¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ KESÄKUU

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤

Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala


26.12.
Hapsikka/26/Ensimmäinen/SatKS

27.12.
Bons / 25 / 1. / K-PKS

28.12.
iloksi/33/2.lapsi/KYS

1.1.
MissB/25/esikoinen/OYS
Nennuska/31/3. Lapsi/OAS
heinis1 / 38v / 3. lapsi / HYS

Maarii/26v/3.lapsi/KS-KS (epävarma LA)
peikko86,29v, 2.lapsi, LPKS (epävarma LA)

2.1.
Goldensia/2.1./ 2. lapsi/

3.1.
NeitiPelargonia/ 32v/ Esikoinen/ TAYS
Nannal/ ensimmäinen / OYS
Jimmi/29v./2.lapsi/Jorvi
Asilek
Rosie Riveter / 29v / 3. lapsi / ****

4.1.
Vanillac/ /2.lapsi/
piggu / 30+ / 3. lapsi /

5.1.
Yyteri/ / / KOKS
Onnentyttö / K-SKS/
SaaraN/36/Neljäs/Tyks

6.1.
Riikkeli/ 23v/ 3.lapsi/ KYS
Yyteri

7.1.
Miia/ / 3.lapsi/
Golla/25/1 lapsi/ kys
Helunaa /28v/ 1.lapsi /jorvi
Mamma2012/36.v/2.lapsi/JS

8.1.
9.1.
Mimmi/27/2.lapsi
Jenspanen/28v/2. lapsi/Oys

10.1.
hannibal/27v/ Esikoinen/ TAYS

11.1.
kakaravaara/29v/6.lapsi/
piiuli/37/4.lapsi/KOS

12.1.
Elli T/37v/
Jenniferia/24v/esikoinen/oas
Nuinnikkaa/ 32v/ 2./ -

13.1.
Hepzu / 28v / 3.lapsi / EKKS
murakami/ 36 / 5. lapsi / ulkomaa

14.1.
Blue Bird/36/3./***
wellmu/34/2 lapsi
Wamppula / 29v / 2. lapsi / kättäri


15.1.
AS81 33 / 3.lapsi / eka yhteinen /Tays
syrtzi / 31 / 2. / OAS

16.1.
panfi/22v/2./Kos
Sade_/27.v/2.lapsi/OYS
Matueve/ 33v/5. lapsi/SeKS
Aappalainen/
Skurre / 33 / 1. / --


17.1.
Nonnuska79/35v/OAS

18.1.
19.1.
eevu / / Toinen lapsi /

20.1.
Mannis / 31v. / ensimmäinen / KOKS
Mymmeliini_1 / 28 v. / ensimmäinen /

21.1.
time2dance/32v/3./KOS
Pöllötär / 28v. / esikoinen / TAYS

22.1.
23.1.
OmaAurinkoinen, 32v / 1. / OYS

24.1.
25.1.
26.1.
jennimarjaana/21v/
bella16 / 24v / esikoinen /

27.1.
28.1.
Nasu_1 / 28.1. / 26 / kolmas / ?

29.1.
Milli Mimosa/ / 1./
jäämaanasukki /28v/2. lapsi/ulkomaat

30.1.
Yztlas / 22v / esikoinen

31.1.

Menetyksen kohdanneet
miumau
lilo
Katjuska87

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella tai omalla rivillään, niin erottuu. Muodossa:
Laskettu aika
Nimimerkki / ikä / kuinka mones / synnäri


KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Rosielle!

Avaudun heti omista asioistani, koska huolettaa! Mulla tuli perjantaina muutama tippa ruskeaa vuotoa. Eilisen lepäilin (kun oli muuten vähän huono olo), eikä eilen tullut mitään vuotoja, tai ihan tavallista valkovuotoa vaan. Tänään kävin sit reippailemassa ja taas oli ruskeaa tuhrua... Huolestuttaa ihan kamalasti! Keskenmeno pelottaa, vaikka tajuan, että tämä voi olla ihan normaaliakin. Ihan mahdottoman vaikeaa vaan olla ja katsella, että mihin tämä tästä kääntyy.

FB-ryhmästä, pystyykö sinne kukaan muu liittämään mukaan kuin iloksi?
 
Viimeksi muokattu:
Kesäkuun ajan allekirjoittanut päivittää listaa, joten jos jotain on pielessä, huhuilkaa tai pistäkää yksäriä. :wave:

Muistutus uusille:
Meillä on salainen facebookryhmä, johon pääsee mukaan laittamalla yksityisviestiä nikille iloksi. Viestiin nimi ja tunnistetietoja tai linkki omaan fb-profiiliin.
Yksityisviestiä voi laittaa vain rekkautunneet. Ryhmään pääsee mukaan vielä kesä- ja heinäkuun ajan.

Lisäys:
Tässä on vielä facebook-ryhmän säännöt. Lue, ennen kuin liityt, koska liittymällä hyväksyt nämä:

  • Ryhmään voi liittyä vain heinäkuun 2015 loppuun mennessä, jolloin np-ultrat käytynä joilla LA tammikuussa
  • Ryhmän jäsenten maksimimäärä 80
  • Ryhmästä ei puhuta muualle Ei edes miehelle.
  • Jokaisella ryhmäläisellä tulee olla tunnistettava profiilikuva ja esittely itsestään esittelytiedostossa
  • Rymässä tulee aktiivinen (osallistuttava keskusteluun vähintään kerran viikossa)
  • Ei rajoituksia sen suhteen mistä saa puhua, tai mitä julkaista kunhan olemme toisillemme ystävällisiä ja ei mennä hyvän maun rajojen yli
  • Tahallinen provosointi, spämmäys tai muu ikävän ilmapiirin levittäminen on kielletty. Hormonihuuruisenakin tulee kunnioittaa toisten mielipiteitä ja harkita kahdesti ennen kuin mitään ajattelematonta lähettää.Toivomme kaikki, että ryhmä on asiallinen paikka keskustella, hakea ja saada tukea, rohkaisua ja tsemppiä matkan varrella. Samaa mieltä ei tietenkään tarvitse kaikkien kanssa olla, mutta silti keskustelu voi pysyä asiallisena
  • Ollaan ihan tarkotuksella kilttejä toisillemme.
  • Ei provosoida eikä provosoiduta
  • Ryhmän perustaja/adminit voivat varoittaa esim. ikävästä sävystä keskustelussa, varoituksesta täytyy ottaa opikseen tai muuten saa poistua.
  • Hyväksytään erilaiset aatteet, ajatukset ja ihmiset ja kunnioitetaan muiden mahdollisia vakaumuksia.
  • Ollaan kaikki "samalla puolella", eli asioista voidaan keskustella mutta henkilökohtaisuuksiin ei mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Milli M: Kuulostaa ihan normaalilta tuo tuhru. :hug: Selvänäkijä en ole, mutta omiin kokemuksiin pohjaten veikkaan. Mulla nimittäin tulee ruskeeta tuhrua joka päivä. ÄLLÖVAROTUS! Mulla on siitä isosta vuodosta asti tullu joka päivä koko ajan sellasta mämmin (!!!) näköstä mönjää. Lenkillä käydessä tulee pikkuhousunsuojaan asti, muuten vaan pyyhkiessä. Mulla näky ultrassa iso "klöntsä" vanhaa verta kohdunsuun kieppeillä ja tää on nyt ilmeisesti sitä. Kyllä osaa olla kuvottvaa. :x :x :x

Fb-ryhmään voi tosian vaan iloksi liittää.
 
Huomenta! Mua jotenkin pikkusen väsyttäis, kun herätyskello soi arkiaamuisin 6.20, ja työpäivät kestää 9-9,5h. |O Viisi viikkoa vielä, ja sitten ois 4vk loma! Esikoinen tosin lähti isänsä luokse nyt ensimmäiseksi lomaviikoksi, joten illat saan huilia, mutta mulla on jo nyt kova ikävä,ei ole nimittäin poika koskaan ollut viikkoa putkeen poissa!

Hoksasin eilen illalla,että mun täytyy käydä ostamssa isompia pikkuhousuja! Kauheet jäljet jää vyötäröön pikkareista! Rintaliiveissä onkin jo sirrytty kokoa isompaan!

Onpas meitä mukava porukka täälllä jo kasassa! Loppukuusta jo ensimmäisiä nt-ultrakuulumisia saadaan!! Toivottavasti pahoinvoinnit alkais helpottaa siihen mennessä monilla.

Katjuska rv 8+1
 
Kiitos Rosie uudesta pinosta!

Vitsi mä toivoisin että tätä palstaa vähän kehitettäisiin kun puhelimella päivittäminen on niin vaikeeta. Päivittäin lueskelen mutta eipä tuu kirjoteltua kun en ole koneella :(

No, anyways....meille iski viikonloppuna kamala räkätauti. Olotila on aika kamala ja kun pahoinvointiakin pukkaa niin en todella tiedä miten ton tytöntyllerön kanssa tänään jaksan. no, eipä ole vaihtoehtoja :( Hieman mietityttää että vaikuttaako tää jotenkin tohon masuasukkiin. Onko jollain tietoa?

Toinem joka mietityttää on se että mulla on alavatsa kipeä. Vähän sellanem olo kun ois vetäny hullun vatsatreenin...vaikka en tod ole. Neuvolassa asiasta kysyin kun oltiin siellä tytön kanssa mutta olivat sitä moeltä et normeja kohdun kasvukipuja. Muilla samaja fiiliksiä?

Aurinkoa, wellmu 7 ja ehkä neljä
 
piiuli77
Wellmu, sanoisin että ihan normaalia. Mullakin alkoi just alavatsan vihloilut jne ja näillä viikoilla tosiaan on kohdun kasvukipuja. Vaikka kyllähän se aina huolettaa jos vihlasee tms.
Itsekin menin tekemään eilen vielä huvikseni raskaustestin ja oli haaleampi mitä viikko sitten ja heti panikoiduin. Aamulla tein uuden ja vahvahan se olikin kuten pitikin. Iltaisessa testissä oli tosiaan tunnin pidätyksen jäljiltä joten varmasti vain pissa haaleaa. Tyhmä teko.. En tee toiste :D
Voi kun tämän ällötysellotus olo helpottaisi. Koko viikonloppu menny maatessa :( Ja mikään ei maistu. Valivalivali. Jos oireita ei olisi niin sekin hermostuttaisi. Koskaan ei oo hyvin :D

piiuli 8+0
 
piiuli77
Ja ihan OT, en tiedä näkyykö muilla Veturin mainos tuossa sivussa jos on koneella? Mulla näkyy ja se tärisee ja häiritsee ihan hirveesti :mad: Melkein aiheuttaa migreenin!
 
Flunssaa, flunssaa, flunssaa täälläkin. Hetken taas helpompi olla, kun huuhtelin pari kierrosra nenäkannulla, mutta kyllä toi nieluun valuva räkä tuo ihan uusia ulottuvuuksia tähän muutenkin etovaan oloon. :snotty: Kohtutyypille ei kyllä mun käsittääkseni flunssasta oo mitään haittaa, kunhan ei äiti räkäpäissään ota jotain sopimattomia lääkkeitä.

Kohdun kasvukivut ja muut tuntemukset on ihan normaaleja näillä viikoilla ja oikeestaan koko raskauden ajan. Mä ainakin ajattelen sen niin, että mun sisälle kasvaa IHMINEN, sen on pakko tuntua joltain. Niinä päivinä, kun ei tunnu, uskon tyypin kehittyvän sisältäpäin tai pitävän vaan lepopäivää välissä, että jaksaa sitten taas kasvaa.

Silmiä kirveleviin mainoksiin auttaa AdBlock:in asentaminen selaimeen. :)

Nyt meen maalaamaan keittiön kaappeja. Ollaan asuttu tässä päälle 3v ja edellisen asukkaan valitsemat tumman ruskeet keittiökalusteet on risonu mua alusta asti. Täyteen keittiöremonttiin ei oo varaa, mutta ovet päätin maalata valkosella. Tulee edes vähän valosampi. :)

Niinjoo, mun pitiki jo toukokuun ketjun puolella vastata asumiskysymykseen, unohdin! Meillä on 1960-luvulla rakennettu pieni ykskerroksinen omakotitalo. Asuinneliöitä on 90 tai pari päälle, pohjaratkasu muutaman seinän kaatamisen jälkeen mukavan avoin. Meillä on siis tupakeittiö ja tilava lastenhuone, aikuisten makkari ja eteisen yhteydessä pieni työhuone (siellä on sähkökaappi, ei kävis makkariks) ja "kodinhoitohuone" (eli soppi, johon on tungettu pesutorni ja säilötään talvivaatteita yms). Omia huoneita ei ilman laajennusta oo mahdollista kaikille lapsille järjestää, pienillä muutoksilla (yks seinä takas) saatais meidän makuuhuone nykysille muksuille ja nuorimmaiselle sitten oma pieni huone. Sellaseen ei kyllä ole tarvetta pitkään aikaan, perhepedillä mennään kuitenkin taas muutaman ekaa vuotta.

NYT oikeesti maalaamaan. :D

Rosie 8+6
 
Viimeksi muokattu:
"peikko86"
Rosie pistähän jotain hengityssuojainta päälle ko maalailet, mulle joskus sanottiin et ei sais raskaana ollessa maalata ko ne maalien hajut/höyryt ei oo kovin turvallisia... tiä sit. Mut multa mies kielsi homman ko oisin maalannu esikoiset sängyn kans valkoseksi. Nyt se tuol ulkona oottaa maalamistaan ja esikoinen nukkuu pienessä sängyssä... pitäs vissiin viedä johonki maalautettavaksi ko ei taija muuten tulla koskaan valmiiksi.

Niin meän asumisesta. Asutaan n.50 neliöisessä kaksiossa, jossa siis yks makuuhuone sit olohuone ja keittiö soppi. Ja meitä asustelee täs mie, mun mies, puolet kuukaudesta mun miehen 8.v tyttö ja sit 6kk esikoinen. Nyt ois vielä sit tämä uus tulokas sit tuloillaan ja aateltiin tähän vielä mahtua. Ollaan aika minimalisteja ja turha roina on yritetty pitää minimissään ja tää kämppä on tosi hyvin suunniteltu niin ihan hyvin tähän mahutaan. Nii tässä on saunaki!! joka on kyl tosi luksusta! Ei oo aateltu vielä ainakaan vähään aikaan tästä mihinkään muuttaa, mut jos lapsia alkaa tulemaan enemmänki (halutaan iso perhe) niin sit pitää varmaan miettiä jossain vaiheessa jotain muuta. Mut nyt onnellisina eletään lähekkäin ;)

Oloissa ei hirveenä muutosta, pientä ylämahan polttelua vuorossa tänä aamuna, liekö närästystä vai mitä. Mut muuten äklötys jatkuu. Ja eilen oli kyl kunnon itku/ärsytys päivä. Ja kukapa muu sai kestää ko mun mies... itketti muuten vaan, ärsytti kaikki ennen kaikkea se ettei oo oikein ketään ystäviä täällä. Mut saan syyttää kyl itteänikin ko oon aika erakkoluonne ja harvoin kaipailen ketään, mut sitkö kaipailen niin eipä niitä sit oo...

Joo valivali, pitäs lähteä ostaan se maali tuohon sänkyyn. heissuli vei ja hyviä oloja itsekullekkin.
 
[QUOTE="peikko86";30852619]Rosie pistähän jotain hengityssuojainta päälle ko maalailet, mulle joskus sanottiin et ei sais raskaana ollessa maalata ko ne maalien hajut/höyryt ei oo kovin turvallisia... [/QUOTE]

Mulla on vesiohenteinen maali, se ei käryy niin pahasti, ja läpiveto asunnossa. Meillä on yks ulko-ovi keittiössä, eli ilmanvaihto on kondiksessa. :)
 
piiuli77
Moikka :)

Eilen käyty varhaisultrassa, syke löytyi :heart:

Raskausviikot vain ei olleet niin pitkällä kuin luulin, kaksi viikkoa vähemmän sai lääkäri vauvan kooksi. Joten LA siirtyi tammikuun lopulle. Ja nyt mennään siis rv 6+
Mutta tämä tarkentuu np-ultrassa. Vähän tämä jäi mietityttämään ja tietenkin kehitin jo paniikin että kesken on menossa sykkeen löytymisestä huolimatta että vauva ei ole kehittynyt normaalisti. Vaikkei kuukautisia ole ollut eikä niistä voi laskea mutta pos r-testi on tehty 7.5. (digi joka antoi tuloksn 1-2) niin mielestäni viikot pitäisi olla pidemmällä. Tai tosiaan digi on näyttänyt kun hedelmöittymisestä tosiaan on tuo 1 viikko niin silloin täsmäisi viikot.. Ei auta muu kuin odottaa np-ultraa ja toivoa että vauva on kuitenkin kehittynyt normaalisti :heart:

piiuli ja vauva 6+
 
Muhvero
Piiuli77, mulla aivan sama tilanne! Kävin kaksi viikkoa sitten vuodon takia päivystyksessä, viikkoja piti olla 5+, mutta kohdussa ei näkynyt mitään, HCG kuitenkin koholla, joten diagnoosina tuulimuna ja kontrolli viikon päähän. Viikon päästä (viime vkolla), HCG kovassa nousussa -> uudessa ultrassa näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi -> diagnoosi normaali alkuraskaus, viikkoja 5+. Kuitenkin tein postiviivisen raskaustestin jo 9.5. (CB 1-2 myöskin), eli silloin olikin sitten viikkoja vasta just ja just 3.

Koska mulla oli päivämäärät hyvin tiedossa, kyseenalaistin lääkärin mielipiteen normaalisti etenevästä raskaudesta, mutta hän sanoi että hyvin voi saada plussan jo dpo 7...

Huomenna yksityiselle ultraan, silloin on pakko löytyä sikiö ja sydän jos kaikki kunnossa, sillä meillä ei ole makuuhuoneen puolella tapahtunut mitään 27.4. - raskaustestin välillä. Viikkoja siis on minimissään nyt 6+.

On tämä rankkaa, 'kiva' kun kuitenkin löytyy kohtalotoveri :)
 
  • Tykkää
Reactions: piiuli77
Muhvero
että menen huomenna erittäin kokeneelle, entiselle ylilääkärille ja aion häntä tentata näistä epämääräisyyksistä. Päivystyksessä kuitekin on nuoret, vasta erikoistuvat lääkärit joiden tietotaso ei ihan ole samaa luokkaa kuin vuosikymmeniä gynekologeina toimineilla.

Muhvero 6+ ?
 
piiuli77
Muhvero kiitos kun vastasit :)
Ei vaan mene mun laskuopin mukaan jos digin oon tehny 7.5. niin miten voi olla vasta 6+ viikot.. Mutta syke tosiaan näkyi joten on se jotain. Eli silloin tosiaan raskaus ollu 7.5. 3+ joka tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä.. Toivon todella että pikku muru jaksaa kasvaa koska häntä odotetaan niin kovasti :heart:
 
Heippa! Mutkin voi lisätä listalle, LA virallisesti 21.1. mutta luulen tietäväni hedelmöittymishetken, jolloin LA olisi vasta 24.1. Noh, mennään tuolla menkkojen mukaan lasketulla! :) Listalle siis Pöllötär / 28v. / esikoinen / TAYS / LA 21.1.

Mulla on myös varhaisultra ens maanantaina, oliko sullakin OmaAurinkoinen?Mennään käytännössä melkein samoilla päivillä, jos tuosta mun hedelmöittymisestä lasketaan :)

Eilen oli pakko tehdä vielä yksi digitesti ja se antoi raskaana 3+ kuten näillä viikoilla pitäiskin. Hurjasti jännittää tuo tuleva ultra. Kunpa syke löytyisi ja kunpa vastaisi viikkoja :heart:

Muutama päivä sitten alkoi pahoinvointi. Ei ole tarvinnut pönttöä halailla, mutta etova olo on eikä mikään ruoka tahdo mennä alas. Sen siitä saa, kun manasi oireettomuuttaan.. ;)

Pöllötär + pikkuinen 6+5 (6+2)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Muhvero
Joo, kyllähän noi sun viikot vähän hämärälle kuulostaa, mutta toisaalta tässä vaiheessa sikiö on niin pieni, että 1 mm heitto mittauksessa voi tarkoittaa yhtä raskausviikkoa. Mutta hyvä että syke näkyi, se on todella positiivista! Juttelitko yhtään lääkärin kanssa tästä?

Meillä on sen verran eri tilanne, että kun tätä mun raskautta on nyt ultrattu jo kaksi kertaa ja mitattu HCG:tä, niin on voitu todeta normaali edistyminen (toistaiseksi siis, huomista odotellessa). Sullahan voi olla kysymys myös kehityksen pysähtymisestä, vaikka syke näkyikin. En siis tarkoita pelotella, googlaamalla löysin tällaisia vaihtoehtoja väärille viikoille. Sullahan on tietty mahdollisuus mielenrauhan saamiseksi käydä ultrassa parin viikon päästä, kun siihen np-ultraan on vielä ikuisuus...

Mites onko sulla ns. normaalit oireet? Ei vuotoa? Mulla siis riesana vielä sellainen ajoittainen niukka verinen limavuoto, mikä johtuu ilmeisesti siitä että kohdun limakalvoa on kohdun ulkopuolella. Samanlaista vuotoa oli muistaakseni myös viime raskaudessa, syytä en enää muista. Muuten oireina huonovointisuutta, linea negra on alkanut ilmestyä, maha järkyttävän turvonnut jne. Jotenkin muistelin tosin, että aikaisemmissa raskauksissa ollut vielä huonompi olo tässä vaiheessa. Ei oo helppoa ei, ja tää epämääräisyys saa mut ylireagoimaan kaikkiin pieniin oireisiin...
 
piiuli77
Muhvero, en edes halua analysoida tilannetta että syke näkyy mutta kehitys pysähtynyt.

Oireita on eikä ole vuotoa. Haluan nyt itse ajatella että kun syke näkyi niin vielä kaikki on hyvin :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa (taas jälleen kerran..:D)

Omia kuulumisia pikaisesti sen verran, eilen kävin siis ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin, sydän löi ja tyyppi jo liikuskeli! :) Alkio vastasi myös paria päivää isompaa mitä olin laskeskellut. Neuvolassa en ole vielä päässyt käymään, kun aikaa piti töiden vuoksi siirtää.

Pahoinvointi on edelleen läsnä... Ja eilen myös iski järkyttävä päänsärky, johon ei edes särkylääke auttanut. Sais kyllä jo pikkuhiljaa alkaa helpottamaan tämä olo.... Ja löytyykö täältä muuten KETÄÄN kuka olisi selvinnyt ilman oireita?? :D

Hyvää kesän alkua kaikille!

MissB ja 9+6
 
Heipä hei!

Iloisia ultrakuulumisia eiliseltä: Syke löytyi ja toukka oli siellä missä pitääkin :) Oli kylläkin jopa minunki laskemia viikkoja pienempi, vaan haitannekko tuo... syntyy sitte kun on valmis :) Mittauksen mukaan laskettuaika olisi 17.1. kun taas neuvolan laskujen mukaan 9.1. minkä mukaan tällä hetkellä mennään. Rakenneultrassa se sitte tarkentuu lopullisesti, minkä mukaan haetaan äitiyspäivärahat sun muun lomat :) Sain myös ajan np-ultraan joka on juhannuksen jälkeen.

Eilen yritin tulla kirjottelemaan, mutta ei onnistunu, koska päivittelivät tätä foorumia uuteen uskoon, niin se tälle on Rosie tapahtunu ;)

Kertomisesta: Eilen kerroin siskoille ja mummuille ja kaikki oli ihan onnessaan, vaikka aluksi vähän pelotti äitin suhtautuminen toiseen lapseen pienellä ikäerolla, ku se oli varotellu tekemästä toista heti perään omaa tai siis minun jaksamista ajatellen.. Anoppi oli tosin jo arvannu tilanteen sen kaksosuni hässäkän ja minun pokan pettämisen seurauksena :D. On kyllä helpottavaa, kun läheisimmät tietää tilanteen eikä tarvi enää salailla. Muut saa tietää sitte pikkuhiljaa ku maha kasvaa :)

Omat oireet on melko vähäisiä: etova olo, jota tuskin edes pahoinvoinniksi voi kutsua, pysyy poissa oikealla ruokarytmillä. Tissejä särkee ajoittain ja mieli on kyllä herkkänä. Itku tulee koskettavia kappaleita tai uutisia lukiessa.. Esimerkiksi Lohtu kappale saa välittömästi silmäkulmat kostumaan... Miten muilla onko kyyneleet herkässä?

Nyt pitäisi alkaa leipomaan esikoisen synttäri juhlille herkkuja, että saa rauhassa viikonloppuna juhlia!

-Jenspanen
 
Heips, onpas outo tää palsta nyt, mut eiköhän tätä opi käyttämään...

Tääl eilen kans käytiin siinä varhaisultrassa ja mikäköhän ny on ko meille kans annettiin tosi alhaset viikot vaikka testissä on tullu vahva punanen viiva jo kolmisen viikkoa sit ja silti viikkoja oli muka vaan 6+5.... Minkä kokonen sikiö teillä oli? Meil oli 8,4mm. Mutta gyne mittas vartalomitan.... mun tietojen mukaan tässä vaiheessa vielä mitataan pää-peppu mitta... Ja kun esikoisen ultrakuvia kattelin niin pää-peppu mitta oli mitattu sillon varhaisultrassa. Noh ite sit mittailin et jos ois pää-peppu mitan nytkin mitannu niin sit ois viikkoja kasas jo 8. Ja tuo vastais kans enemmän mun laskelmia ja tuntemuksia. Mut en nyt sit tiiä. Np-ultrassapa se sit vahvistuu.

Eihän sillä sillai väliä missä viikoissa mennään, mutko haluais että tää pahoinvointi ois loppumaisillaan ees lähitulevaisuudessa. Nuiden laskujen mukaan vois olla vielä 6viikkoa eessä:( Muuten oli ultrassa kaikki hyvin, yks sikiö siel vaan kelluskeli, sydän löi ja oli kuulema ihan viikkojensa näkönen.

Mie oon kertonu kans mun vanhemmille ja sisaruksille, mut miehen vanhemmille ei oo vielä kerrottu. Niillekkö saattaa olla aika shokki et tulee toinen näin pienellä ikäerolla...
 
Hellurei, taas ehti vierähtää pidempi tovi.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeistä!

Kuulumisia... no sitä peruspaskaa eli huonoa oloa ja väsymystä. Maha on ollut erityisen turvonnut kuluneen viikon aikana, töissä joutuu pitämään farkkujen vetskaria alas asti auki koneella istuessa. Kyyneleet eivät ole sen herkemmässä kuin ennenkään, mutta ärsyynnyn ehkä helpommin. Muutenkin minua välillä inhottaa kun saan itseni kiinni ajattelemassa tosi negatiivisesti tai ilkeästi jostain ihmisestä/asiasta. Mutta kaippa sen voi laittaa vielä tässä vaiheessa nälän, väsymyksen ja yleisen vitutuksen piikkiin :)

Kuntosalilla
olen käynyt vaihtelevasti, aluksi hieman mietitytti että miten sitä uskaltaa nostella, tehdä vatsoja yms. mutta ei kait siinä mitään... Aika rauhallisesti olen ottanut, jätän aina ne pari viimeistä äärirajoille vietyä toistoa suosiolla tekemättä.

Np-ultra on parin viikon päästä ja rakenneultraankin saatiin jo aika elokuulle. Ajattelimme kertoa sukulaisille raskaudesta jahka tuosta ensimmäisestä on selvitty hyvin uutisin, eliiii juhannusyllätys? Kaikki muut taitavat tästä jo pikkuhiljaa tietääkin. Tää menee nyt ehkä vähän väärin päin :D

Mies kysyi tänä aamuna heti ensimmäisenä ennen kuin olin silmiäkään avannut, että "mihin pikkupossun pinnasänky laitetaan??" Esitin uneliaan näkemykseni johon totesi, että "joooo pitääpä käydä hakemassa niin voi vähän mittailla." <3 <3

Bons & Pikkupossu 9+4
 

Yhteistyössä