Tammikuun 2007 taaperot

Niin... Mäkin sain äsken järkyttäviä uutisia.... Mun yks miespuolinen tuttu oli tiistaina tappanut itsensä. :'( Hänellä on kolme lasta, joista nuorin vasta kaksiviikkoinen.) Voi kunpa ihmiset osaisivat/pystyisivät hakea apua, jos voimat meinaa ehtyä!!! :heart: :'(
 
Kiitos kaikille! Elämä jatkuu, mut vois jo vähitellen alkaa ees helpottamaan tämä suru. En ois voinu uskoa et tämä on näin vaikeeta, ei oikeen saa otetta nyt mihinkää. Ei pysty mihinkää lähtee ku tuntuu et repeää ihan koska tahansa. :( Ja kotona sitte koko ajan kuulee muka Räyhän haukuntaa, tassujen ääntä yms. En ymmärrä miksi mulla on sellanen olo et Räyhä ois mulle vihainen tapahtuneesta. Luovutinko liian helpolla... Vaikka toisaalta tietää et helpompi on näin kaikille, Räyhän ei tartte enää kärsiä kivuista ja stressistä, itellä ei tartte pelätä tulevaa. En ois voinu kattoa sitä enää yhtään surkeammassa kunnossa.
Perjantaina lähetään miehen kans kahestaan viikonlopuksi Edeniin, pääsee hetkeksi pois täältä lepäämään. Jospa sais ajatuksia paremmin selville.

Pulleroballerinalle haleja kans! Tuollaset tapahtumat on järkyttäviä!
 
Mä poistun tältä listalta, hengessä olen edelleen mukana =)

Edellinen kirjotus ei kerenny ku vajaa 2h olla täällä niin tekstaria alko tulee ettei saa sellasia kirjottaa mitä edelliseen laitoin. Että liian hyvin tunnetaan joo. Kiitokset vaan kylähulluille! :wave:
 
:hug: pulleroballerinalle

ja Kränälle voimia kans. Mä en kyllä ymmärrä mitä tossa sun edellisessä tekstissä on niin ihmeellistä etteikö sais kirjoitella. Jos tuntee jotakin niin sitten tuntee. Parempi se kuin tunteettomuus vai???? Vai mistäköhän kyse....

 
Pulleroballerinalle :hug:

Minäkään en tajua tippaakaan miten tuosta Kränän viestistä voisi joku loukkaantua tms. No, ehkä se kylähullu sitten...


Minäpä vuorostani kiroan täällä, kun mieheltä lähtee työpaikka. Koko tehdas lopetetaan.
Ja kylläpä vituttaapi.
 
Siis mä jouduin poistaa osan tekstistä. Ja piti koko ketju selailla läpi ja poistella/muokkailla aiemmin kirjoitettuja juttuja. Nyt ku tietää kuka/ketkä täällä käy mun juttuja lukee niin ei huvita enää kirjoitella oikein mitään. Mä ku oon paljon omia "henk.koht" juttuja täällä kirjoitellu, tiijän kyllä et moni niitä lukee mutten tajunnu et sukulaisia yms muita kiinnostaa mitä mä täällä huutelen. Enkä tajunnu sitäkää että vaikka aina oon nimettömänä kaiken laittanu niin joku sitte kuitenni tietää aina mistä tai kenestä puhun. Pian postista tupsahtaa käräjille lappu jos vielä jatkan tätä, että vaikenen haikein mielin.
Tää ketju on kyllä ollu mulle semmonen henkireikä. Aina jos ei oo ollu kaveria kelle sanoa jos joku painaa mieltä niin tänne kirjottaminen on helpottanu. Nyt pitää sitte alkaa vaikka päiväkirjaa kirjottelee niin eipähän kukaan pahoita mieltään...

Mutta tämänkin päivän menosta opin uutta ja nyt tiedän mistä kukanenkin kaivelee ja mitäkin esille ;) Enkä tarkoita nyt ketjulaisia, kaikkea hyvää teille ja pitäkää ketju pystyssä!!! Pidetään yhteyttä muutoin yv:n tai puhelimen kautta =)
 
No johan on. :eek: Minä taas en ymmärrä sitä, että täällä käydään lukemassa tuttujen juttuja ja kehdataan vielä tunnustaa se.
Siis ymmärrän sen, jos mun likkakaverit käy lukaisemassa täällä mitä meille kuuluu mutta että alkaisivat jotenkin kommentoimaan...?! Eihän minun kirjoittamiseni täällä kuulu kenellekään mitenkään.
Ja vaikkakin tämä on netti ja kaikille avoin ja mitä muuta, mutta kuitenkin mulle tulee tuollaisesta sama mielleyhtymä kuin olisi luettu jonkun kirjoittamaa kirjettä salaa ja sitä sitten kehdattaisiin lähteä haukkumaan.
Yhteen sanaan tiivistettynä: röyhkeätä.

Antakaa nyt hyvät ihmiset äitien purkaa täällä tunteitansa! Parempi se kai on, että täällä valitetaan kuin kotona?
Ja lohdutukseksi voin kertoa, että tuskin kukaan meistä alkaa analysoimaan kenestä täällä puhutaan ja missä päin maailmaa.
Eikä sekään haittaa, että tiedämme missä osa meistä asuu, se vaan jotenkin tiivistää tätä porukkaa yhteen eikä suinkaan lisää meidän kyttäämishaluja.
Älkää olko niin jumalattoman röyhkeitä. Pyydän kauniisti. B)
 
En kyllä ymmärtänyt minäkään. Ja jos joku on kokenut jotain samantapaista kun muut niin mielestäni voi sanoa että kummin kaiman miehen veli on jotain tehnyt. Minä en ainakaan tunnista yhtään ketään eikä kukaan muukaan. Ja "puhutut" asiat kuuluu elämään, ei täällä kukaan millään retostele.

Ja sama vetoomus täältäkin KRÄNÄ JÄÄ TÄNNE!!!! Sen sijaan kaikki ylimääräiset voi pysyä poissa.
 
Juu Kränä jää tänne, et kyllä jätä meitä!!!!!!!!

Jos haluutte, niin olis vielä yks mahdollisuus miten kukaan "ulkopuolinen" ei pääsis lukemaan näitä meidän OMIA turinoita.
Perustetaan tuonne kerhopuolelle oma ryhmä, sinne sais perustajalta (vaikka multa) salasanan minkä avulla saitille yleensäkkin pääsee. Sinne ei kukaan outsider pääse. ;) Laitetaanko meille sinne oma tammikuu07leikki-ikäiset ryhmä vuoden alusta?? Öööö, olipa hankala nimi. Joku nasevampi vois olla parempi.. :whistle:
 
Poion ehdotus passaa mulle!!! Kunhan sinne vaan ei sitte varmasti pääse muut lukee... :wave: En mä täältä haluaiskaa mihinkää lähtee mut tässä vaiheessa ei huvita paljon kirjotella :whistle: Nytki haluttas kirjotella niin kaikkee mut pidän näppini kurissa ;)
Yv:tä lähtenyt :wave:
 
Hypätään vaan sit omaan kuppikuntaamme kerhopuolelle. Nimimerkit kun on jo tiedossa, ketkä tänne kirjoittelee, niin eipähän sit tarvii miettiä, että mitä uskaltaa suustaan päästää. Kränän puolesta harmittaa edelleen :headwall:...

Iita puhuu koko ajan enemmän. Tänään oikein pysähdyin ajattelemaan asiaa, niin mulla ei ole enää mitään hajua siitä, kuinka tolkuttoman paljon sanoja tyttö osaa sanoa. Kuukausi sitten niitä oli vasta parikymmentä ja nyt ties kuinka paljon :heart: .

Muoks. Siis tarkoitin, et kun nimimerkit tiedetään, niin sit tietää kerholistalle hyväksyä vaan ne tutut ja turvalliset =). Sehän siinä on sit kurjaa, kun uudet ei niin helposti mukaan pääse, mut minkäs teet, kun tilanne on tämä.
 
Sopii hyvin se suljettu pino. Ajattelin itsekin sitä eilen että onnistuiskohan sellanen. Sais sit rauhassa kirjoitella ilman että ulkopuoliset tulee sensuroimaan.

Pinja oli tänään lapsiparkissa. Huutamiseksihan se meni ja mut tultiin salilta hakemaan mut tosi hyvin selvisi siitä. Sitten vaan totesi että äiti tuli hakemaan. Huomenna yritetään uudestaan. Mut nyt on jotenkin ihan eri fiilis. Kyllä se tästä lähtee. Oli taas aivan ihana olla salilla.

Eilen Pinja alkoi selittämään varmaan pari kuukautta vanhaa asiaa siitä kuinka hänen vaarinsa osti hänelle (pehmo)lampaan. Pinja käytti nimitystä "toinen vaari" (mun isä on Vaari ja miehen isää näkee niin harvoin että se on "toinen vaari". Mut ei mitenkään sivuttu aihetta, ei vaaria eikä muutakaan niin yhtäkkiä kun Pinja oli melkein unessa niinse muistelee sellaista asiaa. Ja muisti vielä senkin kun täti antoi hänelle sen lampaan. Kassa tietysti otti hinnan ja laput pois ja ojensi sitten Pinjalle. Mitäköhän muuta sen päässä liikkuu? Mut tosi hyvin osasi asian selittää. Ihan ihmetyttää.
 
Mä väsään loppukuusta sinne meille tonne ryhmiin oman groupin. Keksikääpäs sille sit hyvä nimi! :wave:
Mä paan tänne sit kans viestiä, et ilmottaudutte sit sinne.

Löysin Jerelle hyvällä halvennuksella henkseli malliset toppahousut. Vielä kun kävis säkä ja löytyis takkikin yhtä edullisesti. Tulis sitä lunta vaan eka, ihan masentaa ku vaan sataa vettä. :ashamed:

Näitä lomautus/irtisanomis juttuja tulee joka päivä lisää. Ihan kamalalta tuntuu, et niin moni jää ilman työtä. Onko Myyra sun miehellä uutta paikkaa jo tiedossa?

Asiasta kukkaruukkuun, Jere imuttaa vähän väliä sormiaan. Yöunillekkin vaipu sormeaan imien. :headwall: Hjälp?
 
epuska
Moro,

Surunvalitteluja Kränälle ja Pulleroballeriinalel. Olipa teillä ikäviä uutisia. Myyran miehen puolesta harmittaa. Aika monta tehdasta on laitettu kiinni, epäilyttää, olisko se nyt ihan pakko. Tuntuu, että kaikki työpaikat siirtyy halpatuontimaihin, mitäs tänne sitten tulee tilalle? Huoh.

Mulla on ollut rankka työsyksy, en oikein muuta voi todeta, kun on tuo vaitiolovelvollisuus niistä asioista, mutta takki on ihan tyhjä. Huomenna on kehityskeskustelu pomon kanssa ja meinaan sanoa, ettei tässä ole enää mitään järkeä. Koko tuossa mun hommassa.... Hyvä kertoa asiasta näin ympäripyöreästi, mutta siis rankkaa on ollut.

Mistä tulikin mieleeni, että on tosi typerää, jos Kränälle on kirjoittelusta valitettu. Omista asioistaan pitäisi saada huudella, ihan vapaasti. Enkä tosiaan ymmärrä, kuka ketjuun kuulumaton JAKSAA täällä kytätä???? Ja miksi????? Vaikka tämä nyt julkista tekstiä onkin, niin tämä on kuitenkin keskustelua, jos vaan kyttää tunnistaakseen toisia ja moittiakseen sanomisia, niin se on jo salakuuntelua!!! |O Onkohan nettisalakuuntelua olemassa???? Mutta jos kerhoillaan, niin tulisin mielelläni mukaan, vaikka en nyt oo kauheasti ehtinyt uutisia meiltä kirjoitellakaan viime aikoina...

Justiinasta jotain kertoakseni, niin hoitoon meno takkuaa nyt. Aina itkee lähtiessäni, mutta rauhoittuu pian. Iltapäivällä taas ei haluaisi lähteä vielä pois. Puhetta ja laulua tulee urakalla, hassua on se, että Justiina ottaa lelumarakassin mikrofoniksi ja laulaa siihen, sekä myös haastattelee meitä, pölisee siis jotain mikrofoniin ja ojentaa sen sitten meille. Kyselee ilmeisesti jotain Titi-nallen perheestä, sillä ainoat kunnolla erotettava sana pölinässä on nalleperhe... Muuten höpöttää jo paljon ja osin ihan asiaakin.

Oletteko muuten ottaneet influenssa rokotteen? Me ei muistettu ottaa ja nyt mua pelottaa, jos tauti iskee.
 
Myyra: Toisissa paikoissa on työvoimapulaa että pitäs tekevälle töitä löytyä. Pidetään peukkuja. Miehen ystävä joutui kuukauden pakkolomalle ja sitten katsotaan että jatkuuko työt.
Miehelle tuli eilen luottamusmieheltä puhelu ja mies tietysti ajatteli että nytkö loppuu työt mutta se vaan kyseli kuulumisia. Miestä ei voi edes irtisanoa kun se on opintovapaalla.

Kokeiltiin taas lapsiparkkia ja huutaminen alkoi jo salin eteisessä eikä meinannut loppua edes silloin kun päästiin kotiin. Mikäköhän kasvatuksessa on mennyt niin pieleen ettei edes hetkeksi voi kenenkään hoitoon jäädä?

Mikäs auttais kovaan vatsaan? Luumusosetta on kokeiltu ja alkuun se uppos ihan hyvin mut nyt ei enää suostu sitä syömään. Meillä ei taas pottailukaan onnistu kun jännittää sitä kakkaamista niin paljon ja yrittää pidättää. Ja sitä pahemmaksihan se menee mitä kauemmin sitä sisällään pitää.

Epuskalle jaksamista :hug:

Nyt on taas maa hetken valkoinen
 
No voi Lili, ompa ikävää. :'( Loppuuko itku kuitenkin, kun katoat näköpiiristä?
Kovaan vatsaan meillä auttaa päärynä ja/tai rusinat. Luumua Jerekään ei suostu edes maistamaan. :x Se kun näkeekin purkkiruuan, niin säntää jo muualle. :D
 
Mun kaverin tyttö joutui juuri Levolac-kuurille, kun kakkaongelma paisui jo tosi kamalaksi. Mikään syötävä tai juotava ei auttanut ja tyttö jemmasi päiväkausia kakkaa joka tullessaan olikin jo miehisissä mitoissa, kivikovaa ja todella tuskallista. Voi pikkuista.
Nyt tuo kuuri jatkuu niin pitkään, että kakka kulkee ja kakkaamisen pelko häviää.

Eli kakkavaivaisten kannattaa ottaa yhteys lääkäriin, jos kuitu, hedelmät tai vesitankkaus ei auta.
Kuivatut hedelmät (melonit, papaijat, rusinat yms.) ja tuore ruisleipä + vesi saa meikäläisten suolen toimimaan, kun on sen suhteen hiljaista.

kakka kakka kakka kakka :p
 
Heippa!

Onpa ikäviä sattunut nyt monelle :hug:

Pakko oli ottaa itseään niskasta kiinni ja kirjoittaa tänne myös muutama rivi.

Eli elossa ja hengessä mukana olen. Edellleen avaan Tammikuun 2007 taaperot keskustelun joka päivä, useampaankin otteeseen joten kaikki teidän kirjoitukset olen lukenut. Pahoitteluni että omat kuulumiseni on jäänyt vähän vähemmälle.

Joten ajattelin kauniisti pyytää josko pääsisin myös kerhon puolelle, tämä meidän ketju kun ollut osa mun elämää joka päivä jo sieltä vuodelta 2006 kun masuja alettiin kasvattelemaan =)
Ja nyt kun uusi masukki kasvamassa (rv34+0 ja jännittää jo), seuraan/kirjoittelen myös toisella nimimerkillä odotuspuolella. (Tuon nimim. voin kertoa sitten mutta en sitä tänne "yleiseen" haluu kans kirjoittaa).

Täällä tyttö täyttää huomenna 1v 11kk ja on melkoinen höpöttäjä jo. Muutamana viime viikkona on kyennyt jo ihanasti keskustelemaan tytön kanssa niin että molemmat ymmärtää toisiaan, ihanaa :heart:
Ja voi sitä iloa tytönkin kasvoilla kun hän huomaa tulleensa ymmärretyksi.

Palapelit on ihan ykkösjuttu, niitä alkaakin olemaan kohta jo isot pinot. Muut lelut saa olla koskemattomana...

Nyt pitää mennä nukkumaan, meillä kun alkoi tänään tytöllä kuume ja oksennustauti. Tiedä sitten taas millainen yö on edessä... |O


Mutta jaksuja kaikille!
 
Hysteerinen huuto kuuluu salille asti ja huuto jatkuu siihen asti kun haen pois. Eilenkin oli huutanut koko ajan eikä anna ottaa syliin. Yksin oli istunut tuolissa tai kiertänyt pitkin seiniä ja huutanut. Ei siitä nyt tule mitään. Täytyy vaan odottaa jos myöhemmin onnistuisi. Miehelläkin on niin pitkiä päiviä ettei juuri voi auttaa ja kun sali aukeaa vasta seitsemältä niin ei miehen kasin aamuina ehdi käymään. Harmittavaa kun se olis juuri se mitä nyt tarvis.
 
Villellä oli jo tänään 2-v neuvola, kun terkka otti isoveljen 5-v reissussa pikkuveljenkin mitat + kuulon ja näön.
Eli näin alle 2- vuotiaana mitat oli: No voi helevata, eihän se ollut merkannut niitä neuvolakorttiin...tää on just niin tätä tuon hoitajan kanssa... :kieh:
No, muistaakseni paino oli 12.7kg ja pituus 87cm. Tai jotain sellaista.
Pipa on ainakin 51cm.

Varautukaa muuten tulevaisuudessa, että 5-v neuvolassa menee kauan. Meillä meni yli 2 tuntia! Toki siinä mitattiin Villekin ja vaihdettiin hänenkin kuulumiset mutta ne mentiin pikapikaa. Mittasin Villen päänkin vasta kotona ja soitin tuloksen neuvolaan, kun hoitsu unohti sen(kin). Piiiikkuisen hajamielinen neuvolantäti. :whistle:

 

Yhteistyössä