Tammikuun Tarrasukat 2018 *heinäkuussa*

Teillä näkyy jo ihanasti masut :giggle: ite ei auta vielä kuvailla kun vielä peruspömpöltä näyttää.. Aamusin en itse huomaa eroa normaaliin, mies tosin väittää että erimuotoinen vatsa kun yleensä.

Onko muuten muilla ollut alavatsalla/kohdussa semmosia outoja muljahteluja? Tosi usein kun nousen kumarasta ylös niin tuntuu kun kääntyisi kohtu ympäri o_O
 
Kylläpä sitä on tapojensa orja. Ihan tylsää, kun illalla ei saa napostella sohvalla... ;) Juonpa tässä sitten vettä... Saapa nähdä, kuinka kamalan olon huomisaamun sokerirasitus ja syömättömyys saa aikaiseksi.

Verenvuotoa ei ole enää ollut, joten jospa kaikki olisi yhä hyvin. :)
 
Kiitos kun jaksatte <3
Nää tulevat viikot voi olla aika stressaavia, pelottaakin ja pelottaa myös oma jaksaminen.
Neuvolalääkärikin tarjos juttelu apua jos tuntuu että tarviin sitä.
Luulin jo päässeeni sen verran yli viimeisestä mutta näköjään tää raskaus tuo kaikki mieleen.

Naananenni ihanaa:love: ite oon tunnistanu liikkeet aina tosi myöhään, kun en oo ollu varma onko tuntemukset olleet vauvan potkuja vai suolen pulpahteluja:LOL:

Ja ihania raskausmasuja teillä, mulla mahan koko vaihtelee ihan syöntien mukaan joten enempi turvotusta edelleen kuin oikee raskausmaha.

Eilen siirryin taas uudelle viikolle.

Kath 14+1
 
Kinder_Kitty joo laita vaan, siis olen 27v ja synnäri varmaan sitten Naistenklinikka kun se kättäri lopettaa..

Mä en ole kanssa vielä varma liikkeistä, kun ei oikein ole aikaa niitä kuulostella kun juoksen 3&1v perässä päivät pitkät :D mutta kyllä muutamaan otteeseen kun illalla käy sänkyyn pitkälleen niin jotain hipaisuja on tuntunut. Varmaan lähiaikoina varmistuu kun edellisestä muistaakseni rv 16 aikoihin alkoi jo tuntua. Ihanaa, en malta odottaa! :love::)

Meillä oli tällä kertaa vähän rauhallisempi ultra, kätilö selitti ihan hyvin ja moneen kertaan missä On silmät ja nenä ja katsoi aivoista ne perusrakenteet ja mittaili ihan rauhassa. Edellisissä on menty vähän rivakammin ja vaan se pari kuvaa mukaan. Tämä antoi ison pinon Ja sanoi että hän säästää sitten muualla kun työkaverit Nuukailee niissä kuvissa :LOL:Että tosi paljon ultraajasta kiinni.

Rakenneultra
muistaakseni ensi kuun 21. tai siinä main. Oon heittänyt villin ajatuksen miehelle, jospa ei tällä kertaa udeltaisikaan sukupuolta vaikka se näkyisi! Kaksi edellistä ehdottomasti itsekin halusin tietää, "että voi ostaa vaatteita" ja muutenkin epäsuomalaisesti me on annettu vauvalle jo sitten masussa olessa nimi ja kutsuttu sillä ja kaikki on sen tiennyt ennen syntymää. Mutta onhan se aika lisä jännitysmomentti synnytyksessä nähdä vasta kumpi tuli! Onko täällä niitä jotka on odottanut synnytykseen asti? :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Milagro ja bebe3 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Me ei kysytty ensimmäisestä, mies ei missään nimessä tahtonut. Toisesta kysyttiin. Nyt tästä kolmannesta ei olla vielä päätetty. Todennäköisesti kysytään, jotta osataan sitten luopua "turhista" vaatteista, kun tuota säilytystilaa on niin vähän. Meillä on siis tyttö ja poika ennestään.

Kävin aamulla sokerirasituksessa. Vieläkin on paha ja heikko olo. Tänään pitäisi tulla tulokset...
 
Tänään 15+0. Pahoinvointi ja väsymys jatkuu.

Oon keventänyt ruokavaliota ja päässyt kuntosalille vaikka vähän rajottaa kivut lantiossa.

To toinen neuvola, tapaan oman neuvolatädin ekan kerran. Toivon että kuunneltais sydän äänet koska kaaduin mahalleni yksi päivä..
 
No terve! Ajattelin nyt minakin liittya joukkoon. Pari kertaa kaynyt kurkkimassa teidan juttuja ja nyt ajattelin ilmoittautua :)
Mulla on nyt 4. raskaus, tammonen yllatystapaus sattui :)
Vasta pikkuhiljaa alkaa tuntua realistiselta, ehka huomisen nt-ultra saa kunnolla tajuamaan etta raskaana tassa ollaan. Vaikkakin paha olo on kylla siita kokoajan muistuttamassa!
Kaikki kolme lastani on tyttoja, 11v, 8v ja 1v4kk.
LA on 30.1 mutta veikkaan etta se muuttuu, mulla ei kierto ollut viela normalisoitunut ja imetin (imetan yha), eli laskettu aika maariteltiin neuvolan surkealla ultralaitteella. MA en edes oo ajantasalla kuinka paljon mulla ois nyt viikkoja, jos siis tuo 30.1 pitaisikin paikkansa :D
Mutta juu, mut saa lisata listaan, synnytyssairaala Hyvinkaalla :)
 
Ultrassa oli kaikki hyvin. Kovasti liikkui pikkuinen. <3 LA:ksi vahvistui 25.1. (vaikka koko vastasikin yhtä päivää isompaa). Kävin sitten ostamassa kirppikseltä kantotakin, mitä ajattelin käyttää myös äitiystakkina myöhemmin. Lisäksi ostin aivan ihanan Kimperin syöttölapun. Ne saa riittää hetkiseksi, tosin kohta pitänee ostaa äitiysvaatteita.
 
Heippa pitkästä aikaa ta tervetuloa uusille!

Täällä menossa nyt 16+3. Pahoinvointi on ohi (koputan puuta) ja pahin koomakin taitaa olla historiaa, sen sijaan uutena vitsauksena tulivat supistukset! :mad::poop: Just nyt kun muuten jaksais jo ihan ihmisenä jotain touhutakin, ja pitäisikin, alkaa maha kiristää ja pakottaa niin että on pakko heittäytyä vaakatasoon. Olin jo pari kertaa hevosenkin selässä, kävelemässä vaan tosin. Että pännii! Harjoitussupistuksiahan nämä varmasti on, mutta tuntuvat niin iljettäviltä, että katson paremmaksi lepuuttaa mahaani. Ensi viikolla mulla on neuvolalääkäri, siellä saadaan varmaan sitten varmistus supistusten laadusta ja mahdollisesta vaikutuksesta kohdunkaulaan.

Painonnousu on melkoista, mitkään tavalliset vaatteet ei oikeastaan mahdu päälle. Aina on tullut 25kg ylimäärästä, vielä siis joku 10kg tähän...Huuh.
 
Heips kaikille. Täällä yksi tuleva tammikuinen, tai ainakin toistaiseksi. Ultrassa korkea niskaturvotus ja labratkin pielessä, tänään kävin istukkabiopsiassa. Vielä en siis uskalla iloita, mutta täällä taustalla kuitenkin ollaan!
 
Heips kaikille. Täällä yksi tuleva tammikuinen, tai ainakin toistaiseksi. Ultrassa korkea niskaturvotus ja labratkin pielessä, tänään kävin istukkabiopsiassa. Vielä en siis uskalla iloita, mutta täällä taustalla kuitenkin ollaan!
Voi ei:( toivotaan parasta.

