¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ elo-syyskuu

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤

Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala


26.12.
Hapsikka/26/Ensimmäinen/SatKS

27.12.
Bons / 25 / 1. / K-PKS

28.12.
iloksi/33/2.lapsi/KYS

1.1.
MissB/25/esikoinen/OYS
Nennuska/31/3. Lapsi/OAS
heinis1 / 38v / 3. lapsi / HYS
cicicucu/27/2./Mks

Maarii/26v/3.lapsi/KS-KS (epävarma LA)
Anne_81 / 34v. / 1. / JS (epävarma LA)

2.1.
Goldensia/2.1./ 2. lapsi/
Emppu2015/ /2./

3.1.
NeitiPelargonia/ 32v/ Esikoinen/ TAYS
Nannal/ ensimmäinen / OYS
Jimmi/29v./2.lapsi/Jorvi
Asilek
Rosie Riveter / 29v / 3. lapsi / ****
IINIS85 / 30 / 1. / TYKS

4.1.
Vanillac/ /2.lapsi/
piggu / 30+ / 3. lapsi /
leppäkertun keinutuoli / / 3.lapsi/ kos

5.1.
Yyteri/ / / KOKS
Onnentyttö / K-SKS/
SaaraN/36/Neljäs/Tyks
Zaron3 / / 3. / SeKs

6.1.
Riikkeli/ 23v/ 3.lapsi/ KYS
Yyteri
Farfallallaa/32v/2.lapsi/KOS
Galetta / / 3. lapsi /

7.1.
Miia/ / 3.lapsi/
Golla/25/1 lapsi/ kys
Helunaa /28v/ 1.lapsi /jorvi
Mamma2012/36.v/2.lapsi/JS

8.1.
9.1.
Mimmi/27/2.lapsi
Jenspanen/28v/2. lapsi/Oys

10.1.
hannibal/27v/ Esikoinen/ TAYS

11.1.
kakaravaara/29v/6.lapsi/
piiuli/37/4.lapsi/KOS
kaisulii / 29 / 2. lapsi / HYS

12.1.
Elli T/37v/
Jenniferia/24v/esikoinen/oas
Nuinnikkaa/ 32v/ 2./ -

13.1.
Hepzu / 28v / 3.lapsi / EKKS
murakami/ 36 / 5. lapsi / ulkomaa

14.1.
Blue Bird/36/3./***
wellmu/34/2 lapsi
Wamppula / 29v / 2. lapsi / kättäri

15.1.
AS81 33 / 3.lapsi / eka yhteinen /Tays
syrtzi / 31 / 2. / OAS
Matueve/ 33v/5. lapsi/SeKS

16.1.
panfi/22v/2./Kos
Sade_/27.v/2.lapsi/OYS
Aappalainen/
Skurre / 33 / 1. / --

17.1.
Nonnuska79/35v/OAS
Amy2 / / esikoinen /hys

18.1.
Anniina0 / 24 v. / 2. lapsi / SeKS

19.1.
eevu / / Toinen lapsi /

20.1.
Mannis / 31v. / ensimmäinen / KOKS
Mymmeliini_1 / 28 v. / ensimmäinen /
Ferbyee/24/2ja3/NKL

21.1.
time2dance/32v/3./KOS
Pöllötär / 28v. / esikoinen / TAYS

22.1.
23.1.
OmaAurinkoinen, 32v / 1. / OYS
Gancia / 24 / 1 / hys

24.1.
25.1.
OdessaK / / 1. /

26.1.
jennimarjaana/21v/
bella16 / 24v / esikoinen /

27.1.
28.1.
Nasu_1 / 26 / kolmas / ?
Elzku_89 / 26 / 1. / TAYS
Yztlas/22/1/SatKS

29.1.
Milli Mimosa/ / 1./
Sininin / 25v / 1. lapsi / SAS

30.1.
31.1.

