Tammikuun Tarrasukat *joulukuussa*

Paljon onnea @Evangelina !:love: Hyvä että kaikki on hyvin nyt(y)

Mulla oli aamulla neuvolalääkäri. Ultralla katsoi että vauva on oikeinpäin. Sf-mitta 33 ja vaikeuksia mitata kun vauva liikkui koko ajan:D sisätutkimuksen teki jopa ja totesi että paikat pehmentyneet mutta kiinni ja kanavaa jäljellä. Kaikki arvot hyvät ja mulla paino tippunut 1,8kg reilun kuukauden takaisesta käynnistä eli sen mukaan nyt tullut yhteensä 7kg noin. Kaikki siis OK, nyt vaan odotellaan. Tosin ilmeisesti tän radin takia mulla nää käynnit alkaa tässä vaiheessa jo tiheästi kun seuraava neuvola on jo 27.12 ja sitten taas viikon päästä.

KeepGoing ja Viitonen 35+1
 
Mulla oli tänään neuvola. Sf mitta oli 32 ja kaikki arvot hyvät, paino oli tippunu puoli kiloa viimesestä. Seuraava käynti onkin sitten tammikuun alussa.
Vauva kuulema aika alhaalla. Sitä oonki ajatellu kun välillä on sellanen tunne että vauva tipahtaa kohta mahasta.

Tänään sitten yritin siivota, mutta miehelle jäi lopulta suurin osa hommasta :whistle:
Ei oikein oo kovin vetree olo enää.
Huomenna pitäis laittaa vauvalle sänky valmiiksi, hoitotaso ja kaikki tavarat paikoillaan jo:love:
Luin että nykyään suositellaan vauvaa nukutettavaks selällään. Tuntuu oudolta, meillä kaikki lapset nukkuneet kyljellään. NiKumpikohan oikeesti olis parempi....
 
Moikka taas!

En oo onnistunut kirjoittamaan niin tästä tulee taas romaani :LOL:

Evangelinalle tosi paljon onnea pikkuisesta!! <3 huisia että eka meistä on jo saanut vauvansa masusta syliin :love:

Honeydew toivottavasti menee pian ohi flunssa, ei oo kyllä yhtään mukavaa kun raskausolot vielä kaiken lisäksi..!
Mulla oli viime raskaudessa vauva pää ylöspäin joskus samoilla viikoilla sun kanssa ja sain kääntöyrityksen muistaakseni viikolle 37? Mut bebe oli Luojan kiitos kääntynyt itse niin ei tarvinnut alkaa mitään sille tekemään. En kyllä varmaan olisi antanut uskaltaa edes yrittää.. olin kanssa lukenut kaikenlaista siitä. Toivotaan että sun vauva kääntyisi vielä!!

Kath voimia!! Mulla taas ollut vikat päivät samanlainen tooosi väsynyt olo..
Teillä onkin aika matka joulun viettoon :)

Mulla sama että liikunta on kyllä ollut aika minimissä jo jonkin aikaa! Ei enää kykene, alan jo kävellä ihan kun pallo jalkojen välissä kun vauva on alhaalla ja painaa hermoja. Välillä ihan huvittaa kun ei tällaista muutoin koe kun loppuraskaudessa ja sit sen taas unohtaa kun vauva syntyy että mikä olotila vasta olikaan..

Musta on hurjaa että neuvotaan nukuttamaan ihan pientä selällään, jos tulee vaikka puklu vauvalle niin osaako se sen yskiä pois :unsure: Jokainen tekee tietysti miten parhaaksi näkee. Itse olen tyttöjen kanssa ollut vastavirtainen ja ihan pienenä pitänyt kyljellään tuettuna ja isompana vatsaltaan. Hyvin ovat nukkuneet.

Hannele77 toivottavasti on arvot kohdallaan :) Mä haluaisin olla kotona edelleen ainakin kunnes tämä on 3v. Nyt esikoinen 3,5 ja huomaan että tähän asti kotihoito+kerho on ollut sopiva. Nyt ajattelin laittaa päiväkotiin varmaan osaksi päivää, saa hänkin sosiaalisena tenavana enemmän tarvitsemaansa kaveritouhuilua ja kaikkea puuhaa mitä väsynyt äiti ei jaksa ja voi nyt tarjota :D
Toisaalta kotiäitinä olisi mukava olla ehkä sitä kauemminkin mutta se on niin kaukainen ajatus että jää nähtäväksi miten sitten elämä menee! Mies käy työssä niin sen mukaan eletään ja hyvin ollaan onneksi pärjätty.

