Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

  • Viestiketjun aloittaja miss_piggy
  • Ensimmäinen viesti
Ulkona on H&M toppatöppöset, kun ei vielä ulkona kävele. Kesäksi sitten ostaa jotku kunnon kengät.

Hammashoitajalla käytiin parisen viikkoo sitten. Eipä tuolla ollu mitään yllättävää tietoa, sai sieltä uuden hammasharjan :D

Meillä on melkein kokonaan lopetettu konttaus sisällä, jokapaikkaan ja kokoajan pitää saada kävellä.
 
Monessakaan kaupungissa ei ole tuota 1v hammaslääkäriä... Oisko aika monessa paikassa 2v tai peräti 3v eka?

Kolmas viikko lähti nyt ilman tuttia pojulla. Aivan huikeeta nukkuantaas koko yö putkeen, ettei tartte nousta ettii herralle tuttia toiseen päähän asuntoo.

Ja ahhh, meillä tulee hampaita.. Mutta onneks ne haittaa menoa vaan päivällä.
Ylös kulmahampaita ainakin on tulossa toinen ellei molemmat ja vissiin alaskin on tulossa kulmahampaita.
 
Meille tuli kirjeellä kehoitus varata aika, suuhygienistille kai se virallisesti on. Tuskin on muuta kun ohjeistusta?..

Meillä on todo listalla toi tutista luopminen, pojalla ollut tutti käytössä kuukauden ikäisestä aina nukkumaan mennessä, sille rahottuu öisin jos joku herättää. Tuttia ei kylläkään tarvii joka yö antaa. Yömaito on kans turha ja kai tuttipullostakin pitäisi luopua jossain vaiheessa. Jotenki oon vasta suunnitteluvaiheessa, tuntuu että näin pääsee itse helpommalla.

Kohta korvalääkärille, oon ylihysteerinen ja viel tarkistuttavaksi ettei ole taas tulehdusta. Pojalla ollut siis 3 tulehdusta mutta myös turhia käyntejä kun minusta mahdotonta tulkita onko tulehdus vaiko ei. Viimeeks ainoa oire oli yskä... Nyt ollu tosi kiukkunen ja itkunen.. Toiv on turha käynti!

Huh kun oli 1v sitten malttamaton olo, odotin joka ylösnousulla että lapsivedet menisi. ( synty siis 42+2...)
 
Heipä hei!

Minäkin täällä! Meidän poikanen täyttää ensi viikolla 1v. Kävelee ja kiipeilee jo taitavasti, mutta ei sano vielä paljon mitään. Aiemmin sanoi "äiti", mutta se on muuttunut "ätä"ksi. Välillä sanoo myös "anna" ja oman nimensä.

Meillä on ollut käytössä kahdet kengät. Söpöt nahkaiset Tepsut talvikenkinä ja ulkomaanreissulla Addun lenkkarit. Kävelee kyllä Reiman töppösilläkin ulkona ihan hyvin. Ne äitiyspakkauksen töppöset jäivät jo aikaa sitten pieniksi. Onkohan tuolla pojalla iso jalka? Koko on 22.

Yöt ovat olleet viime aikoina ihan kamalia. Poika heräilee USEIN ja haluaa maitoa. Viime yönä heräsi myös 5.30 ja halusi nousta ylös. Onneksi saatiin vielä nukkumaan hänet. Muutoinkin oli mennyt nukkumaan vasta klo 23.

Rytmi on tällä hetkellä sellainen, että herää (=herätetään) 8-9 välillä, ekat unet 11-12 välillä (1,5-2h) ja tokat unet neljän jälkeen (1h) sitten puuroa klo 21 ja 22 petiin.

Poika on ruvennut puuhastelemaan itsekseen kaikkea. Tonkii myös kaikki paikat (esim. vessan roskiksen) ja laittaa kaiken suuhunsa (yyyyh...). Haluaa myös tiputtaa kaiken vessanpönttöön ja minä ongin sieltä jotain joka ainoa päivä...

Täällä ei vauvakuume orastele. Nyt on hyvä näin.

