¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ HEINÄKUU

Kiva, että tää palsta on "herännyt eloon" ja porukka kirjoittelee tänne! Ja uusia tullut mukaan :)

Mulla on perjantaina tuo nt-ultra ja voin laittaa sitten kuulumisia siitä. Jännittää!

Tuosta pomolle kertomisesta. Kerroin jo toukokuun lopulla ennenkuin jäin pitkälle kesälomalle. Ajattelin, että mukavampi hänen tietää jo tässä vaiheessa, vaikka raskaus kovin alussa olikin, kun sitten vasta elokuun puolessa välissä töiden alkaessa ja mahan jo näkyessä. Onnitteli.

Harmittaa kuitenkin, kun niin iso osa lomasta on mennyt tosi huonovointisena... No onhan tätä lomaa tässä vielä jäljellä, mutta edelleen huono olo/väsymys vaivaa iltaisin ja illat menee sängyssä. Jotenkin jo toivoisi, että tämä loppuisi kokonaan ja voisi ihan täysipainoisesti nauttia kesästä. Olen ennen raskautta ollut melko aktiivinen liikkumaan enkä nyt ole kyennyt moneen viikkoon tekemään mitään. Samoin jouduin luopumaan mulle niin rakkaasta ratsastuksesta äkkirysäyksellä. Aluksi ajattelin, että voisin alkuraskauden vielä hyvin kiivetä tutun hepan selkään, mutta enhän mä nyt enää näillä viikoilla sinne aio mennä. Pöh, tämäkin meni mönkään pahoinvoinnin takia! :/ Mutta onneksi tallille voi kuitenkin mennä maasta käsin heppojen kanssa touhuilemaan. Onko täällä muuten muita hevosihmisiä? Edelleen siis aika negatiivisin tuntein ollaan täällä, mutta ilmeisesti en ole ainoa.

Toivottavasti meidän kaikkien pahat olot loppuu nopeasti ja päästään normaaliin päiväjärjestykseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
No hei vain kaikille! :)
Kävin täällä viimekuussa panikoimassa tilannettani, joka sitten meni entistä hurjemmaksi. Tosiaan taloni paloi, alakerrassa asuneen juopon vuoksi ja kaikki meni.. (selvennykseksi, olin eronnut miehestäni 4 vuoden suhteen jälkeen ja 2 vuotta tjottailua takana, lasta ei näkynyt. Väliaikaisen poikaystävän kanssa raskaana oltiinkin ekalla...Ja ollaan siis vieläkin.) Mietin, että kyllä tässä menee elämä jokatapauksessa nyt uusiksi ja jos joutuisin luopumaan vielä lapsesta tämän kaiken päälle, sekoaisin varmaan lopullisesti.
Elikkä! Nyt siis YZTLAS/22/28.01.2016/1/satKS

Meillä tänään ensimmäinen neuvola. :) Viikkoja 10+6, ollaanko myöhässä vai miten teillä muilla? Itsellä meni niin arpomiseksi etten ole yhtään perillä miten tää homma toimii? :)

Oletteko vielä ostelleet mitään vauvatavaroita/vaatteita? :unsure::D
 
Tervetuloa elzku ja voi miten kiva kuulla yztlas, että päädyit pitämään lapsen <3. Just eilen mietin, että sua ei ole näkynyt, että varmaan luopunut lapsesta. Onpa ollut pelottavaa, jos talokin palanut huhhuh. Voimia

Mulla iski eilen illalla pikku paniikki. Meillä siis esikoinen sairasti toista kertaa vesirokon, hyvin epämääräisillä oireilla ja olin koko ajan sitä mieltä, ettei ollut vesirokko. Sitten kuopus sai 18 itämispäivän jälkeen tosi rajuna samaisen rokon. Itse olen sen sairastanut ja altistunutkin usein. Eilen löysin kuitenkin mahastani näppylän, jossa vesikello.

