syysvauvat

Huomenta päivää tässä aamupalaa samalla vedän naamaan jugurttia appelsiinin kera :D mä oon kyl onnellinen ett on kauhee himo hedelmiin toivottavasti tää mieliteko pysyy loppuun asti raskautta :) Jännä ku oon kauheena yleensä suklaan perään niin nyt ei oo pitkään aikaan tehny mieli suklaata ihan outoa :/ Iltavuoroon pitäs jaksaa lähtee ei sitte yhtää huvita ois jo elokuun loppu ja loppus ne työt ku sinne asti on soppari sitte viimestään jään äippälomalle :) meillä ei oo lemmikkejä mut kumpiki on tosi koira ihmisiä varmaan jossain vaihees ku saadaan se talo rakennettua niin vois hankkia koiran ja uskon että se on Kultanen noutaja kummatki on siitä samaa mieltä. :) Rentouttavaa viikonloppua kellä on viikonloppu vapaa ite oon töissä koko viikonlopun, mut onneks ens viikonloppu vapaa ja 4 vp sitä ootellessa :)
Ai niin lisäys vielä kerroin eilen mun parhaille ystäville ne oli aiva innoissaan ja onnellisia mun puolesta heti sanoivat ett voivat sit ottaa vauvelia hoitoon :) oli niin ihana kertoa <3 ja tuleva isukkiki sai onnittelut ja oli niistä ihan onnessaan :)
 
Viimeksi muokattu:
helou!

töissä tauolla kirjottelen=)
huono olo vaivaa ja hirmunen ärtymys. oon töissä mäkkärissä ja koko ajan kaaos päällä. huh huh. onneks on vapaata tän päivän jälkee muutama päivä. oon taas ihan puhki://
inhottavaa, ku ei pysty töitä tekemään täysillä ja poden siitä huonoa oloa... noh, toivotaan, ettei tätä kestä kauaa...

Sellanen tuli mieleen, et ootteko nähny painajaisia liittyen raskauteen ja lapsen saantiin. viime yönä näin ihan hirveää unta; olin ollut raskaana ryyppäämässä ja kamala syyllisyys iski unessa. todella tukahduttan kamalaa. olin kyllä aamulla onnellinen, että se oli vaan unta.. onkohan yleistäki nähä painajaisia ja tuntee muutenki kaikesta kamalaa syyllisyyttä ja pelkoa lapsesta... ohhoh...

Tuli muuten noista mielihaluista mieleen, että täällä vedetään vauvan hedelmäsoseita oikeen urakalla... oih, ne on niin HYVIÄ!!!! ja appelsiinit menee kans=)

mutta tässä taas vähän joitain aiheita=)
 
Iltaa, mullaki vähä huonot fiilikset ku sain tänään kuulla että mun työt jatkuuki varmuudella vain toukokuun loppuun vaikka aluksi luvattiin elokuun loppuun :( musta tuntuu että tää raskaus vaikuttaa nyt tähän. En ala ottaan stressiä tästä ny ajattelin jos ei jatku niin jään sit päivärahalle äippä lomaan asti ja lähihoitajan hommis en pysty ees ihan joka paikkaan meneen töihin enää kesällä ku masuki alkaa kasvaa. Että tällästä ja oon aiva poikki väsyny iltavuoron jälkeen ja huomenna pitäs kuuden aikaan jaksaa nousta aamu vuoroon huh huh. Mut kauniita unia :)toivottavasti et nää Zasmiini painajaisia
 
Lortsy
Heips,

Onneksi olkoon uusille tulokkaille.

Hieman taukoa on ollut itsellänikin. Vm. 84 täällä. Yksityisellä käytiin viime maanantaina alkuraskauden ultrassa ja kyllä hieman helpotti kuulla että sikiöllä oli vahvat sydän äänet ja ikä liikkui vk 7+0 tai 7+1 mennään eli siinä missä ajateltiinkin. Ensimmäinen neuvola on ensi keskiviikkona ja niskapoimu-ultra sitten joskus huhtikuussa kaippa, ei ole vielä varattu.

