Tammikuun Tarrasukat 2018 *kesäkuussa*

Onneks jo perjantai!

Tää kuumuus on vähän ahdistavaa kun on pahoinvointia ja turvotusta. Ja kiire koko ajan eri paikkaan töiden takia( käyn 3-4 eri paikassa päivän aikana) mutta kiva että kesä on täällä.
Kauheesti vaan hikoilen:(
 
Tsemppiä pahoinvointeihin, mulla on helpottanut mun karmiva 24/7-oksetus pikkuhiljaa. Eli toivoa on että helpottaa, vaik olis kuin hirvee olo. (y) Mähän olin melkeinpä vuodepotilaana monta viikkoa oksentelun, phv ja fatiikin vuoksi. Nyt jaksaa taas tehdä enemmän asioita ja kykenee syömään muutakin kuin vettä. :cool:

En liikaa viitti kuitenkaan hehkuttaa. Mun tuurilla se oksetus palaa takaisin ihan vain kettuillakseen mulle.... :censored:

Olo on pääasiallisesti turpea nyt. Vatsa alkaa punkea esille ja työntää turvonneen suoliston nätisti esille... Näytän lihoneelta ja kulahtaneelta. :confused: Ja yritän vielä tutuilta piilotella tätä. Melko haastavaa näin kuumilla ilmoilla...

NT-ultra vajaan vkon kuluttua. Huh miten jännittää.

Rv 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: kia1981
Tonks nostan hattua että oot selvinnyt tosta ja luot toivoa että ehkä mullakin helpottais.

Olo on nimenomaan kulahtanut, lihoneen, turvonneen ja kalja/lonkeromahan tyyppinen...

Aivan kuin ois viikon ryypännyt etelässä.

Aamulla maha oli taas poissa koska eihän se ole kuin turvotusta... Farkut meni kiinni ja tuli vaan pieni makkara siihen.
Aamupalaksi vaan jogurttia ja marjoja... Sit 3 tuntii myöhemmin leipä ja kesän ekat herneet. Sitten pitikin jo kaivaa päälle kesämekko koska maha pompsahti rv 18 näköseks...
 
Mää oon nyt herännyt kolmena yönä peräkkäin pissalle :D nytkö se alkaa pissalla ravaaminen öisin :D kiva herätä unen pöpperössä siinä puol 5- 6 välillä et nyt on kauhee pissa hätä :D ja en oo ees juonu kauheesti ennen nukkumaan menoa... ja just kun ehdin iloita sitä et mun vatsa on toiminut ihan alusta tähän asti tosi hyvin niin eipä toimi enää :D et tervetuloa ummetus... ja nyt tietty kun vatsa ei toimi enää usein... niin turvotuskin on aikamoinen varsinkin syönnin jälkeen... mieskin vaan totes et on siinä jo vauvamaha :ROFLMAO: et tämmöstä tänne :D
ja eilen oli ihanaa huomata, että on 3 shortsit mitkä ei mee kiinni jotka varmasti meni viimekesänä :ROFLMAO: mulle ei varmaa kohta mahu enää mikään päälle (n)

Kinder & minion 8+1 :love:
 
@Kinder_Kitty minä olen saanut nousta vessaan joka yö 1-2 kertaa pari viikkoa. Ei hirmu kivaa kyllä! Miten en muista tällaista yhtään viime kerralta !? :)
Yrjö kävi eilen hyvin lähellä, vieläpä julkisella paikalla piti yskiä ja yökkiä. Mutta ihan vielä ei tullut hissipoika ylös asti.

Hitto minä stressaan tuosta ruoasta. Ruokahalu on kova, mutta valitettavasti mikään vihreä salaatti ei mene alas. Raasteet sentään maistuu. Jospa sitten kun tämä alku on ohi saan jotenkin normaaliksi syömisen.

