Tammikuun Tarrasukat 2018 *kesäkuussa*

Täällä tuntuis että pahoinvointi vähän helpottamassa, tosin illat on edelleen tosi inhottavia eikä tuu syötyä kauheesti. Päivisin onneks pystyn syömään aika hyvin, tänäänkin meni perunoita ja kanakastiketta pari lautasellista. Tosin nyt etoo jonkun verran. Tulee aallottain. Väsymyskin vähän helpottanut. Ens viikolla jo nt-ultra :love: Oon niin innoissani!! Pienen sydänäänet kuuluu päivittäin ja muutanan kerran on kuulunut liikkeitäkin jo! Maha alkaa pikkasen pömpöttää. Ja ens viikon lopulla tulee se 12 viikkoa täyteen :love: Samana päivänä kun olis ollut edellisen laskettu aika. Tällä on joku tarkoitus! Ja me mennään ens viikolla naimisiin :) Tällä hetkellä tosin ärsyttää toi mies useimmiten eikä tee mieli edes lempimistä miettiä :LOL: Ihanaa tää raskaus! Toivottavasti edes hääpäivänä olis vähän eri fiilis.

Eilen tuli rusehtavaa vuotoo parilla vessakäynnillä mutta sen jälkeen loppu. Mahan kasvukipuja ollut nyt välillä jonkun verran, kuuluu kai asiaan. Menispä aika nopeemmin :) Odotan jo niitä ekoja liikkeitä ja mahan näkymistä! Koskahan sitä tarvii lähtee ettimään äitiysvaatteita kirppikseltä? :LOL:

Kookospieni ja mini 10+2
 
Maha on täällä jo aikamoinen johtuen tietty turvotuksesta semmonen alavatsa pallo... varsinkin iltasin kun on syönyt ja kaikkea... ja tietty kun vatsa ei toimi enää usein niin se turvottaa... :D jos nyt menis miehen perheen luo kylään niin kyllä sais masun seutu katseita :D. Kahvia en oo juonut viikkoon! yleensä siis olen kahvinjuoja :D mut ei vaan jotenki maistu ja ei miellytä se kahvinpurun haju :D teetä nyt olen sitten juonut :) nyt on ohitettu 8+2-8+4 jolloin tapahtui keskenmeno 8+4 tuli siis viimeks pihalle... ja tänään on 8+5 :) ja kohta alkaakin jo rv10! :giggle: np ultraan vielä 3viikkoa :) @kookospieni oot jo noin pitkällä (y) ja häätkin tulossa :) onnea tulevalle Rouvalle! :)

Kinder & minion 8+5
 
Huomenna ultraan illalla niin saa sitten taas enemmän tietoa. Vähän kyllä jännittää.

VTI, eipä ollutkaan labran mukaan, mutta silti selkäsärky hävinnyt antibiootin myötä. Voi kyllä olla sattumaa! Nyt muuten varmaan olisi menkkojen aika jos en olisi raskaana.

7+6
 
Eka neuvola oli aamulla ja kaikenlaista tuli höpöteltyä. En saanut ultra-aikaa mutta tulee kuulemma postitse. Ja se voi olla jopa 13+6 viikoille asti...?!nt siis...

Nyt olen kaksi tuntia odottanut autoa huollosta. Syön jotain ja lähen kaupoillle pariksi tunniksi metsästämään ekoja äippähousuja ja vilkasen onko alet alkaneet... Luultavasti lähden aika tyhjin käsin jos juhannuksen jälkeen on kuitenkin isot alet tulossa.
 
Mulla myös aamulla neuvola. LA 19.1 ja 9+5, mun omien laskujen mukaan 24.1 ja 9+0... Varmistuu sitten nt-ultras, josta tulee tieto varmaan Jussin jälkeen? Sydänäänet kuului, joten sekin viittais et ois pidemmällä kuin 9+0. Vitsi ku tuli hassu olo, kun ne äänet kuuluikin.
Mulla on pahin oire tää älytön väsymys.. Yleensä illalla ja eilenkin kun oli töis rauhallinen päivä, aattelin siivota. Paskat, ei jaksanut Tänään ois jo vähän pakko, et sais juhannukseksi kaaosta kesytettyä.
 
Väsymys tai pikemminkin sairaalloinen uupumus on mullakin pahin oire at the moment... :sleep: Mulla on krooniseen hemimigreeniin (ynnä muihin sairauksiini) liittyen muutenkin normisti fatiikkia, mutta tää on se potenssiin sata. Ei meinaa ees seisoessa pysyä hereillä... :confused: Ja sitten tää karmiva aerobisen kunnon romahdus... kun pitäis olla jokseenkin kondiksessa mut nykyään pelkkä lyhyt kävely saa puuskuttamaan. Happi meinaa loppua täysin. Ihan karseeta.

Mä oon ihan tutinoissa; huomenaamulla nt-ultra(!!!).... :sick: Jännittää ihan älyttömästi....

Rv 12+1 (taijotain)
 
Mulla oli ultra tänään, siellä se pieni liikahteli ja sydämen sykkeet oli niin ihana nähdä ja kuulla! Tänään just ei ole mitään oireita. Liikuntaa ei tosin jaksais harrastaa yhtään, vaikka oon liikkunut normaalisti monta kertaa viikossa. Pakko ois alkaa aktivoitua ku tuntuu että oon viikkokausia jo löhönnyt sohvalla herkuttelemassa o_O Vahvistu mun oma arvio eli 9+5 menossa, vielä pari viikkoa pitäis malttaa ennenku uskallan kunnolla rentoutua. Mutta nyt jo tuli sellanen voittajafiilis ku tähän asti edes päästy :D
 
Nt-ultrassa kaikki hyvin! :love: Siellä se tyyppi heilui kovasti, sydän sykki reippaasti, vaadittavat elimet löyty ja niskaturvotusta ei ollut. Vastasi viikkoja 12+2 mutta ilm jatketaan neuvolan laskurin mukaan eli kätilö kirjoitti korttiin 12+6 tänään..? Todnäk lasketuks ajax antoi kuitenkin 29.12... (n) Enivei, mä uskon vakaasti että syntyy tammikuun puolella. :cool: Jäänpä siksi tänne tammikuisiin hengaamaan.
 
Ihania ultrakuulumisia monella!:love: mun täytyy vielä kolme viikkoa odotella sitä np-ultraa. Aika on 13.7. Ens viikolla labrat.

Nyt on kyllä niin jäätävää tää turvotus ja se alkaa jo heti iltapäivällä! Huomenna saadaan juhannusvieraita ja tiedän että tarjoavat myös alkoholillisia tuomisia:whistle: mitähän sitä keksis että ei paljastuisi?! Oisko kellään mitään hyvää vinkkiä?

Mulla myös sama ku @Kinder_Kitty että kahvia en oo muutamaan viikkoon juonut ja aiemmin oon ollu kova kahvinjuoja että sekin voi herättää epäilyksiä... Siksi oon jo suunnitellut että kaadan myös itselleni kahvia ja "unohdan" sen kuppiin:whistle:

Mulla on yksi kaveri tässä naapurissa joka tietää tästä raskaudesta, hän on muutamia viikkoja pidemmällä ja lupasi lainata doppleria jos haluan. Missä vaiheessa muut on saaneet äänet kuulumaan kotona? En tiiä uskallanko vielä koittaa... Nyt ois 9+3.

Hyvää juhannusta kaikille jo näin etukäteen:)

KeepGoing 9+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :) Siis aivan mahtavaa että niin paljon hyviä uutisia täällä!

Kahvi ei oo täälläkään uponnut pitkään aikaan:LOL: Melkein heti jäi pois plussan jälkeen. Toisaalta vähän ikävä sitä mutta kun ei yhtään uppoo. Ehkä se on luonnon tapa huolehtia sikiön kasvusta :) Jokasessa raskaudessa ollut sama.

@KeepGoing sain ite kuulumaan jo 7+6 mutta sillon aika heikosti vielä kuului, 8+3 alko kuuluun tosi selvästi :) Nyt jo liikkeetkin kuuluu, tosin multa loppu patterit :LOL: Et saa nähdä jaksaako hakee uudet vai jättääkö kuuntelun hetkeks. On tää kyllä auttanut mua edellisen raskauden km jälkeen että on kuunnellut sydänääniä. Nyt ollaan yli viikko pidemmällä kun viimeks kun meni kesken ja mulla on jo paljon vahvempi luotto tähän raskauteen. Ja tiedän et tällä kertaa nt-ultrassa nähdään elävä sikiö :love: Voi ja siihenkin enää viikko! @Kinder_Kitty uskon että sullakin menee raskaus hyvin. Se on kyllä iso helpotus kun pääsee sen edellisen keskenmenon viikkojen yli ja on edelleen kaikki kunnossa :)

Onko muilla vatsantoiminnan kanssa ongelmia? Mun vatsa on nykyään tosi herkkä ja menee helposti sekasin o_O Ärsyttää... Sit vielä muut vatsavaivat päälle. Ja ällö olo. Onneks se on nyt sentään vähän helpottanut. Vetämätön olo on kyllä pahinta, ei jaksais lähtee mihinkään työpäivän jälkeen ja hääjuttuja pitäis käydä hoitaan :( Huomenna mennään kissan kanssa mökille missä on isovanhemmat ja mies sekä lapset. Saan siis tän illan ja huomisen aamun nauttia hiljaisuudesta :LOL:

Hyvää juhannusta kaikille :love:

Kookospieni ja mini 10+4
 
Täällä on useita iloisia ultrakuulumisia - onnea! :)

Minä olen pitänyt hiljaiseloa työkiireiden, sairastelun ja älyttömän väsymyksen vuoksi. Tällä hetkellä ei saa mitää aikaiseksi iltaisin (jos ei saanut aikaisemminkaan,niin nyt ei jaksa edes sen vertaa - kiitos sairastelun).

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola (siirsin tämän viikkoisen sairastelun vuoksi), toivottavasti sydänäänet kuuluisivat. Ultra on sitten joskus heinäkuussa, olisiko jotain 12+ viikolla.

Hyvää juhannusta kaikille!
 
@KeepGoing Voisitko olla antibiootti-kuurilla? ;) Mä käytin tuota kerran eka raskaudessa eikä kukaan kysyny mitään.

@kookospieni Mulla on kans vatsantoiminta sekaisin. Normaalisti kärsin ummetuksesta, nyt on ollut vähän toista ääripäätä. Toisaalta viimeks oli niin järkyttävä ummetus, että ennemmin valitsen löysän vatsan :LOL:

Vähän vielä valitusta lisäksi; meiän kummankaan perhettä ei asu samassa maassa, mutta miehen sisko (ja varmasti äiti ym tulee kans) ilmoitti jo mulle, että se tulee ainaki 2 viikoks heti lasketun ajan päivänä tänne AUTTAMAAN. Sillä ei ole lapsia. Eikä kysy voiko tulla tms, oli jo keskenmenneessä raskaudessa ehtiny varata 3vkon loman töistä mun lasketulle ajalle. Siis en kestä ajatusta, että ois koko suku täällä koko ajan höösäämässä, mä oon niin suomalainen että tartten todellakin 1-2vkoa omaa rauhaa ja toipumisaikaa lapsen syntymän jälkeen. Ymmärrän, että on iso asia ku eka vauva niiden suvussa ja eihän se haittais jos tulis vain kattomaan vastasyntynyttä, mutta en halua ees omaa perhettä ihan heti tänne. Ja voin kuvitella miten kivaa ku ne on sitte neuvomassa jatkuvasti mitä tehdä. Onneks tällä hetkellä on vielä pieni asunto niin eivät mahdu nukkumaan meillä, mutta tulevat tietty viettään kaikki päivät täällä :( Itsekäs olo tulee tästä ja mies ei ihan täysin ymmärrä, ihmettelee miksen halua omaaki perhettä heti ja apua esim äidiltä. Turhaa tietty tällasesta valittaa ku muuten kaikki hyvin, mutta pakko johonki oli purkaa turhautumista!
 
Nyt taas maistuu oikea ruoka. Tänään oli töissä niin hyvää kanaa, että oksat pois. Maistaa ihan eri tavalla kaikkia nyansseja ruoassa kuin aiemmin.
Aamulla oli huono olo, en oikein tiedä mitä söisin, että ei tulisi. Leipä ja turkkilainen jogurtti ei ollut riittävästi kai.

Nyt ei ihan niin lujaa väsytä edes, sain kai verensokerin pidettyä tasaisena suurimman osan päivää. Makeaa ei passaa syödä, mutta senkin edestä oikeaa ruokaa.

Kahvi maistuu edelleen ja itseasiassa aamupahoinvointi työpaikan kahvihetkeen yleensä loppuukin. Kahvia juon puolisen kuppia aamuisin. Huomattavasti vähemmän kuin aiemmin.

8+1 tai 8+4 :p
 
7.1. hennaaa, 21, TAYS, ensimmäinen lapsi

Täällä kanssa yksi tammikuussa lapsensa saava. Ensimmäinen lapsi joten kaikki on uutta ja jännää. Mut voi lisätä listaan :) Jännäää nähdä kuinka monella osuu samalle päivälle LA! (y)

Kävin maanantaina Nt-ultrassa ja kaikki oli onneksemme hyvin, pikkuinen piti meille välillä jumppaesityksiä ja heilutteli eikä olisi millään halunnut antaa mitata niskaturvotusta :LOL:

Sain tietää raskaudesta jo ennen 2. Viikkoa joten kävin 6. Viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä. 10 viikon odotus tuntui liian pitkältä. Tämä siis suunniteltu raskaus. Oli ihana nähdä miten paljon pieni oli ehtinyt kasvaa.

Pahoinvointia on ollut, rankkaa oksentelua ja sain oksennuksen esto lääkkeet jotta ei tarvisi tiputukseen asti mennä kun mikään ei pysynyt sisällä. Vieläkin on välillä oksentelua mutta parempaan päin mennään! Hieman tunnen katkeruutta niitä kohtaan jotka selviää lähes oireitta :D


Ihana kun voi täällä jutella muille joilla samoihin aikoihin LA, tuntuu ettei ole juuri ketään ystävää jonka kanssa asiasta juttelisi..

hennaaa 11+4
 
Viimeksi muokattu:
@kookospieni joo ois siks just ihana kuulla ne sykkeet kun vielä kaihertaa se edellinen km. Ja se oli kuitenkin viikolla 12+0. Ja nyt katoin että toi np-ultra ois 12+3(n) kauheen pitkä aika muuten pelätä! Mä vaan niin toivon että kaikki menee nyt hyvin:love: Jos oisin yhtään rahoissani ollut, niin varmasti oisin käynyt varhaisultrassa. Vaan ei, meillä hajosi auto ja tiskikone niin siinähän sitä ei tarvinnut enää miettiä:unsure:

Mutta sovittiin että naapuri tuo mulle huomenna lainaan sen dopplerin. Missähän vaiheessa päivää mulla olis sellanen rauha että saisin sitä kokeilla... Hankalaa ku täytyy tätä asiaa täällä kotonakin salailla:whistle:

@Daisy85 mä en osaa keksiä ab-kuurin syytä kun kylään tulossa mun äiti joka yleensä on aina perillä mun sairasteluista:ROFLMAO: yks mitä mietin ois sellanen että mun tarvii ajaa illalla vielä autoa. Mutta miksi, mitä mulla vois olla sovittuna juhannusaattoillalle:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@hennaaa, ou nou. Toivottavasti alkaa jo helpottaa tosiaan!

Tarkoitus ei ole leijua siedettävillä oireilla. Lähinnä olen ihmeissäni. Edellistä lasta odottaessa oksensin 4kk ja voin koko ajan pahoin. 24/7. Sairaalaan en kyllä joutunut. Tuo alku oli niin kamala, että vauvakuumeet meni siinä.

Nyt en meinaa uskoa, että helpommalla voi päästä (kunhan vain syö tuhteja annoksia 2-3h välein). Maha jos pääsee tyhjäksi niin on yrjö lähellä. Mutta mistä sen tietää vaikka tilanne muuttuisi vielä!
 
Moi kaikille ☺ hitto meni ihan ohi tää uusi ketju :D

Ihania ultrakuulumisia, oon niin onnellinen kaikkien puolesta :)

meikäläisen palovammat on alkanut parantuu, vältin ihonsiirron, mut arpia joutuu korjailee leikkauksella ehkäpä..

Mulla oli keskiviikkona nt ultra ja kaikki hyvin, pikkunen vaan uiskenteli karkuun sitä ultraajaa ja oli tosi hätänen se ultraaja, niin ei saanu kovin hyviä kuvia.. tajusin myös lähdettyäni,ettei se kuunnelluttanut mulle sydänääniä :(

lohjalla oli niin ihanat kätilöt viime raskaudessa, kun odottivat oikein sikiön olevan hyvässä asennossa ja otti kuvia paljon . Kertoi tarkasti kaiken mitä tutki ja ajan kanssa mittaili.. Hyvinkäällä vähän nihkeempi palvelu, vaikka synnytys siellä sujui viimeksi ihan hyvin :D lukuunottamatta yhtä kätilöä .. olin ollut ihan hiljaa koko synnytyksen ja ponnistusvaiheessa sanoin sitten jotain että "eikö se saat... tule jo" niin heti sano et "ei tässä nyt kiroilemaan sovi ryhtyä" :D

Eilen oli myös sokerirasitus ja olihan se taas inhottavaa, toivon etten joutuisi enää siihen toiseen :/

Pahoinvointi on voitettu ja 4-5 viikon viilillä eläminen ja jatkuva oksentaminen takana päin, tosin eilen oksensin illalla,mutta pistän sen sokerirasituksen piikkiin.. :D

Nems 12+3
 
@Evangelina Tietty saa, sukurasitteen takia vaan.. jouduin edellisessä raskaudessakin 12 ja ±20 viikoilla vaikkei ylipainoa silloin ollutkaan. Nyt toki on, kun lihosin imetyksen loputtua eikä liikunta tai ruokavalio saa kiloja tippumaan :mad: mut tosiaan sen sukurasitteen takia, luulin että kaikki joutuu :eek: ehkä siellä missä asut on eri käytäntö kuin täällä(n)
 
Onnittelut hyvistä uutisista kaikille, keille niitä on suotu. :)

@Daisy85, ymmärrän täysin sun fiilikset tosta sukulaisten tuppautumisesta. Itse ahdistuisin aivan älyttömästi. :confused: Mun mielestä tällaisessa tapauksessa tärkeintä olisi kunnioittaa sen vastasynnyttäneen äidin fiiliksiä ja mielipidettä ja tunteita. Apua voi tarjota mutta miksi pitää tunkeutua toisten elämään tollatavoin epäkohteliaasti kysymättä...?!

@Nems, mahtavaa että palovammat paranemassa! Oonkin välillä pohtinut mitä sulle kuuluu.

Raskauden salailusta; mulle se oli sinänsä iisiä, koska pystyin aina syyttämään kaameasta olostani kroonista migreeniäni. :cool: Kerrankin jotain hyötyä siitäkin, vaik se onkin helpottanut nyt rask aikana paljon. Mut jengi on tottunut näkeen mut pahoinvoivana, sairaana, oksentelevana ja väsyneenä ympäri vuoden, ni ei kovin suurta muutosta. Ja alkoa en kykene miggen vuoksi edes enää nauttimaan joten sekin ongelma oli helposti heitelty. Sokeriherkkujen syömättömyys oli vaikeampi homma (kun en kyennyt syömään mitään sokerista, en edes suklaata vieläkään vaik mut tunnetaan laajalti suklaafriikkinä), mut ihmettelyt kuittasin sanomalla että testaan sokeritonta ruokavaliota miggen hoitona. :whistle:

Nykyään muutenkin niin paljon eri ruokavaliotrendejä ni niihinhän vois vedota jos joku ihmettelee. Ja syy voi olla mitä vaan maan ja taivaan väliltä; painonhallinta, ärtynyt suoli, ripuli (kukaan ei halua kuulla enempää)... :D

(.) Anopin mökillä juhannuksen vietossa. Täällä on kylmä ja sänkynä kova patja lattialla. Oon jumissa ja selkää särkee. Hermo menee anoppiin.... :cautious: Olispa jo tää perinteinen juhannuskärsimys ohitse...

Rv 13+0 (14. viikko alkoi jo, uskomatonta!!!)
 
Juhannus melkein ohi ja kohta pääsee taas kotiin! Vähän pelottaa miten pahoinvointia tulee kun joutuu taas ite tekeen ruuat ja herään aikasin mut onneks enää muutama päivä töitä ja sit saa jäädä lomaileen (ja tappeleen työkkärin kanssa). Torstaina pääsee ultraan :love: Oon niin odottanut sitä! Nyt ollut pari päivää kuuntelematta sydänääniä ja heti kauhee epäilys onko se pieni edelleen elossa (n) Tänään kotona pääsee sitten kuunteleen taas.

Aika mennyt melko nopeesti, viikon päästä tulee 12 viikkoo täyteen :love: Silti ei jotenkin vielä uskalla täysin iloita. Ärsyttää ettei mies oo yhtä innoissaan raskaudesta tai sen kanssa ei pysty paljon intoileen kun tuntuu ettei se ajattele koko asiaa.. Ärsyttää sekin kun haluisin suunnitella meidän häälomaa mutta miestä ei sekään kiinnosta. Vois kuulemma ihan kotona olla :eek:

Kookospieni ja mini 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Tonks Hankalan tästä tekee se, kun en myöskään halua niitä loukata tai suututtaa kun hyväntahtoisuuttaan ne tietysti ois tulossa.. ajattelin sanoa, että tulla vaikka pari viikkoa lasketun ajan jälkeen, että oon jo varmasti synnyttänyt, ekat vauvat kun tuntuu menevän usein yliajalle. Ja sitten tehdä kaikkeni että synnytys alkais mahdollisimman aikasin :whistle:

@kookospieni Oishan se ihana päästä häämatkalle nyt kun sun raskauskaan ei vielä hidastais menoa! Jospa se mies ees jonnekin lyhyen matkan päähän lähtis.. varaa vaikka "yllätysreissu" niin ei tartte sitä sen enempää yrittää saada osallistumaan suunniteluun :D
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Juhannus takana. Vietettiin se miehen vanhempien luona nii oli ihana päästä valmiille. (y) Päästiin puusaunaan ja grillailtiin, ulkoiltiin ja pelailtiin ulkopelejä. Ja siellä kaikki tiesi tästä vauvauutisesta nii ei tarttenu salailla. Töissä ja osa tuttavapiiristä ei tiedä vieläkään mutta ehkä se kohta näkyy nii siinäpä sitten tietävät. Ei oo semmonen työpaikka et ois ketään läheistä kelle edes kertoisin:ROFLMAO::unsure:
Pahatolot on melkein takana mut jos tulee pitkä väli syömisessä niin iskee huonous. Tänään jo tuntu prisman kassalla et silmissä pimenee ku en ollu syönyt :censored:
Niskaturvotus ultraääni oli viime viikolla. Ja vauva vastasi viikoiltaan sitä mitä myös eka ultrassa. Mut menkoista olis nyt se 12+4 vissiin. Ja laskettuna aikana olis sen mukaan 3.1.2018
En oo varma oliko se nuin listassa. Vai 5.1.
Oon ostellut jotain äippävaatteita nettikirpparilta kun omat housut painaa ihan sikana. Leggareita ei voi pitää ku on niin kylmät ilmat. Ei edes tunnu kesältä. :eek:
Voikaa hyvin:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems

Yhteistyössä