*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

tervetuloa pikkumyy!!! mulla on ruvennut viimeaikoina huimaamaan ja tänään oli tytön 3-v neuvola niin otti multa samalla hempan oli laskenut 151->108 nyt siis rautaa kehiin..
Ens viikolla olis sit toka neuvola, samalla kelan paprut sieltä..
hippu10 ja pieni 21+3
 
Tää lähtee sinne päivystykseen ja toivoo että kaikki on hyvin sekä mulla että vauvalla! Itku on herkässä koko ajan ja silmät punottaa mutta eise auta.. ;(
:hug: voimia sinne ja toivotaan et kaikki on kunnossa, yleensähän vauvat on niin hyvässä suojassa ettei näillä viikoilla onneksi heille satu mitään, kunhan nyt siutkin saadaan kuntoon :hug:
 


21+0 POKS! :heart:

Käytiin koko porukka pizzalla ja nyt ois sauna lämpiämässä, mikäs sen parempi tapa viettää perjantai-iltaa :) Minä menen vielä huomenna töihin ja ukkelit suuntaa mummolaan päiväksi. Sunnuntai onki vapaapäivä ja ei tehdä yhtään mitään!

Susanna & MyttyRyttynen
 
Jalka on kipsattu ja sauvoilla mennään eteenpäin..
Röntgenkuvat otettiin myös ja suojattiin vatsa hyvin! Niissä näkyi epämääräinen kohta jota epäiltiin murtumaksi, mutta viikon päästä tarkempiin kuviin jos ei ole parantunu. Nivelsiteet on menny, ja luissa ruhjeita.. kipeähän se on ja pyörätuolila menin päivystyksessä.. :/ Nyt kuitenki toistaiseksi kaikki hyvin!
Vauvan vointia ei voitu tarkistaa kun päivystyksessä ei ollu dopleria eikä ultralaitetta :/ epäili kuitenkin että kaikki hyvin kun vuotoa, kipua tai supistuksia ei ole!
(tiedoksi siis että kaajuin meidän 1vuotias sylissä kun tulin portaita alas ja jalka taittu ikävästi.. neitiki löi pään kivetykseen mutta kaikki nyt hyvin!)
18+5
 
Rakenne uä takana ja kaikki oli ok.
Painoa pikkuisella oli 430g ja vastasi kooltaan reilun viikon edempänä muttei alettu laskettua aikaa muuttamaan. :heart: Saatiin myös villi arvaus sukupuolesta olisi TYTTÖ (eli omaolo meni vähän poskelleen) :D
Istukka on takana mutta osin kohdunsuun päällä ja sen takia joulukuussa uusi ultra. Jos edelleen samassa paikassa niin sitten aletaan miettiin sektio aikaa : / Kätilö vannotti ottamaan yhteyttä ja tuleen näytille heti jos alkaa verta vuotamaan.
Mutta nyt leffan pariin ja myöhemmin mahdollisesti lisää...

Jeccika :hug:

Ninnipo ja :heart: Masuasukki 20+6 :heart:
 
Huh, enpä ole ehtinyt aikoihin täällä käymään.

Tsemppiä Jeccika ja paranemista jalalle!

Savarallemyös voimia, toivottavasti punktiot auttaa tilanteeseen!

Omaa;
Eilen oli rakenneultra 20+3, mutta vastasi 20+1, kuten ekassakin ultrassa veikkasi kahta päivää nuoremmaksi.
Kaikki ok, painoarvio 313g, mutta olen itsekin aika pienikokoinen ja 300-400g on kuitenkin normaali. Istukka takaseinässä, joten sen suhteen ei huolta. Saatiin selkeähkö kuva kämmenestä, jossa sormet harallaan ja toisessa kuvassa näkyy selkäranka hyvin. Onhan ne mukavia muistoja :)

Tyttöä veikkasi, mutta ihan varmaksi ei osannut sanoa :)
Mulla pyöri alkuraskaudesta vaan tyttöjen nimet mielessä, mutta viimeaikoina oli ihan poikaolo ja niitäkin nimiä enemmän tullut mietittyä.

Eilisestä asti oikeastaan liikkeet alkaneet tuntua tosi selkeästi. Nytkin tässä koneella istuessa tärinä käy mahan sisällä yhtenään :heart:

-minemi ja tyyppi 20+4
 
Iltoja Kaikille!

