*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Tammikuun tähtien 2011 pino



LA/Nimi.....Ikä....Synnytyssairaala.....Monesko....Villi veikkaus/Lupaus..

1.1
Minky......................26v.......... ........VKS..............2...tyttö
Mörrimöykky.............???........... ........TYKS...........3

2.1
täpläkäs....................26v...... ..........KÄT..... ..........1...poika
mussu81..................29v............ ....OAS..............3
riidankylväjä............24v.......... .......OYS................3

3.1
emeliina...................26v.......... .......LS...............2
Tuittu-...................27v.................T AYS...........1...tyttö
Kasi82....................28v........... .....K-HKS.........3
Erika76...................34v........... .......HYS............2..poika
Dulce86...................23v........... .......KÄT............1

4.1
Martta B.................27v.................KS KS..........2
M1n1......................32v........... .....TYKS............2...tyttö

5.1
BellaMarie................33v........... ........KÄT...........3...poika
Memmu86.................24v............. ....SATKS...........2....poika

6.1
Mutzilla......................24v....... .........KYS..............3..poika
RouvaQ...................38 v................ SEKS..............5
ä060811..................23v........... ........K-HKS............3
vappupommi............37v............... .....TAYS.............1
lauraliina85...............24v.......... ......K-SKS.............2
Karkki81..................29v........... ......OYS..............2

7.1
katianne.....................34v........ ..........???...............?
jutt............................19v..... ............VKS.............2
merenneitonen.............33v........... .......TYKS...........2
piupula.......................24v....... ..........K-HKS.........1.....poika
miisuliisa...................26v........ ..........???.............3.....poika

8.1
Tarkse.......................30......... .........???..............3
Marde79.....................31.......... .......TYKS............1..tyttö

9.1
Estu............................28v..... ..........JS.................4
mimyy.........................32v....... .........???...............1

10.1
LillyWhite...................25v........ ........TAYS............1
Mimi11.......................38v........ ........PKKS............1 & 2
pikkutoive..................35v......... ........HYS.............2...poika
PikkuMyy86.................24v.......... .......JS................2...tyttö

11.1
Hemiini86..................23v.......... .......TYKS............2...tyttö
mammyli.......................28v....... ..........LS.................2
Shamandalie.................28v......... .........TYKS..........3...poika
hippu10.......................???....... ...........KÄT..............2
misteli83......................26v...... ...........TYKS.............1....poika
Elara..........................27v...... ............KÄT/H...........2...poika

12.1

13.1
tuutikki08..................27v......... ............TAYS..........2
NullPoints.................35v.......... .....Ulkomailla..........3
Perho....................26v............ .......NKL.............kaksospojat

14.1
tiinu83..........................27v.... .............TYKS...........2
jenk-ka........................23v........... ......K-PKS..........2
Susannna...................26v.......... ........OYS.............2
TammiMölli....................29v...... .............SKS.........1..poika
Overjoyed....................27v........ ............KÄT..........1...poika
Tammitähti.................28v......... .........RAS...........3...poika
Avokado....................29v.......... ......KÄT.............2

15.1
Noppaliini...................20v........ ..........KYS............1
Ninnipo1.......................33v...... ............LPKS..........4..poikaolo

16.1
Nakkelis-Kokkelis.........35v...................K OS...........1
sparkle86.........................24.... .. ............K-PKS................1..poika
Elmi..............................27v... ...............KÄT............ ......2
icefairy.......................23v...... ..............NKL............2...poika

17.1
minemi.........................24v...... .........TAYS.........1...tyttö
sn................................29v... ............NKL.............?...tyttö

18.1
emmin..........................28v...... .........EKKS..............2
Taffo82..................28v..............LS............1..........Poika

19.1
ArcticAmethyst..........??.............. .....KYS..................?
savara.....................32v.......... ........OYS..............2 & 3 & 4
Maska82...........28v...........KYS/KAKS............4&5..tyttö&poika
Kipinäkenkä.............30v........... .......PKKS................ 1
sunshine25...............25v............ .....MKS..................2
Dollyjolly...................17v........ .........K-HKS...............1...poika
Ellu82.......................28v........ ..........EKKS................1..
Pippuri79...............31v..................K-HKS...........1.......poika

20.1
k1rs1kka...................???.......... ........JS............?
parel..........................23v...... ...........JS............1...poika
TaCa.........................30v........ .........NKL.............1


21.1


22.1
Victoria89..................21v......... .......SATKS.........2
Kreecher..................28v........... ......LS................4...tyttö

23.1
iitu--...........................22v.......... .....OYS..........2
henma........................27v........ .........VKS..........2...tyttö

24.1
kääkkis..................28v.......... ........PHKS.............3....poika
Flip.....................30v.....................Ulkomailla..........?.........poika

25.1
Manna......................???.......... ........JS..............1
sippe-80...................28v................ ...TYKS.........3....tyttötoive

26.1
toive81.................29v............. TYKS..........2....tyttölupaus
neulainen..................28v.......... .......TAYS..............1
Missah..................25v............. ...PHKS....................2

27.1
anmami.....................24v.......... .........TAYS.............1
Mamadedos..............29v.............. ....KOKS...............3..tyttö
Lumikuningatar......32v................L PKS.................2....tyttö

28.1
Mussukka81................31v........... .........TYKS..........?
Heta83.......................27v........ ............TAYS..........1
Kata-86......................24v............. ........TAYS..........2....tyttö

29.1
Siili81........................28v...... ..............TAYS..........2
Äitienpäivälahja........34v.......... ..........SATKS........ ?

30.1
Onerva88.................22v............ ........SATKS..........1
Spatz.........................??........ .............PHKS............1
babybutterfly.............20............ ...........JS................2
Mahtihirmu................20............ ...........JS.................1
Jeccika.......................24v....... ..............LPKS...........2...poika
Pirpana2011..............20v............ .........OYS..............?...poika

31.1
tyttö
MamiMansikka...........25v.............. ........PKKS..........3



Ilman laskettua aikaa

pimpula74.............36v............... ..K-HKS...............3
Karhuntassu..........32v................ .KOKS................4
Mouse...................30v............. ...TAYS................2
Zenith....................25v........... .......KÄT.................1.


Tekayn raskauskiekko

Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Kiekko



Piupula on perustanut kerhon LA Tammikuu 2011, salasanan kerhoon saa perustajalta eli Piupulalta Yksityisviestillä




Suru-uutisia kohdanneet ystävämme

Sanmar82
Cladoceran
Lumina83
Calypso
Susa91
Helinäkeiju10

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:


EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huhti-Toukokuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Kesäkuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Heinäkuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Elokuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...1-elokuu-10-a/

Syyskuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syyskuu-10-a/

Lokakuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1850844-tammikuun-tahdet-11-lokakuu-10-a/

Päivityspyynnöt yksärillä, niin tulee ihan varmiten sitten listalle mukaan
Sparkle86 on pinon päivittäjä joten nimeä klikkaamalla tulee nimen kohdalle valikko, sieltä yksityisviesti ja sitä kautta tulee tieto yksityisviestillä minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia uudesta pinosta!

turvotuksesta tyttötriolle: mulla ei juurikaan turvotusta ole normipäivän jäälkeen (töissä pidan ihan marketista ostettuja tukipolvisukkia kylläkin), mut reissussa jos on tai kaupungilla vielä töpäivän jälkeen, kyllä jaloista jo huomaa. Kai sitä silloin syö ja juokin erilailla, plus o jalkojen päällä enemmän.

vappupommi 30+5
 
Kiitos uudesta pinosta =)
Laitan sulle yksärinä vielä tiedon mut mun laskettuaikahan muutettiin viikkoa aikaisemmaksi joten la onkin nyt 14.1.2011.. viikko siis tupsahti lisää takavasemmalta ja nyt on jo rv 29+2 :D

Parel: Kovin kuulostais siltä et oltais oltu saman lääkärin vastaanotolla :whistle:
Mullakin päädyttiin jahkailuista huolimatta katsomaan vielä ultralla ja tosiaan sf mitta oli sen 29cm ja oli tämä toinenkin lääkäri sitä mieltä että vauva vaikuttais isolta.. oli n. 1,5kilonen arvioiden mukaan..
Mut tiedä sitten, muutamalla tammitähdissä kuului olevan samaa kokoluokkaa vauvat ja sf mitat eikä heitä säikytelty suurilla vauvoilla joten olen itse nyt asennoitunut niin etten enää murehdi asiaa mihin en itse voi vaikuttaa. Sieltä tulee just sen kokonen vauva kun on tullakseen ja ulos se saadaan kumminkin, -tavalla tai toisella :D

Vanuista: Meilläkin oli emmaljungan duo edge sport versiot esikoisella. Oli aivan loistavat yhdistelmät!!
Mulla 190senttinen mies joten oli mukava kun oli säädettävä työntöaisa vaunuissa ja molemmat saivat säädettyä työntöaisan itselleen parhaiten sopivalle korkeudelle.
Niitä lykkäsi kevyesti loskakelilläkin ja olivat kaikinpuolin näppärät vaunut joista en muuta moittittavaa keksi kun sen että ratasosaan siirryttäessä, vaunukoppa vei paljon säilytystilaa sisävarastossamme ja vaunukoppaa kyllästyi katselemaan siellä varastossa kun muutenkin oli huonosti säilytystilaa tavaroillemme.
Myin yhdistelmät sitten pois kun esikoinen ei enää rattaita tarvinnut (oli meillä kuitenkin halpis matkarattaat varalta vielä pidempien kävelymatkojen varalta) ja nyt en enää junnulle ostanut niin kallista menopeliä vaan ostin emmaljungan city cross vaunut pehmeällä kantokopalla.
Pehmeän kantokopan saa viikattua pieneen tilaan kaapille kun vauva siirtyy ratasosaan eikä vie enää niin jumalattomasti tilaa kuten se iso (joskin IHANA) kova kantokoppa..
Kova kantokoppa oli kyllä ihan luxusta, siinä oli keinujalaksetkin ja se toimi sänkynä kun olimme kyläilemässä. Vauva nukahti tuttuun, omaan koppaansa hetkessä..

Vauvan liikkeistä: liikkeet tuntuvat lähinnä siltä kun vauva kääntyilisi ahkeraan tahtiin vatsassa. Muljuaa ensin, sitten potkitaan vähän vauhtia ja työnnetään kai käsilläkin vauhtia että pääsee ympäri. Potkut tuntuvat milloin missäkin päin vatsaa joten vauva tuntuu vaihtavan asentoaan ihan päivittäin.
Välillä potkut tuntuvat kylkiluissa asti mutta esim. juuri nyt tunnen kuinka vauva potkii ihan alavatsalle =)

Mä olen vielä toistaiseksi jaksanut hyvin käydä töissä mut lähipäivinä olen huomannut että askel on hidastunut ja useammin täytyy istahtaa lepäämään.. joudun työssäni jatkuvasti menemään kyykkyyn ja ylös joka tuntuu paljon raskaammalta kun mitkään nostot tms. mitä myös teen työssäni jatkuvasti.
Alapäässä on myöskin alkanut ajoittain tuntua kipuilua ja voimakasta paineentunnetta mutta vielä toistaiseksi koen jaksavani töissä enkä millään haluaisi vielä jäädä kotiin..
Liikuntaa ei tule harrastettua tällähetkellä muuten kun koiran kanssa lenkkeillen, pitää sitten synnytyksen jälkeen ottaa taas itseään niskasta kiinni :whistle:

Avokado 29+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ompas kiva ku saatiin jatkajaa tällekkin pinolle :)
Parel remontti tosiaan onneksi edistyy ja työmiehet saadaan tänne jo tällä viikolla!
en saanu tätä ketjua seurantaan :/ joku pugi tuossa ilmeisesti.. mutta eiköhän tänne aina löydä :)
Onneksi supistukset ei ole täälä tehny mitään hallaa kohdunsuulle ainakaan vielä!
Raskasta on käydä öisin vessassa ja tuntuu ettei jaksa kesken kaiken laukkoa vessaan ku hyvät unet menossa, sen jälkeen pitää taas tunti oottaa että uni tullee! :(
27+1
 
Kiitos uudesta pinosta!

Toi vessassa juokseminen yöllä on tosiaan kuluttavaa. Mulla on sellainen olo, että niskassa on vähintään sadan vuoden univelat...

Turvotusta ei liiemmin ole, vain nilkkojen sisäsyrjässä hieman. Esikoisestakaan ei turvotusta ollut oikeestaan lainkaan, toivottavasti siis ei nytkään tule tämän enempää.

Elara ja Tiko 29+6 (huiiiiiii, huomenna siirrytään uusille kymmenluvuille)
 
Kiitos Sparke uudesta pinosta! Mun puolesta voit jättää kaikki kuvat sun muut härpäkkeet lisäämättä, kyllä tuo on ihan riittävä aloitussivuksi. :)

Turvotusta en ole vielä pahemmin havainnut. Nilkkasukista on välillä jäänyt jäljet jalkoihin, mutta ei onneks pahemaa ainakaan vielä. Yöpissaaminenkin on oikeastaan kokonaan historiaa, en kyllä ymmärrä.. Saas nähdä koska se taas alkaa, mut ilmeisesti mulla onkin tää vauveli vielä väärinpäin niin ei ole sitä jatkuvaa painentunnetta alhaalla.

Mulla on kokoajan KUUMA, näin toimistohommissa tuskastuttavaa, kun tekis mieli ilman vaatteita tässä koneen ääressä kökkiä.. :) Onko kohtalontovereita tässä asiassa?

Marde ja Milli 30+2

Muoks! Mä en tiennytkään, että näilläkin viikoilla vielä voidaan muuttaa tuota laskettuaikaa. Onko se sama peruste, että jos ultrassa näyttää yli viikon isommalta/pienemmältä viikkoihin nähden..?
 
Viimeksi muokattu:
Marde79 Kuulostaa tutulta tuo kuumuus. Meillä on töissä tehokas ilmastointi ja aiemmin olen kesät talvet kulkenut töissä jossain neuleissa yms lämpimissä vaatteissa ja omassa huoneessa on aina ollut lämmöt täysillä ja silti paleltanut ja nyt posket vaan punoittaa ja lämmöt on käännetty omasta huoneesta pois ja lämmin on silti =)
 
MamaDeDos, ilmeisesti tuo sisäinen patteri lämmittää.. :) Tai sitten tuo leposyke, joka ainakin hitsellä huitelee yli 80 tekee tehtävänsä. Jospa ei tarttis sitä toppatakkia hankkia, vaan pärjäis syystakilla nää viimeiset viikot. :)
 
Täältä leipomistouhujen keskeltä taas pikaisesti kirjoittelen..

Kiitos Sparklelle uudesta pinosta :) Niin ja ei ne kuvat ole niin väliksi..

Vaunuista: Meillä on myös esikoiselle ostettu nuo Emmaljungan duo edge sport -yhdistelmät. Juurikin sen takia, että mulla ja mun miehellä on 30 cm pituusero. Mies on noin 2 m pitkä. Siinä on kyllä hyvä tuo aisan säädettävyys ja se kun sen saa heittää puolelta toiselle kätevästi. Onhan ne kyllä tosi isot vaunut ja vievät esim. takakontissa ja bussissa melkoisen tilan. Hyvin ne kyllä kulkee säällä kuin säällä, ei ole ollut valittamista :)

Turvotusta ei ole ollut pahemmin havaittavissa ainakaan toistaiseksi. Ehkä silloin automatkan ja monen tunnin istumisen jälkeen oli nilkat ja sääret vähän turvoksissa, kun jalat oli sullottu vielä aika tiukkoihin saappaisiin : / Sormukset lähtee vielä hvyin sormista pois..

Mulla on myös tuota kuumuus ongelmaa..kotona voin olla ihan hyvin hameessa ja pienessä topissa palelematta. Varsinkin, jos erehdyn imuroimaan normivaatteissa niin kyllä hiki iskee. Mun miehellä on aina melkein kylmä ja itellä sitten taas kuuma.

Liikunnasta: Itse olen käynyt vielä kerran viikossa jumpassa ja se onnistuu ihan hyvin. Pitemmät kävelylenkit alkavat jo tuntumaan lopussa aika raskailta. Välillä tuntuu kävelylenkillä, että takapuoli menee puoleksi, kun jotenkin kummasti häntäluuhun alkaa painamaan :(

Minä olen selvinnyt vielä usein ilman vessassa käyntiä öisin. Aamulla onkin sitten armosotn pissahätä..Tietenkin, jos illalla erehdyn juomaan monta lasillista vettä tai teetä, niin silloin kyllä pitää ainakin kerran käydä yöllä vessassa. Minä myös herään öisin usein siihen, kun nukun selällään..Laitan kyllä kyljelleen nukkuun, mutta aina olen pyörähtänyt unissaan selälleen nukkumaan. Ilmeisesti sitä voi vielä selällään koisia..

Nyt täytyy mennä sämpylöiden leipomiseen!!

Elmi ja Minni 29+1
 
Tervehdys kaikille neuvolalääkäristä. Paikat oli pysyneet ennallaan, joten voin vihdoin huokaista helpotuksesta :whistle: Kolmisen viikkoa kun jaksaisi vielä ahkerana töissä käydä niin sitten saisi jäädä kotiin laittelemaan joulua. Elämää saa jatkaa normaalisti ja sain luvan nostella kuopustakin tilanteen mukaan, omaa vointia kuulostellen.

Painoa on tullut nyt kaikkiaan 9,8kg, joten ainakin vielä näyttää hyvälä sen suhteen etten ihan samanlaisia lukemia saa kuin esikoisen aikaan... Sf mitta ei ollut muuttunut viime kerrasta (26,5). Verenpaine oli ok, alapaine tosin vähän kohollaan, mutta sattoi johtua siitä että nukuin viime yönä vain kolmisen tuntia ja senkin katkonaisesti. Aamulla oli vielä melkoinen sota isännän kanssa, joten oli aika kurja olo kaiken kaikkiaan.

Mulla oli kyllä eilinen niin totaalisen huono päivä! Kaikki tuntui menevän käsille, isännän kanssa on sukset ristissä ja kun sieltä fb:stakin potkittiin pihalle viikolla niin tuntui ettei mihinkään pääse purkamaan tuntojaan. Mulla on kyllä ystäviä, mutta joskus tuntuu että yhteiset ystävät on vähän liian lähellä että heille vois purkaa ihan kaikkea tuoreeltaan. Usein kyllä sitten jälkeenpäin puhutaan paljonkin. No pakko mennä eteenpäin, ei muutakaan voi.

Plaah, nyt lähden nukkumaan ja lopetan teidän kiusaamisen :headwall:

Mussu & Myy 31+1
 
Sparkle86:
tässä ois glitterin osoite Glitter Graphics: the community for graphics enthusiasts! ja sitten kun googleen laittaa nimen ja kuvahaun, löytää vaikka anne geddesin kuvia, jos haluat kuvia laitella :)

Huono päivä täälläkin ollut tänään, just sellainen maanantai :( tajusin tuossa et olen tulotta 8.11.-28.11, joten seuraava isompi raha on ensimmäinen äitiysraha 5.1.2011. viikon kotihoidontuen saan kuun lopussa ja sitten lapsilisät :snotty:

ähh, jaksa nyt kommentoidakaan eikä muua, hatuttaa niin

Mutzilla ja tirriäinen 30+4
 
Heippa vaan! En ole vähään aikaan mitään kirjoitellut kun ei ole ollut mitään ihmeellistä. Lukemassa olen kyllä käynnyt silloin tällöin.

Sparklelle kiitos uudesta pinosta.

Viime torstaina oli sokerirasitus, josta vieläkin mustelmaa kyynärtaipeessa. Otti viimeisin näytteen eri kohdasta tuolta sivummalta ja se suoni ei ilmeisesti oikein siitä tykännyt. On vieläkin vähän arka kun sitä koskettaa. Tuloksista ei ole kuulunut joten kaikki ilmeisesti kunnossa? Varmaan kertovat sitten ensi viikolla neuvolassa.

Talvitakki piti minunkin jo ostaa kun ei entiset takit mene enää kiinni... :p Ajattelin käyttää jotain miehen vanhaa takkia, mutta tuli kaupassa vastaan sellaine perustoppatakki tarjouksessa 19€, joten kyllä sitä sen verran voi omaan takkin satsata.

Turvotusta ei täälläkään ole ilmennyt, paitsi mitä nyt iltaisin mahassa... :LOL: Mahaa kyllä on parin viikon aikana kiristänyt useampana päivänä. Moni onkin sanonut että maha on kasvanut nyt reilusti, joten siitä kai se kiristyskin johtui.

