Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Peikko89 näin ehkä saattaisivatkin tehdä. Mutta herran jestas, että saman tien uudestaan raskaaksi?? Eikös nyt luonnollakin olisi joku sana tuohon sanottavana, ajatuksena että keho suorittaa luomuehkäisyä heti synnytyksen jälkeen? Vai mitä sanoo jo synnyttäneet? Tekisikö mieli seksiä noin pian synnytyksen jälkeen?
 
Kun nyt näistä varhaisultrista on täällä ollut puhetta, niin eikö kukaan teistä ole päässyt ihan vain omassa neuvolassa ultrattavaksi näin alkumetreillä? Onko yksityiset gynegologit olleet ainoa vaihtoehto? Tuntuu nimittäin oudolta, sillä kun itse plussauksen jälkeen soitin neuvolaan varatakseni ihan vain sitä normaalia ensimmäistä neuvola-aikaa, ja kun samalla kyselin menkkamaisista kivuistani, että ovatko normaalia, niin minulta kysyttiin samantien, että haluanko tulla neuvolaan ultrattavaksi, jossa varmistetaan, ettei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen.

Eihän siellä tosin yhtä hyvät laitteet olleet kuin äitiyspolilla, itseasiassa ovat kuulemma tosi vanhat, eikä käynti kestänyt kuin n. 10 minuuttia, mutta sainpa ainakin varmistukset, eikä maksanut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolan tarjoama ar-ultra on mulla rv 8+0 ja sen tekee neuvolatäti :) ei oo virallinen ultra mut se ehdotti et ku on laite ni haluaa kurkata :) kaupunki tarjoo sit rv 12-13 ultran ja rakenneultran.

Oireet voin kertoa että ottaisin todellaki oireettoman raskauden ku tän vitun lamaannuttavan pahoinvoinnin. Ehkä joku nauttii kun oksettaa 24/7 eikä voi tehdä mitään muutaku pidättää oksennusta ja maata mutta minä en! On huono omatunto kun ei jaksa pojan kaa touhuta normaalisti kun oksettaa joka hetki.. Huomenna käyn ostaa Seaband pahoinvointirannekkeet ja toivon että ne toimii

Pescolle tsempityksiä toivotaan että kaikki on hyvin ja pysyy hyvänä :)
 
Jos voisin lahjottaa tän öklötyksen ja yrjöilyn vähäoireiselle halukkaalle niin voisin maksaa kaupanpäälle 100e!
Mua suututtaa tää ku ei pojasta eikä keskenmenneestä ollu tämmöstä. Pelottaa monikloraskaudet yms..
 
Pesco ihan mahtavaa! Sulla on kyllä sitkeä ipana siellä masussa. :)

xxxo, kyllähän vastasynnyttäneen kroppa yleensä toimii itse ehkäisynä, mut varsinkin jos ei täysimetä, niin voi tulla piankin raskaaksi. Kyllä me pompattiin sänkyyn kaksi viikkoa esikoisen syntymän jälkeen. :D Tokasta kierrosta sai alkunsa tää toinen ja ikäeroa tulee alle vuosi. Jos syntyy pari viikkoa etuajassa, niin syntyvät jopa samana vuonna. Esikoinen täytti juuri viime viikolla 4kk.

Vakuutusta me ei oo harkittu. Ei otettu esikoisellekaan. Tai siis on sillä tapaturmavakuutus, mutta ei otettu raskausajalle mitään eikä nyt myöskään hoitokuluvakuutusta.

Meidän neuvolassa on ultra, mut ei mulla käytetty sitä viime raskaudessa ku ihan loppuraskaudessa kun piti tarkistaa vauvan asento.

En oo oksentanut tällä viikolla jee! :D Tosin tietty sit on heti pelko perseessä onko jokin vialla. Mut ällötystä on. Mitään ei oikein tee mieli. Paitsi näkkäriä ja pasta carbonaraa. :)

Eilen tuli istuttua neljä tuntia siskon seurana synnärin polilla. Näin lääkärin (yhden niistä) joka oli auttamassa esikoista maailmaan. Ja sillä lääkärillä oli aikamoinen masu. Oli siis vissiin ollut raskaana jo silloin mun synnytyksessä. Harmi, ettei se sit oo siellä kun tää toinen syntyy. Vaik kyl mä toivon, että siitä synnytyksestä selvittäis ihan vain kätilön avulla. Ettei tää toinen ois yhtä vastarannan kiiski kuin esikoinen ja syntyis vaikka vain mun mieliksi ihan pää edellä kiitos.

Leena ja pikkuinen 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
Heräsin aivan hyvällä tuulella. Lähdin alakertaan hymyillen.. Jossakin välissä, noiden kaikkien huiman 16 rappusen kohdalla, mieli muuttui. On se ihanaa, kun mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Saa kokea miltä elo maanisdepressiivisenä olis. Tosin se on positiivista, että nyt kun naurattaa niin kans naurattaa paljon enemmä ko ennen. Mikä lie siinäki o.

Tänää ois se pelottava ultraus..
 
pesco Vau, ihmeitä todellakin tapahtuu :) Toivotaan, että seuraavassa ultrassa on kaikki hyvin :)

Vauvan tarvikkeet Täällä on edelleen maltettu olla ostamatta mitään. Juhannuksen jälkeen suuntaan kyllä mammavaateostoksille, kun alkaa alennusmyynnit :D Jospa silloin uskaltaisi ostaa ensimmäiset vaatteetkin... Katsotaan :) Sukulaisilta varmasti tulemme saamaan paljon kaikkea, joten turha alkaa itte vielä hamstraamaan hirveitä määriä.

Huono olo Luulin eilistä päivää jo paremmaksi pahoinvoinnin suhteen, mutta illalla yrjösin ja samoin yöllä kolmen aikaa :x Mie nukuin töiden jälkeen puolen tunnin päikkärit ja sen jälkeen jäinkin sohvalle makoilee pariks tunniks ja olo oli hyvä. Kunnes nousin ja aloin laittamaan pyykkejä... No, ei tämä varmasti kauaa kestä ja on kuitenkin lievempää kuin joillain muilla... Ja tosiaan, tietää ainakin, että pikkuinen tekee pesäänsä mukavammaksi. Ei tässä nimittäin jaksa ajatella, etteikö kaikki olisi hyvin, kun oireet vahvistuu ja pikkuinen näkyi ultrassa viime viikolla (siitäkin tuntuu olevan ikuisuus).

Se olis muuten enää 3 työviikkoa ja sit alkais kesäloma! :) Loman jälkeen kerron esimiehelle. Tosin, jos tää mun olotila tästä pahenee, niin sitten kerron aikaisemmin. Meillä voi olla töistä yhen päivän pois omalla ilmoituksella ja jos oikein pahoin alan voimaan, niin vois välillä sit pitää huilipäiviä ja esimiehelle sit ilmoittaa, missä mennään.

Hennu & Möhkö 7+4 (8. viikko kohta lusittu :))
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mulla o ens viikolla 2 pääsykokeet. Äiti kysy, että kai aion mennä, että voiha sitä alotusaikaa siirtää sit. Sanoin että tietenki meen ja miks pitäis siirtää aloitusaikaa. Ehtisin kuitenki syksyn olla siellä koulussa jo. Ja sit toivon mukaa äippälomalle ja sinä aikana vois varmaa ittenäisesti jotaki tehdä kuitenkin. Ja sit taas koulun penkille. Valmistuu suht ajoissa.. ehkä :) Taitaa olla liia aikaista kuitenkaa vielä suunnitella asioita nii pitkälle, kattoo nyt miten eka menee tänää se ultra.
 
millimolli tsemppiä ultraan ja tule kertomaan kuulumiset :) Se oman vuoron odottaminen odotushuoneessa oli kamalaa! Aikakin oli myöhässä jotain 15 min. ja syke vain nousi, tärisytti ja oksetti, hyi! Onneksi lääkäri heti ultrasi ja sanoi onnittelut kun löysi alkion oikeasta paikasta ja sykkeen myös. :heart:

Tänne rantautunut kauhea väsymys! Töissä pitäis jaksaa, mutta silmät lurpsahtelee kiinni ja paleltaa.. :| Ja aamulla ei millään meinannut jaksaa nousta.. (Oikeesti tykkään vaan kun rupee oireita tulemaan :))

Peikko & Esko 7+0 POKS! :D hihii :p
 
Peikko89 joo mie tiiän jo että on oikeassa paikasa, ko kävin viime viikolla, mutta onko sillä sykettä.. niin se on vielä auki.. Onneks on hyvää aikaa panikoida.
Taian mennä kävelemällä, että saa märistä rauhassa silmät punaisena kotimatkalla, oli tilanne mikä hyvänsä :)
 
Hei kaikille

Ekassa neuvolassa käyty ja tuli taas nuita lippuja ja lappuja ja kaikenlaisia purnukoita. Muistelin juuri, että on taas tainnut lisiä nuo jutut siitä, kun tuota nuorimmaista odotin. Nyt, kun vielä muistaisin mitä milläkin piti tehdä ja minne viedä ja missä minun pitikin olla milloinkin :LOL: Kuitenkin ihan väärässä paikassa.

np-ultra on 27.6 ja sitä ennen pitää lääkärissäkin käydä, mutta aikaa en ole vielä saanut. Tähän kun sekoitetaan nuorimman tytöt lääkäri käynnit niin siinä sitä mietitään, että ketä viedään ja minne. Tytölle sattui pieni tapaturma ja nyt on jalka kipsissä :'( ainakin kolme viikkoa pidetään kipsiä. Jospas se tuossa ajassa korjaantuisi. Pahamieli tuosta, mutta tyttö kuitenkin iloinen ja oppinut monta tapaa edetä. Aika vikkelä tapaus jo :)

Eli meni tämä viimeinen viikko sairaslomalla. Työt minulla loppuikin nyt, kun koulutkin. Jatkuu taas sitten elokuussa, kun koulut alkaa. Jospa tämä pahoinvointikin loppuisi siihen mennessä. Jaksaa taas töissä paremmin.

Asunto vaihtuu kyllä nyt isompaan. Neliö on hakusessa. Tällä hetkellä ahtaasti kaksiossa.

Laskettuaika muuttui neuvolassa 8.1, mutta sittenpä se ultrassa tarkentuu mikä se nyt tulee olemaan.

Autumn ja pulla 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:wave:
Voi kun täällä taas hienoja ultra uutisia monella:D Vielä reilu viikko itselläni jännitettävää, välillä tuntuu NIIN pitkältä ajalta odottaa.....
MielialoistaMeillä mies on ihan tuskissaan kun välillä emäntä nauraa ja taas välillä itkee jostain aivan naurettavista asioista ja pinna palaa isompien kanssa huomattavasti helpommin=(.
Meillä alkaa lapsukaisilla lomat nyt ja itsekkin jään lomaileen ja olemme varmasti kesällä paljon mökkeilemässä,kirjoittelu sieltä hankalaa, mutta hengessä mukana ollaan=)
Taikax ja T 9+0 (jee)
 
pesco Aivan mahtavaa että pieni on vielä mukana! Nyt vaan paljon vauvaliimaa pienelle että jaksaa oleskella yksiössään tammikuuhun asti. :heart:

Anu84 Kyllä sykkeiden pitäisi näkyä jo. Itse kävin varhaisultran 6+2.

millimolli Tsemppiä ultraan!

Tänään on neuvola. Mun neuvolatäti on todella kiva. Nytkin järjesti niin että menen sinne klo 16, niin ei tarvitse kertoa töissä mihin menen. Nyt on jotenkin levollisempi ja luottavaisempi mieli kuin aikaisemmin. Ajattelen ettei paska-tsäkä-kortti voi langeta meille kolmesti... Tiedän etten nuku silmäystäkään ennen np-ultraa. Soitin eilen Tyksiin ja kysyin ottavatko ne veriseulan siellä vai pitääkö käydä aikasemmin muualla. Kuulemma ottavat np-ultran jälkeen. Pahoinvointi jyllää edelleen ja suonet huutavat kofeiinia. Lähden tästä keittämään teetä josko se vähän edes helpottaisi.
 
Hei, huomennahan on jo kesäkuu! :O Mihin tää aika menee, mutta ihanaa kun tulee kesä. Elokuiset olivat jo tehneet kesäkuun ketjun.

Neuvolassa ei ollut mitään ihmeitä. Neuvolan täti oli ihan vakuuttunut, että raskaana ollaan ja antoi nipun papereita mukaan. Selvittelee neuvolan lääkärin kanssa meidän "riskiraskauden" mahdollisuutta. Verenpaineet ok ja np-ultra olisi sitten kesäkuun puolessa välissä viimeistään, ennen meidän reissua.

Tuosta "riskiraskaudesta". En ole siitä vielä tänne puhunut, mutta siis veljeni enkelityttö :heart: sairasti erittäin harvinaista perinnöllistä lihasrappeumatautia.
Emme vielä tiedä, kannanko minä kyseistä geenivirhettä, mutta todennäköisyys että myös mieheni kantaisi tätä geenivirhettä (virhe täytyy tulla sekä äidiltä että isältä) on aika pieni. Riski silti. Tätä siis aletaan nyt selvittämään enemmän.

xxxo & nimetön 9+1 (neuvolassa tarkentui, laskettu aika sama)
 
xxxo Mulla alkoi kuukautiset tyttären jälkeen reilun kuukauden päästä. Kun repeämiä eikä muutakaan traagista ollut synnytyksen jälkeen, niin sänkyyn mentiin heti kun jälkivuoto loppui, eli jo ennen noita ekoja menkkoja. Eli mitään luomuehkäisyä ei synnytyksen jälkeen todellakaan välttämättä ole, eikä siihen pidä luottaa ellei halua heti raskaaksi. Muoks* Lisään vielä, että täysimetin 6 kk:tta ja osaimetin kunnes vauva oli 9 kk:tta.

Pescolle tarrasukkia, voi mikä mainio yllätys!

Tarvikkeista, tunnustaudun oikeaksi välineurheilijaksi. Kestovaippailen, kantoliinailen, rintareppuilen, varastossa olisi 09 vuosimallin Brio yhdistelmät, mutta mieli tekisi ne myydä ja ostaa Emmaljungan valkoiset ihanat rattaat. Vaatteita on vanhempien lasten jäljiltä mm. Guessin potkuhousuja jne... Mitään en aio laittaa kuitenkaan ennen syksyä (näkis vaan) kun itselle pitää ostaa mammavaatteita töiden takia jonkin verran. Muutenkaan en ole mikään verkkarityyppi, äitiysvaatteidenkin pitää istua. Puoli vuotta on pitkä aika viettää epämukavissa vaatteissa. Muutenkin sitä mamma-aikana tulee niin huonosti pidettyä naiseudesta kiinni. Itsellä se vetää sitten mielen matalaksi ja olon tunkkaiseksi kun näyttää jo muutenkin paisuneelta. Hankinnoista minimalistisimmallekin meistä suosittelen sijoittamista min. kaksiin rintaliiveihin, pehmeisiin yöversioihin ja tukeviin päiväliiveihin varsinkin, jos rintavarustusta on yhtään enemmän...

Oireista en jaksa enää edes kirjoittaa, eivät ne miksikään ole muuttuneet... :-(

Parempaa oloa teille muille toivotellen,

Suerte ja Reppuli 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Pesco, jospa hedelmöitys oisi tapahtunut hieman myöhemmin! :)

Aamulla omena meinasi tulla ylös, mutten vieläkään ole oksentanut. Eilen kävi niin, että kun siivosin maha täynnä koiran oksennusta ja yökkäilin niin tuli vähän Mäkkärin hampparit ulos.. :D Mutta nyt löysin yhden hyvän "lääkkeen" tähän oloon! Nimittäin Salaneuvos Gouda -juustoo kävin äsken ostamassa ja olipa hyvää ja paha olo lähti heti! :p

Tuota koiraa ihmettelen kun meillä on kaksi, joista toisella pallit jälellä ja toisella ei, niin tämä pallillinen on menny nyt ihan oudoksi.. Itkee ja haluaa koko ajan syliin ja hellyyttä ja rapsutusta. Oisko nyt raskaus sekottanu koirankin pään, vai onkohan tuo nyt jotenkin muuten sairas? :D Palliton ei tajua mistään mitään. :)

paum & vampula 6+5
 
Viimeksi muokattu:
paum Susta huokuu raskaushormooni koiran nenään. Se keksii vielä että sua pitää alkaa paapomaan ja vahtimaan... :D Oota vaan kun vauva syntyy niin sitten se ei tiedä kumpaa teistä pitäisi hoivata...
 
:D Okei, mut tää pallillinen koira on semmonen, ettei se oikein lapsista tykkää, välttelee vain. Ei olla kauheesti nähty lapsia ku se on ollu pentu niin ehkei ole tottunut. Joten ehkä nyt kun on nähnyt tämän lapsen kehityksen alusta saakka, niin käytöksessä olisi nähtävissä muutoksia ja sitten ku se vauva tulee kotiin, niin ehkä oppii välittämään siitä, kun näkee ettei se täältä mihinkään häviä? :)
 

Yhteistyössä