari päivää miltei normaalina ollu fiilikset niin mähän olen nauttinut Arnolds donitsejä, suklaalevyjä, pitsaa, ranskalaisia (kilon säkin yhtenä iltana) :LOL:
Huh, voi kun olis joku lenkki/salikaveri , kun koirastakaan ei näytä olevan tarpeeksi motivaatiota mulle:kieh:
 

Yhteistyössä