Tammikuun Tarrasukat 2018

@Honeydew Sama juttu täällä, tuntuu niin normaalilta arki vauvan kans että ihan uskomatonta ajatella että vasta 6vkoa eletty pienen ehdoilla :love: Toisaalta mennyt äkkiä viikot.

Meillä on tullut pientä itkeskelyä välissä kakkailun yheydessä, mutta onneks näyttää menevän myös äkkiä ohi :unsure: Muuten poika on edelleen tyytyväinen, syö hyvin ja kasvu näyttää nopealta ainakin vaatteissa! Mä oon pitäny vauvaa vieressä lähes koko yöt, kun nukkuu huomattavasti paremmin ja helpommalla pääsee itsekin kun ei tartte nostella pinnasängystä ja takas..

Täällä on tullut sellasia hymyilmeitä päivittäin, mikä tietysti näyttää niin söpöltä, vaikka ei kai ne vielä mitään oikeita hymyjä ole vaan jotain refleksejä :rolleyes: Mulla on ens viikolla vihdoin jälkitarkastus. Toinen kätilön luona käynti "neuvola" oli reilu viikko sitten, ei sitte jatkossa ole muuta kuin lapsen lääkärikäynnit, siellä saa rokotukset ym. Eli systeemi tässä vaiheessa ilmeisesti eroaa enemmän Suomesta.

Pidättekö te muuten vauvoja mahallaan paljon? Musta tuntuu että pitäis varmaan alkaa laittaan useammin vatsalleen, eikö sitä suositella alusta asti? Mitään ei ole kätilö tai lääkäri sanonut asiasta. Hyvin kyllä nousee jo pää ja pysyy ylhäällä kun sellaisessa asennossa on :)
 
@Daisy85 yritetään muistaa pidellä vauvaa vatsallaan päivittäin, mutta tuntuu viihtyvän siinä asennossa huonosti.. päätä kyllä kannatellut ja nostellut jo monta viikkoa hienosti tossa olkapäällä ollessa.. toivottavasti riittäisi treeninä.

Kuinka usein teidän pienet kakkaa? Meillä oli jo hyvin rutiininomanen 1krt/vrk, mutta nyt ei oo kakkaa näkynyt kohta 4 päivään...(n) luin kyllä että rintaruokitulla normaalia jopa 10pv tauko mutta mun mielestä kuulostaa hurjaltao_O kaveri piereskelee kuitenkin jatkuvasti ja tänään haju oikeen pahentunut ja jää jotenkin leijumaan :confused::LOL: no jospa se enteilisi sitten että kohta tulee tavaraa.... Meillä tuli jo aiemminkin monen vaipan edestä jos jäi kakkaaminen yhden päivän ajan välistä niin millanenkohan show tässä on edessä kun hanat aukee :poop::cautious::eek::ROFLMAO:

Niinjoo, ekat kokemukset rintaraivareista saatu... :unsure: onneksi nyt viimeiset 2 syöttöä jo normaaleja, oli kyllä kurja yö ja aamu kun tuntuu ettei saa lastaan ruokittua ja toinen vaan itkee nälkäänsä :( voi olla että noilla ilmavaivoilla ja räkäisyydellä vaikutusta asiaan. Sellasella niistimellä saanut imastua kahteen kertaan kunnon vihreät limat. Ei vauva tykkää yhtään mutta pakko yrittää kun raukka ei saa kunnolla hengitettyä:( onkohan muuten ihan normaalia sellanen vihreähkö räkä vauvalla? o_O Vai onko kipeä? Muita mitään flunssaoireita ei ole. Maitoräkää ollut ennenkin kun vetää tissistä henkeen ja tulee nenän kautta ulos. Myöhemmin löytyy sitten valkosta sitkeää räkää nenästä.

Viime päivinä ollut melkosta kitinää valveillaoloaika.. ensin itkee maidon perään, sen jälkeen sitä kun yritetään röyhtäistä tai tulee puklua. Sitten maristaan loppuaika vatsaa tai syliä kunnes alkaa nukuttaa. Parin tunnin valveillaolojaksoon mahtuu max 20min tyytyväistä seurustelu- tai ihmettelyaikaa. Vähän harmittaa.. mutta ehtii kai tuota. Kunhan saa nyt nämä tärkeimmät tarpeet tyydytettyä.

Onko teillä minkälaiset rytmit päivissä?
Meillä yöunet n klo 22-07.. herätyksiä 3-4 kpl jolloin hereillä menee n tunti. Joskus saanut takaisin nukkumaan puolessa tunnissa ja parhaimmillaan nukkunut 4h putkeen (y)
Päivällä nukkuu n 3 päiväunet kestoltaan 30min-2h. Tosi paljon vaihtelua siis päivissä. Joskus tuntuu että nukkuu koko päivän ja toisina päivinä ei ollenkaan. Yön kulku tietenkin tekee osansa.

Eilen tajusin että muutaman viikon päästä ollaan jo 2-kuisia :D mies ei tajunnut mitä ihmeellistä siinä on että vajaan kuukauden päästä ollaan vajaa kuukausi vanhempia, mut mun mielestä se 2kk kuulostaa vaan niin vanhalta ja siihen on niin lyhyt aika!
 
@Honeydew Meillä kakkaillaan 2-4kertaa päivässä, mutta oon myös kuullut että voi mennä yli viikko! Kerran oli vuorokauden tauko ja sekin tuntui pitkältä o_O Näyttäis olevan mun herkuttelu mikä aiheutti vähä itkua kakkailun yhteydessä, kunhan maltan olla syömättä paljoa sokerista pysyis vatsavaivat pois. Täällei kyllä kovasti ole piereskeltykään :D

Rytmi on vielä vähän mitä sattuu, mutta yöt menee yleensä hyvin nukkuessa ja syödessä vähän puoliunessa. Mies on ollu työreissussa usean päivän, niin pieni on nukkunu koko yön mun vieressä. Hassua ku välissä on heränny ja kun on vain nähny mun naaman on nukahtanu uusiks :rolleyes: syöntikin mennyt niin että tissi suuhun ja molemmat nukahdettu siihen. On se vaan niin upea fiilis katella ja kuunnella miten pieni tuhisee kainalossa.. Päivisin kans unet on sellasia 30min-2h, paitsi eilen oli hurjat 4h iltapäivällä. Melkein jo huolestutti että onko se nyt ihan kunnossa :LOL:

Onko muilla alkaneet vauvat hymyileen tai ottaan katsekontaktia paljon? Musta tuntuu, että se ettei vauva vielä näe paljon mitään ei voi pitää täysin paikkaansa.. Vauvan katse kääntyy kuiteski aina kasvoihin ja napittaa silmiin ja hymyilee just katsekontaktien alkaessa.

Mulla oli jälkitarkastus eilen, mutta ei siellä kyllä paljo mitään tehty. Testautti lantionpohjalihakset ja kyseli vaan pikaisesti asioista. Nyt on mun osalta käynnit tässä, jäljellä on vaan vauvan lääkärikäynnit, eihän niitäkään tuon 2kkn käynnin jälkeen enää usein ole. Ens viikolla voisin palailla sitten salille, sormet ristissä että vauva on rauhassa isän kans, ku ei ole olly minusta erossa oikein ollenkaan :unsure:
 
Aika hiljasta täällä tämä keskustelu mutta ei se mitään, päivitetään silti :D

@Daisy85 meidän poika alkoi viime viikolla hymyilemään ja selkeästi pysyy katsekontaktissa pidempään ja etsii katseellaan kaikkea tuijotettavaa :love: leikkimaton lelukaari on vähän yllättäenkin ollut pojan mielestä kiinnostava, ja jaksaa parikymmentä minuuttiakin siinä roikkuvia leluja katsella ja ei tunnu haittaavaan huitoessa ja potkiessa aikaansaadut äänet ja liikeetkän:) hoitopöydän päällä olevan mobilen on myös ihan viime päivinä hoksannut. Selkeästi seuraa kun laitan siihen liikettä niin katse seuraa.

Siinä kakassa oli sitten lopulta viikon tauko, ja sen jälkeen taas pelkkää pissaa.. Neuvolassa sanoi että luumuvettä vois keitellä ja antaa vähän vauvalle niin vois saada liikkeelle... Jumppailtu ollaan monesti päivässä mutta ei tee kun pieruja. Että ehkä tota luumuvettä vois kokeilla vaikka jännältä tuntuukin:cautious: pojalla paino kyllä noussu taas kahdessa viikossa puoli kiloa ja pituutta on jo 60cm, että ehkä sitä kakkaa ei riitä vaippaan saakka kun kaikki menee kasvamiseen :ROFLMAO:

Mulla menee tällä hetkellä iso osa päivästä ton lapsen ihasteluun, jostain tullu sellanen ekstra rakkausboosti:love: ehkä kun viikon aikana tuntuu kasvaneen niin paljon kun hymyilee ja höpöttelee.. On jo niin ison oloinen ❤
 
Heippa meiltäkin!

Täällä alkoi vauvalla mahavaivat siitä mun antibiootista ja edelleen on hankaluuksia mahan kanssa. Onneksi myös hymyjä tulee:love:

Me käytiin tänään 6 viikon lääkärissä ja kaikki hyvin. Lääkäri oli kirjoittanut neuvolakorttiin vain näin: " Terve vauva. Vähän kuiva iho.":ROFLMAO: ja tolla ei oo edes kuiva iho:D Painoa on 4450g ja pituutta 53cm, hyvin kasvaa poikanen!

Ylihuomenna ois sitten jälkitarkastus, nopeeta tää aika menee! Salille ois tarkoitus palailla kans pian, olitkos @Daisy85 jo käynyt?:)

Tuun jatkamaan paremmalla ajalla! Nyt mentävä syöttämään vauvaa:barefoot:

KeepGoing ja mini 6 viikkoa:love:
 
No ei mulla vielä mitään jälkitarkastusta ollut kun vasta 19. päivä. Aloin itsekin miettiä että mikähän aika se muka oli kun tuli siis neuvolasta tekstiviestimuistutus varatusta ajasta... Tänään olikin siis vaan hoitajan soittoaika tuon 2-vuotiaan asioista:ROFLMAO: mietinkin, että minä kyllä muistelen jälkitarkin olevan vasta myöhemmin.

Opetteliskohan käyttämään kalenteria vähän paremmin:X3: se on nimittäin 7-henkisessä perheessä ihan tarpeen:D

KeepGoing ja mini
 
@KeepGoing Mulla on oltava kaikki menot kalenterissa puhelimessa muistutuksen kera, muuten varmasti unohtaisin o_O En ole vielä päässy salille kun mies on ollu paljo reissussa, meni lähes koko viime viikko työmatkalla ja täällä ollessaki on ollu normaalia enemmän töitä. Ei oo tullu tilaisuutta jättää sitä lapsen kans ku iltasin kotonaki on tehny työjuttuja myöhäseen. Pitää yrittää siis vaan liikkua vaunujen kans tällä hetkellä.

Mulle selvis vihdoin tänään mitä tarkottaa se kuuluisa niskakakka :eek: eipä ois haitannu vaikka ois jääny edelleen mysteeriksi :ROFLMAO: olihan siinä siivoamista vaikka heti samantien aloin vaihtaan vaippaa, onneks sattui vasta ku tultiin kotiin!

Meillä on 2kkn lääkäri ens viikolla. En malta odottaa että saadaan tietää miten on kasvu edennyt! Ainakin muiden mittoihin verraten (lueskelen myös mm. joulukuun ketjua :whistle:) taitaa olla aika pitkä ja hoikka poika tällä hetkellä, vaikka onki tuo masu ihanan palleroinen. Pitää muistaa käydä ostaan rokotukset sitä ennen, oli se rota ja joku toinen minkä nimeä en muista, mitä suositeltiin laitettavaksi ja eka annos ois tuolloin. Mä olen ihan pihalla monesta vauvohin liittyvästä asiasta, niin menen täysin suositusten mukaan.

Mulla ei ole ku yks ystävä täällä jolla on vauva, ja se on jo töissä niin ei ehditä paljoa nähdä. Muutenkin tosi pieni tuttavapiiri, niin olipa ihana löytää fbsta ryhmä suomalaisia äitejä, en tiennyt että meitä on täällä niin useita ja moni jopa asustelee mun lähellä. Ens viikolla ois ekat treffit :D En tunne täällä ketään Suomesta niin odotan tosi innolla tuota! Siksi varmaan täälläki oon tykännyt käydä lueskeleen ja jutteleen ku ei ole muuten paljoa seuraa tällä hetkellä :rolleyes:
 
Täällä kans ilmottautuu yks joulukuisten ketjun lukija :LOL: hirveen mielenkiintosta luettavaa mitä n. kuukautta vanhemmilla vauvoilla on meneillään kun itellä ne ajat ihan kohta edessä :D mä oon sen verran onnekas että mulla on useempi äitikaveri joilla suunnilleen samanikäisiä lapsia, niin on juttuseuraa ja myös ihan seuraseuraa päivisin. Tuntuu että vauvajutuista vois jutella vaikka kuinka paljon. Ikävä puoli tässä uuden jännän elämäntilanteen äärellä on se että ei oikeen riitä mitään muuta juttua kun vauva sitä vauva tätä... :whistle:
Että ihana juttu @Daisy85 kun oot löytänyt treffiseuraa :) kyll sitä vertaistukea vaan tarvii!

Mä rupesin kirjaamaan ylös ihan paperille meidän päivän kulkua :whistle:
Kiinnostaa seurailla vauvan rytmiä tarkemmin kun päivän aikana kuitenkin unohtaa juttuja ja päivät sekottuu toisiinsa.. Kiva huomata että kyllä tässä on sellasta säännöllisyyttä :) selkeesti pisimmät unijaksot yöllä ja iltapäivällä. Iltasin paljon hereilläoloa ja seurustelua.

Nii juu ja vielä odotellaan kakkaa.. Ei oo näkyny taaskaan viikkoon.. . :(:poop:
 
Moiiiii..
Täältä kans kuulumisia. Tyttö täytti torstaina 6 viikkoa ja painoa on tullut syntymästä 2 kiloa lisää :eek: että huikeeta vauhtia kasvaa!
Edelleenkään ei ole tutti kelvannut, mutta eipä tuon niin väliä. Enemmän harmittaa tuttipullon torjuminen, en ole uskaltanut lähtee ny ees tallireissuille, jos pullo ei sit kotona sillä aikaa kelpaakaan :giggle:
Ristiäiset oli jo viime viikolla ja niistä selvittiin hienosti, tytsy nukkui toimituksen ajan (y)
Täälä on muutes alettu jo vähän jutteleen, joitakin äännähdyksiä päästelee suustaan ja hymyilee, kun sille höpöttelee :love:
 
Hei. Huomenna pojalla neuvola ja itellä jälkitarkastus joten täytyy sitten päivitellä tänne pojan mitat. Mutta ei puhettakaan että alle 62 koon vaatteet enää mahtuisi joten kasvettu ja pulskistunu on:)
Hymyilee ja jotain yrittää poika puhuakkin:love:
Lelukaaren allakin jo viihtyy.
Edelleen tissin kans menee hermo joten samaa rataa mennään ku ennenki. Yöllä on monesti menty pelkällä rinnalla mutta päivällä pitää yleensä aina antaa pullosta lisäksi ja taitaa siihen poika jo tottuakin:( en tiedä onko enää mitään tehtävissä....

Mulla ei ole täällä ketään kavereita jotka olis samassa elämän tilanteessa. Vaikka en oo kyllä edes kaivannutkaan vielä. Kaveri sai vauvan mutta asuvat sen verran kaukana että puhelimen kautta ollaan kuulumisia vaiheltu. Muutenkaan en oo niin energinen että jaksaisin joka viikko järkätä kyläilyjä. Kerran kuussa vois olla mulle ehkä sopiva:LOL:

Meilläkin poika sai nimensä:love:
 
Neuvolassa käyty ja pojan mitat on 59cm ja 6380g.
Itellä tuo paino ei ihan niin paljoo oo laskenu mitä odotin mutta oon syöny aika vapaasti kyllä ja liikuntaa en oo vielä harrastanut. Tuntuu että päivässä ei tunnit riitä kaikkeen esim siihen liikunnan harrastamiseen. :oops:
No nyt ruuan laittoon.

Kath ja poika 2kk
 
@Kath Kyllä mä viihdyn tosi hyvin myös itsekseni, kivaa varsinkin käydä reippaalla kävelyllä tai ostelemassa vauvalle tai itselle jotain. Tai ihan vain kotonakin hengailla, en tylsisty pienen kans :rolleyes: Teillä tietty eri asia kun on jo useita lapsia pitämässä kiireisenä.

Oli ihan hauska tapaaminen, tuo äitiseura on hyvä motivaatio lähteä käymään ulkona, ja täällä on tapana että nähdään kahvilassa tms eikä kenenkään kotona. En silti usko että tulee usein käytyä, ehkä pari kertaa kuussa.

@Honeydew Hurjalta kuulostaa tuo kakkailun vähäisyys siellä, miten meni tuon jälkeen? :eek:

@Kesänlapsi35 Onpas paljon kasvanu teidän vauva! Täälläkin tulee hauskoja ääntelyitä ja hihkaisuja :p

2kk lääkäri oli tänään, pituutta on tullu 11cm syntymästä eli 60cm ja painoa reilu 2kg eli 5,5kg. Pituutta kasvettu yläkäyrässä ja painoa keskikäyrässä, mutta pääasia että kaikki hyvin. Poika sai pari rokotetta piikillä ja rota oli suun kautta. Toivottavasti selvitään ilman oireita, oli kyllä sydäntäraastavaa katsoa ja kuunnella toisen huutoa ku piikitettiin.
 
@Daisy85 oli siis ensin viikon tauko kakkaamisessa ja siitä 10pv seuraavaan.. Eli maanantaina tuli viimeks. Alkaa useemman päivän jälkeen päästelee karmeita pieruja mut onneks ei oo ihan järkyttävän tuskanen.. Haettiin levolacia jo apteekista kun pelkkä luumuvesi ei tehnyt mitään. No, annettiin annos sitä ja 30min päästä tuli kakat. Luulen että vaan sattumaa, en usko että ois ehtiny lääke vaikuttaa o_O

Ens viikolla jälkitarkastus ja 2kk neuvola :)
@Kath komeen kokonen poika (y)

Jaahas, katolta tippuu lumet ja poika alkaa näköjään heräilemään.. Ihanasti kyllä nukkuu pihalla, saa rauhassa kolistella sisällä puuhaillessa kun ei tarvii varoa ettei säikähdä ;) on muutenkin levoton nukkuja. Miten muiden lapset nukkuu? Tää tuntuu pysyvän paikoillaan vaan vaunuissa kun on niin tiiviisti pakattu. Sängyssä pyörii pää puolelta toiselle ja kädet ja jalat heiluu vaikka on kaikki hyvin (syötetty ja vaihdettu ja väsyttää...). Yritetään pakata sänkyynkin tiiviisti mutta vähintään se pää heiluu..
 
Heippa, mitäs tänne kuuluu?
Meillä oli nimiäisjuhlat viime viikonloppuna ja ne oli ihanat ja onnistuneet:love:
Muutama viikko sitten meidän perheessä kiersi vatsatauti, hyi:sick: Vauvaa imetys suojasi taudilta ja tuo meidän 15v poika on sellainen rautavatsa että säästyi taudilta myös:) eli 5/7 sairastui, olihan siinä pyykkäämistä ja siivoamista. Itse sairastuin ensimmäisenä joten muiden sairastaessa olin jo kunnossa.
Meillä vauva on tosi seurallinen, hymyileväinen ja juttuakin tulee. Leikkimatolla viihtyy myös joitakin pätkiä ihan itsekseen. Hän on kyllä sellainen koko perheen murunen, sylejä riittää ja hyvä niin ❤
Itse kävin jälkitarkastuksessa ja sain luvan palata salille ja juoksemaan, kaikki hyvin siis(y) ja lähete kirurgille tuli myös tuon napatyrän vuoksi.

Hyvää pääsiäistä kaikille, toivottavat
KeepGoing ja mini 2kk
 
Tuntuupa että kaikilla vatsatautia :eek: onneksi meillä ei oo kiertänyt mikään tauti.. Poika välillä lievästi räkäinen mutta niin vähän että ei mikään tauti. Täytyy muuten kehua tuota baby-vac -nenäimuria(y) lähtee ihan erilailla räkä irti kun millään muulla vehkeellä. Poikakaan ei ole siitä pahemmin häiriintynyt, mitä nyt välillä ihmettelee imurin hurinaa ja vähän heiluu kun yritän tähdätä :LOL:

Niin isolta tuo jo tuntuu! En tiedä voiko olla mahdollista että vierastaisi jo tälleen alle 3kk iässä, mutta on nyt kolmen eri vieraan sylissä/lähellä alkanut itkemään selkeästi sellasta pelkoitkua o_O:(
Tosi kummallista.. Onko kellään vastaavaa?
 
Taas oon monta kertaa tänne kirjotella mutta kesken jääny enkä enää muista mitä kaikkee oon kirjotellu.

Honeydew, täällä poika on pari kertaa juuri herätessään meinannu alottaa itkun minut ja isänsä nähdessään, eikö oo heti ymmärtäny kuka häntä siinä katselee:LOL:
Ja kerran on huuli menny jo rullalle eikä itku ollut kaukana kun vieraampi on tullut puhuttelemaan.

Mulla ollut täällä kriisi imetyksen loputtua:cry: pari viikkoo sitten lopetin kun tuntu että imetys hetket vaan lyheni ja aina sai pullosta antaa lisäksi, myös yöllä.
Harmittaa kyllä mutta jospa tää harmitus jossain vaiheessa helpottais ja poikahan on tyytyväinen.

Kasvanut kyllä on ja vaatteet jääny nopeesti pieniksi.

Nyt pitää lopettaa ja lähtee lukemaan tytölle iltasatua. Täytyy kirjotella taas jos jotain jäi kirjoittamatta:)
 
Eipä ole tullut kirjoteltua vähään aikaan, tuntuu että nykyään kädet on täynnä vauvaa koko ajan.. ensi viikolla tulee jo 3kk täyteen :eek: Kahen kkn iästä asti vauva on ollut selvästi vaativampi siinä mielessä, ettei viihdy ku ihan hetkiä yksin, saattaa kiukutella vaikka oisin vain parin metrin päässä esim laittamassa ruokaa. Muuten on tosi iloinen tapaus, heti herätessä (yleensä 8 aikaan, joskus aiemmin) alkaa äänekäs jokeltelu ja hymyily. Muutaman tunnin päästä siitä väsyy ja yritän ajoittaa uloslähdön enneku ehtii tulla huonolle tuulelle, helposti sitte nukahtaa kärryyn. Jos on hommat kesken ja kitisee niin nukutan kärryyn jo sisällä. Iltasin nukahtaa helposti syliin ja itsekseenki kun on niin rentoutunu kylvyn jälkeen. Noiden päivätorkkujen pituus vaihtelee ja siitä riippuen ottaa vielä 1-2 lyhyet unet ennen yöunia 22-24 välillä.

Meillä vauva ei tunnu vierastavan vielä, tykkää kaikkien kans katsekontaktista ja "juttelusta", mulle kyllä hymyilee selvästi herkiten :D:love: sylissäolo riippuu ilmeisesti siitä millasella otteella ja missä asennossa vieras pitää, viihtyy hyvin jos on sellanen ihminen jolla varmat otteet. Itkua ei oo tullu kenenkään kans, muutenki itkua tuntuu tulevan vaan ku on väsyny/vatsavaivoja ja menee ohi sillä ku pääsee syliin.

Me on oltu viime viikkoina kahdesti reissussa 4-5 yötä(toinen oli yhdistetty työ/huvimatka), molemmat muutaman sadan km päässä ja autolla mentiin. Hotellissa ei pistetty omaan sänkyyn vaan nukkui meidän kans, onhan ne sängyt paljo isompiaki ku kotona. Hyvin meni kaikki ja musta oli mukava ku mies oli 24/7 meiän kans, tuntuu että se ei oo ymmärtäny miten vaativa työ vauvan hoito voi olla, ku se on kuiteski ollu töissä koko tän ajan ja pois työmatkoillaki. Se tykkää pitää poikaa sylissä ja leikittää, mutta vaipat, kylvyt ym on jääny täysin mun vastuulle.. tajusin että en oo ehkä oikein antanutkaan auttaa tarpeeks ja opastanu, ku yks päivä pyysin laittaan vaipan kylvyn jälkeen ja sehän ei osannut sitä edes laittaa kunnolla vaan jäi ihan löysälle :unsure: En siis pysty jättään tällä hetkellä isänkään kans lasta ja oon 24/7 sen kans, mutta onneks on helppo vauva ja vielä ei tunnu että tarttis omaaki aikaa, sekin hetki tietysti tulee vielä.

Tulipas tähän tarinaa, parempi jättää loput toiselle kertaa :whistle:
 
Heissan täältäkin pitkästä aikaa, kiva lukee teidän kuulumisia :)
Meillä tytöllä oli kuukausi sitten paha yskä, jonka takia käytiin kahteen otteeseen lääkärissä. Yski niin rajusti, että oksensi maidot moneen kertaan :( onneks ei muuten saanut flunssaa. Täälä on koko perhe sairastanut vuoron perään ja nyt itselläni on korvatulehdus meneillään, toinen korva on lukossa, niin että tunnen itteni puoli kuuroks :cry:
Tyttö on kovasti kehittynyt, hymyilee paljon, juttelee ja nyt muutaman kerran päristelly niin että sylki lentää :LOL::p
Tuttipulloa ei edelleenkään huoli yrityksistä huolimatta, mutta en oo siitä ressiä ottanut. Kiinteitä aloitellaan 4kk iässä ja sit jos mulla on tarvis olla pidempään pois kotoa, niin tyttö voi nautiskella sit soseita jos nälkä iskee..ja ei tässä nyt onneks oo muita menoja tulossa, kun tallijuttuja :whistle:
Ihanaa kun kesä on jo niin lähellä!! Aika menee nopeesti, vastahan me jännättiin kuka synnyttää millonkin :ROFLMAO:
 
Mekin aloitellaan kiinteitä 4kk iässä niinkuin @Kesänlapsi35. Mites muut aikoo? Voi olla että en malta ees sinne saakka vaan aloitetaan jo 3,5kk siinä toivossa että jos noi kakkaamisvälit tihenis.. :unsure: näillä viikon (+) väleillä on jo niin masu kipeenä ja kauheet piereskelyt loppuviikosta:cry:
Luumua, bataattia ja maissia ensimmäisinä.

Tosiaan 3kk ikä lähestyy ja rytmi alkaa selkeytymään kokoajan paremmin(y) iltasin nukkumaan samaan aikaan ja aamulla herätys samoin. Pääsääntösesti eka unipätkä 7h ja sit tissin jälkeen vielä n. kaks tuntia unta. Päikkärihommat aamulla ja päivällä aika samanlaista, illat vielä arvoitus :D
Poika on niin söpö etten meinaa kestää :love: hällä on nin intensiivinen tuijotus ja valloittava hymy. Sellanen hurmuri:rolleyes: niin parasta kun alkaa olemaan ikää sen verran että näkyy jo vähän luonnettakin:p
 
@Honeydew Vitsi mä olen kateellinen teidän 7h unille :eek:(y) Täällä tuntuu että öisin on tiheintä syöminen, päivisin ollaan kuiteskin sen verran liikenteessä, että tulee yli 3h taukojakin. Öisin on yleensä 2-3h välein vieläkin heräilyt! Vaikka tuntuu, että tankkaa mahan täyteen. Mutta ehkä tää sitte harvenee kun kiinteitä aloitellaan, tiedä sitten milloin ku tää on eka lapsi enkä osaa arvioida milloin kannattais alottaa. Eiköhän ne siitä kerro seuraavalla käynnillä.
 
On @Daisy85 kyllä ihan luksusta kun nyt muutaman viikon menty tolla 7 tunnilla :giggle: taisin tuhan pitkään nostaakin liian helposti joka ähinästä tissille öisin ennenkun tajusin että on vaan levoton nukkuja. Se unirauha on tällä hetkellä tehty sillä että rehellisesti vaan kapaloitu. Muuten vispaa liikaa.. :confused:

Illalla nukkumaanmeno ei sen sijaan oo aina herkkua jos kerkee yhtään mennä yliväsymyksen puolelle... (terveisin juuri kaksi tuntia huutoitkevää lasta nukuttanut honeydew:sleep::cry::poop:)
 
@Honeydew Meillä on kans levoton nukkuja ja sen heiluminen pitää muaki hereillä.. tissi kyllä kelpaa ku sitä annan, mutta voihan se olla, että tarjoan turhanki usein. Toisaalta yöunille meno on tosi helppoa, yleensä simmahtaa itsekseen sohvalle 22-23 aikoihin ja siirrän sänkyyn. Tai jos näyttää, että kestää niin käärin vilttiin syliin ja siinä tulee äkkiä uni. Ja vatsavaivoja ei oo ollu nyt aikoihin, kakkaaki tulee edelleen 2-3krt päivässä :rolleyes: Eli ilmeisesti ei voi ihan kaikki mennä helpoimman mukaan, ja jos me nukuttas ees sellaset 5-6h kerralla niin oisin varmaan jo pian hankkimassa seuraavaa :LOL: No ehkei ihan, mutta tän jälkeen osaa arvostaa taas kunnon yöunia.
 
@Daisy85 varmaan karman laki vai mikä mut viime yö oli ihan hanurista:poop: mikään ei kelvannu vauvalle ja vaan pyöri ja ähki menemään, kapalostakin onnistui kaivautumaan ulos o_O nyt vähän väsyttää :sleep:
mut tällasta tää, aina ei voi voittaa:ROFLMAO:

Tällekin kelpas yöllä ennen tissi kyllä joka kerta kun nostin syömään kun alko ähisemään. Mut voi ihan hyvin olla että oli myös oikeestikin nälkä, kyllähän nää kasvaa ja tarpeet muuttuu koko aika.

Ihana kun teillä sentään nukahtaa helposti :) mua on melkein alkanu pelottaa illat kun ei koskaan tiiä kauan huutaa, ja jos nukahtaakin ilman itkua niin herääkö vartin päästä itkemään lohduttomasti:(
 
@Honeydew Onpa harmi, että teillä on nukkumaanmeno itkemistä :unsure: Mutta eiköhän se mene ohi pian! Kokeilin nyt että annoin vain tutin yöllä ekan heräämisen yhteydessä ja yhteensä tuliki 5h nukuttua syömisen välillä, ennätys! :LOL: Pitää tehdä jatkossakin. Mutta ihan totta että kyllähän ne tarpeet muuttuu jatkuvasti. Oon ollut huomaavinani niitä wonder week merkkejä aina ku syönti on ollu tiheempää, mutta tiedä sitten.
 

Yhteistyössä