Tammikuun tarrasukat 2018 *lokakuussa*

Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.


Faceryhmään haluavat: kookospienelle yksityisviestiä ja kuvaus omasta profiilista.

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / HYS / 2.lapsi

annaar / 30v. / HYS / 2. lapsi

Milagro / 27v / KOS(H)/3.lapsi



2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

Kelokukka / 21 / OYS / 1. lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.


Histis_82 / 34 / K-SKS / 1.lapsi

7.1.


hennaaa / 21 / TAYS / 1.lapsi

Evangelina / 31 / LKS / 1.lapsi

8.1.


melliita / 33 / oas / 4.lapsi

9.1.


kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

10.1.

11.1.

12.1.


Naananenni / 38 / LKS / 3.lapsi

Kesänlapsi35 / Tays / 3.lapsi

Mayaa /28 / 1.lapsi

13.1.

Kath / 33 / Oys / 4.lapsi Poikalupaus

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

14.1.

Minanna / 24 / EKKS / 2.lapsi Poikalupaus

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

vprinsessa / 29v. / 2.lapsi Poikalupaus

Honeydew / 28v/ 1.lapsi Poikalupaus

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.


Emilyh /21 / SATKS / 1.lapsi

Inkku86 / 31 / tays / 1.lapsi

Sunshine2 / 37 / NKL / 2.lapsi


19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

Daisy85 / 31 / ? / 1.lapsi Poikalupaus

90niinuu/ 27 / Oys / 1.lapsi
21.1.

Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

KeepGoin / 32 / JS / 5.lapsi Poikalupaus

22.1.


MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen) Poikalupaus

23.1.

Rottiem / 27 / KYS /

Vilukissa17 / 22v / TAYS / 2.lapsi

mint_/ 29v / K-SKS / 2.lapsi

jossu91 /26 / HUS / 1. lapsi Tyttölupaus

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

Hiiren.virna / 28 / 1.lapsi

neps / 25v / SatKs /1. lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi Poikalupaus

Khe2017 / 3.lapsi

Hannele77 / 40 / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

26.1.


luppi / 28v / SatKs / 2. lapsi

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.


Poutapilvi91 / 25 / TYKS / 1.lapsi

31.1.


Memmet / 38v / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

Napsuli81 / 36 / KOKS

Muua / 37 / HYS / 4.lapsi

Meitä on täällä 56 odottajaa! :love:

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala



Edlliset ketjut:

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018.2490246/

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-kesaekuussa.2491314/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-heinaekuussa.2491893/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-elokuussa.2492747/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-syyskuussa.2494113/
 
Kiitos @Kinder_Kitty uudesta pinosta!

Täällä ei mitään uutta tai mullistavaa, en oo saanu aikaiseksi varata sitä lääkäriaikaa... Hankinnat pyörii mielessä, mutta en oo mitään isompaa kuitenkaan vielä hommannut. Ehtiihän tuota. Aika kuluu kyllä hurjaa vauhtia! Nimiä oon välillä miettinyt, mutta ei nyt oikein oo vielä mitään sellasta joka ois kolahtanut.

KeepGoing ja Viitonen 24+3
 
Kiitos uudesta ketjusta!
Täällä taas tuntuu että aika menee aivan liian hitaasti. Pieniä hankintoja pikkuhiljaa oon tehny, edelleen etin turvakaukaloa mutta ohan tässä aikaa. Joulu vaan meinaa sotkee nää kuviot kun niitä lahjojakin pitää ens kuussa alkaa ostelee joten niitäkin pitää alkaa miettimään.
Ehkä viimeisiä hankintoja vois tehä joulun jälkeenkin....? :whistle:
Täällä joka päivä vauva potkii, ei oo montaa hiljasta päivää enää ollu.

Kath 25+4
 
Kiitos taas uudesta ketjusta!

