*Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

Minusta ei ainakaan päivittäjäksi ole kun niin tumpelo olen näissä asioissa :D
Toive81 vaikutti kivoilta nuo rattaat :) Meile vaan ei onnistu nuin pieni renkaiset ku pittää hyvin päässä lumessa eteenpäin.. ei aina välttämättä olla heti näitä meän teitä auraamassa niin pittää päässä sitte eteenpäin aamusin kunnon lumimassan läpi :D meän nuissa vaunuissa on isommat rattaat ja ne saa peräkkäin/vastakkain/vierekkäin, ostettiin käytettynä 150e vauvan kantopussin kans :) tykkään kovasti!
Huomena on sitte kauan odotettu lääkärineuvola <3
26+3
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!!

Harjoittelu on käynnistynyt vauhdikkaasti... liitoskivut ovat jälleen pahentuneet (nyt on joutunut liikkumaan enemmä) supistuksia ei onneksi ole ollut sen enempää kuin kotona sairastaessakaan :D Täällä on ollut niin aktiivista porukkaa, että ihan hävettää kun ei oo ehtinyt käydä... :ashamed: Mut eiköhän asia muutaman viikon päästä korjaannu... ens viikolla olis toinen neuvolalääkäri, mielenkiinnolla odotan millanen tapaus siellä on... jälleen kerran eri lääkäri... Mytty on alkanut viimein "nukkuun" yönsä ja liikkuu paljon päivisin <3 kylkiluut ovat kovilla varsinkin oikealla puolella.. ei tuntunut esikoisesta kyllä potkut näin kipeästi..

Nyt täytyy palailla koulu tehtävien pariin...

T:Kata-86 ja Mytty 26+5
 
Pikaisesti Hemoglobiinista Sain hyvän vinkin mun neuvolatädiltä; rauta kun täytyy ottaa tyhjään vatsaan, eikä ole hyvä syödä väähään aikaan raudan ottamisestakaan mitään. Hän siis ehdotti, että kun käyn aamu yöllä vessasss otan raudan samalla. Vatsa on tuolloin tyhjä ja aamupalaan on vielä aikaa. Itse syön Retafer 100mg yhden joka päivä tai siis yö, heh. Varaan siis vettä ja rautatabun jo illalla valmiiks. Ite voin todella suositella Retafer- merkkistä rautavalmistetta, sulaa vasta suolistossa ja on hellempi vatsalle. Kokeilin alkuun myös Obsidania mut se ei sopinu mulle ollenkaan, vatsa tuli kipeeks ja turvotti kovasti. Aattelin nyt laittaa vinkkiä kun monella on arvot tainneet notkahtaa vähän alaspäin. Näin oli mullakin ja siks neuvolasta vinkattiinkin hyvä keino millä rauta varmemmin imeytyy.

Päivittäjää ei mustakaan taida tulla.. Oon niin käsi näissä jutuissa. Mutzillalle kuitenkin suuret kiitokset, että olet tähän asti jaksanut! :)
 
Mutzilla: Jos ei muita halukkaita ole niin mä voin kyllä alkaa päivittään. En mä tiiä kuinka hyvin se multa onnistuu mutta voin kyllä sitä pyrkiä tekemään. Marraskuun alusta olis varmaan helpoin alottaa, vai?

Sparkle ja Viuhti 28+3
 
Hemoglobiinista: retafer mullakin käytössä. Olen sitä joskus nuorenakin käyttänyt ja oli sopiva. Itse en jaksa välittää aina niistä syömisistä, otan kun otan....pääasia että joka päivä muistais. Hb oli noussut 106-> 117 viimeksi.

Mamadedos [/I
]hyvä että kaikki ok!

vappupommi 30+0 :popcorn:
 
Tuntuu, ettei oikein ole paljon kerrottavaa tässä vaiheessa raskautta. Ei ole mitään uutta, nyt mennään vaan vähän odottavalla kannalla, eli loppurutistusta odotellen. Ensi viikolla on lääkäri, näkee onko supistukset tehneet mitään. Olemista ja odottelua tämä elämä tällä hetkellä.

Meillä ei varmaan aleta pakkaseen mitään väsäämään, tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta. Mies jää isyyslomalle kun vauva syntyy, joten eiköhän meistä jompikumpi ehdi ruoat siinä väsäilemään. Esikoinen saa lounaan eskarissa, ja vauva vetelee pelkkää maitoa. Mitään pullia sun muita en ala väsäämään, en usko että kukaan olettaa että vastasyntyneen lapsen äiti odottaa vieraita pitopöytä notkuen. ;D

Joulua ei ole tullut kauheesti vielä ajateltua. En ole yhtään jouluihminen, ei siis suoraan sanottuna ihan hirveesti koko joulu edes kiinnosta. Varmaan mennään mun vanhemmille, asuvat 3 km päässä meidän tulevasta kodista johon kuukauden päästä muutetaan. Varmaan pitää joulupukki jostain taikoa pojan iloksi. Joulupäivänä varmaan käydään miehen vanhemmilla ja mummilla tuolla 70 km päässä, tai mies ja poika ainakin käy. Mä meen jos jaksan, riippuu sen hetkisestä kunnosta, viikkoja silloin kuitenkin jo 37+0, niin saattaa olla ettei jaksa/kykene.

En tiedä, koko elämä tuntuu olevan nyt vähän odottavalla kannalla, vaikka toisaalta tässä olis vielä sata ja yksi asiaa tehtävänä ennen vauvan syntymää (remontti, muutto, vauvatavaroiden hankinta...).

Elara ja Tiko 29+2
 
Moikkis! :wave:


Mamadedos Olipas kokemus! Huih, ihan varmasti säikäytti, mutta onneksi kaikki näyttäisi nyt olevan hyvin. Toivottavasti ei enään toistu. :hug:

Mun piti kamalasti kommentoida kaikkea, mutta jospa illemmasta uudestaan pääsisi palstalle. On lähdettävä hampilääkäriin ihan pian...

mahan laskeutuminen Onko muilla? Mulla on nyt ollut kremppaa ja supistuksen tynkää 3 päivänä ja eilen mies tokaisi, että mun maha on alempana kuin ennen. Ei siis roiku, mutta alempana selvästi silti. Hmm...mulla esikoisesta laskeutui pari päivää ennen vauvan syntymää ja muista laskeutunut vasta synnytyksessä, viimeisin itseasiassa jotain 1-2min ennen syntymää. Koko synnytyskään ei kestänyt kuin tunnin, joten nyt sitten olen huuli pyöreenä mitä tuleman pitää. :O
Olen kyllä kuullut, että joillakin on laskeutunut ja taas noussut jne. ettei välttämättä kerro mitään.
Silti sitä eilen tiiraili mahaa aina ohimennen ja rupesi arveluttamaan. Viimeksi kun sain 33 viikolla estolääkkeet ja kortisonit kun neiti meinasi ottaa varaslähdön.

Huomenna neuvola, onneksi. Josko siellä viisastuisi. :whistle:

Löysin vauvalle ihanan toppahaalari/pussin ja piti samalla reissulla ostaa hieman villalankaa josko saisi tehtyä pipon, tumput ja sukat itse. ;)
Leipomuksistakin innostuin jo ja olen väsännyt muutaman kuivakakun, pellillisen puolukkapiirakkaa ja vielä haluan tehdä mustikkapiirakkaa, pullia ja sämpylöitä.
Pitää vaan isäntä passittaa Ikeaan hakemaan muovirasioita kun sellaisia meillä ei oikein vielä ole (kaikki jouduttu ulkomailta muuton vuoksi ostamaan alusta alkaen ja aina tulee vastaan jotain mikä vielä uupuu). Onneksi Ikea on melkein naapurissa.:D Lue: mies tykkää!


Mutta nyt syömään ja lääkäriin.
:wave:


Madrex4 ja tyyppi 30+2
 
Moikka pitkästä aikaa

En oo täällä pitkään aikaan käynyt, suurin syy se että on kankeat nämä uudet sivut... Ja FB:ssä tulee päivittäin käytyä ja se toimiikin paremmin...

Tänne ei kummempia, kaikki ok ja tammikuuta ootellessa.... Sokerirasitus oli ok ja muutenkin kaikki menneet kivasti.

Shamandalie ja Itikka 29+2
 
jep marraskuusta, tuon tekstin voi kopsata tosta etusivulta, mut en tiiä tuleeko nuo värimerkinnät sillä tavalla mukaan, vaihtaa sinne vaan miun nimen tilalle loppuun uuden päivittäjän nimen

*muoks* eipä lainaus taas onnistunu :|
 
Madrex4Mulla on välillä maha alempana ja nyt taas ylhäällä eli mulla ainakin johtuu vielä vauvan asennosta :)

Eilen poksui rv28 :) Vielä 3 viikkoa ja alkaa uudet luvut :D Uusinta masukuvaa lykkäsin fb:hen :)

Toive81 ja Sintti 27+1
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitin vaikka mitä ja sit yhtäkkiä sivu hyppäsi johonkin ja kaikki katosi... : /

No tässä koosteena tärkeimmät:

Joulusta olitte keskutelleet - mä olen viimeisen päälle jouluihminen ja odotan kyllä innolla. Korttitarvikkeita olen jo hommaillut ja laivonnaisia miettinyt... Tänä jouluna en kuitenkaan aio ruokkia koko sukua vaan käymme aattona syömässä mun porukoilla ja joulupäivänä appivanhemmilla. Aattoiltana tulevat sitten lähisukulaiset meille treffaamaan pukkia ja kahvittelemaan. Aion silti kuitenkin pienen kinkun kotiinkin laittaa ja pottulaatikkoa ja karjalanpiirakoita on pakko saada :D Sitä ennen juhlitaan kuitenkin pojan 7-v. synttärit ja mun vanhempien 30-v. hääpäivä...

Talvitakki mulla on jo ennestään kun esikoinen syntyi marraskuussa ja kuopus maaliskuussa. Tosin ei ole mikään äitiysmalli vaan ihan jostain alelaarista kaivettu perustoppapuku henkselihousuilla kokoa L :) Äipälomaan asti mahdun varmaan omaan villakangastakkiini jonka venytin kuopusta odottaessa, jos tarvitsee jotain asiallisempaan päällensä saada ;)

Synnytysajoista oli myös käyty keskustelua. Itse toivoisin pääseväni ensi vuoden puolelle, mutta saas nyt nähdä kun LA on 2.1. :rolleyes: Nyt on tosin kipeät supistukset laantuneet (flunssa hellitti kuuden viikon sairastamisen jälkeen) ja tilanne siltä osin rauhoittunut. Maanantaina tsekataan taas kohdunsuu tilannetta. Äippäloma alkaa neljän viikon päästä ja neljän ja puolen viikon päästä pääsee Oulaisiin synnyttämään (ennen sitä joutuis ajamaan Ouluun)... Olisin kyllä jo ihan kypsä jäämään kotiin. Tuntuu ettei energiaa millään riitä töihin ja arkirutiinien pyörittämiseen |O

Tällaista tällä kertaa, jospa sitä olisi vähän aktiivisemmin mukana tulevaisuudessa...

Mussu & Myy 30+4
 
paino 88,4kg +1073g/vko :I (83,8kg )
hemoglobiini 129 (125)
RR 117/75 (123/68 )
pissa puhdas
turvotus yhdellä plussalla
kohdunpohjankorkeus 30cm (nyt menee jo sitä katkoviivaa pitkin :O ) (24cm )
ehken raivotarjonta, mutta myllä vielä niin paljon että eipä se varmaa ole

En taida sitten sieltä viikon 36 kysin tarkastuksesta lähtä poissa ilman vauvaa, herranjestas miulla ikinä ole mennyt tollasta vauhtia tuo masun kasvu ja samalla tavalla olen nyt "pyöristynyt" sekä taaksepäin pitäis mun kohdun olla kallistunut :O
Neuvolakäynnit nyt 2 viikon välein ja seuraava onkin 11.11. ja silloin on miun ja kuopuksen 3 vuotisneuvola samalla.
 
Tulin vaan pikaisesti lukemaan uusia juttuja ja jotain kommentoimaan. Ollaan nyt silllä kauan odotetulla syyslomalla Pohjoisessa. Aamulla täällä oli vielä maa valkeana lumesta :) Oltiin viime yönä perillä vasta joskus yhden jälkeen niin tänään ollut vähän sumuinen olotila, kun tuo neiti kuitenkin herätti jo sinä kahdeksan aikaan aamulla |O

Mahtava, kun sain sen talvitakin ostettua. Löysin mieluisen ruskean untuvatakin karvakauluksella Seppälästä. Takki on kokoa XL, eli hieman on kasvun varaa, kun normaalisti mun takit on M/L kokoa. No toivoa sopii, että takki menee vielä tammikuussa päälle.

Minustakin välillä tuntuu/näyttää, että onkohan tuo maha jo aika alhaalla. Hikkakohtauksia masuasukilla on suurinpiirtein joka ilta, kun laitan nukkumaan. Tai ainakin silloin ehdin havannoimaan, että vauveli siellä hikottelee. Se nikotus tuntuu ihan tuolla alhaalla, eli taitaa vauva olla jo raivotarjonnassa. Vauva on aina vilkkaimmillaan illalla, kun laitan nukkumaan ja sitten myös aamulla saattaa herätä minut möyrinnällään joskus kuuden-seitsemän aikaan. Eilen illalla/yöllä potki melkein koko matkan, kun matkustettiin autolla noin reilu 7 tuntia. No onneksi ne potkut eivät vielä käy kipeää..

Meilläkin on ehkä tarkoitus käydä tällä reissulla katsomassa yksiä käytettyjä kaksostenrattaita. Onko kellään kokemuksia Teutonian rattaista??

Ei kai tässä muuta..Jatkamme rentoa lomailua ja viikon päästä mulla on seuraava neuvola, joten silloin lisää kuulumisia :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!


Elmi ja Minni 28+6 :heart:
 
Elmi: Me ostettiin Teutonian yhdistelmät (ei kaksosrattaat vaan tavalliset) tälle tulokkaalle, mutta tosiaan ei olla vielä päästy testailemaan. Vaikuttaa kuitenkin tosi hyviltä. Kevyet ja näppärän oloiset, eikä mitkään valtavat rohjot. Paljon niitä on kehuttu ainakin.
 
Elmi:Minäkin varmaan haen huomennsa Seppälästä takin :) Löysin sieltä kivan pitkän toppatakin, hinta vaan aika karvas, mutta se saa luvan kelvata sitten vauvan synnyttyäkin.Tosin S koko meni nippanappa nyt, joten tarttis varmaan ostaa M koko, mutta pelkään että se onkin sitten jo liian iso myöhemmin. Mutta taidanpa kuitenkin päätyä M kokoon, mahtuupa sitten villapaitakin kunnolla lle ;)

Hikka:Täälläkin vauvalla välillä hikka ja tuntuu myös tuolla alhaalla, josko ois kääntynyt pää alaspäin. Tää vauva on kyllä niin paljon rauhallisempi kuin isosiskonsa oli! Toivottavasti olisi sitä myös synnyttyä :D On meinaan neidillä aikamoinen tempperamentti niin olisi ihan tervetullutta josko pikkusisko olisi hieman rauhaisampi tapaus :)

Helmikuisissa oli jo yhdellä syntynyt vauva!!!Oiskohan viikkoja ollut 25, mutta kivan painoinen oli tullut ja tyttö voi kuulemma hyvin. Eilen lukaisin kun kuulin uutiset tuolta keskenmenopinosta missä myöskin kirjoittelen.Hurjaa ajatella, että meidänkin vauvat voi jo syntyä ja koko ajan on vain paremmat mahkut selvitä masun ulkopuolella :whistle: Mutta toivotaan, että vauvelit nyt viihtyisivät vielä pitkän tovin kohdussa :heart:

Vyötärönympärys, mittaako joku muu sitä? Otin ekan kerran mitan tiistaina 26+6 ja tulos oli 91cm ja olin sen kokoinen esikoiosta odottaessa vasta rv32 joten todellakin masu kasvaa nyt nopeammin. Tänään mitta oli 93cm. Tätä menoa taitaa satanen paukkua nopsaankin rikki ellei sitten maha ehdi laskeutua :D Esikoisesta ei ehtinyt kasvaa yli 100cm.

Toive81 ja Sintti 27+3
 
Hei pitkästä aikaa!
Tännekki tietenki voi päivittää kuulumisia täältä rempan keskeltä.. ollaan nyt ilman hellaa täälä joten ruokaa ei paljon laitella, mikrossa voi lämmittää ja onneks kahvia keitellä! Onneksi porukat assuu naapurissa nii sielä kokkailin toissapäivänä.. tänään noutopizzaa ja huomena taas porukoille :D tämmöstä nyt seuraavat kaks viikkoa! Mutta uusi keittiö palkitsee <3
Lääkärineuvolasta sen verran että kaikki hyvin, painoarvio poitsulla oli noin 900g eli keskikäyrillä meni se, ONNEKSI, sillä sf mitta huitelee :/ se oli 27cm nyt viikoilla 26+4!
Minun paino on tasan lähtöpainossa, huippua :) ei kiloja, ei murheita :D
34 viikolla pääsen vielä lääkärineuvolaan ja 37 viikolla.. vauvalla on tässä vaiheessa ne kasvun viikot edessä joten vielä katsotaan ettei kasva kovin isoksi kun minustakaan ei hirvee jättiläinen mahu ulos :) Kohdunsuussa ei muutoksia ollu tapahtunu supistuksista ja alapään paineesta huolimatta!
hemoglobiini oli laskenu ja oli nyt 107 eli suositeltiin rautaa.. obsidania aattelin maistella ku sitä on esikoisesta vielä kaapissa!
Nyt oottelen ensiviikkoa ja remontin alkamista :) Kaapit on kolmea lukuunottamatta purettu ja sitte vielä revitään tapetti pois alkuviikosta.. pääsee miehet hommiin!
huomena poksuu!
Hui tosiaan oli helmikuisissa pikkunen tyttö syntyny! <3 toiv. kaikki sielä hyvin menee!
26+6
 
Mut varmaan potkittiin pihalle FB:stä kun yhtäkkiä ei pääse koko ryhmään... :| No ei mahda mitään, tulen tänne poksumaan. Onneksi tämä palsta sentään vielä toimii, vaikka ens viikko on kyllä taas sellaista juoksemista että saa nähdä miten sitä ehtii. Maanantaina on iltatuntien pito, tiistaina kokous, keskiviikkona partion pitämistä, torstaina kokous ja poikien ratsastustunnit... perjantai näyttää toistaiseksi vapaalta illalta. No sitten seuraavalle viikolle ei ole taas mitään. Aika epätasaisesti menee noi viikot =D

Pääsin just kehumasta että hyvin menee niin eiköhän eilinen sitten ollut sellainen ultimate supistelupäivä... :ashamed: Onneksi iltaa kohti laantui ettei tarvinnut yötä kuulostella. Huomenna sitten taas lääkärille tsekkaukseen. Viimeksi neljä viikkoa sitten oli kyllä paikat ulkoapäin kiinni, mutta tosiaan kohdunkaula lyhentynyt reippaasti. Saas nähdä mikä nyt on tilanne. Onneksi noita viikkoja alkaa olla kokoa ajan reilummin - ei tarvitse enää itse niin paljoa hätäillä. Neljä viikkoa yritän päästä vielä eteenpäin, sitten ei ole enää niin väliä :p

Täytynee lähteä pakkaamaan kamat pyykipesureissulle... Ensi viikolla EHKÄ tulee kone. Sitä on nyt odoteltu kotvanen (tilaus jätettiin 14.9. :headwall:) Kaksi viikkoa sitten sain viestin että maahantuojan mukaan liike saisi mahdollisesti konetta viikolla 44... Uskoo ken tahtoo. Ärsyttää vain kun kaiken tiedon saa tuolta liikkeestä nyhtää erikseen! Koneet on maksettu jo reilu kuukausi sitten (otin visalla), toivoa sopii ettei pulju mene konkkaan ennen koneiden toimitusta!!! Juu mutta nyt pyykkäämään...

Mussu & Myy 31+0 *POKS*
 
Meillä on ollut paljon puhetta fb:n puolella, siitä että ois hyvä jos hiljaisetkin aktivoituisivat ja on odotettu ja oltu kärsivällisiä.Osaa porukkaa häiritsi se että ollaan melkein vaan ja ainoastan seinäkukkasina ja niinkuin moni on kommentoinut että "kytätään" vaan muiden touhuja eikä juurikaan koskaan kommentoida tai kerrota omia kuullumisia.Vajaa viikko sitten oli taas pyyntö että aktivoitukaa tai sitten kylmän viileesti porukkaa pihallle ja kun ei mtn kuulunut, niin näin sitten kävi.

Hyvää loppuodotusta siulle :)

Pt
 
Tosiaan on kiva kun meilä on tuola facebookissa pieni ja tiivis ja mikä tärkeintä OSALLISTUVA ryhmä kaikenkaikkiaan. Ei ole mukava omia kuulumisia kertoilla jos toiset vaa lukkee eikä osallistu mitenkään keskusteluihin.. tai sitte jos käyminen on harvaa :/ onhan jokaisella pari minuttia aina aikaa meilekki :) Näin loppuraskaudesta varsinki on kiva että osallistutaan kun tuki on varmasti meile kaikile tärkeää !
POKS* 27 <3
 
Pt mutta mähän kirjoittelin aika lailla joka päivä kuulumisiani...?!? Lisäilin kuvia ja kommailin muillekin. Ilmeisesti sitten kerran pari päivässä ei ollut riittävästi, korkeintaan muutama päivä saattoi jäädä välistä tällä viikolla kun nyt syyslomalla oltiin enemmän mummolassa? Ei kyllä nyt ymmärrä yhtään. No ilmeisesti sitten ei ollut riittävän usein :O

Harmittaa kyllä kovasti, kun alunperinkin se mun pääsy sinne ryhmään oli hankalaa (jouduttiin säätämään kaverilistojen kautta, kun ei muuten onnistunut...). No elämä on, onneksi alkaa äitiysloma kohta ja ehtii nähdä livenä mammakavereita useammin niin saa sitten sieltä keskustelukaveria. Meni kyllä vähän maku kun kerkesin vaikka mitä itsestänikin "paljastaa" ja kertoilla :'( Taidan olla vaan vähän hormoniherkkis kun luulin kuuluvani "porukkaan".

Mussu & Myy 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Avokado Ties vaikka olisikin sama naikkonen :D Neuvolakortissa oli nimikirjaimet K.A. Voi kai se olla kiertäväkin, kun tk-lääkäreistä on pulaa niin kai ne voi niitä kierrättää vaikka sitten kunnanrajan ylikin...Ja se kuulostaa just sellaselta hommalta, mitä joillekin vastavalmistuneille tarjotaan...
Mä sain torstain postissa ajan synnärille huomiseksi. Soitin neuvolaan ja siellä ainakin sanoivat, että mulla ultrattaisiin...mutta saa sitten nähdä, että mitä tekevät. Mä en missään tapauksessa usko, että meillä laskettu aika muuttuisi enää, tai korkeintaan ehkä muutamalla päivällä. Jätettiin ehkäisy pois kiertoja laskematta, ja tähän mennessä kaikki on viitannu siihen, että on tärpänny melkeinpä laakista:D tein siis siitä vain pari-kolme viikkoa myöhemmin vahvan plussan.:heart:
Miten sulla meni torstaina se näytillä käynti?

baby butterfly olispas lohdullista kuulla, että sullakin vauva viihtyi poikittain :) musta tämä vesseli on kieppunu joka suuntaan jo pari viikkoa, välillä on poikittain, yks päivä olin varma, että on perätilassa kun joku iso muljas vaan tossa navan yläpuolella (pää ilemisesti :confused:)ja nyt on ollu varmaan viime päivät raivotarjonnassa kun tuntuu niin voimakas jyskiminen palleaan :LOL: Ja äiti mainitsi, että yks serkku oli kääntyny poikittaisesta raivotarjontaan vasta synnytyssalissa...

Mamadedos Olipa hurjan kuulosta, mutta hyvä, että kaikki on ok!

Jeccika Kiva kuulla, että remppa edistyy :) Meillä hajos solukämpästä opiskeluaikojen alussa kylmälaitteet keittiöstä ja se oli aikamoinen parin viikon survival-kokemus, kun mitään ei voinut säilöä ja liesikin toimi vain jos sille päälle sattu :D

vauvan liikkeet Mulla on tosiaan muksu kieppunu ympäriinsä, ja hänellä on selvästi tilaa vähemmän kuin pari viikkoa sitten. Nyt on paljon sellasta muljaamistakin, eikä pelkkiä teräviä potkuja. Ollaan sit päätelty vaan, että hän sätkii jonnekin sisään päin tai sätkii yleisesti vähemmän kun tila vähenee. Liikkeitä tulee silti ihanan paljon, yks päivä olin vähän huolissani ja päätin kokeilla liikelaskentaa, niin kyllä ne kymmenen liikettä tuli heti kahteenkymmeneen minuuttiin. Suurin aktiviteetti on nukkumaan mennessä ja herätessä=)
Onks teillä muilla muuttunu liikkeet enempi muljaamiseksi?

Vaunuista on täällä ollut puhetta, me ostettiin Emmaljungan Duo edge sport -yhdistelmät. Onhan ne ihan hirveen hintaset, mutta anopit tarjos ne, joten ajateltiin ottaa kerralla hyvät, että menee sitten kaikille lapsille. Oon kateellisena kattellu sellasia näppäriä kolmipyöräsiä vaunuja tai pienillä kääntyvillä pyörillä varustettuja, mutta me ei kyllä mitenkään pärjättäis sellasilla, kun vaunujen kanssa täytyy pärjätä kaupungissa, lumisohjoissa, hangessa, hiekkateillä ja metsäteillä niin noi oli järkevin ratkaisu. Ja niissä oli ainoona sellanen teleskooppiaisa, jossa on miehellekin sopiva säätövara. Mies on siis tosi pitkä, muutaman sentin vajaa 2m, ja ollaan puhuttu, että hän ottaisi sitten pikkuisen vaunuissa aina lenkeille mukaan, niin on hyvä että aisa on oikealla korkeudella.

supistuksia on alkanut tulla, mutta ne on mun mielestä vaan harjoitussupistuksia, kun eivät ole kivuliaita, sitä vaan huomaa, että maha kovettuu ja on ehkä hiukan työläämpää hengittää hetkellisesti. Sit kun istuu alas niin se helpottaa heti. Hiukan pelästyin eilen kun tehtiin n. 6 km kävelylenkki ja selvästi se oli sit mun voimien äärirajoilla, kun viimeisen puolen kilometrin aikana alkoi supistaa ja tuntui, että voimat loppuu kesken. Mies sitten hinasi mut viimeisen mäen ylös ja kotona olo helpotti äkkiä kun pääsi lepäämään :)
Millasta liikuntaa ja kuinka paljon harrastatte? Mä oon ollu ihan kriisissä kun tykkään kauheasti urheilla, ja nyt vaan huomaa miten viikko viikolta olo hankaloituu ja ei vaan oikein jaksa enää...Polkupyöräily, sali, reippaat lenkit, sulkapallo, joukkueurheilu kavereiden kanssa on jo kaikki jääny tauolle...Mammauimapukua en oo saanu ostettua, joten se on aika pitkälti pelkät kävelylenkit mitä enää jaksaa/pystyy : /

parel ja poikanen 28+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä