Tammikuun Tarrasukat 2018 *heinäkuussa*

Toisaalta tuntuu ihan hölmöltä tällä tavalla murehtia kun eipä se asia murehtimalla parane.. on varmaan kuitenkin ihan normaalia olla ehkä pikkasen paniikissa ennen ultraa.. ei auta muu kuin vaan yrittää uskoa siihen et kaikki voi olla hyvin.
 
Ultrasta saan tuoda tällä kertaa hyviä uutisia. Siellä pikkunen oli varsin liikkuvainen :love: nosti itsellä mieli alaa ja kun ultraajakin oli niin mukava eikä turhan virallinen ja sain sille vähä fiiliksiäni puhua:)
Tiistaina seuraavaksi lääkärille ja viikonpäästä neuvolalääkäriin:ROFLMAO:

Kath 12+5
 
Mä en ole kuullutkaan sähköisestä äitiyskortista mutta kyllä se paperiversio vie voiton!

Toivon sydämestäni että kaikki saisi rauhan sydämeensä hyvien ultrauutisten merkeissä!

Pian ollaan turvallisilla vesillä kaikki! Meilläkin ensi viikolla se virallinen mutta eiline rauhoitti mieltä :)
 
Mulla on kans sähkönen äitiyskortti ja musta se on kyl ihan kiva :) viimeks oli vielä paperinen versio ja olihan sekin kyl aika ihana :). Tää on tätä nykyaikaa et kaikki rupeen olemaan sähkösessä muodossa.

Täällä on mieli pikkasen parempi ja olen sortunut googlettamaan et miten muilla kuulunut sydänäänet neuvolassa ja paljon löyty just niitä ettei oo kuulunu vielä kun on ollut 10+ viikkoja täynnä ja ultrassa kuitenki kaikki ok :) eli koitan nyt yrittää olla murehtimatta liikaa. Oon luvannut itselleni et jos ens viikon ultrasta tulee hyviä uutisia niin meen ostamaan ensimmäisen vaatteen tulevalle pienelle :love:
 
@Kinder_Kitty uskon että sulla on kaikki hyvin! Kävitkö sä varhaisultrassa? Se on vissiin tosi yksilöllistä milloin ne äänet kuuluu, kun siihen vaikuttaa niin moni asia. Useinhan eivät neuvolassa edes kuuntele ennen 12 viikkoa. Ymmärrän kyllä että jännittää se ultra, niin jännittää täälläkin! Silti mietin etukäteen jo sitä että jos kaikki ei olekaan hyvin... Toivottavasti saataisiin molemmat hyviä uutisia ultrasta ja sitten vois ehkä jo vähän huokaista...:love: mulla ahdistaa ens maanantai, ku silloin 12+0 ja viimeksi meni kesken silloin. Kunhan pääsen ohi!

KeepGoing 11+3
 
@KeepGoing juu kävin varhaisultrassa 9.6 ja sillon oli 7+1 :) ja syke kuului ja näkyi :) viimeks keskenmeno tapahtui 8+4 eli ohitettu on ja reippaasti. mulle terkkari sano ekalla käynnillä et eivät kuuntele ainakaan ennen kuin 10 viikkoa täynnä. Joo se tuo helpotuksen kun pääsee niistä viikoista ohi millon tapahtu keskenmeno. Ja siis onhan tää raskaus ollu ihan erilainen kun se eka.. sinä oli ruskeeta vuotoa ja nyt ei oo ollu ollenkaan :) ja viimeks ei vastannu viikkoja varhais ultrassa ja nyt vastas täysin viikkoja. Eli merkit on ainakin hyvät :) ja jotenki aattelin jo varhais ultran jälkeen et jospa tämä nyt onnistuisi kun kaikki oli kuten pitääkin :). Tsemppiä sulle myös jännitykseen! Onneks täällä voi panikoida ja jännittää yhdessä! (y)
 
Np ultrassa käyty ja kaikki oli ok siellä <3 Jännitti kyllä kovasti, niin epäuskoinen olo kun näki pienen siellä touhuavan :)Istukka kuulemma edessä, ehkä se vaikuttaa siihen etten saa kotidopplerilla ääniä kuulumaan, en tiedä.? Ehkä tämä jännitys alkaa kohta helpottaan, huomenna paukahtaa jo viikko 13 :)
Pahoinvointi ollut pois pari viikkoa, mutta eilen piti taas oksentaa,hyi....

Tsemppiä ultraa odottaville :)
 
Neljä yötä ultraan ja mua on alkanut pelottaa, jännittää ja jotenkin ahdistaa ihan tosi kovasti! Ei tätä osaa edes selittää mitenkään. Tulis nyt vaan äkkiä se torstai! Ja huomenna olis se edellisen keskenmenon viikkomäärä täynnä, huih! Nyt on vaan niin negatiivinen fiilis kun pelottaa... Kunpa kaikki menis tällä kertaa hyvin, eiks niin?!:barefoot:

PS. Istukan sijainti kiinnostaa mua, koska edelleenkään sykettä ei kovin helpolla löydä. Äsken löysin ihan pieneksi hetkeksi ja taas istukan viuhuna kuuluu täysillä(n)

KeepGoing 11+6
 
@KeepGoing täällä ihan samat ajatukset ja fiilikset tällähetkellä pelottaa,jännittää ja kaikkea mitä vaan voi tuntea...onks sullakin ultra torstaina? Täällä kanssa on torstaina ja voi kunpa se torstai olisi jo.. moneltako sulla on ultra? Mulla itellä on heti aamusta ennen klo 9.. mää äskön kokeilin doppleria vaikka ei pitänyt... niin oma syke kuuluu.. mut dopplerin näyttö näytti kuitenkin jonkin aikaa 130-140 lukemia kun liikuttelin alavatsalla... et oisko se hyvä merkki... ja kyllä sitä vaan niin kovasti toivoo et kaikki menisi nyt hyvin kun tähän asti jo päästy.
 
Ihania ultrakuulumisia täällä. Onnea <3

Mulla on vielä 1.5-viikkoa np-ultraan. Varhaisultrassahan kaikki oli hyvin, mutta niin sitä alkaa mieli tehdä tepposia.. Nla:ssa ei kuulunut sydänäänet, mutta viikkojakin oli vain 9+ Ja keväällä ainakin papa-kokeessa todettiin kohdun olevan taaksepäin kallellaan, joten voipi johtua siitäkin (ja tuohon maha-alueelle kertyneestä ylimääräisestä...)

Viikon kuluttua on eka sokerirasitus. Epäilen suuresti, että nyt jo jään kiinni. Vielä siis olen herkutellut jätskillä, kohta kun saa semmoiset unohtaa...
 
@Kinder_Kitty juuri noi viimeset päivät on niiiin pitkiä odottaa mutta uskon teidän saavan ultrasta hyviä kuulumisia :love: Kaikki on varmasti hyvin :) Muillekin ultraa odottaville paljon tsemppiä!

Me päätettiin äsken että mennään Vaasaan hemmotelulomalle häämatkalle :) Tän kuun lopussa. Molemmat fiiliksissä jo :ROFLMAO: Ollaan oltu keskiviikosta saakka anoppilassa, hyvin meni se reissu ja paljon oli taas touhua :) Nyt otetaan alkuviikko rennosti varsinkin kun miehellä viimeinen lomaviikko. Tiistaina olis sit neuvolalääkäri. Menin tossa muutama päivä sitten venäyttään selkäni kun nostin huonossa asennossa 3veetä, nyt onneks vähän helpottanut jo mutta yhtä tuskaa ollut kävely ja istuminen välillä. Nyt ergonomiset asennot käyttöön ja lisäks venytyksiä selälle. Jospa sitä joogaa lähtis kokeileen ihan salille.

Mulla turpoo ylävatsa ihan älyttömästi ja ärsyttää kun se leikkauskohdan turvotus nökyy niin selvästi kun vauvamasu ei vielä oo kasvanut yhtä isoksi. Keskellä menee sellanen kiva jakaus mistä näkee selkeesti missä kohtaa alkaa alavatsa :( Mus ärsyttää kun ihmiset luulee et se on vauvamasua vaikka oikeesti mulla tulee oleen mun koko loppuelämän se esteettisenä haittana, nythän se tosiaan menee vauvamasun piikkiin.

Kookospieni ja mini 13+2 (kello näköjään meni jo seuraavan päivän puolelle :LOL:)
 
@kookospieni oi tuo hemmotteluloma kuullostaa ihanalta :) ja koitahan tosiaan ottaa iisimmin ettet venäyttele enempää itseäsi (y).

On muuten aikamoinen ero aamumassulla ja iltamassulla :D aamumassu on vielä aika pieni... mutta sitten kun oot syöny ja juonu kaikkea päivänaikana niin sitten se massu onkin ihan kivan näkönen :ROFLMAO:. käytiin eilen miehen porukoilla ei kai ne huomanneet mitään.. mulla oli semmonen mekko mikä ei ollu alavatsan kohdalta tiukka niin ei niin pahasti näkyny :LOL: Oispa se ultra jo ohi ja sais hyvät uutiset... mää en enää jaksa pelätä ja ahdistua vaan haluan alkaa nyt oikeesti nauttimaan tästä ja kasvavasta massusta ja haluan päästä kertomaan lopuille!

Kinder & minion 11+4
 
Huomenna nt-ultra! Viikot on joko 13+1 tai jo 14 viimesimmän ultran mukaan.

Oon haaveillut rantalomasta ja nyt vihdoin tuli lämpimät kelit tänne eteläänkin...!

Olin viime viikolla ylpeä kun salaatti alkoi maistua ja sainkin kilon pois turvotuksia. Nyt on takas se paino kun eilen mässättiin äidin synttäreiden kunniaksi. Tuli kyllä myös kävelytyä kun jätin auton kotiin ja lähdettiin koko päivän kestävälle kaupunkikierrokselle bussilla, junalla ja metrolla.

Maha on työkaverin mukaan pullahtanut esiin...mulla on välillä semmonen fiilis..
 
@kia1981 tsemppiä huomiseen ultraan! :)

Unohdin mainita, mutta multa sen kystan takia otettiin ne kasvainmerkki aineet verestä samalla kun kävin antamassa ne neuvola verikokeet ja seulonta.. niin kasvainmerkkiaineet oli normaaleissa viitearvoissa :) ja gyneltä tulikin viesti ettei johda mihinkään toimenpiteisiin :) eli nyt voi huokaista tuostakin asiasta :)
 
Heippa kaikille,

Täällä kans yksi malttamaton ultran odottelija... vielä pitäisi melkein kaksi viikkoa jaksaa odottaa, ensi viikon perjantaihin. Mua on alkanut pelottaa, että jos jotain onkin pielessä, jommalla kummalla tai vaikka molemmilla. :unsure: Tiedän, että ei pitäis etukäteen huolehtia, mutta kun... Sykkeet olen saanut kuuluviin, joten tiedän, että eloa masussa on :love::love: ja masu kyllä kasvaa pelottavaa vauhtia... Viime viikon aikana se oikein pullahti kunnolla esiin ja nyt ei meinaa kyllä millään enää pystyä piilottamaan.:eek: Jos tämä tätä vauhtia kasvaa, niin miten mä ikinä pysyn kasassa vielä puoli vuotta??? :D:whistle:

Mulla myös pahoinvointi meinaa vaan yltyä, sen sijaan että olis menossa pois! :confused: Aiemmin se alkoi aina iltapäivällä ja paheni iltaa kohti... nyt se helkkari vieköön alkaa jo aamusta ja kestää koko päivän. Oksentele en edelleenkään, mutta ei paljon puutu... :sick: Lämpöiset ruuat tökkii ja erityisesti ruoanlaiton olen saanut nyt jättää kokonaan muiden harteille. Lihan paistaminen esimerkiksi ei onnistunut ollenkaan tuossa muutama päivä sitten... ei vaan pystynyt. :sick:

Ultran lisäksi odottelen kesälomaa... siihenkin vielä reilu pari viikkoa. Huoh, miten voikin aika mennä näin hitaasti!?! :rolleyes:

MamaBlue ja nallekarkit 11+2
 
Mua ahdistaa nyt enemmän ku löysin netistä kuvia vastaavista "flow"-käyristä mikä mulla oli viime vkon ultrassa korkea, yhessä oli ettei sellanen sikiö selviäis hengissä syntymään asti.. vaikea ymmärtää kun kerran sydän on ok eikä ole kromosomihäiriöitä. Ainoa toivo nyt on, että se johtui vain aikaisesta kehitysvaiheesta, lääkäri antoi ymmärtää ettei se ois kovin harvinaista tässä vaiheessa. Jos ei ole normalisoitunu ens viikolla niin en tiiä miten jatko hoituu. En voi kuvitella keskeytystä kun sikiö on hengissä, mutta oispa hirveä koko raskaus vaan oottaa väistämätöntä sydämen pysähdystä. Ei kai pitäis alkaa vielä liikaa miettimään, mutta en tiiä miten selvitään jos tulee taas huonoja uutisia :( Eivät ole ees soittaneet vielä uutta aikaa, jos ei tällä viikolla kuulu niin pitänee ite kysellä. Kauheeta tää odotus ku nyt piti olla jo ns. turvallisilla vesillä..
 
Tsemppiä ultran odottajille, omaan on vielä 2 viikkoa aikaa, joten vielä ei jaksa aloittaa jännäämään. :)

Pahoinvointi alkaa olla suhteellisen pientä enää, ei tunnu siltä, että oksennus lentäisi vaikka tyhjä maha vähän kuvottaa. Muutenkin nyt saa syödä onneksi vähän vähemmän jo. Pitkään meni aamupalalla: turkkilainen jogurtti, appelsiinimehu, 2 karjalanpiirakkaa. Tuntia myöhemmin piti syödä banaani, että pärjäisi lounaaseen saakka. Reilu lounas ja jälkkäri. Pari tuntia myöhemmin lisää syömistä jne..

Pari päivää on jo voinut jättää välipaloja vähemmälle, kun tosiaan tuo pahoinvointi tuntuu helpottavan.

Onko teillä mitään appseja käytössä? Minä latasin Preglife nimisen appsin ja se on aika kiva.
Vielä viikko lomaan, joten jaksaa jaksaa!

10+6
 
Emilyh/21/1.lapsi/la18.01/satks

Nyt minäkin uskallan tänne pompahtaa kun ultra onnellisesti takana. Vuoden 2015 keskenmenon jälkeen oli maailman parasta nähdä että nyt masukilla kaikki hyvin :love:. Toivottavasti onkin loppuun asti. Nyt vain odottelen masun kasvamista

Yksi ärsyttävä asia kyllä varjostaa tätä raskautta, nimittäin sitkeä virtsatieinfektio. Yhden antibiootin jo syönyt ja nyt täytyy aloittaa uusi..:( onko muilla ollut tälläistä?

Emilyh ja mini 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tsemppiä @Daisy85 ! Toivottavasti saisitte hyviä uutisia ja huoli olisi turha(y)

Wuhuu, mä olen ylittänyt edellisen keskenmenon viikot:) nyt siis 12+1, viimeksi kaikki päättyi 12+0. Jee! Ja jumpsutuksen löysin äsken taas ihan hetkeksi. Nyt vaan kohti sitä torstaita ja ultraa. Pyysin mun siskon meille lapsia vahtimaan siks aikaa ja nyt koitan keksiä mikä meno mulla ois kun en halua etukäteen mainita ultrasta... Josko vaikka hammaslääkäri? Ja sitten jos vaan kaikki ois hyvin niin saisi näyttää "hammaslääkärissä" otetut kuvat:D

KeepGoing 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Heippa kaikki! Olen seuraillut näitä Tammikuun Tarrasukat -ketjuja taustalta jo pidempään, mutta vasta nyt uskaltauduin mukaan! :) Olin nimittäin tänään vihdoin nt-ultrassa (rv 11+6), ja ultrauksen perusteella kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Verikokeen tuloksia vielä odotellessa!

Tsemppiä kaikille ultran odottajille! :)

Minäkin haluaisin siis liittyä listalle:
Hiiren.virna/28/1. lapsi/la 24.1.18

Synnytyssairaalaa en vielä osaa varmuudella sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni

Yhteistyössä