1.2
Keijunkainen / 30 / 2. lapsi / TYKS
jäämaanasukki /28v/2. lapsi/ulkomaat

Meitä on 74 odottajaa!

Menetyksen kohdanneet
miumau
lilo
Katjuska87
peikko86

SYNNYTYSSAIRAALAT


JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai omalla rivillään, niin erottuu. Muodossa:
Laskettu aika
Nimimerkki / ikä / kuinka mones / synnäri

KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoa heinäkuun ketjulle (http://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tuikkeet-2016-heinaekuu.2451279/page-4)

***

Luin tuossa jokunen päivä sitten isyyspakkauksesta, siitä taisi olla oma ketju jossain täällä kaksplussalla. Onko joku tehnyt aiemmin/aikooko tehdä? Kuullosti oikein söpöltä idealta: isälle kasataan salaa oma isyyspakkaus, joka voi sisällöltään olla mitä tahansa (vauvan käsittelyopas, korvatulppia, viinaa, evästä synnärille, I<3Daddy body jne.). Tuosta voisi saada oikein hauskan yllätyksen kunhan vain räätälöi sisällön ukkonsa näköiseksi :ROFLMAO:
 
Kiitos bons uudesta pinosta
Mä en ole aiempien kanssa koonnut isyyspakkausts ja en varmaan nytkään. Kiva idea on kyllä. Jotkut nettikaupat myy ihan sillä nimelläkin tavaraa. Siis just tyyliin noita bodeja.

Huvittava, kun meidän 5-vuotias kysy tässä joku päivä sitten, että "minkä merkkinen vauva on?" Mä kysyin, että:" ai onko tyttö vai poika?" Eiii ku hän tarkoitti horoskooppia. Eikä olla kyllä kovin paljoa horoskoopeista puhuttu. No selvisi sekin mahdollinen merkki :D

Heinis ja pikkuinen 18+1
 
Heip! Olisko kauhee rikos seurailla tammikuistenkin pinoa, kun olen tuolla helmikuistenkin puolella? Jos hyväksytte niin

La 1.2 (ultrassa 4 päivää vanhempi, joten tulisi tammikuulle mutta tarkentuu vielä rakenne ultrassa) 30v / 2.lapsi / TYKS
 
Harmi että ketju on näin hiljentyny...no, eipä sitä ole itsekään tullu kauheasti huudeltua. Taitaa olla se kuuluisa seesteinen keskiraskaus menossa...

Täällä odotellaan kovasti että kunnon liikkeet alkaisivat tuntua. Välillä jotain pientä myörimistä ehkä mutta varmasti en menisi sanomaan. Tosin eilen kun dopplerilla kuuntelin niin kuulin selkeän potkun jonka kyllä tunsinkin...

Rakenneultraan vielä sata vuotta. Olen päättänyt että sitten voi alkaa hankintoja tekemään ihan kunnolla kun RU on ohi...pienet vaatteet niin jo himottaa. Tietäs vaan että mennäänkö esikoisen vaaleanpunaisilla vai vaihdetaanko siniseen. Neutraalit ei jotenkin vaan niin kovasti iske, usein liian retroja jotenkin omaan makuun tai sitten vastaan ei ole vaan tullut oikeanlaisia
 
Huomenta!
Päivitellään nyt itsekin kuulumisia, vaikkei mitään kummempaa ole :)

Rakenneultraan on tasan neljä viikkoa ja tuntuu myös sadalta vuodelta! Kahden viikon päästä kolmas neuvola, johon pitää muistaa täytellä kaiken maailman kyselylappusia. Liikkeitä odottelen, mutta vielä ei tunnu yhtään mitään.. :/ usko loppuu, että siellä joku on, vaikka viikko sitten sydänäänet kuulu ihan selvästi lääkärissä! Mulle sanottiin, että varmaan viimeistään rakenneultraan mennessä jotain tuntuu, mutta sinne on niiiiiin pitkä aika.

