Tammikuun Tarrasukat 2018

SYNTYNEET:

14.12.
Evangelina / 36+4 / tyttö / 2200g

1.1. Hannele77 / 36+4 / poika / 3230g - 47cm

10.1. Milagro / 41+2 / tyttö / 3908g - 49cm

Meliita

Rosina31 / 41 + 0 (?) / tyttö / 3090 - 49cm

13.1. Daisy85 / 39+1 / poika / 3362g - 49cm

16.1. Kath / 40+2 / poika / 3620g - 51cm

20.1. Honeydew / 40+6 / poika / 3590g - 51cm

22.2. KeepGoing / 40+1 / poika / 3240g - 49cm

25.2. Kesänlapsi35 / 41+6 / tyttö / 3205g - 51cm

Edelliset ketjut:

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018.2490246/

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-kesaekuussa.2491314/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-heinaekuussa.2491893/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-elokuussa.2492747/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-syyskuussa.2494113/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-lokakuussa.2495431/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-meidaen-kuu.2502291/

Ketkä keskustelua haluaa jatkaa, niin tietojen lisäys punaisella niin päivitän listaan :)
 
Hektistä tää kyllä on :D päivät menee hetkessä ohi.. Meillä varsinkin kun tehty niin että mä menen illalla aikaisemmin nukkumaan ja mies jää vauvan kanssa valvomaan pariksi tunniksi pidempään. Sitten taas aamusta mä nousen ekana ylös ja mies jää nukkumaan. Päivällä ollaan juuri joku 8 tuntia hereillä yhtä aikaa :LOL: tää järjestely vaan nyt väliaikainen kun miehen pitää kohta palata töihin :poop:

Miten muut hoitaneet noita öitä kun toinen käy töissä ja vauva heräilee kuitenkin 2-3h välein valvottamaan?
 
Moi kaikille! :)

Mulla on ollut todella hektistä etten ole ehtinyt tänne edes lukemaan teidän kuulumisia kun tänään!

Me muutettiin viikko sitten uuteen kotiin ja se plus vauvan ja sisarusten hoito on vienyt joka hetken :D mutta ihanaa elämää tämä :love:

Meidän pikkuneidille löydettiin vihdoin nimi, tosin vasta kun oltiin oltu kotona jo varmaan viikko tai pari..! Mies kekkasi molemmat ja tykkään, samaa teemaa siskojen nimien kanssa :love:

Mukavaa kuulla teistä kaikista! Että vauvoja on tullut ja voitte kaikki hyvin:)

Mullakin imetys sujui kivasti sairaalassa ne pari päivää mutta sitten kotona kun vrkausia tuli lisää niin huomasin ettei pissaa tarpeeksi usein ja aloitin korvikkeen kaveriksi ja niillä mennään nyt ihan hyvin. Aika isoruokainen meidän pikkuinen on, tai ainakin tykkää imeä kovasti. Tutti ei ikävä kyllä maistu kun en heti alusta tarjonnut.. niin se vähän hankalaa kun en aina ehdi olla vaan hänelle läsnä. Onneksi apukäsiä on lähiaikoina ollut (y)

Mukavia vauvantuoksuisia päiviä kaikille muillekin :)

Milagro ja pikkuneiti 3vkoa
 
Kiitos ketjusta @Honeydew :) Meillä mies ei voi ottaa lomia kun on oma yritys ja sellanen työ, että voi olla töitä (lähinnä puhelimessa puhumista) mihin aikaan tahansa päivästä. Mutta se tuo myös joustavuutta, pystyy tekeen hommia paljon oman rytmin mukaan, voi mm. vastailla puhelimeen ja sähköposteihin kotoakin eikä käy toimistolla pakkoa enempää. Sitä ei ole pahemmin tuntunu häiritsevän yöherätykset, on tarjoutunu antaan pulloa ja vaihtaan vaippaakin yöllä, mutta mieluummin imetän/annan pullon ym itse että se sais levätä enemmän.

