¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ KESÄKUU

Minäkin laitoin nyt iloksille yksityisviestin ja rohkenen liittyä mukaan faceen, vaikka np-ultra onkin vasta kahden viikon päästä. Harmittaa myös tämän ryhmän hiljeneminen :( Toivon silti, että mahdollisimman moni uskaltaa tulla faceryhmään mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moikka!Täällä olisi vielä yksi tammikuun odottaja. Alusta asti olen seurannut keskustelua mutta tarkoitus oli liittyä vasta ultran jälkeen. Haluisin kuitenkin fb-ryhmään, joten kai sitä täytyy uskaltautua nyt :), eli Nasu_1 / 28.1. / 26 / kolmas / ?
 
Moikka kaikille,

täälläkin yksi mattimyöhäinen liittyisi seuraan. Olen seurannut palstaa positiivisesta testistä asti, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan ja faceryhmästä laitoin myös viestiä.

Alun pahoinvointien ja väsymyksen jälkeen olo alkaa taas olla virkeä ja masukin jo pullottaa. Täällä on tosi mukavan oloista porukkaa. Kiva tutustua teihin paremmin

T. Goldensia 13+1

Goldensia/2.1./ 2. lapsi/ sairaalasta en halua mainita täällä
 
Iloksille on nyt laitettu yksärillä viestiä Facebook-ryhmästä. Vaikka päivittäin oon käynyt täältäkin viestit lukemassa, niin kynnys tänne kirjoittamiseen on ollut korkeampi. Ehkä se Facebook on kuitenkin tutumpi ympäristö.

Moni kertoi pahonvoinnin jo helpottaneen. No, on se täälläkin helpottanut, jopa niin paljon että on vaikeuksia kuvitella olevansa raskaana. Eipä oikein muitakaan oireita ole ja pääkoppa on ehtinyt jo kuvitella vaikka ja mitä. Tosin nännit ovat vieläkin arat. Ja turvotus on välillä ihan mahdotonta, aika nopeasti sai heivata uusimmat farkut pois käytöstä ja siirtyä vanhoihin väljiin. Tosin nekin uhkaa täyttyä nopeasti :D

Bons kyseli tuolla aiemmin käsityöihmisten perään. Sellainenhan en todellakaan ole, mutta haaveillen oon silmäillyt torkkupeitto-ohjeita. Varsinkin Hyrrä-torkkupeite kiinnostaisi kokeilla. Kärsivällisyys saattaisi riittää siihen asti, että saisin siitä vauvalle sopivan kokoisen tehtyä. Ja ehkäpä villasukatkin luonnistuu, kun saa tehdä miniversioita :LOL:

Skurre, 11+0
 
Nyt on minultakin laitettu Iloksi yksityisviestiä faceryhmästä, mutta varmaan täälläkin käyn päivittelemässä kuulumisia.
Nyt on siis viikko 11 menossa ja jälleen näin maanantaina lievä pahoinvointi hiipii kurkkuun. On se kumma kun viikonloppuna ei mitää, mutta heti kun töihin on herättävä niin on hengiteltävä syvään :sick:. Olenkin nimennyt tämän työpahoinvoinniksi raskauspahoinvoinnin sijaan :LOL: .
Eilen tuli kunnon ylläri kun puhuin omalle ja miehini siskolle, että onneksi ei ole pelkoa kaksosista tai enemmästäkään, kun ei niitä kummankaan suvussa ole. Mieheni sisko katsoi minua pitkään ja sanoin AI EI VAI o_O Mieheni ei sitten muistanut, että hänen vaarinsa oli kaksonen. Nyt sitten lisäjännitystä ensimmäiseen ultraan!
 
Hei!
Minäkin laittelin iloiksille viestiä ja faceryhmään pääsy on vain ajan kysymys :) Täälläkin aattelin päivittää kuulumisia, ainakin yritän ;)

Nyt vietätään ensimmäistä työttömän arkipäivää ja aurinkokin paistaa ja tuntuu kesältä ehkä ensimmäisen kerran koko kesän aikana! Viikonloppuna vietettiin siskon polttareita ja jotenkin hauskaa vaikka viinalla ei tarvinnukkaan läträtä :D Aamun krapulakansaa ei kyllä käyny sääliksi lainkaan :LOL:

Mannis eikös kaksostaipuvaisuus periydy äidin puolelta, niin ei pitäis olla huolta, jos teidän suvussa ei kaksosia esiinny. Meille ainaki kotona opetettiin että iskät "päättää" kumpia tulee ja äidit että kuinka monta? ;)
 
Täällä myös yksi uusi uskaltautuu mukaan keskusteluun, jota alusta asti olen seurannut. Fb-ryhmään en aio kuitenkaan liittyä.

Ensimmäistä lasta odotetaan (rv 10+4) ja la olisi 20.1. Ajatus vauvasta on ihana, mutta raskaus on täysin odotusten vastaista. Viidettä viikkoa makaan sängyn pohjalla ja oksentelen lähes päivittäin. Tiputuksessakin kävin jo. Olo pahenee iltaa kohti, jolloin joudun olla pimeässä hiljaisuudessa. Valot ja äänet tekee pahaa. Ruoka ei maistu ja syöminen on itsensä pakottamista. Tämän kaiken päälle tuli kylkikin niin kipeäksi (makaaminen+oksentelu), että liikkuminen on tuskaa.

Täällä siis fiilikset raskaana olemisesta on tosi huonot ja eläminen on yhtä kärsimystä :( Tässähän tämä kesä sitten meneekin pimeässä kärvistellen... Pahoittelut niille, joiden mielestä raskaudesta "ei saisi" puhua tähän sävyyn, mutta tällä hetkellä tuntuu, että tää on mun elämän hirveintä aikaa. Alkaa usko loppumaan siihen, että tästä ikinä paranen. Olkaa te onnellisia, joilla oireita ei ole :)

Mymmeliini_1 / 28 v.
 
Ai niin, unohuipa äskeisestä valitusviestistä vielä sekin vaiva, etten nuku. Yöt menee 1-2h unipätkillä ja välillä tuntuu, etten edes nuku vaan olen jossain unen ja valveen välimaastossa. Näiden pätkien välillä saatan valvoa useamman tunnin. Päiväunien nukkuminen on vielä mahdottomampaa. Silti tuntuu, etten koskaan ole ollut väsyneempi!

Huh, kylläpä avautuminen tästä kauheudesta helpotti mieltä! :)

Mymmeliini_1
 
Tervetuloa uudet mukaan ryhmään!

Mymmeliini: ehdottomasti negatiivisistakin tunteista saa/pitää puhua ja raskaus ei todellakaan oli kaikille ihanaa aikaa. Itsekin kärsinyt koko alkuraskauden pahoinvoinnista, väsymyksestä ja valtavasta alakulosta. Eli minullekin pikemmin ollut hirveää aikaa kuin kivaa aikaa. Useaan otteeseen raskauden kironnut! Nyt mennään viikoilla 12+4 ja huono olo on pelkästään kuvotusta aamusta iltaan ja alakulokin hieman helpottanut! Eli olosi kyllä tuosta vielä paranee ja pääset varmasti jossakin vaiheessa iloitsemaan raskaudesta! Ole armollinen itsellesi :love:
 
Noniin, nyt pitäis listan olla ajan tasalla. Huomenna alkaa uusi kuukausi ja joku vois varmaan laittaa uuden ketjun? Mä vaihdan nyt maisemaa täysin tonne fb:n puolelle, joten ois hyvä, jos ketjun alottaja ois joku, joka edes joskus käy täällä foorumillakin. :)

Facebook-ryhmään pääsee (mun tietääkseni) vielä tän viikon ajan mukaan, sen jälkeen on facessakin uuden porukan perustamisen aika.

Kiitos seurasta ja kaikkea hyvää teille kaikille!
 
Kiitos tiedosta Jenspanen :LOL: ehkä nyt ei tarvi sitä asiaa enää tässä jännittää, vaikka voi kai sitä kaksosia saada vaikkei niitä suvusta löytyisikään.
Minulla edelleen lievä kuvotus jatkuu, mutta täytyy kyllä olla onnellinen ettei ihan noin pahaa ole kuin esim Mymmeliinillä :unsure: Toivotaan että olosi myös pian helpottuu.
Itsellä on taas joku ihme alakulo vaihe menossa, mutta ehkä se viimeistään viikonloppuna taas helpottaa kun saa nukkua kunnon yöunet. Vaikka eilenkin päätin että menen jo aikaisin nukkumaan niin sitten tuli tietysti mieleen, että eihän minulla ole eväitä täksi päiväksi ja niin piti alkaa ruokaa keittelemään. Ehkä tänään taas yritän aikaista nukkumaanmenoa ja huomenna olisi sitten parempi päivä.
 

Yhteistyössä