7+2
 
@Memmet sitä vaan syö mitä saa alas ja mikä maistuu :) kyllä se pieni asukas saa kaiken tarvitsemansa :) täällä tekis mieli kauheesti jo mansikoita ja herneitä, mut mansikat on vielä aika kalliita (n) mut pakko kyllä kohta saada mansikoita :) äitini kerto mulle et kun hän odotti mua niin oli kuulemma hulluna mansikoihin:LOL: dopplerin aattelin laittaa ens viikolla tilaukseen.. sitten alkaakin sydänäänien metsästys.. koittaa vaan olla stressaamatta jos ei kuulu vielä mitään..
 
@Kinder_Kitty: Niinhän se on. Mietin juuri, että ehkä se on se espanjalainen jäävuorisalaatti, jota elimistö ei huoli. Pitää kokeilla kotimaista salaattia. Mansikoita ja herneitä minäkin odotan kovasti.

Tänään oli parempi päivä pahoinvoinnin suhteen kuin eilen. Taktiikka oli syödä tukevasti. Melko tukeva olo tässä alkaa jo kyllä olla, kun ei housuihin mahdu. Turvotusta ja hidasta vatsantoimintaa tietysti varmasti melkein täysin
 
Kinder_Kitty et varmaan huomannu tuota mun päivitys pyyntöö. Vaihdatko ton la 13.1:)
Mulla on hirveintä närästys joka tulee tietyistä ruuista, joten oon joutunu jättämään tän hetkisestä ruokavaliosta monta pois.
Syönköhän juhannuksenaki pelkkää salaattia kun ei oikein nuo rasvaset ruuat maistu:D
Np-ultraan vielä pari viikkoo, eikä poliltakaan oo vielä aikaa tullu.
Tässä olis ehkä vielä 6-8viikkoa odottelua miten käy tän raskauden kans. Pidemmälle en uskalla ajatella.
Tässä yks päivä miehen kans puhuttiin ja sanoin että tää yristys taitaa olla viimenen yritys. En usko että enää jaksan yhtään menetystä.
Tuntuu että tällä hetkellä ei oo ketään muuta ku mies kelle voi puhua kaikesta tästä tilanteesta joten pitää saada purettua vaikka tänne nää ajatukset.:(

Kath 10+0
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Täällä odotus jatkuu jännityksellä, veri- ja pissatestit käyty antaa ja ens torstaina nt-ultraan. Pahoinvointeja ei juurikaan enää oo, ainoastaan aamulla pitää saada mehulasi heti ekana kun oottelen puuroa mikrosta :D Eipä niitä hirveemmin oo ollu muutoinkaan, iltasin ainoastaan jotain etovuutta.

Välillä mietityttää että onko tuolla ketään kun on niin normaali olo, mutta tää turvotus kyllä jaksaa muistuttaa asiasta :oops:

Histis_82 ja toukka 10+5
 
Memmet Syy ei oo selvinny mut mä luulen että syy on geneettinen ja näköjään samaa meinaavat lääkäritkin kun sain lähetteen sinne. Kaks keskenmenoa jotka ei oo edes ihan peräkkäin sattuneet mutta yhtäläisyyksiä niillä on.
 
Hellou leidit.

Pahoinvointi on ottanu nyt rytmin, että joka toinen päivä ei saa suusta alas oikein mitään ja joka toinen päivä pystyy syömään kaikkea, vaikka mitään himoja ei edelleen oo mihinkää.

Väsyttää. Väsyttää. Väsyttää. Ja vielä kerran,väsyttää.

Nt ultra juhannuksen jälkeen heti maanantaina :LOL: jännittää! Doblerilla oon saanu kuulumaa sydänäänet nyt kaksi kertaa, uskomatonta että siellä on oikeesti joku :love:

Evangelina 10+6 huomenna poksuu viikot hurjaa :ROFLMAO:
 
Kaikki menee päin persettä. Kaikki jolle oon kertonut raskaudesta ei ole iloinneet puolestamme. Ja samaan syssyyn miehen kanssa kärjistynyt viikon jälkeinen riita niin pahaksi että haukuin sen ihan lyttyyn ja nyt se ei edes puhu mulle.

Puhumattakaan oksennuksen lentämisestä ja koko päivän merisairaana olosta. Nyt tuntuu et vesikään ei mene enää alas mutta väkisin pistän menemään.

Tällä hetkellä olo on kaikkea muuta kuin hyvä ja itkettää ja masentaa... Pelkään että jään tän lapsen kanssa yksin.

Miten mä pärjään kun päätettiin yhdessä tää kasvattaa ja se lupas tukea mua mutta se vaan juhlii kaikki viikonloput ja kun sanon asiasta niin se sanoo että kiukuttelen ja sitten en ainakaan saa huomioo...
 
Mulla oli eilen eka käynti ja vaikka piti olla mahdotonta saada aikasta ultraa, niin lopulta lääkäri sen antoikin jollain verukkeella. Eli keskiviikkona pääsen näkemään onko kaikki hyvin, sillon ois vajaa 10vkoa menossa :) Ehdin pistää tilaukseen Angel Sounds -dopplerin (halvin, 26e, toivottavasti silti ok), se tulee varmaan jo maanantaina. Eli kiva kun pääsee seurailemaan kunnolla, ois niin mahtava löytää ne sydänäänet jo ennen ultraa ettei ois kauhea jännitys siellä! Onneks rinnat vielä hellät kun paljon muuta ei ole.
 
@kia1981 Pahoittelut sulle tilanteesta. Voin vain kuvitella miten inhottavaa tuollanen.. meillä oli iso riita tyhmästä pari pv enneku testasin, mies ehti jo mainita että oiskohan parempi erota (Tiiän ettei oikeasti ikinä tekis niin), ku yritti saada mua pois tolaltaan. Siinä onnistuikin, mä itkin silmät päästä ja huusin että toivottavasti en oo raskaana. No se riita meni ohi seuraavaan päivään mennessä, ja testi varsinki sai miehen niin onnelliseksi, ettei ole ollu tietoakaan riitelystä sen jälkeen. Pisti asiat oikeaan perspektiiviin. Ehkä sun miehellä on vaikeuksia suhtautua tilanteeseen, varmasti haluaa isäksi, mutta ehkä yrittää nyt tehdä asioita mitä kuvittelee ettei sitten syntymän jälkeen enää voi?
 
Saa nähdä miten tässä käy. Toissailtana alkoi oireet lieventyä, eilen sama trendi. Viimeyönä oli ilmeisesti koviakin menkkamaisia kipuja kun näin unta, että kuukautiset alkoivat. Selkää särkee oikeastaan koko ajan.

No, aika näyttää.
 
Mä oon ollu koko viikon ihan raato. Työt vie kyllä kaikki mehut. Ei oo jaksanut ku kotia pyörittää. Miehenkään kanssa ei nähty koko viikkoon. Nyt oli täällä sit yötä viikonloppuna. Ei siis vielä asuta yhdessä. Ja mä oon koko ajan pahalla päällä ku varmaan hormonit jyllää ja sit tulee riitaa :cry:
Esikoisela oli synttärijuhlat lauantaina nii sinne leivoin sitten torstai ja perjantai illat. Lähinnä voileipä kakkua ja täytekakkua ja tein kinkkupiirakkaa:p Hyviä oli.
Mulla on keskiviikkona nt ultra ja jännittää niin paljon että. :censored: mies lähtee mukaan kyllä. Oon nyt ostanut muutamat äitysvaatteet netti kirpparilta kun en vaan mahdu omiin housuihin esim. Maha on pullahtanut esiin ja näytän kyllä lähinnä lihavalta mut painaa ne silti vaikka ei ihan vauvamahan näköinen olekaa vielä :D Turvotus:censored: Ja ummetus:cry::poop::poop: En tiiä miten kestän vielä 6kk muumina :eek: Luulin että pahalla mennyt jo ohi mut tänään on kyllä öklöttänyt. Epäilen et oon syönyt vaan kaikkee herkkupitoista ja rasvasta ja kahvia enemmän. (y)
Voikaa hyvin:love:
Rosina ja pieni 11+2
Ps. Maha karvat alkoi kasvaa. Esikoisesta kasvoi kans. :eek::p Sexyyy:ROFLMAO:
 
Huomenta!

10+0 tänään

Maanantai ja pitkä työpäivä edessä. Mä en saa nukuttua öisin. Nukahdan alkuyöstä mutta herään joskus 4-5 maissa ja en saa enää unta. Selkä vähän kipuilee mutta otin siihenkin lääkkeen ja silti viime yö oli samanlainen kuin edelliset...

Monilla nt-ultrat lähestyy. Omalla kohalla en tiedä varaako ja kertooko ne sen ajan neuvolassa vai vasta tilaa sen ajan kotiin keskiviikkona... Mulla pitäis se olla kahen viikon päästä.
 
@kia1981 Tampereella ainakin menee niin et neuvolasta varataan ja sen ajan saa heti tietää...

Neuvolassa käyty ja oli kyllä mukava terveydenhoitaja :) sain ajan erikseen vielä sydänäänien kuuntelulle joka on n.2viikon kuluttua sillon ois 10+6.. on kuulemma vielä kokenein ihminen siellä talossa kelle sain ajan:) mutta tiedostan hyvinkin että ei välttämättä kuulu äänet vielä.. mut kiva kuitenkin :). Hemoglobiini oli 139 :D et on ainakin varaa laskea:D verenpaineet ok :). Ja sain muovi kuoret mihin voin laitella ultra kuvia :) seulonta verikoe on sitten kans 2viikon kuluttua ja neuvolalääkäri 8.8 :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Kinder_Kitty, toivottavasti joo!

Lääkäri pisti heti ab-kuurille VTI epäilyn takia. Näyte pitää antaa kyllä, mutta kuuri aloittaa ennen tuloksia.

Hoitaja kysyi heti, että onko vuotoja kun kerroin selkäkivusta.

Mulla on kyllä edelleen oireita paljonkin, mutta erityisesti pahoinvointi on vähentynyt. Toki en kyllä sitä kaipaa jos kaikki on muuten kunnossa. Eilen oli erityisen kipeä rintavarustus, että ehkä ne hormonit jotenkin kohoaa välillä niin, että toinen aiheuttaa enemmän oiretta kuin toinen.
 
Huomenta vaan kaikille. Me oltiin eilen miehen ja mahan kanssa nt-ultrassa ja LA pysyi samana, 1.1. Vauvalla näyttäisi olevan kaikki hyvin. Tänään siis viikkoja 12+1. Illalla kerrottiin mun lapsille, ja reaktio oli yllättävän hyvä, tyttäreni 14-v. jopa halasi pitkään ja alkoi haaveilla siitä miten ihana vauvaa on hoitaa ja miten kivaa sillä tulee meillä olemaan. Olin ennakkoon varautunut ihan muunlaiseen teini-angstiin... :LOL::love:

Itselläni heräsi ultrasta yllättävän vähän mitään tunteita, suhtaudun vauvaan lähinnä edelleen käytännöllisesti ja vähän kuin välttämättömänä pahana. Haluaisin pystyä intoilemaan tästä enemmän, mutta kaikki pahoinvointi, väsymys ja lihominen on jotenkin laskenut mielialaa kovasti ja koen lähinnä pettymystä omien juttujen ja oman kropan hallinnan menetyksestä. Eiköhän se tästä sitten, onneksi raskausaika ei ole kuitenkaan kovin pitkä. Tuli silti itselleni vähän yllätyksenä tää raskauden raskaus, nuorena sitä pääsi kovin helpolla.:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Rosina31

Yhteistyössä