Tammikuun Tarrasukat 2018

Hei! Täällä todella varovaisesti mukaan salaiseen fb-ryhmään tahtois kakkosta ehkä odottava edellisen km oon saanut helmikuussa . Kenelle piti ilmoittautua fb:ssä? Täytän 30v tänä vuonna ja laskettu ois 23/24.1 laskurin mukaan. Mut todellakin usko tähän et pysyy tulee varmaan sit vast rv12 tienoilla. Mut tahtoisin kyllä jo mielelläni oireita vertailla :) plussasin tos la ja nyt vielä meinasin huomenna tai vloppuna testata uusiksi että saa luoton et mukana vielä :)
 
Huh. "Jouduin" juomaan kahvia äitin luona ja luojan kiitos ei oksettanut.. En oo varmaan viikkoon juonut ku hajukin etoo.. En oo kertonut tästä tosiaan kun en jaksa kuunnella saarnaa siitä miten nyt koulun ja töiden käy ym ym.
Pystyin myös syömään ihan oikeaa ruokaa päivällä ku keitin pojalle makkara keittoa. *tuuletus*
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Liityn joukkoon, kun täällä tuntuu olevan aktiivista porukkaa. :)

Kolmas raskaus (yllätys sellainen). Vanhemmat lapset jo pian 9 ja 11 vuotta, joten ed raskaudesta on aikaa. Ja aika kenties kullannut muistot.... :sick: Tää pahoinvointi on ollut nimittäin aivan järkyttävää... Puhumattakaan fatiikista, huimauksesta ja vatsakivuista...

Tänään varmistui ultrassa, että joku siellä lilluu pussin sisällä ja pieni sydämenalku tuikki vimmatusti. Konkretisoitui koko homma samantien.

Tänään rv 7+6, la 2.1.18. :)
 
Heippa! Tänään tein testin ja LA 31.1.18
Hyvin hyvin alussa siis (3+5 laskurilla). Olo on jo kuitenkin melko pahoinvoiva, väsynyt ja aivastaminen tekee kunnon repäisyn alavatsaan. Minusta on tuntunut ainakin 2 viikkoa että olen raskaana . Testin tein töiden jälkeen ja pregcheckiin tuli heti toinen viiva. Lisätään minun tiedot kuitenkin vasta muutaman päivän päästä. Nyt piti päästä kuitenkin jakamaan asia edes tänne
 
Hei

Olin päättänyt, ettei aika riitä mihinkään palstailuun, mutta nyt täällä näköjään kuitenkin roikun...

Meillä on runsas vuosi esikoisen yritystä takana, tutkimukset oli aloitettu ja nyt tärppäsikin luomuna. Tunnelmat on vielä aika ristiriitaiset. En ikinä varsinaista vauvakuumetta ole potenut, vaan kyseessä on ollut järkiratkaisu. Nyt tää vaan muuttui kovin konkreettiseksi. Hirveästi jännittää työ-ja vauvaelämän yhteensovittaminen... tuntuu koko yhtälö täysin mahdottomalta.

Ehkä täältä palstalta löytyy nyt sitä vauvaintoilua josta toivon tartuntaa. Meillä toistaiseksi mies on innokkaampi odottaja ja raportoi missä kehitysvaiheessa kohdussa mennään. Sillä on joku daddy-sovellus :LOL:.
Tän viikon tavoitteena on nyt saada aikaiseksi soitto neuvolaan. Jos se innostus siitä sitten lähtis.

Kaiken moista oiretta on ollut jo. Oli palelua ja vatsan vihlontaa, makeaa ei voi ajatellakaan ja pahaa tekee aina aamupäivisin. Suuta kuivaa koko ajan. Ja väsymys... tänäänkin olin 12h töissä niin morjens vaan... onneks kohta on loma.

Mutta tulin siis hakemaan täältä vauvapölyä, jos se tarttuvia mun vaatteisiin ja sais mut käyttäytymään tulevan äidin tavoin.

Miinula 6+
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Varovaisesti tuun tänne mukaan.tilanne siis on se että la sain positiivisen tuloksen,eilen ja tänään vahvistunu viivat.tosin mulla alkoi "menkat" la, tosin paljon niukempana eikä oo mitään kipuja,ei ees normi menkkajomotuksia.. mietin tässä että oonkohan oikeasti raskaana vai onko varhainen keskenmeno. Onko täällä muilla ollu tällästä?raskausoireita kyllä löytyy.
 
Varovaisesti tuun tänne mukaan.tilanne siis on se että la sain positiivisen tuloksen,eilen ja tänään vahvistunu viivat.tosin mulla alkoi "menkat" la, tosin paljon niukempana eikä oo mitään kipuja,ei ees normi menkkajomotuksia.. mietin tässä että oonkohan oikeasti raskaana vai onko varhainen keskenmeno. Onko täällä muilla ollu tällästä?raskausoireita kyllä löytyy.

Mä seurailisin tilannetta ja tekisin uuden testin viikon päästä.
 
Vauvapölytystä toivon tännekin! Selkeästi mulle nyt vaikeampaa tää asennoituminen kaikkeen vaivaan kuin aikoinaan, kun noita aikaisempia odotin. Mulla lapset on jo 14 ja 13, ja olen tottunut tiettyyn elämänrytmiin ja siihen että saan tehdä asioita ja harrastaa omia juttuja jo pitkälti omassa tahdissa. Kiukuttaa väsymys ja pahoinvointi ihan järjettömästi, myöskin lihominen ja naaman kukkiminen. Ruma väsynyt läski, joka ei jaksa edes harrastaa. Nice. Ehkä se tästä pian helpottaa, ainakaan ei enää koko ajan okseta.

Huomenna neuvola, onneksi terkka kuulosti mukavalta, mitään lässytystä oman olon kuuntelusta en tähän kyllä jaksa, kun kumminkin on neljän teinin ja ukon sotkut ja läksyt kotona hoidettava, eläinlaumasta puhumattakaan.

Huhhuh, kuulostanpa negatiiviselta! Ehkä se pöly vielä tavoittaa minutkin... :ROFLMAO:

Nyt on kyllä selkeesti olo helpompi, ajoottain närästää ja vatsaa turvottaa, oliskohan tää sittenkin pitemmällä kuin 8+1...
 
Heippa!
Liityn myös keskusteluun mukaan. Plussasta asti lukenut kaikki kirjotuksenne, mut en oo muka kerennyt kirjoitella mitään :D
Nyt taas kiire. Kirjoitan myöhemmin lisää :)

16.1/_Janzku_/27v/TAYS/2.lapsi

_Janzku_ 6+0
 
Mies ei meinannut uskoa että olen raskaana, piti tehdä clearblue digitaalinen että vasta uskoi :D nyt se on jo katsellut tuplarattaita,mä nyt sanoin että malttaa nyt hetken, sitten nt-ultran jälkeen saa ihan vapaasti mennä vaunukaupoille.

Tämä raskaus tuli kyllä vähän yllärinä, vaikka melkein vuoden verran on vauva saanut tulla. Tuota meidän yhteistä poikaa tehtiin reilut kaksi vuotta ja ehdittiin jopa käydä lapsettomuusklinikalla, jossa todettiin alhainen siittiöiden määrä, sekä huono laatu(silti yllätyksenä raskauduin luomusti). Nyt mies söi 3kk lykopeeni-ravintolisää ja sitten tärppäsi, luultiin että olisi taas kestänyt se melkein pari vuotta.

Sitten asiasta kaappikelloon: pääseekö siihen isompaan faceryhmään vielä? Vaikka kuulun tuohon pieneen ryhmään jo, niin mielelläni liittyisin tuohon isompaan myös, jos se on ok? :)

 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@jassåå katopa sieltä pienemmästä ryhmästä muutama aloitus alemmas niin on ohjeet jos haluaa isompaan ryhmään :) Sinne otetaan edelleen porukkaa!

Tervetuloa @_Janzku_ :) Lisäsin tiedot listalle!

Täällä vihdoin alkanut etova olo ja koko ajan paha maku suussa edellisestä ruuasta :sick: Ärsyttävää kun ei saa sitä pois millään ja purkkakin lähinnä ällöttää. Turvotusta ollut nyt vähemmän tai sit kuvittelen... Pelottaa keskenmeno kovasti ja pitäis oikeesti soitella sinne psykologille ja pyytää puheaikaa. Ens viikolla on myös neuvola, jonne aion mennä yksin tällä kertaa. Parin viikon päästä se varhaisultra. Kauhee kun jännittää jo! Dopplerin löysin itselleni käytettynä, saa alkaa ettiin sydänääniä parin viikon päästä :)

Kookospieni ja mini 6+2
 
Liityn kans porukkaan. Lauantaina tein ekan testin ja yllätyksenä oli haalea viiva. Tänään tein digitestin ja näytti 2-3 vkoa raskaana (y) Viikkoja 4+ jotain. Entuudestaan lapset 04/12 ja 11/13 syntyneet :) Fb kiinnostaa, mutta myöhemmin..

24.1/Katrin79/37/3.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / ? / 2.lapsi

2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.

7.1.


Evangelina / 31 / ? / 1.lapsi

Histis-82 / 34 / ? / 1.lapsi

8.1.

9.1.

10.1.

11.1.

12.1.


Kath / 32 / Oys / 4.lapsi

kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

13.1.

14.1.

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

Honeydew / 28v/ 1.lapsi

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.

19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

21.1.


Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

22.1.


23.1.

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi

26.1.

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.

31.1.

Memmet/38v/NKL/2.lapsi


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Nyt voisin kertoa enemmän kun ehtii.
Raskaus tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. Samoin kävi ensimmäisen lapsen kanssa.

Oireita oli aluksi jäätävä rintojen kipu. Viime viikolla oli rintakivun lisäksi hullu väsymys, nukahtelin istualteni :D töissä ei saanut mitään oikeen aikseks. Myös palelin pari kolme päivää aivan järkyttävästi. Nyt olo taas normaali, ei palele(ennemminkin hikoiluttaa) ja olo on virkee. Naama kukkii kun viimestä päivää ja rintojen kipu on vieläkin voimakasta. Ei pysty kunnolla nukkumaan edes mahallaan :( Valkovuotoa tulee runsaasti ja välillä alavattaa nippailee. Huonoo oloo tai kuvotuksia ei vielä ole tullut, mutta ei ollut edellisessäkään raskaudessa. Hajuaisti on parantunut.

Neuvola aikaa en ole vielä varannut. Jos tänään vaikka muistais soittaa :whistle:

Kuinka moni täällä on menossa varhaisultraan?
Itse en käynyt ensimmäisestäkään, niin en oo aatellut nytkään mennä.

Pieneen fb ryhmään voisin liittyä. Onko siellä siis porukkaa vaan täältä kaksplussan puolelta? kuinka monta jäsentä isossa ryhmässä on tällä hetkellä?

_Janzku_ 6+1
 
Aamulla tein digitestin ja se näytti raskaana 1-2viikkoa. Tänään olisi ollut kuukautisten ensimmäinen päivä, mutta ei kyllä ole sen suuntaisia tuntemuksia tällä hetkellä

Oireita on ja väsymys ja vatsan korvennus pahimpia nyt. Minulla on yksi lapsi ennestään ja silloin pahoinvointi oli kyllä massiivista. Nyt pelottaa sen suhteen, koska minulla on julkisilla työmatkaakin 2h työpäivinä ja matkapahoinvointi...

Hajuaisti tarkentuu myös. Nyt vielä positiivista, ruoka maistuu paremmalta ja hyvät tuoksut hyviltä. Avatessani kalkkipurkkia ei se ikinä ole tuoksunut niin hyvältä. Täydellinen sitruunan tuoksu

31.1 Memmet/38v/NKL/2.lapsi
 
Niin ja täällä yks joka pääsee varhaisultraan edellisen kkm takia, mutta se on vasta 9.6. Mitenköhän sinne asti kestää epätietoisuudessa?? Onneks löysin käytettynä dopplerin niin voi jo ennen ultraa kokeilla josko sydänäänet löytyis
 
Moikka! Mä haluun kyllä tulla mukaan tänne. Eilen tein plussatestin, kun oli meneillään kp37/31-34. Tää on kuudes raskaus, meillä on ennestään neljä lasta sekä km viikolla 12 tammikuussa -17. Eli viides lapsi olisi tulossa. Niin kovasti toivon, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin! Pelottaa vaan ton km takia kun siinä ehti sillon viimeksi täyttyä se maaginen 12+0. Eli monta viikkoa pelättävä!

Mutta laitetaanpas rivi eli 26.1. KeepGoing/32v/5.lapsi/JS

Tiedän että toi la tulee muuttumaan ku neuvola laskee aina sen 28 päivän mukaan, mutta mä laskin laskurilla ton kun mulla on ollut pidemmät kierrot. Mutta päivitetään sitä sitten ku on ajankohtaista.

Nyt siis ehkäpä 4+5?
 

Yhteistyössä