syysvauvat

Rippa miekin otan osaa tuohon sun tilanteeeseen. On varmasti ollut ihan järkyttävää olla siellä ultrassa, kun ei mitään ole näkynytkään. Voin vain kuvitella sen tunteen... :(

Me löydettiin nyt mieheni kanssa meille se unelmien auto ihan täältä kotikaupungimme autoliikkeestä. Mieheni oli hakenut sen torstai-iltana koeajettavaksi ja perjantaina me tehtiin siitä jo kaupat. Nyt meillä nakottaa autokatoksessa se kaipaamamme farmari :D

Ainoa asia mikä harmittaa, on tuo minun selkä. Olin tällä kuluneella viikolla keskiviikkoon asti saikulla noiden löystymiskipujen takia. Kävin sen jälkeen kokeilemassa työntekoa. Torstai-ilta oli ihan ok töissä, mutta perjantaiaamu tehtiinkin töissä vajaamiehityksellä (2 aamuhoitajaa oli sairastunut) ja minun piti käytännössä yksin hoitaa neurologisia (enemmän tai vähemmän apua tarvitsevia, myös vuodepotilaita) potilaita, kun 2 minun työtoveriani lähti klo 9 lääkärin kierrolle. Selkä tekikin tuon päivän aikana stopin taas, kun yksinään kääntelin ja vääntelin vuodepotilaita ja tein aamupesuja. Ei auttanut muu kuin hakea perjantai-iltana päivystyksestä lisää saikkua (lauantaina olisi vielä ollut töitä, mutta silloinkin oltais aamuvuoro tehty vajaalla miehityksellä samaisella osastolla). Onni onnettomuudessa, että päivystämässä oli neuvolan lastenlääkäri. Hän kirjoitti minulle yht. 1,5 viikkoa saikkua ja sanoi, että ensi viikolla esimiehen kanssa sovittava sitten kevennetystä työstä. Osastotyötä näköjään tuo minun selkäni ei ainakaan tässä vaiheessa kestä. Katsotaan huomenna, millaista kevennettyä työtä esimiehellä on minulle tarjota.

Nyt täällä eletään jännittäviä aikoja, kun isosiskoni on myöskin raskaana ja äitini aamulla klo 8 soitti, että siskoni on lähtenyt synnyttämään. Nyt täällä innolla odotellaan vauvakuulumisia. Minusta tulee 3-kertainen täti tänään :D (siskollani jo 2 vanhempaa lasta) Mummo ja pappa olivat lähteneet aamutuimaan ajelemaan lapsenvahdeiksi kohti Etelä-Savoa.

T:viipsu+vauveli 12+3
 
Heippa!

Mäkin otan osaa Rippa, ihan kauhee tilanne :(

Kivaa viipsu, että saitte sen farmarin! :D Meillä ei oo varaa uuteen autoon, mutta ollaan muuttoa mietitty ja laitettukin jo hakemusta. Näyttäs aika hyvältä tilanne, mut saa nyt nähä miten käy!

Mua alkaa jännittää jo ihan kauheena, kun meillä on ultra ylihuomenna. Toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla jatkuu siitä sen jälkee viel työvuoro, niin ois kauheeta mennä, jos oiski tapahtunut jotai... Mut pitää vaan luottaa.

Mullakin on nyt sitten ensimmäiset 12 viikkoa takana, mut ootan vielä sitä ultraa...

Salliina ja mm rv 12+1
 
Salliina mulla on kanssa keskiviikkona niskapoimu-ultra. Mua kans vähän jännittää, mutta mies on kuin viilipytty. Onneksi mies on lähdössä minun mukaani sinne ultraan.

Kävin tänään juttelemassa esimieheni kanssa kevyemmästä työstä. Todennäköisesti työskentelen raskausajan loppuun asti joko lastenosastolla tai vastasynnyttäneiden äitien osastolla. Siellä välttyisin ainakin raskaampien taakkojen nostamisilta. :) Onneksi esimies oli todelle ymmärtäväinen tämän tilanteen suhteen ja ajatteli myös tulevaa äitiysrahaa, jotta se olisi mahd. suuri.

