Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

  • Viestiketjun aloittaja miss_piggy
  • Ensimmäinen viesti
Kauheeta miten huono muisti! Vauvakuumeestakin vielä... :D Ihme hormonit sekottaa päätä ja sydäntä, oon mäkin nyt taas ku tyllerö antaa nukkua todennu että iso perhe olis ihana. Pikku Kakkonen sais tulla :heart:
 
Poika päätti pari päivää sitten ryhtyä oikein urakalla treenailemaan ilman tukea seisomista ja tietty täytyy heti askeleitakin yrittää ottaa. Huh, miten pelottavan päätöntä menoa. Toivottavasti oppii nopeasti kävelemään! :D

Näemmä on päättänyt siirtyä yksiin päikkäreihin, tänäänkin näyttäisi näin menevän. Passaa kyllä mulle, illalla käy unille nykyään siinä klo 19-20 ja aamulla noustaan ylös klo 6. Tosin tuppaa heräilemään jo siinä 04-05 ja otan sitten viereen nukkumaan, että saa koko perhe riittävästi unta... Päikkärit nukkuu melko jämptisti 12-14. Tänään kyllä nukahti vasta joskus puoli yhden jälkeen, joten varmaan lähemmäs puolta kolmea latailee akkujaan.

Sanoja treenaa kovaa. Osoittelee esineitä ja asioita koska kaikellahan täytyy olla nimi. Toistaa sitten perässä jotain kuulemansa tapaista. Liian monimutkaisia sanoja lyhentää mieleisekseen. Esim. vitamiini on "tammimmi" tms. :D

Tykkää katsella kirjoja. Vasta ostettiin pari uutta kirjaa ja kurkistuskirja on ihan lemppari!
Nuppipalapeliä tykkää myös koota. Samaten tavaroiden jemmaaminen on kivaa touhua.
Tuollaisia Ikean älypelihäkkyrän palasia siirtelee ihan suvereenisti jo.

Hampaidenpesu on meillä ainaista nurinaa ja vääntelyä aiheuttavaa puuhaa. Meillä minä olen se jämäkämpi ja ehdottomampi harjaaja, mies vähän pelkää pojan älämölöä. Minä taas pesen mölinästä ja vastustelusta piittaamatta. Eihän se kivaa ole, mutta hampaista huolehtiminen on asia jonka suhteen olen ehdoton. Itsellä on niin ongelmallinen purukalusto, että teen kaikkeni jottei pojan tarvitse samojen ongelmien kanssa puljata.
Mummit ja muut naureskelee, kun olen ollut niin tarkka siitä ettei kukaan laita pojan suuhun toisten suissa pyöriteltyjä lusikoita jne..

Tilasin tuossa poitsulle pari uutta bodya ja järkytyin siitä miten valtavia on JNY Designin vaatteet. Koon 86 vaate on isompi kuin Maxomorran 86/92! Tuo Jny:n body on sopiva varmaan joskus ensi syksynä. :D
Välikausihaalaria olen etsiskellyt jo hyvän tovin. Nyt näyttäisi kauppoihin jo lopulta tulevan valikoimaakin. Mitään superhyperominaisuuksilla varustettua haalaria ei vielä tänä keväänä tarvita kun ei poika ulkona pahemmin rymyä. Varmaan päädyn johonkin edukkaampaan ratkaisuun ja sitten syksyksi, pojan mennessä päivähoitoon, hankin kunnollisen välikausihaalarin.
 
Täälläkin tuli 1v täyteen tänään, Niisk, minne se vauvavuosi meni. Tosin se tuntu muutenkin jo niin lyhyeltä kun jäpikkä ollut niin nopea liikkumaan oppimisessa. Synttäreitä vietetään 7.3.

Hurjaa Hortensia miten kehittyny poika! Meillä nuppipalapelien pointti on pojan mielestä palan laittaminen suuhun ja sen kanssa juoksentelu...

Mitään sanoja ei sano, tavuja kylläkin.

Strategiset mitat neuvolassa oli 10,8kg ja 79 cm. Aika hyvin kun ei juurikaan syö. Kamaln kipeeksi tuli rokotksta, 2vrk korkea kuume, laski 38,5 vain burana ja panadol yhdistelmällä. Lisäksi oli jo entuudestaan flunssaa.