Miten teillä muuten hoitoasiat on järjestyneet? Jääkö kenenkään puoliso kotiin hoitamaan lasta? Entä meneekö joku jo päivähoitoon?

Meillä minä hoidan poikaa kotona ainakin syksyyn. Mies ei haluaisi jäädä kotiin pojan kanssa, mutta minä haluaisin, että hän jää. En ainakaan halua laittaa alle 2v päiväkotiin. Mutta näitä pitää vielä miettiä.
 
Tuosta hammaslääkäri asiasta- ilmeisesti vaihtelee kunnittain, meidän kunnassa menee niin että 4kk ikäiselle tulee kotiin postissa kirje jossa aika varattuna suuhygienistille (koomista kyllä meidän neiti oli 10kk kun kyseinen kirje tuli...jonkin näköinen sekaannus kun varsinainen suuhygienisti ollut itse äitiyslomalla)...käynti oli enemmänkin info paketti. Meitä neuvottiin juottamaan lapselle vettä (että tottuu makuun/mauttomuuteen), 1v aloitetaan ksylitoli pastillit (herra hakkaraista suositteli 1/4 pastillia), hampaiden harjausta ja yleisesti suun tutkimista että seuraavalla käynnillä neiti ei aristele avata suutaan ja sitten tuota kauheaa karies bakteeri pelottelua :l vasta kuitenkin seuraavalla käynnillä 2v otetaan testit, jotta nähdään onko bakteeria suussa.
Mutta ilmeisen tarkkaa ei nämä asiat sitten kuitenkaan ole kun niin paljon vaihtelua kunnissa?!
 
miss_piggy
Aion olla kotona pojan kanssa niin kauan kuin mahdollista, työtön kun olen niin ei edes ole työpaikkaa mihin palata. Ja otan vastaan vain päivätyötä jos jotain mulle tuputetaan. Mitään aamu/iltatyötä en jaksa kyllä ja tällä hetkellä ajatus töihin menosta tuntuu muutenkin utopistiselta kun univelkaa on aika paljon noiden aikaisten aamujen takia. Olen siis tällä hetkellä kotihoidontuella/työttömyyskassan päivärahalla ja työnhakijana työkkärissä jotta tuota päivärahaa ylipäätään saan.

En tiedä oliko mulla viime yönä kuumetta, mutta tärisin ja palelin vähän väliä ja välillä oli kuuma, ettei nuo vähäiset yöunet alkais vaikuttamaan...

On vauvoissa kokoeroja, kaverin poika syntyi 9.2 (meidän poika 10.2) ja tän kaverin 1-vuotismitat oli neuvolassa jotain 79cm ja 11kg. Meillä siis oli 76,5cm ja 9,970kg. Ja vielä nastempaa tästä tekee se että tuo toinen jässikkä syntyi etuajassa, laskettu aika kun oli 20.3 mutta silti on kirinyt meidän pojan edelle :D
 
Mä just tänään laitoin päivähoitoon hakemuksen. Sattumalta huomasin kaupungin sivuilla käydessä, että päivähoitopaikkaa täytyy hakea 18.2. mennessä (vaikka olin siinä luulossa, että hoitopaikka tulee hakea viimeistään 4 kk ennen hoidon aloitusta kun samaisilla kaupungin nettisivuilla niin kerrotaan).
Pikkasen tuli kiirus jättää sähköinen hakemus tänään, ettei ainakaan jää hoitopaikka saamatta...

Työnantajalle tässä taannoin ilmoitin, että palaan töihin syyskuussa. Mielelläni olisin ollut kotona kunnes poika täyttää 2 vuotta, mutta töissä menee kuviot isosti uusiksi ja itse siirryn uusiin esimiestehtäviin ja vastuuta tulee paljon, joten siksi nyt näin. Onneksi nyt vielä saa hyvän tovin olla kotona poitsun kanssa. :)


Meillä ensimmäinen hammaslääkärikäynti on 2-vuotiaana tai sitten aiemmin, mikäli tarvetta ilmenee.

Yöt on vähän mitä sattuu. Sälli heräilee yleensä ainakin pari kertaa tissille. Tänään herättiin aamulla 05.15...
Nyt illalla annoin särkylääkettä, koska puhkeavat hampaat näyttää tekevän varsin kipeää. Reppana ollut koko päivän vähän kiukkuinen, tahtoo olla sylissä eikä ruoka meinaa maistua. Hampaitaankaan ei taas meinaa antaa pestä.

Täällä pieni seikkailija tutkii ihan joka paikan. Tyhjentää laatikot, kaapit ja hyllyt, jos vaan tilaisuus tulee. Omassa huoneessaan tyhjentää hoitopöydän hyllyt tavaroista joka päivä.
On myös alkanut esim. taaperokärryyn keräilemään tavaroita kyytiin. Samaten jemmailee löytämiään aarteita mönkkärinsä penkin alle, josta siis löytyy pieni säilytystila.
Selvästi on alkanut keräämään rohkeutta ilman tukea seisoakseen, mutta ei siis vielä ole asiaa kokeillut oma-aloitteisesti.
Sanoja näyttää oppivan lähestulkoon sanan per päivä. Tänään oppi sanomaan "että" kun tahtoo juoda vettä.

Huomenna ajattelin antaa pienen maistiaisen maitoa. Piimät, jogurtit ja rahkat kun on jo otettu käyttöön. Raejuustoa en tuolle silkkikurkulle edes yritä tarjota.
 
miss_piggy
Meillä poika on nyt juonut jo jonkun aikaa kevytmaitoa niin että laitan sekaan vain jonkun verran korviketta. Ei ole tullut mitään pahempia mahavaivojakaan. Raejuustosta tykkää, samoin maustamattomasta jogurtista kun siihen sekoittaa sekaan hedelmäsosetta.
Nyt on pari yötä nukuttu paremmin, eli ollaan aamulla noustu vasta joskus 07 aikoihin. Toivotaan että sama meno jatkuu.
 
Meillä oli tänään ensimmäinen päivä kun mentiin yksillä päikkäreillä.

Aamulla herättiin kuudelta ja kun jäbä ei vielä puoli kymmeneltä ollut käynyt ensimmäisille päikyille niin päätin, että lähdetään ulkoilemaan. Vajaan tunnin vaunuttelun ajan sälli valvoi, kunnes viitisen minuuttia ennen kotiinpaluuta simahti rattaisiin. Siinä sitten heräsi kun tultiin sisälle ja syötiin lounas rauhassa. Puoli 12 päikkäreille ja heräsi klo 14. Nyt sitten kylvyn ja iltapuuron jälkeen nukahti yöunille heti seitsemän jälkeen.
Saa nähdä, että herätäänkö huomenna jo neljältä... :D

Tänään myös päätin, että nyt loppuu se sileiden soseiden mutustaminen ja aletaan ihan tosissaan totuttelemaan karkeampaan ruokaan. Kanakeittoa jossa sellaisia helposti nieltäviä sattumia, söi yllättävän hienosti. Toki yökkäilyäkin esiintyi, mutta hienosti viimein hoksasi, että ruokaa voi hienontaa suussa eikä kaiken tarvitse mennä suorinta tietä kurkusta alas. Harjoitukset jatkuu huomenna...
Niin ja lehmänmaitoa maisteltiin. Tuntui tykkäävän.
 
miss_piggy
Meidän jätkä kakkasi tänään 6 kertaa. En tiedä johtuuko rokotteista vai hampaista mutta vähän väliä oli köntsät housuissa. Ja hajukuvailu-varoitus :D Ei edes haissut sellaiselle perinteiselle kakalle, vaan haju oli jotenkin "makeahko" joten parilla kertaa oli sellainen ylläri-kakka kun alkoi tarkastelemaan tilannetta.
Jotenkin oli taas levoton joten Panadolia annoin suoraan ruiskulla suuhun ja nukahtikin heti 20 aikoihin.
Pylly oli tuossa viimeisen vaipan vaihdon yhteydessä tosi punainen, kun varmaan kakka polttanut. Laitoin sitten kunnon rasvat, alle jotain hoitavaa ihovoidetta ja päälle sinkkivoidetta.
Käsissä ja jaloissa ollut myös jo jonkun aikaa ihottumaa joka tulee ja menee. Sellaista punaista laikkua joka on hieman karheaa ja kohollaan. Kortisonivoidetta 1% olen laittanut, mutta täytyy seurailla jos ei katoa, niin soittelen lääkäriin.
 
