^Tammikuun clomistit^

Noniin täällä taas....Mä oon lomalla, enkä oikein muutakaan osaa kun täällä roikkua.

Oviksesta ei oo vieläkään mitään tietoa. Voi että kun ois pian. Välillä on sellasia jänniä tuntemuksia alavatsassa. Mut ei varmaan oo ovis kun normaalisti ovis koskee vaan toiselle puolelle. Nyt kun se nippailee ympäriinsä.

Tikuttelua siis jatketaan....
 
No nyt sitten clomien jälkeen on vuorossa laparoskopia...A-P-U-A! Mua pelottaa aivan sairaasti jo nyt. Voihan se olla, että jonoa on paljon ja se olisi vasta myöhemmin...että jos vaikka ehtisi sitä ennen raskautua.
Onko teille tehty sitä?
Mua vaan harmittaa, kun minusta se on ihan turhaa, koska mulla ei ole mitään endoon viittavia oireita ja pcotyyppiset munasarjat mulla on jo todettu ja kerran olen ollut raskaana jo (päätynyt km:eek:on). No kun tätä hoitoputkea käytetään vain kaikille....
Endoonhan liittyy yleensä kivut, mutta minulla ei ole kuin juuri ennen kuukausia n. 6h kovat yhtäjaksoiset kivut, jotka ennakoivat kuukautisia. Sehän on vain normaalia. Ainakin minusta.
 
joo... kp 6 menossa, 2 tablettia päivässä ja olo on kaamea.
Hirveitä kuumia aaltoja, unettomuutta, kiukkuisuus.
Lisäksi olen köhässä ja eilen oli aivan karsea migreeni, ei jaksa enää. Nukkua tullut viimeisen 3 yön aikana varmaan 4 tuntia/yö..

Munasarjoissa paineen tuntua, ehkä jopa pientä kipua.. varsinkin vasemmassa puolessa :'( oko normaalia??

Huomenna vikat pilsut sit vaan bongaamaan ovista.. tuli viime vierrossa kp 19 (otin 1 tabl./pvä), joten saapi nähdä meneekö tässä kierrossa yhtä pitkälle.. Miten teillä, joiden clomien annostuksta on nostettu, onko ovis aikaistunut?

Kohta lääkäri (työterveys) niin saan köhään helpostusta B)
 
Nyt kun oon lukenu tätä ketjua, niin tuntuu et kaikilla tulee ovis kauheen myöhään siis esim. kp19. Myöhästyyks ovis sit clomeilla? Pidentyykö kierto?
Viime kierrossa mulla oli ovis kp14 ja kunnon ovistuntemukset ollu aina. Tuo siis luomukierto. Nyt kp13 eikä mitään tuntemuksia. :headwall:
Pahasti vaan toi viikonloppu uhkaa inssiä......
 
täällä kp 8 ja clomit popsittu.

Viime kierrossa mulla oli ovis kp 14 joten sitä tässä nyt taas odotellaan.
Mulla on ovis aikaistunut viikolla clomikierrossa.Viime kuussa kyllä kierto veny sen viikon vielä pidemmäksi syynä todennäköisesti kemiallinen raskaus.Toivottavasti parempaa onnea nyt.

Mua arvelluttaa toi menkkojen niukkuus ja mullakin loppuu munkat kun aloittaa clomit. Mietityttää et jos on lyhyet menkat niin limakalvot on huonot ja alkio ei kiinnity.Toi viime kuun ehkä kemiallinen raskaus van lisää tätä mun pelkoa.Mulla on ens tiistaina gyne ja aattelin kysellä tätä.

Olis vähän kurjaa jos hedelmöittyis mutta vauvat ei kiinnity kun syö clomeja...
 
Mulle gyne kirjotti reseptille jotain lääkettä, minkä pitäs paksuntaa limakalvoa. Pitää kuulemma eka kokeilla tää yks kierto ilman sitä ja jos menkat muuttuu niukoiks niin sit hommata toi lääke. Se on kait samaa, kun käytetään vaihdevuosiin. Joku rasva, joka sivellään iholle olikohan kp2-7 tms....
 
Kukka 30v
Hei!

Halusin tulla kertomaan iloisen tarinan, josko pitäisi toivoa yllä =)

Eli yritimme aktiivisesti lasta noin 7kk, koska tulosta ei tullut, menin lääkäriin. Gyne teki UÄ-tutkimuksen ja totesi, että raskaaksi tuleminen luomusti on äärimmäisen vaikeaa PCO:n vuoksi! Mikä PCO, minunhan piti olla terve nainen!

Sain Terolut + Clomifen reseptit kouraan ja ei kun apteekkiin. Clomifenit eivät aiheuttaneet mitään kummallisia oireita, ehkä lieväasteisesti kuumia aaltoja, muttei muuta. Kontrolli-UÄ:ssa todettiin yksi johto follikkeli. Ja sitten vain armotonta puputtelua :heart:

Nyt rv 5+0 :kieh: eli ensimmäisestä Clomikierrosta raskaaksi!!!

Tsemppiä kaikille, joskus se aurinko paistaa risukasaankin :hug:
 
:flower: Kiitos toivosta....

Kävin itse tänään sairaalan polilla ja olen vieläkin ihan hämmästynyt, miten asiallinen se lääkäri oli... sama tosi vihainen mies jonka luona kävin muutama vuosi sitten olikin nyt tosi ystävällinen ja suorastaan kannustava. :eek: Ihmeissäni täällä nyt sit olen... Se tutki tietty kans mut ja katsoi munasarjat ultralla. Sanoi että on ne suuret ja että toivotaan nyt oikein kovasti että leikkauksesta olisi apua. Antoi ajan saman tien... Nyt tilanne on sitten se, että mikäli tämän kierron clomit (3 tabl / pv, nyt menossa kp 5) ei anna vastetta enkä raskausu, menen siihen laparoskopiaan 13.2. Siinä tehdään se polttohoito... Ihan meinaa ruveta pelottamaan....

Joskus luin täällä, että jotkut ottaa useamman clomin eri aikaan, siis et jos on määrätty 2 / pv. niin yks aamul ja toinen illalla. Mä tein kans niin viime kierrossa, mut nyt ku kysyin sitä, niin klinikalta sanottiin että kaikki 3 pitää ottaa yhdellä kertaa, että tulis hormonipiikkejä vereen... Miten muilla tämä?
 
Heippa!!!

Täällä taas pitkästä aikaa iloisella mielellä... :) Johtuu siitä, että tänään tuli ovis tikkuun kaksi viivaa... :D Kyllä se sitten tuntui hyvälle, kun aina ennemmin kaikkiin testeihin (lähinnä r-testit) on tullut vain yksi viiva!!!! Täytyy olla pienestä onnellinen että jaksaa eteenpäin... Kyllä mulla eilen jo oli pieniaavistus, et ovulaatio taitaa olla lähellä. Täytyy nyt illalla lämmitellä ukkoa, vaikka ei sitä taida paljoa tarvita kun on heti valmis kun mä vähänkin vihjaan sinne suuntaan... :D Meille se gynen lääkäri antoi ohjeeksi yhdyntä ajoista, että kp 7-13 ei yhdyntöja ollenkaan ja sitten kp14 lähtien joka toinen päivä ainakin kp24 saakka...Mä olenkin vitsaillut miehelleni, että meillä olis taas se lääkärin määräys illalla... :LOL: Ei nyt kyllä ihan olla pystytty tuon ohjeen mukaan menemään, kun mä teen kolmivuorotyötä, mutta parhaamme ollaan yritetty.

Noista clomien otosta, että mulle ne on määrätty ihan selkeesti otettavaksi aamuin illoin, eli reseptissä lukee 1 tbl kaksi kertaa päivässä, jos ne pitäis ottaa yhtäaikaa, niin silloin se olisi 2 tbl kerran päivässä... mutta näitä saatetaan määrätä vähän erilailla eri ihmisille.

Kävin pitkän tauon jälkeen eilen pumpissa ja nyt on paikat niin kipeet, ettei tahdo mikään paikka liikkua ilman kipuja... vaikka yritin muka ottaa kevyemmin... täytyy mennä tänäänkin, jos se vaikka helpottais
kipuja... :D

Ei siis muuta kuin hyviä viikonloppuja kaikille!!!!!
 
Hei!

Parhaillaan taas valoisampi olo ovulaation suhteen. Vaikken täyttä plussaa testiin saanutkaan niin kahtena päivänä lähes yhtä vahvan ja nyt lämmöt pompsahtivat näiden testien jälkeen ylös. Nännit myöskin kipeytyneet ihan samalla tavalla kuin viime kierrossa oviksen jälkeen. Eli josko se sittenkin olisi tapahtunut. :) Tässä kierrossa en syö terolutia, joten parin viikon päästä sitten näkee aika varmasti, että mikä sen oviksen tilanne oli.

Missäs te muut menette?
 
kuuuuuumia aaaaaltoja!
ei muuten ollut viime kierrossa, mut nyt välillä olo kun keski-ikäisellä ja clomien loputtua pukkasi ihanasti finniä naamaan.
Hikoileva teini,vähänkö sek.sikästä...

Nyt siis kp 10 ja odotellaan ovista.
Mulla on kp 14 gyne ja saa siellä sitten viimeistään varmistuksen tosta ovulaatiosta. Jos mennään niinkuin viimekierrossa ovis oli just kp 14.

Ei kyllä oo toiveet kauheen korkeella tän raskautumisen suhteen taas, mutta sinäänsä kun mulla on aina niin huono tsägä niin se vois olla nyt mun puolella.Me nimittäin lähetään Thaimaaseen alku kuusta ja tottakai olisin raskaana nyt kun pääsisi tropiikkiin juhlimaan.

Oikeesti olisin vaikka viisi vuotta juomatta kunhan raskautuisin...

kyllä on vaan niin masentavaa tää yrittäminen.Tänään maalasin listoja himassa ja #&%?$!*.tti koko touhu kun se meni pieleen.Oon aika herkällä ja rupesin itkee kun en osaa ees maalata tai ees saada lapsia...

Ukko katto kun hullua...

Niin sitä piti vielä sanoa että, Lauralei, voihan olla että et oo saanu sitä huippua just bongattua kun se on kuitenkin yleensä aika vähän aikaa huipuillaan. eli jos oot testannu aamulla niin huippu on voinu olla illalla ja siksi et oo saanu tasavahvoja. Mulla noi tikut on ollu vähän huonoja kerran oon saanu tasavahvan mut silloin testasin kelme kertaa sinä pvänä. Ja ovuloin ihan joka kk.
Ja mulla on kans toi nännikipu oviksen jälkeen aina.<br><br>
 
Tuitsu: Mua tässä kanssa pohdituttaa viikon päästä edessä oleva kaukomatka malariariskialueelle. Niin ristiriitaista tietoa saa asiasta, että arvon täällä malarianestolääkityksen ja mekaanisen suojautumisen välillä. Kumpikin huono vaihtoehto. Erittäin todennäköistä on etten reissussa ole raskaana, mutta kun lääkitys vaikuttaa useamman kuukauden vielä jälkeenkin päin ja samoin malaria voi iskeä vielä reilusti reissun jälkeen, joten jonkinlainen riski tässä on olemassa joka tapauksessa, jos lähikuukausina onnistuisin raskautumaan. Kolmen kuukauden tauko yrityksessä tuntuu sekin toivottoman pitkältä. Harmittaa kun ei tullut matkaa varatessa tätä tarkemmin ajateltua.

Joka tapauksessa tämä kierto loppuu juuri keskellä matkaa, joten tuplatoive nyt, että tässä kierrossa ois tärpännyt. Sitä kun ei mielellään kärsis menkoista puolet rantalomasta...
 
Rhonda: Onnittelut oviksesta. Otatko clomeja kp 3.-7. vai 5.-9.?
Mulle määrättiin yksi tabl. kp 5.-9. Missähän vaiheessa ovista voisi mahdollisesti odotella?

Oletteko tikuttaneet oviksen joka clomikuukausi ja teettekö testin illalla vai aamulla? Paketin kyljessä lukee, että aamuvirtsa ei ole paras mahdollinen ja muutenkaan ei sais juoda 2 h ennen testiä.

Alan jo tuskastumaan tämän ovisodottelun kanssa! Sais jo tulla, että pääsis edes yrittämään. :kieh:

Kuulin vielä, että työkaverin vaimo on raskaana ja he harkitsevat aborttia!! Miksi se vauveli ei voinut minun masussa olla..?! Raivostuttavaa!!!

Hauskaa viikonloppua kummiskin kaikille!! :wave: <br><br>
 
Juu....mä olen myös joutunut tuon abortti asian kans tekemisiin viime viikolla... eikö vaan ole järkyttävää, miten me täällä ei muuta toivotakaan kuin että raskaus alkais meillä kaikilla - ja samaan aikaan se on toisten suurin harmin aihe....

Vaan mä tein äsken omenahyvettä ja söin vielä jäätelöä sen kans - hyvällä omallatunnolla! :) eihän elämä voi vain surkua olla! Sanoo minun ihana mies...vaikka kieltämättä viime aikoina olen ollu enemmän tuolla surkun puolella. Mulla on seuraava ultra ens keskiviikkona -sitten tiedetään että onko näistä clomeista mitään iloa ollu edes tällä tripla-annoksella... kuulemisiin!

Ja oikein ihanaa lauantaita jokaiselle!!!! :wave:
 
Mulla ovistesti näytti plussa kp15, et myöhempään mitä normaalissa kierrossa. Hassua vaan et ton plussan sain digitaalisella ovistestillä, samalla kertaa tein testin myös mammaksilla ja se näytti negaa. :eek: Mut inssi on nyt tehty ja pidetään varpaat ja sormet pystyssä, ettei lisää Clomeja tartteis popsia. Limakalvot näytti paksuilta, joten eivät clomit niihin ainakaan vaikuttanu.
 
Teiltä jos keneltä voin saada vähän valaistusta mieltäni askarruttavaan clomikysymykseen:
Sain lapsettomuuspolilta reseptin clomeille ja määrän soittaa kuukautisten alkamispäiväänä. Ohjeena on ottaa niitä kierron päivinä 3-7. Minun tuurillani kuukautiset alkoivat perjantai iltapäivällä, jolloin soittoaika polin hoitajalle oli jo mennyt ohi. Polin kirjallisten ohjeiden mukaan lääkitys pitäisi aloittaa vasta hoitajalle soiton jälkeen, mutta seuraava soittomahdollisuus on vasta maanantaina kierron 4.päivänä.
Kysyisinkin nyt teiltä kokeneemmat, otanko ensimmäisen clomin jo huomenna sunnuntaina ja soittaa sitten hoitajalle vasta maanantaina (mikäli saan sieltä lyhyen puhelinajan aikana jonkun kiinni)? Vai tuleeko hoitaja kiukkuisena lankoja pitkin, jos olen aloittanut ilman ns.lupaa. Ja vielä lisäkysymyksenä voisin heittää, onko "väliä" mihin vuorokauden aikaan tabletin ottaa?
Tämä saattaa teidän mielestään olla ihan tyhmä kysymys, mutta aloittelija kun pohtii sitten aivan kaikkea!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Mä kysyin vähän samaa onalta gyneltäni. Mulla siis alko menkat perjantai iltana ruskeella vuodolla (yleensä alkaa aamusin ja kunnon vuodolla). Mietin kans, et otanko pillerin sit sunnuntaina vai laskenko kierron ekaks päiväks vasta sen lauantain. No ite päätin ottaa sen pillerin sunnuntaina. Lääkäri kuitenkin sano, et oisin voinu ihan hyvin alkaa laskee kiertoo vasta siitä lauantaista ja ottaa ekan pillerin maanantaina. Sanoi, ettei niitten clomien aloituksella niin kiirettä ole. En sit kysyny et mitähän tarkotti. Aattelin ite, et oisko sit ettei haittaa jos alotus venyy kun toisethan syö niitä vasta kp5-9. Tuosta, et otetaanko pillerit aamulla vai illalla, en osaa sanoo. Ite otin illalla kun paremmin onnistui aikataulullisesti (olin lomalla ja heräämiset venyi miten sattuu).
 
EllaElias: Ihmettelen, että miksi sinun ylipäänsä piti soittaa vielä lääkärille, jos ovat kuitenkin jo reseptin kirjottaneet ja ohjeistaneet ottamaan clomeja 3.-7. päivä? Tosiaan kun tuo clomien aloituspäivä voi vaihdella 2. ainakin 5. kiertopäivään niin näin ei-lääkärinä voisi ajatella, että jos mielenrauhasi takia haluat ensin olla lääkäriin yhteydesssä niin otat clomeja tässä kierrossa 4.-8. tai sitten 5.-9. Tai sitten otat ekan jo sunnuntaina, kuten ohjeessa lukee. Itse varmaan toimisin niin että aloittaisin jo 3. päivä. En tiedä, että onko sillä jotain merkitystä, jos eri kuukausina clomipäivät ovat erit. Saattaahan silläkin olla johonkin vaikutusta. Tuo miksi kierron päiviksi clomeja määrätään on ilmeisesti ihan lääkärikohtaista ja jostain luin, että paras vaste on uusimmissa tutkimuksissa saatu 2.-6. päivä otettaessa, mutta tiedä siitä sitten. Itse olen kanssa ottanut clomit iltaisin, kun sen parhaiten muistan nukkumaan mennessä. Huono lääkkeiden muistaja kun yleisesti olen....
 
EllaElias: Ottaisin sinuna clomin jo sunnuntaina, koska resepti on niin määrätty enkä myöskään ymmärrä miksi sinun pitäisi hoitajalle soittaa?! En ainakaan itse ole soittanut kellekkään. Ehkä voit sopia ultra-ajoista, jos sellaisista oli puhetta.. Muuta en keksi. Itselläni ei ultraa tehdä. Haluaisin kyllä että tehtäis.. tietäis missä mennään.
 
EllaElias.Ottaisin sinuna ekan tabletin sunnuntaina.Ei ole mitään väliä mihin vuorokauden aikaan tabletin otat.Itse otin aamuisin.Minulle määrättiin aikoinaan clomit kp 2-6.Tuntui että kellään muulla ei ollut samaa aloituspäivää...vaan yleisin aloituspäivä on ollut kp 3.Soitin silloin lääkärilleni ja kysyin että miksi juuri kp 2 aloitus,miksei 3 jne.Sanoi että aloituspäivällä ei ole mitään merkitystä kunhan viimeistään kp 5 aloittaa syömään.

Tosiaan söin clomeja vuosi sitten puoli vuotta.Tabuja jäi jäljelle 2 satsia,nyt kun minulla on ollut "luomukiertoja" niin olen popsinut yhden satsin clomeja ilman lääkärin lupaa.Puoli vuotta kun söin niitä niin silloin ei ollut mitään seurantaa (lääke kuitenkin toimi) niin annoin itselleni luvan syödä vielä loputkin :ashamed: :saint:
 
Haikara: Mulla oli clomit kp 3-7. Ja nyt ei ole tosiaan enää tullut ovistikkuun yhtä paksuja viivoja, eli taisi se huippu olla silloin perjantaina. Lämmöt nousi lauantai aamuna, joten uskon ovuloineeni, ja kyllä eilen oli ihmeellisesti maha kipeä melkein koko päivän... Mä tikuttelin nyt vasta ekaa kertaa ja muuten en ole ovista tiedostanutkaan...

On se kumma kun tää vauva touhu nyt taas pyörii päässä, eikä sinne tahdo muuta sitten mahtuakaan... ja sitten aina tulee sellanen haikee olo kun tulee töistä kotiin, kun on hoitanut ja pyöritellyt sellasia vastasyntyneitä.... :p Mutta ihanaa niitä on sylitellä...

Mä olen huomannut että jos mä ahkeraan käyn täällä palstailemassa, niin sitä enemmän ne vauva jutut pyörii mielessäkin.... joskus kun en ole näillä sivuilla käynyt ollenkaan niin on myös niitä päiviä, ettei ole tätä vauvaprojektia miettinyt laisinkaan... Mutta nyt on tietysti väkisinkin tiedettävä kiertopäivät että tietää milloin mitäkin pilleriä ottaa!!! :)

Täytyy alkaa järjestelemään paikkoja, kun vieraita pitäis tänään tulla... pitää varmaan ottaa oikeen imuri käteen... :/ nyt on vain inspiraation puutetta... ja pahasti!!!! :D

Hyvää pyhäpäivää kaikille!

 
mietiskelijä
hei. minulla oli ensimmäinen clomi-kuuri tässä kierrossa ja mietinkin nyt, että millaisia oireita nuo pillerit aiheuttaa. Onko kellään oireita ihan koko kierron ajan ihan seuraaviin kuukautiisiin saakka? onko kellään lämmöt pysyny ylhäällä ihan kuukautisiin asti. Itsellä aiemmin kyllä lämmöt laskenu aiemmin, mutta nyt mietin että johtuu varmaan noista clomeista että lämpö ei laske. Yleensä turvotusta tähän aikaan kk:sta on niin että sen huomaa. Nyt onkin ollut niin että ovisajan jälkeen puolitoista viikkoa alavatsan nippailua, rintojen arkuutta, reilusti turvotusta, arat rinnat, mutta nyt ei tosiaan ole enää mitään muuta kuin rinnat hieman aristavat ja tuo lämpö ja palelu johtuen varmaankin lämmöstä. niin kertokaapa kokeneemmat, että millasia teidän kokemukset clomeista ollu.Niin ja tosiaan kuukautisten pitäisi alkaa ylihuomenna..kovasti tietenkin toivoen ettei alkais.
 
Mulle ei tullut kummoisempia sivuvaikutuksia clomeista. Ehkä lisääntynyt virtsaamisen tarve ja hermostuneisuutta, mutta ei muuta. Mulle lääkäri sanoi, että jos lämpö ei laske ovulaation jälkeen olet mahdollisesti raskaana. Tuli vaan mielee, että jos sulla lämmöt on pysynyt korkeena ja kuukautiset ei ala niin alahan testaileen. Toivotaan parasta. Normaalistihan lämmön pitäisi laskea normaaliksi ovulaation jälkeen eli se käy vaan pari päivää huipussa.

Rhonda: Monesko kp sulla oli menossa kun arvelit oviksen tapahtuvan?

Täällä vielä odotellaan viivaa tikkuun.. \|O
 
Kiitos kaikille minua valistaneille! Kyllähän minä nyt itsekin "innoissani" ajattelin jo tänään ihan kohtsillään sen tabletin ottaa. Muutama vastaaja tuossa ihmetteli, miksi hoitajalle pitää soittaa. Mulle ainakin sanottiin, että hoitajalta sitten saa tarkemmat ohjeet ja ajan ultraan kp11-13.
Kivaa on muutenkin lueskella teidän kokemuksia clomeista, kun itselläni ei niistä juuri mitään tietoa ennestään ole. Taidan tulla jatkossakin kurkkiamaan näitä teidän juttusianne ja omianikin raapustelemaan.
Omasta taustasta voisin sen verran kertoa, että raskautua on nyt yritetty päälle 1,5v. Minulla pco-tyyppiet munasarjat, mutta ei kaikkien lääkäreiden mielestä. Ennestään meillä on 3,5v. poika, jota aikoinaan odoteltiin myös tavallisen 9kk sijaan yli vuoden kauemmin.

Toivottavasti clomit auttaisivat meitä kaikkia kohti sitä toivomaamme tulosta! Mukavaa illan jatkoa ja alkavaa viikkoa!
 

Yhteistyössä