*Tammikuun Tarrasukat 2018 Elokuussa*

Moi!
Ei ookaan tullut pitkään aikaan kirjotettua tänne, mulla on rakenneultra 30.8. Kun viikkoja kasassa 21+3 Alle 2 viikkoa aikaa, kova jännitys päällä jatkuvasti, aiotaan kysyä sukupuolta jos pieni sen vaan suostuu näyttämään :)

Onko muilla tullut vielä supistuksia? Mulla alkanut ilmeisesti harjoitussupistukset varsinkin öisin ja paineen tunne (n)
Kovasti pieni on kasvanut, liikkeet ja potkut tuntuu jo kovina, muutaman kunnon potkun oon nähnyt jo mahan päältäkin:love:

Hennaaa ja mini 19+5
 
Mulla todella satunnaisesti on liikkeet tuntunu, pari kertaa on ihan selvästi mutta siihen siis jääny. On ollu dopleri kovassa käytössä tän stressaamisen takia vaikka kuulema vielä on ihan normaalia jos liikkeitä ei tunnu mutta kyllä silti meinaa huolestuttaa.
Joku ylimääräinen ultra ennen rakenneultraa olis hyvä:rolleyes:
Nyt on siis viikot ohi, jolloin on raskaudet menneet kesken mutta edelleen on varautunu olo tän kans. Toivottavasti rakenneultran jälkeen mieli rauhoittuu.
Olis niin mukava uskaltaa iloita ja jo kunnolla puhua tästä tulevasta vauvasta ja tehdä hankintoja.
Esim. Vaunut, kaukalo ja hoitopöytä olis hankittava ainakin.

Jonkinlaista painon tunnetta välillä on vatsassa ja jomotusta, onko sitte supistuksia vai mitä.

Tänään taas viikot vaihtuu ja alle kaks viikkoo ultraan (y)

Kath 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: hennaaa
Täällä oon tuntenut muutamia liikkeitä satunnaisesti tietyissä asennoissa :D :love: vielä siis ei oo jokapäivästä.
Me lähdetään maanantaina reissuun roadtripille eurooppaan autolla :D :) maanantaina laivalla ruotsiin, tiistai-keskiviikko yö lundissa ruotsissa yö hotellissa ja keskiviikko-torstai yö ollaan bremenissä hotellissa sitten torstai-maanantai ollaan myös saksassa yötä. päämääränä meillä on siis formula 1 kisa viikonloppu belgiassa joka on 25.8-27.8 (y):) tämmöstä pientä kivaa tulossa :). Teen meille sitten uuden ketjun kun oon kotiutunut reissusta ja vietän hiljaiseloa siihen asti :) voikaahan hyvin! :)

Kinder & minion 17+2
 
Tänään siis puoli päivää oikeestaan jomotellu alaselkää ja mahaa, toivottavasti menis ohi. Välillä ollu kyllä taukoja mut nyt ei meinaa oikeen jomottelu loppua. Ei kuitenkaa tee vielä kipeetä. Tämäkin vielä:( sykkeet kuuluny hyvin ja dopleriin liikkeet tuntunu.
 
  • Tykkää
Reactions: hennaaa
Kiva kuulla muidenkin kuulumisia :)
Mulla myös liitoskivut riesana, jotka alkoi tosin jo monia viikkoja sitten, hyvä kun pääsee nykyään kauppareissut tekemään kivuilta, pahoinvointikin edelleen riesana :(
Mutta ne pikkusen liikkeet on kyllä ihania. Mä aloin tuntemaan ne todella aikaisin (rv13) oikein säikähdin ensimmäisiä liikkeitä kun olin ajatellut että ehkä puolenvälin tienoilla alkais tuntumaan, tuntui siis vain tietyssä asennossa, nykyään pikkunen mennä vipeltää oikeen voimalla :)

hennaaa ja mini 19+6
 
Pieni tilannepäivitys; täällä ei myyty precosaa, lääkkeen sijasta tarjosivat probiootteja, ne onneksi auttoi aika äkkiä ja nyt alkaa olla normalisoitunu olo :)

Mulla on kans silloin tällöin tuntunu pienen pieniä liikkeitä, muttei läheskään joka päivä. Ja sekä alavatsa- että selkäkipuja tulee varsinkin pidempään jaloillaan olosta. Nälkä tulee useammin ja maha näyttäis alkavan vähitellen kasvaa :LOL: Nyt on pakko mennä ostaan parit äitiyshousut, ku farkut ahdistaa jo sen verran ettei varmasti mahdu enää kauaa jalkaan. Mekkoja oonkin lähinnä pitänyt viime aikoina.

Pian saadaankin alkaa seuraamaan rakenneultra-uutisia täällä! Mulla siihen on vielä aikaa, 8.9. muistaakseni oli käynti.
 
Kiva lukea muiden uusia kuulumisia (y):LOL:
Ja hauska et en oo ainoa, jonka hermoja kiristää vähän kaikki :rolleyes::eek:
Meillä on tänään neuvolalääkäri ja oon kuullu, että täällä on kans aika nuiva lääkäri.. :confused::confused: Saa nähdä, kuinka tullaan toimeen, itsekin kun oon aika kärkäs sanomaan mieltä vaivaavista asioista..o_O

Ultraan ois kaks viikkoa aikaa ja jännittää,
välillä on kauhee pelko ettei lapsella oo kaikki hyvin,
mutta onneksi noi liikkeet aina rauhoittaa mieltä :love:

vprinsessa & papu 19+0
 
Heippa hei! :)

Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin! Kiva @Daisy85 että vatsa vihdoin alkaa rauhoittua! (y)

Mulla on nyt riesana selkäkivut... tai ei niinkään kivut, mutta puutuminen. Kun seison tai kävelen, puutuu molemmat reidet ja pakarat ihan tunnottomiksi. Vasta kun istuu, helpottaa. (n) Ja sitten taas pidempään istuessa puutuu jalkapohjat ja sääret! Työnteko on jokseenkin hankalaa (toimistotyö). :confused:Kävin viime viikolla työterveyslääkärillä ja sain lähetteen fyssarille. Kävin siellä tänä aamuna, katsottiin yhdessä jumppaohjeita, mutta fyssari haluaa, että varmistan pe neuvolalääkäriltä, että jumppaaminen varmasti on ok. Jos näin on, menen tiistsina takas ja koitetaan keksiä selälle sopivia liikkeitä. Toivottavasti saan jotain apua! En halua sairaslomalle vielä, kun tiedän, että se parin kk päästä varmaan joka tapauksessa on edessä. :unsure: Ostin tukivyönkin, mutta istuessa en voi sitä pitää, kun se painaa. Jospa tämä kuitenkin tästä! :)

Liikkeitä en edelleenkään tunne, mutta sydänäänet kuuluu. Onneks pe on lääkärineuvola, niin joku osaavampi vielä varmistaa! :D

2 viikkoa ja 2 päivää vielä rakenneultraan. Sais mennä vähän nopeammin tämä aika! :p

MamaBlue ja nallekarkit 18+1 :love::love:
 
Aargh pakko tulla purkaan omaa napaa nopsaan. Nyt on sit alkanu tämmönen ihana vaiva kun suonikohjut alapäässä:mad: alapää ja osittain takamuksessa on ihan karmeet muhkurat ja pitkiä pullottavia verisuonia. Terkka sano että niille ei voi tehä mitään..sepäs kiva. Ja viikkoja ois vielä toinen samanlainen puolikas edessä..tää on kyl sellanen vaiva mitä vähiten osasin odottaa :(
Onneks vauvalla kuitenki kaikki hyvin potkujen määrästä päätellen, se on pääasia
 
MamaBlue Mulla on kans ongelmaa selän kanssa, johtuu välilevyn pullistumasta ja hermopinteestä:( Välillä selkä on niin kipeä, ettei meinaa päästä kävelemään ja jaloista, etenkin oikean jalan reidestä menee kokonaan tunto.. :confused:

Eilinen lääkärireissu meni hyvin, vaikka lääkäri hieman omalaatuinen olikin :eek: Neuvolatarkastuksessakin kaikki oli hyvin.
Painoa mulle ei oo tullu ollenkaan vaan paino on pudonnu tasaisesti koko odotuksen ajan o_O
Verenpaineet ja hb ok, vauvan syke oli hyvä ja kovin tuntuu liikkuvan:p

vprinsessa & papu 19+1
 
Kiva lukea pitkästä aikaa kuulumisia täälläkin:) Alkaa kaikilla olla jo puoli välissä raskaus ja kohta saa jännättää jo rakenneultria!

Täällä liikkeitä tuntuu päivittäin ja koko ajan useemmin. Viime yönä oli aikamoinen meno päällä :love: Masu alkaa näkyä entistä paremmin. Silti jotenkin vieläkin epätodellinen olo että siellä oikeesti kasvaa pieni ihme :love: Alle kaksi viikkoa ultraan ja me edelleen ollaan sitä mieltä ettei kysytä sukupuolta :LOL:

Täällä myös hermot kireellä koko ajan. Onneks lapsilla on kerhot niin saan vähän lepoa. Liitoskivut vaivaa ajoittain, onneks muita vaivoja ei vielä oo tullut. Herkkuja, varsinkin suklaata, tekee mieli :giggle:

Meille muuttaa lauantaina kissanpentu :love: Oon jo monta vuotta koittanut ylipuhua miestä et otettais meidän 6v kissalle kaveri ja vihdoin se myöntyi! Oon niin innoissani!!

Kookospieni ja mini 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Rosina31
Moi! Mua vaivaa ihan jäätävä väsymys tällä hetkellä. Ei todellakaan oo näkynyt mitään keskiraskauden energistä oloa:ROFLMAO: No, kai tää tästä... Pötsi on iso ja liikkeet tuntuu jo tosi hyvin. Doppleria ei tuu enää paljoa käytettyä:) Miehen vanhemmille ei oo kerrottu vieläkään:whistle: Alle kaksi viikkoa ultraan:love:

Hyvää viikonloppua teille kaikille toivottaa
KeepGoing ja Viitonen 18+6
 
Täällä ei mitään ihmeellistä.
Nyt kun oon aamuyöstä heränny, pyöriny ja ootellu unta niin sillon tuolla mahassa käy myllerrys. Mukavaa että nyt vihdoinkin alkaa tuntua liikkeet, tosin aika pieniä potkuja vielä.

Nyt ei taida olla kuin miehen puolelle kertomatta vauva uutiset:whistle:
Torstaina ultra. On tosi pallero olo jo ja kun aattelee että puolivälissä niin hirvittää millanen pallero on sitten kun oon viimesilläni..


Kath 20+0
 
Viimeksi muokattu:
@meliita tervetuloa mukaan!:)


Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi.Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä.

Tuossa ohjeet tietojen lisäämiseksi etusivulle.

Mä kävin tänään hakee Lidlistä vartalotyynyn ja suosittelen kyllä(y) on jo aiemmin pitänyt ostaa ja nyt olin oikeaan aikaan liikkeellä!

KeepGoing ja Viitonen 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
Hellou.
Ja tervetuloa vielä uusille mammoille :)
Kaikilla rupee rakenneultrat oleen jo lähellä, meillä se on ens maanantaina.

Tänään kävin lääkärissä suonikohjujen takia. Lääkäri kielsi pitkät istumiset ja noin 20 minuutin välein pitää jalotella istumisen ja seisoskelun välillä, muuten on suuri veritulpan vaara. Työn puolesta onneks liikun aika paljon.
Mutta kyllähän tää olotila harmittaa, kun se iski näin aikaseen..tänään ollu vähän itku herkässä ja pinna kireellä. Ja varsinkin kun tiedän , että selkävaivojakin on tän lisäksi luvassa, tukivyö on jo sillon tällön käytössä.
Anteeks taas negatiivinen avautuminen..
Äkkiähän nää viikot ja kuukaudet tässä kuluu (y)
 
Heippa :)

Munkin pitää hankkia tuo vartalotyyny!! Mulla oli jo visio ostaa itse tyynyjä ja ommella, mutta jos noin edullisesti saa valmiin niin varmasti haen sellaisen (y)

Mulla on pari viime yötä kanssa ollut ihme potkuesitys vatsassa, ihan kun vauva villiintyisi oikein ja potkii kovia potkuja pitkän aikaa. Ei kyllä haittaa, pääasia että ilmoittaa itsestään :love: Päivisin tuntuu vaimeemmin, tai sitten en ehdi kuulostella niin hyvin..

Meillä on tytöt nukkuneet huonosti menneen viikon aikana niin se alkaa jo tuntua omassakin olossa o_O kuopuksella kummallista "ihottumaa/näppylöitä" mitä tk:sta arveltiin molluskoiksi mutta en tiedä.. nyt se niitä raapii ja varmaan senkin takia(flunssakin iski) yöllä ei nuku. Taidan mennä käymään näytillä josko jotain parempaa apua saisi kun perusvoidetta!

Mun mahaa on tutut ihmetelleet, "milloin sulla olikaan se laskettu aika" " mitä, vasta tammikuussa?!?!" Joo tiedän, onhan se jo kasvanut ja en tiedä miten isoksi se tulee. Mutta on kiva nähdä teidän masukuvia kun huomaan että muillakin on jo kunnolla näkyvillä :) !!

Hyviä vointeja kaikille!

Milagro ja bebe3 22+1
 
@Milagro multa on kans kyselty että onko ne varmistanu ettei siellä oo kahta....? Sen verran iso maha on, ja oloki tosi tukala.

Rakenne ultra piti olla tänään aamusta, mutta on siirretty loppuviikkoon, vituttaa.
Vatsa on kipeä ku arpityrä kasvas vatsan myötä, väsyttää ja päätä särkee. Vauva syntyy varmaa sarvet päässä ja häntä pyllyssä ku stressi tasot on aivan taivaassa.
Muuttaakki pitää alle kuukauden sisällä, eikä seuraavaa osoitetta ole tiedossa vielä. Apua.

Evangelina rv 21+2
 
Vähä meinaa stressiä pukata kun ei niitä liikkeitä kuitenkaan vielä oikein kunnolla tunnu. Joskus on kyllä pieniä hipaisuja tuntunu mutta tosi selkeitä ja päivittäisiä liikkeitä ei vieläkääno_O
Ja kun moni kysyy että tuntuuko päivittäin liikkeet jne niin ei se ainakaan helpota tätä mun hermoilua yhtään.
Dopleri ollu aktiivisesti edelleen käytössä.
Huomenna rakenne ultra ja jännittää tosi paljon mitä siellä näkyy ja saadaanko hyviä uutisia.

Kath 20+4
 

Yhteistyössä