Miss_piggy: tuo sun kuvailema kakkahaju "kuulostaa" ihan samalta kuin täällä. Oon aatellu, et vois johtua tuosta oikeesta maidosta...? Meillä on nyt siis reilu kuukauden juotu pelkästään tuota normaalia maitoa ja kakat on just tollasia ylläreitä, kun ei pahemmin haiskahda :D Mutta meillä tehdään vaan kerran päivässä ja sitä on vaipan täydeltä ja niskaa myöten sitten. Huomen aamuna sitten varmaan on kakka jo herätessä, kun tänään ei tullut... hyhyök!

Ite kävin tänäänraskauden jälkeisessä sokerirasituksessa kun mulla oli RaDi, ja tuli ihan karmee olo siitä. Raskausaikana ei tienny mitään, mutta nyt. Eka tunti piti pijättää oksua. yöh.
 
Kuten eilen aavistelin, tänään herättiin aamulla 05.20 kun poika illalla nukahti niin aikaisin. Seitsemältä siis kävi yöunille.
Tänään oletettavasti nukkuu kahdet päiväunet, toivottavasti.

Selvästi on kyllä ollut ilmassa jotain rytminmuutosta. Luopunee hissuksiin noista aamun ensimmäisistä päiväunista ja toivottavasti sitten nukkuisi myös aamuisin vähän myöhempään kuin viiteen tai kuuteen.

Nyt aamulla sanoi ruokapöydässä aamupalaa syödessämme "oe yvä" eli "ole hyvä". Tavaroiden ojentaminen on nyt tosi siisti juttu ja tokihan pieni herrasmies osaa olla myös kohtelias. :D
 
miss_piggy
paivih, kuulostaa kyllä teidän kakka just samalta :D Miellä siis se on myös sellasta aika löysää jota on välillä puoleen selkään asti :) Naminam... Voi tosiaan johtua siitä kevytmaidostakin, en oo ihan pelkästään sitä vielä antanut vaan korvikkeeseen sekoitellut kun olen tosiaan just ajatellut että jos sekin lyö vähän mahaa sekaisin.

Meillä herättiin tänään pitkästä aikaa 07:30, luksusta! Laitoin pojan kuitenkin päikyille tuossa äsken, kun ajattelin että ei siltikään jaksa valvoa mihinkään 13-14 asti milloin on normaalisti sitten ottanut ne iltapäivän unoset. Katsotaan nyt jos alkaa heräilemään tähän tyyliin taas, että jäis ne aikaiset herätykset pois niin sitten voisin itsekin alkaa siirryttämään poikaa vain yksiin päikkäreihin.

Ärsyttää jo etukäteen kesäaikaan siirtyminen, siinä tulee sitten taas ylimääräistä värkkäilyä nukkumaanmenojen kanssa vähäksi aikaa, niin kuin oli talviaikaan siirtymisen kanssakin.
 
Pakko päästä purkamaan kun tää päivä ollut tähän mennessä kaamea! Tiedä mistä johtunee mutta pitkään jatkunut tasainen uni rytmi on nyt kadoksissa:/ neiti heräillyt tällä viikolla viim klo 7, mikä sinäli ihan ok...mutta tänään klo 4!!! Voi morjens! Onneks oli miehen 'aamuvuoro' (maanviljelijäpariskunta joista molemmat kotosalla, niin herätään neidin kanssa vuoroaamuin jotta toinen saa heräillä rauhassa-luksusta, tiedän). Noh mies oli sitten tehnyt kaikki mahdolliset, maitoa, vaipan vaihto ym ym mutta neiti kekkuloi omassa sängyssään klo 7.30 asti jolloin nukahti viimein. Herättelin sitten 9.30 ettei koko päivä mene rytmiltään aivan sekaisin! Päiväunetkaan ei menny ihan nappiin vaan oli käytävä vaunulenkki heittämässä, nukahtikin sitten 5min kun oli ensin omassa sängyssään huudellut jonkin aikaa...ehtihän tässä nauttia nukuttamisen helppoudesta jonkin hetken, varmaan siksi tuntuukin ärsyttävältä kun tietää millaista se voisi olla:)
Hampaita puskee kulmista, ajattelin yöksi laittaa supon ja vaikuttaakohan kävelyn oppiminen myös?!
Meillä muuten myös kakka samanlaista, maitoa veikkaan minäkin!
Eilen oli serkun poika kylässä, muutama kk nuorempi, lasten leikkiä oli ihana katsoa! Nyt kun löytäisi lisää samanikäistä seuraa neidille...täällä maalla tosin aika heikkoa:( 2014 syntyneitä 12kpl \o/... Ei hurraamista:)
 
miss_piggy
Meidän pojan pylly on aika kamalassa kunnossa vieläkin, punoittaa ja sellainen tosi ärtyneen näköinen. Olen nyt laittanut kaikkia mahdollisia voiteita aina bepanthenista sinkkivoiteeseen jos auttaisi edes vähäsen. Aika tujua tuo kakka kun polttaa..

En osaa noihin aikaisiin heräilyihin kommentoida kun meidän poika on ollut aikainen heräilijä ihan vauvasta asti :D Tänään nukkui taas klo 07:30 asti eli toivossa on hyvä elää jotta rytmi hieman edes muuttuisi ja alkaisi jatkossakin nukkumaan edes tuohon asti.

Eilen käytiin pitkästä aikaa iltapäivällä vaunulenkillä ja poika nukkui oikein makoisasti koko lenkin ajan. Ei siis olla vaunuteltu varmaan moneen viikkoon vaan ulkoilut on rajoittuneet tuohon vastapäätä olevaan puistoon jossa on sitten käyt keinumassa. Kelit on ollut aika lailla vaunuttelua vastaan kun on tullut lunta ja ollut liukasta ja sitten en vaan oo jaksanut..Nyt on itsekin vähän piristynyt kun on aamulla saanut nukkua vähän "pidempään".
 
Täällä herättiin tänään 05.30 (tai siis 04.00, mutta sain pojan vielä nukutettua uudelleen. Itse en sitten neljän jälkeen olekaan nukkunut silmäystäkään). Yksillä päikkäreillä menty taas. Aamupäivällä poika kyllä nukkui rattaissa n. 15 minuuttia kun oltiin lenkillä, mutta ei niitä voi päiväuniksi laskea. Iltapäivällä sitten yhden jälkeen vasta kävi kunnon päikyille ja nukkui n. 1,5 tuntia. Jotenkin tosi vaikeaa tuo nukkuminen nyt. Monenakohan yönä ollaan herätty neljältä ja jätkää on ollut tosi hankala saada nukahtamaan uudelleen. Lopulta onneksi aina nukahtaa mun viereen, kun aikansa höpöttää ja önisee siinä.
Meikäläinen on jo hyvän tovin pärjäillyt 3-5 tunnin yöunilla, toivottavasti jossain vaiheessa pääsee nukkumaan univelkoja pois. Mielummin ennen töihinpaluuta! :)

Täälläkin tuli tänään tuollainen yllärikakka hetki sitten. Aloin pissavaippaa pojalta vaihtamaan ja kaikeksi yllätykseksi vaipasta löytyi kakkakin. Ja haisi sellaiselle imelälle kun vaipan avasi, sitä ennen ei haistamalla olisi arvannut mitään kakkaa vaipassa olevankaan. :D
 
Meillä nuo kakat on niin tujua että jos poika leikkii olohuoneessa ni ne haistaa keittiöön helposti.. Ei kiva..

Täällä ollaan kanssa luovttu korvikkeista, toisinaan oon ottanu mukaan jonnekkin kun on hiukan helpompi kuljettaa korviketetraa kun tavallista maitoa nokkamukissa ;)

Meill rytmi menee joka päivä uusiksi, jos malttaa aamulla nukkua niin menee yhdillä unilla, jos ei ni nukkuu 2. Herää 6-7.30 välillä. Nukkumaan 19 aikaan.

Hammashygienistiltä terveisiä, max 6 happohyökkäystä/vrk (ruuat ja juomat), tutit ja tuttipullot pois. Lapselta häviää luonnollinen imemisentarve 1v ikäisenä. Voi morjens!! Meillä jatketaan aamuyön maitoa siihen asti että rupee päivisin syömään. Tutit pois pullon jälkeen.

Ruokailut yhtä pelleilyä kun poikaa ei saa enää syötää kun vieraissa paoikoissa. Nielasee 3-5 lusikallista ruokaa/ ateria ja juo ite nokkamukista 50ml maitoa... Ei hääviä. Ennen päikkäreitä saa maitoa/velliä 100-150ml ja yötä vasten velliä 160 ml ja 260 ml maitoa. Lisäksi yritän keksiä minkä ehdin mahdollisia sormiruokia.
 
Ompas täällä aikaisia lapsia. Hui. Meillä mentiin eilen vajaan tunnin päiväunilla ja paineli nukkumaan vähän ennen klo 20 ja tänä aamuna jutusteli omassa huo eessaan klo 9.50 :D En kyllä ees muista, milloin olisi herännyt ennen puolta 9 muutenkaan.

Pullot meillä jäi joskus 10kk iässä pois kun alkoi totaallinen juomalakko ja eräänä aamuna vain alkoi sitten maistua nokkamukista. Vaikka oltiin kaikki maholliset jo kokeiltu. Tutti jäi n.3viikkoo sitten pois käytöstä. Ite en oo ipanana ollenkaan syöny tuttia ja isäntä on joskus reilu vuosikkaana hylänny tutit.
 
Meillä poika ei syö tuttia ollenkaan, ei ole koskaan syönyt. Sairaalassa sitä vauvateholla tyrkyttivät, muttei tuo huolinut. Kotonakin on monet kerrat tarjottu, mutta kun ei niin ei. Ilmeisesti imemisen tarve täyttyy rinnalla käydessä. Eipä haittaa kyllä yhtään, eipähän tarvi vierottamista stressata. :D

Aamulla herättiin taas kuudelta. Ja sen jälkeen ei olekaan nukuttu kuin aamulla tissillä ollessa ihan pienen hetken ja kauppareissulla torkahti autossa 5 minuutiksi...
Josko kohta saisin nukahtamaan päikkäreille.
 
miss_piggy
Meillä oli eilen 1-vuotisvalokuvaus. Ensi tiistaina saa hakea vedokset. Saas nähdä millaisia kuvia tuli :D Alussa poikaa vähän leikitettiin ja annettiin tutustua valokuvaamoon sekä siihen kuvaaja-tätiin ja sitten räpsittiin kuvia. Äiti tietysti oli vauvan lähettyvillä koko aika :) Aika vähän tuli sellaisia nauru/hymykuvia, mutta sitten kun otettiin yhdessä vaiheessa mun ehdotuksesta saippuakuplat apuun että saisi hyviä kuvia niin poika innostui niistä ihan totaalisesti ja nousi ilman tukea seisomaankin ihan huomaamattaan :D
Sitten hurautettiin eilen iltapäivällä mun vanhemmille missä oltiin nyt viime yö. Poika meni eilen nukkumaan klo 20 ja heräsi tänään aamulla vähän ennen 08. En muista milloin olisi nukkunut noin pitkään.
Oli eilen niin tapahtumarikas päivä että oli sitten vissiin ihan kunnolla väsynyt.

Jos alkaisi kotonakin nukkumaan tuohon 08 asti niin voitaisiin siirtyä yksiin päikkäreihin. Muuten ei onnistu.
 
Meidän pitäis saada aikaiseks ottaa pojasta 1-vuotiskuvat. Meillä siis on itsellä studiokuvauskalusto ja molemmat sekä mies, että minä harrastetaan valokuvausta. Lisäksi otan myös kaverin pojasta 1-vuotiskuvat.
Tuo meidän sälli on tottunut malli ja hymykuvia irtoaa herkästi, oikea posettaja kun näkee, että kamera otetaan esiin. Ainoa haaste on miettiä teemaa valokuviin, kun ei halua liian tekemällä tehtyä ja teennäistä, muttei mitään tylsää tönötystäkään. :D
Jos olisi lämmin vuodenaika, ottaisin kuvat ehdottomasti ulkona!

Tänään mennään näemmä taas yksillä päikkäreillä. Aamulla poika heräsi 05.45 ja päikkäreille kävi vasta klo 11.45. Toivottavasti nukkuu vielä hetkisen, niin jaksanee sitten illalla seitsemään asti kekkaloida hereillä. On vähän tympeää jos nukahtaakin vielä alkuillasta päikkäreille, se kun tietää levotonta yöunta kun uni ei tahdo riittää sitten aamuun asti.

Synttärikakkua tässä suunnittelen mielessäni. Jonkun ihan simppelin kakun teen ja koristelen sokerimassalla söpöksi 1-vuotissynttärikakuksi. Muutkin tarjottavat aion tehdä itse. Eipä tuo kummoisia tarjoiluja vaatine kun suht pienellä porukalla juhlitaan.

Tuli eilen punnittua jäpikkä ja painoa on kotivaa'an mukaan 10,1 kg. On siis n. kahdessa kuukaudessa kasvanut lähes puoli kiloa. Kaiketi ihan ok tahti...
Neuvola meillä on ensi viikon maanantaina, kun viime viikon aika piti peruuttaa pojan flunssan vuoksi.
 
miss_piggy
Meillä herättiin taas tänään vanhaan tyyliin klo 06:30. Mies oli pojan kanssa kaksin kotona aika pitkän pätkän kun kävin viimeinkin ottamassa käsivarteen sen tatuoinnin mitä olen kauan suunnitellut.
Meilläkin poika kyllä on varsinainen linssilude näin kotiympäristössä mutta tuollaisessa studioympäristössä ei vaan hymyilyttänyt oikein ja vielä kun outo täti oli ottamassa kuvia.
 
Huhhei onpa täällä jo juttua, ei näköjään passaa jäädä jälkeen yhtään ;) Kiitokset yhteisryhmästä!

Mulla ja miehellä myös esikoistyttö, synty tammikuun lopussa 40+4 ja asusti ekan viikon teholla kun hörppäs lapsivettä keuhkoihinsa. Imetys lähti jotenkin ihmeesti silti hienosti käyntiin, nyt käy iltaisin enää rinnalla, parissa kuukaudessa haluan lopettaa imetyksen. Tyttö ollu vähän allerginen mut ne allergiatkin jo helpottanu paljon ja muuten ollu yhtä kuumejaksoa lukuun ottamatta terve.

Tyllerö nukkuu nykyään ihan ok yöt noin klo 20-6/7, joskus aamuyöstä saattaa joutua nukuttaa uudestaan. Aina ollu hankala nukuttaa. On aika herkkis kaikin tavoin ja nyt jokin ujosteluvaihe menossa jos ihmisiä nähdään.

Tuo oppi kävelemään joskus 10,5 kk vanhana ja saman tien jäi konttaaminen pois. Ulkona kävelly pienillä talvisaappailla mut niillä on meno ku hidastetussa filmissä :LOL: Liikkuu hyvin ja tykkää tutkia mut parasta on kirjat. Käydäänki kirjastossa yhtenään. Itekin luen mielelläni joten... :)
 
Ai niin ja hampaista... Tuo ei anna harjata niitä! Väkisin joutuu, mies siis harjaa. Ei ollenkaan noloa mulle kun itsehän olen viittä vaille valmis hammaslääkäri :D

Meillä ei siis herkkuja mussuteta... Tai ne herkut on jotain muuta ku hiilarimössöä. Tytön lemppareita on marjat ja lohi.

Tutista ei onneks joudu vierottaa ku ei tolle oo se koskaan kelvannu. Ja imetyshän vain edistää leukojen optimaalista kehitystä ;) No joutaa sekin kohta loppua. Onneksi tyllerö ei tosiaan sitä osaa enää vaatiakaan kuin sen kerran ennen yöunia. Vinkkejä miten tuon jättäis pois?
 

Yhteistyössä