Viipsu+ vaavi 12+4
 
Moi kaikille :) Rippa voi ku inhottava surullinen tilanne :( toivottaan että se vauveli alkais sie kasvaan tsemppiä ja voimia sinne paljon <3
Mulla oli eilen ihan hirvee työvuoro 10h päivä 10-20 olin töis ja vie keittiö vuoro joudutaan siis tekeen asukkaille ite ruuat ja se keiittiö vuoro on ehottomasti raskain ku joutuu koko vuoron oleen jalkojen päällä siis seisomaan paljo enemmän ku hoitotyön puolella olin ihan poikki illalla ja selkää särki venyttely jonkin verran onneks auto ja tänään on vapaapäivä niin saa levätä sitte onki taas koko loppu viikko töitä. Meillä on se eka neuvola keskiviikkona ootan niin innolla sitä mies tulee kans mukaan :) eilen tuli 8rv täyteen siis jos sen mukaan lasken mitä se yksityisellä puolella oleva naistenlääkäri sano mut omien kaskujen mukaan ois jo 9rv. Ehkäpä neuolaski selviää paremmin sitte se tarkempi laskettu aika.Mut on jotenki alkanu nää viikot hurahtaan nopeemmin atella että enää 7kk odotusta :) ja saa vauvelin syliin <3 Oon miettiny kans tota äitiyspäivärahan suuruutta että paljokohan se vaikuttaa jos en saa kesällä töitä, mut oon ollu kyl valmistumisen jälkeen koko ajan töis siitä 2007 toukokuusta ei pahemmin työttömänä oo tarvinnu olla. Mistähän sen sais selville paljo se äitiyspäiväraha on? onkohan kela sivuilla joku laskuri? pitääpä ettiä. Mukavaa viikkoa kaikille :) ai niin ekaa kertaa töis sano työkaveri eilen että alkaa huomaamaan että maha on pyöristyny olin ihan onnessaan harvoinpa sitä on tollasesta kommentista ollu onnessaan :D
Nennu ja Vauveli rv 8 + 1
 
Semmonen asia ny alko askarruttaan että mitä ruokatuotteita pitää vältää raskaana ollessa? ku löysin jotaki että fetajuusto ja tuorejuustoja ei sais mä oon kyllä jonkin verran niitä syöny ja merilohta,olikohan ahven ja jotaki muita kaloja mut kirjolohta saa vissiin syödä.
 
Hei kaikki!
Pikainen päivitys (lisää huomenna) mutta tänään oli siis nt-ultra ja kaikki oli ok! LA:ksi varmistui 20.10. eli nyt 10+4. Niskaturvotus oli 0,4 joten tosi pientä kuulemma, ja ei maininnut mitään kätilö että sitä pitäisi myöhemmin mennä uudestaan mittamaan kun oli näin aikaiset viikot.
Kokoa pikkuisella 37 mm, sydämensyke 163.
Napanuorasta ainoastaan oli vähän arveluksia kätilöllä, joten haki sitten kokeneemman avuksi, kun hänen silmäänsä oli niin sykeröllä se napanuora,mutta kokeneempi sanoi heti että raskausviikot huomioon ottaen kaikki on ihan ok!

Itkua ei tullut, mutta nauru sen sijaan tuli :D Mua niin huvitti se pieni katkarapu :heart:

Palaan muihin aiheisiin huomenna, nyt on niin väsy että en jaksa lukea yhtään!

Kenzie 10+4
 
Moi, täälä vähä paniikin omaiset ja hysteeriset ja sekavat fiilikset :( mulla alko tulemaan pientä veren vuotoa yhdynnän yhteydes menin ihan paniikkiin ja hysteeriseksi olis pitäny iltavuoroon tänään lähtee. Soitin sitte heti neuvolan ajanvaraukseen ja sieltä soittiki takas sit heti neuvolatäti jolle meen huomenna siihen ekaan neuvolaan, sano että se on yleensä ihan normaalia alkuraskauden aikana ja jos ei ole mitään kipuja ja mulla ei oo ei oo hätää toistaseksi ainakaa kirjotti tän päivän saikkua ja sano että katotaan huomen aamulla mikä tilanne ja yhteys heti tk n tai päivystykseen jos tulee enemmän kipuja. Soitin sitte äitille ja se sai onneks rauhoteltua mua sano että silläki oli ku ootti mun pikkuveljeä raskauden aikana aika runsastaki vuotoa ja sillon luultiin että menee kesken ja ei menny ja terve poika synty. Pitää nyt yrittää rauhottua ja ei panikoida ottaa tää päivä ihan rauhas lepäillen, nakitin jo miehen hakeen suklaa levyn mulle :) Eli semmosta täälä mut toivotaan että vauveli pysyy masussa<3 kirjottelen sit huomenna miten neuvolas meni. Nennu ja vauveli rv 8 + 2
 
