Tammikuun tarrasukat 2018 *syyskuussa*

Nyt pitää vähän avautua. Nimittäin oon ollu tämän viikon tosi pahalla tuulella ja siitä on huono omatunto kun lapset ja mies joutuvat mun kiukkuisuudesta kärsimään:unsure:
Välillä ärsyttänyt niin paljo että itku tulee ja muutenki tunteet menee niin laidasta laitaan että ihteeki hirvittää ja hävettää:rolleyes:
En kuitenkaan oo vielä tässä raskaudessa purkanut kiukkuani ulkopuolisiin, toisin kuin edellisessä niin että miestäkin hävetti, mut minkäs ihmeen raskaana oleva hormooneilleen voi :barefoot::whistle:
Toivon vaan ettei sellasta tilannetta tulekaan....
Onko kellään muulla tunteet pinnassa?

Kath 24+4
 
@Kath On mullakin menny hermot miehen kans ihan pienistä asioista viime aikoina. Siis oikeestaan päivittäin suutun jostain esim sen sanomisesta niin että tuntuu että itku tulee o_O Oon ajatellu jo että huononeeko tää suhde näin raskauden myötä, mutta taitaa tosiaan olla hormoneissa syy!

Tällasta aika perusasiaa oon miettiny myös täysin kokemattomana ostoksia tehdessä; hankitteko te paljoa ihan pienimpiä vaatteita? Siis kokoa 50cm. Mullei ole oikein kunnon ideaa kuinka paljon kannattaa satsata mihinkin kokoon, jos näin alkuun yritän about 3kkn ajaks vaatteita ostella.. tajusin vaan, että mulla on jo useita 50cm vaatteita (onneks en hirveästi ole shoppaillu), niin nyt yritän ostaa ennemmin 56cm. Vai pitäskö heti alkuun varautua jo koolla 62cm? Tyhmiä kysymyksiä mutta mua nyt askarruttaa tällanen :rolleyes: En voi odottaa paljoa vaatelahjoja täällä missä asutaan enkä tietty saa äitiyspakkausta, niin pakko osata varautua hyvin. Kiva sitten ajankuluksi vähitellen ostella lisää kun ois edes alkuun vaatteet.
 
@Kath On mullakin menny hermot miehen kans ihan pienistä asioista viime aikoina. Siis oikeestaan päivittäin suutun jostain esim sen sanomisesta niin että tuntuu että itku tulee o_O Oon ajatellu jo että huononeeko tää suhde näin raskauden myötä, mutta taitaa tosiaan olla hormoneissa syy!

Tällasta aika perusasiaa oon miettiny myös täysin kokemattomana ostoksia tehdessä; hankitteko te paljoa ihan pienimpiä vaatteita? Siis kokoa 50cm. Mullei ole oikein kunnon ideaa kuinka paljon kannattaa satsata mihinkin kokoon, jos näin alkuun yritän about 3kkn ajaks vaatteita ostella.. tajusin vaan, että mulla on jo useita 50cm vaatteita (onneks en hirveästi ole shoppaillu), niin nyt yritän ostaa ennemmin 56cm. Vai pitäskö heti alkuun varautua jo koolla 62cm? Tyhmiä kysymyksiä mutta mua nyt askarruttaa tällanen :rolleyes: En voi odottaa paljoa vaatelahjoja täällä missä asutaan enkä tietty saa äitiyspakkausta, niin pakko osata varautua hyvin. Kiva sitten ajankuluksi vähitellen ostella lisää kun ois edes alkuun vaatteet.
Mä olen hankkinut jo aika paljon koon 50 vaatteita, toki isompiakin. Mutta oletusarvoisesti kaksoset syntyykin yksösiä pienempinä, vaikka olisivat täysiaikaisiakin, joten eiköhän niille tule käyttöä.

Ai siis miksi et saa äitiyspakkausta? Asuitkos sä pysyvästi ulkomailla vai...? Sori, oon lahopää enkä muista. :ROFLMAO::unsure:
 
@MamaBlue Ihan totta että kaksoset syntyy muita pienempinä. Itse oon kans kaksonen ja sattumalta mun sisko myös odottaa esikoistaan, tulee muutaman viikon perässä! :D Joo en oo asunu Suomessa yli 10vuoteen, eli en saa etuja sieltä. Oishan sen äippäpakkauksen voinu myös ostaa, mutten usko että ois ollu sen arvoista, ku jäis ainaki talvivaatteita käyttämättä.
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Mulla on jonkin verran 50-56kokosia mutta ajattelin ostella myös 62kokosiakin vaatteita jo valmiiksi koska eihän sitä tiiä miten nopeesti vauva kasvaa että jää sitten pieneksi nuo pienimmät vaatteet. Kaks vanhimpaan lasta olleet hyviä kasvamaan kun taas kolmas oli pieni syntyessään ja kasvu ollut hitaamman puoleista jolloin pienimpiäkin vaatteita kerkesin oikeesti kunnolla pitämään joten varaudun kaikkeen:)
Ensi viikolla alan kahtoo kunnolla kaukaloa ja tällä kertaa meinaan ostaa käytetyn, koska tää jää meidän viimeiseksi niin en näe järkevänä ostaa uutta, kallista kaukaloa ja samoin vaatteet suurimmaksi osaksi kirppiksellä ym, tietty ajattelin jotain ihan uuttakin ostaa:love:

