Tammikuun Tarrasukat 2018 *kesäkuussa*

Tänne palstallehan voi jakaa mitä tahansa; mä löysin viime viikolla navan alapuolelta "linea negran" kohdalta kolme tosi paksua mustaa karvaa :LOL: kaikki muu karvoitus on perussuomalaisen blondia ja ohutta, joten toivottavasti noita ei nyt sitten ala ilmestymään mihin sattuu!
 
Miltä se istukan ääni kuullostaa onko se semmonen viuhviuh ääni? :D @kookospieni vähän joo rupee epäilyttään et oliko oikea ääni... en tiedä antaako doppler väärän lukeman... kun siitä mistä kuuluu sydänääni niin antaakin luvuks jonkun alle90... mut sitte kun sammutan dopplerin ja laitan päälle uuestaan niin näyttää yli 120 :confused: et onkohan kuin luotettava tuo dopplerin sykenäyttö...
 
Tallensin koneelle sen kuuntelun mutta tää ei nyt anna lisätä sitä tiedostoa :mad: enkä osaa muuttaa mitään tiedostonimiä :mad:. Vaikee kuvailla sitä sydänääntä mutta istukan se ei ainakaan ole kun ei oo semmonen viuhviuh ääni...
 
Pikaiset ultrakuulumiset, kaikki oli kuten pitääkin :love: Pieni vastas rv 11+6 mutta neuvolan laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan, laskettu aika on siis 13.1. :) Päivän mennään nyt edellä siis omia laskuja eli lauantaina poksuu jo 12 viikkoa hääpäivän kunniaksi :love: Oon niin onnellinen ja kiitollinen, että kaikki oli kuten pitääkin ja saa keskittyä kasvatteleen masua :)

@Kinder_Kitty se lukema ei näytä oikeaa ennen kun sykkeet kuuluu vahvasti :LOL: Alussa mullakaan ei näkynyt, alkoi vasta viikon päästä näyttää oikeeta lukua.

Kookospieni ja mini 11+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tonks
Ai että istukasta tulee se viuhviuh-ääni! Enpä tiennytkään tuollasta :rolleyes: Mikä sen äänen tarkalleen aiheuttaa? En ole sitte sydänääntä saanut dopplerilla edes kuulumaan, viime viikolla kuulin tuon istukan äänen ja ihmettelin miten oli niin paljon hitaampi "syke" kuin mitä ultrassa mitattiin.. eilen taas vaihteeksi kokeilin enkä löytänyt mitään, korkeintaan jotain suolistontoimintaääniä :LOL: Pitänee yrittää useammin etsiä! Eihän siitä dopplerin käytöstä voi olla mitään haittaa sikiölle? Kun ohjeissa oli jotain, että käyttää kerran kuussa.
 
Mä olin eilen tokaa kertaa neuvolassa, nyt mennään 13+3. Hb oli 118, normaalisti lähemmäs 150... Rautalisää syön vitamiinitabletin mukana ja extra-c-vitamiiniakin. Mahtaakohan se ees imeytyä... Väsymys on edelleen sitä luokkaa, että kotityöt jää suurimmaksi osaksi vain aikomuksiksi. Ällötys on toisina päivinä helpompaa, ei enää muutenkaan niin kamalaa kuin aluksi. Mutta painoa on nyt sitten tullut 12,5kg. 62kg -> 74,5kg. Silleen kilo viikossa. :alien: Moro vaan. Näytän norsulta, vaikka mies koittaa väittää muuta. Istuminenkin tuntuu inhalta kun sisuskalut + uusi rasvakertymä venyttää kylkiä ja vatsalihaksia. Jalat jomottaa kun ei meinaa elimistö pysyä mukana tässä tahdissa.
 
Tänään oli sitten paineet 136/110 ja Albetol aloitettiin. Lääkäri on sitä mieltä, että olen niin stressaantunut. Minusta tuntuu vain, että olen väsynyt. Pari päivää tuli lepoa ja mittauksia, ensi viikolla sitten kontrolli.
Toivottavasti tämä väsy menee ohi(y)

9+2
 
Tänne palstallehan voi jakaa mitä tahansa; mä löysin viime viikolla navan alapuolelta "linea negran" kohdalta kolme tosi paksua mustaa karvaa :LOL: kaikki muu karvoitus on perussuomalaisen blondia ja ohutta, joten toivottavasti noita ei nyt sitten ala ilmestymään mihin sattuu!
Mulla on ihan sama juttu! Oon tässä pari päivää katellut että onhan pitkää karvaa vatsassa, ja tänään kun tutkin tarkemmin niin on ihan mustia karvoja seassa:ROFLMAO:
Millanenkohan karvamaha tässä kerkee vielä kertymään kun nyt viikot 11+ o_O
Lisäksi tommosta punasta pientä ihottumaa jokapuolella kroppaa.. Ennenkin ollut eli ihan tuttua mutta nyt lähtenyt kyllä lapasesta.. Kaikenlaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Nems ja Daisy85
Suike Tuota painoo mullekki on kertyny joka raskaudessa, viimesilläni ku on punnittu niin tullu vähintään se 20kg, viimeks tais tulla 25kgo_O:notworthy: ja nyt en oo uskaltanu mennä puntarille.

Ja nyt se taas iski, nimittäin hiivao_O:poop::devil:
Voikohan ihan huoletta käydä ostamassa sen canestesin vai pitääkö neuvolaan soitella?
Vaikka varmaan joka raskaudessa on tuo hiiva ollu vaivana niin en muista(n)
Maanantaina lähdetään reissuun joten olis hyvä saada hoidettua tuo pois.

kookospieni sulla on jännittävät päivä, toivottavasti ei tarvii häitten suhteen stressata(y) ja mukava kuulla että ultrassa kaikki hyvin:love:
Mulla ens viikolla ultra .

Kath 11+5
 
Mä oon kyllä nyt koukussa tohon doppleriin. Parasta musiikkia korville kun pienen etsimisen jälkeen kuuluu selkeä syke:love: josko nyt malttais pitää taukoa kuitenkin, vaikka ens viikolla jossain vaiheessa jos kuuntelisi taas:whistle: voi että kun se ultra vasta niin myöhään! Ku ihan hyvin ois voinu olla jo vaikka ens viikolla ku maanantaina 11+0 jo kumminkin...

Miten muuten muilla paikkakunnilla noi ultran ajanvaraukset menee? Täällä Ekassa neuvolassa terkkari laittaa lähetteen labraan ja ultraan ja ultra-aika tulee kotiin postitse. Eipä siinä mitään mutta siinä samassa ajanvarauskirjeessä on myös jo rakenneultraan aika! Sitä vaan mietin että nehän joutuu kuitenkin sen ajan muuttamaan jos ultrassa viikot heittää, että tulee oikeaan vaiheeseen... Että eikö se ois alunperin jo selkeämpi että eka tulis aika np-ultraan ja siellä sitten varattais aika seuraavaan:geek:

Ei edes neuvolassa tiennyt että nykyään tää menee näin ja kummasteli kovasti kun kerroin, nimittäin viime joulukuussa sain samanlaisen ajanvarauskirjeen siinä kesken menneessä raskaudessa.

No joo, kaikkea sitä täytyy ihmisen pähkäillä:LOL:

KeepGoing 10+4
 
Täällä on taas niin, että yleensä ekalla neuvolla käynnillä terkkari laittaa lähetteen labraan ( jos osallistuu seuloihin ja vissiinkin yleisesti veriryhmän selvitykseen) ja ultra- aika varataan siellä ja sen saa heti tietää. Rakenne ultraan kai sitten tulee aika sen np-ultran jälkeen ja se tulee sitten suoraan sieltä paikasta postitse kotiin missä ultraavat näin siis Tampereella. Ja joo mullakin np-ultra vasta 12+0 :D keskenmenneessä raskaudessa mulla olis ollut np-ultra 11+3.. et vielä semmonen vajaa 2viikkoa odottelua.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Olipas varsin kivaa syödä tortillaa jossa kana kebab lastuja välissä ja salaattia :D ensinnäkin se et mies oli ostanut jotain uusia tortilla levyjä ja ne oli siis tosi tulisia liian tulisia mun makuun ja oli vaikeuksia saada alas... ja sitten se et kun sattu huonompia kanapaloja suuhun niin meitsii yökkää tyylikkäästi ja pakko sylkeä lautaselle :D:LOL: onneks oltiin ihan kotona eikä missään ravintolassa tai jossain kylässä :D:ROFLMAO: nytkö tää mun yökkäys vaan pahenee :sick: toivottavasti ei..

Teen huomenna uuden ketjun heinäkuulle :)

Kinder & minion 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin kasvaa karvoja mahassa nyt. Semmosia tummia:eek: ja on linea negrakin nähtävissä. Esikoisesta oli sama juttu. Ja hävisi ne sitten ajan kanssa synnytyksen jälkeen :barefoot:
Päästiin tänään rannalle eka kertaa tälle kesää pojan kanssa ja voi että oli ihana ottaa arskaa ja kattoa kun poika leikki ja lääräsi rantavedessä. En kuitenkaan oo mikään himo auringonpalvoja mut kyllä Kait tuosta nyt nauttii kun kerrankin paistaa :LOL:
Mulla olis eka ultran perusteella nyt viikot jotain 13 tasan ja menkoista 13+2. Kait. Oon siis ihan sekaisin :LOL:
Täällä neuvola laittoi viestiä synnärille mistä tuli mulle aika niskaturvoke uä ja sitten siellä kysyin rakenneultrasta ja varattiin se suoraan sillä synnärillä jo valmiiksi se aika. (y)
Mulla on 18.7 muistaakseni neuvola th. Viikot sit jotain 17 tai 18. Lääkärineuvoa oli sillon alkuraskaudessa. Pitääköhän siellä antaa pissanäyte ? Joko ne heti pitää alkaa antaa neuvola käynneillä kun ne alkaa.
Mulla maha pullottaa tosiaan jo niin et töissä yks rohkea uskalsi kysyä olenko raskaana. En viittinyt kieltääkään:oops: Että kyllä se siellä pullottaa. Ei ehkä vielä semmonen vauvamaha ku ennemmin lihavuusmaha mut on se vähä kaposempi ja semmone kiinteämpi:LOL: vaakala en oo uskaltanut käydä. :whistle: ja tosiaan lopetin plussaan tupakoinnin nii tekee tiukkaa välillä edelleen ja korvaavana sitten mätän herkkuja. Sama oli ku pari vuotta sit olin vuoden päivät polttamatta ihan muuten vaan niin tuli herkuteltua.
En tiiä oonko mä jossain hormooneissa mut musta tuntuu että entä jos en osaa rakastaa tätä vauvaa kuten esikoista kun se on mulle niin äärettömän rakas:love: ja elämä on jo helpompaa ym ja sit tuleekin vauva. :ninja: Ja miehen kaa taas viilenee mut jospa se tästä kuntoon tulee koko paketti:ROFLMAO:

Joo. Nyt vähä iltapalaa ja nukkumaan. Raskas ja kiireinen työviikko takana.

Ps. Mua supistelee jo välillä. Tai siis tulee niitä mahan kovetteluja kun rasittaa enemmän itteesä fyysisesti.
 
@Rosina31 Täällä ainakin pitää joka neuvolakäynnillä antaa pissanäyte. Täälläkin on linea negra mut aika himmeä vielä kuitenkin.. ei mee navan yli eikä ees napaan asti :giggle:.

Onko teillä jo jotain fiiliksiä sen suhteen et kumpi ois tulossa? Mulla itellä on jotenki tyttöfiilis.. varmaan senkin takia kun kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tulis tyttö :D mut saas nyt nähdä. toivon kyllä kovasti et sukupuoli saatais selville mut sehän riippuu ihan siitä haluaako masuasukkki sen näyttää :D
 
Voi että sitte, tänään nähtiin vauva ultrassa :love: sielä se köllötteli ja rupes liikkumaan, kun ultraaja vähän heilutteli mun mahaa :) oiko jalkojaan oikein pitkäks..nyt on kyllä helpottunut olo kun tietää kaiken olevan kunnossa. Kyllä siinä vähän kyyneltä vieri silmäkulmasta.
Mulla on kanssa töissä vähän sellanen olo, että moniko miettii oonko raskaana, mutta ei kehtaa kysyä. Ehkä ens viikolla kerron joillekin uutisen.
Tänään rv 12+0 ( ultran mukaan 12+3)
 
Sori, kopsaan nyt tänne melkein saman viestin, kuin 3-kymppisten ekaa odottavien ketjuun, kun en malta uudelleen kaikkea naputtaa...

Heippa kaikille,
Ajattelin, että jos nyt vihdoin ja viimein rohkenisin kirjoittaa myös tänne odottajien puolelle. :) Jotenkin tämä kaikki on ollut niin uutta ja ihmeellistä ja toisinaan on vieläkin hirmuisen vaikea käsittää, että kyllä minä taidan raskaana olla!! :ROFLMAO::love: Plussan tein jo äitienpäivänä, silloin oli dpo 10 (3+0). Viiva oli haalea (tosin ihan ilman tihrustamista näkyvä kuitenkin) ja hirmuinen pelko iski heti, että viiva ei vahvistu tai katoaa kokonaan, kuten oli käynyt edellisessä kierrossa, joka päättyi kemialliseen. :( 5+ viikon alussa tuli ruskeaa vuotoa ja säikähdin jo, että menee kesken tai on kohdun ulkoinen. Ultrassa (5+2) näkyi kuitenkin sikiöpussi ja ruskuaisrinkula siellä missä pitääkin. Alkiota ei vielä oikein näkynyt.

8+2 kävin sitten jo alun perin sovitussa varhaisultrassa omalla hoitavalla lääkärillä ja siellä koin elämäni shokin, kun lääkäri totesi, että masussa köllöttelee raajoja vispaten kaksi vauvaa omissa pusseissaan ja molemmilla vahva syke ja vastasivat viikkoja 8+3. :love::love: Tämä shokki oli kuitenkin ihanin ikinä. :love: Olin jo päättänyt, että jos tulen joskus raskaaksi, on se ensimmäinen ja viimeinen kerta. Kuinka onnellista, että nyt saankin kaksi vauvaa yhdellä kertaa. Minulla nt-ultra vasta 21.7., mutta uskalsin tulla tänne nyt kirjoittelemaan, kun tilaamani doppler saapui eilen ja sain sykkeen kuulumaan toiselta puolelta. Juuri äsken kokeilin sitä uudelleen ja nyt tasainen, nopea jumputus löytyi molemmilta puolilta (tietenkään en varmaksi voi sanoa, kuulinko molemmat vauvat, mutta toivon kovasti niin).

Onhan tämä niin uskomatonta, että… :LOL::love::ROFLMAO::eek:;)

Oireista voisin sen verran sanoa, että olen voinut yllättävän hyvin. Etovaa oloa on tosin ollut melkein päivittäin jostain 6+ viikosta asti ja oikeastaan viime viikosta lähtien on ollut häiritsevän huono olo, erityisesti iltaisin. Oksentanut en ole (vielä ainakaan), mutta viime päivinä ei ole ollut kovin kaukana sekään. :sick: Lisäksi järkyttävä turvotus vatsassa ja ruokahaluttomuus (paino tippunut viitisen kiloa siitä, mitä se oli ennen plussaa), mutta toki minussa on mitä lähteä, joten ei haittaa (neuvolan täti oli samaa mieltä) :ninja::D. Kaikki lämpimät ruoat etoo, kylmät menee jotenkuten (jugurtit, marjat, hedelmät, leipä jne.)

Niin ja laskettu aika olisi siis 27.1.2018, mutta saahan nähdä miten käy tuplien kanssa…:love::love: Jos kuitenkin pääsen teidän listalle, niin pidetään se. Eli MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen)

MamaBlue ja nallekarkit 10+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä