syysvauvat

Moikka kaikki!

Toivottavasti ootte jo parantuneet - tuntuu että kaikki on nyt tai on ollu kipeenä!

Mä ajattelin ottaa kantaa tohon Kenzien kirjotukseen siitä, että on alkanut esiintyä pientä itseinhoa... Mulla on taustaa tästä asiasta jo pitkältä, eli eroan vartalomalliltani täysin mun muista sisaruksista ja sitte mä oon nuoresta saakka oppinu, että tällänen ei oo kovin hyvä, että pitkä ja laiha on hyvä. Mä oon kyllä ollu jossai vaiheessa ihan hoikkakin, mutta mulla on ollu sellasta syömishäiriöö (ahmimishäiriö), joka tietty sitten lihottaa aika paljon, jos sitä ei saa kuriin. Mä oon yrittäny viime vuosina laihduttaa (taas) aika huonolla tuloksella, ja kun tulin raskaaksi, oli ylipainoa sellanen 8 kg. Nyt tietenkään ei saa, enkä edes tahdo ajatella laihduttamista, koska se ei todellakaan ole vauvalle hyväksi, mutta mä pelkään, että mun vartalo muuttuu tosi paljon raskauden aikana ja ehkä eniten pelkään sitä, että tästä jää vielä lisää ylimääräsiä kiloja... :ashamed: Tää on jotenki kauheen noloa, koska kuitenkin kyseessä on ihana asia, ja mä välillä mietin vaan painoo! Mutta mä en voi sille mitään, että tulee mietittyä, koska oon tehny sitä jo yli 10 vuotta reilusti ja vaikka oon painanu mitä tahansa, niin aina oon ollu tyytymätön. Miten teillä kestää se muuttumisen pelko kurissa, ja onko kellään vastaavaa taustaa ku mulla? Mä en tahtois miettiä tällästä nyt, kaverikin sano, että raskauden aikana kokemus omasta kehostaan muuttuu, mutta onko se niin?

Sitten ilosempiin asioihin! :) Nyt kun on ollu ihana ilma ulkona, oon jaksanu paljon paremmin olla ja tehä - ehkä se alkuraskauden väsymyskin alkaa hellittää! :) Kyllä se varmaan on ihan normaalia, että kun oireet vähenee, niin sitä miettii vaikka mitä, mutta ei kai meidän auta muuta kuin luottaa. Alle 2 viikon päästä on mulla se ultra, siellä sitten ainakin selviää jotain :)

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Toivoo Salliina ja mm rv 10+4
 
Hei kaikki !!!

Tääällä flunssa jyllää yhä ja olo oli varsinkin eilen illalla ja viime yönä ihan kauhea. Ja taas klo 4 piti herätä syömään kun oli nälän aiheuttamaa öklötystä. Mähän menen vararikkoon tällä syömisellä! :D

Toivottavasti muilla edes alkaisi flunssat jo helpottaa. Mulla töihin paluu maanantaina, yäkkk! Mut toisaalta aika menee sit nopeemmin ja ultra onkin sit jo reilun viikon päästä.

Salliina kyllä muakin tuo painoasia huolettaa....lähinnä just se että onko musta enää sitte laihduttamaan samoihin mittoihin takas ja onko se edes mahdollista? En ole ikinä elämässäni oikeesti laihtunut, enkä myöskään pahemmin lihonut. Eli en varmaan osaa edes suoranaisesti laihduttaa kun itsekuri on aikamoisen huono just syömisen suhteen. Mua ahdistaa ehkä eniten se löysä roikkuva maha, kun jotkut sanoo että siitä vaan ei pääse eroon. Koska mun maha on aina ollut mulle se "paras" osa kroppaa....niin hassulta kun ehkä kuulostaakin. Tai oisko parempi sana helpoin....se osa josta mun ei tarvi huolehtia kun siitä en vaan liho. Muualle kilot kyllä kertyy helpommin.
Mut ehkä sitä vauvan tultua ei enää ole edes aikaa miettiä näitä asioita ?:confused:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kenzie 9+2
 
moikka!

Tosta paino asiasta. kyllä se täälläki mietityttää. mulla on sama tilanne, ku Kenziellä, eli oon aina ollu suht hoikka ja mitään en oo tehny, eli itsekuri on nolla:headwall:

site mulla on vielä sellanen juttu, et omistan silikonirinnat (tiedän, turhuuksien huippu), nii meneekö ne pilalle ja tuleeko kaiken maailman ongelmia imetyksen kanssa yms.

eilen sain uuden työvuorolistan, nii mulle oli laitettu ihan järjettömästi töitä!!! siellä on yheksän päivän putkea ja yövuoroja yms. kaikkia raskaita paskoja!!! kyllä roihahti eilen mun hormonit töissä, ku sanoin, etten todellakaan jaksa tehä näin paljoa töitä. eilenki työvuoron jälkeen olin niin rättiväsyny, et purskahin itkuun...
sitte taas toisaalta laskeskelin äitiyspäivä rahoja, nii pitäis jaksaa olla töissä... arrghh...

mut aurinkoista viikonloppua kaikille

jasmin ja vaavi 10+4
 
Salliina85 kiva kuulla että ollaan näin lähellä toisiamme lasketun ajan suhteen. Miten olet voinut? Onko ollut millaisia raskausoireita?