Viimeksi muokattu:
Nennu yritä rauhoittua. Tiedän että se on vaikeaa, kun keskenmenoa pelkää ja tilanne säikäyttää. Itselläni oli lievää alkuraskauden verenvuotoa 7+5 ja 8+1 viikkotilanteissa. Ensimmäisellä kerralla veri oli kirkasta ja toisella kerralla ruskehtavaa. Minulla oli yksityiselle varattuna ultra-aika tuolloin 7+6 viikkotilanteessa, ja helpotus oli suuri kun näki pienen sydämen sisällään sykkivän. Jälkimmäisellä kerralla kävin päivystyksessä mutkan ja lääkäri laittoi seuraavaksi arkipäiväksi gynen polille lääkärille lähetteen tuon alkuraskauden verenvuodon vuoksi. Gynen polillakaan lääkäri ei oikeastaan selittänyt mistä verenvuoto voisi johtua. Parhaimman vastauksen sain vkolla 10 kun menin neuvolalääkärin luo ensimmäiseen ultraan. Hän kertoi että joka 3. tai 4. raskaana oleva kokee verenvuotoja ja yleensä ne ovat hyvälaatuisia ja johtuvat emättimen ja kohdunkaulan verekkyydestä. Itselläni alkoi neuvolalääkärin sisätutkimusta tehdessä ja tulehduskokeita ottaessa limakalvot vuotaa verta ja lääkäri sanoikin että mulla limakalvot on erittäin herkät ärsykkeelle. Ymmärtääkseni yhdynnän jälkeiset verenvuodot ovat melko yleisiä. Onneksi sait neuvolaan ajan kuitenkin näin pian. Yritä nyt rentoutua ja suurempi todennäköisyys siellä on, että kaikki on hyvin. Mullekin läheinen siskoni, joka parasta aikaa oli silloin raskaana, lohdutteli mua että kaikki hyvin, jos verenvuoto ei lisäänny ja pysyy kivuttomana. Myöskin melko yleisiä ymmärtääkseni on juuri nämä haamukuukautiset, jolloin verta saattaa vuotaa jopa useiden kuukausien ajan suurin piirtein kuukautisten alkamisajankohtana.

Huomenna on meillä se niskapoimu-ultra. Alkaa pikkuhiljaa jännittää.... Toivottavasti kaikki on pienellä hyvin.

BTW, musta tuli 3-kertainen täti, kun siskoni sai sunnuntai päivällä ihanan ja suloisen pienen tytöntylleröisen. Hänellä onkin entuudestaan jo 3v. tyttö ja 5v. poika... :)

Viipsu+ vaavi 12+5
 
Viimeksi muokattu:
moikka kaikille!

Salliina85, hyvin se ultra menee. täällä pidetään peukkuja:)

Mulla on ens viikolla sitte neuvolalääkärin vastaanotto. mitähän siellä tapahtuu... sitte parinviikon päästä mulla on kätilön, lääkärin ja sossun aika, koska oon nuorempana käyttäny päihteitä niin paljon. eka se vähä masensi miun mieltä ja tunsin itteni loukatuks, mut hyväähän ne tarkottaa... saanpahan varmaan sit uuden ultran=)

enää ei oo ollenkaa raskausoireita ja turvotuski on lähteny ja nyt maha on aika pieni:/ voi ku se rupeis jo kasvamaan. vaavin hipasujakaan en oo tuntenu nyt vähään aikaan. se oli sillon varmaan kääntyny just johonki hermojen kohalle tai jottai. mut nyt alkaa olla viikkoja jo sen verran paljon, et kohtahan niitä pitäis taas ruveta sit tuntumaan... voi ku ois jo vaavi maailmassa, nii vois sitä pidellä ja hoivata<3

aina toivois, et se ois jo vähän pidemmällä tää raskaus=)

mulla loppuu tänään sairasloma ja huomenna töihin ois lähettävä... toivottavasti nyt vois jo normaalisti alkaa töitä tekemään...

tänään mennää pankkiin lainaneuvotteluun... toivottavasti natsaa=)

mut nyt lähen koiran kaa koirapuistoon ja nauttimaan ihanasta säästä...