Nyt on sit tullu jo ekoja vaatteitakin hankittua, vaikka aluksi sanoin että odotan vielä rakenneultran. Kaveri myi tosi edullisesti niin ihania haalareita, että mukaanhan ne oli otettava! Tänään haetaan jo myös pinnasänky, kun tuttu myy edullisesti lähes uuden. Toivotaan, ettei ole liian aikaista ja jo hankittuja tavaroita päästään sitten tammikuussa käyttämään.

Työtkin alkaa ens viikolla. Saa nähdä, kuinka siellä jaksaa, kun nyt on alkanut jo unikin maistumaan. Kärsin siis alkuraskauden unettomuudesta - kaiken muun ohella. Olenkin naureskellut, että kun pitkä loma loppuu, mun olo normalisoituu.. Eikös se ollut sen tunnollisen työntekijän merkki, että sairastaa vaan viikonloput ja lomat? ;D

Mymmeliini 16+0
 
Hei mä oon ajoittain kuvitellut tuntevani jotain pieniä liikkeitä! Vaikka viikkoja on kyl vasta 14 ja esikosta tunsin vk16.

Mäkin haluisin jo hankkia kaikkea. Ainakin mennä järjestelemään esikon vaatevarastot. En kans osaa olla ihan sukupuolineutraali, joten ru vaikuttaa siihen ostetaanko jotain ja mitä ;)

Onkos teillä ilmaantunut uusia raskausoireita tai tuntemuksia vai jäänyt vanhoja pois? Mulla on pahoivointi jo jäänyt pois kunhan pitää verensokereista huolen syömällä tiheesti. Kipuja ei ole. Taitaa kaikille olla sitä rauhallista aikaa, odotellaan vaan rakenneultraa. :)
 
Minäkin kirjauduin vihdoin ja voin liittyä keskusteluun, jota olen seurannut alusta saakka. Olen hieman yli 30-vuotias kolmosta odottava äiti pk-seudulta. LA on 6.1.

Raskausoireista; pahpinvointia hs väsymystä on edelleen. Pieniä liikkeitä tunnen jo silloin tällöin. Rakenneultra on kahden viikon päästä ja sen jälkeen voi pikkuhiljaa miettiä mitä tarvitsee hankkia. Vanhemmat lapset on molemmat tyttöjä, 4- ja 6-vuotiaita, joten vaaleanpunaisia vaatteita löytyy varastosta :)
 
Tervetuloa uusille! Kiva että joskus joku jaksaa kertoa kuulumisia. Itsellä kyllä myös tuo, että ei ole oikein mitään kerrottavaa, niin ei tule kirjoiteltua.

Mulla vaivaa nykyään hurja väsymys. Nukun joka päivä päiväunet. Olisi kyllä varmasti tosi rankka olla töissä. Keikkaakin ollut ihan mukavasti.

Kivaa jos tässä tulee kesäilmojakin vielä. Odotan niiiin esikoisen kerhon alkamista ja perhekerhon käynnistymistä. Tulee kivasti aktiviteetteja arkeen. Mulla ultra jo ensi viikon keskiviikkona. Hurjaa :) jännittää kyllä kovasti.

Heinis 18+6
 
Mulla pari viikkoa vielä rakenneultraan. Edelleen oon saikulla. Tää fibro ei oo ollenkaan raskauden kans kaveria... ja kun valvoo kipujen kanssa yön nii sitte supistelee päivän. Kun vaan säästys sairaalassa makaamiselta. Pahoinvointi vaivaa vieläki ajottain eikä ruoka maistu. Paino ei kuitenkaan oo pudonnu juurikaan enää, jospa ei nousisikaan hirveesti.
Isyyspakkausta oon kans miettiny mut katotaan nyt sitä vielä.
Vaatteita on haalittu kirppareilta sellasia värikkäita unisex malleja. Lisäks Manduca pitäs hakee postista.. oikeestaan enää puuttuu vaan jotain pientä sälää ja sänky.. meinattiin vähä sellasta Vaunulassa olevaa sänkyä, josta sais samasta myös juniorisängyn. Vähän vaan mietityttää miten rimpula se on kun on tollanen "erikoismalli". Sitä ei ollu liikkeessäkään näytillä vaikka myyjä niin kovasti väittikin. Onneks täs on vielä aikaa miettiä mitä tahtoo.