Soitin illalla myöhään äitiyspolin päivystykseen ja siellä hoitsu ei tiennyt mitään vesirokon vaaroista sikiölle Sanoin, mitä olin lukenut ja hän konsultoi lääkäriä, joka määräs e- reseptinä saman tien sen acyrax vasta-ainelääkkeen varmuuden vuoksi ja kehoitti olemaan neuvolaan yhteydessä, jotta selvittävät vasta-aineet. Toivottavasti ei nyt ole mitään hätää. Ärsyttävää miettiä tällaisiakin juttuja. mulla viikkoja 14+6ja on just sikiön kannalta pahin aika. No eiköhän tämä tästä. Kaikkea sitä voi tullakin.

Mä oon joitain pikkuvaatteita ommellut, kun muutenkin ompelen paljon. Eilen ostin polarn o pyretiltä niiiiin söpön teddyhaalarin alesta. Isoina hankintoina pitäisi ostaa kaksosten rattaar ja kaukalo. Muuten tavaraa onkin ennestään.
 
Meillä on asiat niinkin mallillaan et kaikki muut n hommattuna tai no yhdistelmärattaat ainoot mitkä sitten ostettiin uutena, mutta muut tarvikkeet saatu kavereilta ja oma äiti oli säästäny hyvin vauvanvaatteita meijän sisaruksilta. Asukki enää puuttuu :) Mistä sen facebuukki ryhmän saa käsiinsä?
 
Ekas raskaudes en uskaltanu hankkia mitään vauvajuttuja ennenku jäin äippälomalle kun sillon sai sitten 100% keskittyä siihen hommaan, nyt onki kaikki valmiina ja paketinki vielä tilataan :)
Vielä en ole kertonut töihin töihinpaluusuunnitelmia mut tarkotus olis mennä pariksi vipaksi kk töihin jos vointi sallii.
Onko muut lukenu tuota ketjua missä on sikiöseulonnoissa "kiinni" jääneitä ? Itse oon lukenut paljonkin ja mieski ihmetteli miks niitä luen niin sanoin että hyvä tietää asioista jos ei kaikki ookkaan hyvin ja nyt on mieski lukenu niitä. Ikinä kun ei ennalta
tiedä mitä tapahtuu ja osaa varautua siihen mitä sieltä nt ultras voi löytyä Vaikka edellises raskaudes ei oongelmia ollutkaan(n)
 
Yztlas: mahtavaa, kun päätit pitää lapsen ja tulit takaisin seuraamme!

Anniina: minä olen käynyt lukemassa tuota ketjua, kävin jo esikoisenkin aikaan. Kaipa sitä jotenkin haluaa olla ajan tasalla asioista, jos jotain sattuu... Itse kävin siis lääkärillä kuulemassa niskaturvotusultran ja veriseulan tulokset. yhteenlasketut riskit olivat mielestäni pienet, mutta ikäriski kovin suuri. Ja ilmeisestikin sen verran suuri, sillä lääkäri passitti minut nipt-testiin, joka otettiin eilen. Nyt saa sitten jännätä reilu 2 viikkoa, mitä tulos kertoo...

ON: huonovointisuus yhä jatkuu, ja aina ruokailun jälkeen pahentuu hetkeksi. Samoin vatsa aivan turvoksissa ja täynnä ilmaa... Jos jollain hyviä vinkkejä turvotuksen laskemiseen/ilman poistamiseen, - otetaan mielellään vastaan! Muutoin olo ok, alakulokin on hellittämässä. Mitään hankitoja en ole kuitenkaan vielä uskaltanut tehdä (paitsi yhden pienen nallen markkinoilta ostin). Esikoiselta kaikki suuret tavarat tallessa (vaunut, kaukalot, sängyt yms), joten ainoastaan käyttötavaraa pitää hankkia ja sekin tietenkin riipppuu sukupuolesta (jos sama kuin esikoinen niin sitteen käyttötavaraakin löytyy).

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja :)
 
Moikka!

Uusi mamma ilmoittautuu. Elikkäs olen 24v ja odottelen kaksosia rv 12+2. Minulla esikoinen täyttää marraskuussa 7v eli iso poika on jo. Eri isät on esikoisella ja tulevilla kaksosilla. :)
Pahoinvointia on ollut jonkun verran mut enemmän vaivaa ruokahaluttomuus ja ei melkein mitään saa syötyä, joten se aiheuttaa vähän alakuloisuutta. Mutta muuten kaikki hyvin :)
Onko teillä joku fb-ryhmäkin? Olisi mukava päästä mukaan!

Ferbyee/24/20.1.2016/2ja3/NKL
 
Mäkin oon noita sikiöseulonnoissa kiinnijääneitä lukenut. Tietenkin on hyvä varautua myös huonoihin uutisiin, mutta kuitenkin muistaa, että se on kyllä tosi murto-osa raskauksista, kun ongelmia tulee. Eli paras olis kun ei alkaisi turhaan stressaamaan etukäteen asioita on kuitenkin sellaisia juttuja mihin ei voi vaikuttaa. Tietenkin varmasti on hyvä miettiä etukäteen suhtautumista esim. aborttiin. Mulla tänään jo 15+0 huhhuh tätä ajan rientämistä.
 
Kiva että toisilla menossa pahoinvoinnit ohi, ittellä vielä edessä :barefoot:
Meiltä ainakin on stressi ja huoli kaikonnut kun on lukenut etukäteen sikiöseulontojen mahdollisia löytöjä kun suurinosa kuitenkin päättyy hyvin, meillä lähisuvussa on down vaikkei se olekaan periytyvää niin silti meidän mielestä on parempi tietää etukäteen emme kuitenkaan stressaa asiasta.

Tosi paljon on eroja koska np ultra tehdään, täälä se tehdään 12+4-12+6 mieluiten tuo 12+6 kun silloin pitäisi kaikki tarvittava näkyä. Äitiyspolilla lääkäri keryoi että rv 1-20 sikiöt kasvaa samaan tahtiin ja siitä eteenpäin omaan tahtiin. Ensiviikon alussa ensin äitiysneuvola perään lapsen neuvola ja seuraavana päivänä nt ultra.
 
Kuulumisia nt-ultrasta, kaikki oli niin kuin pitää ja turvotuskin alle 1mm. Tietysti vielä verikokeissa on odoteltavaa, mutta jotenkin nyt olo on jo huojentunut :) Siellä se pikkuinen pienen herättelyn jälkeen liikuskeli ja näytti imevän peukaloaan<3

Tietääkseni se fb-ryhmä suljettiin jo eikä sinne oteta enää uusia jäseniä..? Itse en halunnut sinne liittyä.

Toivotaan muillekin hyviä ultrakuulumisia!

Mymmeliini_1, rv 12+2
 
Heippa,
Meidän faceryhmä tosiaan suljettiin sunnuntaina, mutta pientä keskustelua on nyt käyty, että se pidettäisiin sittenkin auki alkuperäisen suunnitelman mukaan heinäkuun lopulle, että kaikki ovat käyneet np-ultran, jos siis vasta sen jälkeen haluaa liittyä.

Jos faceryhmä kiinnostaa, niin minulle voisi laittaa yksityisviestiä täällä, että haluaa mukaan. Pahoittelen tällästä edestakaisin soutamista asian kanssa, kun jo ehdin ilmoittaa, että ryhmä suljetaan - kun vaikutti, että halukkuutta mukaan ei enää ollut.
Jos siis halukkuutta vielä ilmenee, niin uskoisin, että mukaan vielä pääsee. Ryhmä on tarkoitus pysyä kohtuukokoisena ja tällä hetkellä jäseniä on 65.

