Tammikuun Tarrasukat 2018 *heinäkuussa*

@Kinder_Kitty heh, ollaa melkee saman pitusia, oon 151 cm :D viime raskaudessa tuli ihan hirveesti kiloja, 30 about..painoin viimesillään 80kg eli aika valas olin :D kaikki toki lähti ja vuimeset 10kg laihdutin kuukauden sali treeneillä 5x viikko ja siihen 3viiikon kotitreeni.. no sit lopetin imetyksen ja jotain tapahtu mun aineenvaihdunnalle ja 5kk tuli 20kg vaikka liikun ja söin terveellisesti.. Eipä siinä sit, 55 > 75kg ja onhan tää ihan hirveetä kun pelottaa miten mun leikattu jalka kestää.. tai pääkoppa.. aattelin yrittää jos pystyis edes sen nettitreenin vetää, tai sit pitää vaa jatkaa hyvin syömistä ja toivoo et ei menis ainakaa yli 85 :cry: mut tsemppiä, kyllä ne kilot karisee synnytyksen jälkeen .. :)
 
@Nems aika hauska et ollaan aika samanpitusia :D joo kyllä mäkin oon varautunut siihen et voi hyvinkin tulla se +10kg tai vaikkapa se +20kg. Ennen raskautta oon painanu sen 61kg. Täytyy vaan toivoa et imetys (jos vaan onnistuu) auttais sitten raskauskiloihin.. toivottavasti sun polvi ei pahasti kipeytyis kun ikävää jos aiheuttaa kipuja. Toi aineenvaihdunta onkin jännä juttu kun kyllähän se hidastuu paljonkin jos lopettaa täysin liikunnan..Mutta koitan olla ottamatta liikaa stressiä :). kyllä niistä ylimääräsistä kiloista ehtii päästä eroon sitten kun vauvavuosi on ohitte :).

Oisko huono idea jos laiteltas tänne masukuvia? ei oo pakko vaan ihan vapaaehtosta :) ois kiva nähdä et millasia mahoja muilla jo on :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Nuorempana mulla karis kilot vuoden sisään synnytyksestä mutta kolmannen lapsen jälkeen ei mitään vaikka imetin 11kk. Muistaakseni ylimäärästä oli 20-25kg.
Olin vhh dietillä, lenkkeilin ja kävin salilla 4xvk ja sain kaikki sillä pois mutta viis kiloo tuli takasi ja sillä tiellä edelleen:whistle:

Eilen oli nvl lääkäri, hermoilin tuon painon kans sinne mennessä kun on tullu syötyä tosi epäterveellisesti useammin mutta ihme kyllä paino on pysyny samana.
Mutta kyllä tuo painon nousu tällä hetkellä tuntuu toissijaiselta kun ei tiedä vielä tulevasta miten meidän käy.
Disperiiniä piti aloittaa syömään kaiken varalta.
Sain ajan ultraan kuun loppuun, sillon viikkoja 16+2, niihin aikoihin viimeks meni kesken joten nyt alkaa pikkuhiljaa hermostuttaa.
On vähä sellanen luovuttaja fiilis, en usko että me tätäkään vauvaa syliin saadaan:cry::notworthy:
Ei auta vaikka lääkärit yrittää sanoa että hyvät mahikset on päästä loppuun asti.

Tuntuu vähän pöljältä olla täällä niin negatiivisena kun kaikki muut ootte niin onnellisia:barefoot:o_O

Kath 13+6
 
@Kath Haluan sanoa et sulla on oikeus sun tunteisiin oli ne millasia tahansa <3 mä en voi täysin ymmärtää mitä oot kokenut, mutta voin vaan kuvitella miltä se tuntuu.. ajatuskin siitä et mulle kävis samanlailla on sydäntä raastava... mää en voi muutakun toivoa sydämmeni pohjasta et kaikki menee hyvin <3 kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuollaista. tänne voi kirjottaa oli tuntemukset mitä tahansa.
 
Jospas mäkin laitan tänne tän mun jättiläistuplamasun... :love::love:

En ole koskaan mikään kovin hoikka ollut, mutta onhan tämä nyt jo hieman hurjaa, että näin alussa ollaan vasta ja vatsa jo näin jätti. Yritä tätä nyt sitten peitellä!! :eek: Mitä tästä vielä tuleekaan... toivottavasti ottavat vaan alkuspurtin ja kasvu tasaantuu pian... :ROFLMAO::LOL:

http://aijaa.com/EXkPCm

Ultra jännittää, vielä piiiiiiiiiiiitkä viikko odotettava! :unsure: Vähän huolestuttaa, kun en löydä enää kuin yhden selkeän sykkeen dopplerilla. Tiedän, että kahden löytäminen on ihan supervaikeaa ammattilaisillekin ja ei pitäis panikoida... liikkuvat varmaan niin paljon tässä vaiheessa ja toinen voi olla toisen takana piilossa tai jotain... mutta minkäs teet. Harmittaa, että hommasin koko laitteen. Sen piti helpottaa oloa, mutta nyt vaan ahdistaa. :(

