Tammikuiset 2020

Täälä myös toivottu tammikuinen tuloillaan ja ensimmäistä odotellaan. Tänään viikkoja 7+1 eli laskettu olisi 9.1. Oireina tällä hetkellä armoton väsymys ja turhauttavat yöheräämiset vessaan. Myös farkut on alkanut jo kiristää vyötäröltä, mitä en kyllä odottanut tapahtuvan näin aikaisin :D

Haluaisin hypätä mukaan fb-ryhmään, mutta toisaalta haluaisin odottaa ensin varmuudeksi sydänäänten kuulemisen, joka on vasta kahden viikon kuluttua.. Laitan @joulutoive sulle viestiä fb-ryhmästä.
 
Täällä ennen plussausta ainoat oireet oli järkkyttävä jano ja rintakehässä ja rinnoissa varmaan kaikki verisuonet näkyvillä. Vieläkin melko oireetonta, tuhruvuotoa menossa kyllä jo viides päivä, mutta ilmeisesti ihan normaalia.
Ihanan paljon tullut plussia, onnea kaikille :love:
 
Heippa!

Varovaisen toiveikkaana ilmoittaudun mukaan tammikuisiin. LA on 27.1. ❤

Fb-ryhmä kiinnostaisi, mutta edellinen raskaus päättyi alkuvuodesta keskenmenoon, ja nyt haluaisin ensin varmistua onko joku kyydissä ja elossa, ennen kuin liityn ryhmään omalla nimellä ja kasvoilla.

Onko mahdollista liittyä myöhemmin?
 
Itseäkin kiinnostaisi FB-ryhmä, vaikka jännittääkin kun on niin alussa ja miten vain voi vielä käydä.

On tosi ihana lukea teidän vointeja ja tuntemuksia, ei tunnu siltä että on yksin näiden omien tuntemusten kanssa.
 
Hei, loin uuden facebook-ryhmän 2020 vuoden tammikuisille. Sen löytää hakemalla nimellä ”Tammikuiset 2020”.

Ryhmä on suljettu (ulkopuoliset näkevät ylläpidon, mutta eivät muita jäseniä, eli kavereillesi ei näy että kuulut ryhmään), jotta kaikki voivat sen löytää ilman että metsästävät täältä foorumeilta että miten facebookin vertaistuki-ryhmiin pääsee. Ryhmä on kaikille avoin, jossa laajemmalla skaalalla on mahdollista saada vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Ryhmä on avoin kaikille, ja ryhmäkoon kasvaessa voidaan sieltä napata sitten pienempiä salaisia ryhmiä, joissa vähän henkilökohtaisemmin voi jutella. Näin teimme esikoisen aikaan 2017, ja saatiin kivasti esim pk-seudun-, nuoret äidit-, ja esikoistaan odottavat omiin pieniin ryhmiinsä, jolloin kaikille oli juuri oikeaa tukea kun oltiin samassa tilanteessa.
 
Onko täällä jo kaikki siirtyneet FBn ihmeelliseen maailmaan? Itse en ole vielä uskaltautunut kun on niin alussa, ja pelkää sitä että entä jos menee kesken jne.

Miten te ootte tähän asti voineet? Huonovointisuutta jo ilmassa? Tai muuta oireilua?

Itellä lähinnä aaltoilevaa pahaa oloa joiden aikana tuntuu että oksentaa hetkenä minä hyvänsä. Etenkin jos ei heti ole syönyt kun on nälkä tullut niin se kostautuu. Välillä myös alavatsassa vihlaisuja (miksi niitä nyt sanoisikaan).
 
Onko täällä jo kaikki siirtyneet FBn ihmeelliseen maailmaan? Itse en ole vielä uskaltautunut kun on niin alussa, ja pelkää sitä että entä jos menee kesken jne.

Miten te ootte tähän asti voineet? Huonovointisuutta jo ilmassa? Tai muuta oireilua?

Itellä lähinnä aaltoilevaa pahaa oloa joiden aikana tuntuu että oksentaa hetkenä minä hyvänsä. Etenkin jos ei heti ole syönyt kun on nälkä tullut niin se kostautuu. Välillä myös alavatsassa vihlaisuja (miksi niitä nyt sanoisikaan).
Mä en ole (vielä) siirtynyt fb:iin, saman pelon takia myös.

Kuvailit täysin samanlaiset oireet kuin mullakin on ollut, lisäksi väsymystä ja uupumusta on esiintynyt normaalia enemmän. Aamuvuorosta kun kotiutuu niin jaksan juuri ja juuri ruuan tehdä (aina niin hirveä nälkä että pakko ekana syödä :D), sitten meneekin loppupäivä pitkälti sohvalla torkkuen.
 
Varovaisesti täälläkin odotellaan tammikuun vauvaa...❤ Aiemmin esikoinen 10/17. Kuukautiset myöhässä nyt 3pv, testasin ekan kerran perjantaina negan. Tänään maanantaina kun ei vieläkään menkkoja kuulunut, tein aamupäivällä hailakan haamun joka jäi kummittelemaan ja piti lähteä ostamaan digi. Digi näytti "raskaana 1-2viikkoa". Nyt vaan sitten jännitetään pysyykö mukana vai kuinka käy, tänään olisi siis 4+3 vasta ja lasketuksi ajaksi näyttäisi 31.1.2020.

Pakko varmaan huomenna hakea lisää testejä ja seurailla lähteekö viiva vahvistumaan. Tämän aamuisesta testistä hädintuskin erottui haamu.

Tekisi mieli tulla Facebookin ryhmään jo fiilistelemään, mutta en tiedä uskallanko ettei tule pettymyksiä.
 
Minä myös olen vielä pysynyt poissa facesta. Ensi viikolla on eka neuvola, ehkä sen jälkeen. Jos tuo ryhmä menee täyteen niin voisi sitten pohtia uuden salaisen ryhmän tekoa meille pidempään face ryhmään liittymistä odotelleille. Mulla on ollu oireena lähinnä väsymystä, lauantaina nukuin päikkärit ja sen päälle yöllä 11 tuntia. Autossa takapenkillä tuli vähän ällö olo, muttei muuten ole huonoa oloa ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Mä en ole vielä faceen tohtinut mennä. Haluan tämän vielä vähän pidemmälle ennen sitä. Viikkoja nyt 8+2. Päällimmäisenä oireena mulla on ollut aika hirveä olo. Pääasiassa se kestää aamusta iltaan ja viitisen kertaa oksennan päivän aikana + tyhjän yökkimiset. Vaikeinta on ehkä se, kun mitään ei tekisi mieli syödä, mutta nälkä on hirveä ja syömättömyys ei ainakaan oloon auta. Oksennuskerrat kuitenkin siinä määrin maltillisia, että jotain pysyy sisällä. Painoa on pudonnut n. 1kg/vko. Lääkäri määräsi mulle lääkityksen tähän pahoinvointiin. En tiedä, ehkä ne vähentää oksentelua mutta eivät pahaa oloa. Välillä on sysihuonoja päiviä ja välillä parempia, eilen oksensin vain kerran ja sain syötyä aika paljon! Nyt olo on paljon energisempi taas.
 
Mäkään en ole tänne vielä uskaltautunut tulla huuteleen saati sitten faceen vielä.. Mutta tosiaan ekan tikkutestin olen tehny 20.5 haalee viivahan siihen vihdoinkin tuli pitkän yrityksen ja monien testien jälkeen. Seuraavana päivänä ostin digitestin ja siihen tuli raskaana 2- 3.. No mun menkoista ei pysty laskemaan yhtään mitään, edelliset kierrot kestänyt 94 päivää ja 74 päivää että.. Lasketusta ajasta ei siis minkäänlaista käryä, muuta kun oma fiilis että nyt vois olla joku 5+ 3 tms. Ja sillon LA menis 25.1. No mut onneni kukkuloilla olen kuitenkin toista lasta tosiaan odotettu toivottu ja yritetty melkein puoltoista vuotta. Ens viikolla neuvola ja lääkäriaika ultraan että sais viikot tietoon Mut joo ehkä sinne faceen vois perustaa tosiaan meille myöhempään uskaltautujille sit oman ryhmän ✌
 
Mä en oo vielä uskaltanut siirtyä FB, Pelkään samaa että menisi kesken...

Mulla ei oo vielä kauheeta pahoinvointia, vähän yökötystä ilmassa silloin tällöin varsinkin aamulla jos en syö heti jotain.

Mulla tänään menossa 6+2, mutta multa on kadonnu raskausoireita!? Pelkään tietysti pahinta :( Rinnat tuntuvat aroilta mutta eivät ole niin kipeät kun viikko sitten, vatsakipuilut tosi vähäistä... Vain väsymystä ja ajoittaista pientä yökötystä siis. Varhaisultraan on vielä kymmenisen päivää, mietin siirränkö sitä lähemmäksi että pääsisin varmistamaan elääkö sisälläni kukaan :/ Mietin myös, että tekisin vielä yhden Clearbluen viikkotestin jos saisin 3+ lukemaksi, viikko sitten oli vielä 2-3 viikkoa...
tästäpä tuli avautuminen, anteeksi
 
Ah ihanaa että täällä on vielä muita.
Toivottavasti teidän olot helpottaa pian. Ja paljon onnea uusille plussauksista.

Mä oon viime päivinä paljon miettinyt VU mahdollisuutta, mutta en ole vielä päättänyt pitäisikö. Eka neuvola parin viikon päästä vasta, nyt siis 6+1 jos laskee menkoista, ite sanoisin n 5+2-4 koska vähän heittänyt kierto ja mielestäni ovis suht myöhään.

Ite odotan kauhulla paheneeko paha olo tästä vielä, toivon että ei tällä viikolla vielä tarvis pahentua kun pitäs saada kevään työt kasaan. Eilen viimeksi istuin neljä tuntia ilman että olisin päässyt huoneesta ulos soittamatta kollegaa paikalle eka, niin oli vähän jännät oltavat kun paha olo iski kesken, tänään jännitän samaa mutta vain seuraavat pari kolme tuntia enää.

Jokin FB ryhmä voisi olla kiva kun tässä on vielä vähän aikaa mennyt ja oikeesti voi ruveta iloitsemaan pelon sijasta.
 
Mä en oo vielä uskaltanut siirtyä FB, Pelkään samaa että menisi kesken...

Mulla ei oo vielä kauheeta pahoinvointia, vähän yökötystä ilmassa silloin tällöin varsinkin aamulla jos en syö heti jotain.

Mulla tänään menossa 6+2, mutta multa on kadonnu raskausoireita!? Pelkään tietysti pahinta :( Rinnat tuntuvat aroilta mutta eivät ole niin kipeät kun viikko sitten, vatsakipuilut tosi vähäistä... Vain väsymystä ja ajoittaista pientä yökötystä siis. Varhaisultraan on vielä kymmenisen päivää, mietin siirränkö sitä lähemmäksi että pääsisin varmistamaan elääkö sisälläni kukaan :/ Mietin myös, että tekisin vielä yhden Clearbluen viikkotestin jos saisin 3+ lukemaksi, viikko sitten oli vielä 2-3 viikkoa...
tästäpä tuli avautuminen, anteeksi
En olisi vielä tuosta kovin huolissani. Mullakin oli rinnat kipeimmillään rv5 alussa ja nyt hyvin harvakseltaan. Rv 6 taisin vähän itsekin huolestua, miksi oireet vähenevät. Ihmiset myös puhuu vatsan tuntemuksista paljon, mutta mä en sellaisia tunnista itse. Rv7 kuitenkin varhaisultrasta löytyi pieni sykkivä sydän. Mulla toki oli tuo rv7 jo yhtä oksentamista, joten vähän eri tilanne. Tätä en kyllä kellekään soisi, sen verran hirveää on. Ottaisin pienen etovan olon ilolla takaisin!
 
@AdeleK ymmärrän hyvin huolesi, mutta olo hyvinkin vaihtelee vielä päivästä päivään, eli yhtenä päivänä voi olla paljon oireita ja sitten pari ilman mitään, ja tämä täysin normaalia.
Itellä esim rinnat ei ikinä kipeytyneet ollenkaan, vatsatuntemuksiakin suhteellisen vähän.

Uusi digitesti voi toki helpottaa stressiä kun odotat VU aikaasi, ja suhteellisen halpa stressinlievittäjä. Toki kun pidemmälle raskaus etenee niin se viikkonäyttö voi heittää.
 
Jeij, taidan mäkin liittyä facen ryhmään vasta ens viikolla ku eka ultra on. Vaikka raskausoireita onkin mutta kuitenkin takaraivossa huutaa joku että nyt pitää rauhoittua eikä innostua liikaa jos onkin joku pielessä... koskaan ei kyllä oo vielä keskenmenoja ollut mutta kuitenkin.

Positiivisiä testejä tein kolme tässä reippa pari viikkoa sitten, kun ei yks riittänyt :D

menkkojen mukaan la ois 13.1.

aiemmat lapset on 3/13 ja 1/17. eli nuorimmainen kerkee just täyttää kolme kun lapsi syntyy.

oireita on kauhee väsymys, aiempien kohdilla on olluna hemppari laskussa jo ennen ekaa neuvolaa, joten epäilen että on jo laskenut ku myös kylmä on koko ajan. ruokaaki pitää saada säännöllisin väliajoin. :D
 
Täällä kans oireet väheni viime viikolla ja kahtena päivänä tuli verta :cry: Tietenkin hirveä säikähdys tuli ja itkut päälle. Tänään käyty varhaisultrassa, jossa kuitenkin sydän sykki. :love:Gynen mukaan kaikki on hyvin. Sanoi, että tähän aikaan vuodot on yleisiä ja oireiden vaihtelu. Suositteli nauttimaan päivästä ja menemään puolison kanssa torikahveille (y)

Nyt menossa 8+0.
Mielellään liityn kans faceen, mutta ehkä hetken vois vielä ootella. Mutta tehdään vaan toinen ryhmä sitten meille muille, jos eka ryhmä on täys :)
 
Terveiset joulukuisista :) Mulla on la 27.12 menkkojen mukaan, mutta varhaisultra näytti 1.1. Neuvolassa ei muutettu, kattellaan sitten Niskapoimu-ultrassa. Käyn aina lukemassa myös tämän ryhmän viestejä, kun niin lähellä on tuo LA. Täällä väsymys on ihan jäätävää ja oksennan 5-15*pv... viime viikko oli ihan kaamee, olin vielä työmatkalla puolet viikosta. Neuvolan täti jo tarjos saikkua, mutta vielä sinnittelen. Kotona neljä lasta 14, 11, 7 ja 5v ja jokaiselta ollut samanlainen pahoinvointi, kahdelta oon ollut tiputuksessa rv 11-12. Joka päivä sitä miettii, että olinko ihan hullu kun vielä tähän lähdin ja joka päivä olen onneni kukkuloilla, että saanko tosiaan vielä yhden kerran tämän kokea :love:

Minttu-82 9+4 :love:
 
Tänään käyty ultrassa ja siellä näkyi ihan viimisimmistä menkoista laskettuna viikkoja vastaavan kokoinen vauvanalku eli rv 8+4! Aika jännä kun 2 viikkoa sitten lääkäri arveli olevan viikkoa pienempi, silloin siis arvelu oli 5+. Mutta toisaalta ei saanut mitattua kun kone ei mitannut alle 5mm pituutta. Nyt pituutta oli jo 17.8mm.

Nyt ei enää maltettu pitää salassa vaan kerrottiin uutiset miehen vanhemmille. Positiivisesti mutta tyynesti ottivat uutisen vastaan, meille esikoinen mutta heillä jo ennestään lastenlapsia :) ensi viikolla käydään kertomassa minun vanhemmille, siellä ei ehkä ihan niin tyynesti osata olla uutisesta kun se olisi sitten heille eka lapsenlapsi :ROFLMAO: veikkaan että äidiltä ainakin voi jokunen onnen kyynelkin vierähtää...
 
Kiukuttelin tuossa miehelle ja hetken mielijohteesta kävin tekemässä kaapissa olevan testin ja kaks viiva piirtyi heti! Oloissa on tuntunut et raskaana ollaan mut yritin malttaa testin tekemistä. Menkoista la olis 29.1.2020:)
Yritän toipua tästä ilouutisesta, onneksi vapaapäivä huomenna. Ja lueskelen ajan kanssa teidän muiden tammikuisten kuulumisia:whistle:
 
Pitää tulla tänne avautumaan ku en siellä facen ryhmässä vielä oo. Liityn ku raskaus on varmaa ku varhaisultra on ens keskiviikkona.
Mihinkä sitä on taas ruvennut, väsyttää, päätä särkee, keho tuntuu herkältä ja huono oloki jos ei syö tyyliin kahden tunnin välein, yöllä jouduin olemaan hereillä kuopuksen takia nii rupes jo tulemaan huono olo, mut onneks sit sain nukkua...
Nii, ja kuopuksen aikaan vaivas issias, sen näkee sit ku vatsa kasvaa että vaivaako se taas... Mutta siis vaikka mä olen jo kahdesta raskaudesta nauttinut todella paljon nii nää alkuraskauden oireet... Miehelle totesin että sit taas mullistuu meidän elämä, mies sanoi että niih sä pullistut
 
Pitää tulla tänne avautumaan ku en siellä facen ryhmässä vielä oo. Liityn ku raskaus on varmaa ku varhaisultra on ens keskiviikkona.
Mihinkä sitä on taas ruvennut, väsyttää, päätä särkee, keho tuntuu herkältä ja huono oloki jos ei syö tyyliin kahden tunnin välein, yöllä jouduin olemaan hereillä kuopuksen takia nii rupes jo tulemaan huono olo, mut onneks sit sain nukkua...
Nii, ja kuopuksen aikaan vaivas issias, sen näkee sit ku vatsa kasvaa että vaivaako se taas... Mutta siis vaikka mä olen jo kahdesta raskaudesta nauttinut todella paljon nii nää alkuraskauden oireet... Miehelle totesin että sit taas mullistuu meidän elämä, mies sanoi että niih sä pullistut
Tuo on ihan normaalia. Itsekin mietin päivittäin kun oksennuskertoja on kymmenkunta, että mitä ihmettä mää taas teen... eilen kaks kaveriperhettä ehdotti yhteistä ulkomaanmatkaa ”nyt voitas lähtee isolla porukalla kun kaikki lapset onko niin isoja, niin onnistuisi semmoinen reissu”.. niinpä niin... mun sihteeri sano tällä viikolla ”sun työssä ei kyllä ikinä vois jäädä esimerkiksi äitiyslomalle”... niinpä niin (n)
 

Yhteistyössä