Alla vielä ryhmän säännöt, joihin kannattaa tutustua. Jos ne tuntuu sopivilta, niin sitten viestiä :)
  • Ryhmään voi liittyä vain heinäkuun 2015 loppuun mennessä, jolloin np-ultrat käytynä joilla LA tammikuussa
  • Ryhmän jäsenten maksimimäärä 80
  • Ryhmästä ei puhuta muualle Ei edes miehelle (siis henkilökohtaisia asioita toisista jne).
  • Jokaisella ryhmäläisellä tulee olla tunnistettava profiilikuva/tai kuva esittelyssä ja esittely itsestään esittelytiedostossa
  • Ryhmässä tulee aktiivinen (osallistuttava keskusteluun vähintään kerran viikossa)
  • Ei rajoituksia sen suhteen mistä saa puhua, tai mitä julkaista kunhan olemme toisillemme ystävällisiä ja ei mennä hyvän maun rajojen yli
  • Tahallinen provosointi, spämmäys tai muu ikävän ilmapiirin levittäminen on kielletty. Hormonihuuruisenakin tulee kunnioittaa toisten mielipiteitä ja harkita kahdesti ennen kuin mitään ajattelematonta lähettää.Toivomme kaikki, että ryhmä on asiallinen paikka keskustella, hakea ja saada tukea, rohkaisua ja tsemppiä matkan varrella. Samaa mieltä ei tietenkään tarvitse kaikkien kanssa olla, mutta silti keskustelu voi pysyä asiallisena
  • Ollaan ihan tarkotuksella kilttejä toisillemme.
  • Ei provosoida eikä provosoiduta
  • Ryhmän perustaja/adminit voivat varoittaa esim. ikävästä sävystä keskustelussa, varoituksesta täytyy ottaa opikseen tai muuten saa poistua.
  • Hyväksytään erilaiset aatteet, ajatukset ja ihmiset ja kunnioitetaan muiden mahdollisia vakaumuksia.
  • Ollaan kaikki "samalla puolella", eli asioista voidaan keskustella mutta henkilökohtaisuuksiin ei mennä.


Tai toinen vaihtoehto on katsella esim. vauva.fi sivuston odotuspalstan kautta faceryhmä, jonne näyttää vielä pääsevän :) Siellä ei ole niin paljoa porukkaa vielä :)

Minua harmittaa, jos joku jää ulkopuolelle, joka haluaisi kuitenkin mukaan, joten auttelen kyllä oli mikä hyvänsä tilanne.
Ensiviikolla kyllä lähden reissuun ja olen huonommin tavoitettavissa.

Omaa napaa
Täällä kuulostellaan potkuja navan alta ja ollaan siitä onnellisia. Neuvolassa kaikki oli hyvin ja riskiluvut saatiin eikä niistä tarvitse huolehtia.
Sen lisäksi napsahti radi-diagnoosi.
Sitä tässä nyt jännitetään, että miten se käyttäytyy, kun vain yksi arvo oli ihan vähimmän mahdollisen määrän koholla. Mutta hyvä oli jäädä kiinni. Taidan tällä välttää sitten sen toisen rasituksen...?

Iloksi rv 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Täälläkin onneksi on vähän jutustelu nyt vilkastunut :)

Ytlakselle erityisesti onnittelut hyvästä päätöksestä =) Jäit mieleen silloin ekan viestisi jälkeen ja kiva kuulla, että päädyit pitämään vauvan :)

Ferbyeelle onnittelut tuplista! :love: missä vaiheessa selvisi, että kaksi tulossa?

Mamma12: tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Itsellä alakuloa myös ilmennyt ja pahoinvointia ihan tarpeeksi. Mulla pää reagoi heti fyysisiin oireisiin ja vaikka pahoinvointi tässä tilassa on luonnollista, niin pää ei meinaa pysyä mukana. mutta parempaan suuntaan myöskin täällä mennään ja nauttimaankin on jo odotuksesta päässyt. Pelko siitä että kaikki ei ole hyvin (johtuen alun vuotelusta) on piinannut vähän väliä. Mutta doppleri on vähän helpottanut oloa ja nyt hyvät np tulokset :)

Mymmeliinille onnea hyvistä ultrakuulumisista! ja kaikille muillekkin jotka jo käyneet. :love:

Heinis tsemppiä mahdollisen vesirokon kanssa. Onneksi seuraavat tilannetta varmasti jos kyse vesirokosta!

(.) tänään oli kauan odotettu NP ja siellä kaikki hyvin. :love: sattui ennestään tuttu kätilö ja otettiin 4D kuvaa yli puolet ajasta. mahanpäältä saatiin parhaiten mittoja otettua. 1,2 oli nt ja 1/16000 oli riskiluku. Kaikki tarvittava vauvalta löytyi eikä mitään huolestuttavaa tässä vaiheessa löytynyt. Poika fiilis vahventui, ihme kun 4 poikaa ennestään on :p. Vuoto alussa on todennäköisesti johtunut siitä, että istukan reuna on ihan kohdunsuun reunalla, mutta todennäköisesti siitä siirtyy vielä ylemmäs takaseinämälle. liikkeitä siis odotellessa. jotain pientä huljuntaa jo on tuntunut, joten pin voi odotella ensimmäisiä täysin varmoja.





La 15.1 nyt virallisesti neuvolakortissa joten saa päivittää listaan =) siellä 16.1, joten vähän pääsi eteenpäin :D neuvola on laskenut koko ajan tuon 15.1 mukaan, mutta kaikki laskurit on näyttänyt 16.1 28 kierrolla. Nyt kun oli muutaman päivän isompi kaveri niin uskaltaa itekin laskea sen mukaan.... on tää tarkkaa:p:D.



Matu rv 13+0:love:
 
Heippa,
Meidän faceryhmä tosiaan suljettiin sunnuntaina, mutta pientä keskustelua on nyt käyty, että se pidettäisiin sittenkin auki alkuperäisen suunnitelman mukaan heinäkuun lopulle, että kaikki ovat käyneet np-ultran, jos siis vasta sen jälkeen haluaa liittyä.

Jos faceryhmä kiinnostaa, niin minulle voisi laittaa yksityisviestiä täällä, että haluaa mukaan. Pahoittelen tällästä edestakaisin soutamista asian kanssa, kun jo ehdin ilmoittaa, että ryhmä suljetaan - kun vaikutti, että halukkuutta mukaan ei enää ollut.
Jos siis halukkuutta vielä ilmenee, niin uskoisin, että mukaan vielä pääsee. Ryhmä on tarkoitus pysyä kohtuukokoisena ja tällä hetkellä jäseniä on 65.

Alla vielä ryhmän säännöt, joihin kannattaa tutustua. Jos ne tuntuu sopivilta, niin sitten viestiä :)
  • Ryhmään voi liittyä vain heinäkuun 2015 loppuun mennessä, jolloin np-ultrat käytynä joilla LA tammikuussa
  • Ryhmän jäsenten maksimimäärä 80
  • Ryhmästä ei puhuta muualle Ei edes miehelle (siis henkilökohtaisia asioita toisista jne).
  • Jokaisella ryhmäläisellä tulee olla tunnistettava profiilikuva/tai kuva esittelyssä ja esittely itsestään esittelytiedostossa
  • Ryhmässä tulee aktiivinen (osallistuttava keskusteluun vähintään kerran viikossa)
  • Ei rajoituksia sen suhteen mistä saa puhua, tai mitä julkaista kunhan olemme toisillemme ystävällisiä ja ei mennä hyvän maun rajojen yli
  • Tahallinen provosointi, spämmäys tai muu ikävän ilmapiirin levittäminen on kielletty. Hormonihuuruisenakin tulee kunnioittaa toisten mielipiteitä ja harkita kahdesti ennen kuin mitään ajattelematonta lähettää.Toivomme kaikki, että ryhmä on asiallinen paikka keskustella, hakea ja saada tukea, rohkaisua ja tsemppiä matkan varrella. Samaa mieltä ei tietenkään tarvitse kaikkien kanssa olla, mutta silti keskustelu voi pysyä asiallisena
  • Ollaan ihan tarkotuksella kilttejä toisillemme.
  • Ei provosoida eikä provosoiduta
  • Ryhmän perustaja/adminit voivat varoittaa esim. ikävästä sävystä keskustelussa, varoituksesta täytyy ottaa opikseen tai muuten saa poistua.
  • Hyväksytään erilaiset aatteet, ajatukset ja ihmiset ja kunnioitetaan muiden mahdollisia vakaumuksia.
  • Ollaan kaikki "samalla puolella", eli asioista voidaan keskustella mutta henkilökohtaisuuksiin ei mennä.

Tai toinen vaihtoehto on katsella esim. vauva.fi sivuston odotuspalstan kautta faceryhmä, jonne näyttää vielä pääsevän :) Siellä ei ole niin paljoa porukkaa vielä :)

Minua harmittaa, jos joku jää ulkopuolelle, joka haluaisi kuitenkin mukaan, joten auttelen kyllä oli mikä hyvänsä tilanne.
Ensiviikolla kyllä lähden reissuun ja olen huonommin tavoitettavissa.

Omaa napaa
Täällä kuulostellaan potkuja navan alta ja ollaan siitä onnellisia. Neuvolassa kaikki oli hyvin ja riskiluvut saatiin eikä niistä tarvitse huolehtia.
Sen lisäksi napsahti radi-diagnoosi.
Sitä tässä nyt jännitetään, että miten se käyttäytyy, kun vain yksi arvo oli ihan vähimmän mahdollisen määrän koholla. Mutta hyvä oli jäädä kiinni. Taidan tällä välttää sitten sen toisen rasituksen...?

Iloksi rv 15+4
Moikka, haluaisin ilmanmuuta mukaan faceryhmään. Löysin nyt vasta tän kaksplussan:) ihanaa jakaa kaikki ilot ja surut teidän kaa ku ei toi ukko tajua mitään :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Oiiii matueve miten ihanaakin ihanampi ultrakuva <3 voi ihanuus! Ja niin nätti maha! Itseä harmittaa, kun omat ultrakuvat jäi tosi huonoiksi. Mulla paha kohdunlaskeuma, niin vauva oli tosi huonossa asennossa. Eivät meinanneet saada np mittaa millään. Kaikki oli kuitenkin kunnossa. Mikä on ihana asia. Ihme että riskiluvut olivat niin pienet, vaikka iän puolesta olisi voinut kuvitella jo että hälyttää.

Iloksi mulla on kavereita, joilla on sokerirasituksessa joku arvo hälyttänyt, mutta raskauden aikana normielämässä ei ole ollut mitään ongelmaa. Hyvä kun seurataan Toivottavasti ei tarvi ihmeempiä elämänmuutoksia.

Mä saan ensi viikolla ne vesirokkovasta-aineiden tulokset. Tuskin niissä mitään on. Toivottavasti ei. Minulla myös liikkeet tuntuu jo ihan kunnolla <3


Heinis 15+2 :)
 
heinis tajusin tuossa, että minulla on Metformiini jo valmiiksi menossa ja ilmeisesti jatkuu koko raskauden ja varmaankin pitää sitten sokerit tasaisena osaltaan. Loppukuusta pääsen lääkärin kanssa juttelemaan vielä asiasta, mut eiköhän ne mene. Olen syönyt ko. lääkettä tässä vuosien varrella useaan otteeseen ja nyt se on mennyt joulukuusta lähtien.
En usko, että sen lisäksi täytyy enää ihmeempiä. Kotona mitatessa arvot on olleet tosi hyviä!

Täällä ihmetellään kovasti massussa tuntuvaa möyrintää <3 On se vaan niin ihanaa! Ja kun tällä kertaa se on aiemmin selvempää eikä tarvitse enää ihmetellä, että mitä tapahtuu..

Iloksi rv 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: heinis1
Moikka,

Täällähän onkin paljon keskustelua. Ensimmäistä odotan ja kaikki in uutta ja ihmeellistä. NP ultrassa käyty ja kaikki ok. Kiinnostaa myös FB ryhmä, laitan viestiä..
Anne_81/ 34.v / 1. / JS
 
Tääl kävi sit niinkuin olin pelännytkin. Käytiin siel np-ultrassa ja löyty yheksän viikon kokonen kuollut sikiö ;( Vaikka olin osannu asiaan vähän valmistautua ko sydänääniä ei viime viikolla kuulunu, niin silti oli ihan kamalaa nähä se jo ihan vauvan näkönen sikiö siel ihan liikkumattomana ja ilman sydänääniä... Joten minut voi sit siirtää sinne surun kohdanneet. Toivon kyl sydämmestäni et olisin viimenen tästä porukasta ja kaikille muille onnea ja voimia loppuraskauteen! Keskiviikkona pitäs mennä sit lääkkeelliseen kohdun tyhjennykseen ja että ikinä arvaa missä se tääl länskässä hoidetaan...SYNNÄRILLÄ!!! Arvatkaa vaan onko kiva mennä sinne katteleen isomahasia synnyttäviä äitejä ja vauvoja...!! Noh, taidan pysyä aika visusti siel huoneessa vaan.

Oli muuten aika törkeä se lääkäri joka tuli sikiön (vai sanotaanko sitä vielä alkioksi ko nuin pieni on, ihan sama) toteamaan kuolleeksi. Sano vaan että tämmöstä sattuu, et ole ainut. Hyvä ko sattu näin alussa ja sit sano että et saa surra ko sulla on vielä noin pieni lapsi, esikoinen siis 7kk. Otti vähän päästä!! Millä ihme oikeudella se sanoo että et saa surra! Just oon saanu tietää et meidän tuleva lapsemme on kuollu ja yks kehtaa sanoa että et saa surra!! Meinasin vähän räjähtää sille, ja aattelin kyl laittaa vähän palautetta ko keskiviikkona sinne meen. Mut joo, olo on aika sekava ja surullinen just nyt ja valitan vaan... Mut tsemppiä kaikille! Mie poistun takavasemmalle.
 
Minä oon käynyt teitä kurkkimassa oman menetyksen jälkeen, mullahan tuli keskenmeno kesäkuussa rv9+3, ja olin sitä ennen tässä ketjussa. Nyt oli pakko tulla kommentoimaan,että olen peikko86 todella pahoillani :( Kunhan jaksat, niin tule meidän kanssa tuonne keskenmenon jälkeen kuumeilijoihin,vauvakuume puolelle! Sieltä saa vertaistukea. On kyllä niin pohjamudissa rämmitty itse tuon keskenmenon jälkeen, mullahan siitä on jo reilu kuukasi aikaa, ja yhdet kuukautiset jo sen jälkeen tuli,ja nyt uusi yritys päällä. Kaiholla katselen teidän päivityksiä, ja mietin että munkin kuuluis olla täällä. Toivottavasti ei enää muita putoajia tule..
 
Voi peikko86 :( olen niiiin pahoillani.
Lääkäreillä varmaan jotenkin hämärtyy toi suhteellisuudentaju, kun alussa lääkkeet on tosiaan niin paljon. On kyllä tosi kurjaa, että on puhunut noin ikävään sävyyn sulle :( eihän se omaa surua poista, vaikka olis kuinka yleistä, eikä tuossa vaiheessa jaksa miettiä miten hyvä oli kun näin aikaisessa vaiheessa keskeytyi, koska ehkä on ollut joku vamma. Mä sain tuollaisen kommentin joskus.

Toi olisi ihan painajaista olla synnyttäneiden osastolla, odottamassa tyhjentymistä. Mulla on kaksi kmää takana ja eka lähti itse tyhjenemään ja toisessa sain lääkkeet naistentautien pklta kotiin. Voimia kovasti! Toivottavasti saat tukea joltakin.
 
peikko86 todella surullista kuulla että kävi näin :( Voimia teille. Olipas tökerö lääkäri. Juuri puhuimme kaverin (joka myöskin kokenut keskenmenon) kanssa tästä kuinka eri paikoissa voi saada niin erilaista kohtelua. Kaverin kohdalla asiasta tehtiin jopa vähän liiankin synkkä ja suuri numero, käsittääkseni jonkinlaista tukiryhmää tyrkytettiin ja kohdeltiin kuin hautajaisten alla. Minulle neuvola taas totesi tyyliin "nooo mutta näitähän sattuu, semmosta se elämä on!" kun kerroin keskenmenosta. Mikä nyt sitten kellekin parhaiten sopii, vaikehan se on kaikkia miellyttää... Mutta joka tapauksessa todella höperöä lääkäriltä kieltää sureminen! Tottakai saa ja pitääkin surra ja kaikki tekevät sen omalla tavallaan. Se on oleellinen osa toipumista. Paljon voimia!!!

Matueve ihania kuvia :)

Kuulumisia... Viime viikolla oli sokerirasitus mutta eka kerta meni mönkään; tuli todella järkyttävä olo kesken testin ja lervasin litkut pitkin odotushuonetta, penkkejä, vaatteita, kaikkea mahdollista mikä tielle sattui. Onneksi en sentään viereisen kanssaodottajan päälle.
Seuraavana aamuna uusi yritys, tällä kertaa paremmin varautuneena (oma ämpäri mukaan ja hiljainen koppero sairaalasänkyineen odottamassa). Helvettiähän se ensimmäinen tunti oli, mutta selvisin tällä kertaa oksentamatta loppuun asti. Tulokset sain eilen, arvot ok eli ei diabetestä.

Mahaa on vihlonut vähän sieltä sun täältä pari viime päivää, olisiko kasvukipuja?

Olot ovat muuten lähestulkoon normaalit, nyt tekee taas mieli liikkua. Eilen kävin lenkillä ja tein kevyttä jumppaa kotilattialla, ja ehkäpä tämän seurauksena nukuin paremmin mitä pitkään aikaan!

Joku kyseli onko tullut tehtyä hankintoja: kyllä on. Kiersin lomalla kaikki pitäjän kirpputorit ja kahmin paljon hyväkuntoisia/uudenveroisia vaatteita mukaan, lähinnä niitä pienimpiä kokoja. Lisäksi kaveri antoi pussillisen vauvanvaatteita ja leluja matkaan, lupaili lahjoittaa lisää sitä mukaa kun hänen oma palleronsa (3kk) kasvaa ja nutut jäävät pieniksi. Löysin kirpparilta myös käyttämättömiä kestovaippoja+imuosia, aloituspaketissa oli muutama erilainen. Siinä onkin meille hämmästeltävää, että miten nämä nyt oikein toimii ja millainen malli olisi paras :ROFLMAO: Ajatuksena olisi käyttää kestoja ja kertiksiä sekaisin aina tilanteen mukaan, liian fanaattinen ei sovi olla kumpaankaan suuntaan. Pienillä teoilla kohti parempaa maailmaa... :)

Suvun vanha pinnasänky löytyy kuulemma mummolan kellarista. Muuta meillä ei sitten olekaan.

Muoks. Niin ja Yztlas kiva kuulla että päädyit tällaiseen ratkaisuun! Tervetuloa joukkoon, ja tervetuloa muillekin uusille!

Bons ja Pikku-Possu 16+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä