Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

  • Viestiketjun aloittaja miss_piggy
  • Ensimmäinen viesti
Täällä lähdettiin tänään kävelemään oikein rytinällä, nyt sitten mennäänkin jo kävellen lähes kokoaikaisesti. Ulkonakin rohkaistui kävelemään itsekseen pidempää matkaa.
Onhan tuo kävellä osannut jo hetken, mutta nyt vasta taisi tulla kunnolla luottoa omiin taitoihin niin, että uskaltaa jopa talon toisesta päästä toiseen itsekseen taapertaa.

Viime viikolla oppi kiipeämään sohvalle, tv-tason ja sohvapöydän päälle. Jee. :headwall:

Ulkoilu on ihanaa nyt kun ei tarvitse mahdotonta vaatekerrosta topata päälle. Tulee viihdyttyä pihalla sen pari tuntia päivässä, vähintään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Hortensia- nuo kiipeilytaidot tekee ainakin minut hulluksi. Meillä ei ole juurikaan tasoa, pöytää tai paikkaa minne ei kiipeä. Apinamies kun on. On tajunu et jos siirtää leluämpäriä tms ja käyttää sitä pallina niin tiskipöydällekin yltää vaikka kuinka pitkälle. Kokoajan saa olla silmät selässä. Tietää ettei saa ja nauraen tekee ja oikein katsoo huomaako kukaan. Onneksi tajuaa tulla pylly edellä alas... :stick:

Meillä tehdään ilmeisesti hampaita oikein urakalla, on niin kiepä että oksat pois. 5 päivää ollu nyt syömättä mitään oikeeta ruokaa. Vellit, maidot ja sormiruuat menee onneksi. Reipasta kuumetta nyt toista päivää. Käytin eilen lääkärissä, aloin epäilemään jos ois vaikka korviin mennyt mutta niin korvat kuin kurkku oli terveenä. Suussa ei mikään edes vielä pilkistä, ikenet ovat kyllä vähän turvonneet.

Miehellä alko maanantaina kesäloma :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
margareta, joo toi kiipeily on kyllä ärsyttävää. Meillä kans poika vaan nauraa kun kielletään. Montahan kertaa oli eilenkin ehtinyt sohvalle kiipeämään kun olin tyyliin vessassa tai keittiössä nopsasti käymässä. Tv-tason ja sohvapöydän on nyt jättänyt rauhaan ainakin hetkellisesti. Kauhulla odotan koska keksii kiivetä ruokapöydälle... :O
 
Meillä ei oo ikinä vielä juurikaan kiipeilty minnekkään. Sohvalle ja syöttötuolissa kiipeilee kyllä. Mutta muuten kaikki paikat saa olla rauhassa. ihanak un on ilmat ollut pari päivää nyt lämpimiä, kyllä se kesä sieltä taitaa tulla :)
 
miss_piggy
Poika osaa kanssa kiivetä täällä ite sängyn päälle ja sohville, ei uskalla yhtään jättää yksin. Ja hellan levyjä napsuttelee päälle, liesisuoja kyllä on mutta kun se ei meinaa pysyä meidän keraamisessa kiinni, tarrat kuumenee liikaa ja irtoilee.

Meillä ei muuten toimi sitten ollenkaan se että nukuttais vaan yhdet päikkärit. Eilen poika heräsi 07 ja ajattelin sitten että yksillä mennään. No laitoin nukkumaan 11:30, ei nukkunut kuin tunnin ja ylös nousi 12:30. Illalla nukkumaan sitten 18:30, ja ajattelin että nukkuu ainakin varmaan 06 asti kun joskus aiemminkin on nukahtanut 18:30 ja nukkunut silti ihan hyvin.
Noh, 02 ensin yöllä vettä ja vaipanvaihto, 04 alkoi heräillä, ja vaippa oli falskannu. Vaatteitten vaihto ja maitoa kun ajattelin jos on jo nälkä. Eipäs nukahtanut enää uudelleen vaan pyöri sängyssä hereillä kunnes noustiin 05:20 ylös. Valvottiin 06:30 asti ja mentiin takas maate. Ylös noustiin taa 08 ja nyt on toisilla päikyillä.

Olo oli itellä aamulla vähintäänkin krapulainen. Eli kyllä meilla ainakin tarttee kahdet päikkärit, eikä meillä ainakaan päde se, että yksillä päikkäreillä tulis paremmat yöunet :D Pyh ja pah.
 
Paivih täällä hei. Unohdin nimimerkin salasanan, kun tollona tyhjensin kaikki salasanamuistista tästä tabletilta. Täytyi tehdä uusi nimimerkki sitten. :D Juuri kun pääsin sanomasta, ettei minnekkään kiipeile niin tänäämpä kaverin luona poju kiipesi sitten sohvapöydän, tai sellaisen arkun, päälle. Katsoi vähän mallia siitä kaverin lapsesta. Ihanaa

tänään oli aivan ihana imma täällä meillä. Aurinko paisteli koko päivän ja oli lämmin. Kesä siis saapuu Vihdoin.
 
Voi jestas. Täällä herättiin 04.30. Tosi kiva kun itse sain unta vasta 01.30... Ihan vähän vaan silmä luppasee! No, kohta tuo ipana varmaan käy uudestaan unille niin täytyy itsekin hetkeksi sitten torkahtaa.

Noin keskimäärin yöt on menneet meidän mittapuulla hyvin n. viikon ajan. On siis herätty ehkä kerran yössä, yöunia nukutaan n. klo 19.30-05.30. Päikkäreitä nukkuu pääasiassa yhdet, niinä aamuina kun herää viideltä tai aiemmin, nukkuu sitten kahdet päikyt. Päikkärit on pituudeltaan yleensä 1,5 h ja joskus jopa reilu pari tuntia. Aamulla jos nukkuu extrapäikyt, kestää ne yleensä n. tunnin.

Itseä kyllä väsyttää nämä jatkuvat aikaiset aamut (siis tuo meidän tyypillinen heräämisaika kun on jo 05.30), varsinkin nyt kun mies on ollut käytännössä koko toukokuun pois kotoa ja vetovastuu on tasan vain minulla...
No, tänään onneksi mies tulee kotiin ja päästään takaisin normaaliin arkeen. :)

Tänään ajattelin lähteä shoppailemaan pojalle kesävaatteita + sandaalit. Jotenkin tuo kesä on päässyt yllättämään enkä ole ehtinyt vielä ainoatakaan kesävaatetta hankkia sällille (saati itselleni!). :D
 
Meillä herätriin tänään 8.30 joka on meille JO.

Tosiaan kesä yllätti, minulla ei oo mitään kesävaatteita mutta pojulle on jotain. :)


Yritän pähkäillä pääni puhki tuota toisen niminerkin salasanaa, mutta mikään ei passaa. :D Mutta toisaalta... Siirryn varmaan tuonne odottajien puolellekin kirjoittelemaan tässä kohtapuoliin, niin eipähän ainakaan paikalliset paikkakuntalaiset niin osaa yhdistää nimimerkkiä minuun. :) Vielä ei edes Helmikuisille ole ketjua tuolla ja taidan odotella vielä viivan vahvistusta testiin vaikka jo 6 himmeää positiivista takana :)
 
miss_piggy
Mulla on nyt kp 45 ja ovis oli joskus kp 38-40 :D Katsotaan tärppäskö täällä mutta epäilen kun on näin omituinen kierto.

Poika oli eilen illalla kyllä niin hankala kun nukkumaan piti laittaa, villiintyi vain ja tunnin meuhkasi sängyssä ennen kuin rauhoittui, hiki päässä sain koittaa pitää jätkää aisoissa ja laittaa vaippaakin että hiipi jo ajatus jotta steriloin itteni ettei vahingossakaan tuu pikkukakkosta kun tää yksin on varsinainen käsityö :p
 
Nassuressu- IHANAA!! nyt vaan jarrusukkia matkaan mukaan. Lapsille tulisi hiukan yli 2v ikäero?

Voi MORJENS. Meillä opittiin tänään avaamaan ovenkahvat! Poika onneksi hihku mennessään niin kovaa kun meni rappukäytävään painamaan hissin nappia et tajusin mitä tapahtuu. Onneksi ei lähtenyt portaita kulkemaan. Aukasi siis väli ja ulko-oven. Nyt on sit kahvat käännetty 90 astetta ylöspäin...

Käytin taas lääkärissä kun kuumeilee 39.5 jo kolmatta päivää ilman mitään muuta oiretta. Ei kyllä tultu reissusta viisaamiksi, ei löydöksiä.
 
Kiitos kiitos. Ikäeroksi tulisi 2v1kk aika tarkalleen. Jospahan pysyy matkassa. :)

Ohho, teilläpä on näppärä kaveri Siellä Margareta :D Meillä ei onneksi vielä ihan yllä ovenkahvoihin, mutta mummolassa valokatkasijoita aina rassaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Meilläki poika avaa kamarien ovet kun ylettyy kahvaan kiinni. Ja vessan ja eteisen välioven. Ulko-ovea ei sentäs osaa vielä avata kun on tuo tuollainen lukko...

Tänään heräsi klo 05. Joka päivä vain aikaistuu nää pojan heräilyt.
 
Meillä herättiin vasta 05.30 eli normaaliin aikaan. :D

Täällä kanssa poika saa avattua vessan oven. Muut ovet on vähän kinkkisempiä.

Tänään huomasin, että sällille on puhjennut ylös molemmille puolille poskihampaat ja toinen kulmahammas on tuloillaan läpi ihan justiinsa. Alas on kanssa puhkeamassa ainakin yksi hammas lisää. Nyt on puhjennut siis 11 hammasta ja kohta sitten vielä ainakin kaksi lisää pois työn alta. :)

Poika onneksi alkoi ihan kertalaakista kävelemään kokoaikaisesti, ihan pari hassua kertaa on kontannut lyhyen matkan nyt muutaman päivän aikana. Ulkonakin mieluiten kävelee.
 
miss_piggy
Meilläkin ulkona sekä kävellään että kontataan tuossa puistossa, vähän vaihtelevasti. Välillä innostuu vielä konttaamaan. Tykkää puistossa kiivetä itse liukumäkeen portaat ylös ja laskee alas makuullaan mahallaan pää edellä :D Ja ilman äitin avustusta.
Hampaita ei ole tullut lisää mutta tänään ollut varsinainen kitinäpäivä ja särkylääkettä annettu. Muutenkin oli jotenkin tosi uninen, tosiaan heräsi 05, ja ekat päikkärit otti 06:30-08:30, tokat päikkärit 12:30-15:00 ja yöunille 20:00. Ummetusta on nyt taas kolmatta päivää, ei auta luumusose, pieniä pökäleitä ja kikkareita saa vain aikaiseksi ja pahanhajuisia pieruja :p
 
Onneksi olkoon paivih!!

Arki sujuu omalla painollaan...rytmitys edelleen sama;)
Tällä hetkellä neidin nenä vuotaa ja aivastelee useita kertoja päivän aikana, en sitten tiedä johtuuko hampaista (kulmaan tulossa), vai siitepölystä?! Ite oon tosi allerginen ja kesä menee nenä tukossa lääkkeitä napsien, todella toivon ettei neiti ole sitä perinyt multa!

Temperamenttia löytyy...ja siis vain kotona, ja vain mua kohtaan! Nipistelee, lyö aina kun olen jostain asiasta komentanut. Ei sanalla ei oo tällä hetkellä mitään vaikutusta...vielä muutama viikko sitten uskoi niin kiltisti:) tuntuu että päivät menee samoja asioita kieltäessä, koirien vesikuppi on tällä hetkellä kaikista kivoin, sitä on kiva potkia, tuuppia, kantaa ja kaataa lattialle! Kosteusvaurioita odotellessa!

Positiivisena muutoksena: automatkat sujuu vähän paremmin nykyään:)
 
Kiitos! Nyt mä muistin tän nimimerkin salasanan. :D No, kirjoittelen tällä tänne.

Meillä kans poju nipistelee ja puree kun kieltää. Enemmän kyllä isiä, mutta kyllä minäkin osani saan.

