talopaketit

  • Viestiketjun aloittaja Älvsby
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 21:01 vieras kirjoitti:
Herätkää! Sadalla tuhannella ei saam inkäänlaista omakotitaloa rakennettua. Ehkä kesämökin.
Ai ei saa?!
Voi voi..
:headwall: :headwall:
En jaksa ees alkaa kirjottaan..
No sanon vaan, että jos ite alusta asti rakentaa, niin varmasti saa! ;)
Ja yli 100 neliötä siis
 
daddy-3
Täälläkin selvästi käydään kädenvääntöä itserakentavien ja rakennuttavien välillä, yhtälailla eri talovalmistajien paremmuuden välillä.

Kastellin noin 130m2 talon saa rakennettua itse vuokratontille lautaverhouksella parketteineen noin 160 000 eur hintaan. Oman työn osuus on tällöin noin 90 %. Samalla rahalla saa Älvsbytaloilta 130 m2 mallin omalle tontille pystytettynä, oman työn osuus noin 10 %. Jos tuollaisen kastellin teettää avaimet käteen periaatteella tulee sille hinnaksi noin 1800 eur m2, eli 234 000 eur.
Tuosta karkeasta laskelmasta pääsee kiinni minkä välillä on painittava.

Itse en ole valmis viettämään vuotta raksalla, enkä maksamaan yli kahtasataatuhatta euroa talostani. Eipä tässä auta muu kuin katsoa lompakkoon ja todeta, että soitanpa Älvsbytalon edustajalle !

Se kannattaa huomioida, että Älvsbyn-hinnaston hintoihin tulee kustannuksia lisää jonkin verran. Hinnaston hinta antaa ainoastaa talopaketin hinnan, tämän päälle tulee vielä tonttikustannukset, liittymät(vesi, jätevesi,sähköl yms), lupamaksut, vastaava mestari, pihatyöt, salaojat, sadevesijärjestelmä, yms. Kannattaa ottaa omasta kunnasta asioista selvää !!!

Tontin valinnalla on TODELLA suuri vaikutus kokonaiskustannuksiin, siihen kannattaa paneutua. Oleellisia asioita maan kantavuus ja vesitalous.

Se on moro nääs !
 
Käykää katsomassa talotoimittajien näyttöjä, eli niitä "melkeinvalmiita" taloja. Varmasti vähän viisastuu... Tai kierrelkää muuten katselemassa, jos bongaatte talovalmistajien kylttejä teitten varsilla. Älvsbytalosta: Yhden olen nähnyt ohikulkiessani ja oli kyllä aika huiskaisten tehdyn näköinen. mm. laudoitus ihan vinossa jne. Joku on joskus (tälläkin palstalla) sanonut, että Älvsby-talot ovat vetoisia... No, jos tällaiset pikkuseikat eivät haittaa, niin siitä vaan. :D Itse kyllä miettisin vielä...
 
Karo
Vuonna 92 tuttavani rakensivat älvsbytalon lohiattaren.Asuvat siinä edelleen ,tyytyväisinä, onnellisina, velattomina :) Ainoa remontti on tietääkseni ollut uudet keittiön kaapinovet jotka perheen isäntä teki itse.

Kysy myös hintoja muurametaloilta, ei ole kovin paljon kallimpia mutta esim materiaalit ovat laadukkampia.
 
älvsby
Eiköhän jokaisessa talossa ole välillä noita "maanantai"" kappaleita?? Itse olen katsellut netistä monien valmistajien talopaketteja. vertaillut ja tuumaillut. onneksi vielä ei tarvitse päätöstä tehdä. älvsby tällä hetkellä 1 vaihtoehto. ikinä en maksa yli 200tuhatta talopaketista. se on ainakin varma, vaikka muutenhan vielä ei tiedä mikä talo itsellä tulee olemaan. onko talovalmistajien tehtaissa mahdollista käydä katsomassa talojen valmistusta? älvsbyllähän on noita esittelytaloja, joissa voi taloon käydä tutustumassa ja asukkaita tenttaamassa. Eikö näin?
 
