**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

anu84 Minä yritin rv 13+4 etsiä sykettä siskoni dopplerilla, mutta ei löytynyt. Siinä tuli sitten paniikkiultra varattua ja kaikki oli hyvin. Tämän jälkeen en ole kotidoppleriin koskenut :) Edessä oleva istukka (ja ilmeisesti taaksepäin kallellaan oleva kohtu) hiljentää vauvan sykkeitä edelleenkin!

celinee 30+5 (syyskuisten pinosta vierailulla)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Ai niin joo, tyttö- tai poikaoloista. Itselläni ei ole vielä mikään olo, mutta mies lipsautti eilen kavereiden kanssa jutellessaan, että "voi sitten pojan kanssa seurata ja pelata jalkapalloa" =) Ihana. Mikä sitä toisaalta estää kasvattamasta tyttöäkään jalkapallokulttuuriin?
 
Maggis, välttämättä et tarvii pinnasänkyäkään vauvalle vielä, jos otat äitiyspakkauksen. Pakkauksessa on pohjalla patja, joten se käy myös vauvalle sängyksi. Nukkumapaikan lisäksi tärkeimmät on sit vaatteet, vaippoja ja ruokaa (joko tissi tai korvike).

Vaipoista tulikin mieleen, että jos joku haluaa, niin multa saa äitiyspakkauksen kestovaipat ihan ilmaiseksi. :wave: Mulla on se tällä hetkellä uusin äitiyspakkaus enkä oo käyttänyt niitä kestoja lainkaan.

Millimolli, mulla neuvolalääkäri totesi hiivan tarkastuksen yhteydessä niin sit uskalsin hakee puikon ja voidetta. Mut taas on vähän paksumpaa valkovuotoa, mietin että alkaako taas hiiva jyllätä. Ehkä ootan, että oon ihan varma. Ku en tiiä onko siitä hiivalääkityksestä jotain haittaa, jos ei ookaan hiivaa.

Ja Anu ei nyt koske siihen doppleriin enää, eikös niin. :)

Xxxo, mä luulen että tarvikkeiden alennusmyynnit ois vasta loppuvuodesta ennen ku tulee uudet mallit. Mut en oo varma! Kai niitä on joskus muulloinkin.

Mulle voi päivittää iäksi 27v. Tulee tuossa huomenna täyteen ja tää ilta onkin mennyt leipoessa. Tyttöolon vois myös ottaa pois mun tiedoista. Ultran jälkeen tuli poikaolo, mut nyt taas on pää ihan sekaisin että onko mitään oloa.

Leena ja pikkuinen 14+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: R86 ja anu84
Täällä ollaan kyllä kans ihan turvoksissa! Yleensä tuntunut enimmäkseen vasta illasta mahan pullotus mutta tänään tää on jatkunut aamusta asti ja meinasin tuskanhikeä vuodattaa farkkkujen vetskarin kaa - vaikka ylipaino ei olekaan pop niin tällä hetkellä ei harmita olla vähän mahakas muutenkin, muuten varmaan kaikki olis jo huomanneet :D

Kerroin tänään yhdelle ystävälle lisää ja aiheutin vaihteeksi järkytystä: "jos tää on nyt joku pila niin ei tää kyllä kauheen hauska oo" - vannotin että ei puhu vielä kellekään ja sitä vaan nauratti että hän voisi kertoa vaikka kaikille eikä sitä kukaan todellakaan uskoisi :D
 
Zuh
Ähpuh, loma ohi ja huomenna töihin. Entäs jos ei taho?

Jännästi vaihtelee nuo neuvolakäynnitkin, meillä oli jo lääkärineuvola vko 12 ja seuraava vko 16 neuvola on vaan neuvolatätille. Kuukauden välein siis käydään vaikka on jo toinen raskaus.

Täällä on siis vain lomailtu ja yritetty saada jotain aikaankin välillä, mut ei tää jaksaminen vieläkään ole mitään huippua. Pikkuhiljaa..

Ja tajusin että oon eläny kaksi kertaa raskausviikon 12+, eli hypätäänhän suorilla 14+3 :D Minne nää päivät vaan hujahtaa, kohtahan ollaan jo mammalomalla! Joka muuten alkaa luxusaikaisin joulun arkipyhien takia, jo 26.11!

Zuh +öhmö 14+3
 
xxxo meilläkin mies on jalkapallomiehiä, joten luultavasti lapsi pääsee (/joutuu :D) siihen maailmaan mukaan, oli tyttö tai poika. :) mut toivotaan, että lapsi ite olis innokas pallonpotkija, voisin hyvin kuvitella itteni semmosena soccermammana joka pitää pullabuffettiä pelin aikana. :D ja eiköhän nuo lapset varsinkin aluksi innostu, siitä mistä vanhemmatki tykkää ja tekee.

Kotidopplerista, mallia en tiedä, mutta semmonen Angelsoundsin mötikkä mulla on, missä voi vaan kuunnella, ei oo näyttöä tms. Mut sain sen siis perjantaina itelleni ku ollu toisella paikkakunnalla tähän asti. Pienen etsinnän jälkeen löyty äänet ja soitettiinkin molempien vanhemmille, jotta saivat kuulla tykytyksen. :)
Sydänäänet kuuluu parhaiten sikiön yläselän/niskan alueella, joten jos sikiö on jotenkin muuten siellä niin voi tosiaan äänet löytymättä.

Nyt pitää taas syödä jotain, ennen kuin alkaa yököttää..
paum & vampula 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Aamuvirkkuna pystyssä jo seiskalta plääh
Menin kyllä nukkumaankin jo kasilta pikku neidin kanssa.

Niin, tuolla kun sanoin että me kuopuksen odotuksen aikana pistettiin sivuun 200e/kk. Niin me ajateltiin se summa niin että jää sitten jotain säästöön myös vauvan synnyttyä :) Kun onhan siinä edessä vielä monta isompaa hankintaa kuten turvaistuin yleensä 8kk-12kk ikäisenä, sekin monen sadan euron investointi ja paljon kaikkea muuta pientä. (Toki 200e/kk voi olla iso summa yksin elävälle, se nyt vaan oli meidän tilanteesta esimerkki...)

Me ei ostettu hankintoja ihan halvimmasta päästä. Mm. Emmaljungan Ceroxit 750e, pinnasänky 120e+patja, matkarattaat 120e TrippTrapp syöttötuoli 200e, lipasto/hoitotaso vaatteille.. + kaikki pikkutavarat; amme, vaatteet, lakanat jne. turvakaukalo sentään oli lainassa.

Lastentarvike alet
Alkaa mun muistaakseen jo syksyn tienoilla. Kuopuksen la oli syyskuussa ja elokuussa ostettiin vaunut, sillon oli jo sen vuoden kuosit poistumassa alennetuin hinnoin ja ennen joulua tuli jo valmiiksi ne seuraavan vuoden kuosit (näin ainakin vaunuissa). Muistelen tästä olleen puhetta myös yhden tutun lastentarvikeliikkeen pitäjän kanssa, että syksyllä olis suurimmat alet. (en tiedä onko muuttunut tässä vuosien saatossa) Mutta jos näin on edelleen niin sehän on hyvä meidän kannalta :D

Eilen jyrisi se odotettu ukkonan ja nyt on niin harmaata että tekisi mieli vain kaivautua peiton alle ja katsoa leffaa tai jotain muuta yhtä järkevää :)

Adora 11+6 kohta poksuu ja ylihuomenna vihdoin nt-ultra :)
 
Tulin nyt lyhkäseen kertomaan ultrakuulumisia, palaan myöhemmin lukemaan tarkemmin!

Täällä oon ihan fiiliksissä. Kävin nt-ultrassa aamulla ja kylläpä nyt meinaa työasiat vähän unehtua päästä... Siellä meidän pikkuinen hyppeli ja huiskutteli. :heart: Oli aivan ihana ultraaja ja sitäkin nauratti että kylläpä sitä touhua riittää näin aamutuimaan. Pituutta meidän sankarilla oli jo 55,2mm ja vastasi viikkoja 12+1, vaikka tänään piti olla vasta 11+4. Ei kuitenkaan muuttunut la. Oli kyllä niin ihana nähdä pikkuista ensimmäistä kertaa kunnolla, kaikki osat oli tallella pikkuista nenänpäätä myöten. Voi ihanuus. :heart: Nyt uskaltaa taas vähän hengähtää ja nautiskella tästä, kun tietää että kaikki on siellä hyvin. :)

Kumpaa päivää ootte käyttäneet, entistä vai ultran mukaista?

Nöhveli & pikkumöykky 11+4/12+1
 
Tervehdys täältäkin!

Pahoinvointi alkaa ilmeisesti antaa periksi, tai sitten olen oppinut kuinka sitä oikein syödäänkään. Eli tasaisin väliajoin kun syö, ei pahaa oloa näy! Osa aamuista on toki vielä asia erikseen, en herää yöllä syömään joten aamulla onkin sitten pidempi aika kun on ollut syömättä joten aamupalan syöminen vielä usein tökkii!

Ihanaa ja toivon todella että tämä olo pysyy!

Joku puhui unista , mulla on aina ollut melko hurjat ja oudot unet.. mutta tuntuu että tämän raskauden aikana unet ovat muuttuneet jotenkin!? En osaa kuvata miten, mutta jotenkin eri fiilis niissä on! :LOL: selvensi kovasti asiaa!

Tavaroista , aiemmin en ole juuri miettinyt tavaroita... mitä haluaisin, mitä tarvitsisimme jne.. mutta nyt, te ihanat kanssa odottajat olette syyllisiä siihen että minunkin on pakko käydä katselemassa vaunuja, pinnasänkyjä, istuimia jne... nyt on työn ja tuskan takana etten lähde lykkimään vaunuja liikkeisiin ja vielä tuo sieltä kotiinkin sellaiset!!! :D Tiedän, että jos lähtisin vaunuja "katselemaan" en pääsisi kaupasta ulos ilman sellaisia! huoh!

Hei, ihanaa alkanutta viikkoa kaikille...itselläni se alkaa vapaalla, huomenna taas töihin! Tämäviikko vielä töitä ja sitten taas lomaillaan! :heart:


Sofiina & mölli 10+4
 
Huomenta päivää!

Olen taas pitkän aikaa seurannut teidän keskusteluja, mutta itsellä on jäänyt kommentointi. Vähän sitä enää jaksaa, jotenkin tuntuu, että uni maistuisi ihan aina. Yksi päivä olin aamuvuoron jälkeen niin naatti, että ennen kauppaan menoa nukahdin autossa viitisen minuuttia. Mies vei sillä aikaa lasipurkkeja kierrätysroskiin ja mie nukahdin! Ja kuitenkin hb oli 142 ensimmäisessä neuvolassa.

Tarvikkeista, ehkä me hankitaan jotain, ehkä ei. Olen hukannut jo kaiken mahdollisen ja mahdottoman, ehkä salaa toivon, että ihmiset niitä palauttaisivat. En ole siis myynyt, antanut vain niitä tarvitsevalle. Meillä ei ole koskaan ollut liiemmin säilytystilaa, niin en ole pystynyt kovin paljoa säilömään.

Zuh, mullakin on kuukauden välein neuvola tässä alussa, vaikka jo neljättä odotan. Ensimmäinen neuvola oli 10+ jotain ja seuraava on sitten lääkärineuvola, joka sattuu viikolle 14+ jotain. Mutta tosiaan, olen minäkin seurannut miten eri viikoille sattuu noi. Ihan kateellisena olin alussa kun toiset kävi jo niin aikaisin, tuntui itsestä niin pitkältä ajalta odottaa.

maggis, minäkin kyllä olen todella ylipainoinen, mutta aina raskautuessa olen toivonut mahan näkyvän kivasti pyöreänä. :D Tällä hetkellä olen vain turvonneen näköinen. Ja farkut, ei ei ei .... ahdistaa niin maan mahoton, en ole siis pitänyt farkkuja. Kesähousuja lähinnä, just kaikkea mitkä muutenkin roikkuu ja lötköttää! Ihastelen aina toisinaan noissa toisissa ketjuissa kauniin pyöreitä mahoja, jo pienilläkin viikoilla joillakin on.

Ja varmaan oli jotain muutakin kommentoitavaa, nyt pitää vaan kyllä lähteä jo touhuamaan. Iltavuoro kutsuu, neljäksi vasta, mutta tuntuu, että se on jo tuossa kulman takana :)

Aurinkoista päivää! Vilipi 11+3
 
Uus viikko ja uudet kujeet. Eilen oltiin jo mustikassa ja näyttäs tulevan kivasti.
Liikkeitä tuntuu jo siiriltä taitaa kaapo olla piilos sen verran et vielä ei liikkeitä tunnu mut ei paniikkia.

Rasavilli-77 Siiri ja Kaapo 14+0
 
Dijana tottakai mahtuu,tervetuloa!

Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista.

Unet:Mä tässä oon vähän mietiskellyt että missä ne painajaisunet on joita esikoista odottaessa näin hirveesti viikoilla 8-12....nyt en oo tainnu kun kerran nähdä,noh toisaalta ne olikin sen verran raskaita unia et ihan hyvä että en olekkaan nähnyt. Enkä ole kyllä mitään vauvaankaan liittyvää unta nähnyt nyt :/

Anu84 ollaankos sitä paremmilla mielin? Pääsitkö neuvolassa käymään? Niin kuin moni muukin jo todennut,nyt heitä se doppleri johonkin nurkkaan ja yritä olla stressaamatta itseäs.

xxxo facebookkiin vaan :) ei siellä kukaan lähde levittelemään mitää tietoja.

Neuvola käynnit mullakin näyttäis olevan kuukauden välein ihan alusta alkaen. Muistaakseni esikoista odottaessa oli hieman pitempi väli tässä alussa kun ei tullut käyntejä. Ja mulla ei ole laisinkaan neuvolalääkäri aikaa nyt ensimmäisellä puoliskolla, koska ei katsottu neuvolatädin kanssa olevan tarvetta siihen, eikä näillä viikoilla nyt olekkaan kun on perus terve.

Me lähdetään nyt vähän lomailemaan.remontti työmaalla seisahtuu hetkeksi,tai jää sinne putkimiehet tekemään hommia ja Mies pääsee ajattelemaan jotain muuta kuin seinien hiomisia. Ollaan viikko veks joten elkäää ihan hirmusesti kirjotelko ettei ihan tipahda :) koitan päästä kurkkii vähän teidän kuulumisia,kulkeehan tää ipad kuitenkin mukana :)

Mukavaa viikkoa ja voikaa hyvin.

Ranskis ja pätkis 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: xxxo
Terveisiä ultrasta!

Eli pikaisesti omaa napaa vain, töissä ja pirun väsynyt...

Ultrassa
käytiin, oli aika tympeä lääkäri, mutta osasin sellasta odottaaki :) Vauveli vastasi täysin viikkoja (12+4), pituutta ei kertonut. Niskaturvotusta oli 1,2 eli normaali ja riskiluku 1:8800 eli tosi pieni riski tämän mukaan. Ihanasti vaavi pyörähteli kun häirittiin ja tais peukaloki käydä suussa :) :heart: Voin koittaa laittaa ultrakuvaa jossain vaiheessa jos onnistun.. Mutta tässä mahassa kaikki todella hyvin ja nyt on kyllä olo niin onnellinen, iso huojennus taas, nyt on suurimmat riskit ohi joten aion nauttia nyt vaan. :) Oli tosi kiva kuulla myös oma veriryhmä kun ei jostain syystä ole ikinä tullut esille missään. Veriryhmä oli O+, eikös se ole sellainen juuri mikä käy kaikille?
 
Katselin tutoa veriryhmä-juttua googlesta ja se oliki O- joka kävi kaikille, mun veri käy vain + veriryhmille. Sen takia tätä mietin kun kovasti haluaisin joskus käydä verta luovuttamassa mutta ikinä en ole voinut lääkekuurin tms. takia.
 
Heippis! Oli tuossa ystävän polttarit v-loppuna joten en kerennyt paljon tänne kirjottelemaan :| oli kyllä erittäin syömispitoiset kekkerit, joku taisi peräti 3 lonkeroa juoda :D ei kai olla vanhoiksi tulossa?? :D ja yks toinen miun lisäks pysytteli mehu-linjalla :)

Dopplerista sellainen löytyy ja sain kuulumaan esikoisen kohdalla about rv 10 ja samoin nyttenkin, mutta en ottanut stressiä kun sitä ei joka päivä silloinkaan ihan alussa löytynyt :)

Olokin on nyt oikein hyvä, vielä joku pari viikkoa sitten oli havaittavissa väsyä ja huonoa oloa, nyt tuntuu kun ei raskaana oliskaan...ainut jotta mahasta huomaa jotta sellainen kasvaa :D

Tyttö tai poikaolosta en tiedä, mutta ihan piskuisen toivoisin jotta nyt tulisi poika, kun esikoinen on tyttö :) sitten saattaisi meidän lapsiluku riittää :) ainakin nyt tuntuisi siltä,ehkä myöhemmin sitten iltatähteä.....mutta ei vaineskaa, pääasia jotta terve tulee :) mies oli kyllä sitä mieltä että ei varmasti tule poikaa kun meillä on kaikki elukatkin tyttöjä niin ei hän kuitenka saa tasotusta :D tyttöputki jatkukoon :p

Swaw ja vilperi 14+3 (työnimi vilperikin miehen keksimä siinä pienessä toivossa jotta poika tulisi :D )
 
Täällä alkokin loma sitte vähän huonoissa fiiliksissä. Eilen alko meillä viemärit tulvimaan, nyt onkin eessä putkien puhdistus ja kuvaus (se niistä kesälomarahoista), Illalla pääseekin sitten luuttuamaan p*skaa kellarin lattioilta. Täytyy sanoo että eka päivä koko raskauden aikana, jolloin on välillä unohtanu oottavansa, sen verran on tullu tässä stressattua.

Noh, jos jotain positiivista niin maha voi hyvin ja äitiysloma lähenee. Näin yrittäjänä oikein ootan että äitiyslomalla saan aina joka kuukaus saman summan rahaa. YeLiä oon maksanu selkähiessä, että pitäisi ihan hyvin saadakin sitä äitiyslomakorvausta sitten.
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa jaksan kirjoittaa
Tänään käyty nt-ultrassa ja turvotus oli ok. Veriseulan tulokset tulee myöhemmin tällä viikolla, kunhan käyvät Oulussa mutkan. Soittavat jos jotain poikkeavaa on ja jos kaikki ok niin tulee kirje kotiin.
Laskettu-aika muuttui taas kerran eli: 17.1.2013



Autumn ja pulla 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: R86, Zuh ja Hennu86
No niin Anu, nyt ei sitte mitää nupinoita jos et vaikka ens kerralla sykettä löydäkään, se on ihan NORMAALIA. :D Luota siihen että kaikki on hyvin ja parin päivän päästähän se selviää. Yritä ajatella positiivisesti, vauvalle ei tosiaan ole hyväksi tuollainen panikointi.. Mutta toivottavasti nyt rauhoitit mieltäsi :)
 
  • Tykkää
Reactions: swaw85 ja anu84

Yhteistyössä