Täytyykö synnytyksessä olla alastomana, tarkoitan että voiko yläosassa kuitenkin olla vaatetta (rintaliivit, pusero)?

  • Viestiketjun aloittaja mejku
  • Ensimmäinen viesti
"neiti"
olisko mulla ollu joku pyllystä avoin kaapu tai sitten se pelkkä yökkäri päällä. kyllähän se paitakin sit avataan, kun vauvaa aletaan imettään ja tissit niin sanotusti tiskiin.
 
mejku
[QUOTE="vieras";25888510]Sairaalasta saa sen kaavun päälleen.[/QUOTE]

saako pitää rintaliivit päällä? mulla on NIIN epämukava olo näiden tupla-D tissieni kanssa ilman liivejä :(
 
mejku
[QUOTE="vieras";25888516]avopaita (sellainen selkapuolelta avoin mekko) tai sairaalamekko yleensä. Ei miel.rintaliivejä[/QUOTE]

just tätä pelkäsin :( teuraana maata siinä valtavat tissit esillä, ei kiva :( inhoan muutenkin olla liivittä, nukunkin rintoja tukevan yötopin kanssa..
 
öadskl
Mikään ei estä sua pitämästä rintsikoita sen avopaidan/yöpaidan alla. Ne vaan likaantuu vereen ja muihin eritteisiin kun vauva laitetaan syntymän jälkeen sun rinnan päälle. Ja ovat roskiskamaa sen jälkeen...
 
mejku
Alkuperäinen kirjoittaja öadskl;25888541:
Mikään ei estä sua pitämästä rintsikoita sen avopaidan/yöpaidan alla. Ne vaan likaantuu vereen ja muihin eritteisiin kun vauva laitetaan syntymän jälkeen sun rinnan päälle. Ja ovat roskiskamaa sen jälkeen...
No ehkä joku tukeva toppi päälle minkä voi heittää roskikseenkin vaikka sitten..
 
tyra
saako pitää rintaliivit päällä? mulla on NIIN epämukava olo näiden tupla-D tissieni kanssa ilman liivejä :(
Minulla on rintamuksen koko F-luokkaa ja pyllypuolesta avoin mekko päällä siellä heiluttiin. Ja voin kertoa,että enpä juurikaan ajatellut tissieni olemassa oloani synnytyksen aikaan enkä sen jälkeenkään.. muuta kuin,että vauva pääsee rinnalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
"Taika"
Ne yleensä pyytää riisumaan kaikki omat vaatteet ja vaihtamaan siihen sairaalan avopaitaan synnytyksen ajaksi. Ihan jo senkin takia, että todennäkösesti sun omat vaatteet sotkeentuu vereen yms. kun vauva nostetaan rinnalle ja toiseksi ei ole kiva pujotella sitä mahdollista epid.letkua rintsikoitten välistä jne. Eikä se nyt niiiiiin pitkä aika ole olla ilman rintsikoita, etteikö siitä selviäis. Kyllä sitte heti osastolla saa pukea rintsikat päälle :)
 
"hmm"
Sellanen pinkki mekko mullakin on ollut, aamutakinki sain muistaakseni mukaan ku käytävällä piti kuitenki kävellä et pääsi saliin. Liivejä en oo pitäny, vaan pukenu synnytyksen ja suihkun jälkeen sit imetysliivit. Mä en kokenut makaavani siellä kaikki paikat levällään, ei mun mekkoa ainakaa nostettu ylös vaan otin vauvan sieltä kaula-aukosta iholle.

Ja vaikka minäki oon aika ujo alastoman vartaloni (ja isojen tissieni) kans, ni en kokenu synnytystä ollenkaa ikäväksi. Olin suorastaan onnellinen ku kätilö tuli ekan synnytyksen jälkeen mun kans suihkuun. Samaten kerran leikkauksen (tää ei kyllä synnytykseen liity mitenkään) jälkeen pyysin hoitajan mun mukaan vessaan :D Kerran se tuli viereen seisoon ja seuraavalla kerralla oven ulkopuolelle.
 
4x synnyttänyt
Mulla on ollut sairaalan mekko, ja omat rintsikat oon jättänyt alle. Ei se mitään kiellettyä ole. Vauvan synnyttyä riisuin ne sieltä paidan välistä pois, että pääsin imettämään. Imetysliivit olisivatkin olleet siinä vaiheessa hyvät. Ja vaikka ne likaantuvat, niin voihan ne pestä, kyllä ne veret ja limat ihan hyvin lähtevät tavallisessa pesussa. Varsinkin kun liivejä ei mitenkään uiteta niissä, vaan saavat vain päällensä tahroja.
 
"puddighinu"
Omalla valkoisella yöpaidalla synnyttänyt 2 kertaa, eikä se siinä kyllä yhtään likaantunut, vauva pyyhittiin ennen kuin annettiin rinnalle. itse asiassa ne antoi vauvan vaan vähäksi aikaa, sen jälkeen lähti vauva mitattavaksi ja tuli vaatteet päällä takaisin. Olisi saanut olla liivit alla jos halusi mutta eipä mulla ole mitä liiveihin laittaa :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25888924]ne antaa ne ihku ihanat sairaala vaatteet sukkia myöten :). Ja ne alushousut voi hitto että inhoan. Reikäset verkosta kudotut muistuttaa ehkä alushousuja.Pyjamien Väri vaihtoehtoja: vaalean punainen tai vihreä :).[/QUOTE]

Sairaallassa, niin sain pitää osastolla omia vaatteita mutta ei ne niitä pese, jouduin käymään joka päivä suihkussa hygenien takia + puhtaat vaatteet, joten käytin sitten sairaalan vetimiä.
 

Yhteistyössä