Jatkuva kuvotus (pahiten aamulla), iltaväsymys, vessassa juokseminen, turvotus sekä arat rinnat ovat tämän hetken raskausoireet. Ruisleipä on ainoa mikä ei ala syömisen jälkeen kuvottamaan. Minun liikuttamisesta vastaa 5v bokseriuros. Mukavaa kuulla että muillakin on mietteitä koiran ja vauvan suhtautumisesta toisiinsa. Nikke on ollut tekemisissä vanhempien lapsien kanssa ja käyttäytyy ihan hyvin, vauvojen kanssa ei ole päässyt tutustumaan koska tykkää pusutella. No itse olen päättänyt että kaikki menee hyvin ja meillä lasten pitää tottua kuolaavaan koiraan, komentakoot sen pois sitten kun osaavat. :D

Onko muut huomannut koirassa muutosta raskauden aikana? Siis että koira vaistoaisi raskauden? Musta tuntuu, ja isäntä on hieman huomannut myös, että Nikke kulkee mun perässä/vahtii mua entistä tarkemmin. Voi olla että kuvittelen vaan, etsin muutosta sieltä missä kuvittelen sen olevan.. : /
 
Lortsy mä olen kanssa vähän huomannut sellaista että koira seuraa mua enemmän kun yleensä. Tai ehkä nyt vaan jotenkin tiedostan sen paremmin, tiedä sitä. Mutta se seuraa mua vessaankin, ja tulee aina mun viereen nukkumaan sinne missä olenkin.
Lisäksi se on jotenkin ollut suojelevaisempi viime aikoina, eli herkemmin lähtee mukaan rähisemään muille koirille. Tosin näin onneksi vain sillon jos toinen rähisee ensin. Mutta tuo tietysti tulee iänkin mukana joten voi olla ihan sitäkin vain.

Mulla tosiaan oireet vähentyneet, ja nyt tuntuu melkeinpä oireettomalta. Outoa kun ensin oli koko ajan kylmä, kuvotti, vatsaa vihloi, mikään ruoka ei maittanu, rintoja turvotti....ja nyt sit kaikki oireet suurinpiirtein hävinny. Onneksi ylihuomenna on eka neuvola, ehkä siellä osaavat vähän rauhoitella mua kun huolettaahan tämä aikamoisesti.
 
Heips!
Mukava löytää täältä tällllänen ketju! Tuntuu että on niin yksin ja eristyksissä asian kanssa,kun ei oikein uskalla kovin monelle asiasta kertoa =)
Elikkä seuraan liittyis vm83, esikoistaan lokakuun lopulle odotteleva äityli Itä-Suomesta.Rv 7. Vauva 'vahinkoa' ollaan ootettu jo muutama vuosi ja meinasinkin jo että ensi vuonna lähden lapsettomuus testeihin jos ei mitään ala tapahtua.Ja niin se nappasi =) Vaikka tätä on jo pari vuotta odotettu, on tää kuitenkin niin outoa ja ihanaa!Se että joku kasvaa tuola itsensä sisällä,ihan uskomatonta! =)
Mulla oli kaksi ekaa viikkoa järkyttävä syväjäädytys päällä.Normaalisti olen viluinen,mutta tää oli jotain ihan mahotonta!Myös rinnat oli todella arat.Sitä kävinkin ihmettelemään,kun ratsastaessa oli pidettävä rinnoista kiinni :LOL: Noh,plussathan sieltä sitten tuli =) Viikon verran nipisteli ja 'kramppaili' pikkasen vatsasta,kaksi päivää voin todella pahoin ja vain nukuin..nyt on alkanut jo huolettaa kun kolmatta päivää olo on ihan normaali..Ei mitään vointeja =) Hiukka kävi huolettamaan että onkohan kaikki hyvin..mutta pitää vaan jaksaa uskoa että kaikki on kunnossa :|
Ekassa neuvolassa oon jo käynyt ja verikokeet on totettu.Nyt huhtikuussa olis sitten sokerirasitusta,ultraa ja lääkärin aikaa tiedossa =D
 