Meillä luovttiin yömaidosta silleen että lähdin sitä siirtämään eteenpäin, päätin etukäteen koska saa maidon. Käytännössä eka yö oli huutamista vesihörpyistä, sylityksistä ja rauhottelsta huolimatta. 1,5h huusi, tokana yönä 30 min ja sit heräsi vaan muutaman viikon siihen vanhaan ruoka aikaan mutta tyyty heti takasin unille. Meillä kylläkin tutti käytössä joka varmasti osakseen helpotti asiaa.
 
Tilasin toissapäivänä neidille ellokselta sellaisen fleece vuorisen kurahaalarin (hinta 40€). Niitä oli jonkin verran päiväkodissa lapsilla (syksyllä ja keväällä) ja totesin silloin että ostan omalle lapselle myös. Helppo ja nopea pukea ja paljon kätsympi päälläkin kuin pukea niitä ahtaita kurahousuja ja takkeja välikausihaalarien päälle. Täällä meidän suunnalla on jo niin märkää ulkona että ei tarvi kokoajan miettiä onko vaatteet sitten märkänä puvun alla...joo mutta siis suosittelen sellaista:)

Margareta91: meillä sama homma noiden nuppipalapelien kanssa, suuhun ja menoks. Myös sanojen tuottaminen on hyvin vähäistä,jos ollenkaan. Ymmärtää kyllä sitten sitäkin enemmän!

Tän hetken haaste on vaipan vaihto- vaipan pois otto on ihan jees mutta uuden laitto aiheuttaa riitatilanteen, potkii ja pitää jalkojaan ylhäällä että vaipan laitto on mahdotonta, yritä siinä sitten säilyä mustelmitta ja tyynenä;) odotan kesää että voi olla ilman vaippaa, jos...JOS sen sais kokonaan pois niin hieno homma:)

Yöunet palautui ennalleen, nyt nukutaan jälleen 19.30-n 8 \o/

Kuinka muuten teidän muiden muksuille maistuu puuro...meillä takkuamista alusta saakka. Vaihtoehtoja?!
 
Voi byhyy, sinne se vauvavuosi jäi historiaan. Poika täyttää tänään vuoden. :heart:

margareta, ihan muutama päivä sitten poika hoksasi miten palapelin palat saa paikoilleen. Oli jo monet hetket touhuillut palapelin kimpussa, purkanut sitä osiin ja kuskannut palasia mukanaan. Monet kerrat ollaan yhdessä mietitty miten palaset menee paikoilleen ja lopulta tuo sitten itse keksi, että jokaiselle palalle on oma paikkansa. :)

Olipahan kaoottinen yö. Poika heräsi niin monta kertaa, etten viitsinyt edes lukua pitää. Joskus ennen kahta annoin särkylääkettä jos hampaat valvotti. Siitä sitten valvottiinkin lähemmäs kolmeen kun poitsu ei olisi halunnut käydä nukkumaan.
05.25 sitten herättiin eikä jätkä suostunut enää nukahtamaan...
Nyt koitan saada pienille unille, koska huonosti nukutun yön jälkeen ei taatusti jaksa koko päivää yksien unien voimin.
 
miss_piggy
maddi, meillä poika vaan sano ite itsensä irti tissistä tavallaan, mutta nykyään teen niin että annan olkkarissa maitopullon ja sitten joskus puolen tunnin päästä sänkyyn ja menen itse viereeen makaamaan. Nukahtaa aika nopeasti, ja meillä tuo pulloon siirtyminen sujui aika helposti.
Yöllä meillä juodaan edelleen 1-2 kertaa yössä vettä pieniä hörppyjä. Tänään ja eilen poika heräsi joskus 05-06 välillä mutta nukahti onneksi uudelleen kun vähän silittelin selästä ja noustiin ylös 08. Nukkumaan meilläkin mennään yleensä siinä 20-20:30. Ärsyttää lähestyvä kesäaika kun taas menee rytmit sekaisin.

Ostin tänään pojalle talvikengät kirppikseltä kun maksoi vaan 2€ ja Prismasta tein varsinaisen löydön, sellainen Thinsulate-haalari jossa sisällä fleeceä, oikea hinta 89,95€ mutta oli -70% ja tuli maksamaan vain jotain 26€. Oli vain kokoa 80 mutta uskon että tuo menee vielä ensi syksynä/alkutalvestakin kun on aika reilun kokoinen.