Meille saapu tänään pinnasänky ja kärryt, tulipa heti into alkaa laittaan pienen huonetta :love: Pitää vaan oottaa että mies saa joku päivä kaverin avuksi raskaampiin juttuihin, pitää mm. siirtää sieltä kaappi meiän huoneeseen ja järjestää makkaria uusiks että sinne mahtuu ees muuta. Nyt on ollu toisessa huoneessa kaikkea ylimäärästä, mutta haluan että se on vain vauvalle ku on niin pieni tila.

Mulla pyörii jo tosi paljo mielessä synnytys ja heti sen jälkeinen aika, synnytys ei niinkään pelota, mutta hermostuttaa vähän miten arki tulee sujumaan ku kaikki on niin uutta. Pitää vaan uskoa että hyvin se menee.
 
Aika tuntuu kyllä toisina päivinä matelevan ihan tosissaan.. Mut toisaalta ei oo enään kauheesti viikkoja äitiysloman alkuun (y) viime aikoina tullut kyllä se kunnon nesting-vaihe :ROFLMAO: vauvan huone maalattu, pinnasänky tuunattu ja oikeestaan huone muutenkin sisustettu lähes valmiiksi. Vaatteita hankittu hyvän aikaa jo, ja nyt pääsi pesemäänkin kerralla kun äitiyspakkauksenkin sai vihdoin postissa :love: muutamia isompia ostoksia vielä hankkimatta niinkun vaunut, mutta ne sitten tässä seuraavaksi.
Miehen kanssa tuntuu olevan pientä kinaa koko ajan, mut onneks ymmärtää antaa mun enimmäkseen olla rauhassa. En oo ollut ehkä viimeaikoina se kaikista lempein vaimo:ROFLMAO: onneks tuntee mut niin hyvin jo että ei mitään suurempaa riitaa tästä olla saatu aikaseksi.

Alkaa tuntumaan kyllä jo niin todellista tämä äidiksi tulo :rolleyes: vauva monottaa kauheella meiningillä päivittäin.. Vois sanoa että alkaa jo tuntuu osin kivulailta potkuilta:confused:
Näinköhän se ennustais jäntevää vauvaa jos on nyt jo tosi liikkuvainen ja iskut napakoita? Eilen tuntu kun ois yrittänyt puskea vatsan läpi ulos tai kun olis saanut jonkun kaameen kohtauksen... No toivottavasti ei sentään :unsure:
Pari viikkoa sokerirasitukseen.. Odotan että olis jo ohi.

Miten on, meinaako muut odottajat ottaa influenssarokotusta? Mä en oo saanut vielä päätettyä. Voi olla että ehkä käyn nyt ekaa kertaa hakemassa...
 
En oo ikinä ottanu influenssa rokotetta. Mulla ei oo ikinä ollu influenssaa. En sitä taida nytkään ottaa. Mulla on suunnilleen kk äitiysloman alkuun. Tai siis äitiysrahan alkuun. Enhän mä missään töissä ole niin oikein voi sanoa lomaksi. Eilen kuskasin lipaston yläkertaan vauvan vaatteita varten. Kaukalon osat löysin ja kasasin.
 
Hei kaikille!

Kiitos uuden kuun ketjusta

Täällä jotkut puhuneet tunnekuohuista, mullakin on todella mennyt ihan vuoristorataa viime aikoina. Tänään postiluukusta kolahti meidän perhe-lehti ja siinä sopivasti aiheesta artikkeli. Miten ääripäidenkin tunteet kuuluu vanhemmuuteen ja monet on ihan poikki.. oli mukava lukea etten ole yksin kun välillä on olo että en vaan jaksa yhtään enempää ja voi vaan huokaista Jeesus auta..!! Ja sitten seuraavana hetkenä jaksaakin mennä ja touhuta lasten kanssa kuin ei mitään ongelmia olisi jaksamisen kanssa. Hormonit kyllä vaikuttaa ihan selvästi, ei-raskaana mulla oli tunnemaailma muistaakseni (muisti pätkii:LOL:) aika lailla tasaisempi. Hyvä vinkki samassa lehdessä, mitä todella haluan alkaa harrastaa enemmän, on ottaa aikalisä, hengittää hetki rauhassa ja sitten vasta reagoida esim uhmakohtaukseen. Ja olla utelias, mikä negatiivisen reaktion takana on, esim tärkeä lelu ei oo mukana tms. Ei aina ajatella niin aikuismaisesti :p

Mä en ole koskaan ottanut näitä kausirokotteita enkä ota nytkään. Ei mullakaan ole ollut influenssaa ja pelkään enemmän jos tulee jotain siitä rokotteesta kuin että tulisi influenssa.

Sain haettua äitiyspakkauksen! Onpa niin paljon parempi kuin edellisen lapsen pakkaus! Materiaalit tuntui mukavalta ja suurin osa vaatteistakin miellytti (y)

Meille on tullut kummallinen epävarmuus ultran ”varmasta tyttölupauksesta” :LOL: on jotenkin poikaolo ja nyt en viitsikään ostella innolla kaikkea pinkkiä.. taidan olla ajattelematta asiaa, hankkia neutraaleja värejä ja odottaa vaan mielenkiinnolla synnytystä, siellähän asia viimeistään selviää :love:

Tänään vauva on potkinut tai jotain puuhannut ikävän tuntuisesti alaspäin, mietin jo ei kai se halua syntyä kun vihloi niin kurjasti mutta onneksi tilanne rauhoittui :)

Onko kellään antaa hyvää vinkkiä hyväksi koetusta synnytysvalmennuksesta? Kaipaisin lähinnä vinkkejä miten mies voisi helpottaa oloani synnytyksen aikana, mm painelemalla Akupisteistä mitkä auttaa kipuun jne. Viime synnytys oli mahtava mutta supistukset oli kyllä niin rankkoja etten osannut rentoutua tarpeeksi ja seuraavina päivinä reidet oli ihan jumissa kun jännitin vaan etukumarassa koko sen ajan. Tällä kertaa olisi hienoa saada miehestä vielä enemmän apua rankimmalla hetkellä.

Voimia ja vielä parempaa loppuviikkoa kaikille meille (y)

Milagro ja bebe3 27+3
 
Hyvää perjantaita kaikille, vihdoinkin taas viikonloppu edessä :)
Joko väki odottelee kuumeisesti äippälomaa alkavaks? Mä lasken jo viikkoja, enää 8 viikkoa töitä joista yksi menee vielä talvilomaillessa ;) Tosin en ole edelleenkään satavarma jaksanko töissä joulukuulle asti, suonikohjut on pahentuneet ja jalat turpoaa päivän aikana..mua ei haittaa kohjujen rumuus, vaan se tukoskammo vaivaa mieltä :cry:

Täälä vauva, joka on muuten nyt raskausaikana saanut nimeks Taavi (tammikuussa selviää onko Taavi ollutkin koko ajan tyttö) :LOL: on kova mylläämään mahassa, eilen koko maha hytkyi ja potkut oli tosi teräviä.
Kävin ostamassa jo yhdet imetysliivit ja seuraavaksi hankintalistalla on vaunut ja pinnis. Kylpyamme on pienelle jo ostettu :love:

Vaivaako muita kova makeenhimo? Itse syön päivittäin suklaapatukan tms, mutta yritän pitää määrän kurissa..yritän vältellä parhaani mukaan herkkuja, mut eilenkin töissä oli tarjolla suklaakakkua, namnam :p

Kesänlapsi ja Taavi 26+0
 
Milagro Täällä samat fiilikset sukupuoli veikkaukesta. Meille siis luvattiin poikaa mutta oon alkanu epäröimään. Joitakin poika vaatteita oon ostanu mutta suurin osa neutraaleja. Näin viime yönä unta että meille syntyi tyttö:LOL:
Onkohan nuo sukupuoli veikkaukset yleensäkin kuinka paikkaansa pitäviä...?

Tässä raskaudessa ollut tosi vaikea ymmärtää ja oikeesti sisäistää sitä että meille on tulossa vauva. Tänään taas jotenkin havahduin että meillekkö on oikeesti tulossa vauva, kun sain kaukalon hommattua. Kaukalo vaikuttaa hyvältä mutta tuon telakan laittoa saa kyllä harjoitella etukäteen, ei sairaalan pihalla talvella pakkasessa:ROFLMAO:
 
@Kesänlapsi35 Mulla on kans tullut enemmän makeanhimo viime aikoina. Alkuraskaudesta tuli syötyä vain vähän herkkuja, teki enemmän mieli suolasta. Nyt tulee syötyä päivittäin jotain makeaa kuten jätskiä tai leivoksia.. ei ole onneksi tullut vielä ylimääräsiä kiloja, mutta aattelin kyllä vähentää sokeria ihan varalta!

@Kath Mulla oli taas tänään ultra (25+0) ja sain mukaan zoomatun kuvan pienen jalkovälistä, ei kyllä jää sukupuolesta epäilyksen varaa :eek::LOL: Varmaan jos on vain ne normaalit 2 ultraa raskausaikana eikä ole otollinen asento, niin voi jäädä epävarmaksi. Mulle sanottiin viikosta 14 asti että ois poika tulossa.. Jotenkin kuvittelisin että tyttö saattaa paljastua pojaksi jos on jalat niin ristissä tms mutta harvemmin varmaan poika-veikkaus muuttuu tytöksi? En tosin tiedä, kunhan arvelen vain :rolleyes:
 
Daisy85 Nii i, sitä oon kyllä yrittäny järkeillä että tuskin nyt lääkäri joka sai vielä ihan läheltä mulle näytettyä sukupuolen olis väärässä ;) mutta ihmisiähän nekin on ja voivat erehtyä :whistle: kolmen viikon päästä mulla ylimääräinen ultra ja jos hyvin käy niin vois se sukupuoli vielä siellä varmentua.

Maanantaina sokerirasitus ja vaikka en oo ekaa kertaa menossa niin nyt jotenkin jännittää erityisen paljon. Ja pelottaa tää painon nousu, en oo kyllä puntarilla käyny mutta tuntuu että oon taas turvonnut parista viikossa taas lisääo_O Pinnallista, mutta ahdistaa oma kroppa tällä hetkellä todella paljon kun pulskistuu muualtakin kuin vaan mahasta.
Liikkuminenkin on jääny nyt tosi vähälle. Tuntuu että se liikunta tunti päivässäkin meinaa tehä tiukkaa saada mahdutettua arkeen joka päivä. Toiseksi mulla on alkanu taas vaivaamaan penikat jaloissa. Ei vielä pahasti mutta sen verran ne rajoittaa ettei voi ihan niin reippaasti lenkkeillä kuin haluais..... Voi ahdistuksen määrää nyt.
Huomenna rv 26 täynnä(y)
 
Moikka!
Täälläkin kaamee makeanhimo all the time! Ei sinänsä mitään uutta, raskaana tai ei ni se vaivaa. Ekan lääkärikäynnin jälkeen pistin stopin herkuille ku se valitti mun painonnoususta. Sit seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä paino nousikin vain 200g joten karsinta oli selvästi auttanut., noh, senpä takia olen taas mättänyt herkkuja kuin leipää..saapi nähdä kärähdänkö nyt sit sokerirasituksessa! Oon niin ”kaikki tai ei mitään” -tyyppi.
Mun maha painaa kamalasti . Aika nopeesti alkaa jomottaa ja tuntuu ku lapsi pullahtaa ulos ellei pääse pitkälleen. Ja väsymys vaivaa....aina vaan!
Oottepa te kaikki ahkeria kun olette saaneet valmisteluja alkuun. Mä en vielä mitään. Ajattelen että siihen on vielä kauan, mutta pelkään että käy köpösti, ettei vaan pysty tai jos lapsi syntyisikin etuajassa.. pitäisi siis aloitta vaatteiden esiin kaivuu. Mulla siis esikoisen kaikki tallessa. Hoitopöytä pitää kyl hankkia. Ennen oli pehmuste pesukoneen päällä mut nyt ollaan muutettu ja kone kellarissa..

Kiitos kun jaatte täällä ajatuksianne ja vaivojanne, niitä en tietenkään kellekään toivoisi mutta antaa vertaistukea. Mulla ainakin olo melko tuskainen toisinaan, ja pitkä matka vielä edessä. Ja Rosinalle erityisesti tsemppiä vaikeiden asioiden ja mahdollisten päätösten edessä.

Mukavaa viikkoa kaikille vaivoista ja kiukuista huolimatta! :)

T. Hannele 24+3
 
@Milagro Mulla kans tyttölupaus ja silti ihan poikaolo. Parit tyttöjen vaatteet oon ostanut. Muuten aika neutraalia(y):LOL: Mulla on tiistaina kontrolli ultraääni vauvan kasvuun liittyen niin kysyn siellä vielä uudelleen.

Kiitos @Kinder_Kitty uudesta pinosta(y) niin ne vaan kuukaudet kuluu eteenpäin ja kohta on tammikuu meidän kuu:giggle::ROFLMAO:

Mulla oli viime viikolla hirvee huoli ku vauva lisää vaisu ja kävinki yks aamu synnytyssalissa ni ne ultras ja kuunteli sydänäänet. Kaikki oli hyvin. Vauva oli kääntynyt vaan niin et selkä mahaan päin ja potkut mun selkään päin. Oli kyllä jotenkin kauhee huoli. Sit jatkoin päivää harjoitteluun ku seinän takana röntgen siitä :)

Tänään ollut touhu päivä ja koko päivä lähes jaloillani. Vieraita ollut ja harvoin pihaa pari otteeseen ja kaupassa käynti pyörällä ja imurointi. Ja illalla vielä pojan jääkiekko. Nyt oon ihan poikki ja enemmän kaikkee tuntemusta mahassakin. Huomenna taas starttaa harkkaviikko ja sit olis vko 42 syysloma eka kertaa moneen vuoteen:LOL: Ihanata.

http://aijaa.com/1eGONT
http://aijaa.com/a8Gw5W

Siinä kaks kuvaa kun mun kaveri eilen otti musta ja mahasta kuvia. :X3::X3: Jospa ne toimii.

Mut nyt vähä iltapalaa ja nukkumaan.

Minä ja pikku myy 27+4
 
Hellou. Enää 11vko jouluun ja äippäloman alkuun. Kelan papereita oon pyöritellyt ja muuten on haettu mutta äitiysraha hakematta kun on niin sekava että otin soittoajan kelasta jos ne selittäis miten se menee.. työnantaja ja neuvola sanoo ihan eritavalla.

Hankinnat on nyt lähestulkoot tehty. Kaukaloita on nyt jo kolme kappaletta :oops: kun oman vanhan lisäksi mies osti veljeltään kaks telakallista. Unipesän vielä haluisin mut ehkä joulupukki tuo..

Vatsassa menossa välillä melkoiset potkijaiset, koko maha hötkyy.. ihan kiva sinänsä että nyt mieskin näkee potkut. :)

Napsuli 23+5 ja nappi
 
On tää vaan edelleen erikoista kuinka kova meininki tuolla vauvalla tuntuu olevan o_O omakannasta luin juuri viimeisimpiä neuvolan ja ultraajan kommentteja niin kumpikin kirjannut että "erittäin vilkkaasti liikkuva sikiö" :LOL:
Kuulemma oon itse ollut samanlainen sillon kun oma äiti mua odotti mutta jotenkin luullut että mä vaan itse oon sitä mieltä että kylläpä möyryää:rolleyes:

Kuinka te saatte voimia käydä töissä vielä viimeset viikot ennen äitiyslomaa? Itellä enää 6 kokonaista työviikkoa ja tänään tajusin että tulee kamala kiire töiden kanssa jos meinaa saada tehtyä projektit itse.. En millään haluisi jättää keskeneräisiä työkavereille tai sijaiselle kun olin suunnitellut tekeväni ne ennen poisjääntiä... Ahdistus on melko kova kun aika ja resurssit ei kuitenkaan tunnu riittävän. :( joka päivä kamala kiire muutenkin ja huomaan että heti aamusta ahdistuksen myötä alkaa rytmihäiriöt ja supistelut
 
Mulla oli eilen sokerirasitus, ei se ollut niin inhottava ku olin kuvitellut. Vähän vain tuli pää kipeäksi siitä litkusta.

Mä tunnen kans tosi paljon liikkeitä päivittäin, tuntuu ettei toinen lepäile ku muutaman tunnin päivässä ja loput ajasta riehuu kohdussa :LOL:

Mulla on nyt fyysisesti alkanu tuntua paljon enemmän tää raskaus, joudun välissä käveleen hitaasti ku tulee kaikenlaisia kipuja, varsinki pistävää kipua, koko vatsan alueelle. Hurjaa ajatella että vielä 14vkoa vatsan kasvua luvassa, toivottavasti tää on vaan jonkilainen kasvupyrähdys eikä loppuaika mene samalla vauhdilla o_O
 
Moikka!
Olen toukokuusta asti lukenut tarrasukkaketjuja ja nyt vihdoin sain itsekin profiilin tänne luotua :) 18.1. olisi poikavauva tulossa ja odotus on ollut jopa pelottavan vaivatonta. Liikkeitä tuntuu kuitenkin niin voimakkaana että eiköhän siellä ole kuitenkin kaikki hyvin.
Laitan kookospienelle viestiä jotta pääsen myös FB-ryhmään mukaan. Tsemppiä kaikille odotukseen, viimeiselle kolmannekselle!
Tiedot listaan lisättäväksi: loko89/28/NKL?/1.lapsi
 
Tervetuloa loko89 :)

Rosina31 Ihania kuvia :) ja voimia arjessa.

Mullakin oli maanantaina sokerirasitus ja ymmärtääkseni kaikki lukemat oli alle rajojen(y)
Mulla meinaa vaivata levottomat jalat tai vähä sen tapaista oiretta on. Herään aamuyöstä tai todella aikaisin aamulla siihen kun jaloissa/pohkeissa tuntuu epämääräinen tunne jonka takia en enää pysty rauhoittua nukkumaan vaan pyörin loppuajan tai hyvällä tuurilla nukahdan tunnin-kahen pyörimisen jälkeen.
Myös tuon nuorimmaisen unirytmi menny vähä vinksalleen, kuuden aikaan meillä on noustu viimestään ylös nyt jonkin aikaao_O

Maha alkaa olla jo sen verran iso että olo tuntuu tosi kömpelöltä ja syystakitkin menee kiinni just ja just. Täytyisi ostaa talveksi joku isompi takki jolla pärjää loppuajan kun ei normaali takit mene enää kiinni.
Ens viikolla neuvola. Tänään poksuu viikot :love:(y)

Kath 27+0
 
Moikka kaikille ja uusille tervetuloa porukkaan :)
Täälä kanssa alkaa oleen kömpelö olo ja jostain syystä tavarat putoilee käsistä koko ajan :LOL: niitä ku tän mahan kaa on kiva kumarrella noukkimassa lattialta.
Noi suonikohjut on kovasti päivittäin huolenaiheena ja kun ne on kuukaudessa pahentunu rajusti :cry: välillä tulee itkut tirauteltua kun niille ei pysty tekeen mitään ja veritulpan riski hirvittää ja synkistää mieltä. Töissä joutuu juokseen paikasta toiseen ja on fyysisesti raskasta, mikä ei auta tilannetta yhtään. Siispä torstaina aika työterveyslekurille, jos sillä olis jotain sanottavaa. Marraskuu pitäs jaksaa vielä töitä tehdä.

Mut aatelkaa miten lähellä meillä kaikilla alkaa mammalomat oleen (y):rolleyes:
Äkkiäkös se tammikuu tulee sieltä.

Kesänlapsi ja masussa jalkojaan venyttelevä "Taavi" 27+3
 
@Kesänlapsi35 Toivottavasti ei enää pahene noi suonikohjut ja saat vaikka sairaslomaa ennen äitiysloman alkua.. käytätkö tukisukkia tms? Mua hirvittää vähän ku äidillä ja suvussa ne on ollu ongelmana, hyvinki voi tulla vielä omalle kohdalle :unsure:

Mulla oli tänään kätilön luona käynti (neuvolaa vastaava), sain samalla sokerirasituksen tulokset mitkä oli hyvät. Samalla selvis myös viime aikojen väsymyksen ja heikotuksen syy, ehin jo itekin epäillä asiaa; hemoglobiini oli alhainen ja joudun siis napsiin rautatabletteja. Ihan hyvä että selkiintyi asia, alkoi tympiä jo ku en oo pystyny ees käveleen tai siivoaan ilman että pitäny istua alas vähän väliä.

Sain jo mukaan ohjeet sairaalalaukun pakkaamiseen ja synnytystoivelistan (tai miksi sitä edes kutsutaan), olin yllättyny miten yksityiskohtaisesti ne kyselee etukäteen asioista! Ens kuussa alkaa valmennus, sitten vois alkaa kirjoitella jo toiveita :rolleyes: Joko muilla on synnytysvalmennuksen alku tiedossa?
 
Juu mulla on ollut tukisukat käytössä ja pari päivää testasin äitiyssukkiksia, mut eihän ne pysyny jalassa :eek: siitä huolimatta tilanne näyttää pahenevan. Osaks harmittaa sekin kun olisin halunnut synnytyksessä kokeilla jakkaralla ponnistusta, mutta istuma-asento aiheuttaa niin hirveen paineen alapäähän että suonet pullistelee tosi pahasti.
Meillä on marraskuun lopulla synnytysvalmennus, osallistutaan vaikka mulle kolmas lapsi, mutta kun miehelle tämä on eka ja mullakin edellisestä jo 10 vuotta aikaa :)
 
@loko89 Luulisin että on sama asia eri nimellä :) Kun ei kai niitä monenlaisia valmennuksia ole? En kans tiiä ihan tarkkaan mitä odottaa, mutta ymmärsin että käydään läpi eri vaiheet ja vaihtoehdot synnytykseen liittyen ja aiemmin mainitsivat että ois rintaruokintaan liittyvää asiaa myös. Näin ohimennen (huoneen ovi oli) auki miten siellä ohjaaja piteli pientä nukkea ja selitti jotain, eli ehkä myös vauvanhoidosta kertovat.. tosin ohjeitahan saa heti synnärrilläkin eli ei varmaan niin haittaa jos toi jää välistä. Ite aattelin käydä ainakin sen yhen kerran kattomassa tuntuuko se hyödylliseltä. Sitä paitsi en ole varma onko se espanjaksi vai katalonian kielellä kun täällä alueella asutaan, jos on jälkimmäinen niin jätän kokonaan välistä :cautious:
 
Olinkin väärässä tuosta paastoarvosta, kun raja siinä on 5.3 niin mulla se oli 5.4o_O
Eli mitähän nyt tulee tapahtumaan...?Ja mitä tuo meinaa, kun muut arvot oli hyvät? Terkkakaan ei sen kummemmin puhunu asiasta muuta ku että saan ajan kai jollekin diabeteshoitajalle tms.
Ottaa päähän tuo kun nyt menikin noin.
Oon niin ulkona tästä asiasta kun ei oo ikinä tarvinnu miettiä näitä juttuja.
Samalla oli nuorimman neuvola aika ja harjoittelia touhus siinä samalla tytön kans nii meni nuo omat neuvola asiat vähä ohi.

Ja olihan mun painokin taas noussu :poop:o_O:mad::cry:

Kath 27+5
 

Yhteistyössä