Tammikuun 2007 taaperot

Täytyy sanoa että meillä on aina viimisen päälle neuvolassa ja sama nainen on ollut raskauden ekasta käynnistä lähtien. Pihalla kaveri just kertoi että hänellä on vaihtunut 5 kertaa neuvolantäti ja nytkin on sijaisen sijainen. Ja yhdestä tädistä oli kirjoitettu adressi ja se on nyt virkavapaalla. Kukaan ei halunnut hänen kanssaan asioida.

Pinja söi tänä aamuna rusinoita ihan omasta aloitteesta. Ja sanoi että " Pinja menee lapsiparkkiin, äiti jumppaa, äiti tulee hakemaan Pinjan". Mitä tästä pitäisi päätellä? Täytyy ens viikolla kokeilla niin että jos paripäivää istuisin siellä nurkassa ja sitten loppuviikosta kokeilis taas jättää. Tää on niin kummallista. Kun tuntuu että se on niin traumaattista jättää se huutamaan mutta Pinja itse puhuu että leikkii lapsiparkissa ja että menee sinne ja äiti hakee. Vaikka sitten paikan päällä vaan huutaa.

Nyt alkaa taas rytmi olla kohillaan vaikka joka aamu täytyykin Pinja herättää. Mut päiväunet tulee jo samaan aikaan ja on vähän helpompi olla. Se että lapsi käy 01.30 nukkumaan niin alkaa olla tällä vanhalla iällä jo vähän raskasta...
 
Pikkuhiljaa alkaa nyppimään Jeren joka öinen vaeltelu. Tulee 2-10 kertaa joka yö meidän sängyn viereen seisomaan, painaa pään peittoa vasten ja nukkuu siinä. Kaatuileekin välillä, kun on niin töttöröö. :/ Nukkuu sylissä, kun kanetaan omaan sänkyyn. Ei tota vissiin voi kinnikkään sitoa..? :snotty: Viime viiikolla nukuttiin 3 yötä putkeen heräämättä, mut nyt vaellellaan taas. Mä olen itse kävellyt unissani paljon, mut mulla se alko vasta 4-5v iässä.
Sori valitus, muuta ei nyt jaksa.. :ashamed: Tosin ei pitäis valittaa, mulla oli viime yönä tulpat ja nukuin ku pieni possu. Mies vei Jeren 7 krtaa omaan sänkyyn.. :headwall:
 
Voi Myyra noita työkuvioita :headwall: . Ja Poiolle jaksuja yövaelteluun. Pinjan touhut kuulostaa sikäli tutuilta, että meilläkään ei hoitoon vieraaseen paikkaan jäädä. Mummu ja ukki vielä menee, mutta juurikaan muut järjestelyt ei. Epuskalle voimia töihin ja Vivekalle vilkutukset, kiva kun kävit kuulumisia kertomassa. Vieläköhän mielessä oli muuta kommentoitavaa...

Meillä täällä vaan kolataan =). Tai Iita kolaa. Lunta on tullut nyt parin viikon sisään niin paljon, että on visiin neidille jäänyt vähän levy päälle. Tänä aamuna ei ollut kolattavaa, mutta pitkin pihaa tytsä silti kolaansa lykki menemään. Suloista. Lumi on muutenkin vähän liian kivaa, kun sitä pitäisi koko ajan syödäkin...

Meillon meneillään joku aivan hirmuinen ujostelukausi. Jos joku vieraampi ihminen yrittää Iitaa jututtaa, tyttö painaa katseensa kohti maata, eikä sitä sieltä nosta, ennenkuin ko. puhelija on maisemista kadonnut.

Mutta oli asiaakin =). Gallupia joulu- ja synttärilahjoista: Mitäs ihmettä olette muksuillenne toivomassa? Meillä Iitan lelut on selvästi jo liian vauvamaisia hälle, mutta mitäs sitä osaisi taaperolle toivoa? Ideoita?

Itse olen miettinyt 2+ -pelejä, legoja lisää, nukenrattaita, palapelejä, kirjoja...
 
Pinjalla on ihan sama ettei vieraat saa puhutella. Miehiä pelkää niin että aina pitää katsoa ettei joku mies pääse kulkemaan niin että olisi lähempänä Pinjaa kun minä.