Aurinkoiset huomenet kaikille!!
Tänne kuuluu ihan hyvää=),hajut ovat muuttuneet todella todella pahoiksi,oltiin perjantaina kaupassa yhtä äkkiä tuli aivan järkky pahaolo oli pakko napata limu hyllystä ja aukasta se ennen maksamista.Kaupassa on niin paljon hajuja että yök:).
Perjantaina töistä tullessani kotio mies oli tullut jo ja ostanut minulle 10vaaleanpunaista ruusua jotka roikkuivat ovenkahvassa:kiss:.Mieheni niin onnessaan tästä kaikesta itse ei uskallla vielä niin kauheasti iloita tästä.Eikä tahdo oikein uskoa on tätä kuitenkin yritetty yli 2.vuotta,tänään aamulla tehtiin vielä varmistamisen varmistamiseksi digitaalinen testi ja sen mukaan huomenna alkaisi vk 7 :)
 
Tervetuloa mukaan Eannalina! Meillä on sitten samanlaisia tuntemuksia "liian normaalin" olon kanssa: / Vaikka kai tästä pitäisi vaan osata nauttia, oli se pahoinvointi mulla ainakin sen verran hirveetä. Mutta onhan se myös ymmärrettävää että tämmöset tilanteet huolettaa, varsinkin kun esikoinen tulossa!!

Hih, nauratti tuo Sydänmaanlakan limun juonti kaupassa. Mäkin viime viikolla kirjaimellisesti juoksin kauppaan hakemaan lihapaisteijaa kun jotain oli äkkiä saatava ja mikään muu ei tuntunut menevän alas. Kauheeta miten se olo myös vaihteli, eli välillä järkky himo jotain juttua kohtaan ja sit taas parin minsan päästä yökötys....ota siitä sitte selvää :headwall:
Usein ehdin jo sanoa miehelle että en pysty tehdä iltaruokaa, kun stressaan jo valmiiksi jonkun lihan hajua....kävelin täällä sitte sormilla nenästä pidellen kun ei muuten kestänyt :LOL:
 
Iltaa kaikille :) Mua huolestuttaa tuo sikainfluenssa ku töissä on epäilty sitä ny olevan liikkeellä vahvuutta ei oo vie tullu ja en oo ottanu rokotetta ku sairastin sen sillon n. vuosi sitte. Soitin tänään päivystykseen ja kysyin ett mitä teen se sano ett kannattaa soittaa huomenna tk ja käydä ottamas se rokote. Pelottaa vaan se että se on jo varmaan tarttunu muhun jos se ny on ees sitä possu flunssaa ja se että siinä rokottees on kans aina riskinsä jos tulee jotain haittavaikutuksia. Ja silti se voi tulla se possuflunssa vaikka ottais sen rokotteen. Soitan neuvolaan aamulla ja kysyn mitä teen ja on ollu jo vähä flunssan oireita ja vähä kurkku kipee en haluu sairastaa ja varsinkaa mitää possuflunssaa se ei oo vauvelille hyväksi :( että tällästä
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Me oltiin tuossa reissussa, niin en ehtinyt koneella käydä juuri ollenkaan! Kiva tulla nyt pitkästä aikaa lukemaan palstalaisten kuulumisia. Kenzie, mullakin väheni oireet reilu viikko sitten, mutta kyllä ne neuvolassa sitten rauhottelivat, että on ihan normaalia. Mulla on tänään rv 9+1, kyllä tää tästä. Mä en tiedä, oonko mä vainoharhanen, mutta mun mielestä mun turvotusmahan (jossa ihan riittävästi myös ylimääräistä ennen raskautta) alle on ilmaantunut pienenpieni kumpu. Siihen ihan häpyluun päälle. Se on sellanen pinkee kohta, mies on siitä kovin innoissaan :D Voiko se olla mahdollista, että se kohtu alkaa kasvamaan nyt niin, että ite huomaa jo muutoksen... Tai ehkä oon vaan niin innoissani :D