sivusta
pakko vaan sen verran kommentoida että miten ihmeessä joitain ihmisiä häiritsee niin kovin jos joku rakentaa älvärin?? :headwall: turha perustella millään ulkonäöllä,ihan samannäköisiä taloja kuin kastellit tai jotkut muut.onko se pointti pelkästään se että on ruotsalaisia?? :D mä en voi käsittää tuota naurettavaksi mennyttä älvärin haukkumista.toi on jo niin typerää luettavaakin.antakaa ihmisten rauhassa rakentaa sellainen talo kuin he itse haluavat.ei ole vieraiden asia tulla haukkumaan.ja huvittaa myös se että loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu olevan niitä omia huonoja kokemuksia.kaikki kauhukertomukset kun on kuultu siskonkaverinkumminkaimanveljenäidinäidinisänserkunäidinisältä....!!! :D :headwall: että jokainen ketä haluaa, uskokoon niihin puheisiin... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 20:00 sivusta kirjoitti:
pakko vaan sen verran kommentoida että miten ihmeessä joitain ihmisiä häiritsee niin kovin jos joku rakentaa älvärin?? :headwall: turha perustella millään ulkonäöllä,ihan samannäköisiä taloja kuin kastellit tai jotkut muut.onko se pointti pelkästään se että on ruotsalaisia?? :D mä en voi käsittää tuota naurettavaksi mennyttä älvärin haukkumista.toi on jo niin typerää luettavaakin.antakaa ihmisten rauhassa rakentaa sellainen talo kuin he itse haluavat.ei ole vieraiden asia tulla haukkumaan.ja huvittaa myös se että loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu olevan niitä omia huonoja kokemuksia.kaikki kauhukertomukset kun on kuultu siskonkaverinkumminkaimanveljenäidinäidinisänserkunäidinisältä....!!! :D :headwall: että jokainen ketä haluaa, uskokoon niihin puheisiin... :D
Minunkin on "pakko vaan sen verran kommentoida, että" msn-sivuilla on oma ryhmä älvsbytaloista kiinnostuneille, ja SIELTÄ voi lukea ja katsoa kuvia niistä asioista, joista älväreitä mollataan. Ovat siis ihan älvsby-asujien omia kokemuksia.

Ehkä ihmisiä ei häiritse se, että joku rakentaa älvärin. Ehkä motiivina on se, että halutaan kertoa kolikon toisestakin puolesta. Että ei sitten ongelmat tule yllätyksenä eikä tarvi itkee, että miksi kukaan ei varoittanut. Kovin usein kun ihmiset tuntuvat juuttuvan tuohon "saahan sinne myöhemmin vaihdettua parketin, jos haluu" -tasolle, eivätkä tajua hölkäsen pöppyläistä RAKENTEESTA, joka ratkaisee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 21:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 20:00 sivusta kirjoitti:
pakko vaan sen verran kommentoida että miten ihmeessä joitain ihmisiä häiritsee niin kovin jos joku rakentaa älvärin?? :headwall: turha perustella millään ulkonäöllä,ihan samannäköisiä taloja kuin kastellit tai jotkut muut.onko se pointti pelkästään se että on ruotsalaisia?? :D mä en voi käsittää tuota naurettavaksi mennyttä älvärin haukkumista.toi on jo niin typerää luettavaakin.antakaa ihmisten rauhassa rakentaa sellainen talo kuin he itse haluavat.ei ole vieraiden asia tulla haukkumaan.ja huvittaa myös se että loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu olevan niitä omia huonoja kokemuksia.kaikki kauhukertomukset kun on kuultu siskonkaverinkumminkaimanveljenäidinäidinisänserkunäidinisältä....!!! :D :headwall: että jokainen ketä haluaa, uskokoon niihin puheisiin... :D
Minunkin on "pakko vaan sen verran kommentoida, että" msn-sivuilla on oma ryhmä älvsbytaloista kiinnostuneille, ja SIELTÄ voi lukea ja katsoa kuvia niistä asioista, joista älväreitä mollataan. Ovat siis ihan älvsby-asujien omia kokemuksia.