Oon yrittänyt imettää niin paljon ku mahdollista, että tulis enemmän maitoa, mutta jos näyttää että tissit on tyhjät tuntien tiheän imemisen jälkeen niin oon kerran pari päivässä antanut pullostakin.. Oon huomannut, että vauva on jotenkin valpastunut paljon ja kaipaa enemmän läheisyyttä ja tuntuu että tissillekin haluaa usein vain sen takia. Aattelin oottaa vielä viikon enneku tarjoan tuttia, ku oon ymmärtäny ettei ennen kkn ikää kannattas antaa jos ei ole tarvetta. En oikein tiiä kuinka usein sitä voi käyttää, en halua, että liikaakaan tottuis imemään tuttia (n) mutta kokeilemalla kai sitä löytyy se omalle vauvalle sopiva tarve.

Onnea @Milagro lle uudesta kodista! Meillä on vuoden loppupuolella kans muutto edessä kun valmistuu uusi asunto :rolleyes:
 
Meillä annettiin tuttia jo ekaa kertaa ennen kun oltiin kotiin päästy synnäriltä :whistle: se auttoi rauhottamaan kun oli hätä, mutta nyt huomattu että ei oikeen kelpaakaan enää paitsi välillä tissin jälkeen kun vatsa täynnä mutta imun tarve jatkuu. Täähän tosiaan hylkää kyllä tissin kun on täynnä mutta olis jo vartin päästä valmis uuteen satsiin. Kokeiltiin alkuun antaa aina kun halus, mutta siitä ei tuu muuta kun pelkkää pulauttelua ja vatsavaivoja :cry: nyt pidetty vähintään 2h väliä syötöissä ja menee paremmin. Ihan tyytyväinen on ja tosiaan paino nousee kovasti (y) vatsaa vääntää kyllä heti ja kovaa jos ei saa röyhtäytettyä syötön jälkeen.. se luo vähän sellasta lisäjännitystä aina ruokailun jälkeen kun ootellaan että saadaanko ilmat ulos vai ei:confused: päivän parhaita hetkiä kun poika röyhtäsee oikeen kovaa :ROFLMAO::LOL:

Mua itteäni jännittää kauheesti poistuu kotoa vauvan kanssa vielä. Lenkillä käyty ja pari kertaa kaupassa, mutta jännittää edelleen kamalasti että mitä sitten kun tulee niskakakat tai karmeet vatsavaivat tai kova nälkä kesken kaiken ja jos ei löydy hoitohuonetta jne jne.... :(Järjellä ajateltuna kaikkeenhan löytyy kyllä ratkaisu ja on mulla aina vaippakassi mukana missä vaipat, varabody, kosteuspyyhkeet ja alustat.. Tänäänkin oli vielä lisäksi tyhjä pullo ja hätävarapurkki korvikettakin kun käytiin kaupoilla ettimässä nimiäisvaatetta. Selvittiin kyllä tästäkin koitoksesta mutta silti aiheuttaa paniikkia:cautious: mut kai se on vaan pakotettava ittensä pois neljän seinän sisältä välillä vaikka hirvittääkin.

Ihanaa on kuitenkin kun alkaa tulee toi poika jo vähän tutuksi niin osaa ennakoida hänen tapojaan ja tarpeitaan :) yöt on vielä mysteerejä mutta viimeyökin mentiin 3 tunnin syöttöväleillä ja joka kerta nukahti nopsaan uudelleen:rolleyes: aloitettiin eilen d-vitamiinit ja nyt jännäämään että lisääkö vatsavaivoja. Hommattiin sellasta missä maitohappobakteerit samoissa tipoissa ja alotettiin nyt kevyesti että pari tippaa per päivä.

Nyt tuli melkonen romaani kirjotettua... Mieskin kommentoi että kaamee naputus :LOL: voi olla että toistan omia juttujani uudelleen ja uudelleen kun hatarasti muistaa että mistä tullut jauhettua täällä ja mistä jonnekin muualle:D
@Milagro lle vielä onnea uudesta kodista ja nimen löytymisestä(y)

Niin juu ja piti kysyä vielä teiltä muilta että miten teidän kropat on palautunu synnytyksestä? Ite pystynyt nyt jo ehkä viisi päivää istumaan normaalissa istuma-asennossa ja ei oikeestaan oo mitään kipuja enää. Tikit ei oo vielä sulaneet (niitä tuli kahteen kerrokseen arviolta n 10 kpl) mutta tosi siistiltä näyttää. Jotain turvotusta tuolla sisemmällä on mutta kokoaika vähemmän.
Jälkivuoto on vähäistä jo mutta tulee edelleen tasaisesti. Kaksi kiloa olis vielä painoa siihen mitä oli ennen raskautta. Toki tästä vois huoletta tiputtaa muutama ekstraakin.. vaikka näitäkään lähteneitä varsinaisesti oo pudottanut kun itelleen lähteneet.. nyt herkutellut niin paljon että varmaan rupee kohta nousemaan laskun sijaan :oops:
 
Viimeksi muokattu:
@Honeydew Mulla on vähän sama juttu, että hermostuttaa vielä lähteä pidemmäksi aikaa pois kotoa vauvan kans, vaikka ollaankin käyty useasti kaupoissa ja kahviloissa/ravintoloissa. Kaupat on huolestuttanu eniten just tuon takia jos tulee yhtäkkiä nälkä ja toinen huutaa tauotta eikä ole imetykseen sopivaa paikkaa, aion tästä lähtien kans pitää pulloa mukana niin voi ottaa rennommin :) Täällä onneks kulttuuri on tosi lapsiystävällinen ja ravintoloissa ym on yleensä hyvät puitteet vauvoille, muutenkin lapset on mukana joka paikassa ja usein myöhään yöhön asti. Oon nähny ihan pienen vauvan jopa leffateatterissa vanhempien mukana myöhään yöllä, se oli musta jo vähän liikaa :eek:

Ja tuosta palautumisesta, musta tuntuu fyysisesti ihan samalta ku ennen synnytystä, mitä nyt kunto varmasti paljon huonontunut. En malta oottaa että saan luvan palata salille, meen kyllä heti jälkitarkastuksen jälkeen! Tarkkaa painoa en tiiä, mutta synnytyksestä jäi muutamaks päiväks vähän turvotusta ja muuten ei näyttäis kertyneen mitään ylimäärästä. Viikon sisään aloin käyttään vanhoja farkkuja ym. Johtuu varmasti imetyksestä kun aineenvaihdunta on selkeästi aiempaa nopeampaa vaikka söin ja syön edelleen paljon herkkuja. Pari viikkoa synnytyksestä aloteltiin petipuuhat miehen kans, ja melko yllätyksenä ne tuntuukin entistä paremmalta mulle, mistä lie johtuu! Ja onneks mies ei huomaa eroa eli paikat on ihan entisellään :oops::LOL:

Ja vielä kysymys, joko teillä on nimet valmiina? Meillä menee rekisteröimisaika (täällä kastetaan lapset isompina) umpeen viikon päästä o_O Ja sairaalasta kotiutumisen yhteydessä tuli aiheesta sellanen riita, että on molemmat selvästi vältelty nimiasian esille tuomista. En edelleenkään hyväksyis miehen koko nimen laittamista lapselle vaikka niiden perheessä se on ikivanha perinne, vaihtaisin edes tokan nimen mutta mikään ehdotus ei oo kelvannu :cautious: Kuulemman saisin päättää yksin seuraavalle nimen, mutta en oo antanu periksi ku eihän sen pitäs noin mennä. Muuten meillä on parisuhde parantunut lapsen syntymän jälkeen, jotenkin odotin että vauva toisi mahdollisesti suhdeongelmia, mutta se onkin ollut ihan päinvastoin ja tunteet on vain vahvistuneet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Huh, täällähän olikin paljon tekstiä(y)

Yövalvomisista oli ainakin ollut puhe, meillä vauva on täysimetyksellä ja mies oli vaan viikon kotona joten minä hoidan yöt. Vauva on tähän asti kyllä nukkunut yöt aika hyvin, viime yö oli poikkeuksellisen huono... Illalla oli selkeästi jotain masuvaivaa ja siihen lohduksi halusi tissiä koko ajan ja se lisäsi sitä vääntöä toki entisestään:unsure: keskiyöllä käytiin lämpimässä suihkussa ja suihkun jälkeen äkkiä vaippa päälle ja ihokontaktissa taas tissi ja sitten simahti. Iholla oli koko yön ja saatiin jotenkin nukuttua. Aamulla ois väsyttänyt, mutta mies meni seiskaksi töihin ja pikkuisoveljet heräs jo puol seitsemän niin eipä auttanut mikään. Koira pääsi huikealle viiden minuutin lenkille kun ei vaan natsannu meijän uloslähtö:ROFLMAO: kaks vee veti uhmakilariraivarit heti kun alettiin pukea ja kieltäytyi liikkumasta ulkona muutaman metrin jälkeen. Lumisade, huutava uhmis ja sitten vielä vauvakin hermostui kun oli nukkunut jo hyvän tovin ennen ulkoilua niin heräsi nälkäisenä eli ei muuta ku kiireellä takas kotiin:D 4-vuotias ihmetteli että miks me tultiin niin nopeasti takas. Aikamoista hakemista on vielä ennenku saa hommat rullaamaan.

Mulla on kroppa palautunut synnytyksestä ihan ennalleen, painoa vissiin kilo vähemmän mitä ennen raskautta. Salille ois kans jo kova hinku mutta pakko odotella jälkitarkastukseen. Kävelylenkit ois siis siihen saakka se mun liikuntamuoto. Tosin urheilusuorituksesta käy tuon raivoavan uhmispojan kanniskelukino_O Jälkivuoto kesti tällä kertaa noin viikon verran ja hyvä kun on ohi jo. Petipuuhat ois kiva kans alotella, kun vaan ehtis jossain välissä:ROFLMAO: viiden lapsen perheessä se aika tahtoo olla kortilla ja sitten on toki aika väsynyt varsinkin iltaisin:sleep:

Vauvan kanssa liikkumisesta vielä, me ei olla kauheesti vielä käyty missään. Kauppaan en oo vienyt vauvaa vielä, kerhoon ollaan käyty nelivuotias viemässä ja hakemassa ja mun äidin luona käytiin eilen kylässä. Ulkona vasta pari kertaa kun pakkaset oli niin kovat.

Nimiasiat on täällä vielä kesken. Mies ehdotti yhtä, joka on kyllä kiva ja sopis näiden muiden lasten nimiin myös, mutta ei oo silti vielä päätetty ja jos otettais toi nimi niin toinen nimi puuttuu kuitenkin vielä.

Tulihan kirjoiteltua :p nyt vielä hetki huilia kun kaksi pienintä nukkuu(y)

KeepGoing ja mini
 
D-vitamiineista vielä pikana... Meillä siis tuli vauvalle eilen ikää se kaks viikkoa, mutta mä en aloita ihan vielä vitamiineja. Aiempien kokemusten perusteella aloitan ehkä kuukauden iässä tai sen jälkeen ja silloinkin Super D jota on 10 mikrogrammaa siinä yhdessä tipassa eli että ei tarvitse antaa enempää ku se tippa.
 
@KeepGoing teillä riittääkin hulinaa kun paljon sisaruksia ja koira.. ja mulla kädet täynnä ton yhden nyytin kanssa :cautious:o_O

Meillä meni tänään maistraatin paperi postiin, eli nimi päätetty :D tolle lapselle on vakiintunut käyttöön niin vahvasti sen lempinimet että on kyl outoa varmaan alkaa sitten kutsumaan ihan oikealla nimellä :ROFLMAO: edelleenkään en oo ihan 100% vakuuttunut nimestä, mutta ehkä 95 niin saa riittää.. tässä puoleen vuoteen muitakaan miellyttäviä oo tullut mieleen :p

Rupes taas jännittää toi tuleva yö..oon ollu tänään tosi väsynyt koko päivän ja päätä särkenyt aamusta asti. Noi katkonaiset yöunet ja niiden murehtiminen on tähän asti ollut vaikeinta tässä arjessa vauvan kanssa :( oon kova stressaamaan muutenkin etukäteen asioita.. varsinkin kun tämmönen on mulle jotain ihan vierasta että mulla ei ole langat käsissä, vaan mennään jonkun toisen ehdoilla. Oon luonteeltani nimittäin kunnon perfektionisti ja tottunut olemaan se "pomo" ja perillä asioista:unsure: lisäahdistusta tuo se, että toi mies on nukkunut viimeviikot kans tosi huonosti ja mua surettaa sekin :( yritän houkutella sitä menee nukkuu öiks meidän vierashuoneeseen mut kokee ettei oo tarvetta. Tulee öisin tosi myöhään nukkumaan ja nukkuu huonosti:cry:

Järki sanoo että selvitään tästä kuitenkin. Ja koko ajan helpottaa, mm vatsavaivat ei oo niin pahoja enää, pikkasen vääntää, mut ei itketä enää. Ja oikeestih toi meidän nyytti on ihan super helppo... Ei kaikki oo näin onnekkaita. Pitää vaan selvitä tän oman pään kanssa ja antaa meidän uuden pomon vaan ottaa se valta :LOL:
 
Hei ja kiitos ketjusta!
Oon yrittäny jo jonkin aikaa kirjotella tänne mutta aina jää kesken.
Tuttia oon pojalle tarjonnut kun välillä on hirmu imuhalut ja monesti ollaan oltu puklukuorrutteessa molemmat kun poika imeny liikaa rinnalla.
Välillä tuntuu että luovutan imetyksen kans ja siirrytään pulloon kokonaan kun on sellasta säätämistä joka päivä:oops:
Parempi katsoa tän asian kans päivä kerrallaan....
D vitamiini tipat aloitettu mutta tuli sen verran paljo ilmavaivoja niistä joten aloitan todella varovasti.

Mä en oo käyny pojan kans vielä missään, ollaan oltu kolme viikkoa kotona, no yksin oon käyny kaupassa kuitenkin ja isompia kuskannu harrastuksissa.
Mies pääasiassa hoitanu kaupassa käynnit. Pakkasta on edelleen niin paljon ettei oo päästy aloittaa vaunuilua ollenkaan.

Joudun olemaan lasten kans pari yötä viikossa ihan keskenään miehen töiden takia. Mies ei siis käy tuona aikana kotona ollenkaan. Ihan hyvin on menny paitsi että kun tuo 4v herää välillä tosi aikaisin niin itellä yöunet jää lyhyiksi. Onneksi mies pystyy heräilemään muina aamuina niin että mä voin nukkua pidempään.

Honeydew
mä yritän aina ajatella niin että tää ihan pikkuvauva aika on lopulta lyhyt aika, se mulla ainakin auttaa:)

Nimi on nyt päätetty ja nyt vaan lappu pitäis toimittaa maistraattiin. Yllättävän helposti löydettiin molempia miellyttävä nimi:)

Nyt en enää muista mitä muuta piti kirjoittaa mutta nyt sain ainakin jotain:LOL:

Kath ja poika 3viikkoa
 
Heissan!
Täälä tytteli on nyt 2 viikkoa ja käytiin äsken 15min. vaunulenkillä ekaa kertaa :)
Edelleen tuntuu olevan tyytyväinen vauva ja mahavaivoiltakin ollaan vielä vältytty.
Tuo imetys tääläkin välillä tuottaa harmia, kun vauva hörii maidot väärään kurkkuun ja välillä tulee kaikki syödyt satsit kaaressa ulos :(
Yöt nukkuu meidän sängyssä, kun oma pinnasänky ei kelpaa kuin päiväunilla..jollain keinolla tarvis saada omaan sänkyyn nukkuun.
Me päätettiin etunimi, mutta toinen nimi on vielä mietinnässä..
Oma vointi on hyvä ja aattelinkin ehkä nousta ens viikolla hevosen selkään pitkästä aikaa, jos tekis pienen käyntilenkin metsässä :rolleyes:
 
Täällä alko kans peräpää pärisemään samaan aikaan d vitamiinin alotuksen kanssa (n) ja kakka löysempää.. tänään tuli lahkeesta ulos kun tuli niin paljon kerralla ja niin vetistä.
Viime yö meni niin lepposasti että kolmen tunnin välein vaan heräsi syömään ja siitä puolessa tunnissa takasin unille :) En osaa sängyssä imettää pystyasennossa niin noustaan aina sohvalle syömään ja röyhtäsemään..
Tänään päivällä ollut sitten virkeämpi ja nukkunut vaan tunnin mittasia päikkäreitä kun vatsa toiminut niin nopeesti ja hyvin. Maitoa pulauttanut tänään ihan sikana :unsure:

@Kath ja @Kesänlapsi35 noi puklaamiset ym imetyshankaluudet saa tosissaan miettimään vaihtoehtoja... Hotkii kovaa ja riuhtoo raivoissaan tissiä eikä tunnu aina saavan otettakaan. Mietin tuleeko sieltä mitään kun niin heruttaa mutta kovasti nieleskelee kuitenkin ja tosiaan luulen et ne puklut tulee mm siks kun syö liikaa kerralla... Voi kun osais jo kertoa mikä on hätänä:ROFLMAO:
 
Heippa! Meidän vauvalla taitaa olla nimi❤ Jee! Vielä kun sumplitaan mihin väliin nimiäiset mahtuu:ROFLMAO: niin paljon kaikenlaista menoa tiedossa... Mutta ihana kun nimi löytyi helposti, mies ehdotti ja minusta se oli hyvä:) ja toiset nimet myös tosi hyvät, tämä on meidän viidestä lapsesta ainoa jolle tulee kolme nimeä:X3:

Jonkinasteinen iltalevottomuus on rantautunut tänne, ei kuitenkaan kovin paha sillä vauva ei itke juurikaan mutta tankkaa tissiä ja viihtyy parhaiten sylissä. Suihku ja kylpy rentouttaa ja rauhoittaa, siitä hän nauttii kovin:love: eilen illalla simahti pesulla käynnin ja tissin jälkeen niin että nukkui noin 23-05. Harmi että en itse saanut tollasta unipätkää kun 2,5-vuotias valvotti ja kiukutteli yöllä:alien:

Nyt vauva käskyttää joten täytyy mennä!

KeepGoing ja mini
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
Onnea @KeepGoing nimen löytymisestä :)
Ah kuinka hyvältä kuulostaa toi 6h unipätkä:sleep::rolleyes: meidän vauveli vetäs viime yönä ennätykset 3,5h uniputkella ja tuntui luksukselta:giggle: mut sit olikin niin kova nälkä että sain herätä karmeeseen huutoon:ROFLMAO: hyvää on kyl tehny toi omaan huoneeseen siirtäminen yöunille.. Nukutaan varmaan kumpikin paremmin.
 
Terveisiä Lastenklinikalta :(

Ollaan neljättä päivää täällä kun pikkuneidille nousi kuume ja tuli kovin limaiseksi. Diagnoosi rs-virus. Sai varmaan siskoilta kun ne oli ekana flunssassa. Nyt kuulemma pahimmat pari päivää ja sitten pitäisi alkaa helpottaa olo ja voitaisi päästä kotiin. Nyt hän onkin ollut välillä kovin ärtynyt ja lähinnä nukkuu. Toivon terveitä alkukuukausia kaikille muille pikkuisille (y)

Mukava kuulla teidän muidenkin vauvaelämästä :) ja kiitos muutto-onnitteluista! Oon tosi tosi iloinen että päästiin takaisin asumaan tutulle seudulle ja vielä kivaan asuntoon:) esikoinen aloitti lähellä päiväkodissa ja on onneksi mennyt siellä hyvin ja viihtyy. Mulla on vielä hakusessa meidän arkirytmi kotona, miten vauvan ja taaperon kanssa saa päivän asiat sujumaan sulavasti :LOL:

Milagro ja pikkuneiti 1kk täyteen toissapäivänä :love:
 
Milagro voi ei, pikaista paranemista pikkuiselle.
Täällä poika samassa taudissa. Eilen käytiin lääkärillä näyttäytymässä mutta ainakin vielä poika sen verran hyvässä kunnossa ettei tarvinnu osastolle jäädä. Ei vaan ite meinaa saada nukuttua kun kuuntelee pojan hengitystä, välillä pitää nostaa ihan pysty asentoon kun on limainen:(
Tuo 4v sairasti saman taudin joten helpostihan se vauvaan sitten tarttuu.

Nyt yritän nukkua:sleep:
 
Oi hurja, toi rs-virus on kyllä ikävä! Me oltiin meidän tytön kanssa myös aikoinaan viikon verran osastolla kyseisen taudin vuoksi. Muistan että käytiin vielä jälkikäteen pari kertaa osastolla limaa imemässä. Pikaista paranemista molempien pienille @Milagro ja @Kath !

Meillä on nyt tosi flunssainen tuo 2,5-vuotias pikkuisoveli ja nyt oon koko ajan varpaillani että tuleeko vauvalle. Voi kun säästyisi!

KeepGoing ja mini 3 viikkoa ja kaksi päivää:love:
 
Pikaista paranemista @Milagro ja @Kath sinne teille ja toivottavasti @KeepGoing teillä vauva säästyy taudeilta!

Taisin viikko sitte kirjotella viimeksi, täällä on sen jälkeen mennyt kaikki mukavasti :) On nukuttu ja syöty hyvin, ei ole korvikettakaan tarttenu kun oma maito tuntuu riittävän hyvin tällä hetkellä. Vauva on ollut niin ihana, varmaan jostain hormoneista johtuu että tuntuu etten malta oottaa jo seuraavaa :LOL: oon viettäny tuntikausia pois kotoa pienen kans, eikä ole tullut enää stressiä liikkeellä olosta. Tutti on niin hyvä apu, aloin käyttää sitä viikonloppuna. Onneks pieni ei sitä tunnu erityisesti kaipaavan, mutta auttaa itseä monissa tilanteissa..

Pari pv sitte tuli kk täyteen ja eilen oli tarkastus, kahessa viikossa pojan paino on noussut 640g! Kokonaisuudessa syntymästä siis noin 1kg ja pituutta on kertynyt 7cm. Ja onneks ei ole iho-ongelmiakaan ainakaan vielä. Joko muilla on ollut noita kk tarkastuksia?

Täällä tuntuu kylpy rentouttavan niin paljon, että oon kylvettänyt useammin ja tästä lähtien varmasti joka ilta. Ihana katsoa ku pieni nauttii siitä ja nukkuu sen jälkeen selvästi paremmat yöunet. Aika lailla 23-11 välit näyttäs menevän nukkuessa, sillä välillä ei pysy valveilla syömistä kauempaa :D
 
@Daisy85 ihanalta kuulostaa teidän arki :) meilläkin kylpy rauhoittaa vauvaa, pitää varmaan ottaa jokailtaiseksi rutiiniksi. ...viime yö oli pelkkää heräilyä ja nukkuessaankin vauva inisi...:unsure: saattaa kyllä johtua yön epäonnistuneista röyhtäytyksistä(n) joskus tulee heti syönnin jälkeen mutta joskus nukahtaa nopeesti tohon olkapäälle eikä jotenkin raaski puoltaa tuntia hytkyttää kun toinen on jo unessa eikä tiedä tulisko sitä ilmaa edes ulos vai ei...

Meillä on ensi viikolla 1kk lääkäri. 1kg oli tullut syntymäpainoon lisää jo 3vk tarkastuksessa :ROFLMAO: pituutta kans ihan hyvin.

Onpa monella ollut sairastelua:confused: toivottavasti helpottaa pian ja enempää ei tulis tartuntoja :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Heips! Täällä on vauva huomenna 4 viikkoa vanha ja nopeeta tää aika menee!:eek:

Meillä oli viime kerran neuvola kun vauva oli 2,5 viikkoinen ja seuraavan kerran vasta 6-viikkoisena lääkäri. Kysyi kyllä halutaanko tossa välissä tulla käymään mutta ei mulla oo tarvetta, eiköhän tuo kasva ihan hyvin(y) ja jos mieli muuttuisi niin toki soittamalla sais ajan tai sitten voi mennä avoneuvolaan mittauttamaan:) ja ilmoitin jo etukäteen että meidän vauvalle ei rotarokotetta anneta ainakaan silloin vielä, se on aiheuttanut kahden edellisen vauvan kanssa ihan hirveitä ongelmia:alien:

Mitenkäs rs-potilaat, joko ovat parantuneet? Meillä on erittäin flunssaisia nyt nuo pikkuisoveljet ja kyllä hirvittää jos vauva saisi taudin. Mihinkään kauppoihin tai muihin ruuhkaisiiin paikkoihin en oo vauvaa vienyt ollenkaan. Toki kaikilla se ei oo mahdollista, mutta meillä on mies ollut suuremmassa vastuussa kauppareissuista(y)

Vauva on ihan kertakaikkisen ihana, edelleen havahdun välillä siihen että katselen vaan häntä ja mietin kuinka rakas ja niin kaunis ja ihmeellinen pieni paketti hän onkaan:love:

KeepGoing ja mini huomenna 4 viikkoa ❤
 
Täällä alkaa olla tauti jo ohitettu. Viidentenä päivänä alko pikku ukolla olo helpottamaan, enää on pientä röhää. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.
Perjantaina käytiin neuvolassa ja poika tasan 1kk ikäinen ja mitat 55,5cm ja 5kg.
Tuntuu hurjalta tuo kasvu kun tuo 4v oli niin pieni ja kasvo hitaasti että jouduttiin kasvu seurantaankin.

Milagro, miten siellä pikku potilas voi?

Täällä on nyt muutamana iltana ollu ilta itkuja. Luinkin että tuossa iässä monesti sitä esiintyykin. Poika on vaan väsynyt eikä oikein meinaa osata rauhoittua, tutti ja syli lopulta auttaa:love:
 
Täällä haettu antibiootit rintatulehdukseen:confused: eilen illalla tuntui toinen tissi vähän aralta ja tämän havainnon jälkeen nousi puolessa tunnissa 40 asteeseen kuume:unsure: yö oli ihan hirvee ja ekaa kertaa oli vauvallakin itkuinen yö, hurja fiilis kun ei itse uskaltanut edes vauvaa nostaa kun olo sellainen. Tissi on kipeä ku mikä mutta yritän vaan kivusta huolimatta imettää siitä, että ei pahemmaksi mee. Toivottavasti kuuri puree pian jotta voidaan nauttia talvilomasta kun mieskin on kotona!

KeepGoing ja mini
 
Hellurei.
Täälä myöskin hurja painonnousu menossa. Nyt tyttö 4 viikkoa vanha ja painoa tullut 1.3kg syntymästä neuvolassa punnittu 4505g. Tissillä vierailee 1-2h välein ja tätä jatkunu jo kaks viikkoo ainakin, tutti ei kelpaa edelleenkään..onneks sentään pulloharjoittelut onnistuu, että tulevaisuudessa voin vauvan jättää iskän hoiviin harrastusten ajaks :ROFLMAO:
Neuvolassakin lääkäri kehotti opettaan tutin käyttöä kovan imemisen takia, mutta ei onnistu niin ei..
Onneks vauva muuten tyytyväinen ja masuvaivoilta vältytty :love:
 
Hyvin kasvaa tammikuun vauvat (y) meidän pojan 1kk neuvolassa paino 5065g ja pituus 57cm :D on kyllä pulskistunut silmissä ja muutenkin kasvanut. Ei näytä enää semmoiselta rääpäleeltä kun mitä muutama viikko sitten.. hurjaa muutenkin että kohta on jo maaliskuu ja ensimmäinen kevätkuukausi :eek: tää aika tulee menemään niin nopeasti....
Ihanaa kyllä kun tuntuu että vihdoin tutustunut vauvaan oikeesti. Tää arki ei tunnu enää poikkeukselliselta, vaan alkaa olla jo hyvin tavallista ja normaalia.

Harmi nää kamalat pakkaset tällä hetkellä, en oo uskaltanut vaunulenkeillä käydä ollenkaan :( sentään lähetty jonkun verran kotoa pois kun kaupoilla käyty. Ei ihan höperöidytä :LOL:

@Kath meillä ollut myös nyt ihme kitinää iltaisin. Ihmetelty kun tissi ei auta ja luultu että masuvaivoja, mutta loppuukin sopivasti sylissä tai kun vie hoitopöydälle. Jostain syystä hoitopöydällä ei oikeestaan koskaan itke tai valita enempiä (n):ROFLMAO: ihan rauhassa aina saa vaihtaa vaipat jne. Ehkä on hoitotoimenpiteet hoitotoimenpiteet hänelle mieluisia :LOL:
 

Yhteistyössä