Liikunta on nyt melkein kokonaan unohtunut. Pari viikkoa sitten kävin viimeistä kertaa Crossfitissä ja sen jälkeen olen vain ollut niin laiska etten ole saannut aikaisiksi liikkua. Kävellyllä pitäisi käydä ja jossain jumpassakin voisi ihan hyvin käydä kun vain saisi potkittua itsensä liikkeelle.

Heta & Hippo ja olikohan se 27+3...:O
 
Heipä hei! o/
Uusi pino! :D Miten voi olla jo marraskuu...

Täällä oltu hetki hiljaiselossa, kun en vapaa-ajalla ole juuri halunnut koneen ääressä olla. Joku pieni lihas tms. kiukuttelee kylkiluiden lähistöllä ja tulee istuessa semmoinen polttava kipu. Töissä kun teen aika paljon koneella hommia, niin yrittänyt sitten kotona vähän hillitä, ettei mene pahemmaksi.

Hankinnoista; täällä rupeis oleen kaikki oleellinen isompi hankittuna. Vaunut, kaukalo, pinnasänky ja pinnasängyn päälle asetettava hoitotaso. Vaunut ja kaukalo uutena, sänky ja taso käytettyjä.
Vaatteita en ole oikeestaan vielä ostanut, paitsi neulonut hattua ja tumppuja ym. Äiti oli muutaman bodyn ja puolipotkarit käynyt innoissaan ostamassa :)

mussu, tsemppiä viimeisiin työviikkoihin! Kokonaisuutena kai kuitenkin ihan hyviä uutisia lääkäristä, että paikat ennallaan jne. Toivottavasti pysyykin niin vielä hetken!

Ootteko muissa kaupungeissa muuten saaneet neuvolasta täytettäväksi sellaisia parisuhdetta, riitoja, mielialaa ym käsitteleviä lomakkeita? Meille tuli molemmille täytettäväksi ja ne käydään sitten porukalla läpi seuraavalla kerralla.
Kaikki kun on hyvin, niin ei jännitä tuo keskustelu. Jäätiin vaan miehen kanssa miettimään, että jos oikeasti on perheväkivaltaa tms, niin vastataanko niihin kysymyksiin silloin läheskään rehellisesti...eli mitä lomakkeilla viimekädessä saavutetaan.

Oma olo aikas hyvä, jaksaa hyvin töissä ja koiralenkeillä. Kävelyllä se tukivyö kyllä ihan ehdoton kapine, ilman en enää kilometriä kauemmas lähde!
Joku flunssa yrittää tehdä tuloaan, mutta taistelen vastaan.
Töitä neljä viikkoa, huih! :D

-minemi ja tyyppi 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Marde79: mulle sanottiin jo ekassa ultrassa että vauva vastaa viikkoa isompaa muttei laskettua aikaa muutettu. Nyt sitten rv26 sf mitta olikin neuvolassa jo 29cm ja mut laitettiin synnärille kokomääritykseen jossa edelleen oltiin sitä mieltä että vauva vastaa ainakin viikkoa isompaa joten nyt päättivät muuttaa lasketun ajan ja olivat muutenkin sitä mieltä että vauvan kasvua seurataan jatkossa tarkemmin, sf mitoissa jos tulee jatkossakin noin nopeita kasvupyrähdyksiä (oli 3viikossa kasvanut sf mitta 20sentistä 29senttiin! eikä ollut virhemittaus, -tulos tarkistettu 2 kertaa sen jälkeen) niin neuvolan pitää jälleen olla yhteydessä synnäriin ja mietitään sitten mitä tehdään..
Meinasivat että kyse voi olla ihan yksittäisestä kasvupyrähdyksestä ja jatkossa kasvu tasaantuu tai sitten jos kasvu menee jatkossakin samaan tapaan yläkäyrien yläpuolella niin mietitään jopa käynnistystä yhtenä vaihtoehtona lasketun ajan tienoilla..
 
Olen alusta asti seuraillut pinoa enkä enää kehtaa olla antamatta elonmerkkiä kun niin moni teistä on palstaa lukemalla tullut tutuiksi. Niinkuin joku vastikään kirjoitti, olen saanut hyviä vinkkejä ja neuvoja tältä palstalta. Olen siis 30-vuotias ja odotan esikoispoikaani yhdessä kihlattuni kanssa. Laskettu aika on 24.1. Asumme ulkomaille eikä mieheni ole suomalainen ja olenkin mielenkiinnolla seuranut suomalaisia neuvolakuvioita. Vaikuttaa siltä että teistä pidetään hyvää huolta. Asuinmaassanikin palvelu kyllä pelaa, mutta esimerkiksi verenpaineita ei joka lääkäri/kätilövisiitillä alkuraskaudessa edes otettu ja eka sf-mittakin viikolla 25. (ja siitä reippaasti sillä viikolla yläkäyrän yli huitelevasta mitasta 28 cm lääkäri vaan sanoi että se on hyvä merkki eikä mistää koon määrityksestä ollut edes puhetta enkä älynnyt kysyä...) Hemoglobiinikin on tarkistettu viimeksi elokuussa.

Raskaus on kuitenkin edennyt tosi hienosti, olen ollut energinen ja hurjan aikaansaava. Olen yrittänyt nauttia viimeisistä "yhdessä koossa"-kuukausista kun entiseen tuskin on paluuta sitten kun vauva tulla tupsahtaa.

Raskaus tuli meille yllätyksenä ja täksi syksyksi oli suunnitteilla monia projekteja, joista olin haaveillut pitkään. Työtahtini ei oikeastaan hellitä ennen joulukuun puolta väliä. Haluaisin tehdä kaikki työn alla olevat jutut loppuun, mutta viime viikkoina on alkanut kovasti supistelemaan. Ei mitenkään kivuliaasti mutta epämukavasti. Niiden takia en arkiliikunnan lisäksi oikein ole pystynyt harrastamaan mitään muuta kuin tosi rauhallista joogaa. Uimahallissa oli pakko yhden altaan mitan jälkeen nousta ylös kun vatsa oli kuin kivi.

Tämä viimeinen kolmannes tekee raskaudesta niin ihanan konkreettisen kun pikkuisen olemassaolon tuntee päivittäin ja vatsaa ei voi muutenkaan olla huomaamatta. Perjantaina tapaamme kätilön, katsotaan mitä siellä sitten tapahtuu. Pikkuhiljaa alkavat synnytykseen liittyvät kysymykset pyöriä mielessä, täytyy vaan muistaa kysyä kaikki mikä mietityttää...Tulipa nyt pitkä esittely, toivottavasti huolitte vielä yhden mattimyöhäsen joukkoon. Oikein hyvää viikon alkua kaikille.:flower:
Flip 28+0
ps. kenelle piti laittaa tietoja LA:sta ym?
 
Huomenia! Ja kiitokset uudesta pinosta tosiaan minunkin puolestani. Kiva, että joku viitsii meille sellaista värkätä niin pysyy mammat järjestyksessä. =)

Avokadolle onnea lisäviikosta. :flower: On tosi kiva oikeasti, että siirsivät LA:ta sillä itselläni oli 3. lapsista koko ajan 3 viikkoa vanhempi kuin neuvolassa laskettu. Kävin siis yksityisellä seurannassa ja ultrissa koko ajan sairaalan lisäksi (AVA-klinikka) ja lääkäri kirjoitti jopa lausuntoa sairaalaan asiasta kun vouhkasivat miksi lapsi painoi 24.viikolla jo kilon verran. Sopusuhtainen vauvahan tuo oli ja syntyi 37 viikkoisena ja painoi 3,3kg eli vaikutti ihan täysiaikaiselta kaikinpuolin. Huoli vaan kerkisi olla kova jos tulee ongelmia loppuraskaudessa tai jos vielä kökin synnärillä tyyliin 43 viikolla.


Flipille tervetuloa vaan! =) Saanenko udella missäpäin mualmaa asustatte? Me kun hiljattain saavuimme Espanjasta ja siis kuulostaa tuo käytäntönne kovin tutulle. ;)


Omaa napaa Kiirusta on pitänyt, vaikka kuinka olen koittanut suunnitella lepopäivää niin aina sen joku asia vesittää. Nytkin eilen suunnittelin tänään olevani vaan ja leipovani pullia. Noh, sain soiton, että sänkymme saapuvat vihdoin tänään (odoteltu viikkoja viikkoja) ja samaan syssyyn mummuni meinasi, että sinne olisi mentävä poikkeen. Noh, just ja just kerkiän nyt aamusta eskarireissun jälkeen sinne ja sitten vastaanottamaan sänkyjä ja vaihtaan petivaatetta. Toki ihanaahan se on, että pääsee vihdoin patjalta hieman ylemmälle tasolle nukkumaan. :D
Kun en ole meinannut enään päästä aamuisin patjalta ylös. Joten voi olla, että menen tänään nukkumaan jo kasilta ihan vaan sen takia. :whistle:

Multa ei neukussa otettu mitään sf-mittaa, on jotenkin muutenkin niin hömppä täti mulla, että varmaan unohti. Unohti mun pissanäytteenkin ym. autuaasti ja puheli muutenkin hieman pehmoisia. :rolleyes: Mukava hän kumminkin onneksi on, joten en niin vakavasti ota.
Hemppa multa on otettu kerran ja oli alhainen, joten olisikin kiva tietää onko se raudan avulla yhtään noussut. Ottaako ne neuvolassa vielä sormenpäästä testiä? Kun mulla otettiin labrassa se yksi.
Alaselkää on särkenyt aaltoillen parina päivänä ja on siis selkäsuppareita, esikoisesta mulla ei muuta ollutkaan ja en meinannut tajuta mennä sairaalaankaan ajoissa siksi. :ashamed:
Mulla on aika äitipolille parin viikon päähän , joten eiköhän siellä sitten selviä jos supparit ovat jotain tehneet, en usko kumminkaan ja ihan oli kaikki kiinni ja tilanne hyvä viimeksi. Eri jos jotain säännöllistä supparirumbaa rupee pitämään.

Nyt pitää alkaa valmistautumaan niin kerkinee vielä sinne mummun luokse ennen sänkyjen saapumista. :)

:wave:


Madrex4 ja tyyppi 31+0 POKS
 
Kiitos Mutzillalle kuvavinkeistä. Yritin laittaa kuvan, mutta ei näköjään onnistunu. Mutta onneks täällä oli väki tyytyväisiä ilman kuvaakin että mennään nyt sitten näin =)

Flip tervetuloa mukaan =)

Turvotuksesta mulla monesti iltasin nilkat turvoksissa ja sit sormet on välillä kauheet nakit. Muuten en kyllä oo havainnu pahemmin turvotusta missään.