Joululahjoista: Palapelejä ajattelin, muumitalo olis ihana siellä on sängyt, pöydät ja tuolit ja rappusia pitkin vois mennä ylös ja alas. Ja mukana tulee kaikki hahmot. Elän- dublot on kivoja. Muumitietokonetta rämppää aina kaupassa mutta siinä voi käydä nopea kyllästyminen. Automatto olis varmaan myös mieluinen tai parkkitalo. Jotain muunneltavia leluja. Meillä alkaa olla leikitty jo moneen kertaan kaikki.

Jeren yövaelteluun en osaa sanoa mitään. Pinja sitä aikanaan harrasti mutta ei enään. Reissussa meillä oli retkisänky ja se on sellaista isoa mallia. Oli tosi kätevää kun ei tarvinut koko ajan valvoa vieressä ettei tule pois. Meidän pinnasänky jäi vaan pieneksi.
 
Jere vaelsi viime yönä vaan kerran!!! :D Pinnistä meillä ei enää ole, ja tuskmpa tuota sinne enää olis saanutkaan. Matkasängyssäkään ei suostu enää nukkumaan. Luulisin et tätä on vaan nyt kestettävä, kaippa se joskus loppuu.

Mekin herätetään Jere joka aamu, myös viikonloppusin. Viikolla 7lta, mut viikonloppusin nukutaan puol kasiin.. Jos Jeren antaa nukkua niin kauan ku halua, niin päikyt jää pois ja ilta on yhtä huutamista ja kiukuttelua.. :(

Me ollaan toivottu Jerelle uusia kumisaappaita, parkkitaloa ja Puuha Pete hahmoja. Ite haluisin sen Muumi tietokoneen kans, mut täytyy varmaan malttaa tammikuuhun kun ei voi tietää mitä pukki tuo.. :LOL:
 
Toivottavasti Jeren yöt rauhottuisivat. Hyvä alku ainakin on. :D

Ville näkee öisin paljon unia = pölisee ja pölpöttää. Usein poika näkee painajaisiakin tai sitten jotain, että tappelee veljensä kanssa tms. kun huutaa ja herää siihen.

Ihanaa, kun on tullut taas lunta hiukan enemmän. Tänään pääsi jo kolaamaan. :D

Meille tuo joulupukki kuulemma jonkun muumitalon tyyppisen missä voi leikkiä lego-ukkeleilla sun muilla. Pöytäjääkiekkokin on tulossa, mutta se taitaa olla enemmänkin tuolle isoveljelle (tai meille vanhemmille ;) )
Villen lemppari olisi kunnollinen roska-auto ja eiköhän sellainen tarvitse sitten hommata. Sähkökitaraakin poika rämpyttää ihan äijänä, joten pyydämme ehjää pukilta.
Isoveli taas toivoo tukkirekkaa ja rumpuja.
Eiköhän meille kehkeydy kunnon bändimeiningit ja työmaat joulun pyhinä. :xmas:
 
Hop hop ylöspäin.

Villellä on alkanut joku ihmeen paastokausi. Poika ei syö kuin pikkiriikkisiä suupaloja ja pärjää sitten nähtävästi sillä. Suklaakalenterin sisältö maistuu sen sijaan vallan hyvin. ;)
Taitaa itsellänikin olla sama vaihe meneillään. :D
 
Mulle taas ruoka maistuisi kun joku viitsisi vaan tehdä :p

Meillä ollaa nuhassa. Pinjaa se häiritsee niin että yöt tahtoo olla hankalia vaikka parempaan päin ollaan menossa. Toissayönä sain Pinjan nukkumaan aamu viideltä, viimeyö meni jo paremmin. Muumien äärellä malttaa olla paikallaan ja sitä on saanutkin katsoa. Kuuma kylpy auttaa avaamaan nenää.

Tässä ei oikein tiedä pitäskö ostaa joululahjoja vai pääsiäismunia. Ulkona on pajunkissoja ja pensaissa silmuja ja lehtiä.

Onko teillä kokemusta tai näkemystä tallentavista digiboxeista? Ajattelin ostaa sellaisen pikkuveljelle (porukalla tietysti) mutta mulla ei ole siitä mitään käsitystä kun meillä ei ole edes telkkaria. Paljonko normaalikäytössä pitäs olla tallennustilaa? Auttakee!!!!

Ei kai se auta kun mennä ruuanvalmistuspuuhiin... KUN mä joskus voitan lotossa järkyttävän paljon rahaa niin eka hankinta on kokki.
 
Mä hoidin ton "kokkijutun" jo miestä valitessa... Hyvin on miehen sapuskat maistunu, vaikka insinööri onkin! :LOL:

Sakulla on tällä hetkellä menossa oikein tankkauskausi. Tuntuu, että se söis vaikka kokonaisen possun, jos eteen lykkäis...

Saku on edelleen nukkunut loistavasti isojen poikien sängyssä. Välillä ryömii iltaisin pois sängystä, mutta ei uskalla tulla pois omasta huoneestaan, vaan kurkkii ovenraosta... =)

Joulupukki tuo Sakulle ainakin Muumitalon, joka on toivomuslistalla heti ensimmäisenä.

Minä itse olin äsken kasvohoidossa ja hyvää teki, sillä töissä on ollut viime päivät enemmän kuin vilkasta!!
 
Onnittelut Myyra! Toivottavasti Ville paranee!

PB: Mun mies ei valitettavasti toimi tilausperiaatteella :/

Pinjakin saa muumitalon. Miehen sisko toi kassillisen Pinjan lahjoja sunnuntaina meillä käydessään. Sovittiin ettei aikuisille osteta mitään.

Saako teidän lapset kaikilta sekä joulu- että syntymäpäivälahjat? Viime vuonna anoppipuoli ja appiukko laittoi vaan kortin synttärilahjaksi kun oli vasta laitettu paketti. Mun sisko laittoi joululahjaan että sisältää sekä joulu- että syntymäpäivälahjan. Pinja sai mekon lahjaksi. Mietin vaan että käykö se Pinjaa ajan mittaan ärsyttämään kun jos synttärit olis kesällä niin kellekään ei tulis mieleen yhdistää niitä joululahjaan. Mun isän puolen isovanhemmat ei koskaan muistanut mun syntymäpäiviä (helmikuussa) mut mun siskon muisti ja ne oli syksyllä. Mua otti se aikanaan aika paljon päähän (levätköön rauhassa).

Kasvohoito tekis täälläkin hyvää vaikka luulen että näistä silmäpusseista pääsee vaan kirurgin veitsen avulla. Useamman päivän ajan on parkkipaikalla huutanut puolen tunnin välein jonkun varashälyytin, nyt se auto on kadonnut ja naapurissa tehdään jotain suuren luokan remppaa. Aamulla heti kasilta alkaa kamala meteli.

Mulla on ihana naapuri. Sen ärsytyskynnyt on paljon matalampi kuin minun joten millekään asialle ei tarvi tehdä mitään kun voi luottaa siihen että se varmasti valittaa jos jotain aihetta on.
 
Ihanaa Myyra! Olipas kiva uutinen!!! :D :flower:

Jere kostaa taas mulle "ihanasti" mun iltavuoron. Mä en edes saa koskea, isi vaan kelpaa. :ashamed: Aamulla oli aikamoinen vääntö saada vaatteet päälle, sanoinkin hoitotädille ettei ihmettele.. :snotty:
 
Menköön vaikka sitten huonosti nukuttujen öiden piikkiin, mutta minä onneton en saa Poio sulle nyt salasanapyyntöä lähetettyä. Sujuvasti osaan vastata yv:hen, mutta en näköjään uutta lähettää :ashamed: .

Voitko laittaa mulle sen salasanan yv:nä tulemaan. Kiitos tuhannesti!
 
Eppa: Kirjaudu sisään ja sitten vaan keskustelussa painat Poion nimimerkin alla olevaa kirjekuorta vaikka menee se salasanapyyntö varmasti noinkin perille.

Dublojen peruslaatikkoa ei löydy mistään. kaikkialta se on loppu. Kun siinä vihreässä ämpärissä oli tyttö, dubloja ja ikkuna ja ovi. On muuten ihan hirveitä hintaeroja leluissa. Sellainen pahvirasia dubloja maksaa cittarissa 16.90?, ja tarjoustalossa 10,90?. Muumitalo oli cittarissa 69?, stocmannilla 76? ja ostin sen puuilosta 54,90?.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!!
Ja Onnea 2 vuotiaille tammikuun 2007 taaperoille.
Kiirettä laitan taas syyksi vähäiseen kirjoitteluun. :(
Stressiä ja surua ollut jos jonkinmoista.
2-vuotis neuvolaan maanantaina,saas nähdä mitkä on pojan mitat. =)
Täällä on tapahtunut vaikka mitä,kun kerkeis lukia edes puolet. :flower:
 

Yhteistyössä