Tammikuun tähtöset 2014

Hyvää uutta vuotta kaikille! Niin sitä vaan on taas vuosi vierähtänyt ja kohta juhlitaan:)

Tässä just kirjottelin ylös pientä 'menyytä' neidin 1v juhliin! Oon itse ihan täpinöissäni:) meillä juhlitaan suht pienimuotoisesti, mies piti ehdottomana että mitään isoja pirskeitä ei pidetä vielä tänä vuonna, vaan juhlitaan ristiäisporukalla. Sopii mulle vallan mainiosti, ehtiipähän kunnolla seurustella ja neitikin luultavasti nauttii enemmän! Iltakahville pyydetään sitten arkena kaveriperheitä.

Paivih kyselit milloin meillä nukutaan että jaksetaan valvoa loppu ilta. Kaikki riippuu paljolti päiväunien kestosta tai vaihtoehtoisesti siitä paljon kello on kun herää. Yli 2h päikkärit ja/tai herääminen klo 14 jälkeen niin neiti pärjää hyväntuulisena loppupäivän, mutta jos unet jää lyhyemmiksi ja herätään tosiaan ennen tuota 14 niin pakko torkahtaa iltapäivällä vähäks aikaa. Riippuu siis paljon päivästä.
Päikkäreille nukuttaminen onnistuu tosi hienosti, nukahtaa omaan sänkyyn itse heti ruoan jälkeen, mutta toiset päikkärit onkin sitten eri juttu, on lähdettävä vaunuilemaan, jotta uni tulee.

Meillä tosiaan tuota omaa tahtoa riittää! Kännykkä ja kaukosäädin on ihan lemppareita ja jos niitä ei saa niin pomppii tasajalkaa ja päästää sellaista vinkunaa. Ihan selkeää prostestointia siis:) nopeasti menee kyllä ohi kun huomion kiinnittää muuhun tai sylissä tyynnyttelee.

Ja äänenvoimakkuus on melkoinen. Välillä keskustelut jää vähäiseksi kun toinen 'huutaa' vieressä että mitään ei kuule. Hakee huomiota koska lopettaa ääntelynsä heti kun hänelle puhuu tai katsookin häntä päin.

Nvlassa käyty taas 11kk kohdilla ja painoa oli kertynyt ennätysmäärä:) 8,5kg ja 74cm. Olisko toi kunnon hiutaleista tehty puuro ja kunnon ruoka vaikuttanut. Neiti syö selkeästi enemmän ja varmasti ravinteikkaampaa ruokaa nyt kun saa suht usein syödä samaa mitä mekin syödään (ilman mausteita).

Hyvät
Viikonloput kaikille!
 
Heippaheippa

Meillä mys aloitettiin jouluna tuo yksien unien nukkuminen päivällä. Nappula menee klo 13 nukkumaan ja herää klo 15. Ja valvoo sitten loppu illan ja yöunille menee 19-21.

Tänään napero 1v ja juhlat juhlittu. Meilläkin oli tarkoitus vaan pitää pienimuotoiset bileet... No leipomukset karkasi käsistä ja nyt nuilla ruokitaan koko armeija ????. No, piti sitten kutsua kavereita kahville ja huomisellekkin jäi vielä "rääppiäisiin" syötävää. Poika oli oikein innoissaan kun kävi ihmisiä paljon leikkimässä hänen kanssaan.
 
Heippa! Eipä oo tullu käytyä taas täällä kun kaikki muu vie ajan ja energian, erityisesti tietty tuo tyllerö :heart: Tajusin jopa että nyt oli hormonit eikä järki pelissä tässä vauvakuumeilussa ja sanoin ukkelille että tää yks kiitos riittää hyvin kunnes toisin tuntuu... Palattiin siis alkuperäiseen suunnitelmaan että vähintään kolme vuotta väliä. Musta on alkanu jopa tuntua et tää yksikin riittäis :) Tuntuu ihanalta ku raskas vauva-arki alkaa olla voiton puolella... En jaksais nyt uudestaan... Ja on kivempi tehä asiat kunnolla, tykkään keskittyä nyt tähän yhteen. Onneks en ehtiny raskautua hormonihöyryissäni, oli ihan käsittämätön vaihe tuo :D Varmaan jotenki liitty hormonitoiminnan ja kuukautisten käynnistelyyn, sellasia tuntemuksia ollu viime kuukausi.

Kamalasti tapahtunu tytölläkin kehitystä parissa kolmessa viikossa, liikkuminen ja puhuminen kehittyny yhtäkkiä kovasti. Tyllerö oppi kävelee ite just jouluaattoa ennen ja siitä viikossa alkoi liikkua kaikkialle kävellen, nyt vipeltää ja kipittää sillai söpösti pikkuaskelin jo tosi nopeesti sinne tänne :heart: Ja marssijärjestyskin muuttui, ennen mentiin äidin perässä, nyt ei kiinnosta äiti vaan äiti saa mennä tytön perässä... Paras paikka on pääkirjasto jossa riittää lääniä juoksennella, helpottaa itteä ainaki kummasti! Tosin nyt ollaan itellekin hankkimassa enämpi lääniä omakotitalon muodossa joten jos kaikki menee hyvin niin kohta päästään muuttamaan :) Helpottaa kummasti jo ajatuksen tasolla.
 
Mua on ruvennut lähiaikoina vaivaamaan unettomuus! Jälleen kerran sellainen yö että mieli tekis nukkua mut uni ei vaan tule! Ärsyttävää...niinpä päätin tulla vaihtamaan kuulumisia:)

Meidän arki pyörii samaa rataa, koko perhe voi hyvin!
La juhlitaan 1v päiviä:) välillä mietin raskausaikaa ja sitä kun neiti oli SYLIVAUVA <3 aika menee hurjaa vauhtia, noista pienistä sen huomaa helposti!

Päikkäreitä nukutaan enää se 1kpl, syödään vaihteeks hyvin (pääsääntöisesti samaa ruokaa kuin mekin) ja ollaan puhe ja liikekannalla koko hereilläoloaika;)
Neiti on ottanut 4 askelta ilman tukea, seisoo usein 'vahingossa' pitämättä mistään kiinni ja ottaa muutaman askeleen mutta tyytyy kuitenkin konttaukseen kun haluaa edetä. Taaperokärry on ihan huippu, samoin kaikki soivat lelut, tanssii ja laulaa kun kuulee mitä tahansa musiikkia, mitä menevämpää sitä parempi!

tukikengät ovat edelleen käytössä varvistukseen...joka on kyllä parantunut melkein kokonaan kenkien ansiosta! Jos muutaman kk päästä voidaan heivata kengät pois käytöstä:)

Maddi: tsemppiä talon etsintään!
Niin ja pitäisikö siirtää kohta kesk tuonne toisaalle, joku helmikuulaisista ehdotti josko olis yhdistetty tammi/helmi/maaliskuun äipät...ei huono, oon käyny lukemassa erityisesti tuota helmikuun palstaa ja vaikuttavat kaikki tosi mukavilta!
 
Heipä hei.

Meillä tasaista taaperoaikaa vietellään. Minä kotona pojun kanssa ja isi töissä. Vauva kuume vaivaa EDELLEEN! Alkaa jo hermo palaa kun mies ei ymmärrä.

Meilläkin jatkunut.. Tai säilynyt yksien unien taktiikka. :) Päiväunet ovat 12.30-14.30.

Haluaisin jatkaa keskustelua, mutta tylsääpä se olisi ykain kirjoitella. Helmikuiset ainakin ovat todella aktiivista porukkaa. Itsekin sitä olen lukenut, kun tänne ei ole uusia juttuja tullut. :)
 
Mä oon ollu vähän passiivinen kaksplussailija viime aikoina mut lähden kyllä mukaan uuteenkin ryhmään :) Eikä minusta haittaa vaikkei kaikki olis samassa kuussa syntyneitä, nythän ikäerot menettää koko ajan merkitystään.

Mulla menee hermo kun en vain saa selville mikä oikein häiritsee tyllerön unia :( Ihan syvältä kun a) et saa itsekään nukkua b) et saa paljo mitään omaa aikaa kun tuo ei nuku päivälläkään muuta ku liikkuvissa vaunuissa ehkä. Eipä tätä oikein ymmärrä ne joiden lapset nukkuu paremmin mutta muiden huonojen nukkujien äitien tuki on tehny tosi tosi hyvää. Lohtuna on se että onhan tuo jo vuoden päivät menny, eiköhän tää oo jo voiton puolella.

Hitsit ku tietäs olisko tuleva(t) pallero(t) samaa maata... Toisaalta tietäspähän sen sit jo etukäteen et tällastakin jaksaa ja tää on vain vaihe. Ja toisaalta onhan toi sitte niin ihana touhuliini ja pikku tutkija... :) Täällä päivät kuluu siinä kun koetan keksiä tuolle tutkittavaa ja tekemistä. Ainaki liikkumaan pitää päästä, mieluiten niin että mahtuu kunnolla juoksemaan/vipeltämään. Ulkona on onneks aina tilaa :D Lelut ei kiinnosta vähääkään, kirjat joo, niitä onneks tyttö jaksaa itekseenkin katella edelleen. Muskari jatkuu mut vauvauinti on vaihtunu omatoimiseen hallilla käymiseen, rennompaa meille vanhemmille :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, helmikuisista kirjoittelen ! Täällä onkin näköjään jo keskustelu samasta aiheesta mitä "meilläkin", hyvä ! Eli siis jos vähä yhdistettäis nyt ryhmiä. :) Joten omasta puolesta toivotan tervetulleeksi teidät siihen, sitten kun ryhmä saadaan tehtyä ! :)
 

Yhteistyössä