Kath 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Heippa! En oo aikoihin kirjotellu ku olevinaan niin kiirettä pitänyt. Tai sitten oon vaan laiska.

Nyt kirjotan ku valvon kovissa kivuissa täällä, mulla on napatyrä joka tullut toisessa raskaudessa mutta ei ole ikinä ollu näin kivulias kun nyt. Neuvolalääkäri sivuutti asian sillä että ei sille nyt raskauden aikana kuitenkaan voi tehdä mitään, ehkä jotain tukea vois ajatella. Mun terkkari kehotti ton kuultuaan mua varaamaan ajan terveysasemalta ja kysymään toisen lääkärin mielipidettä. Tottahan se toki on, minkäs tälle mahtaa... Tää siis aiheuttaa mulle tunnin tai parin mittasia kipukohtauksia jolloin jopa hengittäminen on kipeetä ja sitten ku hellittää niin on pitkän aikaa arka koko maha.:unsure:

Vauva liikkuu hyvin ja nyt tunnistan jo hikankin:love: Varsinkin meijän pikkuäijät 2v ja 4v ovat tosi tohkeissaan vauvan tulosta, paijailevat masua ja selvittävät mitä pitää sit vauvalle ostaa:p

Mulla on yks kassillinen 50-56cm vaatetta ja kaverin luona odottamassa ainakin 80cm asti, kun jaksetaan vaan käydä ne läpi:ROFLMAO: otin nyt vaan noi pienimmät, sovittiin että seuraavalla kerralla vaikka ens viikolla sitten 62-senttisten kimppuun:D

Nyt kun kipukohtaus hellitti vihdoin niin vauva aloitti kovan yöjumpan:barefoot::love: Parasta yrittää nyt nukkua kuitenkin.

Voikaa hyvin!

KeepGoing ja Viitonen 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
On mulla joka koon vaatteita läjät odottamassa ja pesen niitä kyllä sinne 68 asti nyt heti aluksi ja laitan lipaston eri laatikoihin eri koot. Eli tosiaan korkea lipasto mulla vauvan vaatteille ja lakanoille. Vauva nukkuu meillä äp laatikossa ensimmäiset 3kk suunnilleen niinkin ite ja 3 mun lasta tehneet. Reunalakanana on mun äidin mulle tekemä lakana Oon kauheen semmonen perinteitä kunnioittava siinä mielessä että paljon mun pienenä olleita tavaroita ja vaatteita löytyy myös. Melkeinpä kaikki mun omassa äp laatikossa olleet vaatteetkin on tallessa. Mulla on nyt maha pompannu kahen viikon aikana niinkö olis viimeisillään ja olis vielä se 14vk kuitenki edessä.
Muisti on huonoksi menny tän raskauden myötä. Ite oon sen huomannu ja muutki. Unohdan melkeen heti jos pitää jokin muistaa ja muutenkin.
Entinen kämppä olis siivousta vaille melkeenpä tyhjänä. Ja uus koti sikin sokin tavaraa eikä yhtään kiinnosta järjestää. Muutenkin tuntuu et puolet isompi kämppä mut ei silti mikään mahdu mihinkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Aattelinpa kirjoitella vaikka tänne ku heräsin ihan kammottavaan närästykseen kun en oo säännöllisesti syönyt omeprazolia koska se loppui. Nyt kävin ottaa maitoa ja pari rennietä ja repusta löytyi vielä yks omeprazol. Pakko päästä huomenna apteekkiin. Huoh. :censored::censored:
Vauva on alkanut selkeästi enemmän liikkua ja varsinkin illalla ku luen pojalle iltasatua se potkii ihanasti. :love: Unta näin vasta että tunsin oikein vauvan varpaat ja pitkät sormet. Hih. Liekkö potkinut yöllä sit enemmän et tullut uneen.
Koko ajan muuten on ihan kauheen raskas olo. Tuntuu et koko ajan hengästyttää, pissattaa ja on vaan semmonen raskas olla. Painaa varmaan tuo maha vaan. Huomenna meen neuvolaan aamulla. Jospa ei oo mitään erityistä siellä esim paineissa tai pississa.
Mulla on nyt menossa vika työharjoittelu röntgenissä. Vielä pari viikkoa ja sit loma ! Ja sit vielä vähä jatkuu...vajaa viikon. :ROFLMAO::geek: Mut tehtäviä ja opari odottaa.
Rakkausrintamalla menee niin päin peetä että lainasin jo kirjastosta yksinhuoltajuutta käsittelevän kirjan:cry: Ei auta! Mut toisaalta jos ei oo rakkautta miksi olla väkisin :(
Tehdäänkö me uusi pino muuten lokakuulle? Olin kattovinani ettei vielä oo ja siksi kirjoitan tänne.
Ostin vauvalle ekan tuttipaketin, pari tuttipulloa varuiksi. Ainu Mam ja ihan perinteisen. Poika ei osannut juoda ku hitaalla virtauksella sen minkä joi ku oli niin tissiäinen:love: Ja sit ostin liivinsuojia, ja kestoliivinsuojia. (y) Vauvalle ens kauppareissulla patja pinnikseen ja tilaan ruskovillan ensilapaset ja sen merinovilla kypärälakin. Muutoin ostin ciraf merkkisen 80% merinovila haalarin ihan Prismasta. Oli vaan 30e ku se ruskovillan haalari olis ollu 70e. :unsure: pitää olla pikku kullalle lämmintä:love:
Mutta koitan jos vaikka uni tulis pian. Kello puoli 2 nyt :eek::eek: Ja herätys soi 6.20. Tää on joka öistä melkeen et herään ja valvon. Nyt oli vaan extrana tuo närästys :censored::censored:
 
Pitänee siis ostella kans muutama isompi vaate ettei heti käy kaikki pieneksi. Mies kuulemman ite synty alle 3kg ja 51cm eli kevyt mutta suhteellisen pitkä, eikö sekin ole periytyvää.. :p Jos asuisin Suomessa saisin kans suvulta (kavereilla vain tyttöjä) pienimpiä vaatteita, siellä on ihana käytäntö ku aika paljo kierrätetään vauvanvaatteita. Yks ois jopa tarjoutunu lähettämään postissa pieneksi käyneitä ku kans sai pojan :rolleyes:

@KeepGoing Toivottavasti saat apua tuohon napatyrään, onhan tässä vielä muutama kuukausi edessä niin et joutus koko loppuaikaa kärsimään :eek:

Mulla on perjantaina kontrolliultra raskausmyrkytysriskin takia ja siitä viikon päästä sokerirasitus. Tuntuu että aika myöhään toi jälkimmäinen ku monillahan se on jo ollut ja mulla tulee sillon jo 26vkoa täyteen.. Kiva toisaalta kun on jotain joka aina pätkäisee tätä odotusta, olo on hyvä eikä liiemmin turvotusta (paitsi se normaali vatsanturvotus iltaisin!) ja verenpaineet normaalit niin ei huolestuta yhtään nuo kontrollikäynnit.
 
Heippa taas! :) Tänne on sitten iskemässä flunssa...kurkku on kun raastin rauta ja miehelläkin on samaa nyt ja nokka vuotaa... onneks bafusinia saa syödä :) täytyy passittaa mies töiden jälkeen apteekkiin...

Vointi on muuten hyvä ja vauvan liikkeet vaan voimistuu :love: mies ei vielä tunne liikkeitä kädelle mutta on nähnyt liikettä ihan vatsan päältä :)
Hankintoja ruvetaan vasta muuton jälkeen tekemään..kun ei oo mitään järkeä ennen muuttoa ostella kauheesti mitään.. ja ajattelin myös katsoa kirpparilta ihan pieniä kokoja eli sitä 50cm..ja sitten hankin myös 56-68 koon vaatteita varastoon valmiiksi :) miehen siskolta sain just kassillisen noita 50-60cm koon vaatetta :) ja hällä on vielä kokoon 74asti vaatetta eli mun ei ihan kauheesti tarvii hankkia lisää :). Äitiysavustuksen tein jo kelaan ja otan pakkauksena nyt vaan odotan koska se on noudettavissa :) vanhempainraha ja äitiysraha hakemukset tein jo kans :D vaikka mulla alkaa mammaloma vasta 16.12 :) no oonpahan ajoissa liikkeellä :) vaunut+kaukalo ja hoitopöytä saadaan miehen siskolta :) ja pinnasänky saadaan mun siskolta :). mutta silti on vielä kauheesti hankittavaa...on vauvapesää ,sitteriä, ammetta, pinnasängynpatjaa+patjan suojuksia ja vaikka mitä vielä :).

Kinder & pikkumies 23+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kath

Yhteistyössä