*Tammikuun tähdet-11* joulukuu-10

Minua myös jännittää tuo että tuleeko meille todella poika :) Lähipiirissä on nimittäin ollu parikin tapausta jossa joka ultrassa luvattu poikaa mutta tyttö on tullu, turvonneista häpyhuulista johtunu sitte se että pojaksi luultu :p
:) no pääasia että olis terve!

Joulu lähestyy, lahjat ostettu! ja myös kääritty!
Alan miehen kanssa valmistautuun sauna hetkeen :)

Viikot vierii eteenpäin.. torstaina neuvolaan! :)

32+2
 
Kävin eilen neuvolassa. Viikkoja 34+2

Paino: -1,8 kg / 2vk
pissa: puhdas
rr: eka mittaus 135/92, toinen mittaus 139/95 ja kolmas mittaus 132/91
hb: ei mitattu
sf: 28
syke: 155
liikkeet: ++

Verenpaineen takia jo ens maanantaina uus aika ja pyys kotonakin mittaamaan muutaman kerran päivässä ja jos kotimittauksessakin on alapaine usein yli 90 niin loppuviikosta soitto neuvolaan. Supistuksista oli sen verran huolissaan että pyys lääkäriä tekeen sisätutkimuksen ja siinä oli onneks kaikki ok. Lepoa ja vedenjuomista käski nyt harrastaa ahkerasti..

Illalla sitten hain porukoilta verenpaine mittarin lainaan ja hyviä lukemia tuli, alapaine vähän yli 70, joten hyvältä vaikuttaa sen suhteen. Mikä lie häiriö tullu neuvolassa ku aina ennenki siellä ollu tosi hyvät paineet. Mutta jatkan nyt kuitenkin mittailua loppu viikkon ni voin sitten näyttää maanantaina neuvolassa hyviä lukemia =)

Sparkle ja Viuhti 34+3
 
Paljon onnea Erika76 pojasta! :heart:

Susanna. Minäkin ajattelin tilata sen vaavisängyn meidän vauvalle :) Olenkin tässä miettinyt, että mille päivälle sen tilaan ;) No se kai tulee kotiin melko nopeaa tilauksesta.. Mistä ostit siihen sänkyyn sen helmalakanan. Minäkin haluaisin siihen reunaan jonkinmoisen pehmusteen ja koristeen.

Tyttötrio Mullakin on joinakin päivinä niin elefantti olo ja tuntuu, että vauva yrittää tulla molempien kylkien kautta ulos. Mikään asento ei ole oikein hyvä ja hengästyttää ja ahdistaa :( Sitten taas joinakin päivinä ei edes tunnu, että olisi raskaana..

Taffo82 Teillähän meni jännäksi, kun sukupuoli vaihtuikin yhtäkkiä ;) On sitten yllätys kumpi sieltä loppujen lopuksi tulee :)

Minä löysin Veromodasta hienon "joulujuhla"-tunikan ja legginsit. Mukava laittaa sitten aattonakin itsensä "hienoksi" :) Kävin myös tarkistuttamassa näköni optikolla ja hakemassa itelle piilolinssit. Mukava, kun nyt ei tarvi pitää aina laseja, kun en tykkää yhtään mun laseista enää. Mukavaa vaihtelua ulkonäköön..

Minulla oli tänään 34 viikon neuvola ja tässäpä sieltä kuulumisia:

Paino: +250g ( viime vkl oli suvun pikkujoulut ja koko vkl tuli syötyä. Ihme, kun paino ei ollut noussut kuiteskaan tuon enempää :) )
Turvotus: (+) Nyt alkaneet vähän sormukset kiristään sormessa..
RR: 139/84 ( Alapaine alkanut nousemaan pikkuhiljaa ylöspäin.)
SF: 28 ( alakäyrällä mennään)
Tarjonta: RT
Syke: 160
Liikkeet ++

Kahden viikon päästä sitten lääkärineuvola. Terveydenhoitaja sanoi, että käskeä lääkärin katsoa vauvaa ultralla, jos haluan. Olisihan se ihan mukava saada jonkinlainen painoarvio vauvasta ja mahdollisesti saada tietoon, että kumpi olisi tulossa. Toivon, että se lääkäri suostuisi vähän ultralla katsomaan. Oli kyllä raskas neuvolareissu taas, kun lunta tullut tänne Helsinkiin iohan tolkuttomasti ja välillä joutui tuota esikoista työntämään rattaissa ajotiellä, kun kävelytiet olivat niin kapeita..

Elmi ja Minni 34+3 :heart:
 
Täältä joulutorttujen leipomisen lomasta vähän huikkailen neuvolakuulumisia... Painoa oli tullu viikossa jotain reilu kilo! :ashamed: Taitaa kyllä olla puoli kiloa nyt vähemmän, kun neuvolan jälkeen vatsa toimi taas ekaa kertaa moneen päivään :LOL: Jospa ei sitten ens viikoksi olis ihan noin reippaasti tullut painoa lisää. Muuten oli kaikki taas ok, eli eteenpäin mennään. Paljoa ei olis enää jäljellä. Jos nyt joulun sais olla kotona niin olisin tosi tyytyväinen :xmas:

Eipä täältä siis kummempia. Närästyslääkettä kuluu pullotolkulla, taitaa tulla melkoinen heviletti. Muutaman litran olen jo juonut...

Mussu & Myy 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Tulin minäkin pitkästä aikaa kirjottelemaan tänne. Ensimmäinen lapsi oli ehtinyt jo syntymään, onnea Erika!

Täällä on äippävapaata vietetty jo kaksi viikkoa ja käsityökärpänen on minuakin puraissut. Kaikenlaista pientä on kutoen syntynyt tulevalle perheenjäsenelle.

Elelen nyt jänniä aikoja, viime viikolla huomattiin vauvan olevan perätilassa ja perjantaina on aika tarkempiin tutkimuksiin eli mahdollisesti yrittävät vauvaa kääntää. Perätila huomattiin siis lääkärineuvolan ultrassa, aikaisemmin luulivat lapsen olevan raivotarjonnassa. Eli suosittelen tuota ultraamista ehdottomasti, muuten olisi tämäkin perätila voinut jäädä huomaamatta.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille!

Täpläkäs 36+5
 
heipä hei vaan pitkästä aikaa =)

En ole kyllä kuukausiin känyt, myönnetään =) Jos vaikka loppu ajan jaksais käydä kirjottelemassa ju lukemassa ku h-hetki lähenee =)

Joku oli jo saanut pojan, ONNEA :flower:

Itsellä on nyt 35 täynnä =) perjantaina on aika lääkäriin ja tehdään synnytys tapa arvio ku ensimmäinen on tosiaan leikattu. Toivon että sais koittaa ihan normaalia synnytystä. Hiukan alkanut tuo synnytyski pelottamaan. En tiedä miks mut kivalta ei tunnu :ashamed:

Mutta perjantaina lisää että kuinka käy..

memmu ja valtsu 35:heart:
 
Täpläkäs tulethan sitten heti kertomaan mitä perjantaina kävi!? :attn:
Ihan pikkaisen kiinnostaa kaikki perätilaan liittyvä...ensimmäinen raskaus kun on kyseessä ja Pikku A koko ajan on perätilassa viihtynyt :confused:

Pippuri ja Pikku A 34+0 POKS =)
 
Tyttötrioko se kärsi ripulista ummetuksen jälkeen... Ummetuksen oireena voi olla ripuli, niin hölmöltä kun se kuullostaakin... Toivottavasti olo on helpottanut, onhan siitä aikaa jo kun kirjoittelit...

Täällä liitoskivut koventuneet, istuminen ei ole mukavaa, oisko sitten vauvan pää painamassa alas...

Muuten kaikki ok ja ennallaan...

Shamandalie ja Itikka 35+1
 
kiitoksia medrex4 ja nullpoints... minä jo ihmettelinki kun ei minulle ole mitään mainittukaan että mitenkä voisin synnyttää... se selvinee ilmeisesti maanantaina jos kysäisen... tuokin tieto että proteiini sitoo hiilareita niin oli hyvä kuulla.. yrittänyt syödä terveellisesti "sydäntuotteita" ja kasviksia niinkuin sairaalalla kehoittivat, mutta silti tuntuu että entistä enemmän sokerit rupee pullistelemaan mulle... eli kun en liikaa stressaa syömisestä ja jos syön kohtuudella ja tietenkin liikun voinnin mukaan ja sovellan ruokani liikuntaan sopivaksi niin pysyisihän ne aisoissa... mutta kun ei jaksa elää raejuustolla ja porkkanalla joiden olen katsonut ettei ne nosta arvoja.. niin ja pitäisi myös muistaa mitata niitä sokereita... ihan kauheeta jotenki, mutta ei onneksi enää pitkä aika siihen että mukero syntyy...
 
Kiitos tsempanneille, ripuli on nyt hellittänyt =) Kolme päivää sitä kesti ja olo oli kyllä ihan naatti, vaikken siis oksentanutkaan. Eilen tulin yhtäkkiä oikein erityisen huonovointiseksi ja mittasin verenpaineeksi 124/42 ja pulssi 158 :O En edes uskaltanut sanoa miehelle mitään kun on muutenkin niin hermoheikko aina jos mulla vähänkään supistelee, huippaa tai jotain. Menin vaan pötkölleen muina naisina ja yritin olla naama peruslukemilla, vaikka vähän tuo pulssi kyllä itseäkin säikäytti.

Mutta tänään heräsin ihan hyvinvoivana ja olen jaksanut jopa siivota ja käydä kaupungilla. Supparitkin ovat olleet taas ihan perus-mahankovettumisia vaan. Näin ne olotilat vaihtelee.

Nyt lähetän puolestani tsempitykset teille, joilla vauva oleilee perätilassa. Mua henk.koht. myös huolettaisi ja pelottaisi kun ei tietäisi että miten synnytyksen kanssa tehdään. Toisaalta pelottaisi yrittää alakautta, toisaalta sektiokin jännittäisi kun sitä ei ole joutunut ennen kokemaan. Vaikka pitäisi tietysti pitää mielessä, että tällaiset tapaukset on sairaaloissa arkea ja varmasti vauva joka tapauksessa pääsee turvallisesti maailmaan. Sarjassamme helpommin sanottu kuin tehty : /

Mussulle siis tulossa myös heviletti :) Mulla ei tässä raskaudessa ole juurikaan närästänyt (kuin alussa), mutta ultrassa näkyi tukkaa jo reippaasti. Isommat lapsetkin ovat olleet tuuheatukkaisia jo syntyessään, esikoisella oli 1-vuotiaana jo leikattu otsis ja ihan kunnon saparot. Ja silloin närästi loppuun asti.

Hullulta tuntuu että monet meistä on jo viikoilla 35+! Ihan kohta alkaa vauvoja putkahdella maailmaan oikein tosissaan, iik! Itse taidan jäädä tällä kertaa hännänhuipuksi, koska en edes yritä toivoa että vauva syntyisi ennen laskettua aikaa 27.1. Pikemminkin taitaa mennä helmikuun puolelle.

Tyttötrio ja miss x 32+6
 
Terveppä terve miultakkii! Ja isosti onnea Erika76pojan tulemisen johdosta!

Kiva nähä tuttuja nimiä vielä täälläkin =) Oon varmaan ite käyny kk tai 2 sitte..

Hyvät voinnit ja myöhemmin lisää :heart:

Tammimölli 34+5
 
hirmusti onnea Erikalle pikku prinssistä :heart:

hmm, minen o pahemmin tänne kirjotellu, lukemas käynyt kylläkin, mutta kun tuntuu että aina niin hoppu ettei tekstiä kerkee tuottaan :confused:

tääl viikkoja 35+4, vaiko jo 5 päälle.. saikkarilla olin pari kuukautta, ei enää pystyny noihin farmin hommiin kunnolla( supistusten ja muitten kipujen takia ) = lehmien lypsy pääsääntösesti, kyykkyyn ylös n 200 kertaa per päivä, ei oikee onnistunu ja sovittiin et ennemin haen saikkari jotta ukko saa apua työhön kuin että seisoskelen työmaalla tekemättä juuri mitään..
ku yrittäjiä ollaan ni joutuu tuonkin lomitusavun tavallaan ite maksaan :( mut onneks saatiin osaava ammattilainen töihin joka tulee oleen mun mammaloman ja sen vanhempainvapaan (vai mikä se oli) meillä duunis, ja sen vapaapäivillekkin luvassa luotettava työntekijä = molemmat kultaakin arvokkaampia :D
1.12 alko mammaloma ;)

vointi ollu mitä on ja ikävä myöntää että enempi vaikee kun mukava.. supisteluja ja liitoskipuja ollu jo pitkään, ja koirien lenkitys toiminu jo n kolme kk siten et ajan autol omille pelloille, kilometrin päähän!, autolla ja päästän hurtat irti ja liikun ite mitä pystyn :ashamed:
onneks noita omia "tiluksia" mis voi huoletta irtoliikuttaa rakit rakkaat omaan tahtiin, rotuina sakemanni ja dobberi, ja saavat kunnolla höyrytä meneen..

joulua ei o viel laiteltu, ja tuskin kovin laitetaankaan. joulu ei aikuisikäni aikana o ollu mulle mitenkään tärkeä.. toki laatikot, kinkku yms kuuluu joulupöytään, mut muuten ei innosta.. toivoisinkin että vuoden päästä oma fiilis eri kun on se oma muksu jonka kans värkätä tunnelmaa ;)

maha-asukki ollu jo pari kk pää alaspäin, viikko sit kävin neuvolas ja kovin ahtaasti reppana asustaa: pää,kädet ja jalat supus, kaiketi ulostulosuunnas, pikku peppu hiertää kylkiä äärimmäisiin kiputiloihin :'(
supistuksia piisaa, muuttuvat kokoajan kivuliaammiksi, ja mikäie limatulppa irtoilee, veden määrä oli vähentyny aiemmista..

'ens viikon alus ois taas käynti, verenpaine meinaa olla yläpaineen osilta kohollaan, sokerit onneks tasottunu ettei tarvi ku satunnaisesti mitata. veri pysyny riittävän hyvänä toistaseks. ultra ollu lähes joka kerta, mut tota sf mittaa oon ihmetelly et mitä se oikeen tarkottaa.. tyhmä minä.. mutta kun semmosesta ei o ollu puhe ku joskus viikon 22 paikkeilla kaiketi mitattu :ashamed:

ens neuvolasta saa viimein lähetteen viimeseen lekurineuvolaan, joka sairaalas, ja samalla pitäs olla synnytystapa arviointi ja synnäriin tutustuminen.. aika tulee sit hyvällä tuuril ennen joulua, tai vasta joulun jälkeen, ja itestä jokseenki tuntuu et aika myöhään jää ku eräpäivä ois 9.1
 
elmi, ostin ihan tuolta uuden http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/175#vk_page_view/175?&p=2 ku en jaksanu alkaa huutiksesta kyttäilee jos sattus kohdalle hyvä :LOL: Sulla ei vissiin oo näkö muuttunu raskausaikana? Mulla meinaan muuttuu ja nytki on huonontunu ihan mahoton loppua kohden. Tiiä sitten mistä tuoki johtuu mutta ärsyttävää se on :D

Ja se käsityökärpänen iski sitten tänneki. Kudoin vauvalle minitumput ja villasukat kotimatkaa varten, vihreet että ne sopii kotiintuloasuunki vielä :) Niin ja tilasin vielä semmosen ristipistotyön että sitä ootellessa :) Ja pojalle aloin kutoo pieniä tumppuja autokäyttöön :D

( . ) omaan napaan ei sen kummempia. Äitiysloma alko virallisesti 7.12 vaikka kotona oonki ollu jo pitkään. 30+0 tein sen viimesen työpäivän. Tänä aamuna heräsin aivan jumalattomaan päänsärkyyn ennen viittä ja samalla sainki sitten koko porukan hereille mutta eipä näitä aamuja kovin usein oo että näin aikasin viittitään nappulan kanssa nousta :LOL:
Neuvolassa kävin tiistaina, kaikki oli ihan ok. Seuraava neuvola on ens viikon maanantaina ja siitä viikko niin on vielä yks ultra. Nii ja huomennahan se tulee täyteen tuo 35 viikkoa mullaki :)

Susanna & Mytty 34+6 :heart:
 
viime viikolla mulla oli hb 99, nyt se pudonnut kuin lehmän häntä.. 88tänä aamuna sormesta otettuna ja se heittää yleensä mulla ainakin kolmella eli todellisuudessa ilmeisesti 85, huomenna otetaan uudelleen..saa nähdä kuinka pian taas tankataan, tosin mulla sormet kuin nakkimakkarat, et uskalsi epäillä raskausmyrkytystä tähän oheen....

36+0
 
ä060811 tsemppiä, ettei hemppa enää tuosta laskisi! Toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä tulolla...

Täälläkin on käsitöitä tehty, mutta ei meinaa hartiat kestää neulomista (aina ollut tämä ongelma) ja selkä taas ei tykkää jos kauan pönöttää ompelukoneen ääressä.
Lähinnä imuja, pesulappuja ym nopeeta saumuroitavaa tullut nyt viime aikoina tehtyä.

Huomenna ois neuvola. Tuntuukin että viime kerrasta on jo aikaa vaikka kuinka, vaikka alle neljä viikkoa kuitenkin. Tämän käynnin jälkeen ovatkin sitten vissiin parin viikon välein.

Valmisteluista...
Milloinkohan olisi kohtuullista kaivaa vaunut laatikosta ja tarkastella niitä vielä :) Siitä on jo aikaa, kun ostettiin ja ovat nyt olleet vaan laatikossaan odottamassa. Kaupassa laittoivat mukavasti takuun alkamaan vasta tammikuusta, kun kysyivät milloin on laskettu.
Osa pikkuisista vaatteista on jo pesty ja viikattu, osa on vielä menossa pesuun.
Sain kaverilta vielä kassillisen vanhoja pikkuisia vaatteita, joten ei tarvi kyllä yhtään enempää hetkeen hankkia. Kuitenkin niitä tulee sitten vielä vanhemmilta ym kun vauva on syntynyt.

Tää tyyppi on ollut viime aikoina tosi aktiivinen, tuntuu että tulee mahasta läpi. Kuitenkin eilen illalla kai oli jotenkin eri asennossa eikä liikkeet tuntunu vahvasti nukkumaan mennessä. En sitten saanut unta, kun mietin niitä ja miettimällä sai päänsäryn, että nukkuminen oli vielä vaikeempaa.
Onneksi huomenna on se neuvola, että tietää kaiken olevan varmasti kunnossa.

minemi ja tyyppi 34 +3
 
Sairastaa taas vaihteeksi flunssaa. Illalla iski räkätauti ja yöllä nousi kuume, nyt on aika mahtava olo. Taitaa olla pirrettyjen päivä kuopuksen kanssa... Nyt ei onneksi enää tartte pelätä että alkais supistella kun aivastelee : /

ä060811 toivottavasti ei ole raskausmyrkytys. Onneksi sullakin kuitenkin on viikkoja ihan kivasti, ettei ole mitenkään hurjan kriittistä jos joutuvat käynnistämään. Vähän helpottaa sitä murehtimista.

minemi täällä jumppaillaan myös tosi reippaasti ja vatsanahka venyy :D Taitaa olla jo tosi ahdasta tuolla yksiössä.

Taidan pistää pötkölleen tähän sohvalle ja jatkaa sairastamista :kieh:

Mussu & Myy 36+5
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Luulin että kun jään töistä pois niin olisi enemmän aikaa kirjoitella mutta taisi käydä päinvastoin, en tiedä mihin tämä ensimmäinen lomaviikko meni, kiirettä on tuntunut olevan. Nyt vielä yksi talvilomaviikko ja sitten alkaa virallisesti äippäloma. Jotenkin on tuntunut että kaikki mitä olin sunitellut äitiyslomalla hankkivan tai tekevän, olisi pitänyt hoitua ensimmäisenä lomapäivänä ja nyt tuntuu että suhaan paikasta toiseen kauhealla kiireellä ja stressiä pukkaa ihan suotta kun ei kuitenkaan ole kiire mihinkään. Vaikea ehkä vaan sisäistää että nyt olen oikeasti lomalla.

Suurin stressin aihe on varmaan vaunujen hankinta, en millään meinaa löytää hinta-laatusuhteltaan sopivia käytettyjä vaunuja. Värityskin pitäisi olla sellainen että sopii tytölle, eli siniset on poissuljettu. Muuten kaikki on melko valmista. Sairaalakassia en ole vielä pakannut kun la on vasta sitten tamikuun lopussa enkä ole vielä hankkinut vauvalle öljyä, talkkia vaippoja tai mitään livinsuojia tms.

Jollain muullakin taisi olla näkö huonontunut. Minulla huomaa ihan selkeän eron, ei meinaa telkkaria pystyä katsomaan tihrustamatta ja autolla ajaessa en meinaa nähdä mitä nopeusrajoituskylteissä lukee. Toivon että näkö palautuu ennalleen synnytyksen jälkeen.

En nyt muista kenellä oli siitä sukupuolesta epäselvyyttä...kyllähän noita juttuja paljon kuulee että ultrassa on sanottu lapsen olevan tiettyä sukupuolta ja syntyykin toista sukupuolta oleva. Onhan se vähän harmi jos itsekin menen ostamaan pinkit lastenvaunut ja kasillinen tytönvaatteita on jo hommattuna jos tulokas osoittautuukin pojaksi! Jotenkin kun on niin asennoitunutkin siihen tyttöön niin jos sieltä poika syntyy niin voi hetki mennä ihmetellessä että kenen lapsi tämä on :D

Joku muukin taisi puhua lonkkien kipeytymisestä yöllä...vai olikohan se jollain muulla palstalla (kun luen myös joulukuisten palstaa, on niin kiva lukea siitä viime hetken jännityksestä ja synnytystarinoita ennen kaikkea). Joudun nimittäin itse kääntää jatkuvasti yöllä kylkeä kun lonkat kipeytyy, en muista tällaista aiemmista raskauksista. Lonkat tuntuvat kipeiltä sitten vielä päivälläkin.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, paino pysynyt edellisestä kerrasta lähes samana, eli oli jotain 73kg. Eli n. 10kg tullut kaikenkaikkiaan lisää, eli kai ihan sopivasti. Hemoglobiini on lähtenyt roimasti nousuun ja mietin että kun syön jäljellä olevat rautatabletit (riittää n. viikoksi) niin voisikohan ne lopettaa ja jatkaisin vain pelkillä raskausvitamiineillä jotka sisältävät vähän rautaa...!? Seuraava neuvola onkin sitten jouluviikolla ja viimeinen lääkäri sitten tammikuun alussa.

Loppuraskautta kohden on olut vaikempi vastustaa herkkuja. Näin taisi käydä myös aiemmissa raskauksissa. Kuopuksella oli la joulukuun puolivälissä ja muistan silloinkin syöneni konvehtirasian kerrallaan lähes joka päivä. Nyt on vähän paremmin pysynyt syöminen hallinnassa mutta makeaa tekee kyllä mieli ja jotain pientä herkkua syön päivittäin. Täytyy nyt yrittää myös vähän lenkkeillä. Eilen kävin 40min. lenkillä ja huomasin että se on aika lailla maksimi, lopussa alkaa jo särkeä selkää ja janottaa ja olo tuntuu vähän heikolta. Mutta varmaan puolen tunninkin lenkki päivässä tekisi hyvää.

Johan tuli tarinat näin pitkän kirjoittelutauon jälkeen :D

MamaDeDos & rakas tyttäreni 33+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips.
Eilen olin neuvolassa ja tuleva isovelikin sai olla mukana. Pojua nauratti kun kuuli vauvan sydänäänet. Kaikki oli vielä hyvin. Jännitän myös et tuleeko raskausmyrkytys kun ekasta oli. Mut ei mitään merkkejä vielä. Sairaalassa kun olin niin kehotettiin hankkimaan verenpainemittari kotiin, kenelläkään tutulla ei ollut. Onneksi neuvola täti sanoi et saan hänen mittarin siksi ajaksi kun tk on kiinni.
Eilen oli sitten se hampaan poisto pojalla pulssissa. Vähän vastusteli maskia ja oli pakko pitää päästä ja käsistä kiinni et saatiin unten maille. Sekin vähän sai mulla kyyneleet silmiin, mut äkkiä se oli unten mailla. Hammas oli kuitenkin niin piukassa, että piti vielä tipalla lisätä nukutusta. Koko iltapäivän oli tokkurainen ja pientä pahoinvointia oli myös. Vaikka on noin pienestä toimenpiteestä kyse niin kyllä sitä miettii kuitenkin meneeköhän kaikki hyvin. Nyt se kaikki on ohi toivottavasti paranee ilman lisäkäyntejä.
Hauskaa viikonloppua kaikille. Itse lähtee huomenna Poriin ja saa sitten käydä baari kierroksella. Itsellä on niin pieni vauvamasu et ei monelle varmaan tuu mieleen et oon raskaana. En tietenkään mitään kännejä vedä glökiä aattelin raakana juoda :D

33+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksuu rv 33! :)

Vielä olisi viikon verran töitä jäljellä ja tuo loma tulee kyllä niin tarpeeseen. Jatkuvasti jomottelee häpyliitosta ja lantion takaosaa. Iltaisin ei tahdo päästä liikkeelle ja seiniä pitkin nojaten kuljetaan. Nukkuessa kyljen kääntäminenkin on aika tuskaista. : / Toivottavasti helpottaa kun lomalle pääsee. Täytyy koittaa ottaa viikonloppu rennosti ja huilia.

Tänään olisi tarkoitus mennä työporukan kanssa ravintolaan syömään ja vähän viettämään iltaa. Ja huomenna sitten pitäisi varmaan lopultakin vääntäytyä joululahjaostoksille kun rupee tuo joulukin lähestymään uhkaavasti... :D

Heta & Hippo 33+0
 
Heippa kaikille!

Mamadedos mulla kanssa kipeytyy melkein joka toinen yö lonkat. Käännän kylkeä tosi usein ja pidän paksua tyynyä jalkojen välissä. Se tyyny tuntuu auttavan. Joskus ryttään peitonkin kokonaan jalkojen väliin. Herkkuja menee alas täälläkin. Hassua kun alkuraskaudesta oli tosi helppoa syödä terveellisesti ja nyt tuntuu että koko ajan olis kiva saada suu makeaksi. Omatekoinen teoriani on että nyt kun vauva alkaa olla melkein valmis ja kasvattaa rasvakerrostaan, tietää se nopeimmat konstit siihen :p !

Olin ultrassa ja lääkärissä keskiviikkona ja sain aika reippaan painoarvion. Piti oikein ultrata kaksi kertaa kun ultraajan mielestä bebs oli niin iso. 2,7 kg tuli nyt arvioksi 33+2 viikoilla ja se oman matikkapääni mukaan tuntuu paljolta, varsinkin jos se pitää paikkaansa että vauvat 36+ viikosta lähtien pulskituvat 200 gr viikossa. Lääkäri veikkasi että jos menee viikon yli tulisi 4,5 kiloinen. Huhhuh! Omalla äidilläni on molemmat synnytykset menneet yliajalle käynnistykseen. Olisi tosi kiva jos vauvaa ei päästettäisi kasvamaan ihan älyttömän isoksi. Kaiken lisäksi se on siellä kuitenkin vielä poikittain ja on ollut niin koko ajan. Oma lääkärini erehtyi viimeksi luulemaan päätä pyllyksi....Voi käänny jo, lupaan sitten siivota ja harrastaa kaikkea muutakin kivaa, että päästään ajoissa laitokselle ;) ! Pääasia kuitenkin että lapsella näyttää olevan mukavat oltavat ja istukka näyttää toimivan enemmän kuin tehokkaasti. Yritän nyt itse vähän jumppailla ja lukea spinning babies-vinkkejä, jos ne auttaisivat pientä asettumaan oikeinpäin lähtökuoppiin. Symppisterkut siis kaikille perä- ja poikkitilalaisille!

Flip 33+4
 
Munkin tekee mieli herkkuja ja lantio puutuu/kipeytyy yöllä, että samoilla linjoilla täälläkin :p

Just oli neuvola. Muuten kaikki ihan mallillaan, mutta tyyppi on nyt sitten kääntynyt perätilaan oltuaan ensin pitkään "oikein päin". Viikon päästä uusi käynti ja jos on tilanne ennallaan, niin sitten lähete synnytyssairaalaan. Höh.
Tsemppiä myös Flip poikittain makailevan kanssa!

Pitäs vissiin siivota ja leipoa, kun huomenna tulee väkeä kylään.

minemi 34+4
 
Pippuri 79, minemi ja Flip Täällä kävi nyt niin onnellisesti, että tänään äitiyspolilla tehdyssä tarkastuksessa pikkuinen olikin kääntynyt itse pää alaspäin eikä siis enää ollut perätilassa. Käännös on ilmeisesti tapahtunut tässä tämän viikon alkupuolella, siitä lähtien liikkeet ovat tuntuneet vähän erilaisita. Nyt vaan toivotaan, ettei enää käänny takaisin. Toivottavasti teillä ja muilla väärinpäin olevan vauvan kanssa kamppailevilla menee yhtä helposti. Tänään tehtiin myös kokoarvio, joksi tuli 2,8 kg eli tämä tarkoittaisi keskikokoista (n.3,5 kg) vauvaa lasketun ajan tietämillä.

MamaDeDos ja Flip Täällä kärsitään myös lonkkien ja alaselän kipeytymisestä yöaikaan. Onneksi kevyellä liikunnalla on saanut tähän vaivaan helpotusta. Toinen ilmaantunut "vaiva" on, että voisin nukkua suunnilleen vuorokauden ympäri eli nyt loppuraskausesta alkanut väsyttämään samalla tavalla kuin alussa.

Täpläkäs 37+0
 
tsemppiä kaikille näille viimisille viikoille :)

Tääläki on lonkat kippeenä, kutisee joka paikka, sitruunat on suurta herkkua ja selkäkipu vaivaa..
kaikkea mahollista siis mitä esikoisen aikaan ei ollu!
Neuvolassa käytiin torstaina ja sf mitta oli 32+4 viikolla 31cm ..
Kiloja tähän mennessä tullu yhteensä 2,8kg.. eli ei onneks hirveesti :)
muuten kaikki ok.. kahen viikon päästä uusiks eli 23.12 :p
Menen lekurille painoarvioon sitte 37 viikolla eli tammikuun alkupuolela..

Kauheesti vessattaa koko ajan ku tuo poitsu möyrii, onneks oli pääalaspäin vaikkei ihan kiinnittyny vielä ollukkaa! :p

32+5
 

Yhteistyössä