Me kerrottiin toisille tuleville isovanhemmille vähän aikaa sitten, ne oli tosi innoissaan! Yritin nyt toppuutella, että odotellaan nyt rauhassa ekaa ultraa...

Nennu, kysy, mikä on syy, jos työt ei jatkukaan. Vaikuttaa aika törkeeltä! Raskaushan ei sais vaikuttaa työn kestoon/jatkoon...

Mä en kerro vielä töissä, odottelen ihan rauhassa, kaipa se joskus sitten alkaa näkyäkin :D Toki sitten pitää lähempänä sanoa, että jos tietää, että omat työt jatkuisi, niin tarviavathan he sitten sijaisen...

Mulla tosissaan oireet aika vähissä. Rinnat on arat toisinaan, turvotusta on edelleen iltaisin ja kaikki ruuat ei maistu, mutta muuten olo on ihan normaali. Tosin se on outoa, ettei tee mieli mitään suklaata ja karkkia melkein koskaan :D Mutta nyt on kyllä jotenkin ihan mukava olo, en edes stressaa kovin paljon :) Eiköhän kaikki mene niin kuin kuuluukin, meillä kaikilla. Mä odottelen kovasti nyt ultraa, se on kolmen viikon kuluttua.

Hyvää viikkoa kaikille,

Salliina ja masumatkustaja rv 9+1 :)
 
Mukavaa viikon alkua täältä Oulusta kaikille :) nyt on kyllä hyvä fiilis selvitin sen rokotus asian ja neuvolasta soitti terkkari ja sano ettei mun kannata ottaa sitä rokotetta ku oon kerta sen sairastanu aiemmin siis sikaflunssan se on kuulemma parempi suoja ku rokote eli iso kivi vieri mun harteilta pois ei tarvi sitä enää murehtia :) mulla on ollu tänään jotenki tosi hyvä olo ja fiilis ei pahoinvointiakaa yhtää ja jaksoin reippaana lähteä lenkillekki ku oli saanu ruokaa työpäivän jälkeen nassuun ja kyllähän se piristi :) illalla leffaan rakkaan kanssa ja masuasukkiki pääsee eka kertaa leffaan :) niin ja enää 1vk pitäs jaksaa oottaa ekaan ultraan sinne yksityiselle jännää en malta oottaa :D Niin sitä piti kysyä ett mitä mieltä ootte uskaltaako matkustaa kesällä jonnekki ranta lomalle europpaan? pelkään vaan sitä että saa jonku vatsapöpön sieltä, ku ois niin ihana käydä kahestaan matkalla ennen ku vauveli syntyy. Ja saa suositella maita minne kannattaa mennä :) Mukavaa viikkoa kaikille Nennu ja vauvelimasussa rv 6+1
 
moikka kaikille=)

tosissaan, tää mamma on -88 vuosmallia... vietin tossa lauantaina synttäreitä ja mies oli järjestäny hienot yllätyskemut<3

nyt tosin alko flunssa (taas)... mietin, että pitäiskö taas hakea saikkua:/ töissä alkavat kyllästymään tähän mun sairasteluun... raskauden aikana suunilleen miljoona kertaa ollu saikulla.. mut minkäs teet... nimittäin mulla ei todellakaan oo ollu mikään helppo raskaus... keskiviikkona toinen neuvolakäynti.. kokeita otetaan yms. oottelen kyl niiiin sitä ultraa.. jotenki sit vierähtäis kivi sydämeltä... ku kuitenki tulee mietittyä, et onko kaikki ok...
 
Nennu_87
Me ollaan kans suunniteltu Turkin matkaa elokuulle kun olen sillon kesälomalla,en tiiä saanko enään sillon lentään ajateltiin kysyä ens viikon lääkärikäynnillä,mitä mieltä lääkäri on asiasta.
Enään ois kaksi viikkoa lomaan ja raskaalta tuntuu,aivan haamuna saa kulkea ja pala kurkussa:|.
Kotona viikonloppusin helpompaa kun ruokailut ovat säännöllisiä eri se on töissä, ei pysty niin säännöllisesti syömään.
Onkohan mitään vitamiiniä mitä sais ottaa?jos sais vähän piristystä.:D
 
Moikka!

Tuosta vitamiinijutusta, sydänmaanlakka, niin mulle sanottiin ihan neuvolassa, että pitää syödä ainakin D-vitamiinia (ja juoda paljon maitoa), että saa riittävästi kalsiumia ja D-vitamiinia sen imeytymiseen, että vauvan luusto pääsee kehittymään kunnolla. Lisäksi siellä sanottiin, että riippuu ruokavaliosta, että tarviiko muita vitamiineja syödä. Meillä on käytössä ihan normaali sekaravinto, niin sanoivat, että sen pitäisi kyllä riittää, mutta että jos tuntuu, niin voi syödä sitten monivitamiinia.

Mulla alkaa olemaan tuo masu niin turvoksissa jo aamusta lähtien, että tänään aion lähteä ostamaan jonkun paidan, joka näyttäis edes vähän ihmisen vaatteelta. Yleensä käytän töissä neuleita jne. mutta viimeset pari viikkoa oon käyttänyt vaan huppareita, en tiedä alanko olla epäilyttävä :D Ja kun meikkaamisenkin oon jättänyt, meikkaan ehkä kerta viikkoon... Miten muuten teillä noitten kemikaalien kanssa? Meikkaatteko ihan niin kuin ennenkin? En mä tiedä, voiko siitä mitään tulla, mutta itse en jaksa jossitella jälkikäteen. Tanskassa kai ainakin esimerkiks on suositeltu, että jättää meikkaamisen kokonaan/vähemmälle, kun on raskaana...

Mulla on tänään verikokeita, ne laitto lähetteen neuvolasta. Ootteko te käyny jo? Ja aiotteko osallistua np-seulontoihin?

Nyt mullakin ollu taas aikaa kirjotella, kun mulla on tää viikko lomaa :D Teille, kellä oli vkot 11 ja 12, koittakaa jaksella töissä! Toki muutkin! Me lähdetään taas loppuviikoks reissuun niin ei pääse taas hetkeen koneelle tuossa torstain jälkeen, mutta kirjottelen minkä ehdin :)

Salliina ja muksu rv 9+2
 
Hei taas!
Mulla oli tänään eka neuvola, joten yksi virstanpylväs ohitettu :) No eipä siellä mitään ihmeellistä. Hemoglobiini, verenpaine, pissanäyte. Hirvee nivaska lukemista kotiin ja DVD myös.
Labraan sitte niihin ihme sukupuolitautitesteihin ja ylimääräiseen virtsakokeeseen, varmistetaan ettei ole virtsatulehdusta kun pikkusen sellasia oireita ollu.

Mulle hoitaja suositteli kalsium lisää ja nimenomaan sellasta missä on mukana d-vitamiini. D-vitskua muutenkin vedän mutta ehkä vähän liikaa (40 mg/pvä) kun nyt olis sallittu vaan se 10 mg/pvä. Maitoa en juo yhtään eli kalsium tulee tarpeeseen.

Rautaa en onneksi nyt tarvi, kun hemoglobiini oli ok, 128.

Iltapäivällä varaan ajan siihen ekaan viralliseen ultraan. Neuvolassa muuten kysyivät et oonko käyny yksityisellä ultrassa mut sanoin että en :$ Koska menkoista laskettuna mä olen pari viikkoa edellä, joten pidän heidät siinä uskossa ja toivon et näin saan ultran aikasemmin :cool:

Muuten olo ihan ok, pientä alavatsan nipistelyä lukuunottamatta oireet yhä poissa, eli ruoka on maistunut ja samoin salitreeni. Kuitenkin huoli yhä takaraivossa että onko kaikki ok, mutta niin kai meillä kaikilla :whistle:

Kenzie 7+6
 
Moi!

Sellasta piti vielä päivällä kysellä, että onko teillä ollut mielialan vaihteluita ja jos on, niin minkälaisia? Olen välillä aika huolissani itsestäni, koska olen ihan hirveä aika usein... Onko normaalia? Muutenkin olen itkuherkkä, mutta nyt eri toten... Ja milloinkohan tän pitäisi tästä tasoittua...?
 
Salliina mulla sama juttu, tosin tähän on jo meillä totuttu kun olen aina tällänen menkkojen alla. Tai ehkä näissä olotiloissa on jotain erojakin.....nyt tarvisin hirveesti omaa aikaa, ja sitä en hirveästi saa. Meillä ei edes ole lapsia, mutta aina kun tulen töistä kotiin on mies juuri tullut myös kotiin ja telkkari pauhaa ja koira ravaa ympäriinsä ja mulla palaa heti hermo :kieh:
Sitte kun lukittaudun makkariin niin ne tulee perässä ja pelaa koripalloa sisällä (joo oikeesti, mies ja koira siis) ja nyt olenkin saanut palautetta siitä miten mulla ei ole yhtään aikaa tai kiinnostusta heitä kohtaan. No, olen kuitenkin töissä päivät joten vähemmästäkin tarvii hiljasta rentoutumista!!
 
Hei ihanaa Kenzie, etten ole tän asian kanssa yksin!! Mulla on ihan hirveen huono omatunto, etten mä jaksais koko ajan olla yhdessä ja sitten vielä tietty siitä, että kun väsyttää töiden jälkeen, niin en saa tehtyä mitään kotihommia ja kaikki kaatuu toisen päälle... Ja meillä se on vähän sitten sitäkin, että riitaa tulee ihan turhasta, eikä mies aina jaksa mun kiukutteluja ymmärtää, niin sitten silläkin palaa hermo. Mä meinasin eilen oikeesti oksentaa, kun mä itkin niin kovin, se oli tosi pelottavaa :|

Mulla auttaa se, että mä oon kertonut raskaudesta parille kaverille nyt, ja niille saa purkaa sekä tuntojaan, että niitä kaikkia juttuja mitä käy kotona. Mä sanoin, että mielummin kerron, vaikka ei ookaan se 12 vkoa viel täys, ku menetän mielenterveyteni tän kans :LOL: Sitten heti kun saa puhuttua, niin asiat menee omaan mittakaavaansa, eikä mikään enää tunnukaan niin kauhealta :)

Onko teillä muuten pariskuntaystäviä? Meillä ei ole kuin muutama, ja nekin on mun kautta alunperin, kun mies on mua nuorempi, niin ei sen kaverit oo ehtiny saada viel lapsia. Mä vaan lähinnä ajattelin, että ois hyvä, jos ois joku, jolta kysellä kaikkee, mistä ei voi tietää mitään :D Pitää nyt rauhassa odotella sitä ultraa, aika menee vaan niin hirveen hitaasti, kun odottaa jotakin!! Ja käyttekö neuvolassa yksin vai onko mies mukana?

Aurinkoista päivää kaikille ~ mäkin taidan ryhdistäytyä ja lähteä tuonne ulos aurinkoon jossain vaiheessa. Jos vaikka sais vähän siivottua ekaks :saint: Saa nähä miten käy ;)

Salliina ja masumatkustaja rv 9+3
 
aurinkoista huomenta kaikille=)

Tänään oli toinen neuvolakäynti. otettiin kokeita ja kaikki tuntu olevan hyvin.. paineet 97/72 ja hemppari 142=) eli loistoarvot.

neuvolatäti oli tullu siihen tulokseen, et voisivat ottaa multa nyt ekan ultran. ja niin ne otti=))))

voi hyvä luoja tätä tunnetta. mä olen niin onnellinen ja ihan sekasin=) siellä se vauva uiskenteli ja vilkutti mulle<3 tosi hyvät sydänäänet ja vahvat liikkeet<3<3<3 mieski tuli kattomaan. no minähän purskahin hirmu hysteeriseen itkuun(hormonit=)

saatiin kuva ja nyt en pysty muuta tekemään, ku kattelemaan sitä=) vauvalle tuli kolme päivää lisää ikää. eli nyt on 9+2 ja pää-perämittä 27,3mm

voih, miten onnelliseks tulin, ku nyt tietää, et kaikki on alustavasti oikein hyvin<3
 
Huomenta kaikille oi Zasmiini tuli ihan tippa linssiin ku luki ton sun tekstin ihanaa ku kaikki on hyvin on varmasti ihana tunne ku nyt tietää että sie sisällä oikeesti on joku ja sillä ei oo mitää hätää <3 onneks enää alle viikko niin meki päästään näkeen pikkunen toivotaan että kaikki on hyvin se vähä jännittää jos ei ookkaa kaikki hyvin :/ Mun kaveri kävi eilen kyläs joka oottaa nyt toista lastaan ja on 30rv se sano että voi alkaa tunteen vauvelin liikkeet ja potkutki jo rv 11 olin ihan yllättyny että sillon jo mut se on tietenki yksillöllistä :) sitä ootellessa. Onneks on enää tänään iltavuoro ja huomenna aamu ja sit lähetään ajeleen E-P lle kertomaan ilouutiset mun vanhemmille iskäki sattuu tulemaan E-P lle ku asuu pääkaunki seudulla mukava ku saa tulevalle Paapalleki ketoo kasvotusten :) Vois nyt lähtee ulkoileen moikka <3 lla Nennu ja Vauveli rv 6+3
 
Heippa!

Onnea Zasmiini ilouutisista! Voin vaan kuvitella että on huojentunut olo :heart:

Salliina mulla ei ollut mies ekassa neuvolassa mukana, mutta ehkä sitten myöhemmin tulee. Hän ei ymmärrä suomea ja kaikki saamani matskutkin on suomeksi, joten vähän tylsäähän se vois olla. Mutta sitte kun sydänääniä voi alkaa kuunnella ym. niin sitte voi hyvin tulla mukaan.
Meilläkin on välillä ollut vähän kireetä, sen ensi-onnen jälkeen. Lähinnä se että mies ei tajua millasta tukea mä tarvin. Se kyllä auttaa konkreettisesti siivoamisessa, kaupassa käynnissä, yms. mut mä haluan enemmän PUHUA asioista ja myös huolista. Sen mielestä taas siitä ei saa puhua mikä voi mennä huonosti, vaan on mietittävä koko ajan et kaikki menee hienosti. : /
Onneks mäkin olen just parhaille kavereille kertonu, kun niistä muutamalla on omia lapsia ja yks on just nyt raskaana myös, joten saan heiltä sitä tukea :)
Toivottavasti mieskin ymmärtää että mua helpottaa puhua asioista ja parantaa tapoja tässä asiassa....

Nennu kiva että pääsette kertomaan ilouutisia kasvotusten!!!

Mulla alkaa talviloma maanantaina ja odotan sitä kun kuuta nousevaa. Lähden vanhempien luo ja tapaan parhaita kavereita ja rentoudun. NP-ultra on 28.3. maanantaina, huh miten mä maltan odottaa!! Mut siellä oli kuulemma niin täyttä et olis hyvin voinu mennä paljon pidemmällekin. Mut en maininnut oikeita viikkoja vaan annoin vaan menkkojen päivämäärän, joten kai ne sen takia survoi mut väkisin maaliskuun puolelle vielä. :saint:

Kenzie 8+0
 
Oi, miten ihanaa zasmiini, onnea!! Ihanaa, että kaikki on hyvin!! :heart:

Meillä onkin Kenzie sitten aika samoihin aikoihin se np-ultra, meillä on 30.3. Kolme viikkoa vielä... Meillä kyllä edelleen oletetaan, että sitten on rv 12+3, mutta siellähän se sitten selviää, että vastaako vauvan koko viikkoja... Mutta jännittää kyllä. Siis onko kaikki hyvin. Munkin tekee mieli puhua kaikesta, ja mies kyllä kuuntelee, mutta musta tuntuu, ettei miehenä sitä voi ihan samalla tavalla ymmärtää, mikä se huoli on, kun ei he itse kanna sitä lasta koko ajan mukana... Itse sitä miettii kuitenkin jokaista vihlaisua ja särkyä, että mikä tuokin nyt oli :D Mitä kieltä te puhutte kotona Kenzie? Ihanaa, että jotkut pystyy puhumaan kaikesta toisellakin kielellä, musta tuntuu välillä, että on vaikea suomeksikin selittää, miltä tuntuu... :LOL:

Voi vitsi Nennu, kerro sitten miten meni! :D Mekin lähdetään reissuun huomenna ja tarkotus olis kertoa toisillekin isovanhemmille uutiset. En oikein tiedä, mitä odottaa, reaktiot voi olla mitä vaan :D

Minkä ikäisiä muuten teidän miehet on? Mulla on siis muutaman vuoden nuorempi mua.

Ja musta on kivaa, että kaikki laittais tuoho loppuu, missä vaiheessa viikot on, helpompi sitten, ku ei aina muista :) Osa jo laittaakin, kiva!! :)

Odottelufiiliksissä :heart:,

Salliina ja mm 9+3
 
Hei kaikille!!!
Mua on alkanut pelottaan ja mielessä pyörii jos jonkin näköisiä pelonsekaisia asioita.
Aina kun mahassa tuntuu jotain niin pelkään et meneekö kesken tai jos selkään koskeen niin samat asiat mielssä kauheeta:(,työskentelen päivän istualtaan ja on ollut paljon ongelmia niska-hartia seudun ja selän kanssa.
Aika vaan matelee eikä se 16.3 meinaa millään sieltä lähestyä,varaan vasta sitten ajan neuvolaan kun saan kuulla naikkarilta et onko kaikki tosiaan ok.
Mielessä myös pyörii kasvaako jotain kasvaimia mun sisällä kun välillä tuntuu oikealla puolella sellaista ihme tunnetta.Onko kellään muulla mitään tämän kaltaisia tunteita?
Mun mies on mua 5.v vanhempi.
Joinakin päivinä on pahoinvointia enemmän kuin toisina päivinä aika outoo:O.
rv 6+2
 
sydänmaanlakka

noi sun tuntemukset, että oisko kaikki hyvin on hyvin tavallisia. mulla oli (ennen ultraa) myös koko ajan fiilis, et se on tyhjä sikiöpussi tai kehitys on alkanu kohdun ulkopuolella yms. mulla kans oli muutama viikkoa sitten kipua vasemmalla puolella. paha olokin oli ihan päiväkohtaista... välillä sitä oli ja välillä ei. ja sitten, ku ei ollu minkäänlaisia tuntemuksia, nii pelotti ettei ollukkaan ollenkaan raskaana.

kuuelmma mamma-hormonit tekee joillekki meistä kamalaa huolta, mut kait se on vaan luonnon yks osa valmistaa meitä tulevaan
 

Yhteistyössä