Tammikuun Tarrasukat 2018

Jahas, eka neuvola takana, oltiin miehen kanssa yhdessä. Neuvolantäti oli kiva. Pikku Papu ei kyllä antanut kuulua itsestään, joten vieläkään ei ole täyttä varmuutta sikiöstä tai raskauden kestosta. Mutta ei nyt dopplerin mukaan ainakaan ole vielä viikolla 12 tms ja LA pysyi toistaiseksi 1.1.
 
Paha olo pahenee.. ei tule oksennusta mutta samapa tuo vaikka tuliskin. Sellainen olo on että laatta on suussu 24h. Oon sairaan närästyksissäni ja turvotus on kamalaa. Kävin hakee rennietä ja se auttoi ehkä mut seuraavaks tulossa postitse sea band rannekkeet.
 
Varhaisultrasta vielä sen verran että ens viikon tiistaille olisi onnistunut mutta mulla on se päivä erityisen tärkeä työseminaari ja sitten meneekin homma niin että saadaan maksaa ittemme kipeiksi muualla.. en tiedä mitä tehdä. Soittelen perjantaina taas ja kyselen onko mitään aikoja vapautunut.
 
Neuvolakäynnin yhteydessä myös varmistui se mitä pelkäsin: tähtitieteelliset lukemat vaa'assa. Olen lihonut helmikuusta, jolloin viimeksi itseni punnitsin, 10kg...:confused: Enkä tosiaan alkujaan kovin iso ollut. Joka kerta raskaana sama juttu, kymmenen kiloa paukahtaa jo alkumetreillä. Toiset samanmoiset helpostikin vielä luvassa. Kiitos väsymys ja pahoinvointi.
 
Pitääpä poksua 8+0 tänään (y)

Olo on nyt ollut tosi energinen verrattuna kahteen edelliseen oksettavaan ja ällöttävään ja väsyttävään viikkoon. Vieläkin tulee kyllä ällöoloja mut oon voinut juoda jo kahvia (y) mutta tää närästys on kauheeta. Muistan että oli esikoisestakin. Rennietä saa syödä ku leipää.
Tänään kävin neurologian polilla ku mulla riesana migreenit. Sainpahan valmiiksi reseptit talvea ajatellen :D
Töihin ilmoitin tästä vauvahommasta jo sen takia ku pitää kesken päivän lähteä tiistaina eka lääkärineuvolaan ja samalla on se alkuraskauden ultraääni. Näkee edes onko tuolla elämää :love:(n)
Aivan mahtava ilma ollut tänään ja onkin koko porukalla touhuttu pihahommia ja siivoilin autoa ja pesin ikkunat. :ROFLMAO:
Ja koulua oli kevään vika päivä ja viimenen ammattiine kurssi suoritettu arvosanalla 5:whistle::ROFLMAO: Jee. Opinnot jo hyvällä mallilla.
Mutta iltahommat ja vointeja kaikille:D
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Täällä koko ajan sellanen p*skan maku suussa, pitäis varmaan ostaa jotain sokerittomia väkeviä pastilleja.

Sain soitettua eilen neuvolaan(y) meni kolmen viikon päähän kun niin täyttä tuntu olevan.
Terkka puhelimessa sai mulle la 13päivä, vaikka kerroin että joka ikinen kierto ollu 27päivää jonka mukaan la olis se 12.1. Mut pidetäämpä kuitenki tuo 12päivä vielä siihen asti kunnes oon siellä käyny:)
13päivä on tuon meidän ekan tammikuisen syntymäpäivä:)

_Janzku_, mulla ens viikon pe varhaisultra ja ihan kunnallisessa käyn, pääsen noitten kkm takia. Muuten en varmaan käviskään.

kookospieni, mulla on kans kotidopleri, varmaan se kaikista halvin mutta viime raskaudessa sain kuulumaan tosi hyvin alle 10rv, kun taas sitä edellisessä tosi myöhään.
Vaikka jotkut sanoo että tuo dopleri on ihan turha ja tuo turhaan huolta jos ei kuulekkaan mitään. Viime kkm olisin monta viikkoo luullut että kaikki on hyvin jos mulla ei dopleria olis ollu. Osasin mennä nopeesti neuvolaan varmistamaan tilanne.

Kath 6+4
 
Iltaa.
Onnea uusille plussanneille :)
Täälä oireet heittelee, välillä ei oo mitään ja välillä tuntuu kaikki oireet tulevan kerralla. Uskaltauduin vaa'alle tänään, ku tuntuu ruoka maistuvan :whistle: ja vaatteet ahistaa, mutta ei ollu tullu lisää kiloja viime kertaan, syytän tuota taaperoa, joka roikkuu välissä kokoajan rinnalla :D
Me mennään varhaisultraan, loppuvuojesta 2014 koettiin tuulimunaraskaus, mikä todettiin vasta rv.12, niin halutaan aiemmin varmistaa, onko mahassa elämää. Keskeytys ja tyhjennys oli aika rankkoja, niin toivon, ettei niin pitkälle toista kertaa pääse :unsure: tosin ultra on vasta 10.6, mutta silloin pitäs suuremmalla varmuuella jo jotain nähäkki.

beach 5+4
 
Mahaa nippailee nyt koko aika :/ välil tosi oudosti. Tissikipua ei tänään enää oo ollu. 2h sitten söin aamupalan ja taas maha murisee. Väsymys nostanut taas päätään.

Milloin aiotte kertoa töissä? Itse odottelen nt-ultraan asti että saa varmistuksen onko kaikki hyvin.

Sain eilen aikaseks soittaa neuvolaan. Aika on vasta 19.6 jolloin rv on jo 9+6. Onko muilla noin myöhäisillä viikoilla? Kuuliskohan tolloin jo sydän äänet?

_Janzku_ 6+2
 
Onnea uusille plussanneille :)

Huhhuh, täällä vietetty hiljaiseloa vähän aikaa.. Poltin tiistaina itseni pahasti puurolla n. 20% kropasta on toisen asteen palovammoilla, mukana myös 3 ja 1 asteen..ambulanssilla sairaalaan,mut pääsin sit onneksi kotiin samana päivänä..paha olo sentään vähän on helpottanut,mutta samalla epäilyttää onko kaikki hyvin,kun olin aika shokissa siitä kivusta..huomenna plastiikkakirurgi niin kyselen samalla lähetettä ultraan, jos saisi mielenrauhan(n)

Nems 8+2
 
@Nems Voi Herranen aika! Ihan kauheeta! Voin uskoa että tuskat on olleet kovat! :cry:
Tsemppiä toipumiseen! Ja ihmeessä vaan ultraan pyydät lähetteen.

Tää mun turvotus on jotain kamalaa nyt. En pysty oikein piilottelee mahaa...Mut tiistaihin asti enää ja sit tietää varmuudella onko mahassa muutakin ku pieru:ROFLMAO:

Oon kauheessa flunssassa ja meen aina tosi tukkoon ja nyt ei saa käyttää edes suihketta. :eek:

Rosina ja pikku myy 8+1
 
Nemsille tsemppiä palovammojen kanssa! Hurjalta kuulostaa.

Mä oon vähän hiljaiseloa pidellyt, kun neuvola laskee mulle la 30.12, mutta tiedän että kk-kierto on säännöllinen ja pitkä, niin veikkaan että ultrassa kuitenkin siirtyy taas takas tammikuulle... :cool: Hassua oli kyllä käydä vuosien tauon jälk taas neuvolassa... Hirveesti muistettavaa. Pitää käydä labroissa parin vkon kuluttua, sitten tulee ultrakutsu postissa, ja seur neuvola ja neuvolalääkärikin varattu heinäkuulle.

Olo on jatkuvasti oksettava. Pari kertaa pvässä yleensä tulee oksennettua. :sick: Kaikki ruoka maistuu pahalta, mitään makeita en kykene haistamaankaan. Ja tää uupumus on massiivista. Neuvolassa selvis et hb oli 123 eli laskenut roimasti normista joka mulla 140. Selittänee osan tästä. Kun ei muuta pysty ku makaamaan välillä. :confused: Turvottaa, pierettää, oksettaa, itkettää, tissit niin kipeet että pienikin hipaisu tuskaista, väsyttää, stressaa, ja vaikka mitä muuta. Ah tätä alkuraskauden hehkua..! :D

Tonks rv 8+3 (tai 8+6, tai jotain siltä väliltä)
 
@Nems huh, kuulostaa tosi ikävältä! :oops: Toivottavasti pääset ultraan tsekkaukseen niin ei tarvitse elää epätietoisuudessa

@Kath samanlaista täällä, paha maku suussa edellisistä ruuista ja purkkaa ällöttää niin ei voi sitäkään ottaa. Välillä syön lasteb pastilleja mutta ne ei peitä makua kun hetkeks. Onneks muuten huono olo pysynyr poissa, ainoastaan kun syö niin jossain kohtaa iskee huono olo. Mut pystyy kuitenkin syömään :) Väsyttää myös välillä tosi paljon ja palelee. Tissit kipuilee välillä ja valkovuotoo tulee välillä niin paljon et pakko käydä tarkistamassa ettei oo vuotoa. Jos yhtään samanlainen raskaus kun edelliset niin rusehtava vuoto alkaa todennäköisesti viikonlopun jälkeen ja kestää parisen viikkoa. Onneks ei siitä tartte murehtia.

Ostin dopplerin käytettynä ja sitä vois alkaa ens viikolla kokeilemaan kun vielä ei oo järkeä kun viikot niin pienet. Olisin saanut jo tiistaiks ultran mutta siirsin seuraavan viikon perjantaille, nyt tuntuu ikuisuudelta oottaa sinne asti ja pelottaa jos kaikki ei ookaan hyvin :( Kamalaa tää epötietoisuus.

Kookospieni ja mini 6+5

Ps. Onpa osa porukasta jo pitkällä :) Itelle outoo tulla perässä kun edellisten lasketut olleet alkukuusta :LOL:
 
Mullakin 6+5 ilmeisesti:)

Kävin töissä aamun ja äsken soitin neuvolaan. Kävin myös työterveysläälärillä ja löyty joku bakteeriperänen tulehdus alapäästä.

Nyt meen salille yrittämään yläselkä ja hartia treeniä.

Ultran kans yritän saada vielä ens viikoks ajan mutta saa nyt nähä...

Muuten olo edelliseen kolmeen päivään verrattuna siedettävä. Aamulla oli vaan paha olo.
 
Täällä varattu neuvolaan aika ja se on 19.6 sillon on sit 8+4 :)
Aamusin nenä ihan hirveen tukossa ja nielussa semmonen flunssanen tunne... tänään nyt vaan jatkuu tää nuhailu näin heräilyn jälkeen :D mut todella oireetonta on kyllä, toisaalta ihan kiva ettei pahemmin ole oireita mut sit taas toisaalta toivois enempi oiretta :D mut ei auta valittaa.. tiiä sitte jos myöhemmin onkin oireita pahemmin:D
@Nems ai kauheeta! tsemppiä ja paranemisia toivottelen!

Kinder & minion
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Kiitos kaikille tuesta :)

Tänään kävin plastiikkakirurgin tutkittavana ja hoito siirtyy jorvin palovammayksikköön..soittivat jo tänään ja yrittivät saada mua osastolle,mut en halunnu vielä mennä, kun pärjään jotenkin kipuineni kotona ja mies hoitaa lasta..maanantaina kumminkin sinne tutkittavaksi ja saas nähdä joutuuko ihonsiirtoon..

Pyysin ultraan aikaa, plastiikkakirurgi laitto gynelle tietoa ja ne ottaa sieltä yhteyttä jos näkee tarpeelliseks ultrata..

Jestas sentään ei tässä voi enää muuta ku nauraa hysteerisenä:D
Nems 8+3
 
mulla ens viikon pe varhaisultra ja ihan kunnallisessa käyn, pääsen noitten kkm takia. Muuten en varmaan käviskään.
Kath 6+4
Me taidettiin olla viime kesän lopulla samassa odottajien ryhmässä (huhtikuu). Ikävä kuulla, että sinulla meni tuolloin raskaus kesken. Toivotaan kummallekin nyt onnellisempaa loppua. <3

Minulla on jäätävä väsymys koko ajan päällä. Ja ärsyynnyn todella helposti ja ihan kaikesta. Vielä ei ole oksettanut, mutta etova olo iskee, jos ei syö tarpeeksi usein. Koitan jo harjoitella valmiiksi tuota raskausdiabetesruokavaliota...

Ensi viikolla otetaan parina päivänä labrassa raskaushormonit ja sitten saan toivottavasti lähetteen kunnalliseen varhaisultraan. Stressaa mahdollinen kohdunulkoisen uusiutuminen. Toivottavasti pääsen ultraan vielä ennen juhannusta...
 
Tervetuloa uusille! :)

Otan osaa @Nems, mahtaa olla voittaja-fiilis... Toivottavasti paranet pian! (y)

Mulla väsymys taas vallalla, kovasti pelottaa oma jaksaminen, kun ihan normaalitkin arkiasiat tuntuu välillä ihan ylivoimaisilta. En muista että tällaista olus ollut aiemmissa, kai ikäkin vaikuttaa. Jos olisin tällä hetkellä töissä, hakisin ehdottomasti sairaslomaa. Pitäisi nyt ensi viikolla mennä kelan kuntoutusarviointiin moneksi päiväksi, saapa nähdä mitä siitäkin tulee...:eek: Tähän ei tunnu lepokaan auttavan, yöllä kuitenkin pitää ravata vessassa ja hikoilen kuin sika ja näen outoja unia. Mies saa kaiken kiukun niskoilleen, mutta onneksi on ymmärtäväistä sorttia.:sick:
 
Varovasti ilmoittaudun seurailemaan. Kkm tälle vuodelle jo takana ja 2 menkat sen jälkeen. Vaan viimeisimpien aikaan ilmeisesti oonkin ollut jo raskaana! Ovistestit näytti vahvaa viivaa liian pitkään ja laatikonpohjalta löytynyt raskaustesti kertoi siihen syyn. Eilen testattu ja olo epätodellinen. Oireena kova väsymys ja nippailut. Nälkä ja vessahätä myös koko ajan. Ennestään meillä on 3v poika. Tämä raskaus mallia "uskon kun näen", eli vahvistuu varhaisultrassa 2-3 vko päästä, samoin kun kesto.

Luultavasti kuitenkin la 25.1. ja tänään siis 5+2 :)
 
Nems, järkyttävää!! Miten sinua hoidetaan nyt sitten?

Minulla tulee suihkussa nykyään huono olo, samoin kumartuessa. Tänään meinasi tulla oksennus ensimmäisen kerran. Viikot 4+4, mutta luulen oireiden perusteella, että ainakin viikon saa tuohon lisätä.
 

Yhteistyössä