Ehkä ihmisiä ei häiritse se, että joku rakentaa älvärin. Ehkä motiivina on se, että halutaan kertoa kolikon toisestakin puolesta. Että ei sitten ongelmat tule yllätyksenä eikä tarvi itkee, että miksi kukaan ei varoittanut. Kovin usein kun ihmiset tuntuvat juuttuvan tuohon "saahan sinne myöhemmin vaihdettua parketin, jos haluu" -tasolle, eivätkä tajua hölkäsen pöppyläistä RAKENTEESTA, joka ratkaisee.
ja monilta tuntuu myös unohtuvan että on myös PALJON ihmisiä jotka ovat todella tyytyväisiä älvsbytaloihinsa. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 20:00 sivusta kirjoitti:
pakko vaan sen verran kommentoida että miten ihmeessä joitain ihmisiä häiritsee niin kovin jos joku rakentaa älvärin?? :headwall: turha perustella millään ulkonäöllä,ihan samannäköisiä taloja kuin kastellit tai jotkut muut.onko se pointti pelkästään se että on ruotsalaisia?? :D mä en voi käsittää tuota naurettavaksi mennyttä älvärin haukkumista.toi on jo niin typerää luettavaakin.antakaa ihmisten rauhassa rakentaa sellainen talo kuin he itse haluavat.ei ole vieraiden asia tulla haukkumaan.ja huvittaa myös se että loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu olevan niitä omia huonoja kokemuksia.kaikki kauhukertomukset kun on kuultu siskonkaverinkumminkaimanveljenäidinäidinisänserkunäidinisältä....!!! :D :headwall: että jokainen ketä haluaa, uskokoon niihin puheisiin... :D
Kyllähän se ihmetyttää. Ajattelen vaan, että kateuden piikkiin taitaa mennä. Jos oma ruokavalio valtavan suuren asuntolainan vuoksi on kaurapuuro ja makarooni, niin pitää haukkua edullisemman kodin hankkineita?
 
Kyllähän älvärin halvalla saa, itse en vaan ole yhtään hyvää kommentteja kuullut enkä ryhtyis sitä rakentamaan. Jos yhtään osaa tehdä itse, suosittelen kastellia. Talopaketti on ehkä kalliimpi kuin joku toinen mutta omalla työllä säästää hintaeron kiinni, ellei enemmänkin. Otettiin sateelta suojaan pystytettynä ja siitä lähtien kaikki tehty itse sähkö-ja putkitöitä lukuunottamatta. Eikä tullut sen kalliimmaksi kuin mikään muukaan talo. Eikä sisustuskaan ole muovimattoa ja lastulevyä, mutta ei myöskään jalopuuta ja marmoria.
 
Juke
Pienin muutoksin voisin suositella kyseistä ruotsalaistaloa. Ainakin pesuhuoneen tekisin itse, että saisi kivirakenteiset seinät ja kaakelit. Olisi näin pitkäikäisempi ja varmempi. Titenkin voi esim ikkunan pielilaudat laittaa itse, että saa vähän muutettua ulkonäköä, jos haluaa..

Rakennusalalla olen ollut. (rakennusliike isällä). Olen katsonut älvärin kotisivuilta esittelyvideon. Ihan oka talo, mutta kosteat tilat ei välttämättä Parhaat mahdolliset.

Vaan itse voisin harkita. tekisin pesuhuoneen itse, tekisin hieman koristeellisemmat pielilaudat ikkunoihin ja keittiönkaapin ynnä muut komerojen ovet hieman komeammat. Ei tulisi kalliiksi, eikä juuri muille häviäisi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 14:56 Juke kirjoitti:
Pienin muutoksin voisin suositella kyseistä ruotsalaistaloa. Ainakin pesuhuoneen tekisin itse, että saisi kivirakenteiset seinät ja kaakelit. Olisi näin pitkäikäisempi ja varmempi. Titenkin voi esim ikkunan pielilaudat laittaa itse, että saa vähän muutettua ulkonäköä, jos haluaa..

Rakennusalalla olen ollut. (rakennusliike isällä). Olen katsonut älvärin kotisivuilta esittelyvideon. Ihan oka talo, mutta kosteat tilat ei välttämättä Parhaat mahdolliset.

Vaan itse voisin harkita. tekisin pesuhuoneen itse, tekisin hieman koristeellisemmat pielilaudat ikkunoihin ja keittiönkaapin ynnä muut komerojen ovet hieman komeammat. Ei tulisi kalliiksi, eikä juuri muille häviäisi...
juu isukilla rakennusliike niin sinä tiedät...tiesitkös sitä et jos sä meet tekee jotakin sinne ite niin takuut raukee :LOL: ja jos 1.5 kerroksisen talon päätykolmion nostaa 2 miestä käsin niin morjens...eikös yleensä käytetä nosturia :LOL: putkia jäätyilee ja talonpohja ja sokkelit on onnettomat(lue niitä ei ole)tietääkseni taloja ei saa kohta rakentaa jos rakenteisiin ei tule suuria muutoksia...
 