Z 18+2
 
Heips! Täällä alkoi tänään rv 15+0 ja mulla myös pahoinvointi vaivaa edelleen. Toivottavasti päästään kaikki siitä mahdollisimman pian eroon! :) Neuvola täti lohdutteli, että ainakin tietää vahvasti raskaana olevansa, kun huonovointisuus vaivaa.
Onko teillä liikkeet alkaneet jo tuntumaan vai odotellaanko siellä yhtä kuumeisesti niitä kuin täällä? :love:
Itselläni rakenneultra on vasta syyskuun puolessa välissä ja tuntuu, että siihen on tosiaan ikuisuus vielä! Haluatteko muuten tietää sukupuolen rakenneultrassa, jos se kerrotaan vai jättää sen yllätykseksi syntymään asti?:)
Ja mites teidän vauvamahat, joko ovat alkaneet näkymään?

Hyviä vointeja kaikille!!(y)
 
Sininin, mulla tuntuu pieniä liikkeitä. Päivä päivältä tarkemmin/enemmän. Hirmu hentoisia ovat toki vielä. Mulla vk 15 alkaa vasta maanantaina. Tai näillä main. Riippuu meenkö tammikuun vai helmikuun lasketun ajan mukaan.

Eli meillä melko samoihin aikoihin ru. Ja todella haluan tietää kumpi tulee. Jotenkin sitä miettii lasta sitten tietyllä tavalla ja suunnittelee sisustuksia ja vaatehankintoja, vaikken mikään vaaleanpunaisen ja sinisen ehdoton fanaattinen suosija olekaan. En silti osais pukea poikaa mekkoon tai vaaleanpunaiseen röyhelöön. Esikko on poika ja ihan toisen lapsen halusin että sillä ei sinänsä ole väliä kumpi tulee. :)

Kyllä maha pömpöttää jo. Ei aina pahasti kun on ryhdissä mutta tutut tietää ja näkee kyllä!
 
Heinis, tsemppiä ultraan! :)

Mullekin neuvolassa sanottiin, kun pahoinvoinnista kärsin, että tietää ainakin olevansa raskaana. Nyt kun olot on poissa eikä liikkeitä vielä tunnu, onkin sellainen olo, että onko kyytiläinen vielä matkassa.. Täytyy vaan uskoa, että siellä se on, kun ei kaikki oireet vielä kadonnutkaan ole. Mulla saattaa joskus aamuisin ihan yhtäkkiä tulla kesken hammaspesun oksurefleksi ja sitten onkin yökkäiltävä pöntön ääressä. Joskus yskiessä käy samoin eikä ole edes paha olo, kummallista.. Myös rinnat on alkaneet olla kipeät aamuisin ja iltaisin, mitä ei alkuraskaudessa ollut yhtään. Vähän ne on turvonneetkin, mutta ei ole tarvinut hankkia isompia rintsikoita. Toivottavasti ei tarvitsekaan, kokoa on jo ihan riittävästi ja se yhdistettynä pieneen ympärysmittaan, tekee valikoimasta melko suppean eikä löydy jokaisesta kaupasta :/

Me ajateltiin rakenneultrassa kysyä sukupuoli ja yritetään pitää se synnytykseen saakka omana tietona. Sitten voi alkaa miettimään vaatehankintoja ja nimiä. :)

Onko teillä ollut joitain ruokamielitekoja? Mulla ei oikeastaan, lähinnä ei maistu kunnon ruoka tai en ole keksinyt, mitä tekis mieli syödä... Ruisleipää oon nyt syönyt 2-3 krt/pv ja toki pieniä määriä ruokaakin syön. Myös hedelmät yms. on käytössä pitkin päivää. Laittakaahan ruokavinkkejä tulemaan, jos löytyisi joku mullekin maistuva sapuska :D

Mahastakin kyseltiin niin kyllä se jo näkyy. Lähinnä mietin vielä, että näyttääkö jo vauvamahalta vai siltä, että on syönyt kesällä vähän liikaa.. Ens viikolla nään pitkästä aikaa työkaverit, joten eiköhän ne sitten paljasta reaktioillaan, kummalta näyttää :D

Hyviä vointeja kaikille! Toivottavasti viimeisiltäkin alkais pahin pahoinvointi olla jo ohitse :)

(toivottavasti teksti oli luettavaa eikä pomppinut miten sattuu, tällä puhelimella on vähän hankala näpytellä pienen näytön kanssa..)

Mymmeliini 16+3
 
Hei pitkästä aikaa! Facebookin puolella pyörii salainen ryhmä niin aktiivisena, että melkeinpä jopa unohtunut, että täältähän kaikki sai alkunsa :) Hienoa, että ketju on kuitenkin vielä pystössä! Mulla menossa 17+6, olo suhteellisen normaali ja mahassa tuntuu liikehdintää <3.

Hei, jos täällä sattuu vielä pyörimään joku Pirkanmaalta, joka haluaa (esikoistaan) odottavien salaiseen ryhmään facebookiin. Laskettu aika siis talvella 2015-keväällä2016. (Ryhmä on siis eri kuin tuo tammikuisten ryhmä josta aiemmin kirjoitin) Alla ohje, miten ryhmään pääsee. Tarkoituksena siis että ihmiset pääsevät verkostoitumaan ja saamaan uusia kavereita.

Näin pääset ryhmään:

Lähetä sähköpostia osoitteeseen: odottaja2016@luukku.com. Etu ja sukunimi sekä kuvausta profiilikuvasta tai linkki suoraan omaan profiiliin. Koska ryhmä on salainen, lisään ensin itselleni kaveriksi ja sitten vasta ryhmään. Ellei kaverini halua olla, niin pitäisi onnistua, että poistaa sitten kavereistansa kun ryhmään on päässyt :D.

Myös kavereille/tutuille ryhmästä saa kertoa mikäli laskettu aika osuu talvi 2015-kevät2016 ajalle :).

Mukavaa odotusaikaa! :)
 
Heips! Löysin nyt vasta tämän viestiketjun, kun oon lukenut tähän asti vaan toisten sivustojen viestejä. Lähinnä etsin tietoa salaisista tammikuisten fB-ryhmistä, ja huomasin että Hannibal kirjoitit tammikuisten ryhmästä, mahtuisko sinne vielä mukaan? :)

Olen 29v, odotan toista lasta, LA 11.1. ja synnytyssairaala HYS.
 
Heippa taas!
Jos sitä vähän päivittelisi kuulumisia ja heittäisi muutaman kysymyksen taas ilmoille.

Olot on olleet hyvät, vaikka työtkin alkoivat eilen. Toki vessassa pitää ravata useammin ja pitää muistaa syödä säännöllisesti. Toivottavasti jaksaa olla töissä loppuun saakka! Mun työ on aika hektistä eikä lepotaukoja oikein ole, koko ajan oon menossa. No, ehkä sitä kroppa sitten sanelee, jos täytyy alkaa "hidastamaan". Kuuluuko muuten yleensä neuvola-/ ultra-/ lääkärikäynnit paikalliseen työaikaan? Rakenneultra on parin viikon päästä enkä saanut siihen sovittua aikaa töiden jälkeen... Ja mun töissä on aina palkattava sijainen, jos olen poissa. Noh, tämä selvinnee pomolta kysymällä, mutta aattelin onko täällä jollain tietämystä aiheesta.

Kävin myös pitkästä aikaa salilla, ihanaa! Aika hyvin jaksoin tehdä, vaikka kaksi kuukautta meni maatessa :D vatsalihakset jätin jo tekemättä, mutta muuten pystyin tehdä yläkropan saliohjelmaa huoletta. Neuvolassa sanottiin, ettei kannata kauheisiin "hyppyjumppiin" mennä, mutta ajattelin sit tehdä tota saliohjelmaa ja esim. käydä spinningissä niin pitkään, kun voi. Mites teillä muilla liikunnat? Ootteko joutunut jo jättää jotain pois ja mitä ootte keksineet tilalle? Se ratsastushan multa jäi jo heti alussa.

Tuntuu, että mahan kasvu on jämähtänyt!? Aluksi turposi aika vauhdilla ja nyt tuntuu, että se on ollut samanlainen jo muutaman viikon. Ja kun en niitä liikkeitä vieläkään tunne... No, ens viikolla taas neuvolaan, jos kuulis taas sydänäänet. En tajua, miksi ajattelen heti pahinta, kun on varmaan kuitenkin ihan normaalia ettei liikettä vielä tunnu ja kaverikin sanoi, että turvotuksen jälkeen sillä ainakin kesti hetken ennenkuin varsinainen vauvamaha alkoi kasvamaan.

Ainiin siitä piti vielä kysellä joko tiedätte, milloin ootte jäämässä äitiyslomalle? Mulle neuvolassa arvuuttelivat, että joulukuun ekalla tai tokalla viikolla. Eihän siihen ole enää kuin reilu 3kk, hui!

Mymmeliini 17+0
 
Moiiiii!
Ei kuulu ultrat ym. Neuvolat silleen että työajalla pääsisi. Joissain työpaikoissa taitaa päästä, mutta lain mukaan ei tarvi työnantajan maksaa palkka, kun on ennalta sovittuja käyntejä.

Mulla maha jo järkkyiso. Saman kokoinen, kuin joillakin lopussa. Mulla alkoi kahden edellisen kans liikkeet tuntua vasta viikon 20 tuntumassa.

Kelan sivuilta saa mymmeliini katsottua äitiysloman tarkan ajankohdan. Mulla 25.11. En tosiaan ole töissä. Mut alkaa saada isompaa rahaa :)

Meillä ru takana ja kaikki hyvin. Tyttöä lupailtiin <3

Heinis 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Heinis!
Juu tuo vapaan saaminen saati sit palkallisena on ihan työnantajasta kiinni. Itse joudun tekee kaikki takas jos otan "miinuksia". Itel äitiysloma alkais vasta 23.12 eli jouluun asti pitäs jaksaa. :) jos rakenneultrassa vielä muuttavat ton la aiemmaksi kun oli epäselvyyttä siinä, niin sit pääsis muutaman päivän aiemmin.

Joku kyseli ruokahimoista. Mul on suolaset maistunu jotenkin tavattoman hyvältä. Suolakurkut, sipsit, karjalanpiirakat voilla ja leikkeleellä jne... Aiemmassa raskaudessa ei ollut himoja. Toisaalta taas nyt ei mee yhtään kahvia ja suklaakarkkipussi on säilyny avaamattomana 3kk! Ei tee mieli! Mieheni voi todistaa ettei yleensä kestä kolmea päivää sen tuhoaminen... ;)
 
Kiitos! Katsoinkin sen heti ja 11.12 alkaisi. Siellä puhuttiin myös jostain varhennetusta äitiysrahasta, joka on mahdollista aloittaa jo 18.11. Vitsit, oon niin huono näiden kaikenmaailman lappulippusten ja hakemusten kanssa! Täytyy miehen kans syventyä tai vaikka marssia kelan toimistoon kyselemään :D siis sitten, kun on aika täydellä näitä "hakemuksia".

Mun ei oo tehnyt juuri yhtään mieli mitään suolaista eikä kyllä suklaatakaan, vaikka yleensä tykkään kyllä eikä meidänkään kaapeissa suklaat kovin kauaa mulla säily :D nyt on tehnyt mieli niitä kirpeitä karkkeja, nam!

Eilen illalla vatsa pömpötti ihan hirveesti ja tuntui tavallista pinkeemmältä eli eiköhän se kuitenkin kasva.. Ehkä se alun turvotus vaan tuli niin nopeasti eikä samanlaista muutosta enää tapahdu - hyvä ehkä niin!

Onnittelut Heinikselle tulevasta tytöstä! Täällä vielä odotellaan kolme viikkoa... Tsemppiä kaikille masujen kanssa! :)
 
Jospa sitä koittais nyt kirjotella vähän itsekkin,on kyllä mukava lukea muidenkin kuulumisia, kun samassa vaiheessa ollaan:) en ollut laittanutkaan vielä tietoja punaisella mutta ne voisi lisätä 1.1.16 cicicucu/27/2./Mks

Aiemmin kirjoittelin vain pikaisesti ja ilmoitin että "mukana" ollaan.
Esikoinen paukutti leluautolla läppäristä näppäimistön uuteen uskoon niin kirjoitus hieman vaikeahkoao_O
Meillä ru maanantaina,kiva päästä vähän kattelee kaveria,ja jos vaikka näkis samalla että kumpi siellä mahtaa asustaa:) Tällä hetkellä oon kuitenki aika varma että toinen poika ois, esikoisen kanssa oli sama juttu kun vauva pissas niin tunsin sen värinän joskus:D En vaan muista oiskohan ollu näin aikaseen...

Mielitekoina löytyy suklaa ja tuskinpa olen ainut:LOL:
Meillä oli ainakin edellisessä työpaikassa niin että sai käydä työajalla neuvolassa yms. koska neuvola aikoja ei saa kuin päivä aikaan,työskentelin siis koululla.
Nyt oon pääasiassa esikoisen kanssa kotona ja äitiysloma alkaa virallisesti siellä marraskuun loppupuolella(y)
 
Täällä myös kaikki hyvin. Selkää meinaa polttaa jos joutuu paikalla pitämään sylissä tuota vajaan 7kk sylivauvaa jolla jo painoa 11,5kg :D

raskausmahaa ei vielä oo näkyvissä
. 5vkoa vielä rakenneultraan :barefoot: juuri käyty neuvolassa kuuntelemas sykkeitä, kova liikkumaan:ROFLMAO: ja tuli äskettäin kerrottua läheisille odotuksesta. :)

oman neuvolan vinkkinä ettei äitiyslomaa kannata hakea varhennettuna vaan saikkua jos pitää jäädä aiemmin koska mm. Kunnalliseen hoitoon ikäraja on tasan 9kk ja olis vasta 8kk kun vanhempainrahakausi päättyis.ja mielummin 1kk enemmän kun lapsi on syntyny ja yks parhaista kehitysvaiheista just 7-9kk iässä kun alkaa matkimaan ja liikkumaan kunnolla :love:

Anniin_ rv 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Selkäjumi on iskenyt tännekin. Odottelinkin et koska alaselkä sanoo sopimuksen irti ja nyt varsinkin öisin se on sen verran kipee et tulee uniinki.....mä siis oon synnärillä unissa ku esikoisen supparit tuntu vaan selässä

liikkeet ovat tuntuneet viikon pari (nyt 18-2) ja selkeästi vahvistuneet. ihanaa kun nyt niitä pieniä töytäysyjä tuntee pitkin päivää...

me käytiin yksityisellä extra-ultrassa ja siellä kaikki rakenteet tsekattiin ja kaikki pitäs olla ok . töihinkin kerroin nyt että raskaana ollaan eli nyt voin vapaasti alkaa käyttää masun korostuspaitoja piilottelun sijaan. jes! vaatevarastoa tulee ees vähän lisää...

wellmu ja bobi 18-2
 

Yhteistyössä