Täälläkään ei oikeestaan muuta kuin hermoilen mitä tulevina viikkoina tapahtuu. Välillä oon doplerilla kuulostellu.
Hölmö olin ku hain yhtä työpaikkaa ja nyt pitäis pystyä valmistautumaan haastatteluun... jotenki tuntuu että tällä hetkellä tuo uuden työn saanti ei kuitenkaa oo päällimmäisenä mielessäo_O
Mutta tuntuu että pitäis yrittää miettiä elämää jos käykin huonosti. Tosin taas tuntuu hömöltä hakee uutta paikkaa jos raskaus jatkuu... vaikeeta.
Näihin fiiliksiin.

Kath 14+5
 
Kävin taas ultrassa ja oli VIHDOIN kaikki hyvin! Päiviäki tuli lisää eli ois jo 14+4. Aivan uskomaton fiilis, nyt päästään vihdoin nauttimaan raskaudesta.. saatiin myös kiva yllätys kun lääkäri kysy halutaanko tietää sukupuoli :LOL: No poikahan sieltä näyttäis olevan tulossa. Kylläpä oli miehelläki hymy herkässä vaikka oli kuulemman "ihan sama" kumpi tulee ;) Nyt vois laittaa jalat takas maanpinnalle ja suunnistaa ostoksille! :D
 
Hei vaan taasen kaikille! :)

Mulla oli tänään kans VIHDOIN se kauan ja hartaasti odotettu ultra. :rolleyes: Niin iso kivi putosi harteilta, kun kätilö totesi, että molemilla vauvoilla vahvat sykkeet ja kummallakin muutenkin kaikki hyvin, just niinku pitääkin. :love::love: Niskaturvotusta oli toisella 0,9 ja toisella 1,1, eli ei pitäisi olla mitään hätää ja kummallakin kaikki raajat, aivot, nenäluut ja muutkin tärkeät osaset paikoillaan. Oli kyllä niin liikuttava kokemus ja maailman mukavin kätilö... tutki rauhassa ja pitkään kumpaakin vauvaa ja muistoksi sain ihania kuvia molemmista erikseen ja muutaman mahtavan "kaverikuvan". :LOL: Siellä ne potki toisiaan ja tekivät kuperkeikkoja. Molemmilla omat sikiöpussit ja omat istukat, joten riskit ovat tässä kaksosraskaudessa ne kaikkein pienimmät. Kooltaan olivatkin 5 päivää isompia (osasinkin tätä jo vähän aavistella, kun tiesin tarkan ovulaation ajankohdan) ja tänään onkin jo 13+4, joten laskettua aikaa muutettiin sitten sen mukaisesti, eli uusi laskettu aika on 22.1.2018.

Tsemppiä kaikille! (y)

MamaBlue ja nallekarkit 13+4
 
Moikka kaikille! Olen pitkään jo seurannut tätä ketjua mutta nyt uskaltauduin mukaan. Eli ensimmäistä lasta odotetaan. Pitkään on lasta toivottu. Viime marraskuussa raskaus meni kesken vk13 nyt ollaan viikolla14+1. Niskapoimuultrassa kaikki hyvin ja nyt jännitetään ja toivotaan et kaikki menee loppuun asti hyvin. Eli tässä nää tiedot la18.1,Inkku86,31,tays,1lapsi
 
@Inkku86 näinpä :) pieni jännitys kuuluu varmaan asiaan :) tiedostan kyllä et mitä vaan voi käydä vielä yms.. mutta sitä ei kannata murehtia etukäteen ja miettiä liikaa :) murehtii sitten kun on ajankohtasta ja aihetta.. mää uskon siihen et kaikki menee hyvin :). muuta ei oikeen voi tehdä :)
 

Yhteistyössä