Meillä on ollut Älvsbytalo 2,5 v. Kolme miinuspuolta on. Numero 1: kylpyhuoneet on muovimattopinnoilla, ei niin kivan näköiset, kaakelointi vie talovalmistajan takuun. Numero 2: takuuhuollot kestää, mutta niinpä takuukin. Ja kolmonen: 1,5 v jonotusaika ennen kuin talopaketti saatiin.

Ja positiivisia puolia. Reilu 100 neliötä autokatoksineen päivineen valmiina 130 000 euroa. Hyvä pohjaratkaisu (Kuutar). Ei tarvinnut itse tehdä juuri mitään. Oli valmis 1 kk siitä kun sokkeli tuli. Kivannäköiset pinnat, kun ei otettu niitä perusjuttuja, vaan lisähintavaihtoehdot. Voi keskittyä elämiseen.

Tuutikille. Putket ei ole jäätyneet kertaakaan. Sokkeli on maanrakennusalalla olevan mieheni mukaan aivan asiallinen, ja monilla muilla talotoimittajilla (mm. Vaajatalot) on aivan samanlainen.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 21:45 tuutikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 14:56 Juke kirjoitti:
Pienin muutoksin voisin suositella kyseistä ruotsalaistaloa. Ainakin pesuhuoneen tekisin itse, että saisi kivirakenteiset seinät ja kaakelit. Olisi näin pitkäikäisempi ja varmempi. Titenkin voi esim ikkunan pielilaudat laittaa itse, että saa vähän muutettua ulkonäköä, jos haluaa..

Rakennusalalla olen ollut. (rakennusliike isällä). Olen katsonut älvärin kotisivuilta esittelyvideon. Ihan oka talo, mutta kosteat tilat ei välttämättä Parhaat mahdolliset.

Vaan itse voisin harkita. tekisin pesuhuoneen itse, tekisin hieman koristeellisemmat pielilaudat ikkunoihin ja keittiönkaapin ynnä muut komerojen ovet hieman komeammat. Ei tulisi kalliiksi, eikä juuri muille häviäisi...
juu isukilla rakennusliike niin sinä tiedät...tiesitkös sitä et jos sä meet tekee jotakin sinne ite niin takuut raukee :LOL: ja jos 1.5 kerroksisen talon päätykolmion nostaa 2 miestä käsin niin morjens...eikös yleensä käytetä nosturia :LOL: putkia jäätyilee ja talonpohja ja sokkelit on onnettomat(lue niitä ei ole)tietääkseni taloja ei saa kohta rakentaa jos rakenteisiin ei tule suuria muutoksia...
jos on pakko kirjoittaa tänne jotain niin vois sit kirjoittaa ihan fiksusti.vähän menee jo liian pitkälle.... :headwall: :headwall: moni alkaa keksimään juttuja päästään täällä,ihan selvästi :headwall: :headwall: :LOL: :LOL:
 
ÄLKÄÄ OSTAKO ÄLSBYY TALOA! NIISSÄ huonot pinta-sisämateriaalit,sähkö ym työt tehty halvimman mukaan.lattiat ja suna materiaalit halvinta (osassa jopa sellasta mitä ei enää myydä suomessa) ja mikä kamalinta niitä ei sitten saa myytyä eteenpäin eli ei mitään jälleenmyynti arvoa. mutta edullisia ne on! ja eihän mersuakaan saa ladan hinnalla eli kyllä näissä asioissa laatu maksaa.........suren kaikkien puolesta jotka sijoittvat rahansa näihin kammotuksiin!otan osaa,mutta kukin tekee valintansa.
 
talo
Kannattaa käydä katsomassa eri varustetasoisia Älsby taloja. Sitä kaikista halvinta ei kannata ottaa. Itsellä ei ko taloista ole kokemusta kuuin yhden talon näytön verran. Mistään mitään ymmärtämättömänä pisti silmään aika moni asia. Tapetit oli komeat, mutta vähintään 10 cm toistensa päällä osittain myös kierossa. Saunan ovi lähes raakalautaa. Kiuas asennettu seinään, mutta kiukaan takana "pakettimuovi" jonka täydelliseen poistamiseen pitää kiuas taas irroittaa. Lista irvisti. Keittiön pöytätasot irvisti. Lattia oudon kumiseva. Talossa yläkerta johon noustaan portaita niin, että 150 cm kokoinen ihminen lyö päänsä kattoon-> porrasaukon pitäisi olla isompi tai eritavalla suunniteltu. Seinälaudoituksesta näytti puuttuvan nauloja. Varmasti tässäkin talossa pystyy asumaan ei siinä mitään, eikä se ainut oikea vaihtoehto ole joka paikassa parketti ja kivitasot. Mutta itselleni en ehkä laittaisi, mieluummin vaikka ensin omistusasuntoon muualle ja sitten rahojen paremmin riittäessä ok-talo.

