Tammikuun Tarrasukat 2018 *heinäkuussa*

Miten raastavaa tää onkaan. Perinnöllisyyspolilla eivät voi mitään tehdä kun mitään ei oo kokeista löytynyo_O
Pitävät sattumana noita aikaisempia kkm mutta ite oon edelleen toista mieltä.
Mun pitäis kuitenki päästä useammin ultraan, varmaan seuraava jo tässä muutaman viikon sisään.
Ajoittain oon sen verran herkillä että nyt sitten vollotin siellä lääkärin vastaanotolla kun oli puhe noista keskenmenoista. Kysy sitten haluaisinko päästä puhumaan noista. En kuitenkaan omasta mielestäni tarvii:rolleyes:

Järkyttävä turvotus vaivaa heti ekasta syönnistä iltaan asti:whistle:

Kath 13+3
 
@Daisy85 en oikein tajua mikä on flow- rytmi, mutta toivotaan parasta. Toivottavasti tilanne korjautuu seuraavaan tarkastukseen mennessä.

@Emilyh Kokeile sokeroimatonta karpalomehua 30ml 2-3 kertaa päivässä. VTI- infektiot minulle valitettavan tuttuja, mutta mehulla olen saanut oireet hallintaan.

@Kath Onpa kurjaa kun syytä ei löytynyt. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.
 
Tänään löysin ensimmäistä kertaa sydänäänet tuolla omalla laitteella. Helpottaa niin pystyy itekki tarkistamaan ollaanko tuola hengissä. Hirveesti tuntu tyyppi liikkuvan:love:
Tänään kerroin siskolle raskaudesta, muille vasta myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Memmet Kiitos, toivoahan vielä on. Ei ole hajuakaan miksi sitä kutsutaan, mutta se oli yksi niistä asioista mikä mitattiin np-ulrassa, varhaisessa ei vielä muuta ku sydänääni. Kuvan reunassa tiedoissa on "FlowT" mutta se ei paljoa sano. Vois olla että liittyy verenkiertoon tai istukan toimintaan. Harmittaa etten yrittäny kysyä tarkemmin, en vaan älynny asiaa tarpeeks enneku jälkeenpäin.
 
Ai joo. Aamulla heräsin silleen että ihan hirvee jumi tuolla jossain lavassa/yläselässä ja pää ei käänny ja kaikenlainen liike aika hankalaa. En meinannut sängystä päästä ylös! Koko päivän koittanut kaikenlaista siihen, kuuma/kylmä vuorotellen, lämmin suihku, varovainen venytys (auts!) Ja edelleen jumissa. Kylmägeeliä vissiin sais laittaa mutta sehän on tietenkin loppu. Voltaren geeliä löytyy mutta en sitä kyllä uskalla käyttää... Toivottavasti tää häviäisi yön aikana, sillä ei tähän varmaan löydy turvallista lääkettä:unsure: kaikkee sitä onkin...

KeepGoing 12+1
 
Ultrassa nt käyty ja tyyppi vastasikin isompaa kuin odotimme. 14+0 olis tänään ja LA muuttui 9.1.2018. Synnytyssairaala naistenklinikka koska Kättäri suljetaan lokakuun loppuun mennessä.

Oli upeeta nähä vauva tänään ja mieskin oli tosi innoissaan❤ Tekis mieli kertoa kaikille. Jospa ekaks omille veljille ja sitten lopuille
 
  • Tykkää
Reactions: Rosina31
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä @Kinder_Kitty ja @KeepGoing huomiseen ultraan :love:

Muistuttelen kaikkia uusia ja vanhojakin että faceryhmään pääsee edelleen jos haluaa, pistäkää mulle vaan viestiä niin lisään teitä sinne :)

Täällä käyty eilen lääkärissä, ei siellä tehty muuta kun juteltiin ja lääkäri pisti lähetteen fysioterapiaan (n) Ei edes sydänääniä kuunneltu... No, kuukauden päästä seuraava neuvola ja siellä sitten kuunnellaan. Vaikka kotonahan niitä kuuntelen kyllä usein :LOL:

Kookospieni ja mini 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä @Kinder_Kitty ja @KeepGoing huomiseen ultraan :love:

Muistuttelen kaikkia uusia ja vanhojakin että faceryhmään pääsee edelleen jos haluaa, pistäkää mulle vaan viestiä niin lisään teitä sinne :)

Täällä käyty eilen lääkärissä, ei siellä tehty muuta kun juteltiin ja lääkäri pisti lähetteen fysioterapiaan (n) Ei edes sydänääniä kuunneltu... No, kuukauden päästä seuraava neuvola ja siellä sitten kuunnellaan. Vaikka kotonahan niitä kuuntelen kyllä usein :LOL:

Kookospieni ja mini 13+4
Mä voisin liittyä eli miten?
 
Huomenta ja tervetuloa mukaan uudet odottajat :)
Mä oon painanut duunia vaan tässä tän kesän.. Nyt voi jo hihkua että enää 7 vuoroa jäljellä. Tosi hyvää työkokemusta ainakin oon saanut ja varmuutta.
Mulla alkaa olla viikot 15+1. Ja maha kasvaa kohisemalla. Se on vielä vaan semmonen tasapaksu pötikkä ettei semmonen ihan vauvamasu. :love::love:Eilen kerroin esikoiselle kun oon sitä jo vähä lämmitellyt aiemmin. Hän ei millään uskonut ja sitten vaan tuumasi et on sulla kyllä maha kasvanut ja että olis varmaan hoikempi ennen et uskottava se on. Kysyi että potkiiko se ja paineli mahaa et mitähän se vauva tuumaa tästä. Sit juteltiin myös että jos vaan kaikki menee hyvin..Hän ymmärsi asian niin että voiko joku syntyä vaikka kehitysvammaisena tai muuten vaan ei elä. En käsitä tuon ajatuksia kun jätkä on just täyttänyt 6 vee. Kysyi kuka antoi siemenet vauvaa varten. Ehdotti eka omaa isäänsä mutta hoksasi pian et mun nykyinen miesystävä:love::love:
En tunne itse vielä liikkeitä mutta jospa kohta. Hirvee ummetus vaivaa vaan edelleen. Joka päivä saisi ottaa levolacia jos haluaa et vatsa toimii. Ja kestonuha on päällä. Ja nenä ratkeaa usein. Eilen kävin kosteussuihketta hakee apteekista. Ja pyöräilyn jälkeen armottomat liitoskivut :confused:
Mut hei nyt nopsaan meikkiä ja lähtö päiväkodille sekä töihin. (y)
 
Heipparallaa,
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista :)
Täälä innolla jo odotellaan liikkeitä, vaikka viikkoja huomena 14+0..mut jos ny parin viikon sisään alkais jotain tuntuun (y)
Nyt jätin rakkaan harrastukseni, ratsastuksen. Enää ei uskalla ottaa riskiä, koska maastossa aina mennään, vaikkakin hepat on rauhallisia..mut sit jos sattuiskin tippuun. Silti käyn vielä viikottain tallilla raskauden loppuun asti, koska tytär harrastaa kans heppailua :)
Hyvää vatsojen kasvattelua kaikilla ja jos joku jo pian tuntis liikkeitäkin.
 
Heippa! Täällä on np-ultra takana ja kaikki on hyvin:love: tänään ois neuvolan mukaan 12+3 ja vastasi viikkoja hyvin mutta Jorvin järjestelmä laskee päivän vähemmän eli tänään ois jo 12+4 ja la voi päivittää sitten päivää aiemmin eli 21.1.
Tyyppi oli kovin aktiivinen, hyppi ja jumppaili ja käsiä ja jalkoja heilutteli kovasti. Aika ihanaa! Ehkä mä nyt uskallan hengittää:love:

KeepGoing 12+4
 
Noniin nt-ultra ohi ja saatiin parhaita eli hyviä uutisia! Pieni vastasi kooltaan 12+1 eli päivän isompaa kokoa oli siis sen 5,5cm ja niskaturvotus oli 1.3mm eli normaali :love::love: sydänääniä ei kuunneltu ja en ees tajunnu pyytää :confused: mutta hengissä oltiin ja se on tärkeintä :love::giggle:siellä se pienesti heilutteli jalkoja ja käsiä mutta aika maltillisesti :giggle::love: oon ihan lovena ja onnesta soikeena!! :love::love: nytkö mä voin jo sanoa et meille tulee vauva!?! :love: en ois uskonut sillon alussa et pääsisin tänne asti ja tässä sitä ollaan :love::cry: tekee vaan mieli itkeä onnesta! :love: kaikki rakenteet näytti hyvältä ja normaalilta :) ja verikokeen ja niskaturvotuksen perusteella riskiluvut olivat pienet :). ja kävi ostamassa pienelle 2kpl pyjamia joissa lukee i love mom ja i love dad :love: ja sitten yhdet housut joissa on nalle takapuolella :love::giggle: ja hei onko nyt niin kun on 12+0 et ollaan toisella kolmanneksella?

Rakastunut Kinder & minion 12+0 :love:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love::love:

Millaisia "tilaisuuksia" teidän nt-ultraukset ovat olleet ja millaisia mittoja masuasukeista on otettu? Rupesin jälkeenpäin miettimään omaa ultraani, se meni melkoisen nopeasti (kokonaisuudessaan koko käynti huoneeseen astumisesta huoneesta poistumiseen n. 15min). Pää-perämitan ja tietenkin niskaturvotuksen lisäksi muita mittoja ei otettu.. Ultraajan (erikoislääkäri) kommentit muutenkin hyvin pintapuolisia: "tuolla on jalat, pää ok, vatsanpeitteet ok." Siinäpä se. Jäi mietityttämään, että onko tämä normaali toimintatapa, vertailupohjaa kun ei entuudestaan itsellä ole.. :confused::)
 
@Hiiren.virna eipä meilläkään muita mittoja taidettu ottaa, mutta oltiin kyllä varmaan puolisen tuntia siinä kun antoi meidän rauhassa katsella vauvan jumppailuja ja selosti koko ajan että "siinä näettekö kädet hakeutuu kasvojen eteen, katsokaas kun hän ojentelee jalkojaan korkealle, nätin näköstä liikettä, hienosti jumppailee, jaahas, onkos nyt huilitauko..." Jotain poikkileikkaus kuvia katseltiin myös, ne onkin vähän vaikeaselkoisempia mutta ultraaja kertoi koko ajan mitä nyt katsotaan. Kuuntelutti myös sykkeet siinä ja oli kaikin puolin mukava kokemus. Meillä on ultrat tehnyt aina kätilö, en tiedä vaikuttaako se siihen kuinka "virallisia" siinä tilanteessa ollaan...

Nyt on kyllä huojentunut olo ja tekisi mieli kertoa kaikille! Mutta eipä edelleenkään oo kerrottu, en kertonut vielä siskollekaan joka oli lapsia hoitamassa ultran ajan.

KeepGoing 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Ei meijän vauvastakaan muita mittoja otettu ku pää-perämitta ja niskaturvotus. Kätilö kyllä selitti koko ajan. Näytti mm. virtsarakon ja aivoista totesi että karkeat rakenteet kunnossa. Meijän vauva vastas pää-perämitaltaan neljä päivää vanhempaa, mutta laskettua aikaa ei muutettu ku pitäs olla vähintään viis päivää heittoa ennenku muuttavat. Mulla tosin oli just raskautta edeltävät kuukautiset hieman oudot ku oli tuhruttelua monta päivää ennen ku varsinainen vuoto alko. Sinänsä mulle sama onko se neljä päivää aiemmin vai myöhemmin, kunhan ymmärtäs pysyä masussa ens vuoteen saakka. :)
 
Mulle ultran teki gynekologi ja oli mies :D ei mitään miehiä vastaan siis :) mutta ekaa kertaa ikinä mies ultraa :D ja alakautta ultrattiin ja lopuksi vatsan päältä :) otti mitan päästä ja reisiluusta ja olivat ihan normaalit mitat. meillä meni aikaa noin puol tuntia.. ultraan ehkä joku 15min..Kokoajan myös kertoi et mitä tekee yms. 3vkoa vielä lääkärineuvolaan :) jospa ne sydänäänet kuuluis jo sillon. Istukan sijaintia oli vielä vaikee tarkalleen sanoo kun vaihtaa paikkaansa vielä.. mutta kuulemma on kohdunsuun yläpuolella reippaasti ja sanoi et on hyvä sijainti.. ja niin kystakin oli pienentynyt todella hyvin! (y)

Tässä on kuva meidän pienestä:love:

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kia1981
Ihania ultrauutisia :love: Aivan mahtavaa! Onnea @Kinder_Kitty ja @KeepGoing, nyt voi jo huolettomammin iloita raskaudesta!

Oltiin eilen Korkeasaaressa, alkuun käveleminen pitkän bussimatkan jälkeen sattu lantioon ja selkään mutta onneks helpotti lopulta. Tuli syötyä tosi huonosti päivän aikana joten olo oli väsynyt. Tänään tuleekin hoitolapsi hoitoon tilapäisesti, sit saa taas nukkua aamusin pitkään :LOL:

Sain ajan fyssarillekin jo, ens kuun alussa. Tosi nopeesti tuli :)

Kookospieni ja mini 13+6
 
Huomenta kaikki :)
oon siivonnut niin hulluna,etten ole ehtinyt täällä kirjoittelemaan. Lisäksi mieli vähän maassa,kun tuntuu että oon ihan loukussa tän lihomisen kanssa,kun pitäisi vaan ruoalla ja kävelyllä laihduttaa kun en pysty oikein treenaamaan,kun sattuu joko leikattuun jalkaan tai selkään :mad: oma peilikuva ällöttää tosi pahasti vaikka tiedän että saan kyllä laihdutettua kunhan vauva syntyy..
Onneksi oon tuntenut nyt liikkeitäkin, sivulla tosin..johtuu varmaan siitä istukan sijainnista.. :)
Kävin hakemassa sen tukivyönkin, se oli ihan floppi. Ei saa selkä mitääb tukea siitä :D

Niin ja en muista puhuinko täällä,mutta meillä tulee miehen kanssa 5vuotta ens kuussa ja kauhean valitsemisen jälkeen varasin nyt Saimaan kylpylästä miehelle ja mulle huoneen :love:, oli tosi hienon näköinen paikka ja otin kylpylän lisäksi saunamaailman vapaan käytön :) kiva saada vähän kahdenkeskistä aikaakin välillä .. vielä ku malttais olla paljastamatta miehelle ylläriä:whistle:o_O

@KeepGoing ja @Kinder_Kitty ihanaa ,paljon onnea hyvistä uutisista :love:

@Hiiren.virna meilläkin tosi nopea ultra oli, vaikka kätilö ultrasikin.. riippuu varmaan ihan ultraajasta. Lohjalla oli ihana ultraaja ja kestikin 45 min ja kertoi kyllä tarkasti kaiken ja otti kuvia paljon jne.. nyt sattu vaan vähän nihkee ultraaja :(

Nems 15+3
 
Onnea ultrakuulumisista! <3

Mulla ultra vasta ensi keskiviikkona. Hiukan on alkanut jännittää, varsinkin kun on ollut pientä tiputtelua vessakäyntien yhteydessä tällä viikolla. Jospa olisi vain limakalvot herkkinä... Maha alkaa näkyä jo hiukan, mutta menee vielä liian hyvän ruokahalun piikkiin...

Maanantaiaamuna on sokerirasitus. Saapa nähdä, kuinka kaamean olon se saa aikaan, kun nytkin liian pitkälle venynyt ruokaväli saa olon heikoksi ja ärtyneeksi..

Pahin väsymys on näin lomalla helpottanut. Ollaan kyllä lähinnä kotoiltu (ja siivottu). Ensi viikon lopulla pienelle kesälomareissulle sitten.
 
@Nems muakin ehkä pikkasen ruvennut jo ahdistamaan paino homma ei siis mitenkään valtavasti.. mulla on ehkä pari kiloa liikaa lähtötilanteessa ja nyt jo paino noussut ehkä 2-3kg alusta ellei enempikin... tietty suurin osa on turvotusta... mutta nyt jo 64.0kg rikki kotivaakalla... kun neuvolan vaaka näytti sen 63.6 19.6 ja neuvolan vaaka nyt varmasti näyttää kilon enempi mitä kotona :D no 3viikon päästä selvii paino sitte neuvolan vaakalla.. sen takia lähinnä paino ahdistaa kun oon niin lyhyt vaan 151,5cm et jos 70kg menee rikki niin oon varmaan aika valas... mutta toisaalta painoa tulee se mikä tulee ja tietty koitan syödä terveellisesti ja käydä kevelyllä.. et hyvästä syystähän ja ihanasta syystä sitä painoa tulee lisää :love: raskausaika on kuitenkin niin ainutlaatuista aikaa et en mää aio nyt sitä käyttää siihen et murehdin vaan paljonko tulee painoa lisää.

Huomasin just eilen et kuinka huonossa kunnossa ooon fyysisesti... kun en oo pahemmin nyt liikuntaa harrastanut tän 4kk aikana.. eilen vaan kaupungilla kävellessä niin hengästy vaan aika nopeesti tietty johtuu raskaudesta ja jalat tuntut raskailta et oli pakko himmata kävely vauhtia :D nyt voisin kyllä ottaa itteeni niskasta kiinni ja käydä kävelyillä tekee kuitenkin hyvää mulle ja vauvalle :)

Eilen kokeilin vielä dopplerilla en oo varma kuuluko syke oman sykkeen seasta mutta doppleri antaa näyttöön vauvan sykelukemat kun välillä vaan liikuttaa hitaasti doppleria niin näytön lukemat rupee nousemaan yli 120 ja ylikin :) aika alhaalla vielä majaillaan ihan tuolla pikkareitten rajan lähettyvillä.

@khe2017 tsemppiä sulle ultran odotteluun ja eiköhän kaikki oo hyvin!

Kinder & minion 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Nems

Yhteistyössä