*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

savaralle :hug: ja paljon voimia. Toivottavasti punktio yksistään auttaa ja saatte kaikki kolme murua syliin. <3

Muzillalle kiitos jälleen uudesta pinosta. :flower: Ja pikaista paranemista.


Toive81: Meillä ainakin on sellanen esitietolomake, jossa kysellään vanhempien sairaudet, joitain sukujen sairauksia, aikaisempia synnytyksiä, muita leikkauksia ym. ym.

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Me oltiin tosiaan eilen rakenneultrassa. Siellä kaikki oli hienosti, ainoastaan sydän jäi vähän piiloon koska Itikka oli koko ajan mun navan alla piilossa huolimatta mun kääntyilyistä ja liikkumisesta. Mitään hälyyttävää siellä ei ollut, mutta haluaa nähdä kunnolla sydämen neljä lokeroa, nyt kaks jäi hämärän peittoon. Sukupuolta kysyttiin, ja vaikka mulla on plussasta asti ollut ihan tosi vahva poika olo, niin jotenkin silti tuntuu että ultran jälkeen muuttui koko odotus todella paljon, kun selvä poika siellä näkyi. :heart: Tuntuu ihan uskomattomalle kahden tytön jälkeen et on poika, vaikka sellainen olo ollutkin alusta asti... :p

Nyt menen laittaan itseni vähän ihmisen näköseks, kun tulee kohta kaveri lapsineen kylään... :saint:

Shamandalie ja Itikka 21+2 :heart:
 
Aiaiaiai, miten jaksan odottaa huomista postia??? meille ois asunto tarjolla eskarin yläpuolella, ja ilmeisimmin ois neliö, ihanaa, postissa tulee tietoa enemmän, lallatilallatilaa, kunpa se ois sopiva hinnaltaan ja muilta asioilta :) :) :)

Mutzilla ja tirriäinen 22+0:kiss:
 
BellaMarie joo sama lappu! Täälä varataan kaikki ultrat ite ja tuon sairaalalapun neuvola lähettää sitte sairaalaan valmiiksi..
Ompa ihanaa ku puoliväli lähenee! :p
Aateltiin että jos ensviikola lähettäs käymään ajelemassa eläinpuistossa ranualla :)
Nyt on taas poikia siis luvattu :) Ihanaa ! :p
18+4
 
Päivittelenpä tietoja kun on pitempi tovi viime kirjoituksesta. Tänään oli neuvolakäynti ja nyt saatiin sitten lopultakin kuulla ne sydänäänet. Viimeksi neuvolalääkäri koitti niitä kuullostella, mutta ei oikein saannut kuulumaan. Kuulin silloin vain pari viu-viu-ääntä ja lääkärille riitti kun laite sai rekisteröityä sykkeeksi reilut 140. Nytkin neuvolatätillä oli vähän työtä löytää oikea kohta kun pieni vaan koitti karkuun ja potki kovaa dopleriin. Ei vissiin halunnut että sitä salakuunnellaan... ;)

Muutenkin neuvolassa todettiin kaiken olevan kunnossa. Painoa on tullut yhteensä reilut 2kg. Edellisellä käynnillä oli jopa himpun verran vähemmän kuin ensimmäisellä, mutta nyt olisinkin ollut ihmeissäni jos painoa ei olisi tullut näillä syömisillä...:p Nyt jännityksellä odottamaan rakenneultraa joka on 15pv!

Tällä viikolla on ollut enemmän kiristystä ja nipistelyä mahassa sekä jomottelua lantion takaosassa. Taitaa kuulua asiaan. Liikkeitä en ole vielä tunnistanut, ainakaan varmasti. Mutta taidan kyllä saada osani niistä aikanaan.

Heta & Hippo 18+6
 
Savara Iso iso iso :hug: ! Toivotaan parasta!