Vastaavassa tilanteessa oleville tutuille heitettiin tämä parempana vaihtoehtona kuin älvari www.muurametalot.fi en tiedä sitten miten on.
 
mä vaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 19:41 Amarna kirjoitti:
Mielestäni en tuolla aiemmin kommentoinut mitenkään epäasiallisesti, halusinpa vain tuoda oman näkemykseni esiin.

Täällä muutamat ovat pelänneet niitä "kaikenmaailman home- ja kosteusvaurioita", joita vanhoista taloista uskotaan löytyvän ihan mistä ja milloin tahansa. Ihan turhaa asian mystifiointia - pyytäkää perusteellinen kuntokartoitus, sillä se selviää. Nykypäivänä aika moni talon myyjä sellaisen teettääkin, sillä ovathan terveet rakenteet loistava myyntivaltti. Sitäpaitsi myyjä vastaa, jos on aiheuttanut vaurioita esimerkiksi taitamattomilla remonteilla.

En muuten usko, että halpojen ja kalliiden talopakettien hintaerot voivat johtua vain siitä, että toinen käyttää laattaa ja parkettia ja toinen jotain halvempaa. Eiköhän se suurin ero tule itse rakenteiden laadukkuudesta. Pinnat ovat kuitenkin vain pintaa, suurimmat kustannukset tulevat pohjatöistä, perustuksista, rungosta, katosta, märkätiloista ja kaikista teknisistä asennuksista. Se, mitä päällepäin näkyy, on loppujen lopuksi varsin pieni osa kokonaishinnasta.

Joku tuolla ehdotti vaikka rivariasunnon ostamista, kuulostaa ihan hyvältä idealta. Siinä ehtisi suunnitella ilman mitään kiirettä ja paniikkia sitä varsinaista taloprojektia. En millään usko, että esim. 80-90-luvun kohtuukokoinen rivitaloasunto voisi olla kalliimpi kuin uusi talo tontteineen, missään päin Suomea.
olen vähän sitä mieltä että tuskin toi älsby firma olisi pystyssä jo asiakkaita ei riittäisi. itse ollaan ainakin harkittu sitä taloa ja takuuhan on voimassa jos jotain suurempaa ilmenee.
sitten nämä rivarit, ei edes asuta lähellä helsinkiä ja meidän rivarin hinta 170000-180000, 4h+k+s, että ei ihan edullinen hinta
 
joku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 10:57 mä vaa kirjoitti:
olen vähän sitä mieltä että tuskin toi älsby firma olisi pystyssä jo asiakkaita ei riittäisi. itse ollaan ainakin harkittu sitä taloa ja takuuhan on voimassa jos jotain suurempaa ilmenee.
sitten nämä rivarit, ei edes asuta lähellä helsinkiä ja meidän rivarin hinta 170000-180000, 4h+k+s, että ei ihan edullinen hinta

Tuo kymmenen vuoden takuu on lakisääteinen, ja siis voimassa kaikilla muillakin talopaketeilla (mutta näillä ei ole tarvetta mainostaa sen voimalla).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 20:35 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 14:04 yoi kirjoitti:
onko kellään kokemusta noista muurametaloista? entäs avainkodeista?
:wave: meille tuli avainkoti,suosittelen lämpimästi... :wave:
Avainkodista tiedän sen verran, että isompi malli maksaa 200 000 ja pohjat päälle.
Itseäni ei huvita maksaa noin paljon! Älytöntä! 200 000 saan koko talon pohjineen, muutoksineen ja pihatöineen. Ja silti jää rahaa sisustamiseen!
 
Meillä viittävaille valmis Kastelli-talo noin 120 neliöö. Ihan perus talo ei erkkereitä. Pintamateriaalit halvimmasta päästä.Hinnaksi tullut noin 130 000. Autokatos ajateltu rakentaa parin vuoden päästä ja siihen ulkovarasto. Iso käyttöullakko johon saa pari makuuhuonetta jos tulee enemmän lapsia, tällähetkellä kaksi. Muutenkin oltu tyytyväisiä Kastelliin.
 

Yhteistyössä