Tammikuun Tarrasukat 2018 *heinäkuussa*

Kiva että tänne on eksynyt uusiakin odottajia, tervetuloa :) @susannas86 paljon tsemppiä ja voimia odottamiseen, toivotaan, että kaikki olis hyvin!

Ja onnea paljon hyvistä ultrakuulumisista :love:

Tuntuu että väsymys on taas palannut, tosin iltasin voi taas valvoo pitkään. Välillä on päiviä kun on huonompi olo, jotkut hajut oksettaa vahvasti. Tosin tää on ihan siedettävää tää olo verrattuna siihen alun kestokrapulaan ja järkyttävään väsymykseen. Paljon on auttanut sekin ettei ole töitä eikä tartte herätä aikasin. Nyt ei taas pitkään aikaan tuu edes neuvolaa ja tää raskaus tuntuu edelleen ihan epätodelliselta :D Ei mulla oo edes mitään raskausmahaakaan. Näytän vaan mahan kohdalta lihoneelta. En tunne liikkeitäkään vielä. Kuuntelen kyllä usein sydänääniä ja liikkeet kuuluu dopplerilla :love: Nykyään saa kyllä metsästää sykettä kun liikkuu alta pois :LOL:

Kookospieni ja mini 15+0
 
Hei neidit!

Maha pamahti näkyviin viimeviikolla ja sitä ei enää piiloon saa millään ja on Kyllä jo ihan vauva mahan näköinen, onneksi.

Liikkeitä olen tuntenut viimeviikosta lähtien satunnaisesti, eilen illalla tuntu pitkään ja selvästi voimakkaammin jo ❤

Lääkäri neuvola keskiviikkona, mitähän siellä tehdään ku sisätutkimusta ei saa tehdä etisen istukan takia?

Pahoinvointi on helpottanu lopulta resepti närästys lääkkeen myötä. Kun saa syötyä, ei väsytäkkää niin paljoa enää.

Evangelina rv 16+1
 
Munkin maha näyttää pullottavan sen verran että eka raskaus kysely on tulluo_O:poop:
En siis oo vielä kertonu kuin yhelle kaverille ja siskolle näitten keskenmenojen takia, en halua tästä asiasta turhaa puhetta ja kun ei lapsetkaan asiasta tiedä.


Evangelina minkä nimistä närästyslääkettä sait? Mulla tuo närästys on välillä ihan hirveetä.Ylämaha kipeenä ja maha turpoo tuosta ylhäältäki niin että ihan ku oisin tosi pitkällä jo menossa.
Piimää oon juonu ja ostin gaviskonia jolla pahimmat oireet helpottanu. Lääkärineuvolassaki sanoin asiasta mutta ei sanonu lääkäri oikein siihen mitään:cautious:
Viikon päästä ylimääräinen ultra.
Nää viikot on ihan hirveitä kun ei tiiä mitä tapahtuu.

Kath 15+2
 
Mulla oli neuvola tänään (täällä se on kätilön kans tapaaminen), se meinas että viime viikon ultrassa erehtyivät kun lisäsivät päiviä ja ois se alkuperäisen arvion mukainen vko14+3 menossa. Ehdin jo iloita 16.vkolle siirtymisestä tänään mutta eipä tuolla niin väliä ole :)

Löysin kotona ekaa kertaa ja helposti sykkeen dopplerilla, kun kokeilin samaa kohtaa mistä ne kuunteli neuvolassakin. Oli paljon alempana ku luulin, kiva nyt kuulostella sitä seuraavia ultria odotellessa. Ootan innolla liikkeiden tuntumista, antaa toivoa ku täällä jo muutama on niitä alkanut tuntea!
 
Käytän yleensä vaan löysiä paitoja, ei ollu aamulla pahemmin turvonnut olo niin laitoin vaihteeksi topin ja ohuen pitkähihaisen ku menin tapaamaan kaveria. Se sano heti ku näki mut että ihan selkeästi näkyi jo että oon raskaana! Ei oltu nähty muutamaan viikkoon :LOL: jospa se tosiaan on alkanu näkyä..
IMG_9466.JPG Ite kuvittelin ettei sitä vielä huomaa, mutta mieskin väittää että on jo ihan selvästi tullut kumpu.. joten laitanpa kans jo kuvan, huono kulma, mutta oletan että tästä se kasvu nyt alkaisi pian vauhdittua! :rolleyes:
 
Omakin mahakumpu alkaa jo erottumaan alavatsalla :D muutama tuttu sanonut että ei huomaa jos ei tiedä mutta ilman paitaa ihan selkeä:)
Pari päivää nyt ihmetyttänyt että oonkohan tuntenut jo liikkeitä..? Pientä kuplintaa ja möyrimistä, toki voi olla ihan suolen toiminnastakin aiheutuvia :poop::ROFLMAO:
Kokeilin juoda kylmää vettä ja testata etttä tuntuuko liikettä sen jälkeen, ja luulen että tuntuu... Toki en tiedä voiko tosiaan vielä reagoida kylmään juomaan sillä lailla(n)

Onko muilla jo ihana energinen keskiraskausolo? Pieniä merkkejä ilmassa että alkaa olo piristymään(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Heippa!
En oo aikasemmissa ryhmissä ollut, mutta täällä myös LA Tammikuussa:love:
Maanantaina oltiin ultrassa ja pienellä kakki hyvin :love:(y)
LA on 30.1 ja esikoista odotan, hirmuisesti on asioita joista en tiedä ja jotka jännittävät. Täältä varmasti saa neuvoa ja tukea joka hetkeen :)
 
@Poutapilvi91 Tervetuloa! haluatko listalle? tiedot tässä muodossa nimimerkki, ikä , synnytyssairaala ja laskettu aika :)

Toisilla se väsymys on pahinta alkuraskaudessa :D no mää oon sitte varmaan joku poikkeus... alkuraskaudessa olin pirteä kun peipponen :D ja nyt on kyllä pirteys kaukana varsinkin syömisen jälkeen iskee ihan jäätävä kooma väsymys :ROFLMAO: ja sänkyyn kun pääsee vaakatasoon niin uni tulee nopeasti :) ja hampaita pestessä rupeaa jo väsyttämään jotenki se sähköharjan surina on rauhottavaa :LOL:
Tässä vielä masukuvaa aamumassusta ennen syömisiä :D


Kinder & minion 14+0! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Oon käyny lukemassa mutta kirjoitellut en oo hetkeen... Me oltiin viime vkl pienellä minilomalla ihan koko perheen kesken ja kyllä oli ihanaa:love: Meillä se on niin harvinaista että kaikki oltais samassa paikassa samaan aikaan.

Nyt sairastan parasta aikaa virtsatieinfektiota ja tää olo on aivan hirvee, niin kipee ku vaan olla ja voi:( kuuri alotettu tänään ja tulehdus kiipeää mulla aina hurjaa vauhtia ylöspäin, ollut joskus iv-antibiootilla sairaalassa kun ehti munuaisaltaisiin vuorokaudessa. Mulla nää tulee tosi kipeeksi äkkiä ja sit oon kaksin kerroin ja pissaan verta kuten nyt. Kipulääkettä ois kiva jos ois suurempi arsenaali ku Panadol(n) no, toivottavasti tää lääke tehoaisi ja vielä mahdollisimman pian.

Vauvalla onneksi kaikki vaikuttaa olevan hyvin, sykkeet kuuluu hyvin ja pieniä liikkeitäkin alkanut jo tuntua:love: Maha on jäätävän kokoinen, katotaan josko saisin teille lähipäivinä kuvan.

KeepGoing ja Viitonen 14+4
 
Tervetuloa @Poutapilvi91 :) Vastasinkin sun viestiin faceryhmästä!

Mun maha on nyt pullahtanut kunnolla esiin :love: Toisaalta ihanaa, toisaalta ahdistaa kun kiristää. Pelottaa miten se vaikuttaa mun leikkauskohtaan ja verkkoon. Ylävatsa ainakin turpoo paljon syömisestä ja siks täytyykin opetella syömään pienempiä määriä kerralla ettei olo tuu tukalaksi.

Me lähdetään huomenna miehen kanssa kaksin Vaasaan viettään pitkää viikonloppua :love: Ihanaa kun saa vaan olla eikä tartte huolehtia lapsista.

En osaa liittää ilmeisesti tähän nyt masukuvaa muuta kun linkin kautta (n) En ymmärrä miksei se näy jos lisään suoraan kuvan...

http://aijaa.com/LKqjLy

Kookospieni ja mini 15+5
 
Heippa kaikille!

Oon nykyään facessa ja siksi kirjottelu on vähentynyt täällä, käyn täällä kuitenkin päivittäin lukemassa.

Tällä viikolla tuli 16 täyteen ja ekan kerran pystynyt juomaan kahvia ja syömään terveellisesti keittoja sekä salaatteja. Eilen oli ihanat +23 astetta ja tänä aamuna herättiin sateeseen. Saan pitkän työviikon vihdoin päätökseen tänään..

Odottelen ultraa joka on elokuun viimenen päivä, ennen sitä ei ole mitään käyntejä missään ja alan taas vaipua epätoivoon että onko kaikki hyvin.
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta!

Tänä aamuna säikäytti kun en saanu sydänääniä kuulumaan, pariin otteeseen etin enkä löytäny. Olin aivan varma että nyt tää peli on menetetty kunnes sitten kolmannen kerran löysin ja siitähän pikkunen innostu potkimaan niin että tunsin potkut ihan selvästi. Kyllä siinä vaiheessa jo itku tuli onnesta. Mutta empä vielä uskalla huokasta, viimeks kkeskenmeno tapahtu rv16+?. Maanantaina ultraan äitipolille.

Kath 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Hui, tuo on varmasti ollut kamala tunne Kath! Onneksi löysit äänet lopulta! <3 Tsemppiä tähän viikkoon, on varmasti vaikea.

Minä olen ollut huomaavinani myös liikkeitä muutaman kerran. Tiedä tuota sitten. Nyt on maha pullahtanut esille. Täytynee lähteä vaateostoksille alkuviikosta.

Mulla on alkanut vasta nyt jonkinlainen etova olo. Varsinkin aamupäivät ovat semmoisia, että helposti alkaa yökkäyttää. Olen tulkinnut siten, että olo on johtunut liian hepposesta aamupalasta, liian vähäisestä nesteestä ja lämpimästä ilmasta.
 
Napsuli81/ 31.1.2018 /36/KOKS

Hei oon uusi täällä. Viime torstaina oli nt-ultra ja viimein nähtiin tää tyyppi. Uskottava se on että siellä joku on. Liikkuvainen kaveri tuntui olevan. Uskallettiin viimein kertoa salaisuus läheisille.. ei oltu kerrottu kelleen tätä ennen. Kukaan kun ei meistä ois uskonut että vielä tähän ryhdytään :unsure: ikää kun on ja mulla kaks ennestään.. miehelle tosin tää eka oma.
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
Hei kaikille!

Täällä olisi myös yksi uusi :) Olen seurannut ketjua, mutta en ole vielä kirjoitellut.

Haluaisin mieluusti mukaan keskusteluihin, listalle ja myös fb-ryhmään, edellyttäen että se on salainen.

Alla tiivistetysti tietoni:
18.1./ Sunshine2/ 37/ NKL/ toinen

Tällä hetkellä menossa rv 15+3. Masua eivät muut vielä huomaa, elleivät osaa katsoa. Aamulla tunsin hentoja liikkeitä <3 Vauveli siellä komensi minua ylös sängystä
 

Yhteistyössä