Rakenne ultrassa käyty tossa tiistaina, ja äitin olot meni aiva pepullee!! :p Eli POIKA masussa on. Kiveksistäkin saatiin kuva hih. Samatien aloin ajattelemaan että onkohan ihan veljensä näkönen ku syntyy hih. Empä saa niitä prinsessa mekkoja ostaa nyt sitte. Eile kävin zarasta hakemassa vähä sinistä vauvalle. <3 Muuten kaikki oli hyvin pienellä, sydäntä ei meinannu näyttää ku oli väärässä asennossa, mut nopeemmi näytti ku veljensä. Esikoisesta meinattii passittaa käytävälle pomppii mut ei sit tarvinnu onneks. :D

Avaimet ollaa saatu uuteen kotiin! 11 päivä on sitte se lopullinen muutto, eli isot tavarat viedään.

icefairy&Linnun Lyy 20+4
 
Savaralle :hug: Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Mutzilla Kiitos jälleen uudesta pinosta ja mulle voisit pöivittää tuonne tietoihin yhden vuoden lisää :) ( eilen tuli vuosi lisää ;) ) Ja tänään täyttää tuo nuorin neiti 2w.... Se on mun synttärilahja :D En saanu yksäriä lähteen :(

(.) Huomenna olisi rakenne-uä ja malttamattomana sitä odotellaan... Masuasukki on kova liikkuun...Potkuja ja lyöntejä satelee kovasti. Pikkuneiti oli yks päivä ihmeissään että mikä tönii masusta ku sylissä istuskeli :D
Supisteluja on taas alkanu oleen ja nuo liitoskivut...voi elämä kuitenki välistä... Aivan ku joku vanha mummo :LOL:

Ninnipo ja :heart: Masuasukki 20+5 :heart:
 
Tervehdys!

Jos nyt saisin aikaiseksi sen verran et kirjoittelisin enemmän...

k1rs1kka toi magnesium kuulostaa loistavalta idealta mulla kun joskus tulee suonenvetoja. Auttaisikohan se levottomiin jalkoihin?
Kun tulee iltaisin sellasii jomotuksia.
Niin mulla oli niitä supisteluita vaan silloin pari viikkoo sitten sen yhden kerran jolloin luulin et ne olivat munuaistulehduksen tulos jne. Muuten oli aikaisemmin harkkoja ja nyt ei oo ollut mitään ja hyvä niin.


vappupommi mitäs siel fysioterapeutilla tehtiin? Mitkä lihakset sulla jumii? Mulla oli toi alaselkä silloin kipee. Tuli vaan mieleen et olisko tulla jotain neuvoja siihen?

Piupula kissa alkaa olee nyt kunnossa. Huomenna meen eläinlääkärille tarkastukseen et saadaan noi hoidot lopetettua. Ollaan pesty noita kohtia päivittäin jollain litkulla ja kaksi kertaa päivässä ollaan sit laitettu voidetta. Alkaa riittää toi homma meille kaikille. Mutta siis on tehonnut. Karva kasvaa ajeltuihin kohtiin takaisin, kissa ei enään raavi itseään ja ruvetkin ovat katoamassa.

Jeccika Se oli tosiaankin aika äkäisen kuuloinen virtsis mikä sulla oli.
En muista ainakaan et mulla olis koskaan ollut verta ja mulla niitä virtsiksiä oli paljon silloin joskus... Mutta siis hyvä et on ohi se ja toivottavasti pysyy poissa.

MamaDeDos mä oon enemmän hormoonihirvio kun vauva syntyy. Ainut on et kun oon väsynyt musta tulee aika lyhyt sananen ja se ei uppoo mieheen oikein hyvin.
Mutta muuten on kai ihan ok. Toivottavasti ainakin.

Kääkkis
hyvä et selvisi et oli sit peruna. Sen tilalle voi sit helposti laittaa onneksi muita vihanneksia. Tuli vaan mieleen et onkohan muita vihanneksia jotka on samanlaisia perunan kanssa. Lanttu on samantyylinen mut ei taida olla niin tärkkelyksellinen? hmmm....


piupula tuli sullakin karmeen kalliiksi kissojen kanssa!
Mutta siis niin se menee et on hoidettava kissatkin kuntoon ei voi muuta. Oikein mukavaa lomaa & nauttikaa lämmostä.

Mutzilla toivottavasti flunssa helpottaa pian ja kiitos uudesta pinosta!

savara olet ajatuksissani. Tsemppiä sinne ja yritä jaksaa makailla.

Tervetuloa mimyy pinoilemaan!

Ninnipo myohästyneet synttäri onnittelut täältä.

Paljon Onnea jälleen rakenneultrojen tuloksista. Poikia on tosiaankin luvattu aika monelle. Itse on vaan odotettava omaa lupausta... Odottavan aika on tosi pitkä sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta on se sen arvoista. =)

Omaa ei sen kummempaa et viikko taas vaihtuu...

NP ja Pluto 21+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
NullPoints: Nopeena vinkkinä mie mainitsen levottomiin jalkoihin relaxant voiteen! Saa ihan apteekista eikä ihan hirveen kallista! Pelkkä magnesium saattaa riittää mut tuo voide auttaa ihan yleisesti ottaen kipeisiin lihaksiin. Ainakin miulla on auttanut:)

Icefairy: Paljon Onnea uuteen kotiin!=)

Huomenna poksutaan!=)

TammiMölli 20+6
 
Savaralle paljon :hug: ja toivotaan kaiken menevän hienosti loppuun asti !

Omasta olosta ei sen enempää ku oon aivan poikki työpäivien jälkeen, ei vaan taivu enää kunnolla! Maanantaina viimeksi ollu vapaa ja sunnuntai nyt on seuraava vapaa. Sitten taas viis päivää töitä ennenku on seuraavat vapaat... Vielä pitäs jaksaa tätä 14 viikkoa! No on tuosta sentään yks talviloma mutta silti..

Susanna & MyttyRyttynen 20+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
ihan tajuttomasti tullut tekstiä, huhhuh.. ei vaan ole enään kiinnostanut niin täällä pyöriä uudistukse jälkeen. :O kaippa se on pakko si tottuu jo ! :D
nojoo, tänää odotettu puoliväli naps, ja ai että ku masu kasvaa ! :) <3
täytyy tulla juttelee ja lukee paremmalla ajalla. :)
RV.20+0
 
savaralle :hug: toivotaan että toimenpide auttaa!

Nullpoints: se fysioterapeutti hiero vähän selkää, lihakset jumissa. Mulla on paljon venytysohjeita jo vanhastaan, mut toi maha vaan on tiellä :rolleyes:.... Eli ei oikein kauheesti mitään uutta, hieronta auttaa. Meen nyt viikon päästä taas. Ja lenkin jälkeen tärkeä muistaa venytellä jalat, varsinkin takareidet!

vappupommi 22+1
 
TammiMölli Täytynee mennä huomenna paikalliseen apoteekkiin ja katsoa mitä loytyy.


vappupommi ok. Ootkos kokeillut kuumavesipulloa. Minusta se on aivan ihanan tuntuinen selkään.


Spatzin kuulumisia minäkin tulin katsomaan. Olet ajatuksissa ja paljon voimia sinne ja suojelus enkeleitä pienelle!
 
Savara :hug:

En ole paljon ehtinyt tänne lukemaan tai kommentoimaan. Paljon on teille kaikille kuitenkin tullut uusia iloisia uutisia ainakin rakenneultran muodossa:)

Olen taas törkeä ja kerron vaan omaa napaa.

Aloitin keskiviikkona koulun ja ihan sen kunniaksi Tarmo rupesi potkimaan oikein urakalla! Vihdoinkin tunnen liikkeitä;on niitä odotettukin:heart: Olo on ollut oikein todella hyvä, etten meinaa sitä todeksi uskoa:) Raskaudesta kertoo lähinnä iso maha:LOL: Onneksi painon suhteen olen muuten edelleen n.-5kg lähtöpaino. Eiköhän sekin muutu parin viikon jälkeen, kun vauva alkaa kunnolla ottamaan lihaa luidensa ympärille. Väsyttää jonkin verran, mutta toisaalta nyt on niin paljon ollut muutoksia elämässä, kun koulu alkoi ja lasten hoito myöskin. Hyvin on onneksi mennyt kaikilla ainakin kaksi ekaa päivää:)
Tässä lyhyesti, seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa odotellessa.

Kaikille äideille oikein hyvää syksyn alkua ja onnellista odotusta:heart: En tiedä, kuinka paljon tänne ennätän käymään, mutta jospa aina joskus.

MamiMansikka ja Tarmo 18+4
 
Voihan jehna, mulla ei taida edelleenkään tämä hiiva antaa periksi :stick: kutiaa edelleen, sunnuntai iltana laitoin sen depot tabletin ja siitä saakka käyttänyt sitten rasvaa tuohon ulkoisesti ja edelleen kutiaa :snotty: miksi miulle nuo hiivat on poikaraskauksissa oikea riesa :confused: kun ei tahtois lääkkeitäkään kovin käyttää paljoa :kieh: no ens viikolla uusinta näytteen pyydän jos vielä kutiaa...

Mulla sitten Sahara muutti nyt keuhkoihin, että kaiken se tämä flunssa nyt iskee päälle, onneksi sentää ei yhtä aikaa mut heti peräkkäin, saas nähdä mitä tästäkin tulee, vai tuleeko mitään :eek:

miltei äänetön Mutzilla ja Tirriäinen 22+1 :kiss:
 
Voi helpotuksen huokaus. :heart::heart: Ituihminen nukkui räkä poskella ja käänsi tyynesti kylkeä vaikka teki äitinsä hulluksi. Istukka oli edelleen edessä, joten virallinen arvaus on, että reuna tulee kohdunsuulle.. itkuhan siinä pääsi, vaan toisenmoinen kuin eilen. Kiitos teille kaikesta! Ei tunnu siltä että odotan tätä lasta yksin.

(sama teksti kuin fb:ssä, anteeksi, mutta voimat ihan finaalissa yön jäljiltä)

Spatz ja Ituimmeinen 18+5, kuitenkin!
 
Viimeksi muokattu:
Savaralle paljon voimia!

Spatz hyvä että pienokaisella on kaikki hyvin. Yritä nyt nukkua jos se vaan on mahdollista.

Mutzilla Pikaista paranemista. Täällä sairastetaan jo kolmatta viikkoa. Nyt sitten vielä punkki puri eilen niin pääsen taas soittelemaan neuvolaan.

M1n1 ja pikkukakkonen 22+3
 
Huomenta!

Spatz
Luojan kiitos tosta! Hyvä et oli istukka eikä ollutkaan muuta. Niin ja toivottavasti istukka rauhoittuu ja ei säikyttele noin...

Mutzilla
hiiva onkin karmea kun se ei sit meinaa lähtee kun se on tullut. Ootkos syonyt maitohappobakteereita? Niin ja niitä voi laittaa sisäisestikin alakertaan? Hiivalääkitys kun tuhoaa niitä hyviäkin bakteereita ja noi maitobakteerit sit taas suojelevat niitä. Niin ja jotkut laittaa maustamatonta jogurttia jne alakertaan kun kutiaa. Konsteja on vissiin monia.


Kuulemisiin....
 
Ääh, flunssa saavutti tämänkin mamman, eilen tuntui koko päivän että näinköhän olen tulossa kipeäksi ja sitten illalla body pumppiin niin se viimeistään hyvin laukaisi flunssan, nyt olo on tosi väsynyt ja tukkoinen.

Miten minusta tuntuu että viime aikoinona on alkanut tullla aika napakoitakin suppareita, ei satu että ihan harkkareita ovat mutta aika voimakas paine tulee vatsaan...en muista että aiemmissa raskauksissa olisi näin aikaisessa vaiheessa tullut minkäänlaisia suppareita...no jos se tästä pahenee niin täytyy ottaa puheeksi ultrassa tai seuraavassa neuvolassa.

Tää odottelee jo kovasti viikonloppua ja lepoa.

Hyvää viikonloppua kaikille, viikonloppuisin en koskaan jaksa olla konella niin palaan taas maanantaina.

MamaDeDos + matkustaja 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Ja tänään taas poksutaan 21+0!:)

Mimyy minä kans meen samaan sairaalaan synnyttään kuten sparkle ja sinä! :) Mistäpäin siis oot? :)

Sparkle86[/B Missä teillä oli se valmennus? Me käytiin kans siellä ku esikkoa odotin,se pidettiin sillon siinä terveyskeskuksen talossa,(sama rakennus,missä hammaslääkärikin mariankadulla) Ja sitä veti semmonen vaalee hiuksinen nainen,about 40v? ihan kivan olonen..:)

Jenk-ka ja tyttöasukki 21+0! :heart:
 
Jenk-ka Terveyskeskuksen joku ryhmätyötila se oli, se oli jossain siel kanttiinin takana. Sit ens viikon jumppa on fysioterapian tiloissa tk:ssa. Sen vanhemmuuteen kasvamisen piti mun ikänen tyttö joka oli mun kans samaan aikaan lukiossa. Se on kuulemma nyt perheneuvolassa psykologiharjottelussa ni se nakitettiin pitäämään se ja sit sen vuorovaikutushomman piti ensi-ja turvakodilta sellanen vaaleehiuksinen nainen, varmaan noin 40v ja sit samasta paikasta sosiaalityöntekijä. Kaikki oli oikein mukavia. Niin ja onnea poksumisesta :D

Sparkle ja viuhti 20+5
 

Yhteistyössä