Ihan huippua että oot päässyt mukaan kaverin synnytykseen!! Se on omakin haave :love: ja kiitos naikkari vinkistä, sinne mulla olisi tarkoitus suunnata synnyttämään!

Napsuli81 lepo kannattaakin jos siltä tuntuu.. mulla on nyt viime päivät ollut taas totaalinen uupumus ja HALUAISIN levätä enemmän mutta lapset pitää jaksaa hoitaa niin ei se oikein levosta käy. Onneksi mies jeesaa aina kun on kotona. Joulua on laitettu kuusen, valojen ja verhojen verran, eipä kyllä muuta olekaan laittaa :p

KeepGoing hyvää syntymäpäivää myöhässä :) ja toivottavasti menee taudit ohi teidän perheeltä että saatte olla joulun terveinä!

Tosiaan itse olen ollut tosi puhki vaihteeksi.. Onneksi mies tänään auttoi imuroimaan niin tuli itselle vähän puhtia laittaa viimein vauvanvaatteet paikalleen ja ä-pakkaukseen lakanat ja se pinnikseen valmiiksi. Nyt on jotenkin harmonisempi olo kun on koti taas vähän valmiimpi vauvan tulla :love: enää puuttuu laittaa hoitopöytä ja siihen ne tarpeellisimmat jutut esille!

Joulu vietetään kotona, sukua tulee meille. Ja ruokien väsäämisetkin olen jättänyt muille, ajattelin itse tehdä jonkun jouluisen jälkkärin ja nameja. Ne saa olla samalla joululahja, en todella jaksa mennä kauppoihin miettimään päätä puhki kenelle mitäkin. Kun alkaa lähisukuakin olemaan jo aika paljon :rolleyes:

Huomenna taas neuvola!

Milagro ja bebe3 38+0 poksuu (y)

Ps vaikken tätä oloa oikein enää jaksakaan niin olisi se kyllä kiva jos tulisi tammikuinen -18:LOL:
 
Sama fiilis täälläkin, ettei enää jaksais/huvittais tehä mitään ylimäärästä. Vihdoin viime viikolla saatiin hankittua laatikosto vauvan huoneeseen niin sai pestyä ja laitettua vaatteet sinne. Siinä taas huomasin että ei varmaan oo pitkäks aikaa vaatetta ku on niin pientä suurin osa, mutta ennemmin shoppailen tarpeen mukaan. Hoitopöytää ei onneks tartte, ku kylppärissä on leveä taso, jonka alle mahtuu pesukoneen lisäks paljo muutaki ja päälle tulee vaihtoalusta ym. Huone on varmasti alkuun vaan tavaroita varten, ku vauva tulee nukkumaan alkuajan meiän huoneessa ja vaipanvaihto on kylppärissä.

Mä lähin eilen viimeiselle lentoreissulle (tai millekään reissulle!) spontaanisti ku miehellä oli yhen yön työmatka, ei ole onneks ku 1,5h lento. Tän jälkeen en varmaan lähde enää kotikaupunkia kauemmas.

Meillä ei ole täällä maassa perhettä, yks miehen sukulainen, niin ei tee paljo mieli laittaa joulua. Vähän jotain suomalaista jouluruokaa aattelin tehä, muttei sen enempää panosteta jouluun tänä vuonna. Jatkossa sitten voidaan nähdä enemmän vaivaa..

Musta tuntuu kans että vauva on tosi alhaalla nykyään, niinku @Kath sano tuntuu että tippuu jo kohta ulos o_O pidän yleensä kävellessä käsiä taskuissa ja mahan alla tukemassa ku painaa niin kipeästi koko alaosaan, takapuolta myöten :LOL: harmittaa ku siirty lopulta se seuraava käynti vasta 28. pvlle niin en sitä ennen saa tietää onko tapahtunu mitään edistystä esim pehmentymistä..
 
Tänään oltiin menossa käynnille vauvan kääntämistä varten, mut hänhän oli sitten jossain vaiheessa viikonloppua kääntynytkin ihan itsestään :LOL: oli kyllä niin huojentunut olo kun kätilö ultrasi ja kertoi että pää alaspäin siellä majaillaan:rolleyes: nyt vaan peukkuja että pysyy oikeinpäin (y)

Mä rupesin sittenkin vähän laittamaan sitä joulua, vaikka ei ollut tähän asti fiilistä. Vaikka pienellä porukalla tänä vuonna vietetäänkin, niin kaupasta haettu iso läjä jouluruokia:giggle: aika valmiina suurin osa kuitenkin, ite en oo koskaan esim laatikoita tehnyt itse ja rosollissakin tuntuu olevan kauheen iso homma tehdä alusta asti itse :D

Kuinka paljon muut tekee itse yleensä ja kuinka tänä vuonna? :)
Milagro me tehtiin viime vuonna justiin noin että jokainen vieras toi vähän jotain. On kyl mun mielestä parasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85 ja Kath
Honeydew ihana kuulla että vauva oli kääntynyt itsekseen eikä tarvinut miettiä kääntöä!(y)

Mulla oli tänään neuvola, siellä kaikki edelleen ok. Paino oli hiukan tippunut viime kertaisesta, sellaista ei aiemmissa raskauksissa olekaan käynyt! Mullekin Daisy85 seuraava neuvola merkattiin 28.päivälle :)

Tänään uusina tuntemuksina ihan hullun pistävä kipu alhaalla vatsalla kun vauva ilmeisesti yrittää punkea itseään alaspäin! Tuli monta kertaa peräkkäin ja ähkin jo kivusta. Mietin jos vedet vaikka loiskahtaisi kun tuntui niin kovasti. Aiemmissa raskauksissa ei ole vauva kyllä löytänyt tuollaista hermokohtaa niin en tiennyt mitä tapahtuu! Se laantui siitä sitten ja nyt ei taas mitään erikoista :rolleyes:

Hyviä vointeja kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: sannaw
Onnea synnyttäneille!
Voikun itekin jo pääsis täst mahasta eroon, mut luulen et kuukauden joutuu vielä kantamaan.
Eilen oli viimeinen työvuoro ja jos nyt alkais suunnittelee joulua.. kuusi on jo koristeltu sentään. :)
Pari päivää vielä koululaisilla koulua ja sitten hekin ovat lomalla, toivottavast mieskin sais välipäivät vapaata nii helpottais mua... oon jotenkin niin hermo kireellä et tiuskin vaa lapsillekin.. :(
Supistukset on koventuneet mullakin ja tuntuu et vauva tunkee itteensä alaspäin, toistaiseks vielä oon kestänyt olla mut jotenkin tuntuis et tää vois tulla ennen laskettua aikaa.
Kaikesta huolimatta.. Hyvää Joulua Kaikille!

Napsuli81 + nappi rv. 34 tasan.
 
Honeydew hyvä juttu että vauva oli kääntynyt itsestään(y) Ei tarvii ainakaan sen takia sektioon mennä.

Me mennään viettää joulua mun kotipaikalle ja ollaan just jaettu vähä mitä kukanenkin vie niin on jokaiselle helpompaa.
Laatikoita oon tehny pari kertaa niistä soseista, aivan alusta asti en oo ikinä jaksanu.

Nyt kyllä jää vähäksi aikaa pienemmätkin kävelylenkit tekemättä, tai en kovin kauaks omalta pihalta lähe. Tänään kävin parin kilsan lenkillä ja puolessa välissä alko selkää jo jomottaa ja muutenki tuntu että olis pallo jalkojen välissä kävelly ja mahaa kiristeli. Kiristelee kyllä muutenki jos vähänkin reippaammin kävelen.
Tammikuun puolelle kun päästään niin vois taas lenkkeillä lyhyesti.

Meillä kuumetautia liikkeellä, toivottavasti jouluaattona ei kukaan olis ihan peti potilaana:unsure:

Nyt on pinnasänkykin laitettu, aika ahtaaksi meni meidän makkari mutta jospa tässä nyt jonkin aikaa mahuttais asumaan.

Voi että alkaa nyt jänskättää ihan kunnolla, saa nähä kuka seuraavaks saa vauvan syliin:)

Kath 36+4
 
@Honeydew Onpa mukava että sielläkin on kääntynyt vauva itsekseen! Kaikilla taitaa olla nyt hyvät lähtökohdat lähteä synnyttään "normaalisti" :)

@Milagro Mulla se 28.pvn käynti on sairaalassa "spesialistin" luona, neuvola vasta 4.1., siinä tulee tosiaan 5vkon tauko edelliseen käyntiin. Mutta toi sairaalakäynti on paljon kattavampi niin ei sinänsä haittaa. Täällä ei siellä neuvolassa/kätilön luona ole ultraa eikä ole mitään sisätutkimuksiakaan kertaakaan tehty.

Onkohan muilla ollut sellasta inhottavaa vaivaa nyt loppuraskaudesta ku peräpukamat? :oops: Mulla on vatsa toiminu ihan hyvin raudan syömisestä lähtien, eikä ole normaalisti kivuliasta käydä vessassa, mutta viime aikoina on alkanu tulla välissä tosi paljon verta ulosteen mukana. Siis niin että ihan säikäyttääkin. Taitaa tuo paino alavartalossa aiheuttaa tän, jospa se synnytyksen jälkeen loppuis..
 
Onnea @Evangelina ❤

Heippa kaikki,

Mulla on melkoisesti vierähtänyt aikaa viime kirjoittelukerrasta. Mä kirjoitan fb:n monikko-odottajien ryhmässä ja siellä todella vilkas keskistelu, niin meinaa nämä muut kanavat unohtua...
:unsure:

Olin tänään taas äitiyspoliklinikalla seurantaultrassa. Viikkoja tänään jo huikeat 35+4. Vauvat voi hyvin. A on pää alaspäin tulossa (ollut jo useamman viikon) ja painoa 2571g, B on itsepäisesti perätilassa ja painoa 2745g. :love::love:

Lääkäri sai eka mittauksella B:n päästä jotenkin tosi ison :ROFLMAO::ROFLMAO: ja senpä vuoksi kävin samalla reissulla magneetissa kuvauttamassa lantion. B:n vaihdettua asentoa mitta kuitenkin olikin ihan normaali, mutta onpahan nyt kuvattu paikat varmuuden vuoksi, jotta tiedetään mahtuvatko syntymään. (y) Koska A pää alaspäin, saan synnyttää alateitse, B:n perätila ei haittaa.

Oma kroppa ja vointi on ollut tähän saakka suht ok (toki kipuja, suppareita ja kaikkea kummaa on ollut, mutta ei mitään ihmeitä...), mutta nyt alkaakin sitten kroppa reistata... :( Virtsassa proteiini 2 verran plussalla eilen neuvolan tikkutestissä ja tänään varmistettiin asia labrassa. Teen nyt sitten vuorokausiseurantaa ja kerään 24h kaiken talteen ja huomenna vien kannun synnärille tutkittavaksi.

Viime keskiviikon kontrollissa kohdunkaulaa oli jäljellä melkein 4cm ja kohdunsuu tiukasti kiinni. Nyt olikin sitten paikat lähtenyt pehmenemään, kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa ei ollut jäljellä nimeksikään. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että vauvat vielä sen verran ylhäällä, etteivät vielä synny. Mun tuurilla ne tulee jouluaattona. :( Tai sitten joudun ton protskun takia osastolle tarkkailuun... :cry:

Saahan nyt nähdä, miten tässä käy. Näköjään noi tilanteet muuttuu melko nopeasti...

Oli miten oli, tammikuun alussa viimeistään käynnistellään, jos ei pojat ennen sitä päätä tulla ja sitten saan vihdoin pallerot syliin! :love::love:

Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille!! (y)

MamaBlue ja poitsut 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
MamaBlue Voi ei, toivottavasti saisit joulun olla kotona :(

Tää hermojen kireys on aivan järkyttävää, onko teillä muilla kuinka pahana vai oonko ainut? Eilen oli ihan hirvee päivä ja tuntuu että kiukuttaa ja itkettää ja joka ikinen asia saa mut melkeimpä raivoon. Eikä se ketutus meinaa laantua sitten millään. Mieskään ei luonnollisesti aina jaksa koko ajan mun kiukkua, ymmärrettävää kyllä:rolleyes:
En kestä jos joudun pyörimään tässä mielen tilassa koko joulun ajan... Ja jopa sinne synnytykseen astio_O
Huh, helpottaa sentään kun tänne voi kirjoittaa tuntemuksiaan.

Reilu viikko niin sais vauva tulla mun puolesta. Tänään poksuu viikotkin.

Oikein hyvää joulua kaikille!! :)

Kath 37+0
 
Moi! Mitenkäs täällä on porukan joulunvietto sujunut?:) Me ollaan oltu kotona ja mun äiti ja sisko oli jouluaattona meillä syömässä ja äiti vielä eilenkin. Joulupukki kävi ja lapset viihtyy lahjojensa parissa. Ollaan ulkoiltu pienten kanssa kyllä että jaksaa sisällä sitten riitelemättä ihan älyttömästi:ROFLMAO: Miehen vanhemmat tulee tänään kahville.

Oma vointi on oikein hyvä, eilen kävin salilla illalla. Juoksu kulkee edelleen, noin 1,5km/10min voi hyvin juosta alkulämmöksi(y) Ruokavaliosta en ole lipsunut edes nyt joulunaikaan, vaikka täytyy sanoa että mielitekoja ois ollut:whistle: mulla on varmaan kilometrin pituinen lista mitä mä haluan sitten synnytyksen jälkeen sairaalaan:D

Huomenna taas neuvolaan, siellä saa nyt juosta sitten jatkuvasti. Nyt kun joulutohinasta päästään niin haluan pian alkaa laittaa vauvan juttuja valmiiksi.

Nyt oon kaksi vauvauutista saanu parin päivän sisällä, onneksi ei omaakaan tarvi enää loputtomiin odotella! Toki vielä tässä vaiheessa ihan helpolta tuntuu muutenkin, kun olot on ihan ok. Kunhan pystyisin harrastamaan liikuntaa mahdollisimman pitkälle, ainakin pari viikkoa vielä haluan salilla käydä. Toivon mukaan vaikuttaa positiivisesti synnytykseen ja siitä palautumiseen(y)

Hyvää tapaninpäivän jatkoa!

KeepGoing ja Viitonen 36+2
 
Täällä on menny joulunpyhät rauhallisesti miehen kans lähinnä kotona, sen isä vietti aaton meillä ja tänään käytiin lounaalla ulkona. En ole ollut Suomessa jouluna tosi moneen vuoteen, mutta sitten kun on lapsikin niin ois tietysti kiva saada valkoinen, suomalainen joulu. Mulla on tullut syötyä vähän turhan paljon herkkuja, mutta tän päivän jälkeen jatketaan taas normaalilla ruokavaliolla.

@Kath Mulla ei ole kiukkuisuutta vaan lähinnä itkettää ihan kaikki! Siis tuntuu ettei ole mitään kontrollia sen suhteen, mies onneks ottaa asian jo huvittuneena ku on älynny että on hormoonijuttuja eikä sen vika. Ainakaan joka kerta :p

@MamaBlue lla jännät paikat! Ilmeisesti sieltä saadaan ekat tammikuun vauvat jos ei tule muilta yllätyksiä :D Toivottavasti proteiineissa ei ilmene enempää häikkää ja selviäisit ilman käynnistystä!

Mulla on helpottanut ainaki hetkeks alapään kivut, ihana ku ei ole nyt tuskaista kävely. Nyt alkaa olla jo napakin hävinnyt, ihan pikkuisen pullottaa yläreunasta mutta lähinnä on niinku ei ois napaa ollenkaan o_O Ootteko te käyneet paljon valmennuksissa? Tai muuten valmistautuneet? Mä oon käyttänyt silloin tällöin jumppapalloa ja alkanut juomaan vadelmanlehtiteetä (parilta kaverilta sain suositukset siihen ja netistä löyty enkuks paljon tietoa). Pitäs kai alkaa myös öljytä välilihaa mutta jäänyt vähän viime tippaan kaikki tuollainen..
 
@Daisy85 mä oon valmistautunu lähinnä siivoilemalla kotia ja pakkamalla sairaalakassia :LOL: rasvaillu oon vatsaa ja jonkun verran välilihaa.. Yrittäny myös tuuletella alapäätä kun pikkuhousunsuojia joutuu käyttämään päiväsaikaan eikä ne tee hyvää:unsure:
Mä kuulin että saa alkaa näillä viikoilla pumppaamaan maitoa talteen jos tulee, niin oon nyt kahtena päivänä pakastellut ihan pieniä määriä, olisko 10-20 ml. Oon lukenu asiasta aika paljon ja ymmärtänyt nyt niin että itelleen ei pumppaaminen synnytystä käynnistä mutta jos on paikat valmiina niin saattaa edistää asiaa. Ja se ensimaito tulee ihan normaalisti synnytyksen jälkeen vaikka nyt ottaisikin talteen ennen synnytystä.

Nyt on parina päivänä tuntunut ihan pieniä menkkamaisia kipuja alavatsalla ja selässä, ihan yksittäisiä per päivä. Vähän vihlontaakin ihan tuolla häpyluun seudulla. Sentään jotain tuntemuksia(y)
Yöt on tosi katkonaisia, sitä samaa vessassa ravaamista ja kyljen kääntämistä aina lonkkasäryn iskiessä.. Mikään tuntimäärä unta ei tunnu riittävän, varmaan johtuu noista katkonaisista ja kevyistä yöunista. Ja päivisin jalat särkee ja turpoo...

Muuten vointi ollu kyllä tosi hyvä, että ei siinä mielessä kiire kyllä saada vauvaa ulos :D mut silti lohdullista ajatella että ollaan jo ihan mahdollisilla synnytysviikoilla :)
 
Mikähän @MamaBlue lla tilanne? :)

@Honeydew Kiva etten ole ainut jolla on jäänyt valmennus väliin :whistle: Mä en ole oikein osannut pakata sairaalakassia, pitäs nyt seuraavien päivien aikana laittaa se valmiiks ku tänään alkoi jo 38.vko. Mä joudun kans käyttään pikkuhousunsuojia päivisin ja nukun sitten ilman alushousuja ettei tulis uusiksi mitään tulehdusta, oli jo kertaalleen jokin bakteeritulehdus. Millä sä oot öljyilly välilihaa? Tuota oli tarkoitus itselläkin tehdä, mutta kotoa löytyy vaan oliiviöljyä niin en ole ollut varma onko se ihan turvallinen vaihtoehto..

Mulla oli eilen lääkärikäynti, mutta harmitti ku siellä ei tehty muuta ku tarkistettiin paino, sf-mitta + sydänäänet, verenpaine, verikoetulokset ja otettiin streptokokkinäyte. Ootin ultraa tai sisätutkimusta, että ois saanu ideaa vauvan koosta tai siitä onko tapahtunu vielä mitään muutoksia kohdunsuulla ym. Mun paino ei edelleenkään ollu ihme kyllä noussu muutaman viikon takaisesta, vaikka selvästi maha vähä kasvanu, kokonaisuudessa tullut nyt siis 9kg raskausaikana. Ens viikolla sitten ois neuvola ja reilun viikon päästä viimenen ultra, jos ei sitä ennen tapahdu ihmettä ja pääse jo synnyttään :D
 
Moikka!
Ei tainnut tulla meidän ketjulle jouluvauvoja?

Mä oon kyllä fyysisesti tosi raihnainen että mitään en oikein pysty tekemään ilman että mahaan sattuu ja juilii. Nyt on supistellutkin muutaman kerran mutta ei onneks jatkunut sen enempää. Odotan kovasti tammikuuta, että pysyis sinne asti ja mielellään myös täysaikaiseksi. Todennäköisesti tää sit vetääkin pitkäksi kun nyt tällaisia pelkään ja vikat viikot varmaan aika tuskaa.
Onko muilla sellaista kipua ylävatsassa (rasituksesta)että tuntuu kuin vauva työntäisi kohta polven läpi? Sellanen kiristävä pistävä kipu, loppuu kun pääsee makuuasentoon.

Muakin kiinnostaa, millä öljyllä olette välilihaa rasvanneet?

Tsemppiä meille, viimeset viikot käynnissä! Ja hyvää uutta vuotta, meidän kk ja 2018 vauvat tervetuloa!
T. Hannele 36+1
 
Hyvää vuoden viimeistä päivää kaikille! Täällä taas vessareissu piristi mut..

Daisy85 kysyit pukamista, mulla on ollut jo kuukausien ajan, mutta ne ei oireile mitenkään vuotamalla tms. Oon lukenut että suurella osalla menee ohi synnytyksen jälkeen, toisille jää muistoksi raskausajasta. Toivotaan että menee ohi :) !!

Ja kiitos vinkistä vadelmanlehtiteestä, kävin ostamassa ja se on tosi hyvää! Luin että se auttaa myös jälkivuotoa vähentäen :) Mä en ole käynyt missään valmennuksessa, mielikuvaharjoituksilla oon valmistautunut synnytykseen ja tein playlistan puhelimeen :)

Mitenkäs MamaBluen tilanne? :)

Kath joo pinna mullakin menee aina vähän väliä, varsinkin jos oon jotain auttamassa tyttöjä ja ne alkaa kiukutella ja mies on lähellä et voi auttaa niin heitän vastuun sille suosiolla :D

KeepGoing Vautsi sä oot vielä saanut juosta <3 mulla se jäi jo joskus syksyllä muistaakseni, alkoi vatsasta puristaa ikävästi. Nyt haaveilen kesästä et sit saa aloittaa kunnolla taas hikilenkit, Aah en malta odottaa!! Varmasti auttaa paljon synnytyksessä ja siitä palautumisessa kun oot saanut liikkua loppuun asti :)

Honeydew mielenkiintoista toi maidon pumppaaminen etukäteen, Mä en ollutkaan kuullut asiasta! Mulla on pumppu viime raskaudesta mutta sain siitä vaan stressiä kun piti sillä stimuloida rintoja useasti päivässä että varmaan jää tällä kertaa käyttämättä ellei sitten ihan oikeaa tarvetta ilmene. Mulla ei siis silloin vauva jaksanut imeä tarpeeksi alussa ja tarvi lisää maitoa mutta eipä tuo pumppaaminen juuri mitään tehnyt asialle.

Hannele77 mulla ei vauva ylöspäin juuri potki mutta välillä tuntuu että vatsan sivuilta yrittää tunkea jalkaa ulos aika voimalla ja pitää itse laittaa kättä siihen ettei nahka repeä:LOL:

Mä taisin kokeilla välilihan öljyämistä jossain toisessa raskauksessa ihan perus Ceridal öljyllä. En tosin jaksanut olla siinä säännöllinen ja tällä kertaa en edes ole muistanut. Haluaisin kokeilla vesisynnytystä, se kuulemma pehmentää myös alhaalta kudoksia synnytyksen aikana :)

Ajattelin tänään alkaa painella babyidean sivujen ohjeiden akupisteitä, huomenna on nimittäin laskettu aika. Viimeksi toimi ja vauva syntyi seuraavana päivänä :D vaikka eihän vauva ala syntyä ennen kun vauva ja keho on siihen valmis :whistle::)

Mun tuntemukset ei muuten ole kauheasti lisääntynyt paitsi ne hermotuikkimiset reisissä on lisääntynyt eli vauva varmaan porailee päätään alas. Neuvolassa perjantaina ei kyllä ollut vielä pää kiinnittynyt. Muutenkin kaikki oli ok siellä.

Tän päivän suunnitelma on kävellä kunnon lenkki ja katsoa mitä se saa aikaan (y) nyt yritän palata vielä nukkumaan muutamaksi tunniksi..

Hyvää uutta vuotta kaikille!! Se onkin sit meidän kuu :love:

Milagro ja bebe3 39+6
 
Hyvää uuttavuotta kaikille! Täällä on vauveli tänään täysiaikainen, jee!

@Milagro joo, kävin tänään kans salilla ja oli tosi hyvä fiilis, juoksin 2,5km 16 minuutissa ja tein ihan hyvän treenin siihen päälle(y) eilen tosin lähti olkapää sijoiltaan (siinä siis vanha vamma ja saan sen itse takaisin) ja se on nyt kipee ku mikäo_O särkee aina muutaman päivän ku on lähtenyt paikaltaan, vaatis operointia luultavasti... Kiitos vinkistä, mä kattelen kans valmiiks noi akupisteet:barefoot: Vadelmanlehtiteetä en oo nyt muistanutkaan, viime raskaudessa join sitä ja jälkivuoto kesti vain reilun viikon.

Taidan lähteä kohta saunaan, kunhan mies tulee tuolta yläkerrasta mukaan. Meillä pienet valvoi tänään pitkään ja mies siis nukutusvuorossa. Jännittää vaan että heräävätkö puoliltaöin kun paukkuu enemmin. Koira ottaa onneksi ihan iisisti, iltaulkoilu hoidettiin kyllä jo ennen kuutta.

Tervetuloa 2018 ja meidän kuu!:love:

KeepGoing ja Viitonen 37+0
 
Tein uuden ketjun, mutten alkanut muokkaamaan mitään vielä kun tällä tabletilla hankalaa tehä muuta ku kopioida tiedot.. siitähän puuttuu siis myös kahen viimesen ketjun linkit, katon vielä jos onnistuisin lisäämään ne linkit. Ja pitäs laittaa syntyneet-lista siihen samalla :D Ihanaa kun vihdoin on meidän vuoro! Synttärit on varmasti ollu monella aloituksen jälkeen, mutta haittaakohan tuo jos ei aleta ikiä enää muuttaan?
 

Yhteistyössä