Meillä herkkuja syödään silleen että välillä olen jonkun murusen antanut pojalle jostain karkista vaikka jos olen itse syönyt :D Ja tänään paistoin lättyjä, poika sai sitten päivälliseksi lättyä hedelmäsoseella höystettynä. Ei mitenkään epäterveellistä kun taikinaan ei tule edes sokeria ja vain vähän suolaa. Tosin voissa paistoin mutta tuskin yksi puolikas lätty kuolemaksi on :)

Meilläkään ei nykyään hampaiden pesusta tykätä yhtään. Yhdessä välissä antoi pestä hampaat hyvin mutta nyt on taas aika nihkeää.
 
miss_piggy
Niin ja puurosta, toisinaan meillä kelpaa ja toisinaan ei. Välillä teen sellaista puuroa johon laitan 1dl kiehuvaa vettä kippoon ja vähän neljän viljan hiutaleita sekaan ja sitten lisään siihen vielä noita vauvan puurojauheita joita on edelleen kaapissa. Ja sekaan joko jotain valmissoppaa tai hedelmäsosetta.
Olen myös tehnyt mannapuuroa, välillä veteen ja välillä maitoon. Ja riisihiutaleista riisipuuroa mutta siitä poika ei juurikaan tunnu tykkäävän. Pelkkä neljänviljan puurokin menee kyllä alas kunhan sitä vähän terästää jollain sopalla tai soseella.

Meillä otetaan edelleen kahdet päikyt. Poika on niin pieni vielä että mun puolesta saa nukkua. Vaikka heräsi tänäänkin klo 08 niin ekat unet otti 10-11 ja toiset 14-15:45. Ja kuitenkin yöunille riitti vielä unta klo 20.

Täällä mennään kovaa taaperokärryn kanssa mutta ei seiso ilman tukea. Meillä on sellainen muoviauto jonka voi purkaa osiin ja kasata sellaisilla muoviruuveilla. Tänään purin auton osiin ja laitoin osia takaisin niin poika osasi ihan itse laittaa ruuvin oikeaan paikkaan joka osan kohdalla :) Tykkää myös välillä ottaa sellaisia muistikortteja pois pienestä rasiasta ja laittaa takaisin. Samoin nostelee välillä lipaston päältä tavaroita lattialle ja nostaa takaisin.
 
Nukkuminen olis yöllä ihan kivaa hommaa...
Poika nukkui eilen kahdet päikyt (8.15-9.45 ja 14.00-16.15) ja yöllä ei sitten unta riittänyt. Tosin veikkaan, että levottoman unen syynä on taas kehitysvaihe kun tapahtuu paljon samaan aikaan. Oli miten oli, viime yö oli katkonainen ja poika heräili n. tunnin välein. Tissille en nukuttanut kuin pari kertaa, muuten nukahti viereen ja nukkuikin siinä osan yötä pariin otteeseen. Nyt aamulla sitten heräsi jo ennen viittä, vaikka koitin tissille JA viereen nukuttaa vielä.

Hirveä tohina päällä heti herättyään. Alkoi ensimmäisenä paukuttaa lahjaksi saamaansa rumpua. Palapeliä piti myös koota ja kirjoja selata.
Söi valtavan läjän maustamatonta jogurttia + hedelmäsosetta tuossa välillä.
Kohta varmaan menee mylläämään oman huoneensa. Repii tavarat hoitopöydän hyllyiltä, mutta onneksi myös osaa suuren osan itse laittaa takaisin paikoilleen. :D
Tuntuu, että sällin elämäntehtävä tällä hetkellä on laittaa koko huusholli mullinmallin ja ehtiä joka paikkaan samaan aikaan.

Taaperokärryllä kurvailu on pojasta kivaa, mutta vielä kivempaa näyttää olevan sen kyytiin änkeäminen. :D

Tänään olisi luvassa varsin kiireinen päivä. Huomenna juhlitaan pojan synttäreitä ja kaikki on vielä tekemättä... Onneksi olen tehokkaimmillani kiireessä! :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Neitoperho87, kokeilepa leipoa apinaeväitä (google löytänee ohjeen), lapsi voi ite pistellä niitä poskeen :) Meillä on puuro, niin ku oikeestaan kaikki, aina uponnu hyvin mut parhaiten kun seassa jotain kunnolla makua antavaa kuten mustikoita, puolukoita tai banaania. Ihan pelkkä puurohan ei maistu yhtään miltään :( Mä lisään myös öljyä tai voita ihan siks että tuo makua ja varmistaa riittävää rasvan saantia.

Mä leikkasin tytön hiuksia :) Ihan söpöä hommaa! Pelkäsin et mies ei tykkää vaikken paljoa ottanukaan mut se vaan ihmetteli et miten nää on nyt tänään niin erityisen söötisti :LOL: Aattelin ihan vähän siistiä ja tasata nyt ku 1-vee-kuvatki otettu. Meidän hääkuvaaja kuvas, aika ujostelija tuo oli (meidän tyttö siis... ja kuvaajakin kyllä :D ) mut hyviä kuvia saatiin onneks kuitenki. Oltiin ostettu tyllerölle edellisenä päivänä punainen ukulele (äkkiä tyttö oppi saamaan ääniä kitarastakin ja toi on vielä sopivan kokoinenkin), oli ihan paras kuvausrekvisiitta ja viihdyke ;)

Pitäs varmaan testata vain jättää tyttö miehen nukutettavaks illalla kun tosiaan tuo yöunitissi on enää ainoana jäljellä... Olis kiva saada oma hormonitoiminta suht normaaliks.

Meillä ei oo ees palapelejä tms. mut tuo reenaa marjoilla kun osaa syödä niitä ite hienosti ja mies pinoilee sen kans torneja puupalikoilla, oli kuulemma jo neljä saanu päällekkäin - tyttö siis, miehestä en tiiä :D Mä en oo uskaltanu ostaa noita nuppipalapelejä kun tuo jyrsii muutenki kaikkea ja kerran oli kirjastossa lähteny yhestä puisesta isohko nuppi irti :( Ajattelin sit silloin etten jaksa vahtia tollasia mut varmasti niitä on turvallisempiaki.

Tsemppiä synttärijärjestelyihin Hortensia MacAnkka! Mulla iski just silloin kaameat PMS-oireet, ei auttanu kauheesti :D Ennen raskautta ei ollu koskaa PMS-vaivoja...

Käyttekö taaperoidenne kans joissakin harrastuksissa?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Meillä ei oo mitään harrastuksia pojan kanssa..

Tuli mieleen noista palapeleistä jne. Kaverin saman ikäinen poika sai tungettua suuhunsa sellaisen duplo-legon joka oli tarkoitettu 1,5 vuotiaasta eteenpäin. Ei siis mikään ihan pieni mutta sai sen jotenkin tungettua suuhunsa niin että se jäi sinne jumiin, kaveri ei meinannut sitä millään saada pois ja poika itki ja kuolasi ja huusi. Olin jo valmiina soittamaan ambulanssin mutta viimein sai kaveri jotenkin kiskaistua sen irti.

Oonkin tosi tarkkana ite että poika ei saa käsiinsä mitään mistä voisi lähteä jotain suuhun/kurkkuun tai joka voi jäädä jumiin tuonne suuhun :)

Taas noustiin 08. Tosin heräsi taas 06 mutta sain nukahtamaan jälleen uudelleen vesipullolla ja silittelyllä. Nyt vetelee ekoja päikkäreitä.
 
Hirveesti taas tullu uutta tekstiä. Ihanaa :)

Meillä puurot maiatuu hyvin sekä aamulla että illalla. Vaihdellen puuroja manna/neljän viljan/ kauran välillä. Ja hedelmä/marjasoseilla makua sitten :)

Hampaan pesu on ollut nyt muutamana iltana melko huutoa mutta tänään aamulla huomasinkin, että ensimmäinen iso poskihammaa on tulossa läpi. :O Vähän tuntuikin jo sormeen. Eikö ne yleensä tule vasta kahden vuoden tienoilla?

jaahas... palaan illempana kirjoittamaan, päiväunet oli taas tänään näköjään lyhyet.
 
Meillä ei ole vielä aloitettu mitään harrastuksia. Uimassa on ajateltu ryhtyä käymään aina satunnaisesti ja syksyksi aioin ilmoittautua muskariryhmään jos vaan aikataulut passaa töissäkäynnin kanssa yhteen.
Pojan kanssa kyllä ulkoilen paljon (liikun itse varsin ahkerasti) ja kotona puuhastelen kanssaan kaikenlaista. Lauletaan, luetaan loruja, kootaan palapeliä, katsellaan kirjoja, kuunnellaan musiikkia, soitetaan musiikkia jne.. Piirtämistä/maalaamista on tarkoitus alkaa pian kokeilemaan. Kuvtaide on itselleni rakas harrastus, niin toki tarvitsee poikakin asiaan tutustuttaa mahdollisimman varhain. :D

Joko muut on vieneet taaperoitaan saunaan?
Meillä on jo jonkin aikaa poika päässyt kokeilemaan saunomista, tietysti alalauteella ja vain lyhyitä hetkiä kerrallaan. Tuntuu kovasti tykkäävän ja hinku olisi kova päästä jo ylälauteellekin saunomaan. :)
 
Me aloitettiin heti syksyllä kun uintiryhmät alko niin vauvauinti ja sielä käydään edelleen 1xvk, poika rakastaa skeltamista ja vedessä temmeltämistä. Liukumäkeen aina kova hinku <3. Käydään myös 1 vk muskarissa jossa poika ei kyllä malta paikoillaan olla mutta tutkii paikkoja ja rakastaa instrumenteillä soittamista. On kyllä oppinut lauluihin liittyviä liikkeitä ja niitä tekee muuten vaan :) Lisäksi käydään mun töiden mukaan (oon tehny 2-4vuoroa/vk) avoimessa päiväkodissa.

Meillä on taas nukuttu 2 päikkärit päivässä, aika pitkiäkin unia 2-2,5h kerralla. Yöt ollu heikkoja, vähän pelottaa miten sitä jaksaa sit kahden kanssa.. Kohta pitäisi siirtyä lastensänkyyn.

Poika on kyllä niin dramaattinen, hirveä draama huuto jos ei saa tehdä sitä mitä haluaa (= syödä laturia tai puhelinta, kiivetä tiskikoneeseen, repiä verhot alas jne) Tiedän, olen rajottunut ;)

Huomenna ois ajatuksena mennä potta ostoksille, jospa sitä lähtis pikkuhiljaa harjottelemaan.

Kenkäostoksille pitäisi myös mennä, jotkut tukevat kevätkengät ois hakusessa.

Meillä ei syödä juurikaan mitään kun ei anna syöttää vaan syö itse, ottaa ruuan jopa lautaselta itse. Ja jälki on kyllä sen näköistäkin.
 
miss_piggy
Ei oo meillä saunottu. Ei meillä oo saunaa ku kerrostalossa asutaan ja tuolla yhteisissä saunatilossa en tykkää käydä.
Kerran kokeiltiin mun vanhemmilla pestä poika saunassa, mutta pelkäsi koko saunaa ja varmaan sitä lämpöä vaikkei sauna edes ollut kuin pikkuisen lämmin. Vissiin vähän oli pelottava paikka kun kellarin kautta piti mennä sinne saunaan.
 
Kiitos vinkeistä, meillä tosin kokeiltu noi kaikki, eikä siltikään puurot uppoa! Tiedä onko tullut vanhempiinsa, me ei kummatkaan olla mitään aamupala ihmisiä saatikka että syötäis mielellämme puuroa (ei kyllä näytetä tätä mallia neidille) ;)

Toissapäivänä neitiin iski ihan tajuton kuume, 38.6 ja seuraavana päivänä 39.4 onneks supoilla laski päivän mittaan ja yöt nukkui normaalisti! Hampaita on tulossa, mutta ne ei oo aikaisemmin aiheuttaneet ihan tällaista, et täytyy vielä tarkkailla.

Meillä mies saunoo ja ottaa neidin mukaansa, alalauteilla tai alhaisessa lämmössä. Ei siellä kuitenkaan kauan viihdy.

Mä olisin kovasti halunnut harrastaa neidin kanssa jotain, mutta kaukana kaikesta kun ollaan niin on osoittautunut ongelmaksi. Neiti ei myöskään viihdy hirveän hyvin autossa niin yritän parhaani mukaan keksiä kivaa tekemistä kotosalla. Onneks tekemistä riittää-neito nauttii kun pääsee auttamaan äitiä ja isää, esim viime viikolla heilui rätin kanssa ja 'pesi' lattioita kun mä luuttusin, ottaa /laittaa vaatteita pyykinpesukoneesta...niin suloista kateltavaa! Ulkona viihtyisi vaikka kuinka-siellä pääseekin traktorin kyytiin tms ja on ihan täpinöissään! Aika landepaukku toimintaa siis;)

Muskariin olisi kiva päästä kun neiti tanssii ja laulelee mielellään:)

Hui Miss Piggy: kuulostipa hurjalta tuo Lego juttu! Meillä leikitään logoilla päivittäin ja kaikki tavarat hakeutuu suuhun niin täytyykin olla varovainen!
 
miss_piggy
Meilläkin poika tykkää siivota :) Aina jos imuroidaan seuraa sitä imuria niinku hai laivaa ja välillä heiluttelee itse sitä imurin suutinosaa. Tiskaamisesta tykkää myös, pitää aina päästä syöttötuolissa siihen tiskialtaan viereen ja loiskuttelee virutusastiasta vettä milloin milläkin kapustalla. On vissiin ottanut myös vähän mallia jostain pölyjen pyyhinnästä kun pari kertaa päikkäreille mentäessä on alkanut uniharsolla hinkkaamaan sitä pinniksen päätyä edes takaisin ihan kuin pyyhkisi puhtaaksi :D

Meillä otettiin tänään pari askelta ilman tukea. Hauskan näköistä touhua, mutta tosiaan ihan vain pari askelta tyyliin iskän vierestä äitin viereen.
 
Tänään meillä lähdettiin kävelemään :) aiemmin on ottanu muutamia askelia mut aina sillee et äiti tai isi on ollu vastassa.. nyt lähtee kävelee lelujaan kohti ym, yleensä kyllä vaihtaa konttaukseksi ku pääsee nopeempaa mutta pari metriä jo taapertaa :)

Rokotteista ei tullu mitään oireita, huh ! Hammashoitajalla käytiin vähä ennenku täytti 1v, soittivat itse sieltä että pitää tulla. No eipä siellä kauheesti uutta opittu :D

Kertokaapa, mikä avuksi tähän ongelmaan.. tyttö ei viihdy ihan yhtään rattaissa !! 3 km on suurin saavutus ja sekin sillee et paluumatka oli yhtä huutoa.. Pulkalla on tähän asti päästy mut tiet alkaa olla jo sulat että se siitäkin..

Päikkäreistä sen verran, et joku tosi tympee siirtymävaihe on menossa kun toisinaan nukkuu vaan yhet, mut toisinaan nukkuu niin aikasin ekat et vaatis toiset mut unille saaminen on yhtä tuskaa.. ja jossei nuku niin tyyliin puol 6 illalla tulee se väsy eikä sillon voi enää nukkua päikkäreitä kun yöunille meno venyy jonnekki 23 tietämille.. tälläsinä päivinä kyllä menee puol 7 maissa yöunille ja nukkuu kuitenki 7-8 mutta sit se taas sotkee seuraavan päivän unia.. hankalaa.

Haluttas kirjotella tänne useemmin ja nytki jää puolet asioista pois, mutta kun puhelimella kirjotan nii jotenkin tämä aina sekoaa ja kirjottaa mitä sattuu sanoja tänne väliin ihan itsekseen, muitten sivujen kans ei oo tätä ongelmaa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
miss_piggy
Ei meilläkään poika oikein viihdy vaunuissa kuten ei autossakaan. Nyt on käännetty vaunukoppa silleen että naama menosuuntaan päin niin viihtyy ehkä vähän paremmin, mutta jo 30min lenkillä alkaa jossain vaiheessa tympääntymään ja narisemaan :D

Meillä on tuo MPR-rokote 17.3. Kaverin pojalle oli tullut aika pahat oireet noin 7 vrk tuon rokotteen ottamisesta. Kuume oli ollut korkealla ja maha ihan kova ja pinkeä. Olivat laittaneet sitten lämpimään kylpyyn niin oli helpottanut. Ei meilläkään niistä muista rokotteista mitään tullut mutta tuota kyllä pelkään kun on kuulemma aika tujua tavaraa..

Varasin kanssa ajan suuhygienistille kun tuo samainen kaveri sanoi että heille oli 1-vuotisneuvolassa sanottu että pitäis varata aika. No mulle ei kyllä taas sanottu mitään vaikka samassa neuvolassa käydään. Tosin mulla oli joku ihan ihmeellinen akka silloin terkkarina, joten en ihmettele kun ei mitään tuosta puhunut, ja kaikille muille on laitettu nuo 3 rokotetta yhtä aikaa mutta meidän pojalle tuli vain kaksi mitä myös ihmettelin ja tuo yksi vasta maaliskuun lopulla tosiaan.
 
Täällä käytiin 1-vuotisneuvolassa, tosin rokotteet jäi edelleen saamatta kun poika on TAAS räkäinen ja lämpö näytti ennen neuvolaa olevan noususuunnassa.

Painoa pojalla on 10280 g (9625 g) ja pituutta 75 cm (73,8 cm). Pituuden mittaus oli vähän hätäinen mielestäni, joten en ihan tuohon lukemaan täysin luota, pojan 80 cm vaatteet nimittäin on käymässä sen verran nafteiksi, että kasvua on tullut pituudenkin puolesta viime aikoina reilummin.

Rokotuksia varten varaan ajan sitten kun tauti on taltutettu. MPR:n ilmoitin haluavani ottaa pojalle erikseen myöhemmin.
 
Lulina- meillä autto vaunuongelmaan turvavyöt kiinni (nousi sieltä huutaen pois) ja itselle semmonen zen mielen. Eli ihan vaan huudatin eka lyhyempiä matkoja ja sit pidempiä. Ongelma oli n. 2kk sitten, sopivasti samaan aikaan kun koiralla oli joku uhma vetoongelma. Olin ku myrskyn merkki kävelyillä. Nykyään istuu nätisisti n. 1h matkoja. Meillä poika ei tykänny ku kokeilin istuimen kääntämistä, tuulee naamaan.

Ja täälläkin no päikkärit tuo harmaita hiuksia, ihan sama tilanne ku lulinalla. 1 unet liian vähä ku aamul ei malta nukkua ja jos nukkuu 2 ni ne jää lyhyiks ku ei oo niin paljoo unitarvetta. Rytmi ihan pyllylään taas. Koitan ke kääntää et palataan 1 uniin ihan vaan valvottamalla jossain muualla mutta saa nähä onnistunko.

Meillä suostutaan kävelemään kenkien kaa muutamia askeleita, suurimman osan ajasta raivoaa niille -.-
 
Niin tuo ulkoilu. Meillä poika kiukkuaa rattaissa isänsä kanssa ulkoillessa, mutta minun kanssa ei mitään ongelmia. Istuu rattaissa tyytyväisenä, katselee maisemia ja höpöttää. :)

Imurointi on pojan mielestä parasta hommaa. Imuroidessa kulkee imurin perässä ja työntää imuria eteenpäin. Välillä katkoo virrat ja laittaa taas päälle. :D
Muutenkin matkii kaikenlaisia puuhia innoissaan ja osallistuu mielellään ihan kaikkeen.
Ruokapöytää pyyhkii talouspaperilla jne.. Vessan hanaa sulkee ja avaa aina kun pesen pojan kasvoja/käsiä.

Touhukas ja puhelias kaveri täällä meillä asustaa nykyisin.
 
piggy- ei tiedetä, ei otettu myöskään leosta selvää kumpi tulee. Minusta tuo kivan jännitysmomentin ku ei tiedä :) Kaikki on kyl nii erilaista et veikkaan tyttöä ;)

Me väännettiin "väkisin" Leon rytmi 1 päikkäriin päivässä, oli ihan naatti nyt illalla, meni jo poli 7 nukkumaan, jospa nyt nukkuis aamul pidempään ni päästäis vanhaan rytmiin. Kahdet päikkäriy kun on liikaa.

Onko muita muumi faneja? Tilasin äsken sixpackin Håll sverige rent mukeja, en malta odottaa et ne tulee, toimitus vasta vk 15... <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä