*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Maha vaan senkuin jatkaa kasvuaan...=)

Tänään lähdenkin siskon perheen luo. Siellä jo odotellaan kovasti heidän vauvan syntymistä. Jospa se nyt tällä aikaa syntyisi, kun menen sinne vähän kaveriksi :)

Rakenneultraa odottaessa :eek: viime yönä jo näin unta, että siellä lupailtiin meille tyttöä..

Elmi ja Minni 19+2
 
täällä vietetty mukava päivä, kälyn kanssa käytiin anopin luona, joka lyhensi mun ootushousuja ja sit kälyn ja apen kanssa käytiin syömässä, appi kustansi, niin kyllä se maittaa mennä syömään :cool:

outo tää uus palta, tottuminen taas tähän, ja just tuli totuttua siihen vanhaan uuteen :rolleyes:

Mutzilla ja tirriäinen 20+5
 
Uusittu palsta...menee varmaan tovi että tän oppii käyttämään... :eek:

Mutta pikaiseen kertomaan että neitillä ei ilmeisesti oo umpparitulehdusta ku tulehdusarvot ei kohollaan mutta lääkäri meinasi että voi oireilla umppari siitä huolimatta.:headwall: Leikkaamaan ei aleta koska ei tulehdusta. Seurantaa nyt kotona sitten. Ja serkkupoika siirretään loppuviikosta normaaliosastolle joe ei tule takapakkia voinnissa.

Illalla lisää kun tuon pikkuneitin saa unten maille :)

Ninnipo ja :heart: Masuasukki 19+3 :heart:
 
Hui en varmaan opi ikinä tätä käyttään.. :eek:
Mutta siis ompa hyviä uutisia ninnipo1 :)
Täälä taas semmosta tietoa että mun selkäkivut jatkuu edelleen vihlovina..
soittelin taas vähän ja jos ei torstaihin mennessä lakkaa kun kuuri on melkein loppunut nii veriseulaan labraan ja aletaan tutkimaan sitte jottei mitään pahaa ehtis tapahtua.. munuaisaltaisiin leviäminen on epäilynä sitte kun pissassaki oli verta.. että saa nyt tähä! toivon parasta kuitenki !
Muuten ihanaa kun miehellä alko loma ja alettiin suunnitteleen remppaa vähän taloon :) käytiin pankissaki jo valmiiksi :p
Ihanaa ku huomena taas kuulee teän ultra kuulumisia <3
17+2
 
Moikka! Eipä mitään kummempia kuulu tänne, ihan normaalisti elellään. Vähän huolestuttaa kun liikkeet on mahassa aika vähänlaisen tuntuisia. Joskus innostuu vähän potkimaan (tuntuu tömäyksiä kun koittaa kädellä), mutta enää ei tunnu sellasta hipsutusta. Vähän innostuin liikaa kantelemaan lautoja pihalla ja nyt ristiselkä kiittää kävelykyvyn menetyksellä :( Onneks kokemuksesta tiiän että aamulla olo on taas ihan normaali. Supisteluita ei ole (tai ainakaan en tiedä niitä olevan kun ei satukaan) ja mahan kovettumisiakaan ei liiemmin ole. Aamuisin sängystä noustessa tuntuu kuin ei saisi ilmaa kun varmaan pallea ollut painoksissa yöllä. Mulla on tosiaan niin lyhyt selkä että tää maha on noussut jo melkein rintoihin asti. Mutta nyt nukkumaan.

19+1
 
Kaikkien ultrakuulumisia odotellaan täälläkin! :) Ja ihmetellään tätä uutta, entistä hitaampaa palstaa... no ei auta kuin tottua.

(.) Eilen otin Levolacin käyttöön, kun on niin hidastunut tämä aineenvaihdunta, hyvä jos edes joka toinen päivä on iso hätä. Jollain muullakin oli levolac käytössä. Miten teidän muiden painonkehitys? Painoindeksi ennen raskautta oli 24 ja nyt mulle on tullut jo 6kg painoa lisää! Ja vauva painaa vaivaiset 370g. Ens viikolla neuvola, että saas nähdä saanko "haukut".

Marde ja Milli 20 +4
 
Huomenta!:wave: oho,onpas nämä sivut muuttunu,nytki meni tovi ennenku tänne oikeeseen paikkaan löysin!:eek: Tänään olis sitte se kauan odotettu päivä nimittäin rakenneultra! :) Vähän kyllä jännittää..toivotaan että asukki suostuis näyttään "haaravälinsä" meille,tietäis vähä kumman värisiä vaatteita tässä pitää ruveta osteleen. ;) Tuun ultran jälkeen sit ilmotteleen kuulumiset! :)

Jenk-ka ja masuasukki 19+5

Ps: Niin kysyin jo aiemmin tuosta facebook ryhmästä että miten sinne pääsee mukaan?? :)
 
Huomenta! Kesti jonkin aikaa että löysin taas meidän pinon. Aika erikoiseksi mennyt tämä ulkoasu. Noh, ehkä se tästä. Huomasin että olin taas pompannut 3.1 päivälle kun se on 4.1. Sen se nämä päivitykset teettävät. Sitten oli kokonaan tyttö-/poikalupaukset pudonneet kokonaan jonnekin.. Höh.

Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, sydän, aivot ja istukka normaali, painoarvio 434g. Pitkän aikaan tutkiskeli sukupuolta, mutta lopulta julisti sen tytöksi. Riippuu kuulemma istukan hormonituotannosta milloin sukupuolielimet kehittyvät. Kohdunkaula oli lyhentynyt, mutta sitä osasin jo odottaakin kun sunnuntaina ja maanantaina oli kipeitä supistuksia. Vielä ei tarvitse seurantaan ryhtyä, mutta jos kipeät supistukset jakuvat, voin joutua vuodelepoon.

Yritän päästä näistä sivuista paremmin perille ja kommentoin vasta sitten.

M1n1 ja pikkukakkonen 21+1
 
siis nyt mä sanon rumasti ja sanon et painukoon tää uudistettu palsta helvettiin :mad:
en saa etuvisulle enää kuin 15 kuvaa, (mukaanlukien hymiöt) ja teksti on liian pitkä :confused:, joten päivitykset menee sitten syyskuun pinoon, heittäkees yv:tä niin muistan kaiken sitten muokata :wave: ei enää niitä mukavia ja nättejä pinoja ilmeisesti :kieh:

Kiukustunut Mutzilla ja tirriäinen 20+6
 
Heipä hei! Vihdoinkin pääsin tänne. Ärsyttäviä nää muutokset, ennenkuin taas tottuu:( Voi kun teillä on ihania ultrakuulumisia:heart: Meillä rakenneultra vasta 21.9, mutta minäpä oonkin listan viimeinen:whistle:

Nyt ihan vaan itsestäni ja tästä möykystä mahassa.. Olo on ollut mainio, jos ajattelee siltä kannalta, että ei oo oikein sellaista oloa, että ois raskaana. Olen pirteä, eikä oikein minnekään kolota. Tää on ihan uutta mulle:D Mutta sitten taas toisaalta.. en tunne oikein vauvan liikkeitä, varmaankin johtuen siitä, että istukka on etuseinässä. Jonkun muljahduksen joskus tunsin, mutta olen ajatellut, että ne on varmaan ilmavaivoja. Ja tästä päästäänkin sitten seuraavaan asiaan. Onko teillä kellään ollut tällaista nyt tai aiemmissa raskauksissa?: Mun vatsa on ollut raskauden alusta saakka tosi sekaisin. Aina kun jotain syön, vatsa tulee tosi kipeeksi ja seuraavat puoli tuntia mua oksettaa. Tuntuu, että vatsa on sellaisessa käymistilassa koko ajan. Suoli toimii "räjähtämällä" eli esim. kaupassa saattaa tulla paniikkitilanne, kun musta tuntuu, etten voi kävellä metriäkään vaan teen tarpeeni housuuni:( Lisäksi mulla särkee päätä usein. Pakko syödä, mutta välillä jos juon vaikka puoli lasillista omenamehua, mulle tulee tosi paha olo. Tai, kun syön illalla kaksi palaa ruisleipää on sellainen olo, kun olisin syönyt puolikkaan hevosen. Yritän syödä hitaasti, ettei tulisi niin huonoa oloa, mutta se harvoin auttaa. Mausteita en juuri voi käyttää, koska päätä särkee herkästi esim.hyvin pippurisesta ruuasta(tämä on kyllä tuttua aiemmistakin raskauksista). Painoa mulla on nyt -5-6kg ekaan neuvolaan verrattuna. Oisko kellään mitään vinkkiä mulle? Tää kyllä välillä hankaloittaa elämää aika lailla:'( Olo on kuitenkin tästä huolimatta ihan virkeä ja iloinen, eikä hiuksetkaan oo päästä pudonnut. Neuvolasta sain ravitsemusterpapeutin numeron ja sain ensiavuksi ohjeen ostaa apteekista Visiblin-kuitua, jos se auttaisi.

MamiMansikka ja Muruseni 17+2
 
MamiMansikka mulla on visibliniä myös.. mutta ostin sen ummetuksen hoitoon ennen raskautta jo.. sitä vissin voi sitte käyttää raskausaikanaki näköjään, ompa hyvä! :) Mutta mulla on myös tuo että en pysty syömään kerralla ku suunnilleen yhen leivän ja senki jälkeen ihan ähky.. olen nyt viimepäivät oksennellukki nii paljon että helposti tullee paha olo kyllä.. saa nähä sitte..

täälä ootellaan että miehen tili tulis ja päästäs kauppaan! :D
niin ja jenk-ka laitahan viestiä pikkutoiveelle tuosta facebookista :) se antaa ohjeet!
ihania ultrakuulumisia :) alkaa tyttöjäki tulla! :p

17+3
 
Oletteko te ajatelleet käydä jossain mammajumpissa tms? Itsellä on nyt ollut taas pari hyvää päivää päänsäryn suhteen, mutta en juhli vielä. Toivottavasti näitä vaan alkaisi tulla useamminkin.

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista, meillä on vielä monta pitkää viikkoa siihen :heart:

neulis ja klöntti 18+0 *poks!*
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Kesälomat tuli ja meni ja nyt vaan ootellaan äippälomaa...ja talvilomaa jonka varmaan pidän ennenkuin ä-loma alkaa siihen samaan putkeen.

Moni on jo käynyt ultrassa ja onneksi vain hyviä uutisia :heart: Itsellä ultraan vielä reilut 2 viikkoa. Moni myös tuntee jo vauvan liikkeet, outoa etten itse niitä tunne vaikka kolmas odotus jo kyseessä. istukan sijainnista en tiedä. Mitään vaivojakaan ei kyllä ole vielä tullut...muuta kuin väsymys, päikkärit olisi kyllä hyvä saada nukuttua joka päivä mutta eipä onnistu.

neulainen kyseli noita jumppajuttuja, itse olen kokenut parhaimmaksi jumpaksi lihaskunnon mutta niitä tunteja ei ole kuin kerran viikossa sellaiseen aikaa että itse pääsisin ja tunnen että kerran viikossa on liian vähän, toinen jossa käyn on body pump mutta koen sen raskaammaksi kuin lihaskunnon, ehkä johtuu siitä että se on aika nopeatempoista, sykkeet on kokoajan korkealla, täytyy kai vaan vähentää reilusti painoja aikaisempaan verrattuna. Aina kun jumpissa tehdään suoria vatsalihaksia, niiden tilalta teen vinoja, ja mahalleen tehtävät liikkeet teen kontallaan, muuten pystyy reenaamaan ihan niinkuin ennenkin.

Etsiskellään tässä taloakin pikkuhiljaa mutta eipä näytä olevan potentiaalisia tarjolla, hinta pitäisi olla alle 150 000€ kun mies vielä opiskelee ja neliöitä saisi kuitenkin olla yli 100. Meille kelpaisi vanhempi remonttiakin vailla oleva talo mutta kaikki sellaiset ovat todella typerissä paikoissa. Onko teillä muilla ollut talon etsintä kuinkakin haasteellista? Veli ja sen vaimo ovat etsineet n. 5 vuotta eikä vieläkään ole löytynyt!

MamaDeDos + matkustaja 17+6
 
Viimeksi muokattu:
myös täälä käyty eilen ultrassa ja kaikki oli kuulemma hyvin ja viikkoja vastasi eli nyt mennään sillä 5.1 =) Jalkojen välissä näin mielestäni kassit joten poika on tuloss niinku olot olikin...lääkäri ei vahvistanut kyllä epäilyjäni koska ei koskaan sano että kumpi tulee..

Liikkeet tuntuu todella paljon ja muutenki olot mitä parhaimmat :)

se muuten laitto neuvola korttiin että eillen olis ollu 20+6 eli tänään poksutaan.. täytyyki katsoa mille se laskettu aika sit mene ??? nyt ei jaksa eikä kerkee

memmu ja valtsu 21
 
Ellu82 ja erika76 tervetuloa mukaan. :flower:


Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. :heart:

Jeccika: Meillä on talvipuku kokoa 62cm. Ostettiin tolle kakkoselle, kun oli äippäpakkauksen puku niiiin suuri. Olihan toikin iso, mut ei hukkunut siihen. :) Tuo puku oli niiin hyvä ostos, et olen ollu senkin takia tohkeissani kun saadaan toinen talvivauva. :LOL: Ja vakuutuksesta. Joo, siihen on äidin paino rajana saako sen vai ei. Ei mekään sitä tiedetty ennen kuin tuli kieltävä päätös vakuutusyhtiöstä. Sellaisesta ei silloin ainakaan missään ollut mainintaa...

mammyli: Mä en ole pystynyt makaamaan mahallaan ollenkaan plussan jälkeen. Se olikin ekoja oireita, kun tuli huono olo mahalla maatessa. Nyt oon osittain mahalla pystynyt makaamaan, kun laitan tyynyn niin et on jalkojen välissä ja mahan alla...


Tän illan BB:n alkua ootellaan täälläkin. :wave: 24/7 on meillä mahdoton hankkia, mut eiköhän tolla telkusta tulevalla pärjää ja nettisivujen tarjonnalla... :saint:

BellaMarie: Potkii. Ja välillä kun kunnolla kenkäsee alakertaan niin vihlaisee "mukavasti". :x

Marde: Mulla ainakin levolac läytössä, nyt otan enää joka toinen ilta sen 15ml, ja sillä annostuksella aloitinkin. Hyvin toimii, ja alkoi vaikuttaa ihan parissa päivässä. Mutta tosin väli oli silloin 2-5pv, normaalin 2krt/pv sijaan... kamalan makusta se on. :x:x

Voi kettu näitä sivuja!! Nää on ihan syvältä! :kieh::headwall: Ensinnäkin kesti ikuisuuden löytää tänne, ja toisekseen mulla ainakin toimii tosi hitaasti, hitaammin kuin ennen. Muut sivut toimii ihan normaalisti ja ihan nopeasti, joten epäilen et vika on tällä kertaa sivuissa eikä meidän koneessa... :kieh: Ja profiilistakin sit kai hävis laskurit sun muut. En ainakaan löytäny niitä omasta profiilistani... :kieh:

(.) Kaikki ihan ok edelleen. Potkut tuntuu napakoina ja tänään esikoinenkin sanoi tuntevansa potkut kun piti kättä mahalla. :heart: Neiti olikin sit ihan innoisaan ja kyseli koska vauva syntyy. Huokaisi syvään kun sanoin et ensin on pienemmän synttärit, sit joulu ja vielä uusi vuosi niin sitten joskus sen jälkeen. Tuo jo tajuaa, et talvella on pikkusiskon synttärit, ja siitä menee jonkin aikaa kun on joulu.. Sanoi ettei malta enää odottaa. :heart: Liitoskipuja on alkanut olla päivittäin. Varsinkin makuuasennosta kun nousee, niin häpyluut ja häntäluu on kipeänä ja sitten kans alaselkä koska kääntyminen ja nousemminen tuottaa toisinaan ongelmia ja vaatii aikaa...
 
Heippahei :) taas pikaisesti täältä kurkistan :) Rakenneultrassa käyty :) Kaikki oli kunnossa ja oikeissa paikoissa, sydän sykkihyvin, reisiluu- ja päämitat meni keskikäyrillä, mutta paino menee alakäyrillä, että pientä tyttöä meille lupaili :heart: painoarvioksi sanoi nyt ~3kg :) Yritän ehtiä palaamaan íllalla asiaan taas, mutta jos ei kerkiä, niin huomenna sitten

Mutzilla samaa mieltä!! tää uus sivu on ihan ahterista :kieh:

piupula ja leevi 20+4
 
Ellu82 ja erika76 tervetuloa mukaan.


Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. :heart:

Jeccika: Meillä on talvipuku kokoa 62cm. Ostettiin tolle kakkoselle, kun oli äippäpakkauksen puku niiiin suuri. Olihan toikin iso, mut ei hukkunut siihen. :) Tuo puku oli niiin hyvä ostos, et olen ollu senkin takia tohkeissani kun saadaan toinen talvivauva. :LOL: Ja vakuutuksesta. Joo, siihen on äidin paino rajana saako sen vai ei. Ei mekään sitä tiedetty ennen kuin tuli kieltävä päätös vakuutusyhtiöstä. Sellaisesta ei silloin ainakaan missään ollut mainintaa...

mammyli: Mä en ole pystynyt makaamaan mahallaan ollenkaan plussan jälkeen. Se olikin ekoja oireita, kun tuli huono olo mahalla maatessa. Nyt oon osittain mahalla pystynyt makaamaan, kun laitan tyynyn niin et on jalkojen välissä ja mahan alla...


Tän illan BB:n alkua ootellaan täälläkin. :wave: 24/7 on meillä mahdoton hankkia, mut eiköhän tolla telkusta tulevalla pärjää ja nettisivujen tarjonnalla... :saint:

BellaMarie: Potkii. Ja välillä kun kunnolla kenkäsee alakertaan niin vihlaisee "mukavasti". :x

Marde: Mulla ainakin levolac läytössä, nyt otan enää joka toinen ilta sen 15ml, ja sillä annostuksella aloitinkin. Hyvin toimii, ja alkoi vaikuttaa ihan parissa päivässä. Mutta tosin väli oli silloin 2-5pv, normaalin 2krt/pv sijaan... kamalan makusta se on. :x:x

Voi kettu näitä sivuja!! Nää on ihan syvältä! :kieh::headwall: Ensinnäkin kesti ikuisuuden löytää tänne, ja toisekseen mulla ainakin toimii tosi hitaasti, hitaammin kuin ennen. Muut sivut toimii ihan normaalisti ja ihan nopeasti, joten epäilen et vika on tällä kertaa sivuissa eikä meidän koneessa... :kieh: Ja profiilistakin sit kai hävis laskurit sun muut. En ainakaan löytäny niitä omasta profiilistani... :kieh:

(.) Kaikki ihan ok edelleen. Potkut tuntuu napakoina ja tänään esikoinenkin sanoi tuntevansa potkut kun piti kättä mahalla. :heart: Neiti olikin sit ihan innoisaan ja kyseli koska vauva syntyy. Huokaisi syvään kun sanoin et ensin on pienemmän synttärit, sit joulu ja vielä uusi vuosi niin sitten joskus sen jälkeen. Tuo jo tajuaa, et talvella on pikkusiskon synttärit, ja siitä menee jonkin aikaa kun on joulu.. Sanoi ettei malta enää odottaa. :heart: Liitoskipuja on alkanut olla päivittäin. Varsinkin makuuasennosta kun nousee, niin häpyluut ja häntäluu on kipeänä ja sitten kans alaselkä koska kääntyminen ja nousemminen tuottaa toisinaan ongelmia ja vaatii aikaa...

Shamandalie ja Itikka 20+1 :heart:
 
Hei vaan!

Taustalla roikuskelen kun ei aika tahdo riittää pysymään teidän kirjoitusten mukana ja lisäks mulla nää kaksplussan sivut on jatkuvasti jumissa (VARSINKIN NYT) uudistuksen jälkeen. Mutta täällä edelleen ja ihan hyvin voivana! :)

Rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin ja tyttöä meille veikkailtiin. Oon ihan haltioissani, jos näin käy, koska oon ollut hyvin skeptinen ajatukselle, että molempia sukupuolia meille suotaisiin! :) Mutta nähtäväksi jää sitten loppupeleissä, miten osui oikeaan tuo ultraajan "veikkaus".

Tänään käväisin myös pelkopolilla juttelemassa edellisestä ja tulevasta synnytyksestä. Mulla ei edellinen mennyt ihan nappiin ja hieman uutta tsemppiä kaipasin tähän ja siksi siellä kävin. Oli kyllä loistava käynti ja tuli tunne, että mua kuunnellaan varmasti loppuvaiheessa hyvin. Todennäköisesti tämä käynnistetään jo joulukuun puolella, jotta vältyttäis samoilta ongelmilta kuin viimeksi (Poika oli jäädä jumiin), mutta katsotaan nyt millainen tilanne on sitten joulukuulla.

Masu kasvaa aika järjetöntä vauhtia ja potkuja tuntuu jatkuvasti ja hyvin jo masun päällekin, mikä on ihanaa! :)

Nyt tuntuu, et painoa alkaa tulemaan ja pitäiski keksiä joku keino, jolla pysyis kurissa, ku ei olis kyllä varaa tulla paljon, jos meinaan itteni kantaa lopun ajan! Vinkkejä raskausajan painonhallintaan otetaan vastaan, jos joku osaa neuvoa?!

Tsemppiä kaikille liitoskivuista ym kolotuksista kärsiville... Täällä jo niitä odottelenkin.. mihin lie unohtuneet tällä kertaa! :D

Minky 21+4
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli vauvalla hyvin,pari päivää oli pienempi viikkoihin nähden,mutta se ei oo mitenkään hälyttävää. Sanovat että jos kasvu heittäis esim.10 päivällä joutuis kasvuseurantaan,meinas että pieni siro TYTTÖ olis tulossa. <3 Eli mun veikkaus meni oikeeseen! :)
Kaikki on meillä veikannut poikaa! Sanoinki tossa miehelle että nyt meille tulee akka valta taloon! :D Niin ja sit kysyin samalla noista harkkareista niin kätilö sanoi että ne ei haittaa niin kauan ku ne ei muutu kivuliaisiksi ja säännölliseksi. Ja sit tuntu niin hullulta ku se sano että "sulle ei sit tehäkkään synnytystapa arviota ollenkaan ku odotat toista lasta,et jos kaikki menee hyvin niin nähdään sitten seuraavan kerran ku tuut synnyttään" :D Että näin täällä.. :)

Jenk-ka ja tyttöasukki 19+5 <3
 
Heipparallaa:)

Rakenne takana ja oman ja myös mieheni yllätykseksi masuasukki ois sittenkin tyttö...eli oma poikaolo meni ihan pipariksi:rolleyes:Hyvä näin koska oltiin vähän niinkuin salaa toivottukin toista tyttöä ja nyt se ois niinku tulossa:cool:
Onnesta siis soikeena ollaan molemmat!
Leguri oli harvinaisen tyytyväinen minun vähäiseen painonnousuun...nyt vaan 1,2kg tullut lisää ja sanoi, ettei tuohon painonnousuun ole voinut kovasti ainakaan nuo herkut voineet maistua.Ihana kun saa palautetta siitä että on jaksanut pitää dieettiä..RD:n takia ja vauvan takia.
Muuten kaikki ok...tarvittavat jutut kondiksessa ja painoarvio 350g:OOnko se ihan normaalia, kun tuntuu aika paljolta näille viikoille..20+2:heart:

Onnea muillekin hyvistä ultranäkymistä:wave:
Tyttöjäkin siis rupesi ilmaantumaan:heart:

Pikkutoive ja Kille 20+2:heart: (Nimi täytyy muuttaa;) )
 
Apua, nyt tuli sitte rytinällä tyttölupauksia!!!! (:) Onnea kaikille!!!!


Piupula Hih, sun veikkaus meni vähä vääri, ku taisit olla aika varma että olis poika. :)


Eipä oikee mitää muuta kiitos tälläkertaa. :D

icefairy&Linnun Lyy 19+3
 

Yhteistyössä