Zasmiini, toivottavasti jaksat käydä töissä. Millä viikoilla tulee raja vastaan ettei tarvitse yövuoroja tehdä? Itse olen tippunut niin kärryiltä, kun teen 2-vuorotyötä.

Itselläni alkaa pitkästä aikaa tuntua siltä, että pahin väsymys alkaa olla jo taaksejäänyttä elämää. En ole tarvinnut moneen päivään nukkua enää päikkäreitä, mutta olen kyllä nukahtanut sitten iltaisin klo 21 yöunille. Mutta tämä voi johtua ihan myös noista ilta-aamu vuorojen vaihteluista ja normaalistikin olisin väsynyt ilta-aamuvuorojen jälkeen.

Nyt on ollut ihanaa kun säät on lämmenneet ja lisäksi aurinko on alkanut paistaa lähes päivittäin. Olemme käyneet mieheni kanssa (mies syntynyt v.-79) lähes päivittäin kävelylenkeillä. Nopea sykkeiset jumpat olen suosiolla vaihtanut jo tässä vaiheessa raskautta bodybalanceen, joogaan ja uintiin. Kivoja liikuntamuotoja nuokin, muutaman kerran harrastanut ennen raskaaksi tuloa kumpaistakin.

Onko kellään ollut selkäsärkyjä tässä vaiheessa raskautta? Olen sairaanhoitajana keskussairaalassa neurologisella/sisätautien vuodeosastolla ja tällä viikolla 3 työpäivän aikana selkään ilmaantui aivan kuin noidannuoli tyyppinen selkäsärky, joka heijastaa myös kankkuun. Tilanne kärjistyi eilen töissä, vaikka en edes nostellut/hoitanut vuodepotilaita. Tiistai-iltana tulin iltavuorosta kotiin itkun kanssa kun selkään vihloi niin ilkeästi. Yritin eilen jo saada neuvolasta saikkua, mutta neuvolalääkäri oli varattuna myös tälle päivälle, joten jouduin kääntymään työterveyslääkärin puoleen selkävaivojen vuoksi. Työterveyslääkäri kielsi nostot/kumartumiset/kyykistelyt/kiertoliikkeet (eli kaikki liikkeet joissa selkään tulee kuin puukon iskumainen pistos) ja kirjoitti 5 päivää saikkua. Kehoitti jatkamaan liikkumista entiseen malliin kivuista huolimatta. Saikun loppumisen jälkeen sitten kokeilemaan uudestaan työntekoa ja jos ei onnistu, niin lisää saikkua vaan hakemaan. Työterveyslääkäri sanoi, että selkäkipu johtuu raskauden aiheuttamasta selän lihasten/nikamien/jänteiden löystymisestä, ja kehoitti hankkimaan heti tukiliivin kunhan maha alkaa näkyä. Toivotaan että selkäsärky menisi ohi ja pääsisin ensi viikolla takaisin työntekoon.

Mahtuuko teillä vielä normi housut vyötäröstä kiinni? Mulla on itselläni vain yhdet ainoat siistit housut mitkä enää menee vyötärön kohdalta kiinni. Tilasin jo H&M:ltä parit äitiyshousut itselleni, joista toiset olen jo käyttöön ottanut. Joustavan vyötärökaistaleen voi niin kätevästi vielä tässää vaiheessa kääntää lantiolle, kun ei ole vielä maha kasvanut :)

Semmoista kuuluu tänne Kainuuseen...

Viipsu84+maha-asukki 11+1
 
moikka. täällä käytiin torstaina np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. vauva olikin oikein vilkas tapaus, ei meinannut millään asettua paikoilleen. viikkoja on tänään 12+0 ja lasketuksi ajaksi tuli
1.10 =) nyt tuntuu että pystyy jo ruveta nauttimaan raskaudesta. esikoinen on 3- vuotias eikä vielä oikein ymmärrä että äitin mahassa on vauva. onko teillä muilla ollut nivus kipuja? itselläni siivotessa, esim.kun luuttuan tulee hirveät nivuskivut ja pitkiä kävelylenkkejäkään ei pysty tekemään.
ultraaja sanoi että toista odottaessa tulee yleensä kipuja jo enemmän kun ensimmäisen kohdalla.
 
Hei taas!

Zasmiini mä olen siinä käsityksessä että silikonirinnat voi tietysti jotenkin "mennä pilalle" raskauden takia, mutta mulla on myös käsitys että on olemassa lääke tms. jolla maidoneritys voidaan ehkäistä kokonaan. Onko muut kuullu tällaisesta? Vai keksinköhän mä nyt omiani. Imettää ilmeisesti voi, mikäli nännin paikkaa ei ole siirretty.

Viipsu mulle iski ihan järkyttävä selkäkipu itse asiassa jo ennenkuin tiesin olevani raskaana. En päässyt kävelemään kunnolla pariin päivään, ja se tuli siis ihan tyhjästä ja yllättäen. Sen jälkeen on vähän joskus ehkä vihlonut selkää mutta ei mitään pahempaa.
Mulla menee normaalit housut vielä ihan hyvin, mutta olenkin vasta rv 9+3. Vatsaa turvottaa iltaisin mutta aamuisin se on melko normaalin näköinen! Olen rakenteeltani lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen, joten mietin että ehkä meillä pitkäselkäisillä vauva mahtuu masuun jotenkin paremmin ja näin ollen ehkä näkyy vasta myöhemmin.

äiti-89[/B onnea kivoista ultra-uutisista!!! Mulla koskee nivusista vain sillon kun aivastan. Ja oikein kunnolla silloin koskeekin, en tiedä mistä tämä johtuu.

Täällä yhä flunssan kourissa joten lepäillen menee varmaan vielä tämä ja huominen päivä. Odotan jo niin kovasti että pääsen salille ja pienelle kuntokuurille. Ajattelin yrittää jättää makean syömisen joksikin aikaa, esim. iskän synttäreihin asti (pääsiäisenä) kun sillon on kuitenki pakko syödä kakkua :D
Tällä hetkellä raskausoireet kontrollissa niin kauan kun muistaa syödä säännöllisesti, eli lähinnä fyysisesti kärsin tästä flunssasta. Inhottavaa kun ei saa ottaa oikein mitään lääkkeitä, kun joka paikkaa särkee.

Kenzie 9+3
 
Huomenta!

Viipsu, mulla on oikeestaan oireet hävinneet melkein kokonaan (pelottavaa). Aiemmin oli rinnat tosi arat, hirvee turvotus mahassa, vähä sellanen äklö olo eikä kaikki ruuat maistuneet, väsymystä, ja ihan alussa menkkamaisia kipuja vähän ja selkäsärkyjä, mutta ne on kaikki menneet. Nyt mulla on kipeenä vaan iskias, ja nännit on vähän arat. Muute ei mitään. Onko sulla ollu millasia? Mulla on pääasiassa vointi ihan hyvää nyt, mutta ei vielä oikein uskalla nauttia, kun ei oo ultrassa käyty.

Kiva kuulla äiti-89, että ultrassa meni hienosti! :)

Toivottavasti sä oot Kenzie jo parempi... Flunssa on inhottavaa. Mullakin muute aiemmin aina aivastaessa koski ihan hurjasti alamahaan, sekin oli musta pelottavaa, mutta kaipa se on ihan normaalia.

Selkäsäryistä sen verran, että neuvolassa sanoivat, että pitäs alkaa kotona jumppailee ja harjottaa selkälihaksia kun ne joutuu niin koville raskauden aikana. Mun pitäs alottaa, mut en oo vielä saanu aikaseks :ashamed: Mieskin yrittää kannustaa. Mut ei niitä muista tehdä, jos ei oo selkä kipee :LOL: Ja tosta iskiaksesta - onko kellään muulla ollu sitä vaivaa? Se oli ihan hyvä aiemmin, mutta ku kävin kaverin kans pitkällä kävelyllä niin äity tosi pahaks. Levossa kun on antanu olla, on ihan ok... Kauhee vaiva, mulla ei oo koskaan ollu ennen raskautta, mutta en tiedä, johtuuko tää nyt raskaudesta vai mistä...

Hurjaa. Mulla tuli tänään taas yks kokonainen viikko täytee. Vaikka tuntuu, että odottavan aika on pitkä, niin kyllä vaan viikot viuhtoo ohi hurjaa vauhtia.

Ottakaahan nyt sunnuntaista kaikki irti ennen uutta työviikkoa! :)

Salliina ja mm rv 11+0
 
moikka kaikille=)

uskokaa tai älkää, mut mun vaavi on alkanu liikkumaan niin, et tunnen sen jo. aattelin, et en tunne sen liikkeitä vielä moneen viikkoon=) viime viikon torstaina aloin tuntemaan sen liikkeet vasemmalla puolella. välillä se liikkuu hirmuisesti=) aivan ihana tunne. ne tuntuu sellasilta hipasuilta. ja sitte ku kattoo mahaa, nii sen liikkeet näkee nippanappa, kun se liikkuu=)=) whiuuuu=) ei enää pelota, etteikö siellä oo ketään, ku hän jaksaa muistutella olemassa olostaan..

huomenna mennää np-ultraan ja saan sit taas uuden kuvan vaavistani<3

mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille

tv: jasmin ja vilkas vaavi 11+0
 
Zasmiini: on varmasti hieno tunne kun tunnet jo liikkeitä.... Kerro sitten olihan niskapoimuultrassa kaikki ok... Meillä on niskapoimu vasta 30.3., vaikka raskausviikko 11+4 nyt menossa...

Salliina85: Mulla on koko ajan ollut rinnat aivan uskomattoman arat kosketukselle, myös kohdunkasvukipua on tuntunut välillä selän ja välillä massun puolella. Pahin väsymys alkaa olla jo voiton puolella ja olen alkanut olla nyt virkeämpi. Edelleenkin noita kohdunkasvukipuja tuntuu päivittäin, muttei niihin enää kiinnitä sillä lailla huomiota kuin alussa. Rintojen arkuus on ehkä aavistuksen helpottanut, mutta arat ne on vieläkin. Alamaha on ainakin mulla pullahtanut tämän viikon aikana. Olimme äidin ja isän luona eilen vierailulla, niin äiti sanoi että kun tietää että meille on tulossa vauva, niin mahan kyllä jo huomaa selkeästi. Muttei kaikki hoksaa massua sillä lailla katsella jos eivät tiedä asiasta. Ja tosiaan noita selän löystymiskipuja mulle tuli viime viikon aikana niin pahaksi, että työnteko piti lopettaa perjantaina. Hoitoalalla olen töissä ja siellä tulee paljon nosteluja, kyykistelyjä ja kumarteluja, joten ei pystynyt enää töissä käymään kun tuntui että joku välillä pistäis puukolla tuonne ristiselkään. Olen ollut nyt saikulla ja torstaina olisi tarkoitus lähteä uudestaan kokeilemaan työntekoa.

Millaisia liikuntamuotoja nykyään harrastatte? Onko raskaus vaikuttanut liikuntatottumuksiinne?

Tämä äippä taitaa lähteä uimahallille uimaan, jotta selkä sais vähän voimaa ja toivottavasti tulisi kuntoon. Mä vaihdoin ladylinen hikiset ja nopeasykkeiset jumpat raskauden myötä bodybalanceen ja joogaan (joissa olen käynyt ennen raskauttakin silloin tällöin) ja lenkkeilemään olen alkanut lähes päivittäin. Ja nyt olen ottanut tavoitteeksi tuon selkäkipeän vuoksi että alkaisin käydä uimassa kerran viikossa.
 
Moi kaikille pitkästä aikaa sori ku en oo ehtiny kirjotella oon kyl käynu joka päivä lueskelemas mitä täälä teille kuuluu :) Täälä flunssa alkaa helpottaa tai se on vähä aaltoimaista toi mun flunssa välillä lähtee pois ja välillä niiskuttaa ihan kauheena :/ Mulla on olotila raskauden suhteen ollu ihan hyvä ei oo ollu pahoinvointia tms, rinnatkaa ei oo enää niin arat ku aluksi, vatsan oon huomannu alkunu pyöristyyn varmaan osittain turvotusta. Enää alle pari viikkoo ekaan neuvolaan tuskin maltan oottaa ja sit sitä ekaa ilmasta ultraa niin näkee että miten se vauveli on alkanu kehittyyn sie masus :) Ihanaa Zasmiini ku tunnet jo vauvan liikket mäki oottan sitä hetkeä niin innolla :) Noita selkä kivuista mullahan meni tos pari vuotta sitte selkä aika pahasti työtapaturmas asukasta nostettaessa kuulu vaan kauhee naksahdus ja menin jalattomaksi ja ihan hirvee kipu alaseläs en pystyny käveleen enkä oikeen istuunkaa sitte mut viettiin ambulanssilla oysiin ja sielä todettiin että se ois noidan nuoli mutta eu se sit ollukkaa ku selkäkivut jatku koko kesän kävin fyioterapeutilla jumppauttaas selkää ja se sano että todennäkösesti välilevyssä on tapahtunu repeymä enhän mä päässy mihinkää mangneetti kuviin vaikka kuinka yritin lähetettä saada että ois oikeesti selvinny mikä sie seläs on röngen kuvas kävin ja siinä näky jotain muutoksia kahes alimmas nikamas mutta ei siinä näy mikää repeymä :/ se kesä oli ihan hirvee lääkärikin sano mulle jo että mietipä alanvaihtoa että sun selkä ei ikinä palaudu entiselleen ja siinä on aina riski että se menee uudestaan vaikka niitä selkä lihaksia kuin vahvistais palasin sit töihin sillon syksyllä ja onhan se jonku verran senki jälkeen oireillu mutta ei niin pahasti oo menny että jalat ois alta menny. Pelkäänki ny ihan kauheena että miten käy raskauden aikana ja ku oon lähijoitajan töis vie niin jonkun verran joutuu nosteleen. Mä alan varmaan kans sit käyttään sitä tukiliiviä ku masu alkaa enemmän kasvaa. Tulipa taas paljo asiaa :) mut täälä voidaan tällä hetkellä ihan hyvin, mukavaa viikkoa kaikille T: Nennu ja Vauveli rv 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Lortsy
Heips,

Itselläni heikottaa enää aamuisin, ja itse asiassa koko ajan jos en muista syödä 2 tunnin välein. Öisin heräilen vähintään kerran vessan, joka kerta kun kääntää kylkeä vihlasee. Tosin kyljellä ei pysty nukkamaan koska sattuu rintoihin ja selällään ei pysty nukkumaan kun ottaa selkään. Eli en tiedän miten selviän loput 7 kuukautta.. Toivottavasti tämä ei tästä enää pahene..

Painoa on tullut jo 4 kiloa lisää, mahan ympärys on jo yli metri (aamulla). Tosin en ole hetkeen ollut mitenkään hoikka, mutta kuitenkin normaalinpainon rajoissa. Omista vaatteista verkkarit on ainoat mitkä on melkein kuukauteen meneet päälle, onneksi käytän niitä paljon muutenkin joten kukaan ei ole huomannut mitään. Tai ainakaan kehdannut sanoa :D

Itseäni ei paino haittaa, saa sen aina pois. Ja haluan ajatella että äidillä saa olla löysää nahkaa mahan päällä, mikäli siltä tuntuu... Tosin taitaa itsepetos näkyä pahasti rivien välistä (mahdoton himo edelleen pullaa kohtaa) :whistle:

Pari viikkoa vielä ja sitten np-ultraan.. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin..

T: Lortsy ja tuokka 10+0
 
Moikka!

Ihanaa zasmiini, samoja hentoja hipaisuja odotellessa!

Viipsu ja Lortsy, mullakin np-ultra vasta rv 12+3, eli reilu viikko vielä - odottelemista vaan :)

Mulla on liikunta jäänyt ihan liian vähälle. Jossai vaiheessa olin tosi innokas käymään, mutta sitten tuli toi iskias... Miten sen kanssa nyt mitenkään liikkua?? Oliskohan uinti sellanen, joka ei ottas siihen, mitä luulette? Mulla tekis mieli hirveesti kävelylle, mut ei tällä jalalla :( Se menee siitä vaan pahemmaksi :( Mulla on toi vähän siinä ja rajoilla, että haittaako jo työntekoa. En mielellään kuitenkaan ole poissa töistä, kun sijaisen jälkiä saa sitten aina korjailla... On vähän sellanen työ, että sijaiseks ei aina satu kovin osaava henkilö.

Tervetuloa Mursu! Meitä on täällä muitakin esikoisen odottajia, itse asiassa taitaa olla aika monta :)

Olisko kellään mitään tietoa siitä, että mistä vois saada kivoja äitiysmekkoja? Meillä on tulossa parin tuttavan häät kesällä, enkä mä oikein keksi, että mistä sais "riittävän" juhlavan äitiysmekon sinne. Oisko jotai hyvii liikkeitä esim. Tampereella, Porissa, tai siellä päin? Täällä, missä me nyt asutaan, on tarjonta käytännössä H&M ja onkoha Lindexilläkin jotain?

Mut mä meen nyt syömään - kauhee nälkä :LOL:

Salliina ja mm rv 12+1
 
Mursu84 tervetuloa joukkoon mukaan. Miekin olen esikoista odottamassa ja raskausviikkoja tällä hetkellä 11+4 :) Oletko voinut hyvin?

Nennu_87 mua ihteäkin huolestuttaa nuo selkäasiat, kun näin varhaisilla viikoilla alkoi selkä oireilemaan. Onneksi meillä on ollut alustavasti esimiehen kanssa puhetta, että voisin siirtyä toisenlaisiin hommiin, jos osastotyö käy raskaaksi. Muistan itsekin miten kovasti jännitin ekaa neuvola-aikaa, kun on kuitenkin kaikki niin uutta. Myö käytiin miehen kanssa ennakkoon yksityisellä ultrassa, kun haluttiin 100% varmuus ennen neuvolaa, että olen todellakin raskaana ja raskaus on oikeassa paikassa. Mutta yksityisen luona käynti oli älyttömän kallista, joten jos olen joskus uudestaankin raskaana, niin taidan odottaa kunnallista ensimmäistä ultraa ihan suosiolla. No, sen yksityisen jälkeen ennätin käydä myös äitipolilla alkuraskauden verenvuodon vuoksi ultrassa ennen neuvolaa ja neuvolalääkäriä.

Salliina85 suosittelen sitä uintia. Itse olen nyt innostunut käymään kerran viikossa uimassa ja sen lisäksi olen kääynyt joogassa ja bodybalancessa, jossa on pilates-, jooga- ja venyttelyliikkeitä. Itsellä tosin alkoi tänään uiminenkin vihlomaan tuonne ristiselkään, muttei kuitenkaan niin pahasti että olisi uinti pitänyt kesken jättää. Mä kävin ostamassa tänään Kajaanissa Nicky&Nelly liikkeestä todella kauniin pitsisen äitiysmekon (väreinä oli luonnonvalkea ja tummanharmaa) jossa tulee musta vyö tavallaan rintojen alle. Se oli todella kaunis pyöreämahaisen mallinuken päällä ja ajattelin että sopii minullekin joustavan kankaansa vuoksi toukokuussa tuleviin siskoni lapsen ristiäisiin. Olen itsekin vaivihkaa katsellut täältä päin mieluisaa mekkoa jo tulevia ristiäisiä varten. Ajattelin laittaa siihen seuraksi sitten mustat legginssit. Tuosta linkistä saat näkyviin sekä harmaan että luonnonvalkean mekon, jollaisen mä ostin luonnonvalkeana. Myös se harmaa oli kaupassa todella kauniin näköinen. (Mekotäiti - Vaatteita ja Merkkivaatteita Online - NELLY.COM) =)

Nyt tää äippä taitaa lähteä levähtämään ja katsomaan telkkua, josko sieltä tulisi jotain katsottavaa. Ja hoitamaan Viivi-kisua.

t:Viipsu84+maha-asukki 11+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
heipsankeikkaa!!

Tänään oli meijän perheessä siis np-ultra. vauva sai taas lisää ikää.... eli nyt oltais rv 11+6 ja laskettu aika aikaistu 13.10---->5.10=) pää-perä- mittä tällä hetkellä 50,3mm... kaikki elimet oli valmiit, aivojen eri osat näky ja sydämmessä oli neljä kammiota=) reisiluuki mitattii ja se oli 4,5mm, hih... se oli kyllä niin hiono kokemus. niskaturvotus oli normaali, 0,6mm, istukka oli takana ja napanuora sileä ja ehjä... kaikki oli siis todella hyvin... kuvan sain ja se on kyl niin hieno ja hirmusesti muuttunu viime kerrasta...

kaikkein parasta oli, ku kätilö ilmotti, et onpa harvinaisen vilkas yksilö<3 siis mammaansa tullu... ei meinannu saada kuvattua, ku hää heilu niin kamalasti=)

mutta tämmöstä tänne... huomenna alkaa toinen kolmannes!!!

T:maailman onnellisin äiti ja adhd vaavi=) 11+6
 
Moi, Zasmiini oi ku oli ihana lukee tota sun teksitiä ai noila viikoilla saadaan jo mitattua noin tarkasti kaikki :) Onko tuo np-ultra jo ylensä sit jollain 11rv? eli onko tuo np-ultra siis ensimmäisen ultran jälkeen? varmaan vähä vaihteelee paikkakunnittain mut luulis että suunnilleen samoihin aikoihin olis. Täälä mä valvokelen ny yövuoros toista yötä ihan ok sti menny nää yöt väsyttäny vaan ihan hirveenä edellis yönä meinas ihan väkisin nukahdella. Saas nähdä miten palautuu näistä öistä ku yks vapaapäivä vaan perjantaina jo pitää aamuun :(. Niin ja Zasmiini teidän vauvelilla on laskettuaika samanapäivänä ku mulla on synttärit :) Ihanan näkösiä noi juhlamekot tuola Nelly.comissa pitää varmaan itekki tilata sieltä kesäksi mekko ku on paljo tulos juhlia kesällä :)
Nennu ja Vauveli rv 7+3
 
Zasmiini onpas kiva että sun vauvalla on kaikki hyvin. Meillä on sitten lasketut ajat toistemme kanssa lähekkäin, jos ei mulla muutu tuolla niskapoimu-ultrassa. LA ois tällä hetkellä 6.10. :) Minullekin tuli yllätyksenä että np-ultrassa näkyy noin selvästi kaikki sisäelimet. Itsellä vielä viikko np-ultraan, ois kiva jo saada nähdä pienokainen uudestaan ja saada uusi kuva. Ja mua kiinnostaa tuo istukan paikka ihan sen alkuraskauden verenvuodonkin takia.

Meillä on ollut miehen kanssa autokuumetta myös tämän vauvakuumeen rinnalla. Tänään mahdollisesti tehdään autokauppoja isommasta autosta. Ennen meillä on ollut ihan normi henkilöauto, mutta päätettiin jo aikoja sitten että sitten kun lapsi on ajankohtainen, niin farmari pitää saada. Nyt meillä koeajettavana jököttää yksi Peugeot tuossa etupihalla. :)

Nyt mie lähden syömään aamupalaa, kun on niin kauhea nälkä.

T:Viipsu84+maha-asukki 11+6
 
moikka!

viipsu84, meilläki auto- ja talokuume=) eli farkkuun ollaan vaihtamassa ja omakotitaloja käyty kattelemassa... hitto, ku täällä uudella maalla vaan on niin helvatun kalliita noi omakotitalot... saa sen 250 000 laittaa kevyesti ommaa kottii. mulla on vielä semmonen, et haluun ihan keskeltä korpee talon, nii voi olla sit ihan rauhassa=)

mutta tääki tyttö lähti nyt aamupalalle...

ai nii, mulla alko tännää toinen kolmannes, hih=)

t:jasmin ja vaavi 12+0
 
Moikka!

Kiitos Viipsu noista vaatevinkeistä!! Ihania mekkoja :heart: Tiedätkö, saako niitä kaikista Nicky&Nellyistä, kun nettisivuilla on vain vauvan ja lasten vaatteita? Vai kannattaisko soittaa ensin ja kysyä?

Ihanaa kuulla hyviä kuulumisia ultrasta zasmiini! Vielä en osaa ite kuvitellakaa, mitä se on, kun näkee oman vauvansa. Meillä ei oo vielä yhtään ultraa ollu, viikko vielä on aikaa siihen. Ja Nennu, ainakin meillä niskapoimu mitataan just sillon ekan ultran yhteydessä.

Meillä ei vielä anna taloudellinen tilanne periksi vaihtaa autoa farkkuun, mutta varmaan tuossa vuoden parin päästä sekin onnistuu. Omaa asuntoa on harkittu kanssa, mutta melkei tarvis molemmat olla töissä, että onnistuu. Eli siihenkin menee varmaan se vuosi-pari :) Mut onhan tässä mitä odottaa.

Mulla oli tänään keskustelu esimiehen kanssa ja hän vähän lupaili, että vois olla että jatkus kesän jälkeenkin työt. (JEE!!) Mut mulla tuli huono omatunto! Siis ärsyttävää!! Tietenkään työnantaja ei tiedä vielä vauvasta, kun ei olla itekään kertaakaan ees ultrassa käyty, mutta silti tuli huono omatunto ku en kertonut :ashamed: Mut eikös se nyt pitäis olla maailman luonnollisin asia, plus että se ei sais vaikuttaa työnsaantimahdollisuuksiin...? Ehkäpä kerron tuossa kuukauden päästä, kuitenkin, ennen ku alkaa oikeesti näkyä. Ootteko te jo kertoneet, ja jos on määräaikaisia työntekijöitä, niin mikä on ollut vastaanotto? Entäpä vakkareilla? Osa tuolla aiemmin kirjotteli, muistan, että on kertoneet jo töissä, mutta mä en jotenkin kokenut vielä, että niille kuuluu se, kun eihän meillä tiedä vielä edes ystävät ja sukulaiset kaikki, ja ei olla itekään vielä nähty edes, että kaikki on hyvin!! Mitä mieltä ootte? :confused:

Nyt sit tekemään ruokaa!

Salliina ja mm rv 11+3
 
Moi, sain tänään mielenrauhan ku soittelin neuvolaan ku ei ollu viekää tullu verikokeen tuloksia siitä vesirokon vastaainesita. Mut se sano että aika epätodennäköstä on että en ois sitä sairastanu ja varmisti vie lääkäriltä oisko tarvinnu alottaa sitä lääkitystä joka estäis sen vesirokon mut lääkäri sano että ei siitä ois enää ees hyötyä ku kontaktista on jo melkein 2vk ja se olis pitäny alottaa viimestään viikko kontakstista siis ku olin mun pikku siskon kanssa kontaktissa ku sairasti sen vesirokon just pari viikko sitte ku oltiin kotona käymäs. Se neuvola täti sano ettei oo kertaakaa tullu vastaan sillä ainakaa ketää joka ois raskaus aikana sen sairastanu ja olisin kuulemma sen jo aika varmaan saanu ku siitä on melkein 2vk. Helpotuksen huokaus :) Salliina älä pode huonoa omaa tuntoa missää nimes kerrot sit vasta ku se raskaus alkaa näkyyn ja oot nähny vauvelin :) Mä jouduin kertoon noitten yövuorojen takia aikases vaihees töissä ja nyt on töitä toukokuun loppuun ja tuskin jatkuu :( ei ainakaa luvattu jatkoa :( kattelin tänään kaupas vauvan vaatteita voi että on kaikkia sulosia vaatteita ja sellaset pienen pienet reinotossut aiva ihanat :) tuskin maltan oottaa ku pääsee osteleen vauvelille vaatteita :)
Nennu Ja vauveli rv 7+3
 
Zasmiini meillä on onneksi vaan tuo pelkkä autokuume. Eilen oli koeajettavana yksi auto, mutta siihen olisi pitänyt tehdä melko suuri remontti heti alkajaisiksi, joten palautimme sen. Auton etsintä siis jatkuu. Talokuume meillä oli pari vuotta sitten. Ollaan nyt reilut 1,5 v. asusteltu omakotitalossa. :)

Salliina varmaan kannattaa soittaa ja kysyä sinne liikkeeseen että minkä verran on äitiysvaatteita myynnissä. Täällä Kajaanissa ainakin liike painottunut äitiys- ja lastenvaatteisiin, mutta äitiysvaatteita on vain pieni murto-osa lastenvaatteisiin verrattuna. Aika suppea valikoima oli ainakin täällä paikan päällä. Mie kerroin esimiehelle jo raskausviikolla 6 ihan sen vuoksi kun olen sairaanhoitajana, että voisin kaikkein fyysisesti raskaimmat osastot välttää nyt raskausaikana. Olen vakituisena, mutta kuulun sellaiseen varahenkilöstöön, joka paikkaa eri osastojen sairaslomasijaisuuksia.

Nennu miekin olen vaivihkaa katsellut jo vauvanvaatteita ym. vauvan tarvikkeita. Miehellä taitaa olla lähinnä tuo uuden auton etsiminen nyt mielessä :) Tekisi jo mieli ostaa jotain kivaa vauvalle. Täällä Kainuussa on ensiksi neuvolalääkärin ultra, jossa katsotaan että sikiö on elävä ja raskaus oikeassa paikassa. Sen jälkeen annetaan aika np-ultraan synnytyssaliin. Meillä se on 30.3. :)

Mutta nytten tällä äidillä on taas karmiva nälkä, joten lähden aamupalan syöntiin. Nyt voi jo henkäistä, sillä riskiviikot ovat taaksejäänyttä. Tänään alkoi toinen kolmannes :)

Ai niin, tänään ois tarkoitus käydä kokeilemassa kestääkö selkä työntekoa. Itsellä paha epäilys, että olen taas huomenna työterveyshuollossa hakemassa saikkua lisää. Kotona mennyt mukavasti, kun ei ole tarvinnut nostella raskaita.

T:Viipsu + maha-asukki 12+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!!

Vau enpä tienny minäkään että np-ultrassa saa noin paljoa infoa kuin Zasmiinilla :heart: Ihanaa!!!! Olikos tuo Zasmiini nyt sun eka ultra, vai olitko käynyt jo varhaisultrassa? En nyt muista enkä jaksa selata taaksepäin :D Mietin vain kun nuo viikot muuttuivat. Mullahan on nyt tulevana maanantaina se np-ultra mut viikkoja sillon (varh.ultran mukaan) vasta 10+5. Menkoista laskettuna olis jo se lähemmäs 12 viikkoa. Voi kun mäkin olisin sittekin pidemmällä, että näkis mahd. paljo kaikkea silloin maanantaina! :saint:

Salliina mä en ole vielä kertonut töissä (vakkari) kun tosiaan olen ajatellu et jos sais edes sen np-ultran ensin käytyä, ja muutenkin haluaisin venyttää tuonne huhtikuun lopulle ainakin. Mut Meilä on tulossa yhdet firman juhlat 7.4. jossa on alkoholitarjoilua, ja vähän nyt mietin et miten siellä pidän tän salassa : /
Mulla tulee kans aina huono omatunto työnantajan puolesta joka hiton tilanteessa, vaikka ei sitä niin pitäis ajatella. Niinhän se on että raskaus ei saisi vaikuttaa työnsaantimahdollisuuksiin negatiivisesti, eikä uraan muutenkaan, joten yritä vaan ajatella asiaa niin. Jos ei pomon äiti olis aikoinaan jääny äippälomalle ni ei olis sitäkään täällä pomottamassa :D

Mulla on ollu ihan ok olotila, kun vaan jaksaa syödä jatkuvasti. Eli ei muutoksia. Urheilun jälkeen on tullut hirveetä kivuliasta turvotusta vatsaan pari kertaa, en tiedä miksi. Hengitänköhän jotenkin väärin tms. Mutta muuten olen ollut nyt energisempi ja positiivisempi.

Tosin rahahuolia vähän on tullut, lähinnä tulevaisuus huolettaa kun miehellä ei ole töitä, ja just myös tuo auto asia. Meillä ei siis ole autoa ollenkaan, kun julkisia käytetään täällä pk-seudulla, mutta vauvan kanssa se on vähän eri juttu! :( No, ehkä ne asiat jotenkin järjestyy!

Kenzie 10+1
 
huomenta. täällä melkein kaikki pahoinvointi hävinnyt mutta pitkät kävelylenkit ja ratsastus on saanut kyllä jäädä kun tulee niin pistävää kipua muuten mahaan. pitää yrittää rauhallisia lenkkejä koiran kanssa että saisi edes jotain liikuntaa :D meilläkin kova autokuume ja viikonloppuna mennäänkin koe ajamaan farmaria mihin mahtuu kunnolla kaksi lasten istuinta ja koira ja vaunut konttin :) kesän aikana pitäisi myös isompaa asuntoa etsiä ja entinen saada pois myytyä.
odotan siis toista lasta ja maha näkyy jo silleen että pitäisi varmaan lopuillekkin tutuille kertoa kun ei kohta enää piilotella millään vaatteilla. mukava kun kaikilla on hyvin raskaus edennyt ja itsekkin uskaltaa jo iloita kunnolla :heart: esikoinen muistaa aina välillä kysyä että vieläkö siellä mahassa on vauva? ja kun vastaan että siellä se on niin tokasee että "hyvä"!!

äippä rv 12+6
 
Tänään oli mun ensimmäinen ultra. Rv 10 olisi pitänyt olla jo menossa. Mutta ultrassä ei näkynyt mitään.
Hoitaja kyllä lohdutteli, että voi olla ettei raskaus olekaan niin pitkällä ja siksi ei näy mitään. Mutta ei jaksaisi oikein uskoa, että raskaus olisi niin alussa ettei vielä näkyisi muka mitään.
Tänään pitäisi vielä tulla uuden raskaustestin tulokset ja sen mukaan sitten katsotaan jatkoa.
Ei mikään kiva päivä täällä siis.:'(
 
moikka!

ihan ensimmäiseks otan osaa Rippa sun tilanteelle... voi kamala... alussa on kuitenki kaikki kiinni aikas paljon tuolta yläpuolelta:(

Kenzie, mulla otettiin varhaisultra rv 9+2, sillo vaavi sai kolme päivää lisää ikää.. nyt np-ultrassa vauva sai ikää lisää viis päivää ja laskettu aika siis aikaistu...

kätilö sano, et tos np-ultrassa ei tartteis näkyä viel nii hyvin noita sisuskaluja, mut mun vaavilla ne oli nii selkeesti näkyvissä ja kehittyneet, nii se ajatteli niitä mulle kertoilla=) muutenki vaavi oli pikkasen isompi ku ehkä pitäis... saa sit nähä, et joutuuko punnertaa semmosen kuus-kilosen ulos lokakuussa=)

oon huomannu, et nykyään en selvii enää kovinkaan vähällä ruualla. et enemmän pitää syödä ja usein... muuten tulee huono olo.. painoa mulle ei oo tullu lisää ja vieläki on rikkomatta mulla se 60kg maaginen raja=) mutta nythän mie vasta kunnolla alanki kasvamaan...

mutta tällasta tällä kertaa

T: jasmin ja vaavi 12+3
 

Yhteistyössä