Jaksamisia Jeccikalle!

NullPoints Toivottavasti saat apua siitä!=)

Pikku Myy Tervetuloa!

Kenelles sitä yksäriä piti laittaa jos sieltä FB kautta halus liittyy? Siellä ku kuitenkii tulee myös aika useesti käytyy..

Eilen sitte poksutiin=) Ja jätkä tuntuu jotakii touhuilevan, ei vaan ihan hirvee hyvin tunnu mitään.. kai ihan normaalia, koko kuitenkii oli alle 400g ni ei tuo hirveen paljoo voi ylettyy potkimaan:LOL:

Täällä ei muuten mistään sairaalalapuista oo puhuttu/ kyselty mitään. En tiiä onko sitte ens kerralla ku on neuvola. Pitääpi muistaa kysyy.

Illan jatkoja!!

TammiMölli 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Tammimölli Mitenkä minä oon kuvitteellisesti yhistäny että oot jo facebookissa meiän kans :D mutta siis pikkutoiveelle yksäriä :)
Onneks viikot vierii ja huomena poksutaan :)
yöt on tosi inhottavia , ei hirveesti voi vaihella asentoa koko aikaa.. :/ suihkussa pääsin käymään onneksi istuvalla tyylillä miehen avustuksella! Jalkaa piti suojata tietenki.. saunaan en ees yritä mennä vaikka kuinka haluisin. (ei kyllä saiskaan)


18+6
 
Spaz: Hyvä että kaikki hienosti. :hug:

PikkuMyylle tervetuloa.

Ninnipolle myöshästyneet onnittelut. :flower:

Jeccikalla ollu hurja tilanne, mut onneksi kuitenkin kaikki hyvin. Tietty tuo jalka nyt ei kunnossa ole, mutta siis isommalla lapsella ja vauvalla kaikk hienosti, toivottavasti jalkakin nopeasti paranee. :hug:

Täällä on taas aika mennyt niin ettei tänne oo ehtinyt ees kurkkimaan... Jotenkin vaan aika katoaa... Ens viikoksi mulla ei ole mitään muuta sovittua ohjelmaa kun lasten viemistä aamuisin, joten ajattelin jos ensi viikolla saisi aloitettua urakan kaappien kanssa... Mies nauroi, että se on loputon kierre: Mun pitää ensin siivota lasten kaapit, jotta sinne tulee lisää tilaa, että saan meidän huoneen lipastoista pois petivaatteet että saan lipastoihin vauvan vaatteet...:LOL: No se ei onneksi oo raskasta, lapsilta pienet vaatteet pois kaapista jne. Kivaa puuhaa, kunhan pääsee aloittamaan.

(.): Ei kummempia. Selkä väsyy edelleen nopeammin, eilinen ilta oli aika hankala kun ensin päivän kävellyt messuilla ja Myllyssä ja illalla sitten oltiin vielä koko perheen voimin metsäretkellä. Tosin "metsä" oli tuo pururadan reunusta, joten mies kierteli lasten kanssa metsässä ja mä pääsin tasaista rataa pitkin. :D

Tänään sitten vanhempi neiti pääsee taas futistreeneihin ja mä suuntaan pienemmän kanssa tuohon viereiseen kouluun Lasten liikunnan ihmemaahan, kun pienempi haluaa jumppaan... :heart:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Shamandalie ja Itikka 21+5 :heart:
 
:flower::flower: merkmerk :) vähän piti tulla lomallakin lukemaan, mutta tuskasen hidasta, joten kommentit jää nyt kommentoimatta.

Voimia kaikille ja haleja niitä tarvitseville :hug::hug:

Nyt takaisin uimaaltaalle ja haukkaamaan jotain

piupula ja lilleri 22+2
 
Tulipas vain mieleen että onko täälä ketään semmosta joka ei olis tuola naamakirjan puolela?? :eek:
kirjotellaanko me nyt moneen paikkaan samat vain :) Eihän se tietenkään haittaa! Minusta on kiva käydä molemmissa :D
Vauvanliikkeet ei mielestäni eilen tuntunu.. pe iltana tuntu ja tänään pari potkua tuntu! Meinattiin tilata dobbleri mutta ei kuitenkaan sitte tilattu ku jo tässä vaiheessa ollaan.. en tiä miten pääsisin neuvolaan kuunteleen sydänääniä ku se pöytä on niin korkea.. :S mutta noh.. täytyy miettiä jos huomena menis yrittään VARALTA!
tänään sitte poksutaan rv 19 :) JIPPIIIII!! alkaa 20 viikko!
 
Tervehdys!!!

MamaDeDos Niin se taitaa olla et kun raskaudet lisääntyy, niin myos ongelmat ja paikkojen herkkyys...


Tervetuloa mukaan PikkuMyy!


Jeccika tsemppii niiden keppien kans!


Paljon Onnea hyvin menneistä ultrista Ninnipo ja Minemi!


Magnesiumista Menin sit paikalliseen apteekkiin ostamaan niitä magnesiumtabletteja ja palasin kotio tyhjin käsin kun ei ne niitä mulle antaneet.
Ongelma oli se et magnesiumtabletissa oli 250mg magnesiumia ja luki et ei raskaana oleville kuin vain lekurin luvalla.
Siel olis ollut raskaille tarkoitettuja multitabseja joissa oli magnesiumia 150mg. Eli siis kysymys kuuluu paljon on mg niissä tabuissa mitä te syotte kuka niitä syo??? Kertokaas niin selkenee tuokin homma. Se apteekin nainen antoi mulle sit listan ruoka-aineita joissa on magnesiumia et yritän sit silleen saada tarvittavan määrän...


NP ja Pluto 21+3
 
nyt on vain omaa napaa:

kuumetta koittaa nostaa täällä, viikko podettu, nyt kauhee yskä ja sen myötä päänsärky : / samoin nyt on tullut parina päivänä siteeseen ja paperin pikkusen limansekaista verta,liekö tuosta yskimisestä ja niistämisestä johtuvaa, poika ainakin potkii paljon.

Me saadaan ilmeisesti uusi asunto, nyt oli vkolopun avaimet et kateltiin sitä ja nyt pitäis taikoo jostain rahat takuuseen ja 2 vuokraan, joten huomenna asioille, samoin pitää neuvotella parista korjauksesta siellä asunnossa, esim. jääkaappi on homeessa :x ja olkkarissa ja sen viereisessä makkarissa on tapetit kamalassa kunnossa ja nin jotain 80-90 lukua että :snotty:

anoppi on ihana ja tulee huomenna esikoisen seuraksi, kun hänkin on kuumeessa ja kuopuksen vien kerhoon asioiden ajaksi, jospa sais autonkin hältä noille lainaan, kun mulle meni omiin vanhempiini totaalisesti hermo vkoloppuna autoasiassa, joten iskin luovarin pöytään ja sanoin etten tartte autoo, tehkee mitä tykkäätte...

mä en niin jaksa sitä haukkumista ja kiristämistä autolla kun kuningas alkoholi on vallassa :'(, joten saavat sumplia ihan ite sitten autonsa, en käytä kaupassa, niin jospa ne rupeis olemaan sit selvinkin päin, kyse oli nyt lauantaina siitä että varttia vaille 14 soittaa äiti et tarttee tupakkia, hae kun sulla on auto, mä sanoin etten hae, mut pitää olla 13.30 hakemassa kyytiläisia kirkkoon, siitähän soppa alkoi ja haukut ym tuli taas niskaan, isä soitti samasta asiasta toista tuntia aiemmin ja sanoin silloinkin etten kerkeä, sanoin jo perjantaina et voin käyttää heitä, koska en lauantain ehdi ja tässä taas tulos, sama juttu oli viime viikonloppuna kun oli veljen häät, voi jume jee, muahan ei kiristellä eikä uhkailla :stick: olen sitä kestänyt nyt yhteensä 6 vuotta, eli niin kauan kun mulla on kortti olllut, nyt en enää, mieluummin olen ilman autoa :|

Mutzilla ja tirriäinen 22+3 :kiss:
 
NullPoints Mäkin olen harkinnut jotain magnesiumlisää ruokavalion ohelle, kun harvase yö herään tuskaan, kun pohkeet kramppaa vuoron perään. On kyllä tosi ikävää herätä siihen ja kun ei kramppi meinaa ihan hetkessä helpottaa, kun venytyskin tekee niin kipeetä.
Pitääpäs ottaa itsekin selvää, että mistä ruoka-aineista magnesiumia saisi taikka ottaa puheeksi tämä neuvolassa reilun viikon päästä.

Mutzilla Ikävää, jos omien vanhempien kanssa saa vääntää noin :(
Ehkä tosiaan helpompi olla ilman autoa ja mukavaa, että anopista on apua!

Ompelin juuri ompeluhuoneeseen uudet verhot ja jestas, ettei selkä tykännyt siitä ompelukoneen ääressä käkkimisestä yhtään. Pitänee ruveta kiinnittämään työasentoihin enemmän huomiota, kun tuntuu hartiat ja selkä jumittuvan niin helpolla.
Mies tulee kohta kiipeilyreissulta kotio, niin odotan verhojen ripustamiseen suosiolla hänen apuaan, kun yletty tankoonkin niin paljon paremmin.
Ehkä sitä voisi myös varovasti kysäistä hartiahierontaa :heart:

Ommellessa mulle valkeni myös todellisuus, että eihän mulla taida olla omaa ompeluhuonetta enää loputtomiin, kun siitä tulee aikanaan lastenhuone. Iik :D
 
NP:Mie syön ihan normi multivitaa. Siin on vaan 100mg magnesiumia. Tähän mennessä riittäny ku on muistanu juua mut heti jos yhtään liikkuu enemmän tai juo liian vähän alkaa kramppaan. Mainitse neuvolas ni niil saattaa olla tiedos joku valmiste missä on varmasti riittävästi mut tod.näk. se raskaana oleville tarkotettu multivita riittää. Mie en usko et saa varmasti riittävästi ruokavaliolla. Tai kai siinä on yksilöllisiä vaihteluja mut miul ei oo riittäny. Mitä ne oli siihen listaa laittanu? Siis et mistä sitä saa ja minkä verran pitää syödä mitäkii?

Mutzilla: Sulla on ollu aika pitkä pinna!! Miulla meni jo nopeemmin äitini kans pinna ja ei ees ollu noin paha tapaus. Koita olla ressaamatta asian kans!:hug: Ehkä parempi joo vaikka sitte ilman autoo..

Omaa: Meillä vauvan huoneen laitto edistyy et hyvällä tod.näöllä se on tammikuussa ihan kaikki valmiina:LOL:. Tänään saatiin pinnasänkykin petivaatteineen! Ihana ku joku asia tuntuu edistyvän! Maha kyl kasvaa aika ihmeen vauhdilla, taitaa olla vaan kyl liikunnan puutetta..:D No, tänään oli ihan hyvä kävelylenkki ja huomen sitte ois taas hydrobicciä! Ehkä tää tästä..

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!=)

TammiMölli 21+2
 
höh :/ mutzillalle haleja! Koitahan jaksella sielä ja todellaki minustaki parempi sitte olla ilman autoa!

Täälä tuskastutaan ku pitää kököttää kotona.. ei pääse mihinkään! täytyy jaksaa vielä :S
Onneksi viime yö oli parempi!

Meillä aletaan vauvan tavaroita laittamaan sitte varmaan joulukuussa ku kaikki on kuitenki lähettyvillä pienestä ikäerosta johtuen ;)

rv 19* :p
 
Moikkis!

Onpa täällä tapahtunut hurjia! Voimahalit ihan kaikille sitä tarvitseville! :hug: Oma napa puolestaan rauhoittunut kohtuullisen hyvin, istukkakin ilmeisesti noussut ylöspäin. Ainakaan ei vuoda enää, jee! :)

Huomenna heti aamusta rakenneultraan. Ei ole oikein edelleenkään mitään oloa sukupuolen suhteen, poikia olen tottunut odottamaan ja saamaan, eli ehkä himpun verran enemmän kallistuvat ajatukset sille puolelle. No, saa nähdä, näyttääkö Ötys meille, kumpaa sarjaa hän edustaa.

minemi, saat sympatiat luopumisen tuskasta. Mulla oli joskus oma ompeluhuone, nyt pitää aina roudata kaikki kamppeet keittiöön ja siivota sitten samantien pois. Arvaa, paljonko on tullut viimeaikoina ommeltua. Ei juuri yhtään.

Täälläkin liikkeet tuntuvat vihdoin kunnolla. Näköjään se eteisistukka vaimentaa tosi paljon, kun on kuitenkin neljäs lapsi jo ja silti kunnolliset liikkeet tuntuvat vasta nyt. Olen siis tuntenut kyllä hentoja räpistelyitä jo monta viikkoa, mutta nyt vasta pystyy erottamaan mönkimisen ja potkut toisistaan.

Nyt alan keskittyä korkeakulttuuriin: BB-talk show...

Kreecher ja Ötys 20+1
 
Hei!

Mutzilla
Tsemppiä sinne sairasteluun ja taisteluun vanhempiesi kanssa. Se on se alkomahooli sellaista et valitettavasti vie mennessään. Jospa joku päivä heräävät todellisuuteen. Aina voi toivoa...


minemi Täs linkissä on mainittu ihan samat kuin mitä on tos listassa minkä sain: Magnesium on yksi kehon tärkeimmistä kivennäisaineista ja tärkeä luuston rakenneaines. Se osallistuu energia-aineenvaihduntaan ja hermojärjestelmän toimintaan. - Omega-3, OmegaPro, VitaePro antioksidantit - luontaistuotteet ravintolisä -Magnesium / T paitsi että lehtivihanneksista pinaatti on mainittu erikseen mun listassa ja samoiten kaloista pallas. Myos kovasta vesijohtovedestä saa vissiin magnesiumia.
Tohon lisäten sit pähkinät ovat aika kinkkinen juttu. En tiedä sit pitäisko niitä olla syomättä vai ei. Täällä se on taas yksi niitä kiellettyjä varsinkin jos suvussa on astmaa. Niin ja antavat ehdottoman kiellon lapsille alle 5v... Suomessa ei niin taida olla? Tossa on muuten HS artikkeli asiasta: Raskausaikainen p Et en tiedä tosiaankaan mikä on oikein ja mikä ei.... : /

TammiMölli määriä ei ollut tossa listassa. Se just onkin et milloin on ok ja milloin ei? On varmaankin jossain netissä jotain määriä, mutta en rupea viemään tätä henk koht niin pitkälle et rupeaisin laskemaan ihan. Luulen et voisin jossain vaiheessa ostaa kans raskaana oleville tarkotettua multivitaa ihan varmuuden vuoksi....:)

Kreecher
Onnea rakenneultraan!!!:wave:

Mä en oo mitään laittanut. Menen vähä yli viikon päästä IKEAan tuhlaamaan. Sen jälkeen alamme siirtelemään huoneita uuteen uskoon ja laittamaan pienimmällekin tavaroita odottamaan. Kuten Jeccikallakin tääl on kaikki tossa lähettyvillä ton taaperon jäljiltä.
 
Jessicalle kovasti tsemppiä jalan kanssa :hug: ja kysymykseen naamakirjasta, niin minä kyllä olen fecebookissa, mutta en ole tammikuun tähtien ryhmässä mukana. Olen vaan täältä lueskellet juttuja ja tänne kirjoitellut silloin tällöin.

Savaralle :hug: ja toivotaan, että siellä on pikkuisilla edelleen kaikki hyvin :heart:

Overjoyedille onnea uuteen kotiin! Mutzillalle ja Icefairylle tsemppiä muuttoihin!

Minulla oli viime viikon torstaina se rakenneultra ja kaikki rakenteet oli kunnossa :) Sukupuolesta ei kätiö ottanut selvää, kun vauva oli niin jalat ristissä ja vielä napanuora meni haarovälistä..eli salaisuus toistaiseksi :) Eilen ostin vauvalle kirpparilta ihanan Name it:n talvihaalarin kokoa 50/56. Toivottavasti vauva ei olis jo syntyessään 55 cm että mahtuu siihen haalriin. Meidän esikois-neiti oli nimittäin vain 47 cm pitkä syntyessään ja hukkui kaikkiin 50 senttisiinkin vaatteisiin. Ostin myös pari pientä kietaisubodya..voi, että ne on suloisia :)

Kiva, kun mulla pitäisi olla nyt seuraava neuvola viikoilla 20-24 ja se meidän terveydenhoitaja on jollakin "lomalla" 14.9 saakka...Saa nähdä jääkö neuvolat käymättä, kun ei siellä kyllä ollut ketään sijaistakaan puhelimeen vastaamassa..Ihme hommaa täällä Helsingissä! Yksi neuvolakäynti takana viikolla 7 ja seuraavasta ei hajuakaan..:headwall: Varmaan menen seuraavaksi suoraan synnyttään tämän..

Elmi ja Minni 21+1
 
^onpas teillä tosiaan harvoin neuvolakäyntejä... :O

Täällä Tre:llä olen käynyt 10. viikosta eteenpäin aikalailla tasan neljän viikon välein ja uusi aika sovitaan aina edellisellä kerralla. Ilmeisesti saa olla hyvinkin tyytyväinen tähän käytäntöön ja on kyllä tosi kiva se neuvolatätikin, että ei senpuoleen mitään valittamista :)
En ti ois aika taas!

Mä ostin 56cm talvihaalarin ja toivottavasti se mahtuu sen aikaa mitä on pakkasia. Niin vähän oli noiden pienten kokojen malleja, eikä myyjät tienneet tuleeko niitä enää, niin ostin sitten jo nyt sen.
Muita vaatteita ei vielä ole hankittu, mutta neulemyssy on tekeillä :heart:

Kirpparilla oli hyväkuntoinen pinnasänky tosi edullisesti ja aateltiin se poimia mukaan, jos tänään vielä on siellä. Väri vaan ei miellytä, joten tuli tässä googleteltua, että miten se olisi turvallista maalata...
 
Minäkään en ole siellä facebook-ryhmässä, joten tietenkin toivon, että kaikki jaksaisivat kirjoitella myös tänne. :)

(.) Aamulla aivastin kun makoilin selälläni ja voi jessus kun sattui tuonne alavatsaan/lonkkien kohdalle. Ihan pelästyin miten niin paljon voi sattua. Käännyin siitä kyljelleni ja vauvelikin heräs ja alkoi potkiminen, voi kun se on sitten ihana tuntea ne liikket! :heart:

Loukkaantuisitteko te tällaisestä käytöksestä: olin työpaikan virkistysreissulla Tukholmassa vkl:na ja yks mies yli 50v. (jonka kanssa en onneks tee töitä) tuli käymään mun luona ja sanoi, että hän on pari kertaa käynyt mua katsomassa, mut olen aina ollut poissa työhuoneestani. Mä siihen, että mitä asiaa sulla olis sitten ollut. Tää mies siihen, että hän olis tullut katsomaan onko mun tissit kasvanut. Tää oli mun mielestä todella törkeä kommentti, vaikka olen noihin urpoihin tottunutkin. Ehkä sitä myös on herkempi. Nyt mietin, että mitä teen jos ja kun tää ääliö tulee tänne mun huoneeseen ja sanallaankaan mainitsee mun rinnat... Pelkään, että jos alan jotain vänkäämään sen kanssa alan itkemään.. mut toisaalta sit näkis kuinka pahoitti mun mielen. No, jää nähtäväksi mitä tapahtuu. Mut on noi äijät niin VITUN TYHMIÄ (anteeks tuhma sana).

Tsemppiä Mutzilla noiden vanhempien kanssa. Jotkut ei vaan tajuu... Onneks me voidaan olla paljon parempia vanhempia omille lapsillemme!

Vielä en ole ostanut vauvalle oikeastaan mitään, tekis kyllä alkaa hommailemaan sänkyä yms. Anoppi sanoi, että vaunuja ei saa ostaa etukäteen eikä petiä pedata... (joku aataminaikainen uskomus hänen isoäidiltään). Omalla äidilläni alkaa sitten taas olemaan babysitteriä yms. :) (tää on eka lapsenlapsi)

Marde ja Milli 22+2
 
^ Marde HYI mikä äijä!!!!!!!!
Ihminen voi ja saa olla URPO mutta tollasta sopimatonta ei kenenkään tarte kuunnella. Kerran voisin antaa anteeksi ja varsinkin jos se tyyppi oli humalassa, MUTTA jos se tulee sun huoneeseen ja on sopimaton sanoisin et hän tekee nyt seksuaalista häirintää ja seuraavan kerran jälkeen mun asianajaja ottaa yhteyttä!
 

Yhteistyössä