Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Kastehelmi :hug:

Miehen mukana olosta, meillä mies taputtelee mun masua ja odottaa kovasti, että minulle kasvaisi hänen sanojensa mukaan, sellainen pieni söpö vauvamasu. Mies on tulossa myös heti ekaan neuvolaan mukaan. Ainut, että mies osaa minua paremmin pitää jalat maassa ja on kadehdittavan rauhallinen :) Mutta kyllä täällä ainakin ihan yhdessä odotetaan :)

waninka, sä kerroit poikaunesta, niin mäkin näin tyttöunta :) Olin ajatellut koko ajan, että tämä on kyllä poika, mutta nyt en ole asiasta kyllä enää yhtään niin varma :)

Tänään POKS kathii & vekara 7+0
 
Kopsasin tän tuolta toisesta pinosta.

No joo, ultrassa käyty ja sain uuden ajan kahden viikon päähän.

Kohtu oli suurentunu, mutta... Raskauspussikin näkyi, ei tosin vastannu viikkoja mitä on jos menkkojen alusta laskee ja oli kuulemma vähän soikean muotoinen, joten tutkaili sitä moneasta suunnasta . Gyne kysykin, että millanen kierto mulla on. Sanoin että onhan ne ollu vaikka mitä, mutta viimesin oli sen 34 pvä ja että oviksen oon pongannu myöhemmin ku se "normaalisti" on. Eli siis raskauspussin koon mukaan viikkoja olis n. 5. Ei muutakun ootellaan taas. Tuli sellanen olo, että ei taas , mies tosin on aikasta positiivinen asian suhteen. En mäkään rupee piruja maalaa seinille ennen ku selviää missä nyt taas oikein mennään. Gynekin oli aika positiivinen että seuraavalla kerralla sitten saadaan jo syke näkyviin. Ai nii ja gyne oli mies, en kyllä ihan älyttämästi siitä tykänny, mutta ei se sit loppujen lopux nii kauheeta ollu. Mies sano, että jos vois valita, nii ehotomasti naisgyne mulle .

Näin meillä!

Fossiili ja perillinen?

Eli tuun sitten 4.6 kertoilee lisää :)
 
Kastehelmi isot pahoittelut ja halaukset :hug: Oli aika järkyttävää lukea sun tekstiä, ihan hirvee olo tuli.. :'(


(.) Täällä uusi oire: himo tonnikalasubiin... viikon sisällä ainakin kolme mennyt ja koko ajan tekis mieli hakea lisää... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ajattelin kanssa hiippailla hiljalleen mukaan seuraanne. Olen Luna, odotan neljättä lasta ja laskettu aika olisi raskauslaskurin mukaan 16.1.13 tarkentunee neuvolassa ja muuttunee ultrassa vielä ;)


Luna/31/4/TAYS la 16.1.13
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys: Onko teillä muilla valkovuoto lisääntynyt plussauksen jälkeen? Mulla ihan hirveetä tahtia ja kokkareita välillä..yöks.. Vai olisiko hiiva tms.? Ajattelin ultrassa kysyä ainakin sitä mahdollisuutta..
 
Kastehelmi ja Hellun martta Voimia teille!

Miehen mukana olosta Mun mielestä tuo mies on jopa kummallisen paljon mukana raskaudessa, ollut ihan alusta asti. Tai siis kai totuin kahden ensimmäisen kanssa, ettei se raskaus juuri isää hetkauttanut ja nyt sitten on tottumisvaikeuksia siihen. Mutta oikeesti se on kyllä kuitenkin tosi ihanaa :)

Kertomisista Mun ajatusta nopeampi suuni hoiti sitten kertomisen eilen työpaikan kahvipöydässä, kun mietittiin ens keväälle yhtä kehittämisjuttua ja tokasin sitten "Ei voida mennä ens kesänä, kun oon äitiyslomalla..." Taisi siinä parit sämpylät mennä väärään kurkkuun, mutta eipä mulle jäänyt paljon muita mahdollisuuksia kun kertoa missä mennään. Parisuhde, talonrakentaminen ja vauva; kaikki alle puolessa vuodessa, joku voisi kai väittää, että olen nopea...

Neuvolankin sain varattua. Parin viikon kuluttua se olisi. Täti oli puhelimessa sitä mieltä, että la olisi muutaman päivän aiemmin, mutta päivittelen sen sitten jos ultra on samaa mieltä.

Etoo ja närästää ja väsyttääääääää... Saarioisten riisipuuroa voisilmällä menee päivittäin ja maitoa, ne on ainoat mitkä ei närästä. Ennen raskautta en juonut maitoa ollenkaan viimeseen 30 vuoteen, enkä myöskään ikinä oo voinut sietää riisipuuroa, mutta näin sitä ihminen muuttuu :)

Jos sitten vaikka vaihteeksi menisi nukkumaan...

Nöpö ja Vihtori 6+6
 
Kastehelmi ja Hellunmartta paljon voimia! Surkaa ja surkaa. Itse olen samaisessa tilanteessa saanut paljon voimia Keskenmeno -el sivustolta. Vaikka viimeisimmän km:n tapahtuessa rv 13 meni aikaa ennen kuin pystyin lukemaan muiden kokemuksia, oli ne kuitenkin paljon lohtua tuovia. Haleja.

Miehen odotus
Onhan se mukana täysillä. Tottakai, mutta ei ole luonteeltaan sellainen mahalle kuiskija tai höösäävä. Vaikuttaa sekin että lapsia on jo kaksi. Eikä sen puoleen ole haitaksikaan, en jaksaisi sellaista itsekään :D Nyt alkuraskaudessa on sellainen ero että pelko kahden km:n takia on kova ja mies on se joka pelkää selvästi enemmän. Vielä ei kumpikaan mietitä autojen vaihtoja tai muutakaan. Päivä kerrallaan. Mies tokaisi hetki sitten että ei tiedä miten kestäisi vielä keskenmenon, ainakin tarvitsisi sen jälkeen pitkän tauon tähän kaikkeen..

Mutta esimerkkinä viime raskaudesta. Ihan oma-aloitteisesti otti huomaansa mm. kodin ja lapset kun minä olin kuoleman väsynyt ja pahoinvoiva.

Oma olotila
Pahoinvointi alkaa pikku hiljaa nostaa päätään. Iltaisin ja närästys saman aikaisesti saa olon vielä tukalammaksi. Pitäisi vaan muistaa syödä, usein ja vähän kerrallaan. Se helpottaa edes vähän. Viime raskaudessa hommasin kotia ja opiskelulaukkuun kunnon survivor pakkaukset - Voisin vinkata että esim. vauvojen soseet on tosi käteviä! Joku mainitsi myös ne myslipatukat, niitä oli itselläkin, sekä rusinoita ja jopa väkevät mynthonit helpotti paremman puutteessa.

Sisko soitti tänään ja kysyi ihan suoraan oonko raskaana. Mulla on valmistujaiset viikon päästä ja uteli että aiotaanko siellä kilistellä kuplivaa alkoholillisessa vai alkoholittomassa muodossa. Vastasin vain että kyllähän sitä kilisyttämis tarkoitukseen voi hommata kumpaa vaan ;) Yleensä kerron siskollekkin heti tälläiset uutiset, nyt tuli jotenkin sellainen olo että "enpäs myönnäkkään, hähhähhää" :p

Nukkumaan, huomenna töihin kaitsemaan lapsosia. Olipas ihanaa palata töihin 7 päivän loman jälkeen.
Adora rv 5+0 *PokS* :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Mä en tiedä miten raskauden saan pidettyä salassa... Heinäkuun varmaan tokalla viikolla vasta np-ultra, ja sinne asti olen ajatellut että salassa saa olla.. Muutama ystävä ja molempien vanhemmat tietää, mutta muiden ei tartte tietää kyllä vielä mitään!! Niin tosiaan tämä salassa pitäminen... Mua turvottaa niin törkeesti, että varsinkin iltaisin olen kun pallo, tänäänkin mietin kun tohon kyläkauppaan lähdin että minkäköhän toppatakin laitan päälle kun joka vaatteista näky pallo! :D Kuitenkin KOKO kesäkuu vielä edessä... ei hyvänenaika!!!!
 
Hei kaikilla ja tervetuloa uusille!

Kiitos paintballia kommentoineille! Hinku on valtava päästä pelaamaan, mutta katsotaan antaako vointi myöten.. olo on ollut melkolailla huono, joten normaaliurheilut on plussauksen jälkeen rajoittuneet lähinnä pariin kävelylenkkiin... mutta kommenttinne, että sikiölle tuskin mitään haittaa voi tulla, huojensi kuitenkin!

hellunmartta: Osanottoni ja paljon halauksia!

Suerte: Mahtavaa! Aavistelit siis aivan oikein :) toivottavasti olosi kohenee ja molemmat pysyvät matkassa loppuun asti!

Kastehelmi: Kauniisti kirjoitit. Olen todella pahoillani puolestani, toivoin kovasti, että pirpana olisi teille suotu! Voimia ja halauksia!

Noreen: Miehesi on suloisen täpinässä :D samaa oli havaittavissa täälläkin: plussatestin tehtyäni oli kuin tulisilla hiilillä koska saa kertoa kaikille minun hillitessäni häntä! On muuten ollut kiitettävän ymmärtäväinen minun huonovointisuutta kohtaan ja hoitanut suurimmat siivoamiset ym.

nöpö80: mulla päinvastoin, maitoa en ole plussauksen jälkeen enää juonut. Pelkkä ajatuskin ällöttää :p

ON: kaverin polttarit nyt viikonloppuna, toivottavasti en paljastu. En halua viedä huomiota tulevalta morsiamelta! Huonovointisuuden, jos saisi laitettua "menojuoman" piikkiin ;) meinasin siis varustautua alkoholittomilla juomilla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
kastehelmi ja hellunmartta voimia ja iso :hug: :(

Peikko89 ON, ja paljonkin.. Jatkuvasti oikein lorahtaa housuihin ja pelästyn ja juoksen vessaan katsoon oliko verta, mut onneks on ollu aina vaan valkkaria :D
Täällä mennään edelleen lähes oireettomana, viikon päästä odotan pahoinvoinnin alkavan.. :/

Täällä muuten poksutaan:

Äitiliini ja pikkuinen 5+0 POKS!! :)
 
Tämä turvotus on uskomatona jo heti näin aamusta!! Kiva vielä kun asutaan pienessä kylässä jossa kaikki tietää toistensa asiat ja välillä tuntuu että tietää enemmän kun edes itte!! Menis nyt aika sinne heinäkuulle vaan jo nopeasti!!!
 
Yöllä heräsin paniikissa kun oli kohdun seutu tosi kipeä. Pelkäsin jo että nyt se tulee sieltä ulos. :( Onneksi meni kipu pian ohi, mutta kyllä nukuin huonosti kun pelkäsin että milloin lirahtaa. Aamulla oli ensimmäistä kertaa huono olo, mutta sekin meni onneksi pian ohi kun nousin touhuamaan ja sain vähän syötyä. Aamuisin olen muutenkin tosi huono syömään, pitää vähän yrittää aina jotain kuitenkin. Muuten on ihan ok olo.

Miten muuten kuljette töihin tms. nyt? Mä oon nyt kesällä ajanut pyörällä (matkaa n. 5km) ja vähän hirvittää että mitenhän mun työmatkapyöräilyjen tulee käymään. Yritän kyllä pyöräillä niin pitkään kuin vaan pystyn, ajatus kuumasta ja hikisestä bussista näin kesäisin ei tunnu ollenkaan houkuttelevalta.:x Pyöräillä voi kuitenkin omaan tahtiin ja rauhallisesti olon mukaan, saa raitista ilmaa ja jos hätä tulee, voi syöksyä puskaan oksentamaan. :D Vaan katsotaanpas nyt miten käy.

rimppakinttu mainitsi mahakivuista ja taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Millaisia mahakipuja sulla on ollut? Mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu ja oon miettinyt, että millähän tavalla tuntemukset ja muut ja ylipäätään koko raskaus eroaa ns. normaalista. Ainakin oon jostain joskus lukenut, että maha tulisi monella myöhemmin esiin kun on tuolla selän puolella. Mulla on ainakin maha kuralla nyt ja aina menkkojen aikaan, joten oon miettinyt että vaikuttaakohan se sitten jotenkin vai mitä.

Viikonloppuja!

Nöhveli & pikkumöykky 5+0 (POKS!)
 
Ensimmäisenä pahoitteluni kaikille joiden pikkuiset eivät jaksaneet! :hug:

TERVETULOA kaikille uusille tasapuolisesti! :wave: Meitähän on jo ihan hyvä joukko.

Kaikille oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Äitiysvaatteita kävin katselemassa, housuja varsinkin. Muutama paita multa löytykin mut mukavia housuja ei. No eipä sitten löytyny. H&M oli semmoset pellavahousut mut hinta oli sen 30e niin aattelin odotella varmimmille viikoille ja yrittää pärjätä verkkareilla. ;)

Piipu85 Ei mullakaan sen kummempaa intoa oo ostella mitään. Noita äitiysvaatteita kävin katselemassa ihan vaan pakosta, mulla ei ole mitä pitää jalassa. Kaikki puristaa niin, että huono olo saapuu välittömästi.

Täällä on ollut puhetta vapaista. Itse olen vielä äitiyslomalla edellisestä, heinäkuun alusta jään hoitovapaalle. Jos tämän lapsukaisen saan syliin asti niin aion pitää koko äitiysloman ja jään myös sitten hoitovapaalle.

Asumustilanne on hyvä. Saatiin juuri edellinen asunto (47 neliöinen kaksio) myytyä ja ostettiin 80 neliöinen kolmio. Tässä aateltiin muutamat vuodet viihtyä ja katselemme sitten joskus sitä, toivottavasti viimekistä, kotia.

Santtu81 Oii, teillä myös ultrataan kolmanne kerran. Olisipa täälläkin. Tympeetä kun nää asiat niin vaihtelee.

Tammikuunvauva Mulle kans tuli mieleen, et ihan tosissaanko et meinää MITÄÄN ostaa vauvalle? :) Pitäähän teidän ainakin turvakaukalo ostaa tai ainakin saada? Ellette sitten kävele sairaalasta kotiin? Koskaan ei tiedä jos joku asuukin niin lähellä sairaalaa. Mut myönnän etten koskaan pystys tommoseen. :D Etten siis ostelis vauvalle mitään ennen syntymää.

ellujokinen Olitkin jo saanut vastauksen kysymykseen täällä. :)

Aia Päivitin sen nyt kumminkin. :) Saa sen sit helposti muutettua!

haimi Täällä yks joka imettää vielä. Ja imetän niin kauan, kun tyttö suostuu tissillä olemaan. :) Nyt on pari päivää lakkoillu. Eikä oo suostunu ees pullolle. Oon sit yrittäny survoa nesteitä kiinteiden sekaan. Ihme tyyppi. :D Mut rinnat ei oo menny kipeeks, vielä ainakaan.

Autumn Eikä, rakenneultrassa vasta selvis? :D Heh, onpas jännää. Varmaan vähän siinä iskee paniikki.

Tirlittan Ilmoittaisitko LA? :)

Mies on mukavasti mukana. Taitaa vähän sitäkin jännittää raskausaika, tuleeko issias taas vaivaksi ja miten sitä sitten pärjää. Innoissaan on ja ei taida uskalla hössöttää, kun tyttöä odottaessani meinasin saada raivarit aina kun se hössötti. :D Ultrissa mies on ollut aina mukana mut neuvola on mun aikaa ja paikka. ;) Eli siis mun pyynnöstä mies on pysyny ja pysyy sieltä poissa.

Joku/jotku kerto, et olivat nähneet unta pienestä. :) Mie oon nähny raskauden aikana unen missä meillä oli kaks tyttöä. :) Muista vauvaunia en ole vielä nähnytkään.

Fossiili Toivottavasti otat siellä nyt ihan rauhassa ja toivottavasti siellä masussa kehitys jatkuu. :)

Rimppakinttu Kyllä saa olla omastaan onnellinen! Ja samalla voi ottaa toisten suruun osaa.

Mulla on nyt monta päivää alamaha, munasarjan (tiedän kyllä tasan missä munasarjani on kystien vuoksi :D ) kohdalta. Maanantaina olis se varhaisultra mut miehän nyt kuitenki menin siirtämään sen ajan myöhemmäksi, kun viikkoja olis maanantaina vasta se 5+6. Tänään soitan neuvolaan ja varaan eka ajan ja kysyn tosta kivusta. Päänsärky on myös tullu.

Nyt on jotenki niin epäuskonen olo, et tuolla masussa olis mitään ja ketään. Tuntuu etten enää osaa iloita tästä ollenkaan. Pelottaa toi kipu joka tuntuu koko ajan kovenevan ja olihan mulla kipuja esikoisestakin mut ne ei ollu tämmösiä. Ja juu kipuja on erilaisia mut silti. Argh. Ottaa niin pattiin.

Kävin serkun luona kyläilemässä ja sehän huomas mun turvonneen pötsin. Laitoin väljimmän paidan mitä löysin mut kumpu tohon tuli esille silti. Sekin odottaa kolmatta. Loppukesästä sillä LA. Oonki aatellu, et mitään ilmottelukierrosta ei tehdä vaan saavat kukanenkin huomata milloin huomaavat. Siis meän vanhemmille on kerrottu jo.

Tine & ? 5+3
 
Peikko89: Täälläkin valkovuoto lisääntynyt!
Kyllä on etova olo...ei okseta, mutta lähellä on...huh huh.. Tänään lähdetään reissuun viikonlopuksi... Pelkään että just sillon sattuu jotain..pitää ottaa rennosti, eikä ajatella negatiivisesti. Tänään rv 6+2... Ihanaa käydä lukemassa tuolta vau.fi sivuilta miten lapsi kehittyy...:) nyt kuitenkin viikko 7 jo menossa...
Kastehelmi ja hellunmartta VOIMIA!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Parempi aamu takana. Selvisin pahastaolostani tällä kertaa nopeammin. Nyt ihan hyvä olo, kun muistaa vaan vähän väliä juoda tai syödä jotakin pientä.
Kamala turvotus täälläkin tuossa mahan kohdalla. Siis oikeasti, kunnon möllykkä ilmestyi. Nyt kyllä jokainen huomaa, että on se ainakin lihonut nopeasti :LOL: Normaalisti olen aika hoikka niin.. no...siinähän ihmettelevät.

Tänään vielä töihin ja huomenna kummitytön synttäreille. Saa nähdä miten sitä autossa pystyy matkustamaan 200km. Toivottavasti ei alkais oksettaa. Pitänee varata jotakin naposteltavaa matkaan.

Ensi viikolla eka neuvola ja kesäkuun alkuun menee lääkäri aika. Mies aikoi lähteä matkaan. On varmaan enemmän tohkeissani kuin minä =)

Mutta kirjoittelen sitten kuulumisia kun on jotakin kerrottavaa. Lueskelen teidän juttujanne aina, kun ehdin koneelle piipahtamaan.

Autumn ja pulla 7+1
 
anu84, niinkun oon monesti maininnu, mulla sama ongelma.. Eilen äiti mulle "kettuili" jo kun heitin löysän topin veks ja otin vähän aurinkoo kun siellä poikkesin.. Ihmetteli, et miten mun maha voi olla turvotuksesta jo ihan sen mallinenkin, et vois kuvitella paljon pidemmällä olevan.. Tää on ihan käsittämätöntä!

Huomenna pitäis tulla muutama kaveri saunoon ja grillaan, saa nähä pitääkö paljastaa kun grillin haju ällöttää tosi pahasti ja saunominen ei nappaa kun kuumassa oksettaa vielä enemmän :D Muutama läheisempi kaveri jo tietää keitä tulossa, mutta tulossa myös yksi jolle en niin välittäisi vielä kertoa.... Saa nähä tarviiko perua ja vedota mahatautiin :/

Nemppis ja aarre 8+1
 
Mä taidan laittaa miehen hommaksi etsiä sitten turvaistuimen ja lastenvaunut, se on niin hyvä katselemaan kaikkia "testivoittajia" ym. mitkä olis sitte turvallisia :) Minä katson sitten vain ulkonäön ja testaan liikkuvuutta :D Tarkoituksena ainakin olisi sitten vauvan (ja koiran) kanssa vaunutella mahdollisimman paljon, mutta saappa nähdä..:p

Mulle lääkäri myös puhunut taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Mulla välillä tulee kipuja ja jomotuksia, mutta ei mitenkään älyttömästi, eikä ne oo hirveen kivuliaita, en siis ole niiden puolesta pelännyt. Olen kyllä myös muutamana yönä herännyt alavatsakipuun, tuntuu että se tulee aina tietyssä asennossa :eek:

Ultraan 4 yötä!!!! PELOTTAA ihan järkyttävästi! Varmaan vapisen ja pyörryn matkalla sinne.... Mä en vaan tiedä miten kestän, jos pienelle käykin huonosti :'( Tämä epätietoisuus on ihan hirveetä. Vielä kun lapsettomusshoidot takana, niin tuntuu ettei ollenkaan saa/pysty nauttia raskaudesta. Olen luvannut itselleni, että jos ens viikon ultrassa on kaikki hyvin, lakkaan murehtimasta turhia ja sallin itseni olla onnellinen.

Peikko89 ja Esko 7+2 (?)
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :heart:

Tuntuu tyhmältä kertoa kun muilla on vaikeaa. Toisaalta miksei saisi olla onnellinen...
Juuri näin! Totta kai saa ja pitää olla onnellinen siitä, että omalla vauvalla on asiat hyvin! :) Eihän se silti estä kokemasta myötätuntoa vähemmän onnekkaita kohtaan.

Siirtyilen tuonne jonkun vinkkaamalle (kiitos!) keskenmenosivustolle jutustelemaan. Mutta tulen varmasti muutaman kuukauden päästä kurkkaamaan, miten teillä täällä menee :)

Ihanaa kesää ja odotusta! :wave:
Kastehelmi
 

Yhteistyössä