Tänäön mennään kokeilee uudelleen parturissa käyntiä. perjantaina jo käytiin, mutta eihän siitä tullu ku itkua :D ei antanu leikata hiuksiaan tuo :D no jos jo tänään sitten
 
miss_piggy
Minä oon itte leikannut pojan otsahiuksia, muuhun osaan kuontaloa ei oo koskettu :) Pojalla on aikalailla vaaleat hiukset toisin kuin mulla, ja sellaset ihanat enkelikiharat, joten on annettu kikkarapään olla rauhassa :D Multa vissiin periny nuo luonnonkiharat.
 
Olen kanssa itse leikellyt pojan otsahiuksia muutaman kerran. Kasvavat ihan mahdotonta vauhtia!
Muut hiukset on koskemattomat, ei tuollaisen vintiön hiuksia vaan saa leikattua mitenkään. Lyhennystä noi hiukset kyllä vaatisi, takahiukset saa jo ponnarille...

Ensi maanantaina mennään neuvolaan katsomaan miten on kasvettu parin kuukauden aikana. Paino ainakin on pojalla noussut ja vaatteiden perusteella pituuttakin on tullut ihan kivasti. :)
 
Pojan pitäisi kyllä päästä parturiin, mahdoton pitkä tukka mutta kun ei tuo pysy paikoillaan että saisi leikattua. Itse tykkään et pojalla on siisti poikatukka, ei siiliksi ajettu mutta lyhyt.

Täällä on johdonmukaisuus auttanut, käsi kädessä kävely onnistuu jo usein ilman itkupotku raivareita :)

Haluaisin löytää pojalle puisen parkkitalon.

Jaksettiin olla tiukkoja ja kuunnella huudot ja se kannatti! Saatiin pojan rytmi ruotuun. Kyllä oma olo on paaaljon parempi kun ei joudu heräämään niin aikasin. Nyt nukkuu heräämättä 19-06.30 ja päikyt 12.30-14.30. Heräili 4-5 aikaan eikä saatu nukkumaan joka johti siihen et joutu ottamaan jo ekat päikyt aamu 6 aikaan..
 
miss_piggy
Meillä ei van onnistu nuo yhdet päikyt, toissa päivänä taas kokeiltiin, mutta ei nuku kuin vajaan tunnin. Heti kun nukkuu kahdet päikyt niin nukkuu yölläkin paremmin. Tänään nukkui päiväunet klo 09-10:30 ja 14-15:30, yöunille 20:30.
Toissapäivänä heräsi 07, päikyille 11:30-12:30 ja sitte oliki semmosta itkukitinää iltaan asti kunnes meni nukkumaan joskus 18:30, eli meillä kyllä tarttee ne kahdet unet. Tänäänki herättiin 07 vaikka eilen nukuttiin kahdet unet.

Käytiin eilen kotieläinpuistossa. Eläimet poikaa ei niinkään kiinnostanut, mutta kukon kiekuminen sai jäbän itkemään :D Oli niin kova ääni että säikähti. Sitä vastoin traktorit kiinnosti kauheasti, osoitteli sormella joka puolella kun oli monta vanhaa traktoria ja äänteli että "bumbum" joka siis tarkoittaa samaa kuin "brumbrum!" :)
 
Juu, tuo hiusten leikkuu ei onnistunu ilman minua. Minun piti pitää poikaa sylissä, niin ilman itkua saatiin maanantaina leikattua. Onneksi oli mulle tuttu parturi, niin ei ollu niin kiusallista. Vaikka ammattitaitoinen parturi on varmaan nähny lapsia, jotka ei ihan oo helppoja asiakkaita :LOL:

Meillä pitäs kans opetella tuo käsi-kädessä kävely. Ei liiku metriäkään, kun ottaa kädestä kiinni. Jääräpää:cool:

Poju meni nyt vasta sänkyyn, saa nähdä monelta aamulla herätään. Nyt on tämä viikko mennyt niin, että viimeistään 08.00 ylös. Johtuen tosin ehkä siitä, että kun itse herään ennen kahdeksaa jo vessaan ja touhuilemaan. Tosin ei haitaa. On tämä ehkä parempi rytmi, kuin se että parhaillaan heräsi vasta 11 :) Kerkiää päivän aikanakin ihan hyvin touhuilla, kun ei koko aamu mene nukkumiseksi.

Kait sitä itekin tästä jo joutaisi nukkumaan.:sleep:
 

Yhteistyössä