*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

Vali, vali, mutta KAMALA väsymys on päällä jo toista päivää. Taapero on nukkunut heikommasti ja potkii sit mua... Masuasukki sit rupee kans hillumaan aamuisin joten on aika väsynyt mamma makkarista aamuisin ilmaantunut....


Kirjoittelen sit kun jaksan, nyt ei vaan juokse ajatus. Oon lukenut kaikki jutut, mutta sitä vaan ajattelin kysyy et missä on SAVARA. Toivottavasti on kaikki hyvin sen operaation jälkeen!


NP ja Pluto 22+1
 
Mamadedos Tosiaan mulla on kans ultra ens torstaina, eli 16.9 klo 8.15 aamulla :) Tosi huippua ku saa tietää kumpi tullee nii konkretisoituu tää koko homma taas! :p

Elmi No ei käyty joulupukkia vielä kattomassa ko marraskuussa olis tarkotus mennä :D Ajelulla vaan käytiin kattoon missä se santaparkki sielä on ;)

Kävin ostamassa tätin uudelle mussukalle housut ja bodyn ja tietenki semmosen sammakko huppupyyhkeen :)

Aattelin ostaa puvun sitte jos on selvää että kumpi tullee.. jos vähänkään epävarmaa nii ostan unisexin mutta muuten varmaan ihan värikkään :p

Tänään tosiaan kävin lääkärillä jalan kanssa.. kipsi otettiin pois ja jalka edelleen kipeä! Sauvoja en enää halunnu vaikka lääkäri sano että olis hyvä vielä niillä kävellä.. muttaku en ossaa kerta nii ei vaikuta! Nyt ei kestä ku 10m kävellä nii jalassa tuntuu ku ois juossu maratoonin! lepäilyyn kuluu siis vielä tää miehen loppulomaki :/

Ihanaa ku ei ole kiloja tullu vielä! Päinvastoin -3kg tällä hetkellä :) JIPPII! Kumpa tää jatkuis samaa rataa tai edes pysyis tässä! :p turha kai toivoa :)

Nyt aattelin herkutella elokuvan kera :)

Itekki ihmettelen missä on SAVARA ! Toivotaan että kaikki tosiaan hyvin..
sn mukaan mahtuu tietty :) tervetuloa!

ja kohta poksutaan!
19+5
 
sn
Kiitos, voisin kertoa vähän enemmän. Eli ensimmäinen lapsi tulossa, yli 2 vuotta ehdittiin yrittämään: /

Laskettu aika on 17.1.2010, rakenneultrassa on käyty jo ja kaikki vaikutti olevan hyvin ja tyttö tulossa.

Kerron sitten vaikka lisää, kunhan ensin vähän tutustun palstaan ja tapoihin.

Teitä vaikuttaakin olevan melkonen läjä :D
 
Hei! Ilmoittautuisin mukaan tähän tammikuun tähdet 2011 ryhmään. Alusta asti olen tätä seuraillu, mutta nyt vasta uskaltauduin tänne kirjottamaan.

Esikoista odottelen ja laskettuaika on 3.1. Rakenneultrassa kävin about kuukausi sitten ja kaikki näytti olevan siltä kuin pitää.. =) Mies aloitti juuri poliisikoulun ja nyt mä vietän viikot kahdestaan 10 kk nahka collien kanssa täällä Helsingissä.
Siinäpä muutama fakta meikäläisestä, täytyy kirjoitella myöhemmin lisää. Ja juu laitan yksäriviestin mutzillalle!
 
Täällä ollaan!

Ei vaan tahdo jaksaa istuskella koneella.
Uusille tervetuloa!

Tiistaina oli rakenneultra, kaikki oli hyvin.Ja TTS:n suhteenkin tilanne hyvä, ensi viikolla sitten poistetaan vettä uudestaan.Soitin jo sairaalaankin aamulla kun vatsaa pingotti, mutta punktioita ei kuulemma päivystystoimenpiteenä tehdä.Ja lähinnä sillä helpotetaan mun oloa.Käymään saa kuulemma mennä, mutta what's the point, jos ei mitn tehdä?? Jos olo ei paljon pahene, niin sinnitellään maanantaille.Jos sitte soittas ä-polille, että saisko aikaa aikasemmaks ku keskiviikolle..