Tsemppiä huolien kanssa painiville ja onnittelut kaikille, jotka saaneet ultrassa hyviä uutisia! :love:

MamaBlue ja nallekarkit 11+6
 
Siis aivan ihania nämä vatsakuvat!! :D Tänään tuli 13vkoa täyteen, mutta en laita vielä ite kuvaa ku maha on vain liikkumattomuudesta ja herkuttelusta johtuva.. oon ollu puolisen vuotta 61kg ja edelleen on sama paino, mutta lihasmassaa on lähteny paljo eli siksi ei oo painokaan noussut. Vaihtunut vaan lihaksesta rasvaksi o_O pituutta on 170cm, mutta en oo mitenkään siro, päinvastoin, eli voi hyvin mennä useampi vko enneku näkyy raskaus ulkopuolisille. Silti jo nyt pukeudun vain löysiin paitoihin, on paljon viihtyisämpi olo niin.

Käytiin lääkärin juttusilla pikaisesti tänään eikä kuulemman tarttis yhtään huolehtia siitä ens vkon lisäultrasta. Täällä nt-ultrassa mitattiin sikiön pituuden ja niskan paksuuden lisäksi myös mm. nenän koko, verenkierron kulku istukasta sikiöön ja pois (näkyi sinisenä ja punaisena) ja jotain muutakin tais olla. Tuossa verenkierrossa oli siis jotain häikkää, muttei sittenkään voi olla mitään vakavaa koska muut arvot oli hyvät.

Mulla on tullu viime päivinä järkyttävän kipeäksi rinnat, viime yönäki heräsin siihen ku sattui ku mies käsivarrella hipaisi unissaan. Ja tää super hidas ruoansulatus ärsyttää, mutta eipä tuo silti ruokahalua hidasta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Moikka!

Mäkin tulen mukaan :) ajattelin että vaan luen taustalla mutta onhan se kiva liittyä joukkoon!

Mitäs tietoja piti olla Milagro/1.1 laskettu/3.lapsi ?

Kivaa taas saada vertaistukea täältä, itse kun en myöskään faceen kuulu. Laskettu aika oli ensin vuoden lopussa mutta ultrassa tarkentui ja meni kivasti tammikuulle :)

Ihania masuja teillä! En tiedä saanko itse aikaiseksi laitettua tänne.. mutta kyllä maha jo näkyy, varmaan vaikuttaa vielä lisää kun on jo kolmas raskaus ja edellisestä reilu vuosi. Mutta ylpeydellä masua kannan ja saa se näkyä sen verran kun haluaa kasvaa :LOL:

Yksi juttu vähän jännittää.. edellinen tyttö painoi 4kg ja se oli melkein puoli kiloa painavampi kuin esikoinen. En mielestäni tehnyt mitään eri tavalla siinä raskaudessa, okei herkuttelin aika vapaasti molemmissa ja liikunta oli tavallista arkiliikuntaa. Mutta nyt huolena on jos tämä vauva on taas paljon isompi kuin edellinen niin eihän siitä mitään tule :eek: niin yritän ainakin omilla valinnoilla ettei johtuisi herkuista ja sellaisesta. Kun ei sokerit ikinä hälyttänyt tai muutakaan mistä se olisi voinut johtua selkeästi..

Tsemppiä kaikille ja vauvoille hyviä vointeja :barefoot::love:

Milagro ja bebe3 15+4
 
Viimeksi muokattu:
http://aijaa.com/tHaxKi

Kokeillaan osasinko.. Tuossa abaut 15+0 viikot taitaa olla.

Oltiin tänään sirkus Finlandiaa katsomassa pojan kanssa. Tosi mahtava oli. Ja hyvin jaksoi poikakin istua ja katsoa.

Kerroin eilen julkisesti raskaudesta ku laitoin instagramiin kuvan mahasta. Että "en osallistu tänä vuonna suopotkupalloon kun on tämä oma pallo kannettavana ja tätä täytyykin kantaa huolella" :love::love:

Meillä on rakenneultra elokuun lopulla. Jännittää jo. Ja ens viikolla normi neuvola. Ja hitto ku unohdin sanoa töissä nii hävettää ma aamuna sanoa et hei ke on neuvola :whistle:

Meillä ei kestänyt kauaa sillon se nt ultra. Mittaili ja jotai kertoi ja tulosti kyllä monta kuvaa mukaan et sai mieskin omat:love:
 
Tervetuloa uusille!
@Milagro sulla on ihana asenne tuohon mahaan!(y) Mullaki näkyy tässä kolmannessa raskaudessa maha paljon aiemmin ku edellisissä. Tosin lähtöpainoaki on viis kiloa enemmän ku kahessa aiemmassa. Vielä ei oo kukaan uskaltanu tulla kysymään että oonko raskaana, mutta jos tätä vauhtia kasvaa niin ei mee kauaa ku joku kysyy. :rolleyes:
 

Yhteistyössä