Liikunnasta oon jo pidempään suunnitellu et alan käydä uimassa, mut tää flunssa ei vaan anna periks ni ei viihti sit lähtee tekeen mitään. Paranis nyt vaan eka ni sit alan käydä uimas! =)

(.) mä oon taas antibioottikuurilla, jälleen kerran korvatulehdukseen.. Limaa on kurkussa enemmän ku tarpeeks.. Kohta ei jaksa enää tätä flunssaa. tää on jatkunu jo kohta kuukauden..
Mutta onneks tänään on hyvä päivä ni piristää vähän, mennään illalla miehen kans ravintolaan syömään :p Siitä on ikuisuus on viimeks käyty.
Ihan järkyttävää miten nopeeta aika menee, enää kymmenen viikkoa ja muutama päivä laskettuun aikaan :O Mihin tää kaikki aika on menny :D
Ja mulla pätkii päässä nyt tosi pahasti.. en muista yhtään et kerroinko täällä et ollaan ostettu miehen kans uus auto. Vanha oli niin pieni ettei olis rattaat mahtunu kyytiin ilmat et penkit olis pitäny laittaa nurin ni nyt on sitten farmari ni mahtuu Viuhti tavaroineen hyvin kyytiin :D :heart: On kyllä ollu niin luksusta ajella uudella autolla. Ei se siis mikään tuliterä auto oo, mutta uudempi ku vanha auto =)

Sparkle ja Viuhti 29+2
 
Moikka taas kaikille.

Kuuma on mullakin. Mikä herättää lähipiirissä hilpeyttä, koska tavallisesti aina palelen. :LOL:

Hankinnoistakin ollu puhetta. Mä tuhlasin eilen iki-ihanan barbapörrö bodyb h&m:ltä. :heart: Oli NIIN suloinen (ja tajouksessa :rolleyes:) ettei vaan kyennyt jättämään sinne sitä... :)

Supisteluja on nyt alkanut olla muutaman viime päivän ajan, ei kipeitä mutta napakoita kuitenkin. Eteenkin silloin niitä tulee kun enemmän tekee jotain tai on erotuomarina lasten riidoissa... ;)

Shamandalie ja Itikka 30+0 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!


Tääl on ollut niin tasapaksua tää odotus, etten oo sit jaksanut turhaa tulla jauhamaan.

MamaDeDos Karmeen kuuloinen kokemus sulla.
Onneksi ei ole uusiutunut ja toivottavasti pysyy poissa... Huih...


Supisteluiden kanssa painiville ottakaa rauhallisesti tosiaankin jos vain voitte. Mulla ovat supparit kadonneet totaalisesti, jopa kauppareissut menevät nyt ilman sen suurempia ongelmia.

Tervetuloa Flip! Mä kans luen mielenkiinnolla miten Suomessa toimitaan. Yleisesti ottaen olen ihan tyytyväinen tämän maan toimintaan mis mä oon, mutta raskausdiabeteksen seuraus on täällä ihan idioottimaista ja se saa mut raivoon.


Mussu Minusta tuolla kerhon puolella on ollut aika selkeet sävelet kaikin puolin. Kaikkien mielipide on ollut se et toivotaan et kaikki kirjoittelisi. Minun ymmärtääkseni se on aivan riittänyt et kerran viikossa tulis ees poksumaan. Sekin on ollut ok jos kerhon pitäjälle on ilmoittanut et tulee olemaan linjoilta pois X- ajan ettei aleta kaipaamaan. Kerhon pitäjä on myos lähettänyt hiljaisimmille viestejä kehoittaen ilmoittamaan itsestään. Ja noiden kehoitusten jälkeen ihmisille on annettu tarpeeksi aikaa vastata.
Noin on siis toimittu ja se on ollut kaikkien toive. Mutta ANTEEKSI ainakin minun puolesta JOS on tapahtunut jonkinlainen väärinkäsitys, koska se ei ole ollut varmastikaan kenenkään toiveissa. Eli siis pahoittelut todellakin Mussu jos sinulle tuli paha mieli.


Omaa sen verran et kaveri majailee tosi korkealla nyt. Kylkiluuhun sattuu ja närästys on niin paha et melkein oksu lentää. Tuntuu et on aivan sama mitä syo ja heti alkaa polttelee....


Pian on toinen iso ultra ja pääsee sit murua tarkastelemaan taas.


NP ja Pluto 29+5
 
Heippas!

Tukalantukala olo, vaikka tässä kohtaa taitaakin olla vielä aika turha valittaa...

minemi, mä sain sellaisen mielialakartoituslomakkeen, mutta se käsitteli vain mun mielialojani. Meillä on ollut aikanaan aika mutkikas suhteen aloitus mieheni kanssa, ja en ihan äkkiä usko, että näistä asioista olisin viitsinyt neuvolassa avautua, koska eivät ole olleet enää akuutteja millään lailla. Ei siis mistään väkivallasta sentään ole kysymys, mutta todella railakkaista riidoista nyt kuitenkin. Voisin kuvitella, että ainakaan porukalla läpi käydessä ei parisuhdeväkivallan uhri uskalla mainita tilanteesta.

Tervetuloa joukkoon, Flip, kiva saada uutta verta tänne, kun kirjoittelu on hieman hiipunut, allekirjoittaneella mukaan lukien. Tiedän, että kun äitiysloma alkaa ja työ ei enää häiritse vapaa-aikaa, on taas enemmän intoa olla koneella ja jakaa ajatuksia. Ja siinä loppuvaiheessa raskautta minä ainakin tosi mielelläni seuraan kanssaodottajien fiiliksiä ja ihaninta on, kun masut alkavat poksahdella ja vauvoja tulee maailmaan! :)

Mulle on iskenyt varmaan joku pesänrakennusvietti, kestovaippoja on tullut ommeltua, vaikka vannoin kyllä, etten tee yhtään vaippaa, kun niitä on jo valmiina. Muutama ihan pikkuruinen vaippa oli kuitenkin pakko värkätä... :ashamed:

Kiitokset vielä minunkin puolestani sparklelle uudesta pinosta! :)

Kreecher ja Ötys 28+2
 
Täytyy viel sanoa tosta FB ryhmästä sen, että mä ainakin sain ylläpitäjältä viestin (joka käsittääkseni oli sellainen isommalle sakille lähetetty sama viesti yhtäaikaa) että aktivoitumista kaivataan joiltakin, ja jos sitä ei tapahdu niin alkaa karsinta. Mä olen nyt alkanut useammin siellä käydä, ja nähtävästi sain myös jäädä....

Mutta mua ainakin on herätelty yksityisviestillä asista...
 
Heips taas kaikille! :wave: Hiljaiseloa olen pitänyt tällä palstalla tasan yhdestä syystä: tämän uudistuksen myötä miun sisäänkirjautuminen "vanhenee" noin 15 sekunnissa. :(
Lukenut olen kuitenkin ahkerasti, ja joku ehkä vielä osaa yhdistää aidon naaman tähän nimimerkkiinkin. :D

Hankinnat vauvaa varten on tehty! Enää puuttuu imetysliivit+tyyny ja kovapohjainen hoitoalusta. Sitten pitäisi vain pestä ja järjestellä ostetut vaatteet ja vaipat, ja viritellä kaikki muukin valmiiksi.

Liikuntaa ei ole tullut harrastettua. :ashamed: Puollustuspuheena: pyöräilen työmatkat (n. 5km/pvä) ja miulla on seisomatyö. Ja näillä liitoskivuilla siinäkin on kestämistä. Saikulle en halua, ellei pakoteta.

Yhtään en osaa tänne enää selitellä "isoja kuulumisia" mitä tulee parisuhteeseen tai sen puutteeseen yms, koska jotkut tutut olivat minut päättäneet tältä palstalta tunnistaa. Niistä sitten tuolla fb:n puolella.. :|

JOULU on melkein täällä, ja tunnelmat on sen mukaiset. :xmas: Salainen jouluystävä pyörähti virallisesti käyntiin ja muutenkin olen nauttinut jouluvalmisteluista. Eihän tässä muutakaan tekemistä tietysti olisi.. ;)

Spatz ja Mahavaiva 27+2 kuittaavat (ja pitävät peukkuja että tämä viesti suostuu tulemaan perille asti..)
 
Pakko vielä jauhaa vanhoja, kun ottaa päähän. Eli siitä FB kirjoittelusta. Shamandalie tiedän mistä viestistä puhut, mutta siitähän on jo useita viikkoja kun se tuli... Mä kävin viimeksi toissa sunnuntaina poksumassa viikoilla 30+0 ja kommailin samalla useampiin kirjoituksiin. Alkuviikosta kävin lukemassa, mut en muista kommentoinko ja sit en enää torstaina päässyt ollenkaan sisään enkä löydä myöskään haulla pikkutoivetta jonka kaverilistalta lensin samalla ulos. No se siitä, nyt lupaan ja vannon etten enää märehdi asiaa :whistle: vaan tyydyn kirjoittelemaan tänne, kun täältä ei ainakaan lennä pihalle.

Liikuntaa en ole supistusten takia harrastanut, mutta eilen lääkäri tosiaan päästi mut piinasta ja nyt saan elellä suht normaalisti. Tänään käytiin jo poikien ja koiran kanssa vähän kävelemässä. Lenkkeilyksi ei voi hyvällä halullakaan sanoa, mutta tulipahan ulkoiltua :) Tiedä vaikka tästä vielä tanssimattoakin pääsisi kuluttamaan urakalla!

Hankintoja ei itkuhälyttimen (tai siis sen isännän valitseman radiopuhelinhässäkän) lisäksi olla tehty, mutta vaippoja olen kyllä ommellut melko tavalla. Viime viikollakin tupsahti kahdeksan vaippaa ja siinä oheistuotteena yksi velourhaalari. Ja neulonut olen myös aika urakalla.

Nyt nukkumaan, uni maittaa vähän turhankin hyvin toisinaan ja sit välillä nukun ihan muutaman tunnin ja herään kukkumaan aamuyöstä ihan virkeänä :D

Mussu & Myy 31+2
 

Yhteistyössä