Ja juu, energinen raskauden keskivaihe.Kaikenlaista haluais tehdä, mitn ei saa eikä pysty tekemään.Välillä meinaa todella vetää mielen matalaksi.

Edelleen kuitenkin aika isot prosentit sen puolesta ettei kaikki vauvat selviä -->
Hankinnat- ei ole tullu vielä osteltua, ei tee edes mieli.Ehtiipä ne myöhemminkin :)

Närästys- rennietä menee ku leipää.Varsinkin yöllä.

savara & trio 21+4
 
kuulumisia taas pitkästä aikaa, kovasti olen täällä lueskellut, mutta ehtinyt en ole vastailemaan/kommentoimaan.

Ihana lukea rakenneultrakuulumisia, jännityksellä odotetaan meidän aikaa, joka on tiistaina:) :) Toiveena on, että nähdään kumpi sieltä tulee ja toki se, että kaikki varmasti on ok.

Hankinnoista joku kyseli. Me emme vielä ole mitään ostaneet, katseltu on kyllä netistä. Ehkä tuon tiistain jälkeen uskaltautuu ostelemaan. Vaikka jos tyttö tulee niin tuskin ostellaan kaikkea vaaleanpunaista eikä pojallekaan pelkkiä poikien värejä, joten vaatteita voisi jo katsella. Tänään kävin kaupungilla jo hipelöimässä ihania pikku-bodeja, mutta ei vielä malttanut ostaa. On ne niin pieniä:) Ensi viikonloppuna lähdetään viikonloppumatkalle hotelliin Helsinkiin, joten sieltä varmaan katsellaan vaunuja sun muuta. Onko jollain vinkkejä, missä siellä olisi isoja lastentarvikeliikkeitä?

Painokin on alkanut pikkuhiljaa nousta, toissa-aamuna punnitsin ja hups, 2 kg oli tullut lähtöpainono lisää, joten nyt se pikkuinen tosissaan taitaa alkaa kasvaa:) Muuten vointi ok ja elämä hymyilee:)

Ellu+vaaveli 21+3
 
Savara Voi että oli ihanaa kuulla että sielä kaikki hyvin nyt kuitenki :)
Mietin että saatteko te jostain sitte mahollisesti apua hankintoihin? :eek: ja miten kolmosia pystyy pukkaamaan vaunuissa yhtä aikaa? Mahottomasti mennee rahhaa sitten kaikkiin hankintoihin jos yksin pitää kaikki hankkia :p Tietenki se kaikki on sen arvoista jos kaikki selviävät <3

Täälä on paino laskenu.. nyt -4kg.. ja toisaalta hyvä mutta mua huolestuttaa tuo kolme päivää kestäny ripuli.. koskahan se loppuu! Tänään sattu vahinkoki ko ei ehtiny vessaan.. ihan pelkkää vettä vain! :/ ei auta ripulilääkkeetkään..

Täälä muuten kaikki hyvin ja potkut tuntuu ja näkyy!
Huomena poksutaan !
19+6
 
kääkkis
Jeccika: Onko sulla ollut harjoitussupistuksia? Ne laittavat oman vatsani nimittäin ihan löysälle :( Eipä ole ollut ummetusongelmia.

Savara: Hienoa tosiaan kuulla, että kaikki on hyvin :) Mä niin toivon, että kaikki sun vauvat selviää.

Tervetuloa uusille :flower:

kääkkis 20+6
 
täällä taas supistuksia :( viikon lopulla tuli yöllä järkku supistelukohtauskin yöllä, oli vain niin väsynyt että en silloin tajunnut et ne on supistuksia, luulin et on vaan kun koko päivän olin jaloillani siskoani auttamassa 30v synttäreiden järkkäämisessä, niin normaalia lihaskipua, no mies toi panadolin ja hieroi selkää ja se meni ohi, mut tota masun kovettumista on havaittavissa keskellä yötäkin, siihen ihan herää kun menee niin pinkeäksi, et en tiiä mitä tässä tekee, äitipolille on reilun 4 viikon päästä aika ja neuvolalääkärille noin 2 viikon päästä, alakerran tilannetta en nyt tiedä ollenkaan

Päivityksiä on nyt tehty listaan taas, katelkaa onko tiedot oikein.

ja muutto ja kaikki ois eessä, mut nyt en kanna muutossa mitään painavampaa, vauva o tärkeämpi, ja onneksi on apureita :)

Mutzilla ja tirriäinen 23+4 :kiss:
 
heips piiiiitkästä aikaa.

kävin tuossa aamulla labrassa, katotaqan hemoglobiini ja sokerit. sokerirasitukseenhan mie en mene kun en ole kahdesta edellisestäkään käyny ja tuo hb onkin mulle se täys painajainen :| mullahan on aina ollut alhainen hb ja olen aina syönyt rautaa, näin raskausaikana syön aina maksimiannoksen rautaa, eli 6pilleriä päivässä.mutta kun ei imeydy niin ei imeydy.. :| edellisessä raskaudessa mun hb putosi 80:neen ja sille ei tehty mitään vaikka se oli ihan loppumetreillä, kuitenkin aina sanotaan että odottava äiti tarvitsisi voimia synnytykseen ja synnytyksessäkin kuitenkin menettää verta.. nooh, kaks viikkoa sitten mun hb oli 108 ja nyt viime perjantaina se oli vain 95, joten sen takia tänään tuolla labrassa taas, että katotaan kunnolla hb lukemat ja taas mietintään että mitä aletaan tehdä asialle. nytkin amaulla lääkäri sanoi "kylläpäs sä näytä kalpealta..."

rakenneultrakin oli ja meni ja pieni ihminen voi hyvin ja liikkeetkin tuntuu nyt, hyvin, turhaan olin huolissani ja kuten arvelinkin, istukka on edessä niin siksi liikkeet ei oo tuntunutkaan kunnolla.

tavaroita tulevaa varten.. no mulla on tuolla varastossa pakkauslaatikollinen pieniä vaatteita.. kaksostenvaunut ostan mun siskolta,jos pääsis sit vaikka helpommin kulkemaan kun ei tuo pikkuneiti joka täyttää joulukuussa 2v jaksa kuitenkaan kävellä vielä 4k edestakasin(varsinkaan talvella:D) muuten en ole edes jaksanut ajatella mitään tavaroiden hankkimista..kyl sen sit kerkii..
mun mummu on mun mielestä sanonut hyvin sillon kun esikoista odottelin " sellaselle ei saa pesää tehdä mitä ei ole vielä tässä maailmassa" ja jotenkin uskon tuohon.

ä060811 23+4
 
kääkkis ei mulla kyllä mielestäni ole nyt supistuksia ollu.. ja nyt tosiaan viidettä päivää ripulitaudissa ja mietin että koska se loppuu.. ei voi mitään tehä! Kyläilytki on aika lyhkäsiä! Pakko on ollu juoda ripulilääkettä joka helpottaa noin viideksi tunniksi.. ja tuntuu ettei ruoka maistu ku heti tulee ulos :S
Muuten ihan Ok kaikki ja torstain ultraa odotellaan :)
20+1
 
Icefairy toivottavasti muutto sujui hyvin ja saitte uuden mukavan kodin ja paremmat naapurit. Onnea uuteen kotiin :flower:

Kääkkis onnea pojasta ja mukava kuulla, että sokeriarvot ovat hyvät :)

Uusille tervetuloa!!

Jessican jalalle pikaista paranemista ja toivottavasti ripulikin helpottaisi pian. Sinähän laihdut ihan kovaa kyytiä :O Minä olen muutes itsekin kotoisin sieltä Lounaislapista Ämpäripäiden valtakunnasta ;) Jos tiedät paikan :) Täältä Helsingistä on vaan kotipaikkakunnalle melkoinen matka 750 km. Olisi kyllä mukava käydä siellä useamminkin...

Savaralle :hug: ja mielenvirkeyttä, vaikka varmasti oma tilanteesi huolestuttaa ja kovasti. Kuinka usein sinulta joudutaan sitä vettä poistamaan? Onneksi se on tuonut helpotusta oloosi.

Ellu82 Me ollaan lähinnä käyty ostoksilla Vantaan Tammiston Lastentarvikeliikkeessä. Se on ainakin iso myymälä..

Mutzillalle voimia supistusten kanssa.

ä060811 On sulla kyllä tosi alhainen hb :O Ei kyllä ole ihme, jos vetää voimattomaksi. Toivottavasti siihen keksitään nyt joku ratkaisu millä se saataisiin nousemaan :hug:

Meillä juhlittiin lauantaina neidin synttäreitä. Ekat vieraat tuli jo klo 12 ja viimiset lähti vähän ennen iltakymmentä. Kyllä siinä sai emäntä lyödä pötyä pöytään :) Tyttö kyllä tykkäsi, kun oli koko ajan leikkikavereita. Sunnuntaina kyllä nukuttikin makeasti koko perhettä..

Huomenna lähdenkin katsomaan sitä siskon tyttövauvaa :heart: Tänään voisi käydä katsomassa jotain kivaa vauvalahjaa.

Oma olotila on ollut kyllä hyvä. Eilen käytiin yli tunnin kävelylenkillä ja tänäänkin ollut tosi energinen olo ja innostunut mieli :D Keskiviikkona olis taas tarkoitus yrittää tilata itselle ja tytölle neuvola-aikoja, saa nähdä onnistuuko :confused: toivottavasti se terkkari olis jo palannut siltä lomaltaan...

Elmi ja Minni 22+1
 
Elmi Tiedän paikan jos Tervolaa tarkotat :) Sinne on tästä meiltä 15km että aika lähellä sitä asutaan täälä maalla ! Niin ja onneks on varaa painon pudotukseenki ku alkupainoa oli jo kohtalaisesti.. esikoiseltaki jäi ne 10kg.. mutta nyt ei jaksa painosta ressata kuhan ei liikaa putoa sitte :)

20+2
 
tervetuloa uusille

ja savaralle jaksamisia!

vappupommi

*yritin tänne sitä lilypie juttua, ei tullut.... no jokatapauksessa
vappupommi 23+6 ja 113 päivää jäljellä.... siis kohta enää 100! apua!*
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan tännekin, vaikka enemmän mä olen tuolla Fb:n puolella pelkästään. Eli eilen oli rakenneultra, ja mun vahva poikaolo muuttui tytöksi :D Nytolen yrittänyt vaan tottua ajatukseen. Ihan sama mulle periaatteessa on kumpi sieltä tulee, mutta olin asennoitunut vaan siihen poikaan...



Kaikki oli kuitenkin hyvin ja pikkuisella oli aamujumpat käynnissä!

neulis ja klöntti 20+6
 
Neulainen vaude mikä kuva! :) Kyllä noilla pienillä on tuolla vatsassa niin hyvä olla. Niin ne olot vaan voi tuolla ultrassa saada uuden suunnan, onnea tyttölupauksesta! Mun "milli" oli noissa molemmissa ultrissa tosi rauhallinen, lähinnä möllötti vain. Nyt kuitenkin näitä liikkeitä/potkuja tuntuu onneks useasti päivän aikana.

(.) Meinasin eilen ajaa pyörällä kolarin auton kanssa. Oli parista sentistä kiinni, etten olisi rysäyttänyt auton perään (älkää kysykö miten on mahdollista) ja kaatunut. Se olisi ollut paha kaatuminen, mutta LUOJAN KIITOS ehdin reagoida. Mikä pahinta, ihan täysin oma moka! Tuo istukka on tuossa etuseinämässä niin ei kauheasti kannattais kaatuilemaan alkamaan.

Täältä myös savaralle voimia ja jaksamisia!! Olet varmasti monen meidän ajatuksissa, joten kerrohan kuulumisia aina kuin jaksat. Tää palsta aika paljon hiljentynyt, olisi kivaa lukea enemmänkin kaikkien kuulumisia jne.

Marde ja Milli 23+2
 
neulainen wow, tosi upea kuva! Onpa teijän sairaalassa mahtavat laitteet kun saa tollasia kuvia! tai sitte ne on uudistunu kaikkialla. Poikien ultra kuvat vuosilta 04 ja 06 ovat paljon epäterkempia ja rakeisempia, ei mitään tollasia lähikuvia. Onnea tyttölupauksesta!

Joo harmi että tää palsta on nykyään niin hiljainen, näinköhän tämä kuivuu täysin kasaan ennen tammikuuta :( Minun pitäisi vielä malttaa 2 yötä rakenneultraan...blaaah...aika kuluu niin hitaasti....

MamaDeDos + matkustaja 20+5
 
kääkkis
Onnittelut neulanen tulevasta tytöstä :flower: Upea tuo kuva. Mä en saanut mitään kuvaa mukaan pojasta :(

Elmi: Mullakin on sellaisia energiapläjäyksiä välillä, ennenkuulumatonta :O Kait se on tämä poikaraskaus :) Katsoo miten hyvin jaksan loppuraskauden, kun eilen lenkillä alkoi ainakin jo ihan kunnolla puhalluttamaan. Tosin puhua pälpätin samalla, mutta sainpa aika tehokkaasti verensokerit laskemaan ruuan jälkeen ( piti syödä heti välipalaa, kun tuli kotiin ).

MamaDeDosille tsemppiä rakenneultraan :heart: Muakin jännitti niin hirmusti, että unohdin kysäistä silloin lääkäriltä näistä mun kipuilevista polvista...

kääkkis ja "osku" rv 21+1
 
Neulanen Onpa ihana kuva!
Hienoa kun on hyviä ultrakuulumisia tullut paljon!

Elmi kiitos tsempeistä! :)
Olen tosiaan yrittänyt olla stressaamatta töistä liikaa. Ei se edistä töitä, eikä varsin tee hyvää itselle tai tolle kasvavalle kaverille. Sain vähän kerrottua työnantajallekin, niin helpotti.

Meneeköhän sitä jo selkä herkemmin jumiin, kun kropassa on muutoksia tapahtunut. Pyykkien viikkaus ja ripustus on tosi ikävää puuhaa selän kannalta ja ommellakaan ei voi kovin pitää aikaa putkeen. Pöh.
Pitää muistaa venytellä, kaivoin ton neuvolasta saadun jumppaoppaan esiin.

Tänään oli neuvola, 22+1
-pissa puhdas
-HB edelleen 103, oli siis 4vk sitten täysin sama ja olen nyt sen 4vk syönyt rautaa. Pitää hakea jotain toista merkkiä, jos imeytyisi paremmin.
-paineet 126/79
-sf 18cm mitattiin ekaa kertaa
-paino alkanut nyt nousta, viime kertaan +2,4kg ja lähtöpainoon tullut 2,7kg lisää
-syke 145
-liikkeet merkattiin kahdella plussalla, kun päivittäin tunnen moneen kertaan

Tein netissä äitiyspaketin hakemuksen! :D
Rahahakemukset sitten myöhemmin, kun on itse paremmin perillä niistä ja työpaikan kanssa katsottu asiat läpi. Onneksi niillä nyt ei vielä hetkeen ole hoppu.
Huomenna kiikutan neuvolasta saadun todistuksen Kelaan.
Ehkä sitä kohta pääsee jo hipelöimään paketin sisältöä. Hui! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onpa tullut paljon tekstiä parin päivän aikaan, hyvä vaan! :D Nyt pikaiset omat navat ja paremmalla ajalla kommentoimaan :) Elikkä kolmas neuvola takana ja kaikki oikein hyvin :heart: Sain myös kelapaperit ja sairaalalapun jo mukaani. Tässä lukemaa:

pisu: puhdas
hemoglobiini: 132 (edellinen 125 eli oikein hyvin, noussut itsekseen)
liikkeet:++
sydänäänet:+155
verenpaine:109/jotain
oma paino:54,1kg (lähtöpaino 51kg)
SF-mitta: 17cm joka menee täysin keskikäyrällä JEE!

Eli vatsani on juuri sen kokoinen kun nämä viikot edellyttää, huh! Esikoisesta se laahasi alakäyrillä, vaikka vauva oli normin kokoinen :) Nyt saa hengähtää :) Ja tänään poksuu, 21+0 :D

Toive81 ja Sintti 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla teidän neuvolakuulumisia! :) Omaan neuvolaan vielä kaksi viikkoa ja ensi viikolla elämäni ensimmäinen sokerirasitustesti. Kelan päätös äitiyspaketista tuli eilen postissa. Siinä luki, että noin kahden viikon päästä paketti on noudettavissa postista, jee! :) Ei malttais odottaa!

Marde ja Milli 23+4
 

Yhteistyössä