t: jasmin ja mussukka 13+0
 
Moi, täälä ei oo enää paniikkia ei sen verenvuoto ollu varmaankaa ku ihan tähän alku raskauteen liittyvää eikä sitä kauaa kestäny :)
Tänään oltiin aamulla ekas neuvolas paljo tuli asiaa ja papereita ja lehtisiä matkaan, hb ja rr oli hyvät ja vauva sai viikon lisää ikää neuvola täti sano että lasketaan ne rv kuitenki siitä viimesistä menkoista vaikka se ultra yksityisellä näytti mitä näytti eli nyt siis ollaan rv 9+4 :) sydän ääniä ei vie kuulunu yritettiin kuunnella mut ei siitä kannatta huolestua ei ne kaikilla vie kuulu näin aikasi sillä laitteella ne pitäs viimestään 12rv kuulua mut meillä on se np- ultra 12.4 jännää ei siihenkää oo enää ku pari viikkoa ihanaa :) ootan niin innolla :) Meillä täälä Oulus ei enää järjestetä tutustumis käyntejä synnärille harmi :( mut täälä siis voidaan hyvin ja nyt alkaa jo tuntuu todellisemmalta taas tää raskaus ku käytiin neuvolas ja sit varmasti veilä enemmän ku on se ultra :) Meen tänään töihin ihan hyvillä mielin meneepä viikot nopeempaa ku on töissä :) Mukavaa viikkoa kaikille :) ai niin ja laskettu aika on 29.10 tällä hetkellä jos ei sit muutu ku ultras käydään. Ja Salliina kerro sit miten meni ultrassa ? Nennu ja Vauveli rv 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Olipas siellä ultrassa jännää, nyt pikaseen töissä laitan viestiä, laitan myöhemmin sitten lisää! Mutta kaikki oli ihan hyvin. Sydän löi kovasti ja kun kohtua vähän töni, niin vauva käänteli itseään ja saatiin oikein hyviä kuvia :heart: Viikot vastas hyvin, eli laskennallisesti tänään olis rv 12+3 ja viikot vastas kokoa 12+2 :) Niskapoimu oli 1,4 mm, kätilö sanoi, että ei syytä huoleen, vaikka musta se kuulosti paljolta. Laitan lisää myöhemmin kuulumisia, nyt olo on helpottunut!

Ja mieskin vihdoin tajus humpan juonen, oli niin innoissaan! Nyt se jo soitteli kavereilleenkin, että tällästä meillä :D

Salliina ja mm rv 12+3
 
Moi!

Nyt voi jo henkäistä helpotuksesta. Meillä oli tänään np-ultra. Niskaturvoke oli 1,1mm, joka oli kätilön mielestä hyvä kun ottaa huomioon että viikkojakin on näin paljon. Pikkukaveri oli mahassa niin vilkas ettei kätilö meinannut saada niskaturvoketta mitatuksi ollenkaan. Mieheni oli mukana ja oli haltioissaan kun kuuli ensimmäistä kertaa pikkuisen sydämen sykkeen. Varattiin jo rakanneultra aikakin, joka menee toukokuun lopulle. Aivot näyttivät kehitystä vastaavilta ja istukan paikka todennäköisesti tuolla selkärangan puolella. Pari päivää sikiö oli nuorempi ultran perusteella, muttei se vaikuta kuitenkaan viikkotilanteeseen eikä laskettuun aikaan. Laskettu aika pysyy edelleenkin 6.10.

Sitten sain myös työrintamalta hyviä uutisia. Oma esimieheni soitti ja kertoi, että minulle on onnistunut kevyempi työ vastasynnyttäneiden ja naistentautien osastolta. Olen siellä ainakin alustavasti 2 kuukautta. Soittelin sen työyksikön esimiehelle ja perjantaina saan työvuorot sitten tuonne eri osastolle. Sen osaston esimies tiesikin jo tilanteestani ja siitä että raskaiden taakkojen nostelua on lääkäri kehoittanut välttämään. Aloitan uudessa toimipaikassa 11.4 :) Kivaa, kivaa... Tuo osasto on todella mukava ja siellä on mukava henkilökunta. Olen ollut siellä viime keväänä muutaman satunnaisen työvuoron. :) Saatan päästä myös tuonne vauvalan puolelle hoitamaan sitten vastasyntyneitä, ainakin alustavasti aloitan kuitenkin gynen puolella. Ensi viikko pitäisi sinnitellä jotenkin vielä noilla raskaammilla osastoilla. Siellä olisikin 5 päivän työputki tulossa.

Ja Nennu kiva kuulla, että verenvuotosi oli harmitonta... :)

Zasmiini neuvolalääkäri katsoo ultralla, että sikiö vastaa viikkoja ja pikkuinen sydän sykkii. Lisäksi täällä Kainuussa ainakin otetaan kaikilta odottajilta ekalla lääkärikäynnillä klamydia, hiiva ja bakteeriviljelunäyte emättimestä. Meillä ainakin oli tosi mukava neuvolalääkäri :) Suotta sitä jännittää..

Viipsu + vaavi 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kiva Nennu kuulla, ettei oo mitään syytä huoleen :) Kaikki menee varmasti ihan hyvin :)

Viipsu, mukava kuulla, että teidänkin ultrassa meni kivasti :) Millon teillä on rakenneultra tarkalleen? Meilläkin menee sinne toukokuun lopulle, aika samoissa kun mennään. Mulla on istukka tässä kohdun etuseinämässä, mutta ei sillä vissii oo mitään väliä? Ja hienoa, että pääset kevyempiin töihin! Mulla oli töissä vähän muutama epäselvä tilanne, niin näin paremmaksi kertoa työnantajalle. Vaikutti kyllä yllättävän ymmärtäväiseltä, vaikkakin oon määräaikanen, niin aika varmasti saan jatkaa syksyllä! Kyllä maailmassa vaan on ihania ihmisiä!

Muutenkin on ihana fiilis nyt, kun tietää, että kaikki on hyvin. Ehkä voi alkaa pikkuhiljaa nauttia tästä raskausajasta. Joko teillä on muuten ulkopuoliset kyselleet, että ootteko raskaana? Mä pelkään, että joku kysyy pian enkä oo osannu varautua vastaamaan :D Ostin tänään myös ekat äippähousut, ne on ihanan mukavat päällä! Ihan toista kun omat farkut :)

Mut mä meen nyt nukkumaan, huomenna vielä yks työpäivä ennen viikonloppua. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Salliina ja mm rv 12+4
 
Salliina kiva kuulla että teilläkin oli ultrassa kaikki hyvin. Meillä on rakenneultra 19.5. Olenkin juuri jäänyt kesälomalle tuon viikon alussa. Minäkin olen ostanut jo äitiyshousut. On ne vaan ihanat pitää jalassa, kun ei kiristä mistään. :)

Oletteko ostaneet jo vauvalle jotain? Minä innostuin keskiviikon ultran jälkeen ostamaan yhden bodyn ja potkuhousut. Ne olivat niin ihanat, etten voinut vastustaa kiusausta.

Selkäkin alkaa pikkuhiljaa tuntua ihan hyvältä. Vielä ois muutama päivä saikkua jäljellä ja pari vapaapäivää ennen kuin palaan töihin. Kävin hakemassa työvuorolistan jo uuteen työyksikkööni tänään. Siellä oli hyvin mukava vastaanotto ja toivottelivat kovasti tervetulleeksi. Kiva mennä jo töihin, alkaa tämä kotona oleminen jo tylsistyttämään välillä.

Viipsu+vaavi 13+1
 
moikka kaikille!
täällä rakenneultra kanssa 19.5:)

voih, tänää töissä tuli herra isoherra kuulustelemaan mua mun saikuista. ekaks se sano, et laiskuuttani en oo tullu töihin... noh, minä sitte purskahin hysteeriseen itkuun(hormoonit). vähän ajan kuluttua se sit tuli fiksummin mun kaa puhumaan noista hommista, ku meijän ravintolapäällikkö sano sille vähä kovemmi=) nyt siis kaikki hyvin... mut kyl minuu melkein taas hävetti, ku sillee itkuun purskahtelen.. eikä todellakaan ollu eka kerta raskauden aikana... kohta kukkaa uskalla sanoo miulle mitää, ku ei ikinä tiiä miten mie reagoin:LOL:

nyt tuntuu, et tän viikon aikana maha on kyllä pompsahtanu ihan uusiin kokoihin=) se on ihana, vaikka vähä eessä=)
ihanaa vipsu, et sait työt järjestettyä mieluisiks. se helpotti varmasti oloa=)

mutta oikein hyvät viikonloput kaikille äipille ja vaaveille

T:jasmin + vauveli 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Jasmin on lohduttavaa kuulla että joku muukin purskahtaa välillä hysteerisesti itkemään. Joko sulla töissä herra isoherra tietää että olet raskaana? Kiva että meillä on rakenneultra samana päivänä =)

Samoin on muutaman kerran sattunut kotosalla ollessa, että miehen ei tarvitse välttämättä kuin sanoa yksikin väärä sana lauseen sisällä, niin mä saatan suuttua ja pillahtaa itkemään. Ja sen olen myös huomannut, että mä herkistyn äärettömän helposti esim. tv:tä katsellessa. Ei tarvitse kuin katsoa luonto-ohjelmaa jostain eläimestä ja jos siinä sattuu jokin eläin kuolemaan tai olemaan vakavasti sairas, niin mulla on silmät kyyneleistä ihan märät.

Mä näin viime yönä unta meidän tulevasta vauvasta. Unessa tunsin jo vauvan liikkeet. Onneksi liikkeiden tuntemiseen ei pitäisikään olla enää älyttömän pitkä aika. Koko ajan oottaa että viikot menisivät nopeammin että alkaisi liikkeet jo tuntua, tulisi vielä konkreettisemmaksi tämä odotusaika :)

Vielä on tullut työtilanteeseeni sen verran muutosta, että pääsenkin aloittamaan kevyemmissä hommissa jo ensi viikon keskiviikkkona. Tänään kävinkin hakemassa työvuorot tuonne uudelle osastolle. Kovasti toivottelivat tervetulleeksi keskiviikkona sitten töihin. Semmoiseen paikkaan on itsekin mukava mennä, kun otetaan mukavasti vastaan. :)

Mukavaa viikonloppua myös minunkin puolesta kaikille =) :flower:

Viipsu+vaavi 13+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Tuntuu, että kaikki on kadonneet täältä! Missä ootte?? :D

Mä en oo ostanut vauvalle vielä mitään, mutta tulevat mummot on kyllä jo vähän turhan innoissaan... Mut antaa olla. Kunhan kaikki vaan menis hyvin.

Mäkin purskahtelen itkuun vähän väliä, millon mistäkin asiasta. Se on oikeastaan jopa aika ärsyttävää toisinaan. Kotonakin saattaa ihan mistä tahansa tulla itku. Mut onneksi se on vähän jo vähentynyt. Nykyään itken ehkä enää noin kerran päivässä (kuulostaa kauhealta!) mutta se on ollut pahempaakin. Jo ennen raskautta oon siis ollut todella itkuherkkä, että ei tää mitenkään sellain erikoista ole. Mulla tekee itkua sekin, että oon niin väsynyt. Ootteko te vielä näillä viikoilla miten kauhean väsyneitä? Mua nukuttais koko ajan, ja mä oon ihan poikki aamulla kun kello soi, vaikka oisin nukkunut 8-9 tuntia. Viikonloppuisin vetelen 11-12 tunnin yöunia, ne on ihan ok... Mut onneks mies sanoo, et nukut sit vaikka päikkäreitä. Kaipa tuo pikkukaveri veronsa vaatii, nyt kun alkoi se hurjan kova kasvuaika.

Onko kellään teistä tyttö- tai poikaoloa? Ja aiotteko rakenneultrassa kysyä? Mulla on ollu aika pitkään sellanen "tyttöolo", joskin molemmat on ihan yhtä tervetulleita. Toi olo saattaa johtua siitäkin, että mein suvussa on vaan tyttöjä, mut kuitenkin :D Ja uskotteko siihen, että jostain raskausoireista pystyis päätellä, et kumpi on tulossa? Mä en oikein jaksa uskoa sellaseen, mut musta on hauskaa arvailla :D

No niin, nyt pitää alkaa tekee töihinlähtöä, onneks tänään on lyhyt päivä! (pääsee sitten päikkäreille!!)

Hyvää alkavaa viikkoa!

Salliina ja mm rv 13+1
 
Moi kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa sori ku en oo hetiny jaksanu kirjotella oon ollu ihan kauheen väsyny ja pitkiä päiviä töissä ja koko viikonlopun olin töis eilen tein 12h päivän ku tuli sairasloma tapaus :( olin ihan poikki illalla pillahdin itkuun ku tulin töistä ja tuli kullan kans riita ihan typerästä asiasta :( mut ei siinä kauaa menny ku jo halittiin :) <3 ( hormoonit ) :D

Niin meillä ei oo enää ku 8pv siihen Np-ultraan jänskkää :) oon alkanu jännittään sitä että näkyykö sie mitää ja kuuluuko näkyykö sydän äänet eilen tuli 10rv täyteen että suurin keskenmeno riski alkaa olla takana :) mut ei sitä varmaan usko ennen ku näkee sen vauvelin että sie oikeesti joku pikkunen kasvaa :) Mä päätin ja sanoin töissäki että teen kesällä vaan keikkaa eri paikkoihin sen mukaan mitä jaksan tehä saa nauttia kesästä sit kunnolla ja raskaudesta :) ja tuskin mulla ois ees jatkunu toukokuun jälkeen työt ku ei ne ainakaa puhunu mitää ku sanoin tosta keikkailusta ( raskauden vaikutus ). Mun kummitäti soitteli tos vk loppuna ja sano että mun kummipoika oli jo kyselly että joko se kummitäti tuo sen vauvan tänne meille että me nähdään se :) oi ku oiski noin nopia tää raskaus :) tekis kans mieli jo ostella vauvalle vaatteita mut ootan ensi että nähdään pikkunen ultras. Ootteko muuten syöny vitamiinejä? aattelin käydä ostaas sen multivita purkin raskaana olevalle, neuvola täti suositteli.

Nennu ja Vauveli rv 10+2 :)
 
Moi taas :)

Nennu hyvin siellä ultrassa menee... kerrohan täällä sitten ultrakuulumiset. Muistan itekin miten jännitin monta päivää etukäteenkin jo tulevaa ultraa... Minä olen syönyt Multivitaa ja Omega3:sta päivittäin, kun neuvolaterkkari suositteli niitä jo silloin puhelimitse kun varasin ensimmäistä neuvola-aikaa. Lisäksi syön satunnaisesti maitohappobakteereita, sillä olen atoopikko ja olen kuullut että raskaanaolevan äidin syödessä maitohappobakteereita voi lapsen mahdollinen atooppinen ihottuma olla lievempää tai jopa kokonaan olla poissa.

Salliina mulla on ainakin väsymys helpottanut todella paljon. Hyvin harvoin nukun enää päikkäreitä, ja niiden pituuskin on nykyään ½-1h. Olen aina ollut iltauninen, enkä edelleenkään jaksa valvoa kuin max. klo 22 asti, jonka jälkeen minun on päästävä kyllä jo nukkumaan.

Siskoni antoi minulle eilen hyvän käytännön vinkin. Hän kehoitti ostamaan jo toppapuku valmiiksi vauvalle ensi talvea varten. Kävin tänään toppapukua etsiskelemässä ja kuin ihmeen kaupalla löysinkin Prismasta -50% hinnalla sopivan kokoisen toppapuvun jo valmiiksi. Äitiyspakkauksen toppapuku on kuulemma niin iso, että sillä pärjää sitten lopputalven. Tuntuuhan se koko 68 liian isolta vastasyntyneelle, mutta nopeastihan vauveli kasvaa. Lokakuu voi kuitenkin olla jo melko kylmä, ja toppikselle on varmasti jo tarvetta silloin.

Eipä tänne sen kummempia kuulu. Vielä huominen on vapaapäivä ja sitten keskiviikkona tää mamma palailee takaisin työnteon pariin.

T:Viipsu + vaavi 13+4
 
Moi, Viipsu tuo toppahaalari vinkki onki muuten hyvä pitääpä kans käydä ostamas ei yhtää oo tullu tota ajatelleeksi vie. Minkä kokosen ostit?
Täälä on ollu "vähä" tunnemyrskyä mieleialat vaihtelee ja tänä aamunaki pärskädin kovaan itkuun ku mies tuli ruokkiksella syömään kotia tein sille ruuan ennen ku ite olin syöny aamupalan niin oli verensokeritki alhaalla ku nukutti niin ja halus pitkään nukkua. Sitte tuli ihan tyhmästä asiasta riita suolan käytöstä hohoijaa ja kauhee hermoromahdus itkun sekainen mamma olin, tuntuu välillä että hirvee miten kauhee oon ja mitä kaikkee mies joutuu kestään oon yrittäny selittää miehelle että se johtuu tästä raskaudesta ja myös siitä jos on verensokerit alhaalla. Kyl me saatiin melkein heti sovittua :) Onko teillä ollu tälläsiä hermoromahduksia mieliala vaihteluita?
Mut pian pitäs lähtee iltavuoroon onneks on vaan 7h päivä ja huomennaki lyhyt aamuvuoro ja sit 2vapaata ja äiti ja pikkusisko ja pikkuveli tulee E-P ltä Ouluun pariksi yöksi tosi mukavaa :)
Nennu ja Vauveli rv 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Nennu ostin kokoa 68 olevan toppapuvun, kun ei ollut enää pienempiä jäljellä. Oisin varmaan muuten ostanut kokoa 62 olevan. No, nyt saa meidän vauva tyytyä tuohon koko 68 pukuun. Onhan se aluksi liian iso, muttei ainakaan sormet ja varpaat pääse paleltumaan kun ei ne yllä edes hihan suista ulos.

Tää mamma viettelee nyt viimeistä vapaapäivää ennen töihin paluuta. Hieman kieltämättä jännittää, ettää miten tuo selkä tulee kestämään, mutta innolla on jo töihin kuitenkin palaamassa. Alkaa tää kotona oleminen jo välillä tympästä. Ainakin näin kotioloissa vaikuttaa, ettei selkä olisi enää niin kipeä kuin aiemmin. Mä kävin päivällä jo bodybalance tunnilla, siellä tulee niin ihanan rentoutunut ja energinen olo. Taidan kohtapuolin lähteä nauttimaan kauniista kevätsäästä ja käydä vielä kävelyllä. Sitten saa illan hyvällä omalla tunnolla tehdä mitä haluaa ja rentoutua ja levätä ennen huomista työpäivää.

Minä olen pikkuhiljaa kerännyt tarvikkeita tulevaa "isyyspakkausta" varten. Tarkoituksenani olisi antaa tulevalle isälle itse tekemäni isyyspakkaus sitten, kun saamme tuon Kelan äitiyspakkauksen. Kaikki tykötarpeet alkaa olla jo kasassa, kunhan vielä viimeisen paketin saan postista. Minusta on ihan kiva tällä lailla muistaa myös tulevaa iskää ja rakasta aviomiestä :heart:

Nyt ulos ennen kuin aurinko menee pilven taa piiloon :)

Viipsu+ vaavi 13+5
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

Nennu_87, mullaki oli vielä joku aika sitte kamalaa pyörremyrskyä mielialojen kanssa, mutta nyt täs parin viikon aina on tasottunu olo.

Viipsu84, siis ihania ideoita tulee sulta! munki pitää ruveta kattoo niitä talvipukuja vaaville ja isyyspakkaus, tosi hyvä idea:) mitä kaikkee meinasit siihen laittaa?

Tänään oli sitte meijän perheessä neuvolalääkärin aika. teki sisätutkimuksen ja kaikki on tosi hyvin... ultraa ei tehny, joten en nähny vaavia:'( mut sydänäänet kuunneltiin. siellä sen pikkasen sydän hakkas 138 kertaa/min... sillo alussa se pumppas paljon rajummin, ku nytte...
Sitte painoa on tullu sen verta lisää, et 60kg maaginen raja meni rikki... huih, ikinä en oo painanu näin paljoa... mut eipä haittaa, en myöskään ikinä oo ollu näin onnellinen. mun verenpaineet on pysyny vielkii alhasina 99/75 ja syy löyty mun kuolemanväsymykseen. kuukaudessa hemppari on laskenu 142-->121 ja lääkäri sit suositteli rautaa... ei näköjään riittäny se raskausajan monivita vaik siin on rautaa 140% päivän saantisuosituksesta... hö...
mutta hyvillä mielin etiäpäin:heart:

t:jasmin ja maailman rakkain vaavi 13+6
 
Zasmin mie googletin tuota isyyspakkausta netistä ja katselin sieltä vinkkejä, että mitä siihen voisi laittaa. Olen ostanut siihen mm. isälle superisi T-paidan, vauvalle vaatteita, vauvalle kylpypyyhkeen, kylpylelun, tutin, tuttipullon, helistimen, harsoja, ruokalappuja, sitten huumoripuolta tuli silleen mukaan että tuleva iskä saa sisuaskin, vaipan "vaihtoa" varten hengityssuojaimen ja kumihanskat, unettomia öitä varten korvatulppia jne. Kannattaa tuolta netistä katella vinkkejä. Mie sainkin viimeiset tykötarpeet tänään postissa, pääsenkin lähiaikoina kasaamaan sitä pahvilaatikkoon. Hyvä osoite mistä mä tilasin tavaraa on Tikkunekku - Tervetuloa
Tilasin viime perjantaina tavarat ja tänään sain jo postissa, oli ainakin nopeaa toimitusta. Kiva kuulla että lääkärillä oli kaikki ok. Itekin kaipais taas sydämen sykkeen kuulemista, seuraava neuvola vasta 19. päivä. :) Onneksi selvisi syy sun väsymykseenkin :) eikun rautakuurille. Mulla oli ittellä hb 132 pysynyt, kun np-ultrassa kysyin verikoevastauksia. Yleensäkin mulla hyvä hembbari, n. 140-150 :)

Mie innostuin käymäään tänään raittiissa ulkoilmassa reilun tunnin mittaisella kävelylenkillä. Ristiselkä kipeytyi, kun olin kävellyt n. 2/3 osaa koko lenkistä. Että saapas nähdä, miten tuo selkä työntekoa kestää. Jospa mun ei tarvihteis olla kovvin paljoa jalkeilla uudessa työyksikössä. Nyt ruokaostoksille ja moikkaamaan appivanhempia :)

Viipsu+vaavi 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Lortsy
Heissan.

Hetkeen en ole kerinnyt koneelle. Meillä oli maanantaina np-ultra ja rauhallinen elävä sikiö siellä möllötti. Niska turvotus oli 1,5mm ja pääperse mitta oli 59,9mm. Terkka, joka ultras, totes kanssa että on hieman isomman kokoinen yksilö.. Reisiluu on 7,6mm. Taitaa isäänsä tulla koska ei vielä klo 10 aamu ollut oikein hereillä vaan terkka pisti mut käveleen, että saadaaan niskaturvotus mitattua. Mahtaako luonne jo näkyä tän ikäisenä? Koska oli todella nopeasti takaisin selällään ja rupes viuhtoon käsillän, vähän niin kuin että ei tartte herätellä.. =)
Me muuten saatiin todella huonoja kuvia ultrasta, vaikka muutaman kerran pirpana oli ruudulla paremmin näköisesti. Seuraava neuvola on ensi keskiviikkona ja ei mitään käsitystä koska pääsee lääkärin juttusille. Rakenneultra on kesäkuun alussa..

Oikealla alavatsaa kiristää välillä pahastikkin, yökötys on loppunut melkein kokonaan ja muutenkin väsymys on alkanut helpottaan. Mahatuubin ostin, mutta sekin tuntuu jo jotenkin pahasti kiristävän. Äiti innostui ompeleen äitiysvaatteita minulle, joten viikonloppuna pitäisi tulla pari paitaa. Kestovaippoja käytettynä olen vain ostellut vauvalle, muuta en oikein ole vieläkään uskaltanut. Vaatteissa mietityttää se että minkä kokoista ostaa, ettei ole vain liian suuri tai pieni..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä