Tammikuun Tarrasukat 2018

@Honeydew Onpa harmi, että teillä on nukkumaanmeno itkemistä :unsure: Mutta eiköhän se mene ohi pian! Kokeilin nyt että annoin vain tutin yöllä ekan heräämisen yhteydessä ja yhteensä tuliki 5h nukuttua syömisen välillä, ennätys! :LOL: Pitää tehdä jatkossakin. Mutta ihan totta että kyllähän ne tarpeet muuttuu jatkuvasti. Oon ollut huomaavinani niitä wonder week merkkejä aina ku syönti on ollu tiheempää, mutta tiedä sitten.
Jes, hyvä enkat:)(y)
 
Täälläkin meinattiin aloittaa kiinteät 4kk iässä. Mies kai tässä on malttamattomampi eikä jaksais odottaa:LOL:
Hyvinä öinä menty yhden herätyksen taktiikalla mutta aika usein kolme kertaa poika heräilee. Nukkumaan illalla menee 21-22 ja herää 6.30-8.

Meilläkin ollut tuo nukahtaminen jonkin aikaa itkemistä, enemmän päivä aikaan.
Meillä auttanu keinutuolissa keinuminen ja tutti tämän mennessä. Onneksi sain tuon tuolin isältä lainaan vauva ajaksi, ollu tosi hyvä tuossa vauvan rauhoittumisessa.

Joko ollut kellään 3kk neuvolaa?
 
Me annettiinkin jo muutama maistiainen luumusosetta :oops: sain perusteltua itelleni ja miehelle että voitais kokeilla jos se vatsa lähtis toimimaan paremmin, ja luumua kun on muutenkin jo aiemmin saanut neuvolan suosituksesta luumuveden muodossa.. Silti tuli kuitenkin kauhee morkkis asiasta että kolmikuiselle jo mentiin antamaan :cry: luin vielä tyhmänä kaikki nettikeskustelut 3kk soseista ja tuli olo että oon nyt pilannut lapseni suoliston ja tän takia sille tulee puhkeemaan kaikki allergiat ym vaivat myöhemmin :unsure::(
Saiskohan jonkun synninpäästön neuvolassa.. Ens viikolla ois meillä.

Piti kysyä ootteko muut ollu herkillä synnytyksen jälkeen? Ite en siis raskausaikana itkeny kun ehkä kerran tai kaksi, mutta nyt synnytyksen jälkeen itkeä pillitän koko ajan. Varsinkin kaikki lapsiin ja maailman pahuuteen liittyvä saa hanat aukeemaan. Esim tota "tähän aikaan ensi vuonna" ohjelmaa ei pystyny kattomaan ilman että vollotin kokoajan. Kerkesin just varottaa miestä että kohta mä varmaan itken niin samantien rupes kyyneleet valuu ja alahuuli väpättämään :cry::ROFLMAO:
 
@Honeydew Mä olin puolestani herkimmillään raskauden ajan (mies tais saada hyvät naurut mun takia ku itkin mitä asioita sattuu), mutta kyllä senkin jälkeen on esim uutisia lukiessa tullu kyyneleet silmiin ihan hölmöistä jutuista. Onneks vauvan kans on ollu tasapainoinen olo, pelkäsin että tuun ihan yliherkäksi synnytyksen jälkeen :p Enkä muuten usko että oot nyt niin vähällä voinu tehdä mitään haittaa vauvan vatsalle :)

Täällä ei 3kkn kohdalla ois ees käyntiä, mutta eilen käytiin laitattaan yks rokote(aivokalvontulehdusta vastaan), joka ostettiin kun se ei ole pakollinen mutta suositeltava. Nehän menee kai maan tarpeen mukaan, vaikka perusrokotteet varmasti samat. Otan siks kaikki mitä suositellaan, ku turha alkaa vertaileen liikaa miten Suomessa niitä annetaan. Reppanalle tuli siitä vähän kuumetta, mutta onneks silti oli ihan hyväntuulinen, annoin tänään annoksen paracetamolia niin eiköhän mene ohi. Kotona hoksasin viime viikolla punnita ku tuli 3kk täyteen, ja oli taas tullu reilu 1kg lisää, about 6,6kg. Pituus ois ollu hauska tietää ku tuntuu että on niin pitkä pötkylä, mutta pitää sen kans oottaa ens kuuhun :rolleyes:

Missä vaiheessa te muuten vaihdatte vaununkopan siihen istuttavaan osaan? Mä en edes tiedä miksi sitä kutsutaan.. Meillä alkaa koppa olla tosi ahdas, kuulin että 4kk kohdalla vois vaihtaa puoli-istuvaan asentoon, mutta aattelin pistää siihen jo 3,5kk kohdalla. Varmasti miellyttävämpi vauvalle ku ei ole ahdas ja näkee ympärilleen paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on paljon kirjoiteltu,vautsi!
Ainakin kiinteiden aloituksesta ollut puhetta, mä meinasin puolen vuoden jälkeen aloittaa, imetys on niin helppoa.
Nukkumisesta kans ollu juttua, meillä yöt menee tiiviisti vieressä ja tissitellen, nukahtaa yöunille sohvalla about 22-23 aikaan ja nappaan kainaloon kun lähden yläkertaan nukkumaan. Aamuisin poika nukkuisi mielellään pitkään, 9-10 maissa heräilee jos ei oo menoja aamusta että tarvis herättää.
Nyt poika on oppinut selkeästi vaatimaan seuraa, tykkää kovin juttuseurasta ja kaikista hassuttelujutuista ❤
3kk neuvola meillä on ens maanantaina. Neuvolasta meinasin kysyä että mitähän meinaa ku pojan iho lehahtelee välillä ihan kirkkaanpunaisille läiskille, syödessä tai syönnin päätteeksi... Jonkun verran mahavaivaa on, mutta en nyt kuitenkaan jaksa uskoa mihinkään allergiaan. No, katotaan. Villi veikkaus että "seuraillaan":D Sain ajan kirurgin luo napatyrän arviointia varten. Toivottavasti pääsen leikkausjonoon(y)

KeepGoing ja mini pian 3kk
 
@Daisy85 mä luin jostain ohjeesta että meidän "istuimen" saa ottaa käyttöön 6kk lapselle. Mut ei varmaan varuiks suositella alle sen.. Ite varmaan nappaan viimestään sit ku tää rupee istumaan ja eiks semmosta "istuttamista" saa harjotella 5kk iästä? Vai onko jo 4 jos näyttää olevan valmiuksia?

@KeepGoing onko pojalla kuuma kun syö? Meidön jäbällä välillä tulee kauhee hiki syödessä ja sit alkaa iho vähän punottaa sen seurauksena(n) on kyll outoa, onks se syöminen niin rankkaa :D

3kk neuvola takana, pituutta jo 64cm ja painoa 6,7kg (y) onhan tää iso kaveri:rolleyes: rokotteet otettiin ja voi sitä itkun määrää:( poika ei edes suostu itkusena tissille niin kesti se rauhottuminenkin mun mielestä liian kauan :cry: mut nyt on ohi. Vielä ei mitään oireita olla huomattu onneks. Rotasta kyllä vielä ehtii tulemaan...

Huh, just sain pojan unille, on ollu tosi väsynyt tänään, kauhee piereskely koko yön ja päivän :unsure: kakkavaivat jatkuu, kohta 2 viikkoa odotettu.. Neuvolasta taas mainitsi mallasuutteen, ja kun mun mielestä olis loogisempaa testata vaikka päärynää niin vastaus oli vaan että 4 kuukautta suositus... :cautious: joo tiedän, mutta viljoissa on 5kk. Niin miks se mallasuute on sitten ihan ok? En tajua. En anna nyt muuta ku levolacia ja toivotaan että sillä ... Se luumusosekokeilukin jäi siihen pariin maistiaiseen kun ei sit lähtenyt sillä ja enempää halunnu antaa... Huoh. Vaikeeta on... :(

Ai niin @Daisy85 miten teidän yöt nyt menneet? Onko tullut lisää pitkiä pätkiä? :)
 
@Honeydew Nyt ollaan nukuttu huonommin, ei niinkään syömisen takia, vaan poika on ollu jotenki taas levoton ja pyöriny ja äännelly paljon unissaan o_O Ja oon tarjonnu tissiä, että jos sillä nukkuis rauhallisemmin vaikkei ois paljoa suostunu ottaankaan, eli ei ole tullu ku sellasia korkeintaan 3h välejä yöllä. Tympeitä noi teidän jatkuvat kakkavaivat! :eek: Siellä on tosi samanlaiset mitat ku meillä, tai pituutta en tiedä tarkkaan, mutta 3kkn kohdalla punnitsin 6,6kg ja ku 2kk kohdalla oli 60cm niin vaatteiden perusteella arvelen että siina 63-64cm mennään kans. Mitkä mitat teillä olikaan 2kkn neuvolassa?

Mä vaihdoin tässä about 3,5kk iässä jo tuon vaunun kopan toiseen osaan. Miksiköhän niitä Suomessa kutsutaan, yhdistelmävaunutko? Tiedustelin asiasta tutuiltaki, joilla lapsia ja ihan ok tuo tuntu jo olevan. Kun näissä saa asennon lähes täysin makuulle ja selkä on suorana, jalat pikkusen koholla. Ja tiukasti remmit kiinni niin pysyy hyvässä asennossa, poika viihtyy heti paremmin ku näkee vähä enemmän ympärilleen. Ja eihän siinä tuntikausia olla. :whistle:

@KeepGoing Siellä kuulostaa oikein kivalta tuo rytmi! Meillä heräillään vähä aikasemmin vaikka nukkumaanmeno on myös noihin aikoihin. Mä oottelen mitä ne lääkärissa suosittelee kiinteiden kans, en uskalla alkaa itse alotteleen kovin aikasin kun ei ole kokemusta asiasta..
 
@Daisy85 meillä oli mitat 2kk tasan 6kg ja 61cm. Päänympärys oli sillon 41, nyt 42,5.
Meiän poika oli kans tosi levoton nukkuja, nyt kapaloitu varmaan siitä kakskuisesta ja sillä saanu niitä pidemepiä unipätkiä.. Jännittää uskaltaako missä kohtaa kokeilla ilman kapaloa...toki eihän siinä mitään kauheen mönkään voi mennä, voihan sen yölläkin laittaa takasin jos ei nuku ilman.

Kakka tuli tänään kahden viikon tauon jälkeen. Raukka pieni oli jo ihan puhki :( nyt saa taas olla pari päivää stressaamatta tätä
 
@KeepGoing kysyitkö neuvolasta siitä ihon lehahtelusta?

Oli varmaan kaikkien muidenkin3kk neuvolat käyty?

Tää lapsi kasvaa niin kauheeta kyytiä että ihan oikeesti pelottaa.. :eek: Tuntuu kun en enää tuntis koko ihmistä kun on oppinut niin lyhyessä ajassa valtavasti uutta.

Siis viimesen viikon aikana alkanu nauraa ääneen hassutteluille, saan siis pojan nauramaan mikä on kyllä aivan ihanaa :love: on lisäksi ruvennut kannattelemaan päätään jo niin että nostaa sitä eteen ja ylös kun on sylissä.. Siis niinkuin yrittäis nousta istumaan. Selinmakuulla iskee jalkapohjat maata vasten ja punkee itseään liikkeelle pää edellä samalla koko kroppaa vatkaten. Vaipanvaihdosta ei pidä, ainakaan uuden vaipan laittamisesta, silloin alkaa kova vispaaminen. Leluihin tarttuu koko ajan varmemmin. Hakee meidän huomiota yskimällä esim kun jätetään leikkimatolle, ei meinaa viihtyä siinä enää yksin muutenkaan. Sitteri on parempi kun siitä näkee paremmin mitä muut puuhaa. Pullosta syömistä alkanut välttelemään, itku ja huuto tulee kun yrittää. Aamusin nukkuu puoli yhdeksään kun kuukauden verran heräsi aina puoli 7. Päikkärit nukkuu max 50 min, yleensä vain 30. Vielä viikko sitten pisimmät päikkärit aamupäivällä oli 2-3h.

Tämä kaikki siis yhden viikon aikana! :eek::cry:
Mun vauva kasvaa liian nopeesti! Ja tätä en ois koskaan uskonu sanovani:cautious:
 
Meilläkin oli 3kk neuvola. Toivottavasti muistan mitat oikein, 62cm ja 7, 7kg. On kyllä tosi paljo kasvanu kuukaudessa ja ei meinaa jaksaa poikaa kaukalossa kannella enää, huh.
Mahalleen kääntyilee jo sängyllä, lattialla ei vielä ihan ole onnistunu mutta ei oo kaukanakaan. Sormetkin on huomannu ja yrittää tarttua leluihin.
Täälläkin poika potkii itseään selällään eteenpäin että aika samalla vauhdilla pojat menee Honeydew :)
Hurjaa vauhtia nuo vauvat kyllä kehittyy, ei ne kauaa oo pieniä.
Tämä kun on meille viimenen niin tuntuu niin haikeelta :rolleyes:
 
Moi,
Meillä oli viime ti 3kk neuvola. Mitat 6.5kg ja 61cm eli 3.3kiloo tullu syntymän jälkeen :LOL:
Kolme rokotetta tuli joista Rotan tehoste aiheutti keskiviikkona pahat masukivut. Tyttö itki pitkin iltaa ja loppujen lopuks huusi sit yhteen putkeen 1.5tuntia ja itku loppu kun oksennus tuli huudon seurauksena ja sit vissiin olo helpotti ja nukahti mun syliin, sydäntä raastavaa nähdä kun toista selvästi sattuu :(
Täälä ei kunnolla viel naureta ääneen, sitä odotellessa :love:
 
Onpa kiva kuulla 3kkn kuulumisia :) Harmittaa ku meillä jäi mitat saamatta, pistivät vaan sen yhen rokotteen eikä muuta. Mutta vajaan kahen vkon päästä jo 4kkn käynti ja siellä saa sitten kuulla pituuden. Mua vähä huolestuttaa ku paino ei tunnu nousseen oikein ollenkaan viimesten kolmen vkon aikana, 3kkn kohdalla oli muistaakseni 6,6kg ja nyt ois vaan 200g enemmän :oops: Kokeilin eilen tarjota pulloa pari kertaa tissin jälkeen ja se maistuki jonkin verran, pitänee jatkossaki tehdä noin ku tuntuu että kokoon nähden poika viihtyy tosi vähä tissillä..

On nyt monta yötä pidetty poikaa omassa huoneessa, ihan mukava ku se pääsee pyörimään sängyssä vaikka kuinka ku on tilaa enkä heräile itekään ihan joka äännähdykseen. Ja se on tuossa seinän takana niin ei ole iso vaiva käydä ruokkimassa tai muuten nukuttaan. En tosin tiiä mikä on ku mua väsyttää nykyään paljo enemmän ku ennen, oisko hormoneista johtuvaa tms.. tänään varsinki oon ollu ihan poikki.

Täällä on tullut hurjalta tuntuva kehityspyrähdys! Yhtäkkiä viihdytään myös mahallaan ku vauva jaksaa pitää ylävartaloa kyynärpäiden varassa ja siitä osaa pyörähtää yleensä ite selälleen ku ei enää huvita. Sylissä myös punkee asentoa ylöspäin jos on liian selällään, ja enää ei viihdy niinkään olkapäätä vasten (oli lempiasento) vaan silleen käsivarren päällä "istuen" mahaa vasten, selkä suorassa kattelee ja ite pitää päätä pystyssä :) Kyllähän tuo helpottaa käsittelyä ku ei tartte koko ajan tukea niskaa. Lisäksi tulee ihania naurahduksia ja on alkanu päristeleen suulla, hauska kattoa ku itekseenki päristelee huuli mutrulla niin että kuola lentää :LOL: Kaikki menee myös suuhun tällä hetkellä. Pistän aina selälleen sänkyyn ja on usein kääntyilly kyljilleen nukkuun, mahalleen kääntyminen jää vielä vähä vajaaksi, alavartalo kyllä kääntyy mutta yläosa jää vähä mutkalle..
 
Viimeksi muokattu:
Hei mitä olette pukeneet vauvoille ulos vaunuihin nyt kun on ollut ainakin täällä etelässä päivisin yli 10 astetta lämmintä ja auringossa kopassa lämpötila nousee noin pariinkymmeneen?

Tuntuu pahalta jättää esim pipo laittamatta mutta pää on usein hikinen unien jälkeen.. Pipokin on ohkaisin mitä olen löytänyt. Ja tuntuu että tuo herää helposti kun on liian lämmin..
Nyt on luvattu vaan vielä lämpimämpää säätä..(n) tähän asti siis pitänyt kuoripukua sisävaatteiden päällä, tumput, ohut trikoopipo ja kopan pohjalla aukinaisena äp:n makuupussi.

Voiskos laittaa vaan sisävaatteissa ilman mitään hattua tai hanskoja tai makuupussia...? Koppakin on musta ja meidän terassille paistaa aurinko.. Kopan kuomun toki saa auki niin että vaan verkko jää, eli ilma kiertää. Mut tuntuu että tarvis suojella vielä "viimalta" varsinkin jos ei pue kauheesti päälle :unsure:

Kauheen vaikeeta! :confused:
 
Moikka!
Onko muilla 4kk hulinoita? Meillä on menny yöt ihan mahdottomaks. Tyttö nukahtaa noin klo 20 ja herää yöllä 4-5 kertaa ja yöunilta noustaan 5-5.30..rupee oleen vähän raskasta :unsure: Ennen yöt meni 1-2 herätyksellä ja klo 7.30 asti. Päivälläkään en saa ite kunnolla nukuttua, kun tyttö nukkuu maks. tunnin päikkärit.
Soseita maisteltu nyt neljänä päivänä ja ihan hyvin maistuu :)
 
Heippa! @Kesänlapsi35 meillä kans joinain öinä herätään se miljoona kertaa, ja esim viime yönä poika oli kolmen jälkeen sitä mieltä että on aamu. Hyväntuulisena siinä jokelteli mutta nukahti lopulta kun julma äiti ei todellakaan noussut ylös:ROFLMAO:

Tänään oli 4kk neuvolalääkäri ja kaikki hyvin. Lääkäri totesi lehahteluun että todennäköisesti reagoi johonkin mun syömään maidon kautta mutta koska ei häiritse enempää niin ei aleta mitään dieettiä. Mitat 6,7kg ja 61cm.

Jokos muilla liikutaan? Meidän poika oppi reilun 3kk iässä kääntymään mahalleen ja nyt on kova halu päästä eteenpäin. Vielä ei kuitenkaan ryömi, vaan pyörii napansa ympäri:)

Sain ajan napatyräleikkaukseen ensi kuulle, apua:eek: eniten jännittää että miten vauva pärjää kun ei oo koskaan pulloa saanut. Täytyis pumpata nyt maitoa ja harjoitella sitä. Jos siinä menee kaikki ok niin meen aamulla 7.15 sairaalaan ja puolenpäivän jälkeen voisin jo kotiutua. Kuulemma imettää saisi sit heti, varmistan vielä etteivät sitten vahingossakaan anna mitään sellaista lääkettä joka imetyksen esteenä olis. Toki jännittää myös kivut ja toipuminen. Viikkoon ei saa nostaa mitään ja sen jälkeen voi alkaa hiljalleen nostella, ei ehkä kuitenkaan ekana tota 6,7kg jötikkää (varmaan siinä vaiheessa jo 7kg)

Ihanaa kesän alkua kaikille!

KeepGoing ja mini 4kk
 
Hei.
Vellejä aloin antaa pojalle iltaisin pari viikkoo sitten ja muutamana yönä mentiinkin yksillä heräilyillä mutta sitten taas niin että herätään n. 2-3kertaa ja aamulla ylös 5.30-6.30.

Soseita maisteltu ihan kunnolla kans muutama viikko ja uudet maut tuntuu maistuvan heti, ei oo poika irvistelly vielä millekkään:D
Poika kasvaa hirmu vauhtia että hirvittää.
4kk iän kynnyksellä tajus selältä vatsalleen menon, mutta toisin päin ei oikein vielä onnistu kuin ihan vahingossa satunnaisia kertoja.
Varpaillaan yrittää työntää itseään eteenpäin, pitäis olla rullat alla:)

Kun poika vähänkin ääntelee lattialla tai sitterissä niin koira on hätää kärsimässä. Menee viereen vinkumaan että mitä tuolle vauvalla nyt pitäis tehä:ROFLMAO: välillä on aikamoinen meteli täällä.

Kath ja poika 4kk
 
Heippa vaan :)
@Kesänlapsi35 hulinoista en tiedä, mutta meillä oli yöt aika vilkkaita juuri pari vk sitten. Poika heräili unijaksojen välissä ja uudelleen rauhottuminen oli vaikeeta. Päikkärit nykyään myös kaikki max 40min ihan muutamaa satunnaista poikkeusta lukuunottamatta. Veikkaan että sama juttu, unijaksolta toiselle siirtyminen ei onnistu. :confused: mutta ei toisaalta ihme kun poika on hoksannut maailman ihmeellisyyden ja kaikki on kiinnostavaa ja jännää:LOL: päikkäreitä on meillä siis päivässä 3-4. Välillä huoli että saako tarpeeksi unta mutta ei esim illalla nukahda enää jos yrittää vielä viiden jälkeen nukuttaa pienille unille ennen yötä. Ei vaikka kuinka väsyttäisi.. Yöt onneksi alkoi taas nukkumaan paremmin tällä viikolla. 20-03 nukkuu yhdellä ähinäpätkällä, ja maitoa annan 03-07 välillä 2 tai 3 kertaa. Iso työ saada poika nukkumaan nykyään tuonne seiskaan asti, yleensä olisi valmis heräämään jo ennen kuutta :cautious:

4kk lääkärissä painoa 7,4kg, pituutta en muista :D yli 64 ja alle 68 ainakin :ROFLMAO: kaikki hyvin siellä.
Meillä ei vielä käännytä omatoimisesti vaikka hyvin lähellä on ollut jo monta viikkoa... Vatsallaan olis kyllä samalla lailla punkemassa varpaiden avulla eteenpäin kuin @Kath :lla :p lisäks pyörii selällään päänsä ympäri, vähän kun kellon viisari:LOL:

Soseet maistuu hyvin, kaikki muu paitsi kesäkurpitsa toistaseks menny. Porkkana tällä hetkellä tosi hottia. Onneks luumu maistuu myös, on vatsa menny ihan kovalle :( alkuun tuli hyvän olosta kakkaa joka päivä kiinteiden aloittamisesta mut nyt kakkaväli 2pv ja kovaa joutuu ponnistaa että saa ulos. Ei sentään ihan kovina papanoina ole mut melkeen:cry: katotaan nyt josko toi luumu auttais, tänään meni puoli purkkia. Kumma kyllä että meni kovaks yhtäkkiä kun oon antanut päärynää samalla lailla kun ennenkin ja porkkanaa suositteli neuvolassa. Määrät ei oo kauheen isoja vaikka tää vetäis kyllä enemmän kun mahaan mahtuu... Eilen illalla annettiin riisipuuroa/-velliä ekaa kertaa, voihan sekin varmaan kovettaa mistä näistä tietää.. Tekee kyllä niin pahaa kattoa kun toinen pinnistää ja pinnistää mutta ei meinaa saada mitään ulos.. Ehkä mennään pelkkä luumulla ja maidolla pari päivää että saadaan tasaantumaan.
 
Juu tota taitaa ollakin hulinaa päällä :cautious: viime viestin jälkeen menikin yöt taas ihan karmeeks, viime yönä huito menemään tunnin välein puoliunessa. Äitiä vähän väsyttää nyt.. Ei auttanu siirtää ees meidön sänkyyn, teki vaan sen etten nukkunut senkään vertaa pariin tuntiin.. :sleep: onneks lohduttaa ajatus että tää on vaan vaihe.

Kuinka teidän muiden päivät menee? Mihin aikaan yöunille, herätys, ruokailut, unet jne. Kuinka paljon menee soseita, minkälaisia ja montako kertaa päivässä? Onko tullut mitään oireita tai vaikuttanut muuten?
 
Olis mustakin mukava kuulla miten ootte antaneet kiinteitä. Oon unohtanu ihan kokonaan tuon miten niitä kannattais lisäillä, kuinka paljo jne. . (n)
Nyt aloin antamaan pojalle kaks kertaa päivässä, toinen hedelmä/marja sose ja toinen kasvis. Ehkä jo kohta vois alkaa maistelemaan kana/liha soseita...? Puoli purkkia plus maitoo niin on yleensä ollut tyytyväinen.
Satunnaisesti on posket pojalla punottanu, en tiedä olisko jostain ruoka aineesta mutta nyt ei vähään aikaan taas ole ollut vaikka on syönyt samoja ruokia... Masu vaivoja en ole huomannut olevan.
Atooppinen ihottuma(?) meinaa vaivata ja poika raapii välillä kovastikin. Ennen kaikkea läiskiä päänahassa ja välillä otsalla, käsissä ja jaloissa:( Lääkäriltä ohjeeksi vaan kortisonia läiskiin ja muuten sitten tuota perusvoidetta jonka oon todennu hyväksi.

Meillä heräillään siinä 5.30-07.30 välillä, ekat päiväunet 2-3h päästä heräämisestä ja kestää puolesta tunnista kahteen.
Kolmet päivä unet nukkuu yleensä päivässä, voi olla enempikin jos jäävät kovin lyhyiksi.
Iltavelli (200ml)ja nukkuumaan klo 20-22 välillä, ei tässä kovin kellon tarkasti vielä mennä mut alkaa kuitenki olemaan jo ihan hyvä rytmi :)
 
Mulla on jääny viime aikoina täällä käynti ku on oltu pari viikkoa poissa kotoa. Siitä sen verran, että ihana kun monen tunnin lentomatkat meni mukavasti, vaikka vauvan nukkuminen jäikin vähemmälle ku toivoin. Mies ei ollut mukana kun käytiin olemassa mun perheen luona, joten eka kertaa koneessa ja vielä yksin lapsen kans hirvitti etukäteen..

Meillä oli 4kkn lääkäri melkein 3vkoa sitten. Painoa pojalla oli 6,7kg ja pituus 66,5cm, paino vähä hermostutti kun kotona seuratessa se ei ollu noussut moneen viikkoon, mutta olihan se viime 2kkn käynnistä noussut tarpeeks ja lääkäri sano että ihan terve lapsi on :rolleyes:

Noista hulinoista; huhhuh millasta menoa oli täälläkin jotain parin viikon ajan! Yöt oli niiiin levottomia ja mikään ei tuntunu auttavan. Nyt on onneks rauhottunu taas, kai se oli niitä 4kkn hulinaviikkoja (n) Itelläkin alko väsy painaa ennemmän ku ikinä. Rytmi on aikastunu, mikä on tietysti kivaa kun illat on rauhallisia, mutta aamut on välissä ihan turhan aikasia o_O Tällä hetkellä heräillään 5.30-7 välillä ja nukkumaan on menty jopa klo19 pari kertaa, mutta yleensä 20 aikoihin ja joskus menee melkein ysiin. Päivisin poika on niin aktiivinen, että nukahtelee nykyään jo 1,5-3h välein, yleensä hereillä 2h kerrallaan ja sitten about 30min torkut, parhaillaan yli tunnin. Yöllä heräilee 2-4kertaa, aina ei edes herää syömään vaan on esim kääntyny vatsalleen ja alkaa ähkiä ku ei jaksa unisena kääntyä siitä :p Nuo kääntymiset sujuu jo aika hyvin, selältä vatsalleen helpommin ku vatsalta selälleen mutta ehtiihän sitä harjoitella.

Tekö olette jo alottaneet kunnolla soseita, apua! Mä ymmärsin viime lääkäristä että mun pitäis antaa vaan maistaa kielen päällä jotain ennen 6kkn ikää eikä siis syöttää vielä :oops: Mutta se hoitaja sano jotain ihan tyhmiäkin asioita, joten ei pitäs noudattaa kaikkia neuvoja. Nyt kun 5kk on jo lähellä niin alan kyllä kans maistattaa enemmän!
 
Ai niin, mites teillä muilla, onko alkaneet vielä kuukautiset? Mä imetän 2-3h välein, joskus menny ehkä 4h eli ihan täysimetystä ja silti ilmeisesti alkoi jo eka kierto. Tuli ihan pikkuisen vuotoa melkein heti ku 4kk tuli pojalla täyteen, muttei ollu mitään kipuja tai muitakaan tuntemuksia koko aikana ja ehkä en oo ees ovuloinu, sen kuiteski yleensä huomaan (n)
 
@Daisy85 ei oo alkanu menkat vielä.. Vaikka monesti oon kuvitellut tunnistavani ovulaation :X3: pieleen menny. Mut outoja vuotoja ja (anteeks) limoja ollut nyt synnytyksen jälkeeno_O

Huh, tänään meni lapsi nukkumaan unilelun avulla.. Kädet vatkaa väsyneenä niin paljon että ei meinaa nukahtaa:unsure: aiemmin on ollut harso "leluna" mut nyt tuntuu että senkin hipelöinti vaan pahentaa kun vetää naamalle ja pois jne.. Joten jatketaan kokelua nallella (y) mitkä on teidän ilta ja nukahtamisrituaalit?
Onko muilla muuten jo hampaita?
 

Yhteistyössä